Kuorsaaminen!

Huhuhuh

Asutaanko yhdessä tai erikseen, missä ja milloin tyssää nykyisen miesystäväni kanssa siihen, että hän kuorsaa ihan julmetusti. Nukun hyvin yksin kotonani, mutta hänen luonaan joudun nukkumaan talon toisessa päässä. Mökillä toisessa huoneessa, eivätkä korvatulpat edes auta asiaa. Meteli on kamala.
Matkoja emme voi ajatella muuten kuin asuisimme eri huoneissa.

6

141

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vieressänukkuja

Vaimoni kuorsasi ennen ihan julmetusti, miten naisesta voikin lähteä nukkuessaan niin kova ääni. Jos vaan en ollut nukahtanut ennen kuin se kuorsaus alkoi, oli usein hermo tiukalla.
      Sittenpä selvisi, että vaimolla on uniapnea. Nykyisin nukkuu naamari päässä. Kuorsaus on poissa.

• huhuhuh

Tuo ukkeli makasi yön sairaalassa tutkimuksissa unipatjalla - ei diagnoosia uniapneasta.
      Herään varmaan jo toisesta rakennuksestakin tuohon järkyttävään änneen. Että se siitä suhteesta.

• mun mies kuorsaa selällään ihan hirveesti ja välittömästi kun laittaa silmänsä kiinni mutta kun se kääntyy kyljelleen niin se loppuu mielellään se nukkuis selällään mutta herätän sen ja käsken kääntyä kyljelleen.

• Kaupunkilainen

Valitettavasti asennon vaihtaminenkaan ei kaikilla auta. Minä kuulun epäonnekseni (vai pitäisikö sanoa petikaverin epäonneksi) niihin, jotka kuorsaavat äänekkäästi missä tahansa asennossa. Uniapneaa ei ole, joten CPAP ei tule kyseeseen. Kuorsausleikkauksia ei enää tehdä, koska niistä ei ole vastaavaa hyötyä.

Minulla oli jonkin aikaa silikoninen, mittojen mukaan tehty kuorsauskisko, joka auttoi niin kauan kuin se pysyi napakasti hampaiden päällä. Kun se löystyi, se ei enää pitänyt suuta kiinni eikä estänyt kuorsausääntä syntymästä. Lisäksi oli ikävä aamulla herätä siihen, että jokin irtoesine lillii suussa.

Kisko maksoi 800 euroa, joten en ole ihan heti teettämässä uutta. Halvempiakin vaihtoehtoja on, käypä googlaamassa!

• Apua ongelmaan

Kokeile Nukkulaa! Jos sellaisen hankkii, eikä se autakkaan, saa rahansa takaisin. Eli ei siinä ainakaan menetä mitään! www.nukkula.fi

• jäädetty

Kuorsauksen syy voi olla uniapnea, johon on hyvät hoidot olemassa. Älkää tuhotko suhteita kuorsauksen takia vaan hakekaa apua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kela tukee virallisesti Pride-liikettä

Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k
      Maailman menoa
      47
      3893
    2. Jorma Lind kuollut

Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet
      Maailman menoa
      52
      1879
    3. Mikä on kaunein

Ja hellyttävin hetki irl kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      72
      1406
    4. Mahdatko ymmärtää sitä

Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen
      Ikävä
      76
      1250
    5. Hitaille omat kassat

Kassoilla hidastelevat ärsyttävät. Menee heti loppupäivä pilalle, kun kauppareissu kestää hidastelijoiden takia. Näille
      Maailman menoa
      199
      1217
    6. Ensimmäisenä Helluntaina ei uudelleen kastettu KETÄÄN!

Raamattu kertoo, että Helluntaina kastettiin. Mutta vaikka Raamattu ei erikseen kerro tiedän VARMASTI Ettei
      Kaste
      691
      1071
    7. Kävisikö tällainen sopimus?

Olisitko valmis juttelemaan jo ensi viikolla kahden kesken?
      Ikävä
      90
      1049
    8. Olisit ollut niin

Minunlaiseni. Ehkä se on helmpompi kun emme kohtaa. Kipeältä se tuntui ettet valinnut minua
      Ikävä
      41
      886
    9. Mitä yhteistä sinulla

on kaivattusi kanssa? Sama musiikkimaku, tai huumorintaju, tai ehkä työpaikka? Vai ettekö tunne vielä niin hyvin?
      Ikävä
      55
      864
    10. Mikä tekee kuuman

Kaivatustasi?
      Ikävä
      39
      800
    Aihe