PrestaShop

Löytyykö muita?

Löytyykö täältä muita PrestaShopin käyttäjiä? Onko joku toteuttanut oman verkkokaupan PrestaShopilla? Kokemuksia?

19

4303

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yep111

      Harjoittelen ja harrastelen apuakin tarvitsisin, ominaisuuksiltaan tuntuu mukavalta mutta tuotteistaminen ehkä hidasta.

      phpmyadmin ei oikein taivu..

    • Prestashop rookie

      Eihän siinä mihinkään tarvi phpmyadmin taitoja! Mun domain palveluntarjoajalla oli suoraan nappi että asenna prestashop domainiisi, sen jälkeen latasin ilmaisen templaten sinne jotta saa vähän hienomman kun tuo oletus template. Käännöksiä suomeksi ei oikein löydy, siihen meni pari päivää kun niitä käännöksiä naputteli sinne, mutta toisaalta vaan frontend puoli tarvii kääntää. Sitten vaan tuotteita lisäämään... Admin puoli on vähän sekava aluksi mutta siihen kyllä tottuu ja ohjeita on netti pullollaan, vielä ei oo sellasta ongelmaa tullu mihin ei ratkasua ois löytyny. Ja mä en siis osaa koodaa pätkääkään. Moduleita on helppo asennella ja lisäillä ja kaupasta saa just sellasen ku haluaa, suosittelen lämpimästi!

    • Mulla kokemusta Joomlan Virtuemartista ja Prestashopista. Virtuemartista siirryin prestashoppiin ihan sen vuoksi, että jos englantia osaa niin apua saa
      hyvin foorumilta. Eikä se Virtuemart mielestäni toimi ilman koodaustaitoja...

      Kaikki sujuu hyvin prestashopilla siihen asti kun joudut päivittämään ns. uuteen sukupolveen. Itsellä päivitys versiosta 1.3 => 1.4. oli tuskaa. Sivupohjat uusiksi, moduulit paljolti aihetti paljon työtä, suomennokset vielä lisäksi. PhpAdminia tarttee kun tietokannat päivityksissä sekoaa. Nyt urakkana taas 1.5 versio...

      Eli muuten hyvä kauppa, mutta päivittäminen ollut ainakin tähän asti vaikeaa. Kantapään kautta mennään. Vaikka softa on ilmainen, niin tarttet kuitenki näyttävän kaupan ja se maksaa rahaa. (jollet itse osaa koodata). Itsellä rahaa mennyt noin 400 euroa (moduulit sivupohjat). Itse en ole suomennoksia kummempaa koodin kajonnut, kun en osaa.

      Jos kiinnostaa, niin voin auttaa alkuun opastamalla ja neuvomalla mistä saat
      tarvitsemasi moduulit, hyvän palveluntarjoajan ja hyvät sivupohjat. En lähde rakentamaan itse, aika ei riitä. Pientä korvausta ajastani pyydän, aika on yrittäjällä kortilla...Toisaalta kaikki tieto on ilmaiseksi prestashopin foorumilla, sieltä saa kahlattua tiedot ihan itsekin. Aikaa se tosin ottaa, itseltä vei varmaan ... ööö ... kuukausia? =)

      T. Aki

      • Prestagirl

        Mulla tuo päivittäminen on myös vähän mysteeri. En ole oikein tajunnut miten se tapahtuu :O Onnistun lataamaan koneelleni kansion, joka sisältää uuden version, mutta mitä sille kansiolle sitten pitää tehdä? :D Käytössäni on mac. Osaisitkohan Aki neuvoa? Mulla edelleen käytössä versio 1.4.4.0 ja olis kiva päivittää, kun se kerran on mahdollista. Ja ymmärsinkö oikein, että ennen kuin edes toivoo päivittävänsä yhtään mitään, kannattaa kopioida ja tallentaa kaikki tekemänsä suomennokset ellei halua niiden katoavan?


    • prestashop

      Minulle Mac on vieras ympäristö. Mutta palvelimellahan tuo prestashop pyörii, joten ei sillä ole eroa.

      Ennen päivittämistä pitää ottaa varmuuskopiot palvelimen tiedostoista (FTP.llä), lisäksi pitää ottaa varmistus tietokannasta (phpMyadmin). Varsinkin tietokannan
      varmuuskopiointi on mutkikas ilmaistyökaluilla. Kaupallisesti, muutama kymppi
      niin saa moduulin jolla tämän voi hoitaa näppärästi ja automatisointikin onnistuu. Englanti tosin täytyy olla hallussa.

      Prestashopista uusin on versio 1.5.2. 1.5 sarjassa on vielä paljon "lastentauteja", päivitä vain mikäli se on todella tarpeen. Prestashop on niitä ohjelmia, joidenka päivitystä EI KANNATA tehdä sen takia et se vois olla kiva. Mikäli kaikki toimii ok, et tarvitse uusia ominaisuuksia, niin jatka samalla versiolla. Jos ongelmia on, päivitä versioon 1.4.9. Google: prestashop update guide, eka tulos jos haluat päivittää. Jos olet epävarma, älä tee itse, niin kauppasi ei ole solmussa/katoa.

    • turhautunut2

      Asensin juuri uusimman version prestashopista. versio 1.5...



      Joko tämä on erittäin buginen, tai sitten webhotellini aiheuttaa viat.

      Esim.
      Save and stay nappi toimii välillä, kun lisää uusia tuotteita. Välillä taas ei..

    • prestashoppaaja

      Prestashopilla opettelin viime vuoden puolella, ja hyvältä tuntu eikä mitään ongelmia.

      Nyt sitten jos ei tule 404 virhettä jokaiselta sivulta, ei tuotteet mene ostoskoriin, tai ei voi lisätä tuotteita hallintapaneelista(uknown error) ei voi lisätä asiakasta eikä asiakas voi rekisteröityä.
      Puolet hallintapaneelista on ranskaa.

      Tälläsiä siis tulee. 6 tuntia töitä, kaikki roskikseen ja taas uudelleen. Aina jotain.

      Uskon että myös itsellä suurin osa ongelmista voisi johtua palveluntarjoajasta, koska edes aikaisemmat versiot eivät toimi.



      Mitä palveluntarjoajia ihmiset ovat täällä käyttäneet?
      Itsellä Hostinpalvelu

      Kokeilen seuraavaksi vielä vanhempaa. prestashop 1.4'sta

      • Prestashopp

        Hosting vialta kuulostaa. Paras versio prestashopista
        on 1.4.11 tällä hetkellä.


    • yrittäjä

      Onko kenelläkään vinkkejä, kun PrestaShop 1.5. yritetään tehdä käännöksiä kaupan sähköpostipohjiin, tulee vain herja "Cannot write language file for email subjets. Path is: ..."

      Mitä pitäis tehdä????

    • Prestagirl

      Onkos PrestaShopin käyttäjiä ilmaantunut lisää? Löytyisikö jotain gurua, joka osais vähän autella muutamassa pikkujutussa? :) Mulla ei toimi pikahakuruutu jostain syystä. Ennen toimi ihan normaalisti, mutta yhtäkkiä ei enää löydä millään hakusanalla mitään tuloksia. Mielestäni en ole klikkaillut mitään mistään tuohon liittyen. Myöskään kaverille vinkkaus-mahdollisuus (linkkivinkki) ei toimi. Virhekoodia tulee vaan joka kerta, kun joku asiakas vinkkaa tuotteesta kaverille :( Toimimatonta ominaisuutta ei kannata pitää esillä, joten olen toistaiseksi noi molemmat piilottanut, mutta osaisko joku auttaa?

      • Aloittelija

        Prestashopin foorumilla joku oli poistanut hakumoduulin ja asentanut sen uudestaan. Toiseen ongelmaan vastauksia löytyy täältä: http://www.prestashop.com/forums/topic/323140-module-send-to-a-friend-not-working/

        Osaisikohan joku auttaa, miksi sivustolle kirjautuminen epäonnistuu? Suomennoksia lisättyäni (ja PHP kenttien määrän täytyttyä) kirjautuminen / check out ei enää onnistu tilattaessa.

        Aloittelija


    • hirsimökki

      Itse käytän alustana Prestashoppia alustana ja lyhyen tuttavuuden aikana tuohon on muodostunut viha-rakkaus-suhde. Alustassa on aika paljon bugeja, joita on tullut korjailtua matkan varrella ja oikeasti ihmetyttää miten tällainen järjestelmä voi olla niin suuren kehittäjoukon tulos.

      Hyvä puoli taas on, että yleisiin ongelmiin löytyy ratkaisut kunhan asetukset on englannin kielisiä ja kokemusta nettijärjestelmistä ja tietotekniikasta on jonkin verran.

      Ihan pelkästään hallintapanelin asetuksien muuttamisella ei oikein pärjää, mutta kovin paljon enempääkään harmia ei ole tullut.

      Lopputulosta voi toki käydä tsekkaamassa myös osoitteessa

      www.nettihirsi.fi

      En ole ihan varma pitäydynkö tässä osoitteessa kuinka pitkään. Silti isommat haasteet liittyy sisältöön ja mallistoon eikä niinkään siihen millainen sähköpostiviesti asiakkaalle lähtee kirjautumisen jälkeen. Monet meidän alan toimijoista ei edes myy verkkokaupassa mitään vaan pitää netissä ainoastaan tuotekatalogeja.

      Esimerkiksi hirsimökkien esittelyyn prestashop kyllä toimisi hyvin. Järjestelmänä silti selkeämpi ja helpompi käyttää mitä Magento oli.

    • vilivilivliv

      Mikä on helpoin tapa ottaa kopio koko Prestashop kaupasta ja itse alustasta?

      Netissä on asiaa tutkinut ja saanut käsityksen, että databasesta Prestashop ottaa itse ainoastaan kopsun.

    • Prestashoppaaja
    • Aloittelija

      Osaako joku neuvoa, mistä PrestaShopissa saa muutettua sivun taustan väriä (tai kuvaa)?

    • 123456781

      ollut jo vuosia käytössä

    • SuviE1989

      Ohoi Prestashopin käyttäjät! Nyt olisi kullan arvoiset neuvot tarpeen. Teen paraikaa meille uutta verkkokauppaa ja huomasin nyt että kun teen yhdistelmätuotteita, tulee tuotekuvista sumeita, kun verkkokaupassa valitsee jonkun tälläisen yhdistelmän.

      Onko jollain ollut vastaavanlaista murhetta ja mistä tämä voisi johtua. Toisissa tuotteissa kuvat näkyy hyvin, niin kauan kun tuotteeseen ei näitä yhdistelmiä ole tehty.

      http://kauppa.aa-metsastys.com/index.php?id_product=2809&id_product_attribute=508&rewrite=pse-stinger-extreme-county-camo-30-70-oikeakatinen&controller=product&id_lang=2#/326-jousen_vari-mossy_oak_country/328-jousen_voimakkuus_alue-22_55/339-valitse_paketti-ready_to_shoot_rts/351-valitse_jousen_katisyys-vetokasi_vasen

      Kiitos jo valmiiksi!

    • Fabio68

      Spämmiä tulee lomakkeiden kautta, onko joku lisännyt lomakkeisiin toimintoja jolla "robottien" estetään aiheeton viestiliikenne ja mikä on hyväksi havaittu. Ohjeita kaipailisin toiminnon suorittamiseen esim. alla olevaan tyyliin

      • Mitä-vittua-meinaat

        tulee lomakkeiden joku lomakkeisiin jolla "robottien" estetään kautta, viestiliikenne ja mikä on spämmiä lisännyt havaittu. Ohjeita onko kaipailisin hyväksi toiminnon suorittamiseen esim. alla olevaan toimintoja aiheeton tyyliin


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      54
      2946
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      543
      2798
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      32
      1947
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      1912
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      119
      1778
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      304
      1717
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1422
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      90
      1186
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1178
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1132
    Aihe