Laivareitti Helsinki-Oulu

......

106

968

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ksvnm

      ei... lentäen pääsee nopeammin.

      • +++

        Eikö Tukholmaankin pääse?


    • Jahn Õyvind

      Ja Norjassakin menee Hurtigruten-niminen laivareitti Bergenistä ylös aina Kirkeneesiin asti lähellä Venäjän rajaa.

      Niin että miksei voi se Suomessa kans toimia maansisäisenä risteilyreittinä?

      • schiff

        Norjassa vähän erilaiset maisemat kun jossain v!tun Porissa
        tai Vaasassa tai Oulussa. Todella typerä idea!!!


    • Matkaaja.

      Ei satavarmasti toimisi. Matkan hinta tulisi aivan liian korkeaksi, jotta kustannukset saataisiin peitetyiksi.

      Aikoinaan Franz Höjer kulki Hangon ja Uudenkaupungin väliä. Reitti osoittautui hyvin kannattamattomaksi.

      Vertailu Hurtigruteniin taas on vähän sama kuin verrattaisiin banaania ja pähkinää. Alkujaan postin ja tavaran toimitus onnistui vain laivalla. Tänään nuo matkat ovat huippukalliita.

      • 9

        "Aikoinaan Franz Höjer kulki Hangon ja Uudenkaupungin väliä. Reitti osoittautui hyvin kannattamattomaksi."

        Pikkukaupungista pikkukaupunkiin. Tämä taas poikkeaisi vain isoissa kaupungeissa.


      • 22
        9 kirjoitti:

        "Aikoinaan Franz Höjer kulki Hangon ja Uudenkaupungin väliä. Reitti osoittautui hyvin kannattamattomaksi."

        Pikkukaupungista pikkukaupunkiin. Tämä taas poikkeaisi vain isoissa kaupungeissa.

        "Pikkukaupungista pikkukaupunkiin. Tämä taas poikkeaisi vain isoissa kaupungeissa"

        mitähän se kaupungin koko ratkaisisi, kun ei ole mahdollisuutta verovapaaseen myyntiin olisi tuo yhtä kannattamatonta


      • Matkaaja.
        9 kirjoitti:

        "Aikoinaan Franz Höjer kulki Hangon ja Uudenkaupungin väliä. Reitti osoittautui hyvin kannattamattomaksi."

        Pikkukaupungista pikkukaupunkiin. Tämä taas poikkeaisi vain isoissa kaupungeissa.

        Katsopas karttaa. Kulku kävi siis kesäkaupungista Turun kautta kesäkaupunkiin Naantalia ja Paraisia unohtamatta. Ensin Hangon edustasaariston kautta, sitten Hiittisten saaristoon, sieltä Turun laajaan saaristoon ja lopuksi pitkin Kustavin Ströömiä Ukin saaristoon. Kyse oli kesän matkailureitistä. Ei siinä ole mitään tekemistä kaupunkien suuruudella vaan nähtävyyksillä.


      • Viinuri Sereltä
        22 kirjoitti:

        "Pikkukaupungista pikkukaupunkiin. Tämä taas poikkeaisi vain isoissa kaupungeissa"

        mitähän se kaupungin koko ratkaisisi, kun ei ole mahdollisuutta verovapaaseen myyntiin olisi tuo yhtä kannattamatonta

        Verovapaa ratkaistaisiin poikkeamalla Ahvenanmaalla.

        Kotka--Porvoo--Helsinki--Hanko--Maarianhamina (Långnes) --Turku( Naantali)--Rauma--Vaasa--Kokkola--Raahe--Oulu--Kemi. Ja takaisin.

        Ei tietenkään mikään rahtilaiva, vaan kunnollinan "loisto"risteilijä.

        Kunnollisia artisteja, tasokkaat ravintolat, ja mahdollisuus ostaa haluamansa väli.

        Vapaan veden aikana, ja talveksi laiva menisi Välimerelle, Karibialle tai jonnekkin lämpimään.

        Lähtisin! Töihin tai asiakkaaksi.


      • Ei toimi noin
        Viinuri Sereltä kirjoitti:

        Verovapaa ratkaistaisiin poikkeamalla Ahvenanmaalla.

        Kotka--Porvoo--Helsinki--Hanko--Maarianhamina (Långnes) --Turku( Naantali)--Rauma--Vaasa--Kokkola--Raahe--Oulu--Kemi. Ja takaisin.

        Ei tietenkään mikään rahtilaiva, vaan kunnollinan "loisto"risteilijä.

        Kunnollisia artisteja, tasokkaat ravintolat, ja mahdollisuus ostaa haluamansa väli.

        Vapaan veden aikana, ja talveksi laiva menisi Välimerelle, Karibialle tai jonnekkin lämpimään.

        Lähtisin! Töihin tai asiakkaaksi.

        Pitäs verovapaan myynnin saamiseksi poiketa ahvenanmaan lisäksi ruottin puol,
        ei riitä poikkeaminen affenanmualla pelkästään ...
        eli eipä edelleenkään kannattavaa


      • 31
        Viinuri Sereltä kirjoitti:

        Verovapaa ratkaistaisiin poikkeamalla Ahvenanmaalla.

        Kotka--Porvoo--Helsinki--Hanko--Maarianhamina (Långnes) --Turku( Naantali)--Rauma--Vaasa--Kokkola--Raahe--Oulu--Kemi. Ja takaisin.

        Ei tietenkään mikään rahtilaiva, vaan kunnollinan "loisto"risteilijä.

        Kunnollisia artisteja, tasokkaat ravintolat, ja mahdollisuus ostaa haluamansa väli.

        Vapaan veden aikana, ja talveksi laiva menisi Välimerelle, Karibialle tai jonnekkin lämpimään.

        Lähtisin! Töihin tai asiakkaaksi.

        Juuri näin.

        Toi vaan mietityttää, että onko parempi että laiva pysähtyy noin monessa satamassa, ja siis matka kestää enemmän, vai olisiko parempi että pysähdyttäisiin vain suurimmissa kaupungeissa ja matka kestäisi vähemmän aikaa?

        Voisihan tietysti olla, että jotkut alukset pysähtyisivät vain isoissa kaupungeissa ja jotkut sitten vähän jokaisessa.

        Parastahan olisi että laivoja seilaisi monia, jolloin pääsisi eri väleiltä takaisin lähtösatamaan helposti. Voisi tehdä tavallaan miniristeilyitä vähän joka satamasta.

        Tällainen reitti toisi paljon lisää väkeä laivamatkailun pariin. Tuskinpa esim. Oulusta lähdetään miniristeilylle tätänykyä samaan malliin kuin vaikkapa Tampereelta, josta rampataan laivalla jatkuvasti.


    • hyvä idis

      Lähtisin heti, jos tällainen risteily tehtäisiin.

    • Toimisi

      Samahan se on ryyppääkö sitä Helsinki-Tukholma-Helsinki, Helsinki-Tallinna-Helsinki vai Helsinki-Oulu-Helsinki reissulla. Tietenkin Ouluun on pidempi matka kuin Tukholma, niin tulisi ainakin lisä-aikaa ryyppämiselle. Sitähän sinne kuitenkin mennään tekemään nyt ja aina. KANNATAN!

      • 16

        Niin ja Suomen kaupunkeihin on yleensä enemmän oikeaa asiaa, kuin vaikka Tukholmaan. Esim. Olisi helppo järjestää matkoja eri tapahtumiin. Vaikkapa Porista Lähteä laivalla katsomaan kärppien ja Ässien peliä Ouluun ja tulla sitten junalla tai laivalla takaisin. Tai vaikka Helsingistä laivalla porin jatseille.

        Ja mihin vain tapahtumaan voisi matkata laivalla. Suomessahan ihmiset tekee paljon reissuja erilaisiin tapahtumiin, ihan omassa maassaan. Kun siihen yhdistää laivamatkan, niin tuleehan siitä paljon hienompi reissu.


    • satisfäksön

      Huhhuh, todella typerä idea!!!

      • Hieno idea.

        Ei suinkaan typerä idea. Nytkin Helsingissä ramppaa loistoristeilijäitä jatkuvasti.


      • Näin on
        Hieno idea. kirjoitti:

        Ei suinkaan typerä idea. Nytkin Helsingissä ramppaa loistoristeilijäitä jatkuvasti.

        Jos idea olisi hyvä, se olisi käytössä. Vaan kun idea on sieltä kehnoimmasta päästä.


    • Nothing

      SIllä reitillä ei ole oikein nähtävää verrattuna Hurtigruteniin.

      • Nothing else

        Joo, eipä niitä oikein voi vertaillakaan keskenään erillaisuuksiensa vuoksi.
        Eihän Hurtigruten ole taas caribian merelle verrattuna oikein mitään ...erilaista kun on


      • Else nothing
        Nothing else kirjoitti:

        Joo, eipä niitä oikein voi vertaillakaan keskenään erillaisuuksiensa vuoksi.
        Eihän Hurtigruten ole taas caribian merelle verrattuna oikein mitään ...erilaista kun on

        Karibian merellä ei taida näkyä kuin vettä ja aurinko... paitsi satamissa.


      • Oikeassa olet
        Else nothing kirjoitti:

        Karibian merellä ei taida näkyä kuin vettä ja aurinko... paitsi satamissa.

        Niin erillaisia ovat, eivät siis vertailukelpoisia


    • naurattaa

      kuulostaa tylsältä....Ouluun? Miksi ihmeessä sinne kukaan haluaisi...jos ei Vaasa- Sundsvall...kannattanut niin miten sitten Oulu...Oulusta pääsi 70 luvulla Luulajaan...ei sekään kannattanut....ps. Oulussa ei ole edes terminaalia jne.
      Nykyään ei laivamatka kannata jos ei saa taxfreetä ja tuolle reitille sitä ei saa vaikka koukkaa Mariahaminan kautta....ja Tallinnan ja Tukholman menee ja laivat...

      • ???

        Suomalaiset käy paljon enemmän kotimaisissa kaupungeissa kuin Luulajassa ja Sundvallissa. Miksi ei yhdistäisi matkantekoon lomaa ja menisi mukavasti laivalla?


      • Jämpti on näin
        ??? kirjoitti:

        Suomalaiset käy paljon enemmän kotimaisissa kaupungeissa kuin Luulajassa ja Sundvallissa. Miksi ei yhdistäisi matkantekoon lomaa ja menisi mukavasti laivalla?

        Usko pois, ei kannata. Ei kannattanut reitti läpi Suomen kauneimman saariston Hangosta Uuteenkaupunkiinkaan. Eikä varmasti kalliiksi tuleva reitti Hesasta Ouluun.


      • ???
        Jämpti on näin kirjoitti:

        Usko pois, ei kannata. Ei kannattanut reitti läpi Suomen kauneimman saariston Hangosta Uuteenkaupunkiinkaan. Eikä varmasti kalliiksi tuleva reitti Hesasta Ouluun.

        Ongelma saattoi olla siinä, että Hankoon tai Uuteenkaupunkiin ei kellään ollut oikeasti asiaa, joten se oli puhtaasti lomailureitti. Sen sijaan Suomalaisiin isoihin kaupunkeihin on monesti oikeasti asiaa ja sen matkan voisi tehdä mukavammin kuin autolla tai junalla.


      • Konkurssi?
        ??? kirjoitti:

        Ongelma saattoi olla siinä, että Hankoon tai Uuteenkaupunkiin ei kellään ollut oikeasti asiaa, joten se oli puhtaasti lomailureitti. Sen sijaan Suomalaisiin isoihin kaupunkeihin on monesti oikeasti asiaa ja sen matkan voisi tehdä mukavammin kuin autolla tai junalla.

        Olisitko valmis maksamaan siitä mukavuudesta, , eipä olisi halpaa lystiä.

        Ongelma on siinä ettei siitä saa kannattavaa, ei taxfreetä, ei rahtia ei tuloja, vain menoja yrittäjälle


      • navikaari
        ??? kirjoitti:

        Ongelma saattoi olla siinä, että Hankoon tai Uuteenkaupunkiin ei kellään ollut oikeasti asiaa, joten se oli puhtaasti lomailureitti. Sen sijaan Suomalaisiin isoihin kaupunkeihin on monesti oikeasti asiaa ja sen matkan voisi tehdä mukavammin kuin autolla tai junalla.

        Mukavammin kenties mutta kiire ei saa olla:))

        Esim. Helsinki - Oulu, vauhti 20 solmua, matka-aika n.27h.

        Kuten todettu, maisemat ovat aika tylsät Isokarin jälkeen.


      • ???
        navikaari kirjoitti:

        Mukavammin kenties mutta kiire ei saa olla:))

        Esim. Helsinki - Oulu, vauhti 20 solmua, matka-aika n.27h.

        Kuten todettu, maisemat ovat aika tylsät Isokarin jälkeen.

        Eihän lomalla pidäkkään olla kiire. Matka-ajan saa hyvin tippumaan menemällä vain jokin välin. Ei junallakaan tarvitse mennä kemijärvelle saakka, vaan voi hypätä vaikkapa Tampereella jo pois.


    • Hyvä neuvo

      No jos todella uskot reitin kannattavuuteen, ryhdy yrittäjäksi. Vuokraa laiva, sovi satamat jne.

    • 17

      Tietääkö muuten kukaan kuinka suuri prosentti risteilyistä on niin sanottuja miniristeilyjä? Eli sellaisisia siis ettei olle menossa mihinkään.

      • Vaikeaa arvoioda

        Sehän on kiinni siitä miten yhtiö markkinoi matkojaan, katsotaanko piknikit miniristeilyiksi kysymyksessäsi, ovathan melkein vastaavat, ei mennä minnekään, saattaa sisältää laivan vaihdon.
        Vaikeaa siis arvioida tuota markkinointermi (tuote) miniristeilyn prosentuaalinen määrä.


      • 17
        Vaikeaa arvoioda kirjoitti:

        Sehän on kiinni siitä miten yhtiö markkinoi matkojaan, katsotaanko piknikit miniristeilyiksi kysymyksessäsi, ovathan melkein vastaavat, ei mennä minnekään, saattaa sisältää laivan vaihdon.
        Vaikeaa siis arvioida tuota markkinointermi (tuote) miniristeilyn prosentuaalinen määrä.

        Aattelin vain että jos miniristeilyiden prosenttiosuus on suuri, niin sittenhän määränpäällä ei niin olisi väliä ja Oulu-Helsinki välisatamineen voisi hyvinkin kannattaa.


      • Mietihän vielä
        17 kirjoitti:

        Aattelin vain että jos miniristeilyiden prosenttiosuus on suuri, niin sittenhän määränpäällä ei niin olisi väliä ja Oulu-Helsinki välisatamineen voisi hyvinkin kannattaa.

        Verovapaa myynti, ei ole mahdollisuutta verovapaaseen myyntiin ja mietihän vielä tätä, ei HKI/TKU - Riika ole kannattanut, miten kannattaisi helsinki oulu.


      • 9
        Mietihän vielä kirjoitti:

        Verovapaa myynti, ei ole mahdollisuutta verovapaaseen myyntiin ja mietihän vielä tätä, ei HKI/TKU - Riika ole kannattanut, miten kannattaisi helsinki oulu.

        Riika on eri maassa. Ei oo tullut sinne asiaa.

        Ouluun menee Helsingistä teitä, junanrata ja lentäenkin pääsee. Näitä vielä käytetään paljon. Toisin sanoen suomalaisilla on asiaa oman maan sisällä oleviin kaupunkeihin.

        Juuri tästä syystä reitti olisi kannattava.


      • punski
        9 kirjoitti:

        Riika on eri maassa. Ei oo tullut sinne asiaa.

        Ouluun menee Helsingistä teitä, junanrata ja lentäenkin pääsee. Näitä vielä käytetään paljon. Toisin sanoen suomalaisilla on asiaa oman maan sisällä oleviin kaupunkeihin.

        Juuri tästä syystä reitti olisi kannattava.

        Jos Helsinki-Oulu-Helsinki ( poikkeaisi parissa kaupungissa matkalla?)

        olisi kannattava, joku varustamo sitä hoitaisi.

        Junalla H:ki-Oulu kestää 6-7h. Kuka matkaisi laivalla yli vuorokauden ??


      • 12
        punski kirjoitti:

        Jos Helsinki-Oulu-Helsinki ( poikkeaisi parissa kaupungissa matkalla?)

        olisi kannattava, joku varustamo sitä hoitaisi.

        Junalla H:ki-Oulu kestää 6-7h. Kuka matkaisi laivalla yli vuorokauden ??

        "Junalla H:ki-Oulu kestää 6-7h. Kuka matkaisi laivalla yli vuorokauden ??"

        Miksi kukaan käy miniristeilyllä, kun voi olla kotonakin?


      • Neuvoja.
        12 kirjoitti:

        "Junalla H:ki-Oulu kestää 6-7h. Kuka matkaisi laivalla yli vuorokauden ??"

        Miksi kukaan käy miniristeilyllä, kun voi olla kotonakin?

        No jos olet noin varma asiastasi niin vuokraa laiva, perusta risteilyreitti ja ala vuolla kultaa.

        TEE ÄLÄKÄ PULISE


      • cludk
        12 kirjoitti:

        "Junalla H:ki-Oulu kestää 6-7h. Kuka matkaisi laivalla yli vuorokauden ??"

        Miksi kukaan käy miniristeilyllä, kun voi olla kotonakin?

        Taikasana: Tax-free

        Sinä päivänä kun Viron ja/tai Ruotsin väliltä häipyy tax-free, häipyy matkustajatkin.


      • Huppista!
        cludk kirjoitti:

        Taikasana: Tax-free

        Sinä päivänä kun Viron ja/tai Ruotsin väliltä häipyy tax-free, häipyy matkustajatkin.

        "Sinä päivänä kun Viron ja/tai Ruotsin väliltä häipyy tax-free"

        Itse asiassa suomen ja viron välillä kulkevilta aluksilta loppui Taxfree jo viron liittyessä EU:n jäseneksi, eikä matkustajat ole mihinkään hävinneet,
        lisääntyneet vain laivakokojen kasvaessa..
        Suomen ja ruotsin välillä taas Taxfree pelittää niin kauan kuin ahvenanmaa on EU:n ulkopuolinen alue


      • tn777
        Huppista! kirjoitti:

        "Sinä päivänä kun Viron ja/tai Ruotsin väliltä häipyy tax-free"

        Itse asiassa suomen ja viron välillä kulkevilta aluksilta loppui Taxfree jo viron liittyessä EU:n jäseneksi, eikä matkustajat ole mihinkään hävinneet,
        lisääntyneet vain laivakokojen kasvaessa..
        Suomen ja ruotsin välillä taas Taxfree pelittää niin kauan kuin ahvenanmaa on EU:n ulkopuolinen alue

        "Itse asiassa suomen ja viron välillä kulkevilta aluksilta loppui Taxfree jo viron liittyessä EU:n jäseneksi..."

        Ei kai, ihanko tosi ??


      • Huppista?
        tn777 kirjoitti:

        "Itse asiassa suomen ja viron välillä kulkevilta aluksilta loppui Taxfree jo viron liittyessä EU:n jäseneksi..."

        Ei kai, ihanko tosi ??

        Ihan tosi, nimimerkki : "cludk" ei sitä tuolla ylempänä tiennyt viestinsä perusteella.
        Niimpä hänelle oli asiallista vastata ettei suomen ja viron välillä ole taxfreetä.

        Etkö sinäkään tiennyt asiasta kun noin innokkaana keskusteluun osallistut!


      • Neuvoja.
        Huppista? kirjoitti:

        Ihan tosi, nimimerkki : "cludk" ei sitä tuolla ylempänä tiennyt viestinsä perusteella.
        Niimpä hänelle oli asiallista vastata ettei suomen ja viron välillä ole taxfreetä.

        Etkö sinäkään tiennyt asiasta kun noin innokkaana keskusteluun osallistut!

        Ei tosiaankaan, Suomen ja Viron välisessä liikenteessä ei ole tax-freetä. Laivojen myymälöissä noudatetaan jomman kumman maan verolakeja. Siksi laivojen myyntihinnat laskivat, koska Viron vero on Suomea paljon alkaisempi ja tavaran ostohinnat edullisemmat.

        Kannattaa huomata, että tax-free tarkoittaa vain sitä, että myynnissä ei ole veroa. Muista hinnan tekijöistä ei pidä päätellä suoraan yhtään mitään.


      • .
        Neuvoja. kirjoitti:

        No jos olet noin varma asiastasi niin vuokraa laiva, perusta risteilyreitti ja ala vuolla kultaa.

        TEE ÄLÄKÄ PULISE

        miks laiva pitäs vuokrata? osta oma niin säästät vuokrakulut ja tienaat enemmän.


      • jkaaa
        9 kirjoitti:

        Riika on eri maassa. Ei oo tullut sinne asiaa.

        Ouluun menee Helsingistä teitä, junanrata ja lentäenkin pääsee. Näitä vielä käytetään paljon. Toisin sanoen suomalaisilla on asiaa oman maan sisällä oleviin kaupunkeihin.

        Juuri tästä syystä reitti olisi kannattava.

        "Riika on eri maassa. Ei oo tullut sinne asiaa."

        Ei minulla ainakaan ole satoihin kaupungeihin mitään varsinaista asiaa, missä on tullut matkusteltua :)


    • hyvä ajatus

      Helsinki-Oulu olisi ehdottomasti kannattava reitti, enkä ymmärrä kuinka varustamot eivät ymmärrä tätä hyödyntää. No on vain ajan kysymys koska reitti avataan. Ehkä jopa ensi kesänä.

      • Tosi on

        No tee sinä jotain. Vuokraa se paatti ja ala tehdä risteilyjä. Näytä kuinka kultaa vuollaan äläkä marise.


      • pelkkää rautaa !!

        Uskomatonta ettei minkään varustamon johto ole havainnut näinkin

        tuottoisaa mahdollisuutta :))))))


      • Järkijätkä.
        pelkkää rautaa !! kirjoitti:

        Uskomatonta ettei minkään varustamon johto ole havainnut näinkin

        tuottoisaa mahdollisuutta :))))))

        "Uskomatonta ettei minkään varustamon johto ole havainnut näinkin

        tuottoisaa mahdollisuutta :)))))) "


        Tätä minäkin olen ihmetellyt. Otaksun että lähivuosina menee monta laivaa edestakas Helsinki-Oulu väliä. Tämä takaa sen, että jos menee lyhyemmän välin ,esim Turku-Vaasa, niin pääsee toisella laivalla heti kotiinpäin takaisin. Tällä tavoin miniristeilyt ovat mahdollisia kaikista Oulu-Helsinki välin kaupungeista. Miniristeilyn pituuden voi näin myös kätevästi itse päättää.

        Oulu-Helsinki reitti tulee lähivuosina mullistamaan Suomen risteilykulttuurin.


      • uto pia
        Järkijätkä. kirjoitti:

        "Uskomatonta ettei minkään varustamon johto ole havainnut näinkin

        tuottoisaa mahdollisuutta :)))))) "


        Tätä minäkin olen ihmetellyt. Otaksun että lähivuosina menee monta laivaa edestakas Helsinki-Oulu väliä. Tämä takaa sen, että jos menee lyhyemmän välin ,esim Turku-Vaasa, niin pääsee toisella laivalla heti kotiinpäin takaisin. Tällä tavoin miniristeilyt ovat mahdollisia kaikista Oulu-Helsinki välin kaupungeista. Miniristeilyn pituuden voi näin myös kätevästi itse päättää.

        Oulu-Helsinki reitti tulee lähivuosina mullistamaan Suomen risteilykulttuurin.

        Jos linjalla olisi alus esim. netto 26 000, pelkät väylä-ja satamamaksut olisi
        about 100 tonnia vuodessa.

        Paljonko olisi lippujen hinnat ??


      • 27
        Järkijätkä. kirjoitti:

        "Uskomatonta ettei minkään varustamon johto ole havainnut näinkin

        tuottoisaa mahdollisuutta :)))))) "


        Tätä minäkin olen ihmetellyt. Otaksun että lähivuosina menee monta laivaa edestakas Helsinki-Oulu väliä. Tämä takaa sen, että jos menee lyhyemmän välin ,esim Turku-Vaasa, niin pääsee toisella laivalla heti kotiinpäin takaisin. Tällä tavoin miniristeilyt ovat mahdollisia kaikista Oulu-Helsinki välin kaupungeista. Miniristeilyn pituuden voi näin myös kätevästi itse päättää.

        Oulu-Helsinki reitti tulee lähivuosina mullistamaan Suomen risteilykulttuurin.

        Älä unta näe.


    • Kyllä vain
      • Alfred J K

        Eipä ole vain mitään tuossa vikipedian linkissäsi mikä tukisi näkemystäsi!


    • ......

      Koko Helsingin seudun alueella asuu noin 1,3 miljoonaa ihmistä.

      Turussa noin 180000. Porissa noin 83000. Vaasassa noin 60000. Oulussa noin 144000. Kun näihin lukuihin otetaan kaupunkien lähinkunnat mukaan nousee väkimäärä entisestään.

      Ihmisiä kyllä riittää.

      Väestömäärä vielä lisääntyisi, jos olisi sellainenkin linja joka kävisi myös pienemmissä kaupungeissa. Raumalla, Kokkolassa yms.

      • ..ja täyttäkää maa

        "Väestömäärä vielä lisääntyisi, jos olisi sellainenkin linja joka kävisi myös pienemmissä kaupungeissa. Raumalla, Kokkolassa yms."

        Eipä niin tylsällä laivamatkalla naimisen lisäksi muuta hupia olisikaan.


      • Varma homma

        Oulussakin on tuollainen määrä ihmisiä. Kun he alkaisivat tekemään miniristeilyitä, tässä tapauksessa Oulu-Vaasa-Oulu, samaan tapaan kun vaikka turkulais nyt, niin väkisinkin riittäisi väkeä.


      • Utopiaa vain

        Hyvä provo tämä Oulun laivan kannattaja. Tietää varmasti itsekin, ettei reitti kannata, mutta pulinaa riittää.
        Käy nyt avaaja tarkistamassa miten kävi Kristiinan Hki-Lpr-Savonlinna ja Hki-Turun saaristo laivalinjoille.


      • Neuvoja.
        Utopiaa vain kirjoitti:

        Hyvä provo tämä Oulun laivan kannattaja. Tietää varmasti itsekin, ettei reitti kannata, mutta pulinaa riittää.
        Käy nyt avaaja tarkistamassa miten kävi Kristiinan Hki-Lpr-Savonlinna ja Hki-Turun saaristo laivalinjoille.

        Puhumattakaan Hanko-Uusikaupunki -linjasta.

        Tai Turku-Uusikaupunki -höyrylaivalinjasta, jota ei koskaan toteutettu. Eikä Vehmassalmen kanavaa kaivettu.


      • Juu...
        Utopiaa vain kirjoitti:

        Hyvä provo tämä Oulun laivan kannattaja. Tietää varmasti itsekin, ettei reitti kannata, mutta pulinaa riittää.
        Käy nyt avaaja tarkistamassa miten kävi Kristiinan Hki-Lpr-Savonlinna ja Hki-Turun saaristo laivalinjoille.

        "Käy nyt avaaja tarkistamassa miten kävi Kristiinan Hki-Lpr-Savonlinna ja Hki-Turun saaristo laivalinjoille."

        Brahe kulkee Helsingistä Savonlinnaan.


      • le vanki
        Juu... kirjoitti:

        "Käy nyt avaaja tarkistamassa miten kävi Kristiinan Hki-Lpr-Savonlinna ja Hki-Turun saaristo laivalinjoille."

        Brahe kulkee Helsingistä Savonlinnaan.

        Juu, niin tekee. Tuolla matkalla on huomattavasti mielemkiintoisemmat
        maisemat kuin esim. Vaasa- Oulu-Vaasa.

        Aika mukavat hinnat, H:ki - Savonlinna, 260€ per sivu.


      • Lisäksi
        le vanki kirjoitti:

        Juu, niin tekee. Tuolla matkalla on huomattavasti mielemkiintoisemmat
        maisemat kuin esim. Vaasa- Oulu-Vaasa.

        Aika mukavat hinnat, H:ki - Savonlinna, 260€ per sivu.

        Lisäksi noita Brahen risteilyjä on niinkin järkyttävän suuri määrä kuin peräti KAHDEKSAN yhteensä kesä-, heinä- ja elokuussa. Noille risteilyille varmaan riittää juuri ja juuri matkailijakysyntää niin että homma kannattaa.

        Tämä ketjun aloittaja haaveilee jatkuvasta liikenteestä: "Parastahan olisi että laivoja seilaisi monia, jolloin pääsisi eri väleiltä takaisin lähtösatamaan helposti. Voisi tehdä tavallaan miniristeilyitä vähän joka satamasta."


      • Juu...
        Lisäksi kirjoitti:

        Lisäksi noita Brahen risteilyjä on niinkin järkyttävän suuri määrä kuin peräti KAHDEKSAN yhteensä kesä-, heinä- ja elokuussa. Noille risteilyille varmaan riittää juuri ja juuri matkailijakysyntää niin että homma kannattaa.

        Tämä ketjun aloittaja haaveilee jatkuvasta liikenteestä: "Parastahan olisi että laivoja seilaisi monia, jolloin pääsisi eri väleiltä takaisin lähtösatamaan helposti. Voisi tehdä tavallaan miniristeilyitä vähän joka satamasta."

        Alukset sen kun lisääntyy saimaalla.

        http://yle.fi/uutiset/saimaalle_uusia_matkustaja-aluksia/5060639


      • Juu juu

      • juuuuuuuu
        Juu juu kirjoitti:

        Aivan näin. Näkisin että sisävesiristeilyt tulevat kasvamaan paljon tulevaisuudessa.

        Varmasti lisääntyy.

        Tampereen uittotunnelikin on vihdoin päätetty muuttaa kumikanavksi.


      • Juu...
        le vanki kirjoitti:

        Juu, niin tekee. Tuolla matkalla on huomattavasti mielemkiintoisemmat
        maisemat kuin esim. Vaasa- Oulu-Vaasa.

        Aika mukavat hinnat, H:ki - Savonlinna, 260€ per sivu.

        "Aika mukavat hinnat, H:ki - Savonlinna, 260€ per sivu"

        Riippuu hytistä. Norppa (D) on 120 euroa.

        http://www.saimaatravel.fi/risteily-lappeenrannasta-helsinkiin


    • joo.
      • Niinpä niin!

        No mitä vielä posmotat? Tee jotain. Ole tiennäyttäjä. Ryhdy toimeen ja järjestä noita rahasampoja.

        Jaa, että et uskalla, koska tiedät, että takuuvarmasti tuo ei kannattaisi.


      • Seilaappa tahi elä
        Niinpä niin! kirjoitti:

        No mitä vielä posmotat? Tee jotain. Ole tiennäyttäjä. Ryhdy toimeen ja järjestä noita rahasampoja.

        Jaa, että et uskalla, koska tiedät, että takuuvarmasti tuo ei kannattaisi.

        Hyvähän se on jeesustella kun laivat on naapurissa, millä seilata halvalla! Läheppä pohjoisesta ensin porukalla Helsinkiin/Turkuun extemporee kun laivamatka maksaa noin ei mitään... Matka Turkuun edestakaisin junalla 2hlöä oli viimeksi oulusta 333€. Vuorokaudenristeily Ruotsiin oli 16€. Kyllä minä maksaisivat tuon junamatkaan menneen summan ennemmin suoraan laivaan! Jokkaenen tyylillään joo...

        Tuosta tulikin mieleen nuo kylkiäislahjat ym palkinnot mitä ihmisille jaellaan firmoissa risteilyn muodossa... Kaikki liput lentää roskiin, ellei pakettiin kuulu liput lähtösatamaan.


      • Näin on
        Seilaappa tahi elä kirjoitti:

        Hyvähän se on jeesustella kun laivat on naapurissa, millä seilata halvalla! Läheppä pohjoisesta ensin porukalla Helsinkiin/Turkuun extemporee kun laivamatka maksaa noin ei mitään... Matka Turkuun edestakaisin junalla 2hlöä oli viimeksi oulusta 333€. Vuorokaudenristeily Ruotsiin oli 16€. Kyllä minä maksaisivat tuon junamatkaan menneen summan ennemmin suoraan laivaan! Jokkaenen tyylillään joo...

        Tuosta tulikin mieleen nuo kylkiäislahjat ym palkinnot mitä ihmisille jaellaan firmoissa risteilyn muodossa... Kaikki liput lentää roskiin, ellei pakettiin kuulu liput lähtösatamaan.

        No jos systeemi tuntuu susta kultakaivokselta, niin ryhdy varustajaksi ja ala järjestää noita matkoja.

        Tosin tuo yrittäjyytesi jää lyhyeksi ja velkavankeus pitkäksi.


      • ..................
        Seilaappa tahi elä kirjoitti:

        Hyvähän se on jeesustella kun laivat on naapurissa, millä seilata halvalla! Läheppä pohjoisesta ensin porukalla Helsinkiin/Turkuun extemporee kun laivamatka maksaa noin ei mitään... Matka Turkuun edestakaisin junalla 2hlöä oli viimeksi oulusta 333€. Vuorokaudenristeily Ruotsiin oli 16€. Kyllä minä maksaisivat tuon junamatkaan menneen summan ennemmin suoraan laivaan! Jokkaenen tyylillään joo...

        Tuosta tulikin mieleen nuo kylkiäislahjat ym palkinnot mitä ihmisille jaellaan firmoissa risteilyn muodossa... Kaikki liput lentää roskiin, ellei pakettiin kuulu liput lähtösatamaan.

        Näin on.

        Täällä idea kiteytettynä.

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/11224656


      • Seilaappa tahi elä
        Näin on kirjoitti:

        No jos systeemi tuntuu susta kultakaivokselta, niin ryhdy varustajaksi ja ala järjestää noita matkoja.

        Tosin tuo yrittäjyytesi jää lyhyeksi ja velkavankeus pitkäksi.

        Ootpas nokkela ja sukkela suustas, ja perustelus osu ja uppos melekein täysin. Vieläpä ku kerrot tälle varustajalle mihin sinä hukkasit jutun pointin? Ihanko todella puhuin alan kannattavuudesta ja että tämä allekirjottanut alakasi pätemään asiasta mistä ei tiijä hönkäsenpölläöstä....Minä puhun teoriasta ja siitä miten asia aottasi muitae ku sinnuo siellä kotikatsomossa. Sinä puhhuo papatat käytännöstä suuvaahossa tosissaan ja ilimeisesti minä hyppäsin huvikseen varpaille. Ompa hyvä! Rovosoiju lissää, ni minä humppaan tästä juttelemmaan viiisaimmille. Mietippä tätä tae ooppera miettimättä, jotta eipä oo multa pois muijein seilailut siellä minne en itte pääse. Minä aattelen kaikkia, sinä vaan ommaa pätemisen tarvetta, vaikken kuullu sanallakaan perusteluja väitteilles. Ooppa kerrannii uskottava ja paa puukko tuppeen jos kerta ei oo asiaa saati huumorrie.


      • Näin on
        Seilaappa tahi elä kirjoitti:

        Ootpas nokkela ja sukkela suustas, ja perustelus osu ja uppos melekein täysin. Vieläpä ku kerrot tälle varustajalle mihin sinä hukkasit jutun pointin? Ihanko todella puhuin alan kannattavuudesta ja että tämä allekirjottanut alakasi pätemään asiasta mistä ei tiijä hönkäsenpölläöstä....Minä puhun teoriasta ja siitä miten asia aottasi muitae ku sinnuo siellä kotikatsomossa. Sinä puhhuo papatat käytännöstä suuvaahossa tosissaan ja ilimeisesti minä hyppäsin huvikseen varpaille. Ompa hyvä! Rovosoiju lissää, ni minä humppaan tästä juttelemmaan viiisaimmille. Mietippä tätä tae ooppera miettimättä, jotta eipä oo multa pois muijein seilailut siellä minne en itte pääse. Minä aattelen kaikkia, sinä vaan ommaa pätemisen tarvetta, vaikken kuullu sanallakaan perusteluja väitteilles. Ooppa kerrannii uskottava ja paa puukko tuppeen jos kerta ei oo asiaa saati huumorrie.

        Ensimmäiset kolme riviä ja yli kymmenen kirjoitusvirhettä. En viitsinyt arvailla pidemmälle, mitä mahdat tarkoittaa.

        Mitäpä jos käyttäisit suomen kieltä!


      • Ejeltäjä
        Näin on kirjoitti:

        Ensimmäiset kolme riviä ja yli kymmenen kirjoitusvirhettä. En viitsinyt arvailla pidemmälle, mitä mahdat tarkoittaa.

        Mitäpä jos käyttäisit suomen kieltä!

        Humppaa, humpappaa...hups! Kato anteeksi (EEHHEHEE)!


    • Näin on

      Jos reitti avataan ja ensimmäisen täysivuoden jälkeen tilinpäätös on positiivinen, niin minä varaan Finlandia-talon ja kustannan kunnon kalaasit kaikille matkan tehneille.

      • jabajabjuu

        Varaa siis pöytä tusinalle kutsuvieraita. Ja höllää samalla hiukan tuota tulosvaatimusta, jos konkurssipesällä on velkaa vähemmän kuin kaksi miljoonaa euroa, niin pöytä koreaksi!


    • Loistoidea

      Mistä johtuu ettei laivayhtiöt vieläkään ole perustaneet Helsinki-Oulu reittiä? Kävijöitä riittäisi varmasti. Ruotsin ja Viron risteilytkin vetävät ihmisiä.

      • Miksiköhän!

        Oiskohan siksi, että markkinointitutkimus osoittaa liiankin selvästi, että reitille ei tule matkustajia edes polttoainekulujen peittämiseksi.


      • Loistoidea
        Miksiköhän! kirjoitti:

        Oiskohan siksi, että markkinointitutkimus osoittaa liiankin selvästi, että reitille ei tule matkustajia edes polttoainekulujen peittämiseksi.

        En usko että mitään markkinointitutkimusta on edes tehty. Kukaan ei vaan ole ymmärtänyt näin hyvää reittiä hyödyntää.


      • Miten voisi
        Loistoidea kirjoitti:

        En usko että mitään markkinointitutkimusta on edes tehty. Kukaan ei vaan ole ymmärtänyt näin hyvää reittiä hyödyntää.

        Jos ei kannata edes merenkurkun yhteys, jossa sille on liikenteellisesti tarvetta, niin miten tuollainen huuhaa...


      • Loistoidea
        Miten voisi kirjoitti:

        Jos ei kannata edes merenkurkun yhteys, jossa sille on liikenteellisesti tarvetta, niin miten tuollainen huuhaa...

        Harvalla on asiaa jonnekin Uumajaan mutta Oulussa asuu lähes 200000 asukasta, joten sinne on asiaa aika monella.


      • Tee sitten jotain!
        Loistoidea kirjoitti:

        Harvalla on asiaa jonnekin Uumajaan mutta Oulussa asuu lähes 200000 asukasta, joten sinne on asiaa aika monella.

        No mitä enää täällä paukutat päätäsi. Mene, osta tai vuokraa laiva, neuvottele reitti ja ala järjestää matkoja ja rikastu.


      • JärkiHoiSeilaaPois
        Loistoidea kirjoitti:

        Harvalla on asiaa jonnekin Uumajaan mutta Oulussa asuu lähes 200000 asukasta, joten sinne on asiaa aika monella.

        Uumajaan autolla menee erittäin paljon kauemmin kuin mitä ylitys laivalla kestää. Oulun kohdalla tilanne olisi päinvastainen.

        Aika harva on nykyään niin rikas vapaaherra että ehtisi 'asialla' Ouluun mennessään käkkimään laivalla punssia juoden yli vuorokauden. Jonka reitti siis ottaisi tuolla esitetyllä reitillä, Helsinki lähtösatamana.

        Risteilynä tuo olisi mielenkiinnoltaan samaa luokkaa kuin pitää laivaa ankkurissa Muugan sataman edustalla sivuun kuuluva aika -> käytännössä ei mitään lisäarvoa, poislukien ehkä Saaristomeren maisema kesällä.


    • mmklkkmlkl

      Ei.

      Laivareitti on järkevä jos se on nopeampi kuin autolla.

      esim. Turku-Tukholma on laivalla nopeampi kuin autolla, samaten Helsinki-Tallinna

      Onhan sitä myös tyhmiä reittejä, kuten Helsinki-Tukholma... yhtä älytön reitti olisi tyyliin Turku-Tallinna... kaupunkien välillä kun menee motari edelleen

      • olis kannattava

        Logiikkasi mukaan myös Turku-Riika olisi kannattava, miksei sitä ole?
        Tai vaihtoehtoisesti Helsinki-Riika.


      • ,mklkkkl
        olis kannattava kirjoitti:

        Logiikkasi mukaan myös Turku-Riika olisi kannattava, miksei sitä ole?
        Tai vaihtoehtoisesti Helsinki-Riika.

        Kyllä Helsingistä ja Turusta pääsee jo Riikaan laivalla kun tekee vaihdon Tukholmassa. Ja silti nopeammin kuin autolla...

        No Sinä Jiikoo-76 et pääse edes terminaaliin asti joten älä ota stressiä tosta


        Voisi muuten vinkkinä sanoa että muutamat erikoisristeilyt esim. Turusta riikaan on myyty loppuun hetkessä


      • jejeje
        ,mklkkkl kirjoitti:

        Kyllä Helsingistä ja Turusta pääsee jo Riikaan laivalla kun tekee vaihdon Tukholmassa. Ja silti nopeammin kuin autolla...

        No Sinä Jiikoo-76 et pääse edes terminaaliin asti joten älä ota stressiä tosta


        Voisi muuten vinkkinä sanoa että muutamat erikoisristeilyt esim. Turusta riikaan on myyty loppuun hetkessä

        > Kyllä Helsingistä ja Turusta pääsee jo Riikaan laivalla kun tekee vaihdon
        > Tukholmassa. Ja silti nopeammin kuin autolla...

        Kyllä autolla on nopeampi. Helsinki-Tallinna 2h laivalla jonka jälkeen 4h ajoa ja on Riikassa, eli yhteensä menee 6 tuntia.

        Laiva olisi hitaampi, meni sitten suoraan tai varsinkin kiertäen Tukholman kautta.


      • m,.m,,.
        jejeje kirjoitti:

        > Kyllä Helsingistä ja Turusta pääsee jo Riikaan laivalla kun tekee vaihdon
        > Tukholmassa. Ja silti nopeammin kuin autolla...

        Kyllä autolla on nopeampi. Helsinki-Tallinna 2h laivalla jonka jälkeen 4h ajoa ja on Riikassa, eli yhteensä menee 6 tuntia.

        Laiva olisi hitaampi, meni sitten suoraan tai varsinkin kiertäen Tukholman kautta.

        Reiteissä vaikuttaa kysyntä ja järkevyys.

        Esim Hesa-Tukholma linjan on tyhmä, mutta kysyntää on silti... Vaikka Turun kautta koukaten säästäisi monta tuntia.


      • olis kannattava
        jejeje kirjoitti:

        > Kyllä Helsingistä ja Turusta pääsee jo Riikaan laivalla kun tekee vaihdon
        > Tukholmassa. Ja silti nopeammin kuin autolla...

        Kyllä autolla on nopeampi. Helsinki-Tallinna 2h laivalla jonka jälkeen 4h ajoa ja on Riikassa, eli yhteensä menee 6 tuntia.

        Laiva olisi hitaampi, meni sitten suoraan tai varsinkin kiertäen Tukholman kautta.

        Varmaankin tuo mklkkkl tarkoitti että jos autilla koko matkan menis eli Pietarin kautta Riikaan. Järkevintä minunkin mielestä mennä Helsingistä Riikaan noin että Tallinnaan laivalla ja siitä Riikaan autolla.
        Mutta Turku-Riika reittiä ehdottaisin kokeiltavaksi.
        Helsinki-Tukholma reitti on järkevä ainakin pääkaupunki seudulla asuville kun voi mennä laivalla Tukholmaan ilman että tarvitsee ensin ajaa Turkuun.


      • joopa joo
        olis kannattava kirjoitti:

        Varmaankin tuo mklkkkl tarkoitti että jos autilla koko matkan menis eli Pietarin kautta Riikaan. Järkevintä minunkin mielestä mennä Helsingistä Riikaan noin että Tallinnaan laivalla ja siitä Riikaan autolla.
        Mutta Turku-Riika reittiä ehdottaisin kokeiltavaksi.
        Helsinki-Tukholma reitti on järkevä ainakin pääkaupunki seudulla asuville kun voi mennä laivalla Tukholmaan ilman että tarvitsee ensin ajaa Turkuun.

        "Mutta Turku-Riika reittiä ehdottaisin kokeiltavaksi"

        Onhan tuota jo monasti kokeiltukin,
        ja yhtä moneen kertaan on jo myös todettu kannattamattomaksi!


      • Hesasta!
        joopa joo kirjoitti:

        "Mutta Turku-Riika reittiä ehdottaisin kokeiltavaksi"

        Onhan tuota jo monasti kokeiltukin,
        ja yhtä moneen kertaan on jo myös todettu kannattamattomaksi!

        Uskottava se on: Turusta ei kannata ajaa muualle kuin Tukholmaan. Muu liikenne on parasta järjestää Helsingistä, missä matkustajatkin ovat.


      • 4878989
        olis kannattava kirjoitti:

        Varmaankin tuo mklkkkl tarkoitti että jos autilla koko matkan menis eli Pietarin kautta Riikaan. Järkevintä minunkin mielestä mennä Helsingistä Riikaan noin että Tallinnaan laivalla ja siitä Riikaan autolla.
        Mutta Turku-Riika reittiä ehdottaisin kokeiltavaksi.
        Helsinki-Tukholma reitti on järkevä ainakin pääkaupunki seudulla asuville kun voi mennä laivalla Tukholmaan ilman että tarvitsee ensin ajaa Turkuun.

        "Helsinki-Tukholma reitti on järkevä ainakin pääkaupunki seudulla asuville kun voi mennä laivalla Tukholmaan ilman että tarvitsee ensin ajaa Turkuun."

        Yhtä järkevä reitti kuin Turku-Tallinna

        Ajamalla ja laivalla kun pääsee nopeammin


      • 78979879789
        joopa joo kirjoitti:

        "Mutta Turku-Riika reittiä ehdottaisin kokeiltavaksi"

        Onhan tuota jo monasti kokeiltukin,
        ja yhtä moneen kertaan on jo myös todettu kannattamattomaksi!

        Totta, ne erikoisristeilyt myyty loppuun parissa päivässä, todellakin kannattamatonta


      • pollarin nokalla...
        78979879789 kirjoitti:

        Totta, ne erikoisristeilyt myyty loppuun parissa päivässä, todellakin kannattamatonta

        Tuommoinen yksittäinen erikoisreissu varmaan myykin hyvin.
        Ihan varmasti joku varustamo liikennöisi säännöllisesti esim. Turku - Riika linjaa jos se kannattaisi.


      • joopa joo
        78979879789 kirjoitti:

        Totta, ne erikoisristeilyt myyty loppuun parissa päivässä, todellakin kannattamatonta

        Yksittäiset risteilyt saattavat kannattaa, linjaliikenteen rahdin hitaus,
        Tax free eli verovapaan myynnin vaatima Ahvenanmaan käynti veisi liikaa aikaa.

        Jatkuva liikennöinti kannattamatonta,

        sen vuoksi siinä on vain muutama vuosittainen erikoisristeily j
        otka hinnoitellaan kulujen mukaan ...

        Ajattele jatkossa asiat kokonaisuudessaan loppuun asti,
        ennen kuin annat mielikuvituksesi lähteä llentoon


      • 465465465654
        joopa joo kirjoitti:

        Yksittäiset risteilyt saattavat kannattaa, linjaliikenteen rahdin hitaus,
        Tax free eli verovapaan myynnin vaatima Ahvenanmaan käynti veisi liikaa aikaa.

        Jatkuva liikennöinti kannattamatonta,

        sen vuoksi siinä on vain muutama vuosittainen erikoisristeily j
        otka hinnoitellaan kulujen mukaan ...

        Ajattele jatkossa asiat kokonaisuudessaan loppuun asti,
        ennen kuin annat mielikuvituksesi lähteä llentoon

        Joo, erikoisristeilyllä esim 1000 paikkaa ja halukkaita 1010 ;)


      • Kallista!
        465465465654 kirjoitti:

        Joo, erikoisristeilyllä esim 1000 paikkaa ja halukkaita 1010 ;)

        Joo, ja hinta 1500 euroa hengeltä.
        Joo, Ouluun pääsee mukavamminkin.


      • Kohta loppuu
        4878989 kirjoitti:

        "Helsinki-Tukholma reitti on järkevä ainakin pääkaupunki seudulla asuville kun voi mennä laivalla Tukholmaan ilman että tarvitsee ensin ajaa Turkuun."

        Yhtä järkevä reitti kuin Turku-Tallinna

        Ajamalla ja laivalla kun pääsee nopeammin

        Helsinki-Tukholma reitit ei tule enää kauaa jatkumaan. Viking Line luopuu lähivuosina, viimeistään siinä vaiheessa kun reitillä tällä hetkellä olevat Mariella ja Gabriella menevät poistoon.


    • ...

      Risteileminen on oikein mukavaa puuhaa, mutta olisin valmis maksamaan, ettei tarvitsisi mennä Ouluun. Tai siis, miksi mennä Ouluun, kun voit mennä vaikka Tukholmaan.

      • Ei niin, reitin Turk

        Ajattele Tukholmassa asuvia... He voi valita "48h" risteilyn (Jiikoo-76, huomaa lainausmerkit) kohteeksi Riian (1 laiva) Hesan (4 laivaa) Tallinnan (2 laivaa)

        Joten olisi kiva tietää Tukholmalaisista, että mitä eroa on Tallinna ja Riian risteilyllä, eli millä perusteella mennään mihinkin.. Lähtöajatkin on kaikissa päivällä, joten sekään ei selitä valintaa


    • boooring

      Olen kerran ajanut Oulusta rannikkoa pitkin Helsinkiin autolla ja maisemat ovat kyllä etenkin Pohjanmaan seudulla Suomen tylsimmät. Ihmettelen kovasti etteivät paikalliset asukkaat ole kuolleet siellä tylsyyteen. Ilmankos siellä ryypätään ja riehutaan puukkojen kanssa.

      Tuollainen laivareitti on tuhoon tuomittu ajatus.

    • Kaarnalaivan_kapteeni

      Olen sitä mieltä, että risteilylaiva ei ehkä kannata, mutta sukellusvenereitti voisi kannattaakin. Tollanen Viking Gracen kokoinen sukellusvene. Olis hieno elämys ryypätä Hesasta Ouluun sukellusveneessä. Ja kai se sukellusvene vois tehdä pistoreittejä Pohjanmaan joillakin. Oulu, Siika, Pyhä, Kala jne..

    • Anonyymi

      Aivan loistoidea. Nyt äkkiä vuokraat laivan ja aloitat liikennöinnin ja sitten kieriskelet rahoissa.

    • Anonyymi

      Yhtä kehno idea kuin kannattamattomaksi osoittautunut Kotka - Kunda.

      Tuosta Franz Höjerin matkasta ei täällä ollut oikeaa tietoa. Siinä valtio tuki saaristolaisten liikennettä. Liikennöijä tuli ahneeksi ja muutti reitin kaksipäiväiseksi ja valtion tuki loppui.

      • Anonyymi

        ''Siinä valtio tuki saaristolaisten liikennettä. ''
        Se oli valtion omistama firma. Sen takia se ilmeisesti meni kiville;)
        Franz Höijer viritys kaatui typerään aikatauluun. Purkki tuli Hankoon klo 22 ja lähti takaisin Turkuun klo 9 aaamulla. Aluksessa ei ollut yöpymis mahdollisuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ''Siinä valtio tuki saaristolaisten liikennettä. ''
        Se oli valtion omistama firma. Sen takia se ilmeisesti meni kiville;)
        Franz Höijer viritys kaatui typerään aikatauluun. Purkki tuli Hankoon klo 22 ja lähti takaisin Turkuun klo 9 aaamulla. Aluksessa ei ollut yöpymis mahdollisuutta.

        Oikein lainasit, mutta et ymmärtänyt "''Siinä valtio tuki saaristolaisten liikennettä. ''"

        Miksi olisi pitänyt yöpyä? Kun saaristolainen asioi, ei hänellä ole tarvetta yöpyä laivassa ja lähteä heti takaisin. Pitää hoitaa ne asiatkin.

        Liikenneministeriö oli myöntänyt varat saaristokuljetuksiin ja laivalle voitiin ottaa mukaan myös matkailijoita. Eli reitti ei ollut mikään turistireitti. Kun sitten reittiaikataulua muutettiin radikaalisti eikä uusi aikataulu enää palvellut saaristolaisia, reitti lopetettiin vetämällä tuki pois..

        Meillä "firma" määrittelee itsenäisesti toimintatapansa, ei omistaja. Osta vaikkapa Nokiaa ja ala määrätä sen toimintaa. Ei taida onnistua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikein lainasit, mutta et ymmärtänyt "''Siinä valtio tuki saaristolaisten liikennettä. ''"

        Miksi olisi pitänyt yöpyä? Kun saaristolainen asioi, ei hänellä ole tarvetta yöpyä laivassa ja lähteä heti takaisin. Pitää hoitaa ne asiatkin.

        Liikenneministeriö oli myöntänyt varat saaristokuljetuksiin ja laivalle voitiin ottaa mukaan myös matkailijoita. Eli reitti ei ollut mikään turistireitti. Kun sitten reittiaikataulua muutettiin radikaalisti eikä uusi aikataulu enää palvellut saaristolaisia, reitti lopetettiin vetämällä tuki pois..

        Meillä "firma" määrittelee itsenäisesti toimintatapansa, ei omistaja. Osta vaikkapa Nokiaa ja ala määrätä sen toimintaa. Ei taida onnistua.

        Jos kippo saapui Hankoon klo 22, mitä muita asioita saaristolainen hoiti kuin veti kännit
        Gröna Kaijenissa ?? Meni hotelliin ja aamulla takaisin Turkuun:))


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      25
      1451
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1281
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1245
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1185
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1184
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1077
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1073
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1064
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1053
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1042
    Aihe