Esinahan kireys

Matias

Moro

Nyt olis sellanen tilanne että pitäis mennä leikkauttamaan kireä esinahka. Oon 24 v ja nyt on kyl pakko tehdä asialle jotain. Kyselisin vähän että miten tällainen leikkaus sujuu, kesto ja niin edespäin. Pääseekö sairaalasta kotiin saman päivänä, kuinka kauan kestää parantua jne. Jos menee yksityisen puolella niin voiko ne lähettää sieltä lähetteen julkiselle puolelle leikkaukseen. Mitähän leikkaus mahtaa maksaa yksityisellä?

Kaikki asialliset kommentit tervetulleita :)

9

6073

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • viisas

      Ensiksikin, anna yleislääkärin tai urologian erikoislääkärin tutkia, onko esinahkasi kireä vai ei. Jos on ja jos päädytte yhteisymmärryksessä ympärileikkaukseen, kyseessä on pienehkö toimenpide. Leikkaus kestää noin puoli tuntia eikä niissä yleensä ole ongelmia. Ennen leikkausta esinahkasi tietysti on oltava kunnossa eikä tulehtunut. Paraneminen on yksilöllistä, muutama viikkohan siinä menee ja ensimmäiset erektiot leikkauksen jälkeen ovat varmasti ikimuistoisia. Leikkauksia tehdään sekä julkisella että yksityisellä sektorilla ja yksityislääkäri voi kirjoittaa lähetteen julkiseen sairaalaan. Leikkausten hinnoista kannattaa kysellä suoraan yksityissairaaloista. Varaudu ainakin tuhanteen euroon. Kunnallisessa sairaalassa selviät varmaan parilla sadalla, hoitopäivämaksusta riippuen.

    • venyy ja vanuu

      Itse oli samoissa ajatuksissa 26-vuotiaana, ja luulin leikkausta ainoaksi mahdollisuudeksi. Onneksi? satuin lukemaan aiheeta, muistaakseni niinkin hullulta sivulta kuin suomi24, mutta apu löytyin esinahan venyttämisestä. Nyt viitisen vuotta myöhemmin kaikki pelaa hyvin, eikä harmita yhtään.

    • LuttinenUsko

      -varaa aika lääkärille tervkeskuksesta tai yksityiseltä.
      -mene näyttämään,kirjoittavat lähetteen päiväkirurgiaan.
      -venaa himassa puhelua jossa ehdottavat päivää.
      -postilla saat loput ohjeet
      -leikkauspäivänä aamulla sisään, kertovat päivän tilanteen ja arvioidun aloitus ajan
      -leikkaussaliin,desinfiovat vehkeet,anestesia lääkäri pistää spinaalipuudutuksen selkään,ei paha ollenkaan.
      -munat puutuu heti, kirurgi operoi puoli tuntia.
      -heräämöön venaamaan et tunto palaa noin 1 h
      -takas osastolle, antavat aamupalaa yms evästä
      - me naiset, seura, et- lehti
      - yrittämään kusemista (vittu nyt jännittää)
      - kustuasi munatupon keltaiseksi takas sänkyyn
      -osastohoitaja antaa luvan poistua saattajan kanssa

      Näin meni mulla. Itellä jo 1,5 kk toipumista koska esari oli kiinnittynyt terskan pintaan ja teki asiasta vaikeamman.

      Perus leikkauksessa voivat tehdä paikallispuudutuksella ja ei varmaan toipumisaikakaan pitkä ole. Ihan kalukohtainen homma varmaan.

      Tämä tapahtui siis yleisellä puolella ja laskua laittoivat 90€.
      Siihen särkylääketta ja antibioottikuuri n 15€

      Yleisellä varmaan reilusti kalliimpi.

      Mene ihmeessä vaan heti. Ite odotin liian kauan ja ei todellakaan kannata koska nyt tuntuu jo niin paljon paremmalta tuo värkki.

    • Matias

      Kiitos vastauksista!

      Kuinkahan kauan siinä mene että pääsee leikkaukseen sen jälkeen kun on käyny näyttämässä kalua lekurille?

      Kuinkaha kauan suunnilleen kestää että kalu kalu on taas täysin toimintakunnossa? Mitenkäs se liikkuminen, onkos vaikeeta kävellä leikkauksen jälkeen ja milloin vois vaikka alkaa liikkumaan (esim. juoksemaan) leikkauksen jälkeen?

      • Äpöö

        Ihan on varmaan kalun tilanteesta kiinni kuinka paha on.
        Kävely onnistuu jos ei muuten niin sideharsolla suojattuna.
        Juoksukin aika pian.


    • ai ai

      Nyt rupee jo hirvittää tuo leikkaus....huh huh! Ja jonkun verran hävettää mennä lekurille meisseliä esittelemään! Mut pakko tuo kai on, ei jaksa kipua enää kärsiä pissiessä, saatikka naidessa!!!!!!!!!

    • Vinkkivinkki

      Googletelkaapa aihetta laajemmin. On olemassa muitakin vaihtoehtoja, kuten vaikkapa venyttely ja esinahan avartaminen.. Lisäksi ympärileikkauksesta on suht paljon myös haittoja ja ongelmia, niitäkin kannattaa googletella, suurelta osin löytyy englanniksi..

    • Naurava nakki

      Minulle tehtiin esinahan korjausleikkaus kesällä, koska minulla oli ahdas ja aina tulehtunut esinahka ja myös jänne ”frenulum” oli liian lyhyt. Minulla meni 10 vuotta tämän vaivan kanssa ja nyt vihdoin oli tarpeeksi rohkeutta mennä terveydenhoitajalle (tosin toisen vaivan varjolla). Ensiksi terveydenhoitajalle marraskuussa, joka varasi ajan urologille helmikuuksi.

      Leikkaus oli toukokuussa. Urologi ehdotti, että esinahka leikataan kokonaan, mutta minä olin sitä vastaan ja ehdotin, että esinahka vain halkaistaisiin paikallispuudutuksella. Tämä myös tehtiin ja leikkaus jännitti todella paljon, mutta leikkaus kesti vain n. 20 minuuttia ja jännitys oli turhaa. Menin toimenpiteeseen aamulla klo 9 ja pääsin klo 15 kotiin. Jänteelle ei tehty mitään, koska lääkäri uskoi että se venyy ajan kuluessa. Tästä seurasi parin viikon sairasloma ja aluksi esinahka näytti todella karulle, ”nauravalle nakille” :D .
      Parin päivän kuluttua leikkauksesta turvotus kuitenkin laski ja esinahasta tuli todella hyvä.

      Kerron tämän tarinan, koska itseäni pelotti todella paljon koko operaatio, mutta lopulta se pelko oli täysin turhaa! Olkaa rohkeita ja lopettakaa kärsiminen! Itse olen nyt todella tyytyväinen että olin rohkea ja voin elää loppuelämäni ainakin ilman tätä vaivaa. Ja laittakaa kysymyksiä vielä, jos joku askaruttaa!

    • Anonyymi

      Oon 15 vuotta koht 16 ja tyttöystävän kaa kohta vuode oo ollu ja siis seksin harrastamista olllaa mietitty ja tällee mutku mulla on esinahka enkä uskalla sanoa asiasta enkä tiedä kelle sano asiasta ja miten urologille sanon ja miten saan esinahan leikattua muista syistä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1878
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1818
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1809
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      76
      1592
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1246
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1138
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1128
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe