Milloin eka ultra?!

Aurora

Heips,
auttakaa tyhmempää! Eka raskaus ihan alussa(jippii!), milloin kannattaa soittaa neuvolaan? Milloin (suurinpiirtein) on eka neuvola ja ensimmäinen ultraäänitutkimus? Milloin sydänäänet kuulee ja/tai sikiö näkyy ultrassa?

Vielä ei ole juurikaan raskausoireita joten palan innosta tietää kaiken olevan kunnossa. En uskalla iloita ennen kuin tiedän että siellä todellakin on joku.

32

92999

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äippä

      Neuvolaan voit soittaa kun olet tehnyt raskaustestin ja näyttää plussaa. Neuvolatäti antaa puhelimessa ensimmäisen ajan. Ultra on n. viikolla 12-14 ja 18-20. Kaikissa kaupungeissa ei ole kuin jälkimmäinen. Yksityisellä voi käydä n. viikolla 7 milloin näkee jo sydämen sykkivän... aikaisemmin voidaan vain varmistaa raskaus alkaneeksi. Neuvolalääkäri voi kuunnella dopplerilla sydänääniä viikosta 11(ei aina kuulu tällä laitteella) Onnea odotukseen

      • juup

        moikka

        Neuvolaan voi soittaa vaikka heti ja varata ekan ajan. Tosin sitä ei ihan huomiseksi saa, jos raskaus vasta tosi alussa... Mun eka neuvola tais olla rv 9 tai 10. Siellä meni jotain 1,5 tuntia kun kirjattiin kaikki mahdolliset tiedot mun ja miehen terveydentilasta ja muutenkin juteltiin mukavia. Kannattaa ottaa mies mukaan, jos se vain haluaa.

        Ensimmäinen ultra(np-ultra) on viikolla 12/13. Siinä vauvan ikä usein varmistuu ja siinä katsotaan niskaturvorus (saat kyllä lisäinfoa neuvolasta) Toinen ultra(rakenneultra) joskus 18/20 viikolla. Siinä lasketaan sormet ja varpaat=) ja muutenkin mittaillaan tarkemmin.

        Joillain paikkakunnilla otetaan vain yksi ultra. Se on silloin jompikumpi noista. Yksityisellä voi toki käydä milloin vain. Se maksaa ainakin Helsingissä n.100 €, josta Kela korvaa osan (n. 40-50€).

        Jos haluisin menna ultraan ennen tota np-ultraa, menisin varmaan siinä rv 8 - 9. Silloin sikiö on 6-7 vkoa ja sydämen sykkeen pitäis näkyä.

        Sydänäänten kuuluminen riippuu tosi paljon neuvolan laitteista. Ne ei useinkaan ole mitään uusinta huutoa eikä siis mitenkään herkkiä. Multa ei edes yritetty kuunnella silloin ekassa neuvolassa. Kuulin ne ekalla lääkärinkäynnillä n. vko 13


      • Aurora
        juup kirjoitti:

        moikka

        Neuvolaan voi soittaa vaikka heti ja varata ekan ajan. Tosin sitä ei ihan huomiseksi saa, jos raskaus vasta tosi alussa... Mun eka neuvola tais olla rv 9 tai 10. Siellä meni jotain 1,5 tuntia kun kirjattiin kaikki mahdolliset tiedot mun ja miehen terveydentilasta ja muutenkin juteltiin mukavia. Kannattaa ottaa mies mukaan, jos se vain haluaa.

        Ensimmäinen ultra(np-ultra) on viikolla 12/13. Siinä vauvan ikä usein varmistuu ja siinä katsotaan niskaturvorus (saat kyllä lisäinfoa neuvolasta) Toinen ultra(rakenneultra) joskus 18/20 viikolla. Siinä lasketaan sormet ja varpaat=) ja muutenkin mittaillaan tarkemmin.

        Joillain paikkakunnilla otetaan vain yksi ultra. Se on silloin jompikumpi noista. Yksityisellä voi toki käydä milloin vain. Se maksaa ainakin Helsingissä n.100 €, josta Kela korvaa osan (n. 40-50€).

        Jos haluisin menna ultraan ennen tota np-ultraa, menisin varmaan siinä rv 8 - 9. Silloin sikiö on 6-7 vkoa ja sydämen sykkeen pitäis näkyä.

        Sydänäänten kuuluminen riippuu tosi paljon neuvolan laitteista. Ne ei useinkaan ole mitään uusinta huutoa eikä siis mitenkään herkkiä. Multa ei edes yritetty kuunnella silloin ekassa neuvolassa. Kuulin ne ekalla lääkärinkäynnillä n. vko 13

        Kiitos äippä ja juup nopeista vastauksista!

        Ajattelin vielä odottaa neuvolaan soittamisen kanssa, kun oireita ei näy vielä eikä raskaus tunnu vielä "varmalta". Täytyy varmaan mennä yksityiselle ultraan, en voisi mitenkään odottaa rv 12-13 asti! Pitääkö Kelakorvaus kustannuksista hakea etukäteen vai jälkikäteen?

        Jännittää! =)


      • äippä
        Aurora kirjoitti:

        Kiitos äippä ja juup nopeista vastauksista!

        Ajattelin vielä odottaa neuvolaan soittamisen kanssa, kun oireita ei näy vielä eikä raskaus tunnu vielä "varmalta". Täytyy varmaan mennä yksityiselle ultraan, en voisi mitenkään odottaa rv 12-13 asti! Pitääkö Kelakorvaus kustannuksista hakea etukäteen vai jälkikäteen?

        Jännittää! =)

        Soita vaan neuvolaan kun on kesä ja ihmiset siellä lomilla. Ei haittaa vaikka ei ole oireita, plussa riittää. Kela korvaa kait jälkikäteen. Kannattaa käydä yksityisellä koska odottajan viikot on piitkiä...


      • juup
        äippä kirjoitti:

        Soita vaan neuvolaan kun on kesä ja ihmiset siellä lomilla. Ei haittaa vaikka ei ole oireita, plussa riittää. Kela korvaa kait jälkikäteen. Kannattaa käydä yksityisellä koska odottajan viikot on piitkiä...

        Tosiaan kannattaa soitella se neuvola-aika hetmiten, kun noi lomat saattaa sitte venyttää aikatauluja...

        Kelan korvaukset joko jälkikäteen tai jotkut paikat vähentää sen suoraan laskussa ja perii itse Kelalta sen korvauksen. Tarkempaa en osaa sanoa.

        Vielä siitä yksityisestä ultrasta. Jos mä nyt oikein muistan, niin jossain luki, että "kun kuukautiset on 2 viikkoa myöhässä, kokenut lääkäri voi nähdä ruskuiaispussin" Sitä aikaisemmin ei siis kannata ainakaan mennä. Kannattaa tosiaan malttaa siihen, että näkis sydämen sykkeen. Se ON sen arvoista!


      • tinde
        juup kirjoitti:

        Tosiaan kannattaa soitella se neuvola-aika hetmiten, kun noi lomat saattaa sitte venyttää aikatauluja...

        Kelan korvaukset joko jälkikäteen tai jotkut paikat vähentää sen suoraan laskussa ja perii itse Kelalta sen korvauksen. Tarkempaa en osaa sanoa.

        Vielä siitä yksityisestä ultrasta. Jos mä nyt oikein muistan, niin jossain luki, että "kun kuukautiset on 2 viikkoa myöhässä, kokenut lääkäri voi nähdä ruskuiaispussin" Sitä aikaisemmin ei siis kannata ainakaan mennä. Kannattaa tosiaan malttaa siihen, että näkis sydämen sykkeen. Se ON sen arvoista!

        Hyviä vinkkejä. :)
        Siis maksaako se neuvolatouhu jotain? Hui... Mä olin jotenkin kuvitellut, että se on ilmaista.


      • juup
        tinde kirjoitti:

        Hyviä vinkkejä. :)
        Siis maksaako se neuvolatouhu jotain? Hui... Mä olin jotenkin kuvitellut, että se on ilmaista.

        Terveyskeskuksen neuvola ei maksa. Yksityinen maksaa. Ja ne "normaalit", asiaankuuluvat ultrat maksaa poliklinikkamaksun verran, 22€


    • pörrö

      olin just laittamas saman kysymyksen tänne.. :) olit sitten (kiitos siitä) ehtiny jo kirjottaa sen ja saada vastauksiakin.. :) Mä tein tänä aamuna testin ja sain plussan.. nyt on olo jotenki epätodellinen! on niin odotettu.. :) tuonne neuvolaan ajattelin soitella vasta joskus n. viikon päästä, kun yritän pitää vähän järjen kädessä ja varmistaa viel uudella testillä... :) sellanen kysymys viel, et miten niit raskausviikkoja lasketaan?

      • Aurora

        Hei taas! Varasin tänään neuvola-ajan jonka sain rv 10, en tiedä miksi vasta silloin - johtuukohan lomista? Ajattelimme käydä yksityisellä ultraäänessä ennen sitä varmuuden vuoksi, varmaan rv 8-9 että mahdolliset sydänäänet kuuluvat.

        Pörrö, ymmärrän tuon epätodellisen tunteen. Sama täällä. Mua huolestuttaa oireettomuus, ei ole "raskas" olo - vähän närästää ja kuplii vatsassa. Siksi yritänkin ottaa rauhallisesti enkä innostua loputtomasti, sillä vielä voi käydä miten vaan. Ei olla varmoilla vesillä vielä pitkään aikaan!

        Muuten, raskausviikot (rv) lasketaan viimeisten kuukautisten mukaan, eli rv 1-2 et ole edes raskaana. Näin sikiön ikä on helpompi arvioida. Mulla tänään kiertopäivä 29 eli rv 4 1 (eilen siis tasan 4 viikkoa menkoista).

        Raskauskuukaudethan ovat neljän viikon mittaisia, eivät kalenterikuukausia. Periaatteessa olet jo "kymmenennellä kuulla" rv 36-40. Tämän opin vasta eilen! =)


      • Pörrö
        Aurora kirjoitti:

        Hei taas! Varasin tänään neuvola-ajan jonka sain rv 10, en tiedä miksi vasta silloin - johtuukohan lomista? Ajattelimme käydä yksityisellä ultraäänessä ennen sitä varmuuden vuoksi, varmaan rv 8-9 että mahdolliset sydänäänet kuuluvat.

        Pörrö, ymmärrän tuon epätodellisen tunteen. Sama täällä. Mua huolestuttaa oireettomuus, ei ole "raskas" olo - vähän närästää ja kuplii vatsassa. Siksi yritänkin ottaa rauhallisesti enkä innostua loputtomasti, sillä vielä voi käydä miten vaan. Ei olla varmoilla vesillä vielä pitkään aikaan!

        Muuten, raskausviikot (rv) lasketaan viimeisten kuukautisten mukaan, eli rv 1-2 et ole edes raskaana. Näin sikiön ikä on helpompi arvioida. Mulla tänään kiertopäivä 29 eli rv 4 1 (eilen siis tasan 4 viikkoa menkoista).

        Raskauskuukaudethan ovat neljän viikon mittaisia, eivät kalenterikuukausia. Periaatteessa olet jo "kymmenennellä kuulla" rv 36-40. Tämän opin vasta eilen! =)

        moi! en jaksanu odottaa viikkoa sen varmistuksen kans.. pyöräilin eilen hakemaan uuden testin ja kyllä, plussaa näytti sekin.. :) nyt pitäis varata neuvola, mut soittoajat on vasta joskus iltapäivällä... mulla olis nyt sitten ehkä menossa rv 5.. ehkä.. :) tää on kyl ihan huippu jännää!!


      • mä vaan
        Pörrö kirjoitti:

        moi! en jaksanu odottaa viikkoa sen varmistuksen kans.. pyöräilin eilen hakemaan uuden testin ja kyllä, plussaa näytti sekin.. :) nyt pitäis varata neuvola, mut soittoajat on vasta joskus iltapäivällä... mulla olis nyt sitten ehkä menossa rv 5.. ehkä.. :) tää on kyl ihan huippu jännää!!

        kiitos kysymyksistä ja vastauksista!
        Mä plussasin tänään tikkuun ja ihmettelin että mitä nyt seuraavaksi. Kun haluaisin tietty jonkun "virallisen" varmistuksen. Mietin kanssa tota neuvola-asiaa, et missä vaiheessa kehtaa soittaa innokkaana :)
        onnea kaikille!


      • Jännittynyt
        mä vaan kirjoitti:

        kiitos kysymyksistä ja vastauksista!
        Mä plussasin tänään tikkuun ja ihmettelin että mitä nyt seuraavaksi. Kun haluaisin tietty jonkun "virallisen" varmistuksen. Mietin kanssa tota neuvola-asiaa, et missä vaiheessa kehtaa soittaa innokkaana :)
        onnea kaikille!

        Onneksi minäkin hoksasin tulla tänne katsomaan.. Näitä kysymyksiä on pyörinyt paljon mielessä, sillä kaksi päivää sitten itsellänikin näytti plussaa. Oireitakin on ollut. Tehnyt pahaa ja maha ollut kipeä. Tänään soitan kans neuvolaan ajan. :)


      • mammaaaa
        Jännittynyt kirjoitti:

        Onneksi minäkin hoksasin tulla tänne katsomaan.. Näitä kysymyksiä on pyörinyt paljon mielessä, sillä kaksi päivää sitten itsellänikin näytti plussaa. Oireitakin on ollut. Tehnyt pahaa ja maha ollut kipeä. Tänään soitan kans neuvolaan ajan. :)

        noista sydänäänistä puheenolle, mulla kuulu neuvolassa jo ekalla käynnillä (vk9) pienen pienet sydänäänet.


    • mimi83

      Täällä yksi, joka siis toivotusti saanut positiivisen tuloksen :) :) minä kun olen hieman epäilevää sorttia, niin kohta on apteekeista testit loppu tämän kaupungin osaltaq, nyt siis kahden päivän aikana tehnyt 7 testiä eli siis 4 erimerkkistä ja kaikista haalea tai vahvempi plussa ja kaikissa testeissä kyllä lukee, että haaleakin viiva on plussa. Kai se on ainakin toistaiseksi uskottava, ihanaa :)
      Tuntuu vaan ihan hassulta soittaa nyt jo neuvolaan, kai sitä pitäs odotella muutama vko ihan rauhassa ensin.. Heti kun olis kiva varmistaa ultralla että onhan se siellä kohdussa ihan oikealla paikalla... huh, kai maltti on valttia. Varmasti itseni tuntien haen apteekista vielä kymmenkunta testiä ja pian jo varaan aikaa yksityiseen ultraankin.. :P toivottavasti kaikki vaan menee hyvin.. Ihanaa odotusaikaa kaikille!

      • uusielu84

        Siis 7 testiä ja kaikki plussaa, kahden päivän aikana?? Kun kuukautiset jäi pois, ja tunsin olevani raskaana, tein testin. Plussahan siitä tuli! Jos kroppa sanoo plussaa ja testi olisi näyttänyt miinusta, olisin minäkin mennyt shoppailemaan lisätestiä.

        Sitä shoppailua saa muuten sitten tehdä juurta jaksaen, kun vauvatarviketarjonta on täynnä kaikenlaista tarpeellista ja tarpeetonta ;) Merkkiuskovaiset saavat tyydyttää tarpeensa tälläkin alueella tosi hyvin!

        Mielenkiintoisia kasvun hetkiä vanhemmuuden parissa kaikille!


      • vatsassa
        uusielu84 kirjoitti:

        Siis 7 testiä ja kaikki plussaa, kahden päivän aikana?? Kun kuukautiset jäi pois, ja tunsin olevani raskaana, tein testin. Plussahan siitä tuli! Jos kroppa sanoo plussaa ja testi olisi näyttänyt miinusta, olisin minäkin mennyt shoppailemaan lisätestiä.

        Sitä shoppailua saa muuten sitten tehdä juurta jaksaen, kun vauvatarviketarjonta on täynnä kaikenlaista tarpeellista ja tarpeetonta ;) Merkkiuskovaiset saavat tyydyttää tarpeensa tälläkin alueella tosi hyvin!

        Mielenkiintoisia kasvun hetkiä vanhemmuuden parissa kaikille!

        EIlen oli neuvola rv 9 3 .. kuulu ihanat sydänäänet tosi selvästi :) On se mahtava tunne,ja terkka meinas että kovasti alko liikkumaan siellä ku ultras vaikkakaan ite ei selvästi nähnyt,ei niin parhaat kuvat oo meiän neuvolassa mutta pääasia et kaikki hyvin :)
        Nyt malttais taas odottaa seuraavaa kertaa :)


    • mammah :)

      Meillä neuvola oli tasan rv 8. Äitiyspoliklinikalle kun soitin ni siellä sanottiin että np-ultra on rv 11 0-11 6 ja minä sain ajan rv:lle 11 2 ja sikiö täsmäsi silloin viikkoja 10 6 (toki poikkeuksia löytyy) Äitiyspoliklinikka maksu oli 25,60€. Seuraava (eli toinen) neuvola ja ensimmäinen neuvolalääkäri käynti minulla on huomenna eli tasan rv 12 :) Rakenneultra minulla on rv 21 :)

      • rtjuthe

        Uusi ketju alkaa tästä.....


    • ensimmäistä odottava

      Kiitoksia kaikille vastanneille, ihanaa kun näiltä keskustelupalstoilta saa aina parhaat ja selkeimmät vastaukset :)

      Itse soitin terveyskeskukseen kun raskaustesti oli positiivinen ja sieltä neuvottiin soittamaan neuvolaan raaskausviikolla 5 tai 6, ja ensimmäisen neuvolan kerrottiin olevan raskausviikollaviikolla 7 tai 8.

      Terveyskeskusken virkailija arvioi minun olevan vasta 4. rv:lla mutta on ollut jo aamupahoinvointia ja eilen illalla oksensin useammankin kerran, vaikea vaan uskoa että olisin vasta 4.llä viikolla, no neuvolassahan se sitten selviää :) kiitos kuitenkin kaikille!

      • tyiu4riu46

        Hei ensimmäistä odottava :) Voit laskea itse millä viikolla olet jos vaan tiedät viimeisten kuukautistesi alkamispäivän.

        Eli ensimmäinen raskausviikko alkaa kuukautisten ekanapäivänä joka on 0 0 (tässä tapauksessa leikisti vaikka maananatai) tiistai olisi 0 1, keskiviikko 0 2, torstai 0 3, perjantai 0 4, lauantai 0 5, sunnuntai 0 6 ja maanantaina alkaa taas uusi viikko eli 1 0, tiistai 1 1, keskiviikko 1 2 jne...

        -Uusi viikko alkaa aina samana viikonpäivänä.

        -raskausviikot ilmoitetaan täysinä viikkoina päivinä, eli esim. rv 3 5 olet neljännellä viikolla, sillä täynnä on siis 3 viikkoa ja tuosta neljännestä viikosta on menossa viidespäivä :)


    • itellä rv 34

      Vastauksia aloittajalle:

      -Neuvolaan kannattaa soittaa heti plussan tultua (mitä sitä viivyttämään) ekan käynnin ajankohta vaihtelee 7-9 raskausviikon välillä, riippuen paikkakunnasta.

      -Ensimmäinen ultra on siinä 11-13 raskausviikolla, riippuen paikkakunnasta.

      -Halutessasi yksityiselle varhaisultraan (tarkistaa onko siellä joku) voi siihen mennä raskausviikolta 7 alkaen. (Siellä nähdään monitorilta sykkivä sydän) Hinta on noin 100-150e josta omavastuuksi Kela korvauksen jälkeen jää n.50-80e (varmista Kelakorvauksen saatavuus aikaa tilatessa) Varhaisultra suoritetaan usein alateitse, tosin riippuu paikan käytännöstä.

      -neuvolan laitteilla kuunneltaessa sydänäänet alkavat kuulua yksilöllisesti... toisilla jo raskausviikolla 9-10 mutta yleensä vasta siellä raskausviikolla 11-13.

      Onnea plussasta, ihanaa odotusaikaa sinulle :)

      • yjkrtu4t5

        Jos yksityiselle menet ultraan vähennetään Kelakorvaus yleensä suoraan loppuhinnasta kunhan sinulla on kelakortti mukanasi, näin maksat paikanpäällä siis vaan tuon omavastuuosuuden. Kysy aikaa tilatessa mikä käytäntö heillä on.


    • 1+1=4

      Aloittajalle asiaa lienee jo selvinnyt, aloitus on vuodelta 2004;))))

      Ja sinne ykistyiselle voi mennä jo ennen raskausviikkoa 7, itse olen käynyt viikoilla 5 ja alkion sijainti ja syd.syke on löytynyt, kaikissa kolmessa raskaudessa

    • rjery4e

      Yksityiset eivät suosittele tulemaan varhaisultraan ennen raskausviikkoa 7, koska syke ei välttämättä vielä näy 5-6 viikolla (riippuu koska hedelmöitys ollut) ja silloin joutuisi maksamaan "turhasta"

    • Haavemama

      Hei, kuinka moni suosittelee käymään yksityisellä (varhais)ultrassa jos yksi raskaus on jo päätynyt keskenmenoon? Itse tässä vain lasken päiviä milloin olisi terveyskeskuksen eka käynti. Odottavan aika on pitkä, tuntuu aivan piinaviikoilta. Ja itse kun pelkään tuota keskenmenoa taas...luonnollisesti kun sen kerran saanut. (onko jollain tietoa Oulun seudun yksiyisen hinnoista?)
      Tein posivtiivisen testin viime sunnutaina, siis viikko sitten. Soitin tiistaina terveyskeskukseen, koska oletin että raskaus todennetaan myös siellä, mutta hoitaja sanoi että ei tarvi koska kotitestit täysin luotettavia. No nyt sitten miettii, että pitäisikö tehdä lisää kotitestejä. Vähän neuroottinen taidan olla =D Sain sitten ensimmäisen neuvola-ajan 18.5, johon hoitaja totesi puhelimessa, että silloin on rv 10 1 eli onko tuo sitten 11. rv? Onko tuolloin jo ensimmäinen kolmannes ohi, eli uskaltaisiko silloin kertoa lähimmäisille jos kaikki on ok? Ottaakohan ne tuolloin myös ekan ultran (täällä Oulun seudulla)?
      Hui,onpas paljon asioita/ajatuksia mitä pyörii päässä. Ensimmäistä kun odottelee (tai periaatteessa toista, kun tuo 1 km), ei oikein tiedä mikä on viisasta. Mutta kiitos etukäteen kaikista kannanotoista=)

    • 32+2

      Hei!
      Onnea raskaudesta!

      Ei neuvola testaile, kotitesti on ihan luotettava. Ei ole viikoilla 11 ensim. kolmannes vielä ohi.

      Itse olen käyny kaikissa raskauksissa ultrassa yksityisellä viikoilla 7

    • Sham-An

      Haavamama! Tälläkin palstalla :) Mä just ajattelin, et täytynee vissii vaihtaa v-kuumeesta odotuksee. Samat kysymykset luonnollisesti täälläki. Mut kyl mä ajattelin huomenna pirauttaa terkkarii. Kertokoo siellä sitten miten toimitaa. Millon sulla muuten meni se edellinen kesken? Mul on kans koko ajan jotenki paniikki, vaikkei km-kokemusta ennenstään. Jännittää.

    • Haavemama

      Sham-An (suuri anteekspyyntö kun v-kuume palstalla kirjoitin pari kertaa Shan-Am:D): Mulla meni ensimmäinen kesken vuonna 2007.Siitä on siis aikaa. Tosin raskaus oli muutenkin vähän kyseenalainen, koska verestä otettuna raskaushormonit oli koholla, mutta alkiota ei löytynyt ultrassa vatsan päältä eikä sisäiselläkään. Eli oisko ollut tuulimuna. Tiedäpä häntä, keskenmeno oli kuinteki niin "puhdas" n rv. 9 että en tarvinnut kaavintaa tms.
      Marraskuussa lopetin pillerit mitä olen syönyt yhteensä 11 vuotta ja ihmetyksekseni tein näinkin pian plussan=) Mutta ymmärrettävästi takaraivossa hakkaa, että mitä jos tämäkin menee kesken. Toivotaan parasta ja pelätään pahinta - jos nyt näin voi sanoa. Eka nouvola-aika kunnan terveyskeskukseen on tosiaan 18.5, joten kyllä tässä aika kauan saa pähkäillä omassa päässään, että onko siellä ketään =D
      Ps. lueskelin tuota v-kuume palstaa ja sulla on hauska murre välillä. Saako udella mistä päin? Itse tosiaa Oulun seudulta.

    • Sham-An

      Oon yrittäny kirjottaa tänne vähän ymmärrettävämmin, ku miten tulis puhuttua ;) Oon ihan etelästä, meren ääreltä. Pääkaupunkiseudun ja Venäjän rajan puolesta välistä. Mä lopetin pillerit joskus vuoden vaihteen jälkeen ja pillereitä takana.. hmm.. niin kauan ku muistan... .. Odotukset ihan oikeesti ei ollu korkeella. Siis toivo kyllä, mut ihan realistiset mahollisuudet, koska oli tosiaan ollu alapäätohtorissa sitä analysointia tukkosista reiteista yms.. Luulin, että voin helposti tehä kosteampiakin kesäsuunnitelmia, mutta nyt oon niin sitä mieltä, että perun riemumielin kaikki mokomat, koska niiiiiiiiin haluan tän pikkaisen. Ja taisit kysellä jossain vaiheessa ikää. Kolmekymppiä lähestyy, että en varsinaisesti mikää tytönhupakko enää.. :D

    • Haavemama

      Ai minä jo ajattelin ko välillä puhuit sanalla "rojekti" että oisko jotain sukujuuria täällä päin, mutta eipä ollutkaan=D Niin ja ite olen 2,5 vuoden päässä kolmestakympistä, että senkin suhteen ilmeisesti aikalailla samassa veneessä. Itellä ei vielä kyseistä riisiä pukkaa, mutta miheelää kylläkin koska hänellä on juhannuksena pyöriät.
      Tosiaan sitä itekin oletti, että helposti voi mennä vuosi jos toinenkin että tärppää, mutta eipäs mennytkään. Tosin nyt mietityttää, että pitäskö tehdä uusi kotitesti, että onko se vieläkin plussaa :D Kysyin kyllä konsultaatioapua kahdelta ystävältä kun sen testin tein ja he molemmat olivat sitä mieltä, että todellakin positiivinen,. Ja olen noita halpistestejä tehnyt muissakin kirroissa kun menkat ollu myöhässä eikä niihin mitään toista viiva ole tullut, ei edes haamua niinku jooillakin kuulemma. Oletko sä tehnyt useamman kotitestin varmistuaksesi, että kyllä se on nyt totistatotta, että olet raskaana? ;D

    • Sham-An

      Tein kaksi. Ekaan sain haalean viivan. Tokaan muutaman päivän päästä yhtä vahvan viivan ku se toinenki. :)

      • Juttasofia

        Sain täältä tosi paljon vastauksia, kiitos!
        Näin kymmenen vuotta myöhemmin :D
        Eilen sain haamun ja huomenna labraan.
        Kiitos vielä vastauksista kun selititte niin selvästi, että maalaisblondikin tajusi :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5670
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3597
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      210
      1732
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1712
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      92
      1176
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      29
      1135
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      927
    8. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      72
      849
    9. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      846
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      838
    Aihe