Hiacen vikalista 2005-2012!

pjmk

Ei mitään ja on sitte tosi!Ainoastaan huollot ja toimii....

21

10321

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • !!!!!!!!!!!!!!!

      Laita tänne osoite niin lähetän sinulle lakua! Paras vitsi tällä viikolla.

    • A-P

      Täällä vm 2003 4wd uudesta asti.
      Nyt mittarissa 280 000 km.
      Tähän mennessä vaihdettu vain vetonivelen suojakumi ja polttimoita.

      Eikä ole muuten vielä edes ruostetta yhtään.
      Toki auto on käytetty heti uutena Tectyl suojauksessa ja pesty säännöllisesti.

      • Hah hah haaaaaaaa

        Hah hah haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa


    • haisulilla hissuksee

      Minulla 2004 takaveto, ei toimi peilin lämmittimet, eikä keskuslukko (kaukosäätöinen) pakkasella, öljyä menee litra 1000km:llä ja tojotalla huollettu uudesta asti. Nyt kilometrejä 191000km ja ruostetta on! Niin ja nopeusmittari näyttää 9km/h liikaa!

      • -98 ruosteeton

        Väärän merkkinen öljy. Pistä TB:n diamond diesel niin ei tarvi lisäillä. Ruoste taas kertoo huonosta ylläpidosta eli ei ruostesuojattu, ei pestä jne. Nopeusmittarin virhe on kyllä tuo ja mielestäni autossa onkin ainakin tuuman liian pienet renkaat. vakiokoossa.


    • A-P

      Ihmetyttää tuo edellisen kirjoittajan öljynkulutus. Omaan ei tarvi lisätä 15 000 km vaihtovälillä yhtään.

      Niin ja löytyy perheestä myös uutena hankittu 1991 vuoden Corolla, jossa ei ole vielä ollut yhtään oikeaa vikaa. Mittarissa nyt 250 000 km.
      Kerran on tullut katsastuksessa hylkäys. Pakokaasupäästöistä. Syynä vuotava pakoputki.

      Toyota-uskovaisia ei kuitenkaan täysin olla. Löytyy myös Ford ja Opel, mutta niiden vikalistoista ei kehtaa samassa topicissa edes puhua.

      • ????????????????????

        Ja vuotava pakoputki ei ole vika?


    • A-P

      No kyllä minä ainakin lasken pakoputken kulutusosaksi, jonka kuluminen ei ole vika, vaan ihan luonnollinen juttu. Ainakin 20 vuodessa.
      On Corollaan vaihdettu myös uusi akku. En pitänyt sitäkään vikana, kun alkuperäinen väsähti 18 vuoden iässä.

      Juu, ei tuota akun ikää meinannut uskoa tarvikemyyjäkään. Mutta tosi on.

    • ml213.

      Hiacen vioista puheen ollen. Meillä Hiace D4D/ 02 Bussimallin vikalista on jo alkanut. Ajet. 475 tkm.

      -300tkm vaihdettu etujarrulevyt.
      - 400 tkm perä, jonka lievä ääni häiritsi
      -430tkm sähköinen kaasupoljin

      Ajotavasta kertonee. Viimekesänä vaihdettu ensimmäistä kertaa takajarruhihnat. (kuluneet olivat alkuperäiset).

      Normaali huollot suodatin ja moottoriölyt perä/vaihdelaatikko öljyjen vaihdot. Ei yhtään niveltä tms.

      Vesipumppu lie seuraava vaihdon kohde.Ruostesuojattu. Moottori ei syö öljyä 15 tkm huoltovälillä. Samoin autotallin lattilalta ei löydy ölypisaraa.

    • PääUrakoitsija

      Itselläni oli vm 1997 pitkä takaveto Hiace. Myyntihetkellä mittarissa 285tkm, itse ajoin autolla 95tkm. Koko omistukseni aikana öljynvaihtojen ja jakopäähuollon lisäksi vaihdettiin rattiakselin tiiviste (28€) ja keskimmäinen äänenvaimennin, joka oli vaurioitunut maakosketuksessa. Ja siinäpä se, akutkin olivat alkuperäiset. Eikä muuten ole pienintäkään ruostepiskoa missään, eikä ole koskaan paikkamaalattu. Noh, on sitä kyllä pesty ja vahattu melkein liikaakin.

      Tarvitsen autoa päivittäin, oli keli mikä tahansa. Mikään ei ketuta niin paljon kuin se, kun auto ei toimi, kun muutenkin on kokoajan kiire. Tämän opin silloin kun hetken aikaa omistin Peugeot -merkkisen henkilöauton...

      Viikko sitten vaihdoin em. Hiacen uuteen, pitkään nelivetoiseen Hiaceen. Totta sekin on, että Hiace pitää hintansa. Viidessä vuodessa ja 95 tuhannessa kilometrissä entisen Hiaceni arvo putosi 400 (neljäsataa) euroa.

    • TRP T5

      Joo. Kaivokselan autotalossa oli myynnissä 07 neliveto 87t ajettu,tarjosivat 2v takuun ilman km.rajoitusta[titaani]. Ei taida pötkötteihin saada tuollaista takuuta.

      • korkea ikä

        Mikään muu pakettiauto ei herätä tälläisiä lämpimiä tunteenpurkauksia, kuin Hiase. Eikä syyttä: Onhan se niin perhanan hyvä. Ei ihme, että siihen syntyy, niin lämmin suhde. Se pettää paljon harvemmin, kuin nainen. Puhuuko joku Transusta tai Dukatosta samaan sävyyn. No. ei. Niissä ei ole sitä jotain. Koettakaapa laivata 80 luvun Transiitti Afrikkaan, niin joudutte jätehuoltorikoksesta linnaan.


    • mooses

      Yksi asia on aina ihmettänyt...miksi ei hiacesta koskaan kuule sanottavan,kuinka
      mukava,äänetön,hyvä ajaa,teknisesti edistynyt,turvallinen,rusteeton tai tilava se on?
      Ajetaan samoilla jarruhihnoilla 450tkm tai vastaavaa ja ollaan erittäi ylpeitä siintä.
      Suomalainen on Suomalainen...ei ihme ettei Hiace mennyt juuri muualla Euroopassa kaupaksi.
      Niinhän se luolamieskin luolasta ne parhaan asunnon ominaisuudet löysi "kyllä kestää"
      Se oli jäniskevennys.

    • He -Man

      Hei Mooses. Puhelet aivan höpöheijaa juttuja, vaikka käytössäsi on netti ja varmaan telkkarikin. Menepä tuonne Australian ja Uuden Seelannin autokauppoihin ja tule sitten uudelleen kirjoittelemaan. varmaan niitä Hiaseita löytyy ympäri maailmaa. Sielläpäin aivan tavallista että suomalaisten " ihailemasta" pakettarista löytyy yleensä 2,8 litrainen kone. Luxusta siellä riittää Hiaseenkin. Kuukkeloi vaikka alkajaisiksi Hiase 2012, ympäri maailmaa. Meille Suomeen lähetetään riisutut "neek...mallit" ja samalla nimellä vanhettuaan lähetetään Afrikkaan. Vastailepa, mitä löysit.

    • Moosea

      Hei He-Man, kirjoitin Hiacen Euroopan myynnistä.Tänne myydään vanhaa jälkeen jäännyttä mallia mk5:sta (-07)...uudella maskilla ja mainoksessa luvataan "täysin uusi Hiace" ja jono on taattu Suomessa : )
      Thaimaassa olin -08 mk6 kyydissä ja se oli silloin "nykypäivää"
      Eli herää kysymys...,jos EU-normit ei olisi kieltänyt Hiacen myyntiä se varmasti olisi ollut myydyin pakettiauto Suomessa vielä pitkään???(siis mk5)
      Mikä meitä Suomalaisia vaivaa???

    • He -Man

      Kaikkihan sen tietää, että uudistettiin, maskia ja vähän konetta, huonommaksi, sanottiin huollossa. Tehtiin siis halvemmalla. Nipistettiin sieltä täältä. Mm. potikka halvimmalla kaasupolkimeen. Sen vuoksi en ole vaihtanut omaani, edellistä "maskia", uuteen. Olet varmaan oikeassa sen Euroopan suhteen. Mutta , jos herra Tojo lähettäisi Suomeen maailmalla olevia "luxsusmalleja," omaani verrattuna, ne varmasti maksaisivat runsaanpuoleisesti enemmän. Silloin tällaiset timpurit ja putkarit kävisivät useammin Vehon pakeilla. Siihen en usko, etteikö veli japanikolla olisi vaikka heti pistää määräykset täyttävää konetta haisuliin, heillä niitä riittää, kaasusta, alkoholiin, eri kokoisia. Itsekin voisin hankkia isomman pelin ja ehkä se olisikin Sprintteri. Noihin muihin pakuihin en sekoa, ystävälläni on sellainen ja aina soittelee, koska ehdit heittämään hänet korjaamolle. Pienestä pitäen olen leikkinyt vanhojen autojen kanssa ja saanut opin, että ranskalaisiin ja italiaanoihin ei saa sekaantua. Kieltämättä, niillä saa hienoa kyytiä, mutta. Hiase on vanhan mallinen, kaikkine vipuineen, jotka vähän naurattavat, mutta ainakin minulla on ollut huolettomia kilometrejä, työkaluineni. -85, -90, -2001 Jotakin se japanilainen markkinamies on osannut tehdä, koska Hiasesta puhutaan "tunteella", ainakin useammin, kuin muista. Olisiko tässä hieman sitä Rättisitikkaa joukossa.

    • tosi hiace

      minä maksoin 500 euroa vm 85 hiacesta ja ajoin 12.sta vuotta tekniikassa ei ollut mitään vikaa ja kun myin sain 2000 euroa ei ollut koskaan roikkan päässä ja aina lähti jänis pakkasella

    • pelleiltäkin hyvä

      Kokemusta Hiacesta 21 vuotta ja 500 000 km. Perushuollot ja jakohihnan vaihdot. Sekä tiettyjä kuluvia osia mitä vaihdetaan hiacessa kerran sinä aikana, kun ne vaihdetaaan muihin pakuihin kolme kertaa. Katsastuksesta aina ensimmäisellä läpi. Nykyään tämä luottopeli vaikuttaa afrikassa.

    • hiasemies

      Hiasemies ei pikkuvioista hätkähdä,ei siinä melussa edes kuule onko jarrukengät metallilla,tai kardaanin nivelet väljiä,huutavasta perästä puhumattakaan.
      Eikä hiasessa hajoo ilmastoinnit,keskuslukot,peilinlämmitykset,sähkölasit,ym kun niitä ei kertakaikkiaan ole.
      On vaan liki pommin varmaa lähes kivikautista ylimitoitettua perus tekniikkaa,joka kestää.
      Mutta ihmettelen miten toiset jaksaa jyrätä moisella pitkiäkin työmatkoja,
      no hiasemies on erimies........

    • putkitimpuri

      Osti juuri Hiasen. Miksi en ostanut "nykyaikaista" Pösöä..Renua jne.
      Vastaus on, että olen kyllästynyt nyppimiseen. Olen kokeillut noita muitakin ja aina on joku paikka vinksallaan. Se on vain työkalu ja jos joku ääni häiritsee, niin pistän radion lujemmalle. Kestän myös kaikki ne vivut kojelaudassa, kun ei niitä niin kauheesti tartte väännellä.
      Kun aamuisin lähtee pakkasesta käymään, eikä tarvi viedä korjaamolle ja kerjätä laina-autoa ja siirtää koko saamarin työkaluarsenaalia lainakärryyn, muutamaa kertaa vuodessa korjaamon pihalla, niin minä ajan Hiasella.

    • eläkeukko

      On mullakin hiase ollu jo 9 vuotta, mutta ei siitä mitään ylistettävää löydy, toimiihan se sillain kun on tarkoitettukin, mutta ei siinä hyvän auton malliesimerkkiä saa onhan se metelistä sekä polttoaineen kulutuksesta kuuluisa eikä tässä mikä mulla on ole kulkupuolessakaan kuhumista.En sitä kyllä vaihdakkaan sattusin mun tuurilla saamaan vieläkin huonomman tilalle

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      348
      3945
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1729
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1520
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      61
      1487
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1328
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1302
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1295
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      194
      1251
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1177
    Aihe