hiiri-koripallo

KORIS

olin eilen heurekassa kaverini kanssa, ja näin siellä koripalloa pelaaia rottia, mietin että mitä jos hankin hiiriä ja opetan ne pelaamaan korista? oppiiko hiiret ko. taidon? mistä saan tarpeeksi kevyen pallon hiirille? kentän tekeminen ei ole ongelmana. montako hiirtä mahtuu 55x30x30 terraarioon? otan naaraita ja haluaisin 4, 2 yksiväristä, 2 kirjavaa. kumpi on parempi häkki vai terraario, ja mitä kannattaa laittaa pohjalle jotta ei haise:/ häkki on helpompi siivota ja saisi ainakin kiipeillä, sitten voisin tehdä terraariosta koris kentän. koriksen opetan näin: aluksi nostan hiiren kentälle, ja ripottelen n. 10 riisiä ympäri kenttää, kun ne on syöty, annan pallon, sitten odotan että hiiri keksii laittaa pallon renkaan läpi, jos ei laita, laitan pallon itse pari kertaa renkaan läpi, jos sekään ei saa hiirtä laittamaan palloa renkaasta houkuttelen sen jotenkin riisin avulla! jos on vaan 2 hiirtä niin on aika tyhmää kun ne pelaa aina vastakkain. peli kestää yhdellä parilla n. 3min, ettei ne kyllästy heti. sitten kun kaikki osaa yksin pelata, niin laitan 2 samaan peliin, itten kaikki 4:D mut se pohja, ja häkki vai terraario nii ja mitä syö?

8

183

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 4+7

      Hiirten perushoidosta paras ja kattavin tietopaketti löytyy osoitteesta www.hiiret.fi Myös hiirifoorumia kannattaa lukea (paljon tietoa sielläkin), www.hiirifoorumi.net

      Hiirille voi kokeilla opettaa koripalloa, mutta epäilen oppivatko sitä - ovat eläiminä vähemmän älykkäitä kuin rotat. Koripalloa opetetaan rotille jotakuinkin näin; tarvitaan pilli ja palkinto. Ensin rotta ehdollistetaan pilliin eli vihelletään ja annetaan nami. Näin rotta oppii vihellyksestä seuraavan namin. Sitten sille annetaan pallo, jonka reikiin laitetaan nameja (vaikka sitä riisiä). Pilliin vihelletään koko ajan, kun rotta koskee palloon. Sitten kentälle laitetaan kori lattiatasoon. Kun rotta kuljettaa palloa (yleensä alkuun puolivahingossa) koriin seuraa vihellys ja nami. Vähitellen koria nostetaan ylemmäs, kun rotta hoksaa mistä on kyse. Aikaa menee rotasta riippuen kuulemma 1-2 kk. Hiiri tätä tuskin oppii eikä ainakaan kuvaamallasi menetelmällä, eivät tosiaan ole älykkyydellä pilattuja eläimiä vaikka muuten kivoja ovatkin.

      • suklaasalmiakki

        Ei se hiiri nyt ihan tyhmä ole, mutta se ei kuitenkaan ole minirotta myöskään, sillä on pieniä rakenteellisia eroja ja käyttäytymistapoja jotka vaikuttavat tapaan kouluttaa. Ja eipä niitä Heurekan rottiakaan ole summissa valittu, on haettu tietynluontoista yksilöä.

        Ps. Tuolla Heurekan rottien kouluttajalla on blogi jossa hän kertoilee rotista ja koulutustavoista.
        http://koripallorotat.blogspot.com/


    • KORIS

      Joo kyl mä tiiän ton blogin;) Aatelin nataleita, ne on kuulemma viisaimpia hiiriä:D Mitä temppuja nataleille voisi opettaa jos ei tota koripalloa opeta? Jotenkin tuli sellane tunne et ei kannata ees yrittää... Agilityä? hyppiikö natalit korkeelle? miten niistä saa käsikesyjä? jos ne puree nii sattuuko? ja häkki vai terra? ja se kuivike?

      • suklaasalmiakki

        http://www.hiiret.fi/fin/

        Täällä kun käväiset niin saat vastauksen kysymyksiisi natalin luonteeseen ja hoitoon liittyen :D Ei ne natalit viisaimpia ole, tai ainakaan sitä ei ole tutkittu mutta natalien sanotaan olevan kaikista hiiristä lähimpänä rottaa.
        Kaikenlaiset hiiret tuppaavat hyppimään korkealle :) Ja muista että koulutus ei ole yhden illan juttu, vaan päivien tai viikkojen, riippuen opettettavasta asiasta.


    • :)

      Olen nähnyt kyllä youtubessa videoita hiiristä, jotka osaa pussittaa pallon. Jotkut jopa tosi korkeaan koriin.
      Itse en odottaisi niiden laittavan pallona koriin: Miten ihmeessä ne sen itse vahingossa keksisivät tehdä. itse yrittäisin saada hiiren ensin seuraan sormeasi. Sitten näyttäisin sormella sille palloa, ja aina kun se koskis siihen palkitsisin ja niin edelleen.

      Noin vaativaan koulutukseen hankkisin myös koirille tarkoitetun napsuttimen, joka olisi tosi hiljainen, napsauta sitä aina ennen palkitsemista, jolloin hiiri alkaa yhditää sitä oikein thetyyn temppuun.

      Aioin itsekin kokeilla, kun agility opetus on valmis omilla hiirillä. Tsemppiä ja kärsivällisyyttä. ;)

    • viipu

      aiotko ottaa hiiriä vaan sen takia et saat opettaa niille koripalloa. Kannattais miettii uudestaan kannattaako ottaa hiiriä vaan sen takii et voi opettaa niitä pelaamaan koripalloa.

    • Jyrsijä harrastaja

      Aijotko ihan tosiaan hankkia hiiriä vain jotta voisit yrittää opettaa niitä pelaamaan koripalloa? Siinäpä vastuullinen elämen omistaja! Aijot ottaa ison vastuuden lemmikin omistamisesta vaikka et edes tiedä mitä niille syöttää! En edes usko että osaisit koripallon peluuta hiirille opettaa jos et niitä muutenkaan osaa hoitaa. Mietippäs nyt koko juttu uudestaan...

    • Hiiri=Michael Jordan

      Kyllä hiiri käy koripallon pelaamiseen loistavasti! Katso YouTubesta kanava: MouseAgility, siellä on video joka näyttää miten hiiri opetetaan pelaamaan koripalloa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      354
      4041
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1759
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1530
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      61
      1497
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1338
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1315
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1312
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      199
      1282
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1187
    Aihe