Olen pannut merkille tällä palstalla sen että kun "joku" jää palstan tavallisissa väännöissä ns. alakynteen on sitä kovin vaikea sulattaa että sellainen ketju killuu ensimmäisen kolmen ketjun joukossa. Hyvinkin pian sinne kaivetaan joitakin ikivanhoja ketjuja peittämään sitä "selkäsaunaa" koska se muuten näyttäisi kovinkin kiusalliselta itsen kannalta. Sanokaa jos olen väärässä, mutta varsinkin tällä palstalla tuo käytäntö on tavallista?
Myöskin sellainen ketju missä jotkin tietyt taiteilijat tuntuvat saavan jotain "arvonnousua" palstalla- tai jos puhutaan joistakin tietyistä sivustoista vähänkään kehuvaan sävyyn niin hyvinkin pian sellainen ketju "pakoitetaan" alemmaksi.
Mieleeni tulee lähinnä erään arvostetun ja upean taideopettajanakin tunnetuksi tulleen taiteilijan kotisivulinkitykset jotka runnottiin mielestäni ihan väkivalloin alemmaksi. Tämä varsinkin herätti ainakin minussa hilpeyttä koska se oli niin ilmeistä tällä palstalla ihan tietyiltä tahoilta. :)
Nyt olen kuitenkin tyytyväinen palstan ylläpitoon, sillä se on saanut karsittua noi pahimmat "ylilyönnit" ja suoranaiset ja hiukan epäsuoratkin kunnianloukkaukset pois ja nythän täällä alkaa jo vähitellen olla keskusteluja ihan oikeistakin asioista! Minä luulen että kohta täällä alkaa näkymään ne tutut ja mukavat rekisteröidytkin nimimerkit.....ainakin toivon niin.
Ja on turha lätistä sananvapaudesta! Sana on vapaa niin kauan kun pysytään inhimillisissä rajoissa...ainakin minun mielestäni. Siinä toivon ylläpidon apua!
Pieniä huomioita palstalla ;D
8
81
Vastaukset
- Lähinnä....
....yhdyn tuohon mitä sanoit sananvapaudesta. Sehän tällä palstalla on ilmeinen sääntö luonnollisestikin. Sitäkin kuitenkin on käytetty väärin monessakin mielessä. En kuitenkaan viitsi tässä ottaa esimerkkejä, mutta kaikki palstalla vierailleet varmasti tietää mistä haluan muistuttaa!?
Meitähän kiinnostaa luonnollisesti taide sen kaikissa muodoissaan...ei ne "lieveilmiöt" jotka taiteen ympärillä pyörii. Ainakin minun mielestäni ne ovat ikäviä!
Minä ainakin olen sitä mieltä että jätettäisiin nuo "joutavuudet" ja ryhdyttäisiin keskustelemaan taiteesta...taiteen tekemisestä ja sen kaiken aihepiireistä sillä tavalla että ei syyllistetä ketään- eikä mitään tahoja jotka tähän kategoriaan kuuluu- siis ainakin tässä ketjussa!? Olen sitä mieltä että me jotka harrastamme taidetta, hyödymme paljon enemmän toistemme kokemuksista ja erehdyksistä tässä genressä. Olisi mielestäni hienoa jos edes jossain pystyisimme keskustelemaan asiallisesti niin että kukaan ei työntyisi jakamaan niitä omia demonejaan ja vainoharhaisia luulojaan! - Juuh!!!
Ilmeisesti tääkin oli sieltä kiusallisimmasta päästä. :) ;) :D
- Realismia kehiin
Mitenkäs sitä toimitaan tuolla muilla areenoilla, työpaikoilla, kouluissa, tuttavapiireissä?? Samat systeemithän siellä on käytössä kuin täälläkin joka ikisellä palstalla. Joku on niin itseään täynnä, että vain hänen mielipiteensä pitäisi aina olla esillä, niille pitäisi aina tuuletta ja häntä pitäisi aina huomioida. Useimmiten tällaiset ihmiset, jos ei heidän pillinsä mukaan tanssita, lähtevät joko ovet paukkuen pois tai sitten he aloittavat toisten mielipiteiden mollaamisen ja kaikenlaisen sabotoimisen. Ihan turha yrittääkään mitään tasapuoliseen, toisen huomioon ottavaan ja ystävällishenkiseen keskusteluun yhtään mistään. Joistain ei vain pidetä, toisista pidetään vain sen takia, että halutaan itse hyötyä. Näin se vain menee.
- Ja kun...
...jos joku uskaltaa kirjoittaa hiukankaan ystävällisempään sävyyn ja jos vielä hemmetti sattuu kehumaan joitakin taiteilijoita, niin hyvin pian ketju "saastutetaan" noilla tutunomaisilla narsistiörvellyksillä ja kas kummaa, kun tuleekin turpiin takas niin äkkiä ketju onkin tippunut palstan huomiojärjestyksessä tarkoituksellisesti jonnekin kuudenneksi koska on saanut tehdä tilaa joskus 2006 kirjoitetuille mitäänsanomattomille ketjualoituksille.
Niin läpinäkyvää...niin läpinäkyvää!!!!! Kun leikkiin ryhtyy niin kannattaisi myös leikkiä kestää! ;D
- Usein juurikin..
....se on vaikeaa:) Täällä tulee herkästi pataan takaisin ja jos on pelin aloittanut niin se pitää silloin myös kestää.
- Henry Moore
On virhe paha alistua ketjujen häirintään tai provosoitua siitä, keskustelua pitää silti pystyä jatkamaan asiallisesti. Yksittäinen poukkoilija ei suurta haittaa tee, mutta hänestä provosoituvat ovat niitä, jotka vievät koko ketjun hakoteille. He ovat pahempia keskustelun pilaajia kuin nuo poukkoilijat.
Mutta on toinenkin tekijä keskustelun puuttumiseen. Olen yrittänyt tehdä aloitteita mielestäni hyvinkin keskustelun aiheiksi, mutta eivät ne näytä kiinnostavan. Vain puhtaasti teknilliseen suorittamiseen liittyvät aiheet saavat yleensä lyhyen jatkon, mutta ei niistä kovin usein ole keskustelun aiheeksi, keskusteluun tarvitaan kannanottoja ja mielipiteitä. Kannanotto ja mielipide vaativat perusteluja, tietämystä ja faktoja keskusteltavasta aiheesta, ne eivät ole ns. mutua. Mutu on jokaisella olipa kyse mistä hyvänsä.
Eilen olin vähällä tehdä aloitteen HS:ssa olleen aika laajan, venäläisen maalarin Ilja Glazunovin parkaisua koskevan jutun perusteella, mutta tekemättä jäi. Syynä oli lähinnä se, että ei voi olettaa kaikkien lukevan säännöllisesti ko. lehteä. Aihe on kuitenkin sellainen, josta täälläkin on tavan takaa väännetty kättä jopa niin, että joidenkin vakiokirjoittajien kannat ovat jo etukäteen selvillä. Aina on kuitenkin vanhaan aiheeseen uusia näkökulmia, kuten tuossa Flzunovia koskeneessa jutussa. Vaan mistä siihen keskustelijat? - Onko
Huonon itsetunnon omaava?
- o
o
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kela tukee virallisesti Pride-liikettä
Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k393832Jorma Lind kuollut
Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet521779- 731389
Mahdatko ymmärtää sitä
Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen751221Hitaille omat kassat
Kassoilla hidastelevat ärsyttävät. Menee heti loppupäivä pilalle, kun kauppareissu kestää hidastelijoiden takia. Näille1961156Ensimmäisenä Helluntaina ei uudelleen kastettu KETÄÄN!
Raamattu kertoo, että Helluntaina kastettiin. Mutta vaikka Raamattu ei erikseen kerro tiedän VARMASTI Ettei6911061- 84975
Olisit ollut niin
Minunlaiseni. Ehkä se on helmpompi kun emme kohtaa. Kipeältä se tuntui ettet valinnut minua41866Mitä yhteistä sinulla
on kaivattusi kanssa? Sama musiikkimaku, tai huumorintaju, tai ehkä työpaikka? Vai ettekö tunne vielä niin hyvin?49801- 39780