Roiskeläpät??

GV 08

Tämä kysymys kuuluisi varmaan Suzuki palstalle, mutta sen palstan unisuuden takia kyselen täältä alan miehiltä, onko roiskeläpistä mitään hyötyä? Kysymyksessä 08 mallinen Grand Vitara. Helmat ja takaylitys näyttää olevan muovin peitossa, joten hiekka suihkusta viis ja lisäksi läpät ei lisää positiivisessa mielessä kyseisen auton ulkonäköä.

14

1806

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei ole.

      Sitähän sä kysyit.

    • Näi meil

      Kylähän nuo ovat nyky autoissa melko turhat. Puoli miljoonaa ajetuissa vanhoissa takseissa, joissa ei ikinä ole läppiä ollu, on helmat hyvässä kunnossa. Maasturissa tietty lähtiessä hiehoitetusta jäisestä risteyksestä saattaa takapyörä sutasta ja heittää soraa takana tulevan keulaan, mutta eikös esp estä tuonkin sutimisen, joten....

    • Suosittelen

      No suojaahan ne läpät helmojen lisäksi myös sitä auton alustaa jatkuvalta kivi -ja rapasuihkulta. Kyllä niistä hyötyä on ainakin tuntemani ruostesuoja-ammattilaisen mielestä.
      Katso että valitstset taipuisat kumiläpät. Ne kestää paremmin talven kolhut. Jäykät muoviset hajoaa heti. Muistaakseni Suzukin GV.aan on molempia tarjolla. Eikä ne paljoa edes maksa.

    • 1977 ja risat

      Roiskeläpät ovat jäänne vanhemmilla autoilijoilla. Uusiin autoihin asennetaan läpät, jos ostaja on iältään noin 50v ja siintä ylöspäin. (siis yleensä näin on).

    • tietysti roiskeläpät

      Jos haluat suojata autoasi ruostumiselta laita nyt ainakin ne etuläpät. Auton alusta ja kylkien maalipinta kiittävät. Ja takaläpistäsi kiittävät myös takanatulijoiden tuulilasit.

    • sldkhkj

      Eipä ole kovin kallis investointi auton hintaan nähden! Muistaakseni jotain 80 euroa ja vielä ovat pysyneet (2 talvea). Pitää tosin jäitä potkiskellessa muistaa, miten helposti ne myös murtuvat pidikkeistään. Edellisestä autostani otin toisenkin pois toisen jäädessä kerran roikkumaan...

    • Suzuki GV-2010

      Mainitsit aloituksessa Grand Vitaran ja voin vastata, että läpistä on ainakin edessä hyötyä. Ajoin saamattomuuttani puolitoista vuotta (45 tuh km) toinen etu läppä pudonneena Grand Vitarallani ja todellakin oven alareunan maalipinnasta huomaa selvän eron kummalta puolen läppä puuttui. Ajan jonkin verran sorateillä ja läpät ovat ainakin niiltä osin tarpeelliset.

    • GV -08

      Suzukin kumiset läpät ovat kunnon kokoiset ja tulevat sivuttaisuunnassakin vähän yli, eli suojaavat hyvin myös kylkiä. Itse vedän vaunua ja kyllä se vähentää kuraa vaununkin nokassa kun on läpät myös takana.l

      • grande vm 06

        Tottakait kumiset läpät ovat paremmat kuin muoviset ja ovat leveät sivuista ja kestävät myös talvella!eteen sekä taakse kantsii laittaa,ostin vm 06 bensa geeveen joku vuosi sitte ja siinä ei ole roiskeläppiä mutta en paljoa ajele sorateillä!tosin massattu pari vuotta sitten.aikoinaan fiat Bravassa oli muoviläpät ja ne irtosi talvella ja vei maaleja mennessään ja samoin oli honda crveessä!jimnyssä oli uutena kumiläpät ja kesti moitteetta.


    • Suki Zuki ko

      Täysin turhat ja typerännäköiset ovat. Mainitsemassa suzukissa helmat edessä ja takana muovia, joten tämäkin tukee eka lausetta.

    • pete7

      Hei!
      Roiskeläpät suojaa sorateillä ajaessa kiveniskuilta kylkien maalit.

      • 13+20

        Grand cherokeessa, ainakin vanhemmissa WJ malleissa Jeepin porukka osasi peittää kylkien alaosat fiksusti muovilla. Ei tarvi roiskeläppiä, jotka on maastossa vain tiellä. Estettä vastaan pakittaessa jäävät vaan renkaan ja lokarin väliin.


    • 77t6i6ku6yt

      Jos ajat pelkällä asfaltilla niin ei ole hyötyä, mutta silloin kuin ajetaan siellä missä kura ja muukin paska lentää niin on selvä hyöty. Itse laittoin ne isot kumiläpät ja auton kylki, sivylasit ja katto pysyy paremmin puhtaana. Lisäksi perävaunun etuvalot pysyvät ehjänä. Ja se ulkonäkö on miten sen ottaa, onko tärkentä ulkonäkö vai käytännöllisyys. Eikä ne niin typerän näköiset ole ainakaan minun mielestäni, joissakin "maastureissa" voivat ollakin mutta eivät Grand Vitarassa.

    • Läppänuorukiainen

      Ehdottomasti hankin aina roiskeläpät (ja olen 30-v, en 50 ). Nykyiseen henkilöautoon (katuautoon siis) asennutin jo uutena, maksoi n. 200 e. Valitsin kahdesta alkuper. vaihtoehdosta pehmeämmät. Edelliseen maasturiin ostin myös, nykyiseen maasturiin tulossa kunnon kumiläpät.

      Auto näyttää läppien kanssa paljon paremmalta kuin tyhmä nykyautojen suuntaus ilman läppiä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      354
      4041
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1759
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1530
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      61
      1497
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1338
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1315
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1312
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      199
      1282
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1187
    Aihe