elintarvikesiivooja/painepesijä tehtaassa

Jenni

Millasta työtä on, kannattaako mennä? Onko raskasta tai likasta? Millanen on suojavaatetus? Entäs palkka? Työajat vissiin vähän hankalat, pitäs kulkea pyörällä aika pitkää matkaa.

23

16662

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ex pesijä

      Paska palkka, paska työ-aika, paskasta ja raskasta työtä.
      Vaihda heti alaa.

    • Maarit

      Onko noihin töihin joku erikoiskoulutus? Ilmeisesti se työ on kuitenkin huomattavasti raskaampaa ja yksinäisempää mutta toisaalta se voisi näkyä palkassa...

      Eikö nyt kukaan toisaan tiedä tästä mitään?

      • tietoa..

        Olen ollut näissä pesuhommissa viitisen vuotta, joista suomessa kaksi. Suomessahan tosta hommasta ei tosiaankaan makseta yhtään mitään, eli ihan normaali siivoojan liksa yölisä. Itse olin kumminkin urakkahommassa ja sain melkein tuplapalkan. Kaikilla on yleensä vaki alueet mitä pestään ja saa lähteä silloin kun on valmis. Poikkeus taitaa olla iss, joka on sit tosi syvältä. Ei puhettakaan urakoista ja tosi isot pesualueet. Työ on melko raskasta(mut siihen tottuu), käytetään paljon vahvoja pesuaineita, aina oot märkä ja aina jotain paskaa naama täynnä. Eli homma ei todellakaan ole ruusuilla tanssimista, enkä suosittele kenellekkään. Kysyä toki saa, jos haluatte jotain tietoa.


      • Maarit
        tietoa.. kirjoitti:

        Olen ollut näissä pesuhommissa viitisen vuotta, joista suomessa kaksi. Suomessahan tosta hommasta ei tosiaankaan makseta yhtään mitään, eli ihan normaali siivoojan liksa yölisä. Itse olin kumminkin urakkahommassa ja sain melkein tuplapalkan. Kaikilla on yleensä vaki alueet mitä pestään ja saa lähteä silloin kun on valmis. Poikkeus taitaa olla iss, joka on sit tosi syvältä. Ei puhettakaan urakoista ja tosi isot pesualueet. Työ on melko raskasta(mut siihen tottuu), käytetään paljon vahvoja pesuaineita, aina oot märkä ja aina jotain paskaa naama täynnä. Eli homma ei todellakaan ole ruusuilla tanssimista, enkä suosittele kenellekkään. Kysyä toki saa, jos haluatte jotain tietoa.

        Jos kerran käytetään vahvoja pesuaineita niin pitää kai silloin olla jotain suojavarusteita päällä?

        *edelleen vaihtoehtona*


      • Ultsi
        Maarit kirjoitti:

        Jos kerran käytetään vahvoja pesuaineita niin pitää kai silloin olla jotain suojavarusteita päällä?

        *edelleen vaihtoehtona*

        Suojavaatetus on sadeasu. Sadeasu on kuumu ja hikinen..Hyvä laihutuskuuri !

        Itse Tykkäisn työstä ja varmasti tekisin vieläkin,mutta lähdin opiskelemaan.

        Palkka on hieman parempi kun normaali siivoustyössä nyt kun ei ole TES:ä lähettyvillä en osaa tarkkaa palkkaa sanoa mutta luokitellaa palkkaryhmään 5.Mikäli menet töihin muista vaatia palkkaryhmä 5.palkkaa !


      • Jenni
        Ultsi kirjoitti:

        Suojavaatetus on sadeasu. Sadeasu on kuumu ja hikinen..Hyvä laihutuskuuri !

        Itse Tykkäisn työstä ja varmasti tekisin vieläkin,mutta lähdin opiskelemaan.

        Palkka on hieman parempi kun normaali siivoustyössä nyt kun ei ole TES:ä lähettyvillä en osaa tarkkaa palkkaa sanoa mutta luokitellaa palkkaryhmään 5.Mikäli menet töihin muista vaatia palkkaryhmä 5.palkkaa !

        Ultsi, voisitko kertoa lisää, kun sanoit tykänneesi siitä työstä?

        Teitkö ilta- vai yövuoroja vai molempia?

        Oliko sun mielestä raskasta ja likasta?

        Millaisessa tehtaassa olit itse?

        Onko muita suojaimia kun sadeasu (takki housut ilmeisesti)? Varmaan kumihanskat ainakin? Suojataanko kasvoja tai silmiä? Entäs hiukset?

        Onko pesuaineet niin vahvoja että käy hengitykseen (onko esim. hengityssuojain)?

        Muuta oleellista?

        Ja saa tietysti muutkin kertoa lisää, hyvin vahva vaihtoehto edelleen mullakin...

        Maarit, kuulostat myös hyvin kiinnostuneelta, mihin olet menossa töihin?


      • Maarit
        Jenni kirjoitti:

        Ultsi, voisitko kertoa lisää, kun sanoit tykänneesi siitä työstä?

        Teitkö ilta- vai yövuoroja vai molempia?

        Oliko sun mielestä raskasta ja likasta?

        Millaisessa tehtaassa olit itse?

        Onko muita suojaimia kun sadeasu (takki housut ilmeisesti)? Varmaan kumihanskat ainakin? Suojataanko kasvoja tai silmiä? Entäs hiukset?

        Onko pesuaineet niin vahvoja että käy hengitykseen (onko esim. hengityssuojain)?

        Muuta oleellista?

        Ja saa tietysti muutkin kertoa lisää, hyvin vahva vaihtoehto edelleen mullakin...

        Maarit, kuulostat myös hyvin kiinnostuneelta, mihin olet menossa töihin?

        Yhteen lihaa jalostavaan tehtaaseen olisi mahdollisuudet päästä, hieman arveluttaa työn vaativuus ja mahdollinen haitta terveydelle pesuaineiden kanssa.

        Nykyisin työskentelen myös siivousalalla.


      • Jenni
        Maarit kirjoitti:

        Yhteen lihaa jalostavaan tehtaaseen olisi mahdollisuudet päästä, hieman arveluttaa työn vaativuus ja mahdollinen haitta terveydelle pesuaineiden kanssa.

        Nykyisin työskentelen myös siivousalalla.

        Joo, mä olen itse menossa ehkä yhteen einesruokatehtaaseen. Missäpäin Suomea muuten asustelet?

        Vähän saman syyn takia kyselin noista suojaimista, ehkä olen vähän yliherkkä, mutta musta on aina parempi suojata liikaa kun liian vähän.

        Eihän siinä tietysti sadevaatteet ja kumihanskat päällä paljon paljaaksi jää, lähinnä itse mietin olisiko joku hengityssuojain ja kuinka kasvojen ja silmien suojaus.

        Voidaan mun puolesta jutella aiheesta vaikka lisääkin?


    • ---

      Pesuaineet on hyvin kloori-pitoisia..että jos sille herkkä niin ei kannata mennä...työvaatteina haalarit joitten päälle sade kamppeet, kumpparit , lakki, kumihanskat, kuulosuojaimet..hengitys suojaimia ei yleensä pidetä mutta varmaan tarvittaessa on mahdollisuus saada...työ on hyvin raskasta..työajat ilta ja yö..palkka kohtalainen kunhan ensin työn oppii, ei kukaa tommosta hommaa viittis paskalla palkalla tehdäkkään...niin ja selkä ja nivelet pitää olla kunossa muuten kyllä ei tuu mitää, yleensä kylmät tilat ja vaikeita asentoja....

    • sjx

      Suojavarustuksena käytetään sadehaalareita, kumirukkasia, saappaita ja kokokasvonaamaria, joten työ on raskasta...

      • jätehuoneen asukki

        itse olen nurmon atrialla pesemässä teurastustiloja. ei sovi heikkohermoisille eikä oikeastaan kenellekkään. jäljen pitää olla erittäin hyvää ja monesti vaaditaan jopa mahdottomia. palkka on tuntitöitä tekevillä surkea, urakkaa tekevillä jää sentään jotakin käteen. peruspesuissa käytetty ns. seinävaahto ei ole kovinkaan vahvaa tavaraa, eikä ainakaan itselle käy henkeen. vahvemmat aineet on sitten asia erikseen. voisin kuvitella että esim. kloori voisi aiheuttaa jotain oireita herkillä ihmisillä. työkaverit on rehtejä ja mukavia eikä esimiehiäkään voi juuri mistään moittia.

        kannattaa toki hakeutua hommiin, jos välttämättä haluaa raataa epämiellyttävissä työolosuhteissa niska limassa.. ja puoli-ilmaiseksi.


    • Höögan

      Työ on paska, palkka on paska (peruspalkka 9,60), raskasta ja paskasta hommaa sekä iss teettää hommia ylisuurilla alueilla niskalimassa. Eli en suosittele ihmiselle.

    • siivoojavain

      Itse elintarviketiloja siivonnut, niin onhan se raskasta ja tarvitsee hyvää fyysistä kuntoa.

      Meillä suojavarustus on:

      Suojalasit
      Henkityssuoja
      Myssy hiuksille
      Kumisaappaat
      Pitkä vartiset suojakäsineet
      Essu


      Työturvallisuushan on myös tärkeänä osa tekijänä tuossa.

      Meillä palkkaus on normaalisiivoojaa korkeampi, koska siinä tarvitaan erityisosaamista ja työturvallisuus.

    • Keijo888

      Elintarvikesiivousta tehny nyt 2.5vuotta ei ole herkkua mutta pärjää ja rahaa saa urakalla jos vaan jaksaa pestä. Itse en vaihda hommia seuraavaan 3vuoteen ainakaan kta melkeen 18€ ja kahdenviikon tili saattaa olla siinä 1200-1300€ käteen homma on urakka hommaa tuntiliksalla paskaa mutta menee kuitenkin

    • Anonyymi

      Atrialla pesemässä. Tienaan tällä hetkellä noin 3000-3500 euroa kuukaudessa, kta 20,23. Viime vuoden tulot melkeen 40000 euroa. Teen hommia noin 6-7 tuntia päivässä. En pidä taukoja. Huono puoli yö työssä lyhyt viikonloppu.

      • Anonyymi

        Homma saattais kiinnostaa itseä. Viitsitkö heitää vähän tietoa kauanko olet ollu kyseisessä hommassa? Lähinnä mietin sitä, että onko työ alusta saakka urakkapalkalla, vai pääseekö urakoille yleensä vasta "harjotteluajan" jälkeen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Homma saattais kiinnostaa itseä. Viitsitkö heitää vähän tietoa kauanko olet ollu kyseisessä hommassa? Lähinnä mietin sitä, että onko työ alusta saakka urakkapalkalla, vai pääseekö urakoille yleensä vasta "harjotteluajan" jälkeen?

        Urakoille pääset sen jälkeen kun olet nopeutunut pesuissa ja jälki pitää olla hyvää. Olen itse ollut noin 5 vuotta pesijänä.


    • Anonyymi

      Se on taidetta, josta nykyään ei makseta aiheellisesti ja oma maailma työtä pelkäämättömälle. Vaihtakaa aluskäsineet tauolla, jos niitä enää on kuin pakolliset. Hihallinen essu ja kipa riittää, ettei tule lämpöhalvaus.

    • Anonyymi

      tässä ketjussa vastanneet yli 2000 ansiot ovat poikkeuksia ja kovia jätkiä

    • Anonyymi

      Kun sanotte, että työaikaa ei ole tarpeeksi ettekä ehdi tehdä, niin miten sitten? Teettekö loppuun omalla ajalla vai? Huonostihan ei ole varaa tehdä tuollaisessa hommassa, kun on elintarvikkeista kyse ja samoin pesuaineet ym. pitää huuhtoa kunnolla pois jne.

    • Anonyymi

      Miten näissä töissä menee tauot?

      • Anonyymi

        Meillä ainakin sellanen käytäntö et yks tunnin ruokatauko ja sit sellanen vartin pienempi tauko.


    • Anonyymi

      Miten tuollaiseen pääsee töihin. Kiinnostaisi. mikä on palkka ja työajat vuonna -22?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1615
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      16
      1469
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1368
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      32
      1340
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      48
      1303
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1238
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1126
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1104
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1092
    Aihe