Nenä TÄYNNÄ mustapäitä!

Tyttö avuntarpeessa

Olen 15v. tyttö ja minulla on muuten todella hyvä iho (ei lähes koskaan finnejä, iho ei rasvoitu helposti, eikä ole usein kuivakaan), mutta minun nenäni...minä häpeän sitä, koska se on IHAN TÄYNNÄ mustapäitä. Olen yrittänyt kauan aikaa jo puristella niitä...tuloksetta. Käytän päivittäin kasvojenpuhdistusgeeliä (Nivea visage Wash Off) sekä kerran pari viikossa kuorinta-ainetta (Nivea visage Clean Deaper). Olen niihin muuten todella tyytyväinen, paitsi että ne eivät vähennä mustapäitäni lainkaan.

Olen lukenut, että olisi olemassa mustapääteippejä. Googlailin hieman ja löysin tällaisen kuin Nivea visage Refining Clear Up Strips. Onko kenelläkään kokemusta kyseisestä tuotteesta? Onko kovin hintava ja toimiiko ollenkaan? Myydäänkö tuotetta tavallisissa marketeissakin vai vain joissakin kosmetiikkaliikkeissä?

Olisin todella tyytyväinen ja iloinen jos jaksaisitte auttaa minua ongelmassani ja vastata tähän! :D Kiitos jo etukäteen!

13

3271

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mustapää

      Moi!
      Äitini osti noita 'teippejä' lähiaikoina, ja koska mulla on sama vaiva kun sulla (nenä täynnä mustapäitä, muualla ei oikeastaan mitään) niin kokeilin.. Mulla lähti 1-2 mustapäätä ja sen teipin irrottaminen oli todelma tuskallista eli ei mitään hyötyä mutta taas äitilläni oli todella tehokas vaikutus. Riippuu ihmisestä, kannattaa kokeilla. :)

    • Doggy say wut?

      Olen nähnyt videoita noista mustapään poistoteipeistä (en tosin tiedä mitä merkkiä olivat) ja näyttää toimivan erittäin hyvin! Suosittelen ostamaa ja kokeilemaan, se on pikkuraha joka menee turhaan jos ei toimi mutta ostaminen sen arvoista jos mustapäät huomattavasti vähenee. Itse kuorin nenän (ne sivut jotka öljyyntyy ja on täynnä mustapäitä) suunnilleen joka toinen päivä ja kun laitan yö- tai päivävoidetta niin jätän sen nenältä pois. Jos nenä tuntuu kuivalta niin laitan geelimäistä kevyttä rasvaa ihan vaan nenälle. Paksu rasva mustapäiden päällä ei ainakaan niitä vähennä! :D

      Mulla on ainakii vähemmän mustapäitä nyt. Nenä on kumminkin aika paksua nahkaa niin ei se siitä ärsyynny niin paljoa jos sitä vain kuorii useammin kuin kaksi kertaa viikossa. :) Toi rasva juttu kannattaa kans testata. Suosittelen kans kuorimaan nenän HETI saunan jälkeen kun ihohuokoset on auki. Mene vaikka saunaan kuorimaan nenä niin huokoset pysyy lämmön vaikutuksesta auki ja sit istut alalauteilla niin ei tule niin kuuma ja kuori. ^^ Tulee tosi silee vähämustapäinen nenä.

      • ........

        Ei se kyllä itse ongelmaa poista, jos mustapäitä onnistuu mekaanisesti poistamaan jollain teipillä (tai kosmetologin ronkkimisella). Tietysti voisi kokeilla, repiikö se niitä pois, mutta suosittelen pidemmän tähtäimen hoitoa vaikuttamalla mustapäiden syntymekanismiin Brevoxylillä.

        (Kohta tietenkin joku taas ilmestyy huutamaan varoituksia Brevoxylistä ja siitä mikä "hirveä myrkky" se on, kun tyynyliinatkin valkaistuu. Joo-o, peroksidit valkaisevat, ennen vetyperoksidilla blondattiin hiuksiakin, eikä valkaiseva ominaisuus varmaankaan ole haitaksi mustapäille).


      • hei..
        ........ kirjoitti:

        Ei se kyllä itse ongelmaa poista, jos mustapäitä onnistuu mekaanisesti poistamaan jollain teipillä (tai kosmetologin ronkkimisella). Tietysti voisi kokeilla, repiikö se niitä pois, mutta suosittelen pidemmän tähtäimen hoitoa vaikuttamalla mustapäiden syntymekanismiin Brevoxylillä.

        (Kohta tietenkin joku taas ilmestyy huutamaan varoituksia Brevoxylistä ja siitä mikä "hirveä myrkky" se on, kun tyynyliinatkin valkaistuu. Joo-o, peroksidit valkaisevat, ennen vetyperoksidilla blondattiin hiuksiakin, eikä valkaiseva ominaisuus varmaankaan ole haitaksi mustapäille).

        Hiusten vaalentaminen tehdään edelleenkin vetyperoksidilla...


    • kosmetologi

      Hei muruset,

      Menkäähän kosmetologile ihonpuhdistukseen ja käykää säännöllisesti, niin mustapäätkin vähenee, ultraäänipuhdistus myös hyvä ihon kirkastaja. Niveaa en suosittelisi käyttämään lainkaan.

      • 15 7

        Ja miksiköhän tuohon kosmetologin järkevään vastaukseen oli tullut miinus?

        Siinä nimittäin on vastaus aloittajan kysymykseen.


    • Lääkekin on olemassa

      Osta apteekista Brevoxyl -voidetta ja käytä sitä yövoiteena säännöllisesti nessuusi. Brevoxyl oli aiemmin reseptilääke aknen hoitoon ja sen sisältämä bentsoyliperoksidi tappaa aknebakteereita ja tehoaa myös mustapäihin.

      Voidetta ei kannata laittaa paksulti, koska se vain turhaan ärsyttää ihoa (tosin punoitus on merkki tehostakin, mutta liika on turhaa). Lisäksi jos voidetta on liikaa, sitä saattaa turhaan tyynyliinan kautta joutua esim. silmänympärysiholle. Se myös valkaisee (esim. liinavaatteita plus niitä mustapäitä ja estää uusien muodostumista).

      Kokeile!

    • of_triin.

      Itse suosittelisin käyttämään teepuuta sisltäviä tuotteita. Niveat ja nuo eivät selkeästi auta ongelmaasi jos kerran mustapäät eivät ole vähentyneet eli kannattaa koittaa jotain muuta. Kaupasta löytyy ihan ok-merkkejä, kokeilemalla löytää parhaiten itselleen sopivan, myös netistä pystyy tilaamaan mm. oriflame, avon, mary kay jne. niistä kannattaa kokeilla jos löytyisi itselle sopivia tuotteita. Edustajalta saa tilattua ilman postikuluja yleensä.

    • entinen mustapää

      Itse olen käyttänyt sothys merkkistä desquacrem nimistä syväpuhdistusainetta 2 kertaa viikossa ja se ainakin pitää mustapäät minimissä. Se aine liottaa talin irti ihohuokosista :) hinta on joku 40 euroa. Sitä saa vaan kauneushoitoloista

    • rihanna3
    • fiksz

      Minäkin suosittelen Brevoxyliä - ja samoin tekevät ihotautilääkärit. Vähimmällä rahanmenolla selviää kun hankkii sitä apteekista.

    • pharma88

      Sitruunamehua, hieman hunajaa ja suolaa sen verran, että tulee sopivan vetelä kuorinta "pasta". Sitruuna kuorii kemiallisesti (sitruunahappo, hedelmähapot) ja suola mekaanisesti. Molemmat myös tehokkaasti puhdistavat ihoa ja supistavat huokosia. Sitruunan c-vitamiini myös uudistaa ihoa, mm. tasoittaa arpia ja vähentää ryppyjä. Hunaja kosteuttaa ja on myös antibakteerista. Laita puhtaille kasvoille, hiero ja anna vaikuttaa oman sietokyvyn mukaan. Aluksi varovaisuutta jos ei ole aikaisemmin kokeillut. Itselle sopii loistavasti. Ei ole mikään mieto hoito mutta erittäin tehokasta ja halpaa ! Tämän jälkeen kasvoihin voi vielä lätkäistä vaikkapa savinaamion. Sitten kunnon kosteutus kosteuspitoisella vähärasvaisella/rasvattomalla/öljyttömllä kosteutusvoiteella tai seerumilla (tai vaikkapa molemmilla) Salisyylihappopitoiset tuotteet ovat hyviä myös mustapäille.

    • dadfadfa

      Itse puhdistan ihon epäpuhtauksia samanlaisella "raudalla" (ostin aikoinaan Stockalta) kuin kosmetologit. Höyrytän ihoa, kuorin ja raudalla painan mustapäät ulos. Lopuksi desinfioin. Olen myös löytänyt hyvät, iholleni sopivat aineet joista esim. Sothysin descacream on hyvä samoin kuin mineraalisuola kuorinta-aineista.

      Tosin kävin yli 20 v. samalla kosmetologilla ihonpuhdistuksessa 2-4 krt vuodessa josta sain hyvän pohjan ihonhoidolle. Valitettavasti jäi eläkkeelle ja nykyään putsaan ihoani lähinnä itse. Olen kokeillut muita kosmetologeja mutta valitettavasti lähellekkään niin hyvää en ole onnistunut löytämään joka minulla oli. Ainoastaan kunnon syväpuhdistus auttaa mustapäihin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2636
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      73
      1431
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1421
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      1179
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1154
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1153
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1146
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1131
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1083
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      9
      1063
    Aihe