Astra G nakuttaa kylmänä

_________________---

Terve, vuosimallia 02 ois kyseessä. Ja kylmänä nakuttaa yllättävän kovaa, sen verran että ohjaamoon kuuluu. Kuitenkin kun moottori lämpenee, niin nakutuskin häviää.
Voiko kyseessä olla venttiileiden välys vai mikä?

22

6677

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • auttaisko Forte
      • RomuOpel

        Ja varokaa vain, ettette turhautumisissanne sano mitään pahaa Opeleista tai viesteihinne ei vastaa enää kukaan ja sinut suljetaan kiihkomielisen clubin ulkopuolelle.


    • Ominaisuus

      Se nakutus kuuluu auton ominaisuuksiin. Itsellä se nakutus kuuluu aina talvisin kun on kylmää ja vain kun painat kaasua. Eli heti kun löysää kaasun niin nakutuskin loppuu. Oma autoni sportti g astra vm.99 1.6 ecotec ja ollut jo viisi vuotta. Ei muuta kuin kovaa ajoa.

      Nuo koneet muuten syö aika paljon öljyä, olen kokeillut montaa eri valmistajaa ilman vaikutuksia. Joten muista tarkistaa välillä mittatikkua.

      Ja tosiaan edellisen kommentoijan suosittelema linkki on myös hyvä jos jää vaivaamaan.

      • Näitä korjanneena

        Tarkastakaa ohjurinkumien kiinnitys eli ovatko irti kun syö öljyä. Pahemmassa tapauksessa venttiilejä palaa. Veikkaisin tuota nakutusta liian vähäisestä öljymäärästä johtuvaksi.


    • 1.6 8vent

      Jos kyseessä G-mallin 1.6 8 venttiilinen, niin saattaa johtua nokka-akselista, netistä löytyy juttua.

    • diyman

      Niinhän sen pitääkin nakuttaa, kun kylmänä pyörii hetken kuivana. Itelläni 1.6 8v szr ja nakuttaa välillä myös lämpimänä, joskus. Ennenkuin säntäätte tekemään/ teettämään hienoja monen tonnin koneremontteja kannattaa vaihtaa jp-remminvaihdon yhteydessä uusi vesipumppu. Itelläni kalinat ja rohinat väheni niin paljon, että oma nokka-akseliarvaus osoittautui totaalisen vääräksi. Moottorila ajettu 460kkm, eikä mitään kumeja tai nokka-akseleita ole vaihdeltu, öjyn lisäykseksi riittää kun vaihtovälin lyhentää 10...15kkm väliin.
      Toimii edelleen. Talvisin ei ole ollut tolpassakaan kiinni l. lienee sitten kulunut jo niin väljäksi, ettei paljon öljyä tarvitsekaan...

      • opel1966

        ostin kans opel astra g 1.6 8v.vm1999 aj.183 000 tkm.Mitä öljyä käytät moottorissa että olet saanut kestään sen noin suuret kilometrimäärät? Itse vaihdoin juuri alkuperäisen opel suodattimen VOF93 ja öljyksi mobil 1 5w-50 peak life eli rally formulat.Olikohan hyvä valinta öljyksi?Astra siisti ja konetta ei tiemmä rääkätty kun on ollut kahdella naisella 50 aikaisemmin.


      • diyman
        opel1966 kirjoitti:

        ostin kans opel astra g 1.6 8v.vm1999 aj.183 000 tkm.Mitä öljyä käytät moottorissa että olet saanut kestään sen noin suuret kilometrimäärät? Itse vaihdoin juuri alkuperäisen opel suodattimen VOF93 ja öljyksi mobil 1 5w-50 peak life eli rally formulat.Olikohan hyvä valinta öljyksi?Astra siisti ja konetta ei tiemmä rääkätty kun on ollut kahdella naisella 50 aikaisemmin.

        Samat öljyt pyörii täälläkin. Olen aikanaan saanut hlökohtaista opastusta rally formulan puolesta, mutta varmaan koneen kestävyyteen vaikuttaa enemmän ajotapa, kuin öljymerkki. Tässä tapauksessa ei ainakaan voi öljyä syyttää koneen laukeamiseen, kun se vieläkin toimii.
        Tänään muuten joutui lisäämään tollasen vajaa litran, edellisestä öljynvaihdosta/-täytöstä oli n. 12kkm l. kyllä tällekin alkaa öljy pikkuhiljaaa kelvata. Tosin kaukana ollaan näistä teeitteremonttein "hylkyrajasta" 1l/1000km

        Mites auton kytkinlevy? Jotkut tykkää käyttää kytkintä 6:na vaihteena. Sen verran opeli-huoltoihin aikoinaan soitellut k-levynvaihdoista, että joillakin kuulemma k-levy kypsyy 20 kkm välein, toisilla muutaman satatuhatta. Itelläni tulee kohta 473kkm täyteen ja alkuperäisellä levyllä. Tässä olen nyt muutamana kesänä aikonut sen vaihtaa, mutta osat vieläkin tallin hyllyssä. Kun se ei vielä luista, eikä ota ihan ylhäällä kiinni, niin eiköhän sillä vielä yksi talvi ajella. Ja kun vielä jättää ton peräkärryn vetämisen vähemmälle.


    • opel1966

      kytkinlevy kuinka sen nyt oikein sanois pikkasen tärisyttää kun lähtee liikkeelle tai sitten nostan kytkimen liian nopeeta ylös ja liian vähän kaasua en tiiä täytynee tutkia paremmin ajotavat.Alkuperäinen kytkin on varmaankin kun on täydellinen huoltokirja ja kaikki huollot tehty metroautos eikä ole merkintää kytkinremontista eikä laskuotteissa.Astrassa ei ole vetokoukkua ollut et tuskinpa on revitty liikoja kuormia.Jakopää varmaankin pitäs pikapuoliin uusia kun viimeksi on vaihdettu 83 000 tkm vuonna 2007.Eli nyt on ajettu vähän yli 100 000 tkm tuolla hihnalla.Mitä suosittelet vaihtaan remminkanssa?Pakoputki täytyy uusia takapönttö on niin muhinut jo laipastaki että täytyy uusia väliputkiki.Bensiinitankin huohotinputken uusin kun piti tankkia täynnä niin vuoti oli niin murtunut siitä takapyörän läheltä.Muotoputki oli ja täyty tilata ruotsista kun ei suomesta saanut.Itse letku ei maksanu ku 30.Mut vaihto oli vähän ongelmallinen.Laskettiin tankkia vähäsen alas että sai liitettyä sen tankin päälle ja lemmarin laitos meni aikaa kun ei ollut kauheesti tilaa.Mutterit ihme kyllä aukes hyvin.Ajovalon säätömoottori hanttarin puolelle meni uusiksi.Nyt suunnittelen pohjan suojata öljy/massa seoksella kun on pikkasen ruostealkuja ja oviin laitan sylinteri vaseliinia eli varastointirasvaa.Rasva lämmitetään 80-90 asteiseksi et on juoksevaa ja menee siten joka koloon niin eiköhän kori kestä ja tuon kun tekee 2 vuoden välein ei tarvitse astraa paalata vähään aikaan.Talveksi täytyy ostaa nastarenkaat kun tuli nokian kitkat auton mukana ja kun poikaki ajaa niin luotan nastoihin enemmän.Kitkat oli kyllä hyvät pinnaltaan ei varmaan kauheesti ajettu.

      • diyman

        Terve,
        itse olen remminvaihdon yhteydessä uusinut aina vesipumpun, kun noi tarvikepumput ainakin mun remminsäädöillä pitää 100kkm korvilla jo aikamoista rohinaa, ja lisäksi jakoremmin kiristinrissa. Ja kun moottori on jo etukannakkeestaan muutenkin irti, niin samalla menee laturin moniurahihna ja hihnankiristin. Samalla voi harkita termostaatin uusimista, jos auto/kone ei suostu lämpenemään tai lämpiää liikaa. Olen itse ajellut nyt muutamansatatuhatta termaria vaihtamatta, kun se vielä auton oman mittarin mukaan toimii, eikä talvellakaan kaikki lasit ole umpijäässä. Termarin vaihto 1,6szr:ään onkin jo isompi juttu, jos vertaa muihin moottoreihin.
        Kytkin se on tässäkin tärissyt ja tärinätön käyttö vaatii hyvin synkronoituja jalkoja... Alkuperäinen levy on Opelissa varmaan kitkapinoiltaan jotain pirun kovaan tavaraa, kun se on kestänyt jo kohtapuoleen 475kkm. No, tänään tähän tuli vaihdettua uusi syyläri (3. menossa), ja viikonloppuna ulommat vetonivelet molemmille puolille. Nekin kesti yllättävän hyvin, vaikka toisesta oli haitarikumi ollut irti klemmaristaan pari vuotta.


      • opel1966
        diyman kirjoitti:

        Terve,
        itse olen remminvaihdon yhteydessä uusinut aina vesipumpun, kun noi tarvikepumput ainakin mun remminsäädöillä pitää 100kkm korvilla jo aikamoista rohinaa, ja lisäksi jakoremmin kiristinrissa. Ja kun moottori on jo etukannakkeestaan muutenkin irti, niin samalla menee laturin moniurahihna ja hihnankiristin. Samalla voi harkita termostaatin uusimista, jos auto/kone ei suostu lämpenemään tai lämpiää liikaa. Olen itse ajellut nyt muutamansatatuhatta termaria vaihtamatta, kun se vielä auton oman mittarin mukaan toimii, eikä talvellakaan kaikki lasit ole umpijäässä. Termarin vaihto 1,6szr:ään onkin jo isompi juttu, jos vertaa muihin moottoreihin.
        Kytkin se on tässäkin tärissyt ja tärinätön käyttö vaatii hyvin synkronoituja jalkoja... Alkuperäinen levy on Opelissa varmaan kitkapinoiltaan jotain pirun kovaan tavaraa, kun se on kestänyt jo kohtapuoleen 475kkm. No, tänään tähän tuli vaihdettua uusi syyläri (3. menossa), ja viikonloppuna ulommat vetonivelet molemmille puolille. Nekin kesti yllättävän hyvin, vaikka toisesta oli haitarikumi ollut irti klemmaristaan pari vuotta.

        No nii, pakoputki täyty ny sit vaihtaa eilen.Oli niin laipat takaa muhinu ja yksi kannake ruostunu poikki putkesta.Uusin takavaimentimen 135 eur. väliputki 125 eur. eli katista taaksepäin loput.Takavaimentimen ja väliputken liitos oli siinä kunnos että rälläkällä täyty hoitaa homma.Aloin sit katkaisemaan yhtä pulttia enkä kerenny paljoakaan rälläköimään niin eiköhän perkules laippa petti ja kaikki murenat lensi kasvoille ja yksi jousi tuli aika kovaa kaulaan.Tästä opin että kokopeittävä visiiri olisi ollut asiallista käyttää koko kasvojen suojaamisen kannalta.Ei ole ikinä viä käyny tollai.Niin putken merkit on Bosal. Onkohan kestävät? Ainakin istuivat hyvin ei tarvinnu väännellä sen enempiä.Alkuperäiset olisivat maksaneet yhteensä 463 eur.eli 270 193eur. Sitten ihmettelin kerran kun alkoi sataan vettä ja kabinetti alkoi huurtuun niiin pirusti että tuulilasiakin täyty alkaan pyyhkimään talouspaperilla et näki ajaa ja vaikka kuinka isolle pistin puhaltimen(4) ni ei huuru lähteny.No soitin opelille ja sain sieltä suodattimen sisäilman 20 euroon.Hanskalokero pois vaan ja luukku auki vanha suodatin pois.Oli ihan musta ja homeessakin osittain ja koivunsihlua täynnä.Tarkastin vuosiluvun ja oli 2005 vuoden suodatin.Imuroin hyvin sen luukun mihin pistin uuden suodattimen mutta olisi imurissa voinut olla vähän pidempikin pilli imemäs.Sain hyvin paikalleen kun tarkasti ja hosumatta pistin.Mutta ihmetyttää kun astra on ollut huolloissa vuosittain metroautolla niin miksei ole vaihdettu tuota raitisilmasuodatinta automaattisesti vai eikö se kuulu huolto-ohjelmaan.Seuraavaksi olisi sitten jakopään vuoro vaihtua.Astralla nyt mittaris n.187 tkm ja viimeksi jakopääremmi vaihdettu 83 000 km vuonna 2007. Niin ja sit jouduin lisään ohjaustehostin öljyä pikkasen n.2 desiä säiliöön.Opelin omaa vihreää.Kait on ajan myötä hävinnyt jonnekin.Et tällasta tällä kertaa.


      • diyman_
        diyman kirjoitti:

        Terve,
        itse olen remminvaihdon yhteydessä uusinut aina vesipumpun, kun noi tarvikepumput ainakin mun remminsäädöillä pitää 100kkm korvilla jo aikamoista rohinaa, ja lisäksi jakoremmin kiristinrissa. Ja kun moottori on jo etukannakkeestaan muutenkin irti, niin samalla menee laturin moniurahihna ja hihnankiristin. Samalla voi harkita termostaatin uusimista, jos auto/kone ei suostu lämpenemään tai lämpiää liikaa. Olen itse ajellut nyt muutamansatatuhatta termaria vaihtamatta, kun se vielä auton oman mittarin mukaan toimii, eikä talvellakaan kaikki lasit ole umpijäässä. Termarin vaihto 1,6szr:ään onkin jo isompi juttu, jos vertaa muihin moottoreihin.
        Kytkin se on tässäkin tärissyt ja tärinätön käyttö vaatii hyvin synkronoituja jalkoja... Alkuperäinen levy on Opelissa varmaan kitkapinoiltaan jotain pirun kovaan tavaraa, kun se on kestänyt jo kohtapuoleen 475kkm. No, tänään tähän tuli vaihdettua uusi syyläri (3. menossa), ja viikonloppuna ulommat vetonivelet molemmille puolille. Nekin kesti yllättävän hyvin, vaikka toisesta oli haitarikumi ollut irti klemmaristaan pari vuotta.

        l. nyt tuli yo. opelin kilsat kenties täyteen. Heti syylärin vaihdon jälkeen alkoi j.nesteen värit vaihtumaan l. ensin meni varmaan palokaasut nesteiden joukkoon ja kun autolla vaan ajettiin väreistä välittämättä, niin tulihan se hinausautokyytikin sitten melkein 485kkm kohdalla. Nyt on jäähdytysnesteet pikimustat ja ainakin kannentiivisteenvaihto luvassa ja ehkä jotain muutakin. Syylärinvaihto tuskin tiivisteitä poltti, vaan vanha tukkoon mennyt syyläri tai jv-kanava koneessa. Tuli nimittäin käytettyä huuhteluaineita, jotka ehkä pisti sakat liikeelle ja tukki jonkun blokin vesikanavista. Vaiko olisko ollut sitten se vaihtamaton termari...


      • diyman_
        diyman_ kirjoitti:

        l. nyt tuli yo. opelin kilsat kenties täyteen. Heti syylärin vaihdon jälkeen alkoi j.nesteen värit vaihtumaan l. ensin meni varmaan palokaasut nesteiden joukkoon ja kun autolla vaan ajettiin väreistä välittämättä, niin tulihan se hinausautokyytikin sitten melkein 485kkm kohdalla. Nyt on jäähdytysnesteet pikimustat ja ainakin kannentiivisteenvaihto luvassa ja ehkä jotain muutakin. Syylärinvaihto tuskin tiivisteitä poltti, vaan vanha tukkoon mennyt syyläri tai jv-kanava koneessa. Tuli nimittäin käytettyä huuhteluaineita, jotka ehkä pisti sakat liikeelle ja tukki jonkun blokin vesikanavista. Vaiko olisko ollut sitten se vaihtamaton termari...

        siis em. tarkoitettiin puolenmiljoonan virstanpylvästä tavoitellutta 1.6/8v g-astraa, ei opel1966:n vähän ajettua autoa, jolla on varmaan vielä satojatuhansia iloisia kilometrejä edessä.


      • opel1966
        diyman_ kirjoitti:

        siis em. tarkoitettiin puolenmiljoonan virstanpylvästä tavoitellutta 1.6/8v g-astraa, ei opel1966:n vähän ajettua autoa, jolla on varmaan vielä satojatuhansia iloisia kilometrejä edessä.

        Hyvin opelin kone kesti voi jopa sanoa,että ihan dieselin kilometrit ja jos joku vielä väittää, ettei muka opel kestä puhuu omiansa. Oletko jo saanut kuntoon Astran? Niin, kysyttävää minulla olisi kun jouduin lisäämään vaihdelaatikkoon (F13)? puoli litraa öljyä, lisäsin automaattiöljyä (ATF) niin onko tuosta mitään haittaa manuaali vaihdelaatikolle? Vaihteet tuntui tulevan pehmeämmin toimiviksi. Vanhat öljyt kun koitin rautalangalla nestetasoa tuntui kanssa olevan punaiset. Alapallonivelen vaihdoin ratinpuolelle. Se olikin helppo vaihtaa kun oli aikaisemmin jo vaihdettu mutta toisella puolen vielä alkuperäinen niiteillä.Astralla nyt mittaris 194 000 tkm ja hyvin on toiminut tämä 8 venttiilinen.Jäähdytin minullakin sieltä alakulmapäädyistä vähän ruostunut.Ilmeisesti suola pääsee tekemään tuhojaan.


    • diyman_

      No nyt on astra kasassa. Vika oli sitä mitä tuli arvailtuakin l. kannentiiviste ns. valmis ja liekkirengas possahtanut n. 1 cm matkalta 4 pytyn puolelle, siis läpireikä 3-4 pyttyjen välissä.
      Nyt käy rempan jäljiltä ihan siedettävästi ja jakopään kalkatuksetkin vähenivät.
      Harrastemönttööri leikki osien kanssa aikansa l. tilasin kannentiivisteen ja yläkerran muut tiivisteet,vesipumpun jne ebäystä/Saksasta. Sitten tuli paskarreltua jokuaika Boschin alkuperäisen laturin kanssa; yritin ostaa siihen pelkät liukurenkaat ja hiilet, mutta eivät suostuneet liukurenkaita myymään ja saivat ehkä onnekseni myytyä vaihtolaturin.
      Vaihdetut osat em. uusi laturi, yläkerran tiivisteet, stefat kampi- ja nokka-akselin etupäihin, vesipumppu, remmit, remmien kiristimet, termari, kaasuläppäkotelon ja egr-venttiilin tiivisteet, j.vedet, öljyt ja ö-suodatin. Nokka-akselin keinu-/seuraajavivut vaihtuivat samassa, kun motonetistä löytyi suhthalvalla. Keinuvivuista löytyi jo silminnähden urat, nokka-akselin nokat pinnoitteineen ok nokkien kärjissä, muttei niinkään nokkien suorilla osuuksilla. tuskin tällä kuitenkaan 1 milj.kilometriä ajetaan, niin jääköön sitten vaikka vanha. Pytyt tässä ihmeen hyvässä vedossa l. ei mitään olakkeita männänrenkaiden jäljiltä, sileät ja naarmuttomat sylinteriseinät.
      Öljypohjan tiiviste jäi vaihtamatta, vaikka sellainenkin hyllystä löytyy. Näissä autoremonteissa on tietty sääeste, kun talli on roinaa täynnä seinästä seinään l. tiaisten talli on kylmä paikka vedellä kannenpultteja oikeaan momenttiin, jos suositus on 20C.
      Omassa F13 - lootassa pyörii nyt ihan perus Mobilube 80w-90 laatikkoöljy. Näille kilometreille eka vaihtokerta tais olla jossain 350kkm hujakoilla ja ihan purkista kaadetuilta alkuperäisöljyt näyttivät. Mobilubet on vaihdettu jossain 460kkm kohdalla uusiin ja sekin vaihto pelkän silmämääräisen tarkastelun perusteella oli turha.

      No seuraavaksi sitten laukeaa startti ja takalaakerit, kun näihin ei ole koskettu. Tietysti kannentiivisteen kestävyydestä ei nyt ihan 100% takuuta voi antaa, kun kansi oli pikkuisen kierompi, kuin opelin ilmoittama raja 0,05mm.

    • diyman_

      no joo, tulihan tossa vaihdettua samalla venttiili-istukoiden kumitutit (ihan turhaan) ja tietty uudet kannenpultit, kun niiden tuoreudesta joka tuutissa toitotetaan.

      • kertakäyttäpultti

        Kannen pultit pakko vaihtaa jos ovat venyvää mallia muuten et saa ikinä kantta enää tiiviiksi tai ainakin riski siihen todella suuri. Pultit sen verta halpoja ettei kannata säästää niissä, kuten ei kannen tiivisteessäkään.


      • diyman_
        kertakäyttäpultti kirjoitti:

        Kannen pultit pakko vaihtaa jos ovat venyvää mallia muuten et saa ikinä kantta enää tiiviiksi tai ainakin riski siihen todella suuri. Pultit sen verta halpoja ettei kannata säästää niissä, kuten ei kannen tiivisteessäkään.

        Näinpä, nyt mittarissa 545 kkm, eli haminoilleen 60 kkm ajettu kannenaukaisun jälkeen. Tällä kertaa kalkatusvuorossa runkolaakerit l. saapa nähdä riittääkö enää virtaa korkata konetta auki.


    • diyman_

      Eipä lähtenyt ooppeli aamulla käyntiin. Vilkutteli häiriövaloa aikansa ja kiireen takia tutkiskelu jäi sitten siihen. Duunipaikalla muun tekemisen puutteessa ihmettelin, että mikä siihen nyt oli tullut. Vikavalon vilkuttelu viittais kaiketi ajoneston heräämiseen. Aikani mietittyäni katselin avainnippuani, missä roikkui 2 opelin avaimet vierekkäin . Kun astran g:n oma avain oli virtalukossa, niin 2.opelin samassa nipussa roikkuva avain salauspiireineen oli näköjään se, mitä astravanhus yritti lueskella ja eipä suostunut lähtemään. Nyt on avaimet eri nipuissa kaukana toisistaan, ja taas mennään... jonkun aikaa.

    • opel1966

      Hienoa, että astrasi on jälleen kunnossa ja liikenteessä.

    • Auton asentajan.

      Voihan siellä joku oksan karahkakin hangata vaikka laturin rattaaseen ja antta ääntä. Jos on metsätiellä sinne moottori tilaan joutunut?

    • kaketus-

      Joo,ei nuo Opelin vesipumput kestä aina edes 16v moottoreissa 60 000km vaihtoväliä.Ne pitäis ehdottomasti vaihtaa 8v koneissa 120tkm kohdalla kun hihnakin vaihdetaan.Rohinat ei ole mikään ihme.
      Kannentiiviste voi mennä mutta se ei työnä niin iso olekkaan ja nokka-akseleja kuluu,mutta helppojahan nuo työt on 8v mottiin,ne tekee kyllä TI mies itsekkin.
      Pääasia että lohko ja männät on hyvää valua niin matka voi jatkua kauas....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1515
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1212
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1102
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1035
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1026
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      991
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      990
    Aihe