Aikoinani omistin Yrjö Karilaan Pikku Jättiläisen toisen maailmnasodan ajalta.
Kirjassa oli mm. Saksan valtakunnan horoskooppi.
Tämä jos mikä todistaa että hämäräopit olivat lähellä natsien sydäntä.
Natsit uskoi astrologiaan
10
89
Vastaukset
- 558+8878+
''Tämä jos mikä todistaa että hämäräopit olivat lähellä natsien sydäntä.''
Kuten luterilaisuus, sosiaalidarvinismi ja kreationismi. - ?????
Olipas tieteellinen todiste.
- Taikauskoa ei kiitos
Niin, minä tunnen montakin kristittyä, jotka uskovat myös astrologiaan ja ovat kovastikin kiinnostuneita horoskoopeista. Esimerkiksi eräs uskova työtoverini, jonka kanssa ollaan monet monituiset kerrat kiistelty jumalasta ja kaiken tarkoituksesta tai tarkoituksettomuudesta. Kun kerran jo valmiiksi uskoo kaiken maailman taikauskoisia höpöjuttuja, niin on tosi matala kynnys uskoa niitä lisää.
Kaltaistani ateistia eivät moiset höpöjutut ja okkultismit kiinnosta tippaakaan. Naurettavan typerää taikauskoa. Mulla on tässä Yrjö Karilaksen toimittama Pikku Jättijäinen mun kädessä, enkä löytänyt sisällysluettelosta natsismia, enkä okkultimia. Mikä se sun painokses on?
Tosin mun omistama nide on vuodelta 1952(eli ei ihan sodan ajoilta)
, mutta edelleen aloittaja, miltä vuodelta se sun painos on/oli?- toveri mikkonen
A.Mikkonen kirjoitti:
, mutta edelleen aloittaja, miltä vuodelta se sun painos on/oli?Ota sipsipussi ja istahda.
EI ollut ateisti tai kristitty.
http://video.google.com/videoplay?docid=4360800110742625275 - okkultismia kyllä
A.Mikkonen kirjoitti:
, mutta edelleen aloittaja, miltä vuodelta se sun painos on/oli?Löysin sen kaatopaikalta.
- okkultismia kyllä
A.Mikkonen kirjoitti:
, mutta edelleen aloittaja, miltä vuodelta se sun painos on/oli?Sepä siinä. Yhden löysin kakarana kaatopaikalta. Nyt mulla on yks 1950-luvulta.
- ltte piru
A.Mikkonen kirjoitti:
, mutta edelleen aloittaja, miltä vuodelta se sun painos on/oli?Ainakin vuoden 1937 painoksessa on jonkinlainen kuva Saksan tasavallan horoskoopista, muistaakseni Ajanlasku-luvun täytteenä. Itsenäisenä artikkelina ei ole.
- okkultismia kyllä
A.Mikkonen kirjoitti:
, mutta edelleen aloittaja, miltä vuodelta se sun painos on/oli?Painos on vuodelta 1944, muistaakseni kirja ei ole tässä nyt käsillä. Siinä oli muutakin hassua Saksan ja Hitlerin kehumista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kela tukee virallisesti Pride-liikettä
Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k593993Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k172809Jorma Lind kuollut
Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet552026Hitaille omat kassat
Kassoilla hidastelevat ärsyttävät. Menee heti loppupäivä pilalle, kun kauppareissu kestää hidastelijoiden takia. Näille2101872- 721436
Mahdatko ymmärtää sitä
Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen761290- 901099
Ensimmäisenä Helluntaina ei uudelleen kastettu KETÄÄN!
Raamattu kertoo, että Helluntaina kastettiin. Mutta vaikka Raamattu ei erikseen kerro tiedän VARMASTI Ettei6911091Mitä yhteistä sinulla
on kaivattusi kanssa? Sama musiikkimaku, tai huumorintaju, tai ehkä työpaikka? Vai ettekö tunne vielä niin hyvin?56917Olisit ollut niin
Minunlaiseni. Ehkä se on helmpompi kun emme kohtaa. Kipeältä se tuntui ettet valinnut minua41906