Lesbokatse

strawberry_fre

Mikä on mielestäsi lesbokatse ? Onko se sama kuin ns. sänkykamarikatse ? Kestääkö katse vähintään 5s vai pidempään ? Voiko tätä harjoitella ? Entä onko olemassa erityistä lesbohymyä ?

24

2713

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 13+3

      Mun mielestä se on ihan vaistonvarainen juttu, en mä ainakaan ajattele että katsonko mä nyt 2 vai 5 sekuntia, toisen lesbon vaan tunnistaa sillä lyhyellä silmäisyllä esim kadulla vastaan tullessa. Ei ole sama kuin sänkykamarikatse, en mä silmät kiiluen tuijota jokaista vastaantulijaa ;)

    • esfsfg

      Tulee kiusallinen olo jos näkee toisen lepakon ulkona ja teidän katseet kohtaa.

    • Emmel

      Lesbon katse on sellainen ihana "minä tiedän"-katse joka koettaa avata kauluksesi nappeja ensisysäyksellä. Sen tuntee kun nainen katsoo juuri sinua ja sinuun, antaa hymynsä sinulle. Se tulee luonnostaan ja sen tuntee luonnostaan.
      Eli antakaa palaa siskot, se on jo kirjoitettu ihollenne!

      • Että näin.

        Olet väärässä, ei se mitään nappeja availe, eikä siinä mitään seksuaalista ole, toivot vain. Hakoteillä.
        Sinun kuvailemiasi katseita saa naistenbileissä missä asiat ovat jo varmoja, lesbokatseet tapahtuvat työpakoilla, ihmisvilinässä, kirjastoissa jne. tuntemattomien kesken.


      • Crow

        Kauniisti sanottu! Tuo kirjoitettu ihollenne!


    • No-no, ompa tylyä.
      Kyllä sitä on koettu ihan kaiken kansan paikoissa, sen vain aistii.

    • Yhteenkuuluvuutta

      Mullekin lesbokatse tarkoittaa ihan vain sitä "tavallista" katsetta, ei siis mitään seksuaalista tai edes eroottista. Lesbokatse on juuri sellainen katse, joka vaihdetaan, kun törmätään ihmisvilinässä tai missä tahansa toiseen lesboon. Se on pitkä ja suora, totinen tai hymyilevä, tarkkaileva. Erityistä sille on, että se jakaa jotain yhteistä: yhteisen tiedon siitä, että ollaan samaa maata. Katse voi olla kysyväkin, jolloin siihen voi "vastata". Katse voi ilmentää myös kiinnostusta, jolloin siinä on ihan erilainen sävy ja se voi olla eri tavoin kysyvä tai hivelevä. Yleensä se ilmentää kuitenkin vain yhteenkuuluvuutta.

      • Vielä...

        Ja vielä: ei sitä voi mitenkään erityisesti harjoitella. Kysymys on vain yksinkertaisesti rohkeudesta katsoa ja vastata katseeseen. Voihan sitä rohkeutta tietenkin harjoitella, jollei sitä ole. Mutta harjoituskappaleita ei nyt usein tule erityisen suurilukuisina joukkoina vastaan, joten parempi vain rohkeasti katsella. :D

        Mun elämäni ikimuistoisin lesbokatse tapahtui aikana, jolloin olin vielä nuori ja ymmärtänyt oman lesbouteni, mutten ollut vielä koskaan seurustellut, enkä tullut ulos kaapista. Asuin ulkomailla kulttuurissa, jossa poskisuudelmat kuuluivat arkeen. Tiesin erään tuttavani olevan lesbo, mutta hän ei tiennyt mitään minusta. Eräänä päivänä tavatessamme vaihdoimme poskisuudelmat, ja silloin se lipsahti - se lesbokatse, minulta itseltäni ja täysin varoittamatta, vieläpä tilanteessa, jossa olimme juuri poskisuudelleet. Sain siihen kysyvän, yllättyneen, tarkkailevan ja huolehtivaisen vastauksen. Nuo kaikki katseen sävyt ovat piirtyneet mieleeni selvästi. Se oli huikea kokemus nuorelle lesbolle. Sen jälkeen vaihdoimme katseita aina tavatessamme, mutta hän ei koskaan kertonut kenellekään mitään minusta. :) Katse jakoi yhteisen salaisuutemme. :)


      • ...
        Vielä... kirjoitti:

        Ja vielä: ei sitä voi mitenkään erityisesti harjoitella. Kysymys on vain yksinkertaisesti rohkeudesta katsoa ja vastata katseeseen. Voihan sitä rohkeutta tietenkin harjoitella, jollei sitä ole. Mutta harjoituskappaleita ei nyt usein tule erityisen suurilukuisina joukkoina vastaan, joten parempi vain rohkeasti katsella. :D

        Mun elämäni ikimuistoisin lesbokatse tapahtui aikana, jolloin olin vielä nuori ja ymmärtänyt oman lesbouteni, mutten ollut vielä koskaan seurustellut, enkä tullut ulos kaapista. Asuin ulkomailla kulttuurissa, jossa poskisuudelmat kuuluivat arkeen. Tiesin erään tuttavani olevan lesbo, mutta hän ei tiennyt mitään minusta. Eräänä päivänä tavatessamme vaihdoimme poskisuudelmat, ja silloin se lipsahti - se lesbokatse, minulta itseltäni ja täysin varoittamatta, vieläpä tilanteessa, jossa olimme juuri poskisuudelleet. Sain siihen kysyvän, yllättyneen, tarkkailevan ja huolehtivaisen vastauksen. Nuo kaikki katseen sävyt ovat piirtyneet mieleeni selvästi. Se oli huikea kokemus nuorelle lesbolle. Sen jälkeen vaihdoimme katseita aina tavatessamme, mutta hän ei koskaan kertonut kenellekään mitään minusta. :) Katse jakoi yhteisen salaisuutemme. :)

        Hienosti kirjoitettu, juuri näin sen olla pitää =)


      • sivutsa
        ... kirjoitti:

        Hienosti kirjoitettu, juuri näin sen olla pitää =)

        Muija on kuvitellu kaiken omassa päässään!!! :D Mä en kestä, tää on liian hauskaa!!!!! "Sain siihen kysyvän, yllättyneen, tarkkailevan ja huolehtivaisen vastauksen" ... hahahahahahhaaaa xDDDDDDDDD


      • 9+11
        Vielä... kirjoitti:

        Ja vielä: ei sitä voi mitenkään erityisesti harjoitella. Kysymys on vain yksinkertaisesti rohkeudesta katsoa ja vastata katseeseen. Voihan sitä rohkeutta tietenkin harjoitella, jollei sitä ole. Mutta harjoituskappaleita ei nyt usein tule erityisen suurilukuisina joukkoina vastaan, joten parempi vain rohkeasti katsella. :D

        Mun elämäni ikimuistoisin lesbokatse tapahtui aikana, jolloin olin vielä nuori ja ymmärtänyt oman lesbouteni, mutten ollut vielä koskaan seurustellut, enkä tullut ulos kaapista. Asuin ulkomailla kulttuurissa, jossa poskisuudelmat kuuluivat arkeen. Tiesin erään tuttavani olevan lesbo, mutta hän ei tiennyt mitään minusta. Eräänä päivänä tavatessamme vaihdoimme poskisuudelmat, ja silloin se lipsahti - se lesbokatse, minulta itseltäni ja täysin varoittamatta, vieläpä tilanteessa, jossa olimme juuri poskisuudelleet. Sain siihen kysyvän, yllättyneen, tarkkailevan ja huolehtivaisen vastauksen. Nuo kaikki katseen sävyt ovat piirtyneet mieleeni selvästi. Se oli huikea kokemus nuorelle lesbolle. Sen jälkeen vaihdoimme katseita aina tavatessamme, mutta hän ei koskaan kertonut kenellekään mitään minusta. :) Katse jakoi yhteisen salaisuutemme. :)

        Bravo! Hieno kertomus. Tunnelma välittyi lukijalle. Jokainen katseen kokenut voi yhtyä tuohon kuvaukseen :)


    • starss

      Lesbokatse on ihana ja suora katse, se viestii kaiken :)

    • check___

      Se on "tsekkaus-katse", siis ei sillä tavalla tsekkaus-katse, vaan semmoinen tunnistus katse toiseen, kun viisari värähtää toisen kohdalla.

    • jäin vangiksi

      Tämä menee alkuperäisestä kysymyksestä hieman sivuun, mutta miten te tulkitsisitte sellaisia katseita, jotka tilanteesta riippumatta porautuvat syvälle ja kestävät aina pidempään kuin sosiaaliset koodit sallivat sitten saman henkilön luomat pitkät katseet esim. ravintolan pöydässä: istuu vastapäätä ja nojaa käsiensä varaan eteenpäin mua kohti ja katsoo todella syvälle silmiin eikä puhu mitään, hymyilee vain hieman.

      • 11+2

        Kuulostaa ihastumiselta, vaikka varmaksi ei tietenkään voi sanoa.


    • justjust

      Lesbokatse...hmm... Joskus on niitä tilanteita, kun huomaa, että joku välttelee kontaktia tai on kuin ei olisi tuntevinaankaan. Ihan yhtä ilmeistä kuin tällainen käytös, yhtä ilmeistä on, kun kohtaa "katseen". Molemmat tuntee sen, mutta sille ei välttämättä uskalleta antaa sitä tulkintaa, mikä sille kuuluu.

      • sfbsb

        Juuri näin mulle kävi eilen... Tuli kiusallinen olo ja molemmat välteltiin katsomasta toisiimme :D


      • Työkaveri

        Näin just, välttelen työkaverini katsetta, koska hän näkisi heti katseestani kuinka ihastunut olen.


      • .......
        Työkaveri kirjoitti:

        Näin just, välttelen työkaverini katsetta, koska hän näkisi heti katseestani kuinka ihastunut olen.

        Miksi hän ei saisi nähdä?


    • Symppistä

      No katsekontakti kesto voisi mennä 5-10sekuntia mut jos sitä 5-10 sekkaa välein toistuvat katseita saattaa ihastumiselta(kiinnostunut?) selvästi.Jos liian kauemmaksi katsoo kohtia niin näköjään aika rakastumiselta kyllä.Tunnistan kyllä jotakin merkeissä jos sattuu.Olin huomannut viime viikolla hän itse katsoi minuun aivan liian kauemmaksi ehkä minuutin ja välttelin kontaktia katseen pois sivultani koska olen koulussa enkä voisi tehdä mitään:).Voisin kyllä katsoo häneen kauemmaksi mut hän onkin työntekijä kuin minä opiskelija.En tiedä mikä hänellä vaivaa sitä,että onko ihastunut tai rakastunut minuun..Otan vieläkin selvä piakkoin jos uudestaan tai joku muu merkeissä.Tuntui kyllä aika edes,että hänellä jotain minun kohdalla jotta hän rupesi "äkkiä" käytöksensä muuttunut kuten olen paikalla silloin.Tottakai olen ihastumassa häneen mut en uskalla vielä edes sanoa tai tee mitään.Ikävä kyllä,että hän on hetero ja varattu mutta voi ehkä olla bisse(kukahan tietää).Juu aiemmat entiset tyttöystäväni kyllä ollut tuolla tavalla eli katsoi pitkään minua vaikka en katsonut häneen jota aavistin heti ja huomasin.Hymyjä tosi ihanin asiaa ja saattaa hymyjä vaikuttaa jos usein näin esimerkiksi samaan henkilöön.Kuulemma minulla aika söpö ja söpömpi silmät mut en tiedä pitääkö paikkaansa ja silmiäni ehkä lumoava:)..

      • Strawberry_Fre

        Onko hän siis opettajasi ? Varohan vähän, jos hän on varattu;) Vaikka hän olisikin kiinnostunut, niin hän on työntekijä ja toisekseen varattu. Itselläni oli aikaisemmin monta vuotta tuollainen opettaja-opiskelija katseiden vaihto, hän varmaan oikeasti olikin kiinnostunut, mutta hän oli varattu (mitä todennäköisemmin bi, hän tuijotteli silmiin hirrveän pitkään, mutta mitään konkreettista hän ei sitten halunnut/kyennyt) ja toisekseen hän ei vissiin halunnut, että meitä nähdään yhdessä missään (vaikka loppuvaiheessa en ollut enää opiskelija).

        Toki voihan niitä onnistuneita tarinoita silti olla =) Koskaan ei tiedä, jos ei kokeilekaan;) Itselläni kohde ei onneksi ole (enää) opettaja(ni) eikä edes onneksi samassa työpaikassa (eikä koulussa) =)


      • Symppistä
        Strawberry_Fre kirjoitti:

        Onko hän siis opettajasi ? Varohan vähän, jos hän on varattu;) Vaikka hän olisikin kiinnostunut, niin hän on työntekijä ja toisekseen varattu. Itselläni oli aikaisemmin monta vuotta tuollainen opettaja-opiskelija katseiden vaihto, hän varmaan oikeasti olikin kiinnostunut, mutta hän oli varattu (mitä todennäköisemmin bi, hän tuijotteli silmiin hirrveän pitkään, mutta mitään konkreettista hän ei sitten halunnut/kyennyt) ja toisekseen hän ei vissiin halunnut, että meitä nähdään yhdessä missään (vaikka loppuvaiheessa en ollut enää opiskelija).

        Toki voihan niitä onnistuneita tarinoita silti olla =) Koskaan ei tiedä, jos ei kokeilekaan;) Itselläni kohde ei onneksi ole (enää) opettaja(ni) eikä edes onneksi samassa työpaikassa (eikä koulussa) =)

        Ei hän ole opettajani vaan pelkkä työntekijä ihan tavallinen luokassani..Ihmettelin itse,että ennen hiihtolomaa elikkä hän aivan katsoi minua pitkään ilman syytä kahdesti eri päivästä.Ehkä onkin kiinnostunut vaiko rakastunut..Vai ihastunut.En arvannut hänestä tuollaiseksi koska vaikea usko sitä niin hän tekee näin tulemaan.Tietysti hän on varattu ja hetero,mutta ei kihloissa sekä ei naimisissa vielä.Hän toki utelee kysellyt minusta jotain mitä tekisin tai tein vapaa-ajallaan tai loman ajalta.Tuon takia arvasin kyllä,että hän meinaisi kysyä.Siis onneksi hän ei oikeastaan koulun työpaikalla vain muualta työntekijänä.Ehkä hän muuttumassa bisseksi:).Luulen niin,että hän aavistanut jotain minusta ja minäkin hänestä mutta emme edes vielä puhuneet.Ei sitä suositella työn aikana vaan vapaa-ajalla voidaan kyllä vapaasti.


    • hahtottatää1

      Pitääpä vielä nostaa vanhaa ketjua. :D Eli oon itse huomannut "lesbokatseen" olevan todellinen ilmiö. Se ei mielestäni ole mitään vilkuilua esim. kaupungilla vaan sellainen suora, kiinteä katse. Siitä vaan tunnistaa toisen samanlaisen ihmisvilinässäkin. :)

      Heteroilla (näin olettaisin) katse ikään kuin pyyhkii ylitse, mutta lesbo/bi jää kiinni katseeseen jotenkin intensiivisesti. :) Tämäkään ei tietysti ole satavarmaa, mutta aika hyvillä prosenteilla on osunut oikeaan. Katsekontaktin pituus merkitsee mutta vaikka katsekontakti olisi pitkäkin, se voi silti olla "heteromaisen" neutraali. Myös tietynlainen katseella skannaaminen voi olla paljastavaa mutta sitä harrastaa lähes kaikki naiset :'D

      Sori vaan kaikille, joita olen tuijottanut silmät kiiluen :D

      • kyyläkö

        Ja monesti on niin että kauempaa huomaan henkilön, katsoo jo silloin pidempään ja kun kävelee lähemmäksi toista, katsoo silloin uudelleen ja intensiivisesti. :) Tuskin heterot moneen kertaa katsoo.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5025
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3297
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1442
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1285
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      980
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      888
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      238
      775
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe