Pientä asiaa Clamos studiosta!

Moikka, eli vähän asiaa tuosta Clamos studiosta:

Onko kenelläkään yhtään kokemusta kyseisestä mallitoimistosta? Mä olen 12 vuotias tyttö ja tosi paljon malliksi tahtoisin. Mä olen siis ihan paikan päällä käynyt äidin kanssa ja hetken uskoin, että mulla on ihan hyvätkin mahdollisuudet, sillä sieltä tuli vähän kritiikkiäkin, eli ei ollut pelkkää kehumista. No, nyt ollaan tultu siihen, että kuvat on siellä Clamoksen sisäisessä kuvapankissa ja kuvat pitäisi olla nettisivuilla, vaan ei ole. Ne laskut on maksettu kuukausi sitten ja kuvien pitäisi olla netissä, sillä sanottiin, että kaksi viikkoa maksun jälkeen kuvien pitäisi olla netissä. No mä olen kuullut tosi paljon vaihtelevaa palautetta Clamosista, mutta olisi nyt kiva kuulla uutta palautetta. Kannattaako lähteä Clamokseen vai kannattaako etsiä joku toinen mallitoimisto.

Azzurroon lähetin kuvani kuusi kuukautta sitten ja sieltä ei vastausta tullut.
Ehdottakaa toki mallitoimistoja 12 vuotiaalle.

54

15283

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • CC

      Olen kuullut samoja juttuja samaisesta Clamos toimistosta, kannaattaa pitää vaan oma päänsä ja vaatia kuvia joko mallikansioon laitettavaksi tai sitten nettisivuille. Varsinkin jos olet maksanut kuvat sinulla on oikeus vaatia ne itsellesi. Jos olet vasta 12-vuotias, kannattaa tietenkin neuvotella vanhempiesi kanssa ensin, mutta minä suosittelen Paparazzi mallitoimistoa. He näkevät onko sinulla kykyjä mallia-alalle. Jos taas haluat mainosmallialalle, kannattaa ottaa uudestaan yhteyttä Azzurroon. Fashion Team on kanssa minun mielestäni ihan hyvä toimisto, itse tein siellä joskus lapsimallin töitä.

    • Reeaea

      Hmm. Itse jouduin maksamaan kuvista joista sain itselleni sitten ostaa pari kuvaa. Mihinkään kansioon tai nettiin ei kuvia koskaan laitettu..

      • Anonyymi

        Moi, Sama juttu. Pyysivät tyttäreni kuvauksiin. Kun ne saatiin järjestettyä ja kuvat kotiin niin toimistosta ei kuulunut mitään. He eivät vastanneet viesteihin, tekstiviestehin tai puheluihin. Laitoin useamman viestin ja soitin useamman kerran pitkällä aikavälillä. Kuvat eivät myöskään ilmestyneet sivulle. Toimistosta jäi todella huono kuva ja mallinhomma lässähti siihen. Tytöllä oli vielä sellainen tausta, että tunnettu mallivaikuttaja oli kuvien perusteella kehoittanut tytärtäni hakeutumaan malliksi pääkaupunkiseudulla. Harmiksemme kyseinen henkilö vaikuttaa tällä hetkellä kauempana. Ja joka tapauksessa tämä lässäytti minunkin innon. Olen seurannut toimistoa somessa ja mielestäni vaikuttaa siltä, että he kiillottavat siellä välillä kilpeään. Olisi mielenkiintoista kuulla, onko hommasta mennyt jotain tapauksia kuluttaja-asiamiehelle asti...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moi, Sama juttu. Pyysivät tyttäreni kuvauksiin. Kun ne saatiin järjestettyä ja kuvat kotiin niin toimistosta ei kuulunut mitään. He eivät vastanneet viesteihin, tekstiviestehin tai puheluihin. Laitoin useamman viestin ja soitin useamman kerran pitkällä aikavälillä. Kuvat eivät myöskään ilmestyneet sivulle. Toimistosta jäi todella huono kuva ja mallinhomma lässähti siihen. Tytöllä oli vielä sellainen tausta, että tunnettu mallivaikuttaja oli kuvien perusteella kehoittanut tytärtäni hakeutumaan malliksi pääkaupunkiseudulla. Harmiksemme kyseinen henkilö vaikuttaa tällä hetkellä kauempana. Ja joka tapauksessa tämä lässäytti minunkin innon. Olen seurannut toimistoa somessa ja mielestäni vaikuttaa siltä, että he kiillottavat siellä välillä kilpeään. Olisi mielenkiintoista kuulla, onko hommasta mennyt jotain tapauksia kuluttaja-asiamiehelle asti...

        Heippa. Meillä sama juttu. Kuvauksissa oltiin ja lapset valittiin heidän listoille. Nettiesittelyä ei ole tullut vaikka luvattu. Eivät vastaa mihinkään.


    • Fakta

      Moikka! Mä ja mun sisko ollaan oltu myös clamosin mallikansio kuvauksissa. Ollaan myös 12 vuotiaita. Maksettiin se 119€ / per. henkilö suunnilleen 2 kk sitten. No, lisäksi ostettiin joku CD-Romppu, josta näimme ne kuvat. ( 35€ ) Ei ole vieläkään tullut ne kuvat nettiin, ei minnekkään! Ja nyt vähän ärsyttää et oltiin niin sinisilmäsii, koska jouduttiin vielä maksaa omilla rahoilla! Ei voi oikeen sanoo... Kuvaaja ja stylisti olivat tosi kivat ja rennot, mutta koska ne kuvat eivät mihinkään ole ilmestyneet, alkaa jo epäilyttää. Mutta jos ne kuvat ei nyt parin päivän päästä ilmaannu, me lähetetään viesti ja kysytään tota hommaa! Sori jos vastattiin noin vanhaan viestiin.

      • Huonokokemus

        Mä olen aikuinen ja kokemukseni Clamosista on yhtä huonot kuin teillä varhaisteineillä oli. Se kivuus ja rentous oli ikävällä tavalla osa hämäystä, toisilta rahan nyhtämistä (ainakin mun kokemuksen ja näkemyksen mukaan), vaikka tekikin kokemuksesta siltä osin hauskemman. Ikävää, että aikuisen ja varsinkin että 12-vuotiaiden odotukset petettiin. Tää on nyt jyrkästi kirjoitettu, mut olen harmissani monen tytön ja naisen puolesta. Mä kävin Clamosissa vuonna 2008 tai 2009.


    • vanhempi

      Olin lähettänyt ammattilaisvalokuvia Clamokselle, sitten tuli lasku. Ilmoitin että en enää ole kiinnostunut, oli muita töitä ym. Muutaman kuukauden päästä tuli karhukirje: Jos et maksa laskua, niin menee eteenpäin. Ilmoitin että ok, pistäkää kuviani sinne seinälle, olin maksanut laskuni silloin. Nyt kuukausien päästä ei vielä mitään kuvia laitettu, tämä on todella törkeätä, mietin pitäisikö ottaa yhteyttä viranomaisiin.

    • varoitan

      Clamos rahastaa mallikursseillaan :-( ! Kurssiesite lupaa tosi paljon enemmän; nuorisomallikurssilaiset ja lapsimallikurssilaiset olivat samalla kurssilla ja leikiksi ja riehumiseksi homma meni. Vain murto-osa esitteessä olevista asioista tuli käytyä läpi ja nekin pintapuolisesti. En laita nuorempia tyttäriäni enää Clamoksen kurssille; huono maku jäi !!!!

    • k954kt94t8

      Ihmiset, miks valitatte täällä?
      Sinä (tai te) 12-vuotiaat naperot, soittakaa sinne tai lähettäkää sähköpostia.
      Vaikuttaa siltä että teistä kellään ei ole mitään hajua mistään :D
      Kysykää IHAN SUORAAN, että "milloin kuvani julkaistaan sivuillanne?"

      • Huonokokemus

        Tytöthän kysyy täällä kokemuksia, ei valita, vaan kertoo omia kokemuksiaan.


      • Anonyymi
        Huonokokemus kirjoitti:

        Tytöthän kysyy täällä kokemuksia, ei valita, vaan kertoo omia kokemuksiaan.

        Aivan!


    • Brianikos

      Mä löysin esim. Azzurron sivuilta tällaisen tekstin;

      Sain kutsun koekuvaukseen - maksaako se jotain?
      Koekuvaus on aina täysin maksuton. Se on meille tapa löytää uusia kasvoja listoillemme. Kannattaa miettiä kaksi kertaa, jos sinulta veloitetaan jotain koekuvauksesta.

      Eli ehkä tuollaiset CLAMOKSET kannattaa unohtaa, vaikka ihan sanomalehdessäkin mainostavat...? En tiedä..

    • ex-model3

      Itse olen ollut useammassa toimistossa vuosien varrella ( myös Clamoksessa) eivätkä koekuvaukset ole koskaan maksaneet mitään. Toimisto ottaa välityspalkkion (Clamosksella muistaakseni 20 %) mikäli malli saa töitä. Eli ei kai se listalle ilmoittautuminen mitään maksa...? Olen saanut muutamia kivoja keikkoja sieltä joten omalta kohdaltani pystyn kyllä suosittelemaan toimistoa. Ollessani itse alaikäinen, tarvitsin tosin vanhemman suostumuksen, joten te kaikki 12 veet, pyytäkää vanhempaa hoitamaan asiat toimistoon ettei teidän tarvitse täällä ihmetellä turhaan. :)

    • Kokemuksia

      Moi! Mäkin kävin siellä viime vuonna, ja kuvat menee nettisivuille VASTA ensimmäisen oikean keikan jälkeen. Muuten kuvat on vaan katsottavissa asiakkailla. ja on ihan hyvä toimisto, itse en ole kiekkoja vielä saanut, mutta kaverit on. Tosin HIRVEEN kallis ois ottaa mallikuvat kurssi... :D Sitten soitin Azzurroon, ja siellä sanottiin että meidän ikäiset 11-14 vuotiaat tytöt on väliinputoajia, joille ei ole keikkoja, koska kasvamme pituutta yms. Eli ite ainakin pysyn Clamosissa ja soittelen kohta että saanko keikkoja. Myös PORTFOLIO on tosi hyvä, sinne pääsee yli 13-vuotiaat.

      • Apua!

        Lähetin hakemuksen sinne ja oon menos koekuvauksiin kuukauden päästä, mut en tiiä uskallanko enää ku kaikki sano et se paikka on kusetusta ja joudun maksaa viel omal rahal sen 139e. Miten ne muut sit on pääsy sinne


    • koekuvaus

      Mäkin olin siellä koekuvauksissa joka maksoi 35€ ja kuvat ei ole vieläkään julkaistu nettiin

    • vanhempi ja nuorempi

      Moi,
      Hyvä toimisto ja palkat maksetaan aina tarkastl
      Azzurro myös hyvä

      • Saaravaaa

        Kuinkapaljo palkka on ? Kellää tietoo


    • Senior

      Mistä te ihmiset oikein puhutte?? :) Eihän minkään mallitoimiston listalla oleminen kai maksa mitään, vai? Itse olen ollut kahdessa eri toimistossa Suomessa, joista toinen oli Clamos. Clamoksen kautta saa enemmän tv- ja lehtimainoskeikkoja ja toinen tapahtumatoimisto (kohu-Live), joka järjesti promoja. Clamosin tuntipalkka oli 150-250 euroa, Kohu-Liven n. 8-12 euroa tunnissa, mikä varmasti selittyy töiden erilaisuudella. Kumpaankaan toimistoon en ole maksanut senttiäkään, vaan varasin tapaamisajan, jossa kävin näyttäytymässä ja annoin heille 2 omaa kuvaani myyntiä varten. Koekuvaukset ovat olleet kummassakin paikassa maksuttomia.
      Mallikansio on käsittääkseni aina maksullinen, mutta jos mallilla on omat kuvat, ei "listalla" olemisesta tarvitse maksaa.

    • Saimatmodel

      Hain Clamosille, Azzurroon ja Promodeliin. Kaikki kolme lähettivät minulle kirjeen " olet listallemme sopiva, plaa, plaa.." ja ajattelin käydä tutustumassa kaikkiin kolmeen toimistoon paikan päällä. Tutustumisen jälkeen valitsin kalleimman (350:n euron kansion) Clamosilla, koska uskon paikan päällä tulleeseen fiilikseen. Minun kohdallani valinta ilmeisesti oli oikea, koska olen työllistynyt malliksi.
      Toimisto ei veloita minulta listalla olosta vaan suosittelivat etsimään kuvaajan Suomen Mainosvalokuvaajat Ry:stä. Eli nämä "toimistolle maksetut kuvaukset" maksetaan valokuvaajalle joka veloittaa oman taksansa mukaan, ei toimistolle. Kuvat tulivat yrityksen nettisivuille n. 3 viikon kuluttua kuvauksesta.
      Kuvani löytyvät osoitteesta http://www.clamos.com/mallit/naiset-ammatti/23232101421110_90.htm

    • Ei Clamosille

      Tyttäreni kävi pari kuukautta sitten kuvauksissa Clamosin studiolla. Kuvaukset menivät hyvin ja kuvia otettiin kymmeniä. Jos kuvat halusi itselleen, kuvista piti maksaa 35€, itse kuvaukset maksoivat 139€. Ehostus ja hiustenlaitto maksoi myös muutaman kympin.

      Luulimme, että kuvat tulevat tietenkin heidän nettisivuilleen, mutta kuvausten jälkeen he laittoivat sähköpostiin, että kuvat ovat heidän sisäisessä kuvapankissaan. Olemme tietenkin äärettömän pettyneitä ja aionkin vaatia, että tytön kuvat tulevat heidän nettisivuilleen.

      Olisi kannattanut uskoa negatiivisia kommentteja ja olisi pitänyt olla menemättä kyseiseen studioon. Kuvaukset tulivat maksamaan monta sataa euroa, koska asumme muutaman sadan kilometrin päässä Helsingistä.

      • Eilen olin tuol studiol.

        Hei! Olen 12 vuotias tyttö. Lähetin äidin kanssa viestiä Clamosiin. Alle 2 viikon päästä sieltä vastattiin jotain: Uskomme että lapsestaan olisi kysyntää mainoskucaiksiin ja pää pää... Sit ne laitto mukaan kutsun. Muutaman viikon päästä kuvaukset sitten oli. :) Piti tosin mennä muutama sata kilometri Helsinkiin. D: No, siellä paikan päällä jännitys aivan sairaasti! Pelkäsin että kuvaaja olisi kärsimätön ja tyly. (En ollut koskaan ennen ollut kuvauksissa.) Mutta kun astuin sisään, siellä oli sellainen pieni tila. Vähän niin kuin joku pieni kerrostalo kämppä. Sieltä tuli ystävällinen nainen joka kutsui huoneeseen jossa oli meikkipöytä ja vaatteita. Nainen antoi minulle paperin johon täytin yhteystietoni. Sitten näytimme mukaan otettuja vaatteitani ja nainen valitsi parhaat vaatteeni kuvaukseen. Sitten sisään tuli toinen nainen joka vähän laittoi puuteria ja huulikiiltoa. Sitten menin kuvaushuoneeseen. Jännitys meni kokonaan pois kun huomasin että se ystävällinen nainen oli kuvaajana. Sitten otettiin ensin normivaatteilla kuvia. Nainen neuvoi hyvin miten poseerata. Esim. "Käänny vaikka vähän sivulle ja laita käsi lantiolle." Kuvaaja näytti itse mallia. :D Sitten lisättiin vielä nahkatakki. Kävin vaihtamassa vielä juhlamekonkin. Sitten oli valmista. Sitten kysyttiin haluammeko ostaa cd rullan missä on About 50 kuvaa. Ostettiin sekin. Kuvaukset maksoi 185 e. Sitten se vielä pyysi ilmoittamaan vähän kengän koon muuttumisesta jne. Ei valittamista. Sanoivat että kuvat tulee noin viikon/ kahden- päästä. Sitten vain odotellaan tuleeko työpajoissa. :)


      • Olin eilen tuol studiol.
        Eilen olin tuol studiol. kirjoitti:

        Hei! Olen 12 vuotias tyttö. Lähetin äidin kanssa viestiä Clamosiin. Alle 2 viikon päästä sieltä vastattiin jotain: Uskomme että lapsestaan olisi kysyntää mainoskucaiksiin ja pää pää... Sit ne laitto mukaan kutsun. Muutaman viikon päästä kuvaukset sitten oli. :) Piti tosin mennä muutama sata kilometri Helsinkiin. D: No, siellä paikan päällä jännitys aivan sairaasti! Pelkäsin että kuvaaja olisi kärsimätön ja tyly. (En ollut koskaan ennen ollut kuvauksissa.) Mutta kun astuin sisään, siellä oli sellainen pieni tila. Vähän niin kuin joku pieni kerrostalo kämppä. Sieltä tuli ystävällinen nainen joka kutsui huoneeseen jossa oli meikkipöytä ja vaatteita. Nainen antoi minulle paperin johon täytin yhteystietoni. Sitten näytimme mukaan otettuja vaatteitani ja nainen valitsi parhaat vaatteeni kuvaukseen. Sitten sisään tuli toinen nainen joka vähän laittoi puuteria ja huulikiiltoa. Sitten menin kuvaushuoneeseen. Jännitys meni kokonaan pois kun huomasin että se ystävällinen nainen oli kuvaajana. Sitten otettiin ensin normivaatteilla kuvia. Nainen neuvoi hyvin miten poseerata. Esim. "Käänny vaikka vähän sivulle ja laita käsi lantiolle." Kuvaaja näytti itse mallia. :D Sitten lisättiin vielä nahkatakki. Kävin vaihtamassa vielä juhlamekonkin. Sitten oli valmista. Sitten kysyttiin haluammeko ostaa cd rullan missä on About 50 kuvaa. Ostettiin sekin. Kuvaukset maksoi 185 e. Sitten se vielä pyysi ilmoittamaan vähän kengän koon muuttumisesta jne. Ei valittamista. Sanoivat että kuvat tulee noin viikon/ kahden- päästä. Sitten vain odotellaan tuleeko työpajoissa. :)

        Sori, ku kirjoitus virheitä mut kirjoitin kännykällä ja se sekoili vähä. ; D


      • Mainosmalli : D
        Olin eilen tuol studiol. kirjoitti:

        Sori, ku kirjoitus virheitä mut kirjoitin kännykällä ja se sekoili vähä. ; D

        Moi oon siis toi "Olin eilen tuol studiol" Nyt meille on tullu ne kuvat. Tosi hyvii! :)


    • Puolesta vai vastaan

      Voi jestas, että täällä on puolesta ja vastaan tietoa..
      Oma lapsemme on kutsuttu kuvauksiin ja nyt haluan kaiken mahdollisen tiedon nimenomaan lapsimalli kokemuksista!

      Onko ollut kuvauksia koekuvausten jälkeen?

      Onko ollut minkälainen korvaus vai onko läheskaikki mennyt jonnekkin "välistä"

      Ymmärtääkö, että kyseessä on lapsi.. eikä mikään robotti?! Onko mahdolliset "työ" kutsut tullut millaisella varoitusajalla?
      Kiitos kaikille etukäteen, en halua mitään paskamyrskyä, vaan asiallista keskustelua :)

    • hakija...

      moikka! ite oon 12.v ja hain sinne. No ne vastas että oisin just hyvä malliks ja plää plää, ja lopuks sitten tuli "Tarvitset ensin mallikuvat. Kun käyt clamosin studiolla saat 20% alennusta maksusta, sitten pääset mallikansioon".
      Ni itse en päättänytkään mennä, sillä kaverini oli mennyt ottamaan ammatti kuvat ja lähettänyt ne clamosille. Ne ei sit oo vastannu koskaan sen jälkeen, vaikka on kysellyt monesti.

      Itse en ainakaan luottaisi niin clamosiin. Jotkut sanovat että pääsevät suoraan sinne, ja etteivät heidän tarvinneet maksaa ammatti kuvaajasta itse. Riippuu varmaan oikeasti siltä näyttääkkö henkilö mallille...

    • Castingirl

      Castingin tai koekuvausten ei ikinä kuuluisi maksaa. Suosittelen paparazzi toimistoa, sillä se on ainakin luotettava.

    • kisssies

      Tilaus tuli perille ihan ok, palautus ei onnistu. Yli kaksi kuukautta on kohtuuton aika odottaa rahoja takaisin peruutetusta tuotteesta ja itseasiassa EU säännösten mukaan laitontakin. Kahteen sähköpostiin ei vastattu, mutta eipä puhelimitsekaan sen enempää neuvota. Joka puhelussa asiakaspalvelija lupasi palata asiaan mutta viikot vierivät eikä asiaa hoidettu eikä edes yhteydenottoa kuulu. Kuudetta kertaa en soita. Älkää tuhlatko aikaanne tai rahojanne tähän yritykseen!

      • Mirri2017

        Samaa mieltä: tilaamani tuotteet eivät tulleet, puhelimeen eikä sähköpostiin vastata. Jatkan prosessia, mutta varoita muita: älkää luottako.


    • Ninna1

      Hei!
      Lapsille parhaat toimistot ovat Bookus ja Azzurro. Katsokaa vaikka lapsien tekemiä töitä heidän sivuiltaan. Valitettavasti Clamosilla ei ole tarjota töitä. Asiakkaat käyttävät Bookus ja Azzurroa. Myös aikuismalleilla on hiljaista Clamosilla, en suosittele jos haluatte oikeasti tehdä töitä. Aikuisten kannattaa hakea Paparazziin, Modelboomiin tai Fondiin jos pituus riittää. Azzurrolla on ammattimallien lisäksi myös mainosmalleja. Pitävät hyvää huolta kaiken ikäisistä malleista. Listoilla olemisesta ei tarvitse maksaa muissa toimistoissa, kuin Clamoksella, eli miettikää miksi? Rahastus?

    • erkkimies

      Ihmeellistä tämmöinen, että valitetaan karhukirjeistä. Kyllähän ammattikuvaajan palveluista pitää maksaa. Suosittelisin sinulle, että kasvatat lapsesta ajattelevan ihmisen eikä jotain tyhjäpäistä mallia.
      Clamos Studio on pelkkä valokuvausstudio, josta ei saa mitään keikkaa
      vaikka niihin lupautuisikin sopimuksessa. Olin aikuismallin kuvauksissa joku 8kk sitten eikä mitään keikkatarjouksia ole esitetty. Mielestäni huijausta koko homma.

    • Yaaas

      Hei! Te joitten kuvia ei sitten julkaistu niin onko asia muuttunu ?onko ne vastannu mitään ? Onko mitään muuttunu

      • erkkimies2

        Mitään kuvia ei ole julkaistu. Sainpahan ainakin edustuskäyttöön tai nettitreffisivulle hyvät kuvat.


    • mallimamma

      Älkää ihmeessä laittako rahojanne hukkaan tähän mallitoimistoon. Lapselleni tullut yksi keikka josta hän sai hyvät palautteet mainoksen tekijältä. Clamos ottaa kyllä päivityskuvat ja uudestaan joutuu niistäkin maksamaan aina kun lapsi kasvaa ja muuttuu. Kuitenkin kuvien saanti nettisivuille kestää ja kestää.

    • newface

      Hain Clamos mallitoimistoon malliksi ja sain negatiivisen vastauksen, ettei minun ikäiselle löydy riittävästi kysyntää jotta voisivat ottaa listalle. Ymmärrän, etteivät kaikki työllisty minkään toimiston kautta, mutta päätin kuitenkin yrittää omatoimisesti ja mennä itse maksulliseen mallikansiokuvaukseen toiselle studiolle. Sen jälkeen lähetin kuvat (viime viikolla) Clamosille. Yllätykseksi minulle soitettiin tänään, ja sain ihanan mainoskuvauskeikan! Jee!! Kuvani on julkaistu mainosmalleissa.

    • Clamos-malli

      Huijauksia pitää aina varoa, olen itse Clamoksen malli ja kuvani ovat sivuilla, monta vuotta siitä kyllä on kun ne sinne laitettiin eikä töitä ole minulle saatu järjestettyä. Pienempänä, noin 5 vuotiaana sain mallintöitä Clamoksen kautta paljon. Uudet kuvat on lähetetty noin 3 viikkoa sitten eivätkä kuvat ole ilmestynyt sivuille, en ole uusi malli mutta tämä sattui minullekin. Ongelma on siis varmasti siinä että he eivät päivitä sivujaan usein, luulisin että kuukausien välein. Tai sitten sivua päivittää it-mies jolla on rajallinen määrä aikaa. Clamos on luotettava mallitoimisto, mutta olen kuullut niinsanotuista "feikkimallitoimistoista" jotka sitten huijauksena rahastavat.

    • MITÄÄH

      Hei! oon 12w tyttö ja oon laittamassa hakemusta. Mulla ei oo kokemusta mistään toimistosta joten. Jos ne haluaa, että maksan koekuvauksista kieläydynkö maksamasta ?? Toinen juttu viel kannataako mun kertoo clamosilla kellekään, että Marita Hakala on mun sukulainen?? Tai siis lähinnä mietin eikai ne tee lehteen mitään juttua (siitä )?? SORI JOS ON KIRJOTUS VIRHEITÄ !!!

      • clamuu

        Ole huoletta ei tuollainen asia sillai lehtiä eikä muitakaan kiinnosta jos Hakala on sinun sukulainen. Ja tuskin nyt mistään mallitoimistosta alettais lehdille soittamaan jos jonku tunnetun sukulaistyttö tulee kuvauksiin. Ja yleensä koekuvauksista ei tarvi maksaa mutta sitten itse mallikansiosta tarvii. Ja jos clamosille olet menossa varaudu odottamaan kuukausia ennen kuin mitään tapahtuu! Viesteihin vastataan päivien ellei viikkojen viiveellä ja itse sivuille pääseminen kestää kuukausia. Eihän sinne nettisivuille ole päivittynyt uusia kasvoja ainakaan puoleen vuoteen mitä itse olen seurannut niitä. Facebook sivutkin niillä on ihan kuolleet. Mitähän mahtavat siellä puuhata?


      • kiitosssss

        Kirjotin tuon ylimmän kysymyksen. Kiitos vastauksesta clamuu :)


    • Pettynytasiakas

      Haluan jakaa kokemukseni Clamos nettikaupasta myös tässä ketjussa, sillä mallitoimistolla ja nettikaupalla on sama toimitusjohtaja, jonka toiminta on aika häikäilemätöntä.

      Itse tilasin joulukuussa 2015 heidän alennusmyynneistä kosmetiikkaa, alusaatteita sekä muutaman mekon enkä ole vieläkään saanut rahojani takaisin. Olin toimitustani odottaessa jo kaksi kertaa yhteydessä kyseiseen yritykseen ja vastauksia sai erittäin huonosti sähköpostilla. Tilaukseni saavuttua kolmen viikon kuluttua päätin, etten tarvitsekaan tuotteita, jotka olivat tulossa joululahjoiksi ja palautin kaiken. 

      Palautin tuotteet kahden viikon sisällä siitä, kun olin itse pakettini saanut kotia mutta palautuskuittausta firmasta ei vain kuulunut. Sitten sain jo heidän laskuttajaltaan muistutuslaskun, jolloin olin  yhteydessä ensin laskuttajaan ja seuraavaksi taas itse Clamokseen, että tuotteet on palautettu. Sähköposteihin en saanut kunnolla vastauksia, joten päätin soittaa. Puheluun vastattiin ja sanottiin, että palautus on tullut perille ja, että he palauttavat rahani tililleni. Rahojani ei näkynyt tililläni, joten soitin uudestaan ja tällä kertaa väitettiin, että palautus oli myöhässä ja, ettei kosmetiikkaa ja alusvaatteita saa palauttaa. Seuraavaan puheluuni ei vastattu enää joten kävin paikan päällä keskustelemassa asiasta ja vetosin kuluttajasuojalakiin, jossa on säädetty tuotteiden  palautus oikeudesta ja erityisesti kotimyynnin 14 vuorokauden palautusoikeudesta, joka koskee kaikkia muita tuotteita paitsi sinetöidyssä pakkauksssa myytyjä. Tämä keskustelu päättyi siten,  että firman toimitusjohtaja itse kehotti minua olemaan yhteydessä kuluttajariitalautakuntaan ja hankkimaan kirjallinen lausunto kuinka tilanteessa tulisi toimia. 

      Asia oli kuluttujariitalautakunnassa käsiteltävänä vuoden ja sain päätöksen minun hyväkseni huhtikuussa 2017. Päätöksessä todettiin minulla olevan palautusoikeus kaikkiin tuotteisiin ja, että vastapuolella on velvollisuus palauttaa rahani korkoineen sekä palautuksesta aihetuneet muut kulut. Vieläkään en ole kaikkia rahojani takaisin saanut kuukauden sähköpostiviestittelyjen ja muutaman puhelun jälkeen. 

      Firman asiakaspalvelu on ala-arvoista ja täysin häikäilemätöntä oman edun tavoittelua. Firman toimitusjohtaja kiertää vastuutaan joka tilanteessa ja he tietoisesti toimivat eettisyyden rajalla. Miksi muuten heidän Facebook sivuilleen ei voi kirjoittaa julkista palautetta? 

      Toivon, että mahdollisimman moni jättää käyttämättä heidän palveluitaan tämän luettuaan. Itse en suosittele kenellekään. Sanonta aivan liian hyvää ollakseen totta  pitää liian hyvin paikkansa tässä tapauksessa.

      • Enolerobot

        Olen samaa mieltä. Peukku tälle, vaikken ole rekisteröitynyt.


    • rauhoittukaanytpliis

      Ihmiset älkää vöyhtääntykö kuvat on kuva pankissa ja yritykset näkee ne ! Kun olet saanut yhden työ keikan saat päättää julkaistaanko kuvat clamos.comiin. (kaikkien nähtäväksi!)

    • mallikkssii

      Osaako joku kiltti kertoa, että onko mahdollista olla monen mallitoimiston listalla samaan aikaan? Jos olen saanut parista paikasta että haluaisivat mut listoille ni mitä teen??

    • Anonyymi

      Oon ollu tosi tyytyväinen Clamosin listalla. Olin ennen Jade mallitoimistossa, mut en saanut yhtään keikkaa, niin vaihdoin. Clamosille olen tehnyt nyt kaksi kuvausta, joista toinen oli tosin vain avustajahomma tv-sarjaan. Mutta yksi keikka oli ihan oikea mainoskuvaus ja oon tosi tyytyväinen, että pääsin siihen mukaan. :D

      • Anonyymi

        Clamos studio yrittää vain huijata asiakkaita


      • Anonyymi

        Miten yritys voi toimia joka ei kaupparekisterin mukaan ole toiminnassa?


    • Anonyymi

      Moikka, mua pyydettiin varmaan 2018 kesällä Clamosille mainosmalliksi. Laittoivat instagramissa viestiä. Sovittiin tapaaminen ja kävin toimistolla juttelemassa.

      Mallikansio ois pitänyt omakustanteisesti hommata tai sitten käyttää heidän resurssejaan, mikä olis maksanut n. 100€ tämän henkilön mukaan. Tämä seikka jäi minua ihmetyttämään ja sen takia en sitten edennyt asian kanssa. Minuun ei missään vaiheessa oltu uudestaan yhteydessä.

      Nyt myöhemmin tuli Clamos puheeksi ja tarkastin ytj:stä ja asiakastiedosta, niin heillä ei ainakaan sillä nimellä löydy y-tunnusta. Sitä ei myöskään ole heidän omilla sivuillaan. Clamosin taustalla saattaa olla Mad Men Oy, joka kylläkin lakkautettu 14.12.2020.

      • Anonyymi

        Hienoa, ryhmäkanne! 😊


      • Anonyymi

        Me oltiin kuvauksissa marraskuussa ja lapset oli valittu listoille joulukuusta 2020. Kuvat otettiin ja tämän jälkeen en ole mihinkään, siis mihinkään saanut vastausta. En sähköpostiin, soittoon enkä tekstareihin. Ihme firma. Ajattelin kanssa nostaa asian esille enkä jättää tähän!


    • Anonyymi

      Olen ollut Clamosin listalla nyt vuoden. Viime keväänä keikkoja oli vähemmän (=2 kpl), mutta nyt enemmän (=kolme työtä, josta on saanut palkkaa). Liekö korona vaikuttanut keikkojen määrään ja nettisivujen päivitykseen, en tiedä? Keikkojen määrä on kuitenkin kasvanut, kun yhdistyivät toisen toimiston kanssa viime vuoden lopussa. Ainakin palkat tulevat nykyisin eri yritykseltä. Olen itse tosi tyytyväinen tällä hetkellä omaan työtilanteeseeni ja toimistoon.

      • Anonyymi

        Kerro ihmeessä lisää. Onko he infonneet tästä muutoksesta eli ns "yhdistymisestä"? Mikä tämä toinen firma jonka kanssa yhdistyivät on? Kiva kun keikkaa pukkaa :D


      • Anonyymi

        Ja mietin, että tuskin korona nyt sivujen päivittämiseen on syy. Eikös siellä ihan töitä tehdä? Ja mitä tarkoitat nettisivujen päivittymisellä? Onko sulla kokemuksia omista kuvista ettei ne ole päivittyneet? Vai mistä moinen ns tieto että nettisivut olisi päivittämättä?


      • Anonyymi

        Millä nimellä tämä nykyinen toimii, jonka kanssa yhdistyivät? Ainakin Clamos on ollut toimimaton yritys ollut vuosia. . Ja miksi tästä 'sulautumisesta' ei ole mitään tietoa virallisilla sivuilla?


    • Anonyymi

      Mikä on tämän hetken tilanne? Keväällä täytin hakulomakkeen msinoskuvauksiin ja viime viikolla tuli vastaus, että olisin sopiva henkilö heidän listoilleen.
      Kutsuivat kuvauksiin, joista tehtäisiin mallikansio. Ja keikkaa riittäisi sen jälkeen, niinköhän? Hintaa tälle olisi 68€. Onko kellään tuoreita kokemuksia? Nimim. Ukko 55v

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      104
      1666
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      80
      1305
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      92
      1210
    4. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      3
      1166
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      142
      1158
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      586
      1055
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      21
      1051
    8. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      12
      967
    9. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      962
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      11
      844
    Aihe