Yksinasuva

eipakasteita

Olen yksinasuva vanha mies, joka syö melko vähän leipää. Kun kaupoissa ei ole tarpeeksi pientä pussukkaa minulle, niin leipä pilaantuu nopeasti. Leivän pakastamiseen en perusta, pilaa vain ruoan nopeammin.

Sitten tilasin www.skykauppa.comista "pussinsulkijan", jolla vedän aina pussin umpeen käytön jälkeen. Nyt ei enää leipä happane. Suosittelen muille kaltaisilleni.

11

231

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2.yksin asuva

      Pakastin on aika turha yksinasuvalle, sillä sinne tuppaa jäämään vaikka mitä ruuanloppuja joita ei sitten koskaan hyödynnetä. Pelkkä lokero riittäisi hyvin ainakin minulle.
      Muuton jälkeen en ole ottanut pakkaskaappiosiota käyttöön sillä tässä lähellä on joku kauppa joka päivä auki, eikä tule turhaa biojätettä.
      Lähellä olevasta Kauppa-Hallista saa pienenkin määrän ostettua, ja eikä tarvi ostaa niitä suoja- tai mihinlie kaasuun pakattuja suurpakkauksia. Jos ostaa vain 2 sämpylää, niin hintaa on enempi, mutta tuoretta.
      Kävellessä kuluu se energia mitä syödessä tulee.

    • ...

      Eikös leipä kannatakin panna jääkaappiin, vaikka siihen muka tarttuu niin pahasti makuja? Kyllä säilyy, jos ei ole kovin kosteaa.

    • tuoretta leipää

      ^ Leipä vanhenee jääkaapissa nopeammin.

      www.leipatiedotus.fi/tietoa_leivasta/leivan_tuotanto/leivan_sailytys

      Itse pakastan leivän ja sulatan kerralla sen, minkä käytän. Usein paahdan leivän ja maku on tuoreenveroinen.

      Mitä pakastimeen tulee, asun yksin ja minulle se on välttämätön kapistus. Leivän lisäksi pakastan muita leivonnaisia, marjoja, pakastevihanneksia, lihaa kissalle annospaloina, papuja (kannattaa keittää kerralla koko pussi ja pakastaa osa) jne. Teen myös ruokaa kerralla enemmän ja pakastan osan, jolloin aina on jotain syötävää, vaikka ei ehtisi kokata. Pakastin on aina täynnä, mutta tavara kiertää koko ajan, eikä jää vanhenemaan.

    • Käytän pakastinta hyvin paljon ja koska minua alkoi kiusata se etten hallinnut enää sitä mitä sinne lastasin ja missä järjestyksessä tuotteita pakkasesta käytin, niin päätin kuvata tuotteet joita pakastin. Kuvat siirsin tietokoneelle ja listasin tuotteiden viimeiset käyttöpäivät ilman pakastusta ja nimesin kuvat päivämäärillä, jotta saisin jonkinlaiset vanhenemisjärjestyksen selville ilman pakkasen suurempaa inventoitointia ja penkomista.

      Sitten tein hakemistopuun jossa päähakemistona "Pakkanen" ja alihakemistoina pakastimen lokerot järjestyksessä.ylähylly, ylä-, keski- ja alalokerot. Pistin nuo kuvat tänne virtuaalipakastimeeni, niihin lokeroihin missä ne ovat pakastimessakin.

      Tässä olisi ollut jo ihan hyvä kirjanpito pakkasen sisällöstä jonka jälkeen ylläpito olisi riittävän helppoa ja järkeistettyä verrattuna aiempaan epämääräiseen pemkomiseeni.

      Tein kumminkin vielä ilmaisella Open Officen taulukkolaskentasovelluksella lokeroihin perustuvan taulukkokirjanpidon, jossa tuotteet omissa lokeroissaan kuten kuvatkin hakemistoissaan ja tuotteiden jälkeisessa sarakkeessa kunkin tuotteen vanhenemispäivä.

      Sitten nauhoitin makron joka siirsi kaikkien lokeroiden sisällöt pääaukeamalle omiin paikkoihinsa ja lopuksi shorttasi kaiken noiden päivämäärien perusteella, jonka jälkeen minulla on pakkasen sisällöstä myös lista joka kertoo mistä päästä ruokaa kannattaisi alkaa laittamaan, ettei säilömisaika veny liian pitkäksi. Eri tuotteilla on tietysti eripituisia suositus ylärajoja pakastamisen suhteen mutta en nyt näitä sisällyttänyt jä'rjestelmääni vaab luotan hieman omaan harkintaanikin jos vain mahdollista ;)

      Joka tapauksessa tuyossa on hieman puuhastelua mutta tämän jälkeen ruuanlaiton suunnittelu tuntuu paljon helpommalta ja hauskemmalta kun tuntee kontrolloivansa tekemistään ihan eritasolta kuin tuijottamalla pakkasen valkeaa ovea, penkomalla kylmiä pakasteita ja sotkemalla sen järtjestystä sekä tietysti tuhlaamalla energiaa viipymällä luvattoman pitkiä aikoja apkkasensa kimpussa.

      • Suosittelen menemään

        Hoitoon.


      • softa myyntiin vaan

        Vau, luulisin että sinun kannattaisi hakeutua hallinoimaan vaikka Keskon elintarvikevarastoa. Ymmärrän kyllä, kun itsekin olen ylen perinpohjainen ihminen.
        Tee tuosta andoid app, niin voit lyödä vaikka rahoiksi.


    • Herkullista

      Pakastin tai pieni pakkaslokero jääkaapissa on juuri yksinasujalle tarpeellinen. Kun ostaa leipäpakkauksen jossa on valmiit siivut tai palat, on se paras tapa ostaa leipää. Pakastimessa ruoka säilyy parhaiten. Kotonani säilytetään kaikki isommat leipämäärät pakastimessa. Pakkasesta voi ottaa aina vain tarpeellisen määrän kerrallaan. Leipää ei jää yli eikä mene hukkaan. Yksinasuvan on paras laittaa palat suoraan pakastimesta jäisenä joko mikroon tai leivänpaahtimeen, tulee todella hyvää. Sulanut ja paahtunut leipä on kuin vasta paistettua.

      • yksinasuva

        syö sämpylöitä ja niitä joka päivä käyn hakemassa tarpeeseen,


    • v hgn

      Aloittaja ei ole koskaan kuullut näkkileivästä?

    • Sagittaarius

      Porkkana on hyvää

    • yksin.vaan2

      On vaikeeta. Mulla on 400 l pakaste tilaa ja sekin on pieni yksinasuvalle, Kirjanpito vaan kuntoon mitä pakasimessa on ja mitä tarvii hankkia. Homma toimii.
      Turhat kauppa reisut jää pois.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2251
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1918
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1720
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1498
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1178
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1173
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe