Facebook ryhmä

tikrutar76

Ajattelin kokeilla, josko meille bibolaisille olisi hyötyä vertaistuesta, jossa voimme jakaa ajatuksia ja tunteita. Itse asun paikkakunnalla, jossa ei ole mahdollisuutta ryhmään. Ehkä tälläinen vertaistuki olisi ok? Minut löydät nimellä Amber. Laitan siihen lisätunnisteita, että tiedätte, mikä on oikea sivu. Profiilikuvani on kisu.

95

1975

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rokkikukkoM

      Facebookissa on kaksisuuntaisten ryhmä. Ja sieltä olen saanut erinomaista vertaistukea.

      • tikrutar76

        Mikä sivuston nimi on? Haluaisin sinne jutustelee...:)


    • neilikkaneitonen...

      Ihan vaan kirjoitat hakukenttään kaksisuuntainen mielialahäiriö. Sieltä tulee tuo ryhmä, ja sitten vaan lähetät pyynnön, että saat liittyä ryhmään. Ryhmä on suljettu, jotta ulkopuoliset eivät näe juttuja, kun ihmiset siellä kirjoittelevat omalla nimellään.

      • tikrutar76

        Olen etsinyt ryhmää nimellä kaksisuuntainen mielialahäiriö, mutta face ei mulla ainakaan löydä ryhmää. Ryhmiä on paljon ja ne kaikki on suljettuja. Olen epätoivoinen..:(


    • neilikkaneitonen...

      Tässä suora linkki: https://www.facebook.com/groups/118923455972/ Ja ryhmä on suljettu. Oikeassa yläkulmassa on "Pyydä saada liittyä ryhmään" -teksi, jota painamalla hakemuksesi lähtee ja joku sitten hyväksyy sinut ryhmän jäseneksi.

    • minulle_riittää

      Paska ryhmä. En voi suositella kenellekään bipolle, jolla on järki päässä ja tunteet. Suurin osa ryhmän porukasta juoppoja, narkkareita ja täysiä idiootteja. Puhuvat paskaa selän takana, ja edessäpäin mielistelevät. En enää yhtään ihmettele, että tällä palstalla on meitä bipoja niin paljon haukuttu. Ikinä en halua olla samanlainen ihminen, mitä heistä suurin osa on tuossa ryhmässä. Ilkeitä, inhottavia ja manipuloivia. Itse en luottaisi kuin muutamaan ihmiseen siellä. Kaikki teot heitetään sairauden syyksi, vaikka syy on heidän omissa persoonissaan. Se on niin helppoa mennä sairauden taakse tuolla konstilla, ja väittää kaiken johtuvan siitä. Aikuiset ihmiset eivät ota mitään vastuuta omista teoistaan tai käytöksestään. Ryhmän päällepäsmärit saavat kaiken huomion. Minä, minä ja minä. Kiitos, mutta ei kiitos.

      • entinen ryhmäläinen

        Itse olin parissakin ryhmässä ja itselleni se ei tehnyt hyvää. Vertaistuki oli mitä oli. Ryhmien ylläpitäjät eivät olleet myöskään ajantasalla.
        Mulle kävi niin myös että menin kaikkiin häröilyihin mukaan, sain yksityisviesteinä ties mitä soopaa joissa haukuttiin toista bipoa.
        Luonteeltani olen sitten sellainen että halusin miellyttää kaikkia. Ns.vertaistuki tuolla kääntyi aivan päälaelleen ja aiheutti enemmän harmia ja pahaa oloa, jopa itseinhoa.
        Siellä on mahdollisuus sairastua pahemmin siinä kaikessa häröilyssä ja tavallaan imeä toisista käytösmalleja. Ylläpitäjät eivät tunnu aina osaavan pitää kuria. Moni saa manioissaan liian pitkään heilua ja satuttaa jopa toisia. Kannattaa kiertää kaukaa.


      • SarIkasmitar

        Mulle riitti myös. Huomasin sen että sinne kirjoiteltiin vain jos asiat olivat joko a)päin persettä tai b)oli kiva mania päällä.
        Kaiken aikaa kamalasti kirjoitusten tulvaa ja yritä nyt siinä sitten pysyä perässä. Omat hermoni menivät ja rupesin myös viinipäissäni kirjoittelee ties mitä paskaa yhdessä ryhmässä. Siitä kaikesta tuli ihan sekava olo. Tosiaankin pikkaisen peräänkuuluttaisin ryhmien pitäjien vastuun perään. Heidän taholtaan joskus perusteetonta vallalla leikkimistä ja potkuja tuli monille ryhmästä ja usein ilman syytä. Maniassa riehuvat saivat sinne jäädä ja manipuloida ihmisiä mieleisikseen. Oke, ehkä nyt olen liian kärkäs mutta ite otin hatkat sieltä kun ei nuppi enään jaksanut sitä skeidaa. Jos joku tietää kivan vertaistukiryhmän niin kertoo.


      • eijmukaa
        SarIkasmitar kirjoitti:

        Mulle riitti myös. Huomasin sen että sinne kirjoiteltiin vain jos asiat olivat joko a)päin persettä tai b)oli kiva mania päällä.
        Kaiken aikaa kamalasti kirjoitusten tulvaa ja yritä nyt siinä sitten pysyä perässä. Omat hermoni menivät ja rupesin myös viinipäissäni kirjoittelee ties mitä paskaa yhdessä ryhmässä. Siitä kaikesta tuli ihan sekava olo. Tosiaankin pikkaisen peräänkuuluttaisin ryhmien pitäjien vastuun perään. Heidän taholtaan joskus perusteetonta vallalla leikkimistä ja potkuja tuli monille ryhmästä ja usein ilman syytä. Maniassa riehuvat saivat sinne jäädä ja manipuloida ihmisiä mieleisikseen. Oke, ehkä nyt olen liian kärkäs mutta ite otin hatkat sieltä kun ei nuppi enään jaksanut sitä skeidaa. Jos joku tietää kivan vertaistukiryhmän niin kertoo.

        Naisena en halua olla mukana tällaisessa. Paljon pettämisjuttuja ja ties mitä ehdotuksia tullut yv:nä.


      • exisruhmis
        eijmukaa kirjoitti:

        Naisena en halua olla mukana tällaisessa. Paljon pettämisjuttuja ja ties mitä ehdotuksia tullut yv:nä.

        Minä taas en MIEHENÄ halunnut olla tuollaisessa pettämisjutuissa mukana.


    • MooMoo

      Ei mulkaan hyvä mieli jääny ryhmästä. :( Ei siel tukee saa ku ne jotka siel päivittäin itkee joka asiasta. Potkuja ryhmästä saa just ne jotka ei nuole yp:n takapuolta eikä oo yypeen kaveri. Sit siel on tää porukka joka syyllistää toisia joka ketjussa. Ite ovat kai täydellisiä ihmisiä. Olin hetken siisnä sisäpiirissä. Kauheeta touhua. Yksäreillä haukuttiin toisia ryhmäläisiä. Sit se et mitä tahansa ne tekee niin kyseessä on masennus tai mania. Kaikki tunteet ja teot on sairaudesta johtuvaa. En mä jaksanu sitä menoa. Monta kertaa itku tuli kun jäi yksin ilman tukea. :(

      • uusbipo

        Kiitti vinkistä. En ees käykkään sitten siellä.


    • Hill68

      Jäin just noista syistä, mitä tos mainittu, pois paristakin ryhmästä. Tippaakaan syyllistämättä muita niin mulle tapahtui myös sillätavoin että oma käytös myös muuttui. Maniakos siinä sitten tarttui tai se kaikki älyttömyys siellä? Havahduin ja poistuin. Muutamaa ihmistä jäi ikävä siellä. Yksi tais poistua kokonaan facesta jne.
      Psyyke siellä kyllä hajos entisestään mutta nyt paremmin kun ei enään ole pyörityksessä mukana.

    • höh:(

      Ja aina siel tietää joku sua paremmin kaikki asiat. Oikein kaikkitietäviä koko halvatun ryhmä täynnä. Minä oon siellä viellä mutta kuinka kauan. Jos ei meno ja meininki parane niin jääköön sakki soittelemaan lehdelle keskenänsä.

    • ne lusmut

      Mua oudoksuttaa yks asia siinä ryhmässä. Miten voi olla mahdollista että aika moni heistä on masentunut ja työkyvytön mutta kuitenki he pystyvät käymään ulkomailla, hankkimaan ihmissuhteita ja he käyvät ystävien kanssa ulkona. Bailaaminen ei tuota vaikeuksia. Jaksetaan hakea seksiseuraa ja yleensäki jaksetaan harrastaa sitä seksiä. Mut ku tulee puhe töistä niin sitä ei jakseta????? Miten se on mahdollista. Ihminen on työkykyinen jos ne yllämainittuihin pystyy. itseä joskus oikein veetuttaa tollanen kun itse ei meinaa jaksaa edes pakollisia asioita hoitaa.

      • Lomaillen Dubaissa

        Taitaakohan loppujenlopuksi tuo sairauseläkkeellä olleva porukka olla vain niitä ns ryhtymärajoitteisia?

        Tai sitten neuroleptit ovat sotkeneet jo pään niin hyvin, että käsitys oikeasta elämästä on sammunut ja tätä käsitystä vielä buustaa lääkeyhtiöiden suunnittelemat ja rahoittamat sopeutumiskurssit?

        Jos on henkisesti väsynyt ja uupunut ei varmasti jaksa rieukkua baareissa, eikä tuolloin seksi ole se mitä ensimmäisenä tai toisenakaan ajattelee.

        Aivan varmasti jokaisella aikuisella ihmisellä on sen verran oikeasti selkärankaa, että tietää mikä on oikein ja mikä väärin. Siinä on turha piiloutua sairaudentermin taakse, mutta jotain on mennyt pileen jossain, jos touhu jossain on edellä kuvailemaasi.


      • kati.v
        Lomaillen Dubaissa kirjoitti:

        Taitaakohan loppujenlopuksi tuo sairauseläkkeellä olleva porukka olla vain niitä ns ryhtymärajoitteisia?

        Tai sitten neuroleptit ovat sotkeneet jo pään niin hyvin, että käsitys oikeasta elämästä on sammunut ja tätä käsitystä vielä buustaa lääkeyhtiöiden suunnittelemat ja rahoittamat sopeutumiskurssit?

        Jos on henkisesti väsynyt ja uupunut ei varmasti jaksa rieukkua baareissa, eikä tuolloin seksi ole se mitä ensimmäisenä tai toisenakaan ajattelee.

        Aivan varmasti jokaisella aikuisella ihmisellä on sen verran oikeasti selkärankaa, että tietää mikä on oikein ja mikä väärin. Siinä on turha piiloutua sairaudentermin taakse, mutta jotain on mennyt pileen jossain, jos touhu jossain on edellä kuvailemaasi.

        Öhöm, onkohan täällä nyt ihmisiä joilla on mitään kokemusta maniasta. Kaksisuuntaisilla nyt kun on muutakin kuin masennusta. Maniassa voi olla hyvin energinen mutta niin harhoissa tai sekava ettei voi tehdä töitä mutta baarissa nyt voi olla aika sekavakin eikä siellä eroa känniääliöistä. Haluaisitko todella että sinua palvelee ihminen jolla on harhat päällä jos hän jaksaa käydä baarissa?!? Tai haluaisitko että lääkärisi tai hoitajasi olis harhoissa ja sekaisin kun hän määrää sinulle lääkkeitä jos hän jaksaa harrastaa seksiä? Eikö sellaisessa kunnossa oleva ihminen ole aika edesvastuutonta laittaa tekemään työtä. Ja työ aiheuttaa stressiä joka pahentaa kaksisuuntaista ja taas seksi esim vähentää sitä. Maniaan kuuluu se että ihminen käy ylikierroksilla ja seksi ja hauskanpito on ensimmäisenä mielessä. Ihan lääkärikin näitä asioita kyselee ja ovat ihan virallisia merkkejä maniasta. Ehkä kannattaisi ottaa asioista selvää ennenkuin päästää typeriä mielipiteitään ulos? Vielä kerran haluaisitko että esim bussikusikisi olisi sekava ja harhoissa kun kyyditsee lapsia kouluun koska jonain vkl hän jaksoi mennä kavereiden kanssa baariin? Ja kyllä harhoissa ja jopa psykoosissa oleva ihminen voi pystyä menemään ulkomaille ja baariin ja jaksaa jopa harrastaa seksiä mutta töihin ei sellaista ihmistä minusta kyllä kannata päästää ihan kaikkien parhaaksi. Ehkä sinä valitsisit esim lastesi lääkäriksi sellaisessa tilassa olevan ihmisen mutta minä en!


    • ne lusmut

      Kysees on kyl ihmiset joita oon seurannu pitkään ja niillä on aina tota samaa touhua. Ei oo kyse maniasta millään tavalla. Mania on asia erikseen. Ei mulle tarvitse opettaa mitä mania on, kiitos vaan. Taidat kuuluu samaan sakkiin ku niin kovin puolustelet.

      • kati6

        Olet ilmeisesti seurannut näitä ihmisiä ihan facebookin perusteella! En tunne tarvetta puolustella kenenkään ihmisen toimintaa mutta en tunne myös tarvetta arvostella tai tuomita kenenkään toimintaa. Ihmiset jotka tuomitsee, arvotelee ja diagnosoi muita on usein niitä joilla on todella paha olo itsensä kanssa. Ja vaikka sinä et pysty luomaan ihmissuhteita ym masennuksessa, se ei tarkoita ettei joku muu pysty. Vaikka kyse olisi ihan samasta sairaudesta niin oireet ja myös elämäntilanteet nyt vaan on erillaisia. Esim perheellinen ihminen joka on masentunut ei varmaan jaksakaan esim mennä ulos ystävien kanssa tai hankkia ihmissuhteita koska pelkkä arjen pyörittäminen lasten kanssa voi olla jo vaikeaa mutta yksin asuva ihminen voi tilanteensa takia siihen pystyä myös masentuneena. Katsantokantasi on minusta vaan aika kapea. En myöskään tunne tarvetta asettua lääkärin asemaan ja diagnosoida kenenkään manioita tai masennuksia. Ei kannta olla sellaisessa ryhmässä joka aiheuttaa noin paljon negatiivisia tunteita. Minä itse en myöskään jaksa kuunnella kenenkään kännivuodatuksia fb-ryhmässä ja siksi en kuulu sellaiseen ryhmään. Ehkä olet vain kateellinen ihmisille jotka selviää masennuksesta paremmin kuin sinä niin että heillä on ihmissuhteita ja seksiäkin :D Ehkä tekisi sinullekkin ihan hyvää hankkia kumpaistakin :D


      • vier.seur.
        kati6 kirjoitti:

        Olet ilmeisesti seurannut näitä ihmisiä ihan facebookin perusteella! En tunne tarvetta puolustella kenenkään ihmisen toimintaa mutta en tunne myös tarvetta arvostella tai tuomita kenenkään toimintaa. Ihmiset jotka tuomitsee, arvotelee ja diagnosoi muita on usein niitä joilla on todella paha olo itsensä kanssa. Ja vaikka sinä et pysty luomaan ihmissuhteita ym masennuksessa, se ei tarkoita ettei joku muu pysty. Vaikka kyse olisi ihan samasta sairaudesta niin oireet ja myös elämäntilanteet nyt vaan on erillaisia. Esim perheellinen ihminen joka on masentunut ei varmaan jaksakaan esim mennä ulos ystävien kanssa tai hankkia ihmissuhteita koska pelkkä arjen pyörittäminen lasten kanssa voi olla jo vaikeaa mutta yksin asuva ihminen voi tilanteensa takia siihen pystyä myös masentuneena. Katsantokantasi on minusta vaan aika kapea. En myöskään tunne tarvetta asettua lääkärin asemaan ja diagnosoida kenenkään manioita tai masennuksia. Ei kannta olla sellaisessa ryhmässä joka aiheuttaa noin paljon negatiivisia tunteita. Minä itse en myöskään jaksa kuunnella kenenkään kännivuodatuksia fb-ryhmässä ja siksi en kuulu sellaiseen ryhmään. Ehkä olet vain kateellinen ihmisille jotka selviää masennuksesta paremmin kuin sinä niin että heillä on ihmissuhteita ja seksiäkin :D Ehkä tekisi sinullekkin ihan hyvää hankkia kumpaistakin :D

        Kypsän hienosti Kati6 aloitti tohon kirjoittamaan mutta sitten lopussa tämä " Ehkä olet vain kateellinen ihmisille jotka selviää masennuksesta paremmin...jne jne"-höpinä paljasti että taitaa olla yksi noista v-maisista ryhmäläisistä, ellei jopa yksi ylläpitäjistä.


      • tästä kiitos
        vier.seur. kirjoitti:

        Kypsän hienosti Kati6 aloitti tohon kirjoittamaan mutta sitten lopussa tämä " Ehkä olet vain kateellinen ihmisille jotka selviää masennuksesta paremmin...jne jne"-höpinä paljasti että taitaa olla yksi noista v-maisista ryhmäläisistä, ellei jopa yksi ylläpitäjistä.

        Ja kun kertoo omat kokemuksensa, just nii kun ne on niin bipo ottaa sen haukkumisena jne.. mahotonta!
        Älyttömän super hyvä kuka ikinä aloittikaan tän ja miten hyviä vastauksia laitoitte, on mietittävää itekullekki.
        Tämä viesti rimpsu on ihan PARAS! Nii bipoo ku ollajavoi vaikka onkin. Toivotaan että mahd moni lukee loppuunasti.


      • näimpähän on
        vier.seur. kirjoitti:

        Kypsän hienosti Kati6 aloitti tohon kirjoittamaan mutta sitten lopussa tämä " Ehkä olet vain kateellinen ihmisille jotka selviää masennuksesta paremmin...jne jne"-höpinä paljasti että taitaa olla yksi noista v-maisista ryhmäläisistä, ellei jopa yksi ylläpitäjistä.

        vier.seur

        Viisaasti sanoit ...


    • ne lusmut

      Olen seurannu joo. Olen nähnytki ihmisiä sieltä. Ikävä kyllä. Ei mul oo paha olo itseni kanssa. Mua vaan ärsyttää sellaset ihmiset jotka käyttää hyväks yhteiskuntaa. Se ei oo oikein. En mä ole mitenkään kateellinen heidän elämästään. Ei tässä ollu siitä kyse mitenkään. Ymmärrät nyt kenties tahallasi ihan väärin? Oli kyllä tosi lapsellinen tuo kirjotuksesi. Että :D :D vaan sinnekin. Se koira älähtää... tiedät varmaan loput.

      • kati6

        Ja mua ärsyttää ihmiset jotka provosoituu toisten mielipiteistä niin että alkaa selittelemään. Se olikin sellainen loppukevennys kun ei tää elämä ole niin vakavaa ja todellakin mielummin vaikka lapsellinen kuin elämäänsä kyllästynyt ihminen jolla ei ole ihmissuhteita eikä seksiä :D Miksi te otatte tuntemattoman ihmisen sanomiset niin henkilökohtaisesti ja vakavasti? Ja voi olla että joku näistä henkilöistä käyttääkin yhteiskuntaa hyväksi mutta mitä siitä. Ei se meiltä pois ole mitä muut tekee. Ei kannata olla niin helposti provosoitavissa. Itse en kuulu yhteenkään fb-ryhmään juuri sen takia, että yleensä minua ei niin hirveästi kiinnosta ainakaan vieraiden ihmisten tekemiset ym mutta tämä pieni provosoiminen onkin näköjään huvittavaa ajankulua tähän tylsään päivääni joka minulla on tänään. Ja jos ihmisen pitää vakuutella muita, että on tyytyväinen elämäänsä ja ei suinkaan ole kateellinen niin se kertoo jo siitä ettei asia taida ihan niin olla... Ja asetat taas itsesi korkeampaan asemaan kun olet kun alat arvottamaan onko jonkun toisen tekemiset oikein tai väärin. Ajattelumaailmasi taitaa olla todella mustavalkoinen. Ihminen kun pystyy vaikuttamaan vain omiin tekemisiinsä niin sen takia ei kannata päätään vaivata niin paljoa sillä mitä muut tekee. Jos joku ihminen ei miellytä niin ei sen kanssa tarvitse olla tekemisissä tai sitten kannattaa sanoa asiat ihan suoraan asianomaiselle. Ja kuuluminen fb-ryhmään ja jonkun ihmisen kanssa tekemisissä oleminen kun on täysin vapaaehtoista. Kiitos siitä että sain huvia päivääni!


      • niiettä mite?
        kati6 kirjoitti:

        Ja mua ärsyttää ihmiset jotka provosoituu toisten mielipiteistä niin että alkaa selittelemään. Se olikin sellainen loppukevennys kun ei tää elämä ole niin vakavaa ja todellakin mielummin vaikka lapsellinen kuin elämäänsä kyllästynyt ihminen jolla ei ole ihmissuhteita eikä seksiä :D Miksi te otatte tuntemattoman ihmisen sanomiset niin henkilökohtaisesti ja vakavasti? Ja voi olla että joku näistä henkilöistä käyttääkin yhteiskuntaa hyväksi mutta mitä siitä. Ei se meiltä pois ole mitä muut tekee. Ei kannata olla niin helposti provosoitavissa. Itse en kuulu yhteenkään fb-ryhmään juuri sen takia, että yleensä minua ei niin hirveästi kiinnosta ainakaan vieraiden ihmisten tekemiset ym mutta tämä pieni provosoiminen onkin näköjään huvittavaa ajankulua tähän tylsään päivääni joka minulla on tänään. Ja jos ihmisen pitää vakuutella muita, että on tyytyväinen elämäänsä ja ei suinkaan ole kateellinen niin se kertoo jo siitä ettei asia taida ihan niin olla... Ja asetat taas itsesi korkeampaan asemaan kun olet kun alat arvottamaan onko jonkun toisen tekemiset oikein tai väärin. Ajattelumaailmasi taitaa olla todella mustavalkoinen. Ihminen kun pystyy vaikuttamaan vain omiin tekemisiinsä niin sen takia ei kannata päätään vaivata niin paljoa sillä mitä muut tekee. Jos joku ihminen ei miellytä niin ei sen kanssa tarvitse olla tekemisissä tai sitten kannattaa sanoa asiat ihan suoraan asianomaiselle. Ja kuuluminen fb-ryhmään ja jonkun ihmisen kanssa tekemisissä oleminen kun on täysin vapaaehtoista. Kiitos siitä että sain huvia päivääni!

        kukahan tässä vakuuttelee ja selittelee ja on provosoitunu?


    • ne lusmut

      En mä ainakaa oo provosoitunut mistään. Sinähän siinä kilahtelit aika lahjakkaasti. :D Mistä sä muuten päättelit ettei mulla oo ihmissuhteita tai seksiä? Aika merkillinen päätelmä siitä, kun sanoin ettei _masentuneena_ jaksa sellasia. Sähän tässä lämpöö oot ottanu koko aika. Kauhee puolustelu ja mun haukkuminen käynnissä. Mitä se sua liikuttaa jos oon tätä mieltä tietyistä henkilöistä? Miks sä näet siitä näin kauheaa vaivaa? Eikä ne tietyt ihmiset siellä oo tuntemattomia. Johan mä sanoin, että oon jopa nähnyt heitä. Sovitaan että oon kateellinen toisten elämästä. :D Jos se nyt parantaa sun oloa jotenki. Taitaa olla ymmärryksessä jotain vikaa kun et vieläkään tajunnu kirjoitukseni pointtia.

      Et kuulu ryhmiin, mutta kuitenki tiedät mistä puhutaan? Todella merkillistä. ;) Ja oleppa hyvä, että sait iloa kauttani ilmeisesti kurjaan elämääsi. :D

      • seuraajajajajajajaja

        Hauskaa toi sun selittely, ettet kuulu ryhmiin just ku joku epäili sua ko ryhmän ylläpitäjäksi. xD xD


    • Kateellinen Kurppa

      Älä Kati välitä.. kyllä se sunki manialento loppuu aikanaan. =D

    • kati6

      Huoh! Olen mä kuulunut yhteen kaksisuuntaisten fb-ryhmään ja lähdin mainitsemani syyn takia pois. Mutta ei se musta niin iso juttu ollut mun elämässä että sitä tarvisi täällä alkaa selittelemään sen enempää. En vain ymmärrä että esim tapaa ihmisiä joitka ärsyttää ja joiden toiminta tuntuu väärältä. Tai miksi kuuluu ryhmään jossa meininki on sellaista joka ahdistaa. En vain ymmärrä ja ei mun tarvikkaan ymmärtää. Suosittelen enemmän ihan sitä livenä tapahtuvaa vertaistuki toimintaa johon itse osallistun ja ylläpidän. En itse usko että fb on niin toimiva keino. Enkä koe että tosiasioiden sanominen on haukkumista mutta jos otat sen niin ni ei varmaan toi vertaistuki toiminta olekkaan sun juttu koska yks sen anneista on katsoa peiliin ja oppia itsestä eikä tarkoitus ole vain katsoa muiden toimintaa. Olen pahoillani jos haukuin mielestäsi sinua. Jännä että otat mun sanomiset haukkumisena ja henk koht mutta se että mitä sä puhut täällä nyt sitten tutuista ihmisistä selän takana ei ole haukkumista. Eli sua saa ärsyttää muitten toiminta mutta sun sanomiset ei sais ärsyttää ketään. Musta tollanen ajattelu nyt vain ei ole kauhean loogista. Jos itse avautuu julkisessa paikassa pitää kestää se että muillakin on jotain sanottavaa asiaan. Jos ei kestä kannattaa puhua koiralle tai vaikka päiväkirjalle, niillä kun ei ole mielipidettä ja sun ei tarvi ahdistua siitä että jollain on jotain sanottavaa. Poistun taka vasemmalle hyvillä mieli. Sain nyt sanottua sen mitä halusinkin. Ja muistin juuri miksi se ryhmä oli minulle ainakin väärä paikka. Kiitos kun muistutit siitä. Se oli minulle tämän keskustelun suurin anti.

    • ne lusmut

      Teet taas vääriä päätelmiä. En tapaisi ihmisiä jotka ovat ärsyttäviä tai muuta sellaista. Ihmisen luonne yleensä paljastuu vasta paljon myöhemmin. Ja niin tässä tapauksessa kävi. Kirjotin tonne että mua ihmetyttää edellä mainitsemani asia siinä ryhmässä joidenki ihmisten kohdalla. Ihme väännön sait siitä aikaan eli suahan sen täytyy todella paljon häiritä kun tartuit asiaan. En ole sanonu jaata enkä juuta sen puolesta että kuulunko siihen ryhmään enää vai en. Teet taas omia päätelmiäsi. Eikä muutama mätäpaise tee koko ryhmästä huonoa, eihän? Ei sun tarvitse anteeksi pyytää koska mua ei liikuta tuntemattomien haukkumiset tippaakaan. Itsetunto on ihan hyvä eikä toiset ihmiset määrittele mua. Kunhan sanoin että sä tunnuit saavan kauheen kohtauksen tästä aiheesta. Ihan ku oisin syyttäny sua. Mistä sä tiedät olenko mä sanonut niille ihmisille heidän toiminnastaan? Et mistään. Jälleen kerran teet virhearvioinnin.

      Taisin tunnistaa sut. :D kirjotustyyli on ku dna

    • niinpäniin

      Just tommosta touhua kuin näillä kahdella vääntäjällä tuossa oli niissä kaikissa ryhmissä. Kiva kun muistutitte miksi sieltä otin ritolat.

    • kati6

      Voi Voi. Et välitä mutta silti selittelet ja selittelet.

    • ne lusmut

      Onko sun virhepäätelmien oikaiseminen selittelyä? Joko otit pari nappia et rauhotuit? ;) Oot muuten ollu mun fb-kamuna joskus.

    • Tehkääjotain

      Menkää hyvät ihmiset töihin täältä kinaamasta!!!!!!!

    • ne lusmut

      Justhan mä tulin kotiin. En mä nyt toista kertaa enää tänään töihin lähde. :D

    • kati6

      No kaksisuuntaistenrymästä en ole koskaan ollut kenenkään fb-kamu ainakaan että tuskimpa olet ollut tai sitten meidän pitäisi tuntea jotain muuta kautta, mitä vähän epäilen. Ja toiseksi en koskaan ole vielä ottanut yhtäkään rauhottavaa niin tuskin tämänkään takia on tarvista. En käytä päihteitä ja lasken rauhottavat päihteeksi mutta se nyt on sitten jo ihan oma keskustelunsa eikä nyt oikeastaan kuulu tähän asiaan mitenkään. Että kukahan tässä nyt tekee niitä vääriä päätelmiä.

      • kati6

        Ja nyt mä jo alennuin sun tasolle ja selittelin itseäni :D


    • ne lusmut

      Alennuit mun tasolle? :D Kukas nyt luulee olevansa toisten yläpuolella? Itsehän sä aloitit sen väärien päätelmien tekemisen. Bipot bipot, ootte te kyllä aikamoista sakkia. ;)

    • kärhämää

      bipot ei tule edes toisten bipojen kanssa toimeen?!

      • nevernever

        kunnon bipo ei ikinäkoskaanmilloinkaan kestäis kaltaistaan.
        2 ylikorostuneen minäminäminäminäää, ei vaan toimi.


    • ne lusmut

      Mä en oo bipo, vaan bipon läheinen. :) Se ryhmä on tarkoitettu bipoille ja läheisille.

    • bipo1

      Tämän ketjun lukeminen kannatti. Olin jo harkinnut liittymnistä fb sivustoon .Nyt perun koko ajatuksen.

      • bipo21

        Sama täällä.


    • En siedä sua

      Miten joku tampio on päätelly et bipot tulis keskenään toimeen? =D Naurettava ajatus. Bipoilla on jokaisella oma persoona. Idioottiki tajuaa ettei bipot tykkää toisistaan sen enempää ku terveet toisistaan. Ite en siedä monia bipoja. Vaikka ois maailman paras luonne ni en vaan jaksa esim 1 tyypin maanikkoja. Ei mahda mitään. Enkä sellasia joiden elämä pyörii koko aika eri oireiden ja lääkkeiden ympärillä. Tosi raskasta.

    • mies-70

      Lähdin myös pois ryhmästä. Oli täynnä maanikkoja ja itseään eetteriin työntäviä henkilöitä. Ylläpito oli todella itsekästä myös.

      • 23+4

        kyllästyin vihdoin itse myös. Ylläpitäjät voi haistaa multa pitkät ja monet muut myös. Täällä siis taas tai sitten pitää perustaa oma ryhmä tuonne fb:iin jos jaksaa. Olen kyllä käynyt chattailemassa ulkomaalaisella chatissa mikä ihan nice.


    • bipoppaluuba

      miten facessa sitten, tuleeko kavereillesi "mainoksia" että haluaisitko sinäkin liittyä tähän ryhmään johon kaverisi(minä esim) kuuluu? näkyykö kommentit ja keskustelut kavereillesi tyyliin" minä esim kommentoi ryhmän kaksisuuntainen mielialahäiriö julkaisua se ja se" ryhmä olisi loistava paikka kyllä purkaa tuntojaan tästä pirullisesta sairaudesta,toivottavasti saitte selvää mitä tarkoitin tällä :)

      • pois vaan

        jos ryhmä on suljettu niin ei pitäisi näkyä kirjoitukset muille kuin siihen kuuluville. Mutta kyllä muut näkee mihin ryhmiin kuulut. On lapsenuskoista nykyään luulla että sillä ei olisi mitään merkitystä omiin ystävyyssuhteisiin jos toiset saa kuulla sairaudestasi/häiriöstäsi.
        Tää kantaa vielä suurta leimaa ja ei kyllä lähiaikoina haalene.


    • nomävaan

      Mun mielestä se bipolaari Suomi ryhmä on ihan hyvä, kun siellä on sellainen rreilu meininki, et kaikki saa olla just mitä on. Johtuu varmaan, et ryhmän koko on pidetty pienenä, niin ei selkäänpuukottamista tapahdu. Siellä vaikeatkin asiat käsitellään huumorin keinoin.

    • ajatus ehkä hyvä

      Olihan ryhmä aluksi ihan kiva, se yksi suuri ja sitten myös pienempi. Mutta aika paska maku suuhun siitä "vertaistuesta" kyllä jäi. Parempi ulkona niistä.
      Jengi on melko sekaisin pääsääntöisesti kaiken aikaa.

    • 7+3

      Kannattaa olla tosiaankin tarkkana hiukan näissä. Vertaistuki on käsitteenä vähän epäselvä monille ja ryhmien ylläpitäjiltä puuttuu täysin järki näissä asioissa. Ryhmissä toisten tyhmille teoille taputtelu ja omien mokiensa esilletuominen humoristisesti, toisilta hyväksyntää kaivaten, ei ole hyvää vertaistukea. Sellaista se meno noissa facebookin ryhmissä oli. Yhtä pelleilyä vaan ja tuollainenhan ruokkii vain saamaan ihmisten asiat entistä sekavampaan kuntoon.

    • ryhmähenki

      Parempia nekin, kun hommata jokainen läheinen omaksi itkumuuriksi. Ja kannattaa lukea tarkkaan ryhmän perustajan teksti ryhmästä. Joiddakin ryhmissä märistään joka pienen vastoinkäymisen jälkeen ja kaikki antaa jotain voimahaleja. Toisissa on enemmän röökihuone meininki, että nauretaan ja jauhetaan paskaa. Niihin tosiaan kannata lähteä mitään omia ongelmia ratkomaan, johan sen tajuaa vähän hitaampikin ihminen.

      • tätä mieltä olen

        tuo "ryhmähenki" on melko petollista. Aluksi jokaisella kuva että jee tää on hienoa ja auttaa-en ole yksin!!
        Mutta sitten altistutaan siihen ihme sairaaseen maailmaan mistä kontrolli on kaukana itse kullakin. Ja tosiaankin vanha sanonta "joukossa tyhmyys tiivistyy", toimii noiden ryhmien kohdalla enemmän kuin hyvin.


    • käpy palaa

      Sit siel on nää pariskunnat....................huooooooooh. Käydään pariskuntina toisten kimppuun ja joka väliin on pakko sanoo jotain. Ryhmä oli joskus kolme vuotta sit viel hyvä mut nyt liikaa ihmisiä ja joukossa tyhmyys tiivistyy pitää täysin paikkansa. Ihmettelen jos sieltä joku tukee saa. Sit väitetään ettei siel oo liittoutumia. Kyl ihan varppina on.

    • hihhah

      Vieläköhän ne reissailee kimpassa? Melko seikkaperäistä raporttia sain yhdeltä reissulta. No orgiathan ne paremmalta nimeltään olivat laivalla.

    • käpy palaa

      Ois mielenkiintosta tietää mitä siel laivamatkal tapahtui oikeesti =D ku sielhän oli niit varattujaki mukana. Voi kumppaniparkoja jotka kotiin jäi jos siel on orgiat ollu :D kyl niit miittei on mut ei niist kai enää just ilmota ryhmässä. Se on ne sisäpiirin tyypit ku tapaa toisiaan. Ootetaan vaan kesää ku ne taas tapaa xD

    • loveboat?

      mistäs risteilystä kyse? Ite olin yhdessä tapaamisessa helsingissä ja ei siellä ainakaan ollut puhetta mistään risteilystä. Tosin jos noista ei hirveen avoimesti puhuta..että ovat siis sisäpiirin juttuja niin ymmärrän. Vähän surullinen olo kyllä tulee kun ei aina oteta mukaan kaikkeen :(
      eipä silti että minä nyt mihinkään orgioihin haluaisin :O

    • 999998888888

      Viime vuoden toukokuun tallinnan reissusta kai on kyse

      • kerro kerro

        ok. pitävätkö väitteet paikkaansa? oliko sutinaa ilmassa? :D


    • 8888999999

      Mä en tiä. Olihan ryhmäs kuvaus mitä siel oli tapahtunu ja osa jätetään kuulemma kertomatta. Olihan ne siel tanssinu, halaillu ja pussaillu keskenään. Muusta en tiä

      • ..........

        kyllä siellä mentiin hiukan noista halaamisista ja pussailuista pidemmälle. Enempää en nyt kertoile tässä. Ryhmän säännöt nääs estävät :D :D :D


    • hololompsisisisisisi

      Tulee ihan paha mieli niitä kohtaan jotka oli kotona odottaas ku bipokumppani tuli kotii :/ varmaan se eräski petti ukkoaan........................ ketkähä siel kimpas oli :DD

      • I know this

        Naisethan tuolla niitä pettäjiä oli. Pari hassua miestä sielä oli mukana ja nekään eivät olleet varattu.


      • kukakiksautti
        I know this kirjoitti:

        Naisethan tuolla niitä pettäjiä oli. Pari hassua miestä sielä oli mukana ja nekään eivät olleet varattu.

        äkkii laskettuna 6 miestä joista kaks oli varattuja ja kumppanit mukana :P kuka p*ni ja ketä xD


      • mitähä?
        kukakiksautti kirjoitti:

        äkkii laskettuna 6 miestä joista kaks oli varattuja ja kumppanit mukana :P kuka p*ni ja ketä xD

        eli siis kaksi naista ja kuusi miestä. siis noin pieni ryhmä? Ja ne kaikki nussi keskenään vai?


      • tietotoimisto112
        mitähä? kirjoitti:

        eli siis kaksi naista ja kuusi miestä. siis noin pieni ryhmä? Ja ne kaikki nussi keskenään vai?

        eissssssssssssss 6 miestä siel oli ja 3 niist varattuja mun käsittääkseni ja kumppanit mukana oli siel. ja 7 naista kai. kolmel ne kumppanit mukan ja kaks oli ehkä varattui. ei kai ne ny häzziny keskenää :D ainaskaa noi varatut parit


      • eikö?
        tietotoimisto112 kirjoitti:

        eissssssssssssss 6 miestä siel oli ja 3 niist varattuja mun käsittääkseni ja kumppanit mukana oli siel. ja 7 naista kai. kolmel ne kumppanit mukan ja kaks oli ehkä varattui. ei kai ne ny häzziny keskenää :D ainaskaa noi varatut parit

        kyllä ne hässi kekenään(kin)


      • nolooooooooooooooooo
        eikö? kirjoitti:

        kyllä ne hässi kekenään(kin)

        Oikeesti? :DDDDD ei halvattu


    • YesOoorNo

      Mä olin kiinnostunu yhest ryhmäläisest mut näitten jutskien lukeminen alko vähä epäilyttää et katsiiks jättää iha omaa arvoonsa =D minä en kumppanii tollasiin pileisiin päästäis

      • yx neuvo

        Kannattaa jättää omaan arvoonsa.


      • Unohda SE
        yx neuvo kirjoitti:

        Kannattaa jättää omaan arvoonsa.

        Mä en uskaltais seukata ryhmän jäsenen kanssa -.-


    • 4787396

      No nythän tämä ketju repes eloon :D Eli jossain risteilyllä on ollu orgiat ja naisbipot pettäneet miehiään. Että sellasta feissiryhmän tarjoamaa vertaistukea :D Ken tietää niin kertoo vielä enemmän!

    • ueyadsoida

      Yritin saada suhdetta aikaan ryhmän henkilön kanssa mut ei siitä tullu mitään. En saanu luottamusta aikaan häntä kohtaan. En kyl kannata ryhmien sisäisiä suhteita ollenkaan. Niihin sotkeutuu aina muita ryhmäläisii.

      • 8+3

        Mä olin rakastunut yhteen mieheen ja hänellä oli ainakin jonkinasteisia tunteita mua kohtaan. Ei se kuitenkaan koskaan edennyt toivotulle asteelle. Kova ikävä häntä. Ryhmässä oli(painotan aikamuotoa) kiva ilmapiiri vuosi pari sitten. Sitten se alkoi vaan hajaantua erilleen ja muodostui pienempiä ryhmiä, kuppikuntia. Tuli ilkeilyä ja ihmiset riitaantuivat. Kuulun yhteen ryhmään vielä mutta en juurikaan seuraa sen toimintaa ja ihmisiä enään.


    • ueyadsoida

      Mua ahdistaa mielettömästi olla samassa ryhmässä tän ihmisen kanssa. Taisin rakastua. Oon ajatellu että poistuisin ryhmästä vähin äänin. Ryhmässä on liikaa ihmisii tällä hetkellä. Joskus muutama vuosi sitten siellä oli vielä kivaa.

    • 8+3

      Voithan sä pysyä ryhmässä ja pitää matalampaa profiilia. Asetukset voi laittaa niin että ei ryhmän toiminta näy lainkaan.

      • 8+3

        ...ikäänkuin otat vähän etäisyyttä etkä kokonaan lähde pois.


    • lovemedo1

      Ihan kipeätä sakkia noissa Facebookin ryhmissä.

    • eiymmarra

      Kuka järkipäinen oikealla nimellään liittyisi johonkin bipolaari ryhmään? Kerrotteko tutuille ja työkavereillekin kaikki diagnoosinne? Järki käteen nyt.

      • 8+3

        Tuo nyt vähän ontuu koska noi on suljettuja ryhmiä kai kaikki. Eli vertaus tuttuihin ja työkavereihin ei toimi.
        Mulla kuitenkin olis tarvetta ihan sellaiseen vertaistukeen että olis ihan vain tekemisissä ihmisten kanssa keillä tämä sama sairaus. Ei tuntisi olevansa niin yksin tämän kanssa ja kaiken aikaahan ei tarvitsisi todellakaan puhua vain sairaudesta oireiluineen vaan ihan kaikesta mitä elämään liittyy. Eli haluaisin löytää ystäviä. Se olisi parasta vertaistukea itselleni koska nyt tunnen olevani tosi yksin tämän sairauden kanssa.


      • J-80
        8+3 kirjoitti:

        Tuo nyt vähän ontuu koska noi on suljettuja ryhmiä kai kaikki. Eli vertaus tuttuihin ja työkavereihin ei toimi.
        Mulla kuitenkin olis tarvetta ihan sellaiseen vertaistukeen että olis ihan vain tekemisissä ihmisten kanssa keillä tämä sama sairaus. Ei tuntisi olevansa niin yksin tämän kanssa ja kaiken aikaahan ei tarvitsisi todellakaan puhua vain sairaudesta oireiluineen vaan ihan kaikesta mitä elämään liittyy. Eli haluaisin löytää ystäviä. Se olisi parasta vertaistukea itselleni koska nyt tunnen olevani tosi yksin tämän sairauden kanssa.

        En tiedä kuulutko noihin facen ryhmiin. Jos et niin älä liity. Jos ystävystyt niin olet juuri niin kiva kun sinulla menee kivasti. Kun alkaa masis niin kukaan noista ei sinua kyllä tue ja ihmisten luonne paljastuu. Todella kylmän oloista väkeä noissa ryhmissä. Jos vertaistukea haluat niin ota selvää paikkakuntasi mtt:n ryhmistä jne.


      • yksityisyys
        8+3 kirjoitti:

        Tuo nyt vähän ontuu koska noi on suljettuja ryhmiä kai kaikki. Eli vertaus tuttuihin ja työkavereihin ei toimi.
        Mulla kuitenkin olis tarvetta ihan sellaiseen vertaistukeen että olis ihan vain tekemisissä ihmisten kanssa keillä tämä sama sairaus. Ei tuntisi olevansa niin yksin tämän kanssa ja kaiken aikaahan ei tarvitsisi todellakaan puhua vain sairaudesta oireiluineen vaan ihan kaikesta mitä elämään liittyy. Eli haluaisin löytää ystäviä. Se olisi parasta vertaistukea itselleni koska nyt tunnen olevani tosi yksin tämän sairauden kanssa.

        Minä en kyllä missään nimessä luottaisi siihen että facebook pitää ryhmäsi ja viestisi salaisina 100%.... Jatkuvasti tuo yritys mokaa näissä yksityisyysasioissa.


    • sain pesää

      Oli ja on hyvä ryhmä :D

    • saanksmääki

      :DD tietty ne muidut pesää antaa suurin osa xD

    • saaxtoisenkerran

      nynne o järkkääs kesän miittiä xDD

      • yxbipo

        Kappas, en ole huomannut. Olen pitänyt etäisyyttä ryhmään vaikka siihen kuulun.
        Taidan jättää miittarit nyt väliin mutta täytyy kyllä seurata taas mitä siellä on tapahunut. Bipothan ei osaa pitää salaisuuksia omina tietoinaan vaan jakoon laitetaan herkästi kaikki. Kuka siis nyt köyrii ja ketä :D


    • sepalus auki

      Mä meinaan nussia vaikka ketä siellä. Kanki jo nyt pelkästä ajatuksesta kipeenä.

      • pillu vasten kullia?

        Käykö?


    • kiitos jo etukätee

      Raporttia tänne sitten noista biporisteilyistä :)

    • määtieränkaiken

      ei ne risteilyl täl kertaa mee

      • kerro ku aloitit

        No mitäs ne touhuu sitten? Ja missä?


    • Lillijeah

      Yhdet tapaamiset oli nytten pienemmän ryhmän kanssa. Ihan hyvin meni, kivaa oli; saunottiin ja ihan sekasaunahan se :D
      Mutta tietääkseni kukaan ei kait lempinyt kenenkään kanssa. Siis tietääkseni ;)

      • Bipopipi

        Kuulun isoon ryhmään. Mikä tuo sinun pienempi ryhmä on? Ja vaikea kyllä uskoa että bipot voivat sekasaunassa olla ilman että mitään tapahtuu :D


    • BipoTipu

      Pienempi ryhmä tarkottaa varmaan sitä et lähtivät pienemmällä porukalla tapaamiseen. Ei sitä et oisivat jossain toisessa pienessä ryhmässä. Vaikka bipo olenki niin en tapaamisessa kyllä seksiä harrastaisi. HYI! Seksiä harrastetaan vaan oman kullan kanssa.

    • välttäkää

      Nostetaas ylös. En suosittele kenellekään noita facen ryhmiä, joita vetää bipot. Täysin holtitonta ja vahinkoa saavaa touhua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      60
      5917
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      24
      3744
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      230
      2033
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1810
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1256
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1239
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      298
      1049
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      990
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      909
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      868
    Aihe