5-luokan lääkärintarkastus...

help!

Moiks!
Elikkä olisi luvassa sitten syksyllä 5-luokan lääkärintarkastus...Ja ketkä ovat olleet siellä jo, voisi vähäsen kertoa(?).Jotkut sanovat että katsotaan rinnat!Ja jotkut taas että katsotaan häpykarvoja!Se olisi todella noloa...

274

26857

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • höpsis...

      Ei siellä katsota kumpaakaan mainitsemaasi. Pituus, paino, luusto, eli onko selkäsi ja muu luustosi suorassa. Näkö ja kuulo, jotka luultavasti hoitaja tekee ja tytöiltä kysyy joko kuukautiset ovat alkaneet. Sekä puuttuvat rokotukset. Ei ole syytä pelätä. Toiset haluavat vain narrata ja peloitella sinua. :)

      • 12 years girl(5lk.)

        Ei siel tarvi ku paita riisuu,ku katotaan ryhti,paino ja pituus.Ei siel mitään häpykarvoja ja rintoja tutkita:)Ihan perus jutut vaan:)
        Näin ainaki meillä oli.En usko et teillä ois paljoo erilaisempi:)


      • 1hm1nen.
        12 years girl(5lk.) kirjoitti:

        Ei siel tarvi ku paita riisuu,ku katotaan ryhti,paino ja pituus.Ei siel mitään häpykarvoja ja rintoja tutkita:)Ihan perus jutut vaan:)
        Näin ainaki meillä oli.En usko et teillä ois paljoo erilaisempi:)

        Oon poika ja mul se vaan kurkkas boxereihinei muut


      • wryu
        1hm1nen. kirjoitti:

        Oon poika ja mul se vaan kurkkas boxereihinei muut

        Meilläkin katottiin alapään karvotus, sillain vilkaisemalla


      • 5 luokkalainen
        12 years girl(5lk.) kirjoitti:

        Ei siel tarvi ku paita riisuu,ku katotaan ryhti,paino ja pituus.Ei siel mitään häpykarvoja ja rintoja tutkita:)Ihan perus jutut vaan:)
        Näin ainaki meillä oli.En usko et teillä ois paljoo erilaisempi:)

        Muonoyydrttiin makamaan jollenkkin sängylle ja testattiin että jalkoihin tulee verta


      • Helpppp
        1hm1nen. kirjoitti:

        Oon poika ja mul se vaan kurkkas boxereihinei muut

        Meillä koulussa on sellasii huhui et siel…, tehtäs jotai muutaki :( oon siis 5lk poika :)


      • Huolestunut11v

        Mulla on se ens viikolla
        Toivon että sanasi ovat totta.


      • CJBNFVHECBD

        meil on samat ja paino ja sit myös pituus ja venyvyys jalkojen mitta ja HYI KAINALOT!:(


      • 11yo
        Huolestunut11v kirjoitti:

        Mulla on se ens viikolla
        Toivon että sanasi ovat totta.

        Hei mul on huomenna kuumottaa iha sikan


      • ootkoilmoittanut
        11yo kirjoitti:

        Hei mul on huomenna kuumottaa iha sikan

        tarkastusajasta isällesi-


      • 11yrs
        ootkoilmoittanut kirjoitti:

        tarkastusajasta isällesi-

        Joo ei ollu ees paha


      • Anonyymi

        mul on tiistaina, jännittää kans😬


      • Anonyymi
        wryu kirjoitti:

        Meilläkin katottiin alapään karvotus, sillain vilkaisemalla

        Ok oon Juuso


      • Anonyymi
        11yo kirjoitti:

        Hei mul on huomenna kuumottaa iha sikan

        Sama


      • Anonyymi
        wryu kirjoitti:

        Meilläkin katottiin alapään karvotus, sillain vilkaisemalla

        Meilläkin


      • Anonyymi
        wryu kirjoitti:

        Meilläkin katottiin alapään karvotus, sillain vilkaisemalla

        Mitä jos alkaa seisoo? Sanookohan se jotai


      • Anonyymi
        1hm1nen. kirjoitti:

        Oon poika ja mul se vaan kurkkas boxereihinei muut

        No oliko hyvä banaani


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä jos alkaa seisoo? Sanookohan se jotai

        Aikanoloo


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama

        Mulla on varmaan ens viikolla en ollenkaan tiiä


      • Anonyymi
        11yo kirjoitti:

        Hei mul on huomenna kuumottaa iha sikan

        Hei mul on tunnin pääst muaki kuumottaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No oliko hyvä banaani

        Mitä kettua


      • Anonyymi
        Helpppp kirjoitti:

        Meillä koulussa on sellasii huhui et siel…, tehtäs jotai muutaki :( oon siis 5lk poika :)

        Totta


      • Anonyymi

        No kuule meiä terkkarista ei tiiä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta

        Ei totta


      • Anonyymi
        12 years girl(5lk.) kirjoitti:

        Ei siel tarvi ku paita riisuu,ku katotaan ryhti,paino ja pituus.Ei siel mitään häpykarvoja ja rintoja tutkita:)Ihan perus jutut vaan:)
        Näin ainaki meillä oli.En usko et teillä ois paljoo erilaisempi:)

        HUH mä taisin stressaa vähä liikaa siit tarkastuksest


      • Anonyymi
        wryu kirjoitti:

        Meilläkin katottiin alapään karvotus, sillain vilkaisemalla

        ni se kurkkas ku se katto et onks jo häpykarvoi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä jos alkaa seisoo? Sanookohan se jotai

        Ei se mitää sano siin alapään kattomises menee vaa muttam sekunti se kattoo vaa häpykarvat (mul alko ju seisoo) :/


      • Anonyymi
        1hm1nen. kirjoitti:

        Oon poika ja mul se vaan kurkkas boxereihinei muut

        tais olla ped..li terskari eiku terkkari ,eikö koulussa opeteta ettei ketään päästetä housuihin edes naimisiin mentäessä tai alasti saunaan ei saa mennä kun uimahallin kamerat nauhoittaa ja joku myy nauhat


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ok oon Juuso

        hävettävää nolottamista pitäis lailla kieltää koulujen toiminta ja pakottaminen suihkuun uimahalliin ym.elämä muutenki paskaa yt.selkäfinnit


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        hävettävää nolottamista pitäis lailla kieltää koulujen toiminta ja pakottaminen suihkuun uimahalliin ym.elämä muutenki paskaa yt.selkäfinnit

        Meillä katsoo opettaja että käydään suihkussa vähän on noloa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        hävettävää nolottamista pitäis lailla kieltää koulujen toiminta ja pakottaminen suihkuun uimahalliin ym.elämä muutenki paskaa yt.selkäfinnit

        Ite käyn uimahallin suihkussa ja saunassa 6-8 kertaa viikossa, riippuen miten paljon on treenejä. No big deal.
        T. kilpauimari 13 v


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ite käyn uimahallin suihkussa ja saunassa 6-8 kertaa viikossa, riippuen miten paljon on treenejä. No big deal.
        T. kilpauimari 13 v

        Jaluaisi. Kubam sun olpapääst åaljaam


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaluaisi. Kubam sun olpapääst åaljaam

        Siis olkapääsi.. Paljas olisi kiva kuva


    • fsdljkåasdfea

      Ei siellä tukittu kuin pituus,luusto tms. Tyttöjen ainakin täälläpäin piti ottaa paita pois, ja tunnusteli vain vatsaa, sekä vähän kyseli, ei sen kummempaa (:

    • M000I

      No mulla oli eilen terkkari ja oon kuutosel ;DD Mun piti eilen olla sillee et yläosana on pelkästää rintsikat ;D;D Ja sillon viitosel katottii vaa: Ryhti , näkö , paino , pituus , ja sitte se horisee siinä jtn mitä ei kässää itekkää :D ei siel mtn rintoi ja häpykarvoi tutkita ;))

    • Girl 13w

      Siis kun mul oli se lääkärintarkastus mun piti riisua alushosusilleen ja paita pois se kurkkas pöksyihin jaja tarkastus ja LÄÄKÄRINtarkastus on eri asia tavallises tarkastukses ei tarvii riisua

      • Samamulla

        Sama juttu mulla, joka kerta kun on ollu terkkarintarkastus = piti riisua vaan vähäks aikaa kun punnittiin ja mitattiin eikä mitään outoja tutkimuksia MUTTA aina kun ollu koululääkärin tarkastus (5lk, 7lk) pitäny riisua pikkuhousuille heti alussa ja sitte ku maannu siinä pöydällä niin se lääkäri ollu että katotaas sitte vähän tänne ja sillee..


      • Anonyymi
        Samamulla kirjoitti:

        Sama juttu mulla, joka kerta kun on ollu terkkarintarkastus = piti riisua vaan vähäks aikaa kun punnittiin ja mitattiin eikä mitään outoja tutkimuksia MUTTA aina kun ollu koululääkärin tarkastus (5lk, 7lk) pitäny riisua pikkuhousuille heti alussa ja sitte ku maannu siinä pöydällä niin se lääkäri ollu että katotaas sitte vähän tänne ja sillee..

        Mä meen 5lk ja mua pelottaa jos mulle tehään tolleen mut kosketaanko siinä mihinkää alapäähän


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä meen 5lk ja mua pelottaa jos mulle tehään tolleen mut kosketaanko siinä mihinkää alapäähän

        Joo mua ainakin ja otti vähän nahkaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä meen 5lk ja mua pelottaa jos mulle tehään tolleen mut kosketaanko siinä mihinkää alapäähän

        No ei kyl se terkkari vaa kattoo et onks karvoi siin menee joku 5sekkaa, älä huoli


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo mua ainakin ja otti vähän nahkaa

        joku voi tehdä itsarin tollasesta nolottamisesta,mä vetäisin turpaan,ei housuihin ole kellään lääkärillä asiaa,ellet ole valittanut jotain asiaa


    • Tarkastettu

      Älä nyt niin raskaasti kuitenkaan ota syksyllä tulevaa terveystarkastusta,
      et pitää puolivuotta aikaisemmin ruveta kyseleen.Sit näytetään ja tehdään mitä lääkäri pyytää.Alasti lääkärin luona yleensä täytyy olla...

      • tyttöliini

        Mulla tehtiin näin: ekana kaikki perus jutut. Sit terkka katto häpykarvotuksen(joka ei ollu paha).


      • Anonyymi

        Ei täydy voi sanoa lääkärille,jos ei halua riisua, Suomen lain mukaan ei ole pakko olla alasti, tai tehdä jotain tarkastuksessa mitä ei halua


    • 5 lk

      meillä koulussa terveystarkastuksessa katsottiin vaan paino, pituus, ryhti ja sit jutelltiin jotain. meillä oli sit erikseen kaikille meidän luokan tytöillle murrosikään liittyvä tunti jossa sit juteltiin siihen liittyvistä asioista

      • Anonyymi

        Kiitos!!!! Pelkäsin et katottais rinnat ja alapää!!!!


    • help!(aloittaja)

      HUH!
      Kiitos paljon näistä vastauksista:)

    • 7-luokkalainen

      mulla oli vitosluokalla se terveystarkastus, olin siellä pelkillä alushousuilla. terkkari punnitsi, mittasi, testasi kuulon ja näön ja sitten keskusteltiin murrosikään liittyvistä asioista. sitten hän kurkkasi alkkareiden sisään ja kokeili hellästi rintoja. tuo kuullostaa nololta, mutta ei se ollut :)

      • kokenut123

        Mulla oli pari viikkoa sitten tollanen ihan samanlainen 5lk terkkari. Ja se oli muute noloo!! Varsinki ku vanhempien piti tul sin kans mut onneks vaa äiti tuli:-D


      • Anonyymi
        kokenut123 kirjoitti:

        Mulla oli pari viikkoa sitten tollanen ihan samanlainen 5lk terkkari. Ja se oli muute noloo!! Varsinki ku vanhempien piti tul sin kans mut onneks vaa äiti tuli:-D

        Mullaki tuli onneks äiti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mullaki tuli onneks äiti

        Siis mul OLI tänään (oon vitosella) ja mul katsottiin paino,pituus, verenpaine,näkö,kuulo ja juteltiin perus jutut(esim miten kotona/koulussa menee ja murrosiästä)sain myös hpv rokotteen
        Eli ei oo paha(mua ite jännitti myös ihan hirveesti)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis mul OLI tänään (oon vitosella) ja mul katsottiin paino,pituus, verenpaine,näkö,kuulo ja juteltiin perus jutut(esim miten kotona/koulussa menee ja murrosiästä)sain myös hpv rokotteen
        Eli ei oo paha(mua ite jännitti myös ihan hirveesti)

        Mun äiti oli siellä mukana


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis mul OLI tänään (oon vitosella) ja mul katsottiin paino,pituus, verenpaine,näkö,kuulo ja juteltiin perus jutut(esim miten kotona/koulussa menee ja murrosiästä)sain myös hpv rokotteen
        Eli ei oo paha(mua ite jännitti myös ihan hirveesti)

        Ootko sä poika vai tyttö?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis mul OLI tänään (oon vitosella) ja mul katsottiin paino,pituus, verenpaine,näkö,kuulo ja juteltiin perus jutut(esim miten kotona/koulussa menee ja murrosiästä)sain myös hpv rokotteen
        Eli ei oo paha(mua ite jännitti myös ihan hirveesti)

        Sattuuko hpv rokote kuinka paljon?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sattuuko hpv rokote kuinka paljon?

        Se vähän nipistää kun se laitetaan sen jälkeen tosin käsi voi olla kipee


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se vähän nipistää kun se laitetaan sen jälkeen tosin käsi voi olla kipee

        Mun äiti kielsi multa sen hpv rokotteen mut en ois muutenkaan halunnu sitä.


    • Mertsyyyy

      terveystarkastuksessa katotaan perusjutut mut lääkärintarkastukses piti ottaa kaikki paitsi alkkarit ja sit se kurkkas sinne.

    • 5.lk tyttö :)

      lääkärintarkastus vaihtelee vähän eri paikkakunnilla, yleensä pojilta katotaan kivekset, HUOM vaan katotaan!
      oon tyttö ja mulla se vaan kyseli et 'miten vietät yleensä vapaa-aikaa' ja kaikkee huumeista seurustelusta yms.. sit se käski mennä sellaselle lääkärin pöydälle makaamaan, katto pulssin, pyyti raottamaan vähän housunnappia ja katto pulssin nivustaipeesta.

      • Miestenraiskaaja

        Meillä on sama juttu ku olin ite joskus 3 viikkoo sitte lääkärin tarkastukses ja ne ei kattonu ees mihinkää vaa perus terkkakäynti💖


      • Anonyymi

        kylmä lusikka pussien alle niin nähdään jos jöpöttää tai ainakin luokkakaverit näkee ei pulssia katota nivusista ,sen on hiplausta ,se takia lääkärit hakeutuu alalle,kun ovat ped...ja


    • help!(aloittaja)

      Joo :) kiitos,kannustavista vastauksista.
      Mutta...jos siellä kysytään jotenkin tähän malliin onko alkanut kuukautiset?Mutta jos ei ole varma asiasta?
      Mutta kiitos kuitenkin vastauksista ;)
      Jäin miettimään yhtä kommenttia että koittaa hellästä rintoja?Eli?

      • 19+4

        No kokemuksesta voin sanoo et kyllä huomaat sitte ku tulee kuukautiset ekaa kertaa, se vuoto on kumminki niin erilaista kun valkovuoto mitä on saattanu olla useimmilla jo ennen sitäkin. Eli jos et oo huomannu tollasta siihen tarkastukseen mennessä ja se kysyy siitä nii sanot että ei oo alkanu. Yksinkertasta :)


      • Ukilia
        19+4 kirjoitti:

        No kokemuksesta voin sanoo et kyllä huomaat sitte ku tulee kuukautiset ekaa kertaa, se vuoto on kumminki niin erilaista kun valkovuoto mitä on saattanu olla useimmilla jo ennen sitäkin. Eli jos et oo huomannu tollasta siihen tarkastukseen mennessä ja se kysyy siitä nii sanot että ei oo alkanu. Yksinkertasta :)

        Rintojen tarkastaminen menee niin että pitää ottaa rintsikat pois ja terkkari hellästi painaa rintoja pari kertaa ja koskee nänniin. Joillain lääkäri kurkkaa housuihin ja tarkistaa onko karvoja.


      • •••••
        Ukilia kirjoitti:

        Rintojen tarkastaminen menee niin että pitää ottaa rintsikat pois ja terkkari hellästi painaa rintoja pari kertaa ja koskee nänniin. Joillain lääkäri kurkkaa housuihin ja tarkistaa onko karvoja.

        Eli huvin vuoks kirjotin tälläsen:
        TERKKARINtarkastus: Se tavallinen. Eli vaatteet pois ja katotaan pituus, paino ja ryhti. Näkö ja kuulo testataan myös ja uutena, ainakin MEILLÄ katottiin pulssi. Sitten terkkari selittää ja kyselee. Multa ei kyselty mitään kuukautisista. Vaan, että: onko mennyt hyvin kotona jne. Sit se katto äidin täyttämää lappuu ja sano:"Ai tässä on tällänen tyhjä sivu. Veisitkö tämän äidillesi takaisin niin hän voisi täyttää tämänkin sivun?"
        LÄÄKÄRINtarkastus:(kesti mulla ainakin vähemmän aikaa ku terrkkari. Saattaa johtua siitä että lääkäri puhu nopeempaa. Joo eli en muista varmaa kaikkii kysymyksii kun meni jotku vähän läpi korvien. No eli MULLA, MEIDÄN koululla ainakin katottiin vielä mun huono jännittynyt ryhti... Se kyseli siinä jotain outoo ja selitti yhtä nopeesti kuin se hassu jääkiekko taivas varjele heppu:" Joo sää ootki kirjottanu tänne kyselylomakkeeseen et susta tupakanpoltto on sun ikädilläs väärin. Joo... Ja alkoholin käyttökin on väärin. Sulla ei siis näköjään oo perhehuolia. Hyvä siskojen kaa ei oo riiitaa? Pidät itseäsi soivan kokosena jne" Ja sitten tää monien kantaa ottamaan saanut juttu. Eli siis MEILLÄ ainakin, LÄÄKÄRINtarkastuksessa käskettiin makaamaan(ilman vaatteita) lääkärin pöydälle ja sit se paineli vatsaa kuulemma niin saisi selville onko maksapaikallaan. Oli kaikilla. Ja SITTEN se kurkkasi, eli just ja just kattoi pikkareihin. Ai niin ja MULLA katottiin korvat kun terkkarilla oli akku jutska loppu...
        Eli näin MEILLÄ. Ei mikään kamalaa. Ja toivottavasti tästä oli apua jollekulle. Kiitos hei.


      • wtrj
        19+4 kirjoitti:

        No kokemuksesta voin sanoo et kyllä huomaat sitte ku tulee kuukautiset ekaa kertaa, se vuoto on kumminki niin erilaista kun valkovuoto mitä on saattanu olla useimmilla jo ennen sitäkin. Eli jos et oo huomannu tollasta siihen tarkastukseen mennessä ja se kysyy siitä nii sanot että ei oo alkanu. Yksinkertasta :)

        Oon syntynyt 19.4


      • ==DD
        wtrj kirjoitti:

        Oon syntynyt 19.4

        Samana päivänä kun mä :D


      • Kysyvä

        Oon 11v tyttö ja en oo varma mikä kuukautiset on?? Voisko joku selittää


      • minä
        Kysyvä kirjoitti:

        Oon 11v tyttö ja en oo varma mikä kuukautiset on?? Voisko joku selittää

        Naisilta/tytöiltä tulee verta alapäästä. Se alkaa murrosikäsenä.

        Sori jos oli jotenki huonosti selitetty:-)


      • Anonyymi
        Ukilia kirjoitti:

        Rintojen tarkastaminen menee niin että pitää ottaa rintsikat pois ja terkkari hellästi painaa rintoja pari kertaa ja koskee nänniin. Joillain lääkäri kurkkaa housuihin ja tarkistaa onko karvoja.

        mitä vit...ua ne karvat koululle kuuluu tai yleensäkin kantajan ulkopuolelle ja mihin ne tiedot tallennetaan ja varmaan joku vielä video kuvaa ne


    • poika 13v

      Mulla tsekkas munat ja otti pituuden&painon...

      • Xdd

        Onks sul montakin munaa "munat"


      • tyhmäoot
        Xdd kirjoitti:

        Onks sul montakin munaa "munat"

        On sillä


    • Helpottunut tyttö

      Huhhuh. Itsekin olen 5lk ja todentotta nuo rohkaisivat. En missään nimessä ole riisumassa alusvaatteitani vaikka kyseessä olisi naishoitaja.

    • tuup<a

      4 vuot sitte katottii onks kivekset laskeutunu

    • dfghs

      Terkkarin tarkastuksessa pituus, paino, ryhti yms. LÄÄKÄRINtarkastuksessa myös äskeiset, lisäksi kysyi karvoituksesta, piti mennä pöydälle makaamaan ja tunnusteli vatsaa. Ei pitänyt riisua kun vain paita kun katsottiin ryhti. Mutta jos on rintsikat päällä, ei niitä tarvitse ryhtitarkastuksessa riisua. Pojilta tunnusteltiin, onko kivekset laskeutuneet.

      • Anonyymi

        Pitikö katsoa alapäähän


    • Noloa ._.

      Mulla ainakin katottiin kunnolla pikkuhousujen sisäänn ._.

      • Tää on totta

        Meillä ei. Mulla oli se tänään Se katto silmiin, korviin ja suuhun. Sitten se kysy et ootko huomannut mitään murrosiän merkkejä. Ja juteltiin siin sit jotain. Ja sit piti riisuu paidat mut rintaliivit sai olla. Se katto ryhdin ja piti tehä joitain liikkeitä. Sit piti mennä makuulleen sellaselle sängylle. Ja se kuunteli sydäntä ja tunnosteli mahaa. Sitten sai laittaa paidat päälle ja lähtee. Ei se oo sen kummempi.


      • Tää on totta

        Meillä ei. Mulla oli se tänään Se katto silmiin, korviin ja suuhun. Sitten se kysy et ootko huomannut mitään murrosiän merkkejä. Ja juteltiin siin sit jotain. Ja sit piti riisuu paidat mut rintaliivit sai olla. Se katto ryhdin ja piti tehä joitain liikkeitä. Sit piti mennä makuulleen sellaselle sängylle. Ja se kuunteli sydäntä ja tunnosteli mahaa. Sitten sai laittaa paidat päälle ja lähtee. Ei se oo sen kummempi.


      • Koulu-terkkari

        Niin monenlaisia vastauksia - paljon tottakin mutta vähän myös liioittelua - tässä pinossa että ajattelin vähän oikoa ja selventää kun itse teen terkkarintarkastuksia työkseni.

        Ensimmäinen fakta on että tekkarin ja kouluLÄÄKÄRIN tarkastukset tosiaan on eri jutut ja lähtökohtaisesti kaikissa kouluissa vitosluokkalaisille tehdään molemmat. Joskus tehdään ensin terkkarikäynti ja sen jälkeen sitten erikseen koululääkärin tarkastus ja toisissa kouluissa (kuten meillä) terkka on paikalla myös lääkärintarkastuksessa.

        Terkkarilla katsotaan ensin nuo pituus, paino, ryhti jne. mitä tuossa joku jo kirjoitti ja sen lisäksi jutellaan murrosiästä, ruokailutottumuksista, koulusta, unesta ja muista ikään liittyvistä jutuista. Terkkarikäynnissä verikoe on se juttu mitä jotkut kammoavat mutta sekin on pieni pistos sormeen ja mitään sen kummempaa ei sitten enää tehdäkään. Terkkarikäynti on myös aika vakio sisällöltään eli melkein kaikissa kouluissa katsotaan samat jutut.

        Koululääkärin tarkastuksen (joka voi siis olla heti terkkarin perään tai sitten erikseen) tarkoituksena on tutkia ettei oppilailla ole mitään sairauksia, että kehitys etenee normaalisti jne. ja tutkimuksen suorittaa lääkäri. Lääkärintarkastuksessakin on tietyt vakiojutut jotka aina katsotaan (keuhkojen kuuntelu, korvat ja nenä, vatsa ja sisäelimet, murrosiän kehitys) mutta riippuu enemmän lääkäristä millä tavalla ja miten tarkasti mikäkin juttu tutkitaan ja se näkyy juuri siinä että tässäkin ketjussa on monenlaisia erilaisia kokemuksia siitä mitä lääkärillä tehdään tai ei tehdä.

        Housuihin kurkkaaminen on se juttu mikä yleensä eniten mietityttää tai pelottaa ja senkin suhteen käytäntö vaihtelee lääkäreittäin - jotkin lääkärit pelkästään raottaa pikkuhousuja nähdäkseen onko kehitys lähtenyt liikkeelle ja toisen taas "katsoo kunnolla pikkuhousujen sisään" niin kuin joku tuolla kirjoitti. Se että jollakulla täällä on katsottu ei tarkoita että teidän koulun tarkastuksessa katsottaisiin ja valitettavasti myös kääntäen se että jollakulla ei täällä ole katsottu ei takaa etteikö teidän koulun lääkäri katsoisi. Ehkä jonkinlainen pääsääntö on että pojilla pippeli ja esinahka yleensä katsotaan aina mutta tytöillä riippuu siitä minkälaisen lääkärin saa - ehkä oman koulun tytöiltä kyselemällä voi saada tietää miten asia saattaisi teillä mennä.

        Omista kouluistani (joissa toimii kaksi eri lääkäriä koululääkäreinä) tiedän että kumpikin lääkäri katsoo "kunnolla" pikkuhousujen sisään. Pojillla katsotaan kivekset, esinahan liikkuminen ja ettei esinahan alla näy tulehduksia, tytöillä katsotaan murrosiän kehitys ja nopeasti raottamalla katsotaan häpyhuulten väliin ettei limakalvoilla näy tulehduksia. Millään lampulla ei kyllä katsota eikä muutenkaan ronkita eli siltä osin jutut on kyllä pelkkää nuormpien pelottelua. Lääkäri laskee housuja vain juuri siksi aikaa että saa tutkimuksen tehtyä ja muuten saa pitää housut jalassa.

        Ja kun joku pojista kysyi mitä jos alkaa 'sojottaa' kesken kaiken niin sitä käy kyllä tilanteeseen liittyvän jännityksen taika aika useinkin eli lääkärille tilanne ei ole uusi eikä sitä tarvise hävetä vaikka se vähän oudolta voi tuntuakin. Yleensä erektio tulee vasta siinä vaiheessa kun esinahkaa liikutellaan tutkimuksen takia mistä syystä lääkäri tekee tuon vasta viimeiseksi ja housut saa sitten nopeasti jalkaa jos vaikka niin kävisikin.

        Ohjeena sanoisin että ei kannata turhaan jännittää tutkimusta koska se on yllättävän nopeasti ohi ja terkkarit ja lääkärit on tottuneet ihan kaikenlaisiin tilanteisiin.


      • munakoe
        Tää on totta kirjoitti:

        Meillä ei. Mulla oli se tänään Se katto silmiin, korviin ja suuhun. Sitten se kysy et ootko huomannut mitään murrosiän merkkejä. Ja juteltiin siin sit jotain. Ja sit piti riisuu paidat mut rintaliivit sai olla. Se katto ryhdin ja piti tehä joitain liikkeitä. Sit piti mennä makuulleen sellaselle sängylle. Ja se kuunteli sydäntä ja tunnosteli mahaa. Sitten sai laittaa paidat päälle ja lähtee. Ei se oo sen kummempi.

        Tää kuulostaa ihan samalta kuin mulla nytt 5lk sylsyl tehtiin tänään pari luokkalaista kävi kives tarkastuksessa toivottavasti mä en mee (en pelkää)


      • Koukulainen
        Koulu-terkkari kirjoitti:

        Niin monenlaisia vastauksia - paljon tottakin mutta vähän myös liioittelua - tässä pinossa että ajattelin vähän oikoa ja selventää kun itse teen terkkarintarkastuksia työkseni.

        Ensimmäinen fakta on että tekkarin ja kouluLÄÄKÄRIN tarkastukset tosiaan on eri jutut ja lähtökohtaisesti kaikissa kouluissa vitosluokkalaisille tehdään molemmat. Joskus tehdään ensin terkkarikäynti ja sen jälkeen sitten erikseen koululääkärin tarkastus ja toisissa kouluissa (kuten meillä) terkka on paikalla myös lääkärintarkastuksessa.

        Terkkarilla katsotaan ensin nuo pituus, paino, ryhti jne. mitä tuossa joku jo kirjoitti ja sen lisäksi jutellaan murrosiästä, ruokailutottumuksista, koulusta, unesta ja muista ikään liittyvistä jutuista. Terkkarikäynnissä verikoe on se juttu mitä jotkut kammoavat mutta sekin on pieni pistos sormeen ja mitään sen kummempaa ei sitten enää tehdäkään. Terkkarikäynti on myös aika vakio sisällöltään eli melkein kaikissa kouluissa katsotaan samat jutut.

        Koululääkärin tarkastuksen (joka voi siis olla heti terkkarin perään tai sitten erikseen) tarkoituksena on tutkia ettei oppilailla ole mitään sairauksia, että kehitys etenee normaalisti jne. ja tutkimuksen suorittaa lääkäri. Lääkärintarkastuksessakin on tietyt vakiojutut jotka aina katsotaan (keuhkojen kuuntelu, korvat ja nenä, vatsa ja sisäelimet, murrosiän kehitys) mutta riippuu enemmän lääkäristä millä tavalla ja miten tarkasti mikäkin juttu tutkitaan ja se näkyy juuri siinä että tässäkin ketjussa on monenlaisia erilaisia kokemuksia siitä mitä lääkärillä tehdään tai ei tehdä.

        Housuihin kurkkaaminen on se juttu mikä yleensä eniten mietityttää tai pelottaa ja senkin suhteen käytäntö vaihtelee lääkäreittäin - jotkin lääkärit pelkästään raottaa pikkuhousuja nähdäkseen onko kehitys lähtenyt liikkeelle ja toisen taas "katsoo kunnolla pikkuhousujen sisään" niin kuin joku tuolla kirjoitti. Se että jollakulla täällä on katsottu ei tarkoita että teidän koulun tarkastuksessa katsottaisiin ja valitettavasti myös kääntäen se että jollakulla ei täällä ole katsottu ei takaa etteikö teidän koulun lääkäri katsoisi. Ehkä jonkinlainen pääsääntö on että pojilla pippeli ja esinahka yleensä katsotaan aina mutta tytöillä riippuu siitä minkälaisen lääkärin saa - ehkä oman koulun tytöiltä kyselemällä voi saada tietää miten asia saattaisi teillä mennä.

        Omista kouluistani (joissa toimii kaksi eri lääkäriä koululääkäreinä) tiedän että kumpikin lääkäri katsoo "kunnolla" pikkuhousujen sisään. Pojillla katsotaan kivekset, esinahan liikkuminen ja ettei esinahan alla näy tulehduksia, tytöillä katsotaan murrosiän kehitys ja nopeasti raottamalla katsotaan häpyhuulten väliin ettei limakalvoilla näy tulehduksia. Millään lampulla ei kyllä katsota eikä muutenkaan ronkita eli siltä osin jutut on kyllä pelkkää nuormpien pelottelua. Lääkäri laskee housuja vain juuri siksi aikaa että saa tutkimuksen tehtyä ja muuten saa pitää housut jalassa.

        Ja kun joku pojista kysyi mitä jos alkaa 'sojottaa' kesken kaiken niin sitä käy kyllä tilanteeseen liittyvän jännityksen taika aika useinkin eli lääkärille tilanne ei ole uusi eikä sitä tarvise hävetä vaikka se vähän oudolta voi tuntuakin. Yleensä erektio tulee vasta siinä vaiheessa kun esinahkaa liikutellaan tutkimuksen takia mistä syystä lääkäri tekee tuon vasta viimeiseksi ja housut saa sitten nopeasti jalkaa jos vaikka niin kävisikin.

        Ohjeena sanoisin että ei kannata turhaan jännittää tutkimusta koska se on yllättävän nopeasti ohi ja terkkarit ja lääkärit on tottuneet ihan kaikenlaisiin tilanteisiin.

        Halusin sanoa että kaikille jotka pelkää nii sitä voi äiti tai isä sanoa että eitarkastusta *lääkärin* lapselleni itse sovin vanhempieni kanssa että 8 ja muilla luokilla en enää mene lääkärin tarkastukseen


      • kieltäytyjä
        Koulu-terkkari kirjoitti:

        Niin monenlaisia vastauksia - paljon tottakin mutta vähän myös liioittelua - tässä pinossa että ajattelin vähän oikoa ja selventää kun itse teen terkkarintarkastuksia työkseni.

        Ensimmäinen fakta on että tekkarin ja kouluLÄÄKÄRIN tarkastukset tosiaan on eri jutut ja lähtökohtaisesti kaikissa kouluissa vitosluokkalaisille tehdään molemmat. Joskus tehdään ensin terkkarikäynti ja sen jälkeen sitten erikseen koululääkärin tarkastus ja toisissa kouluissa (kuten meillä) terkka on paikalla myös lääkärintarkastuksessa.

        Terkkarilla katsotaan ensin nuo pituus, paino, ryhti jne. mitä tuossa joku jo kirjoitti ja sen lisäksi jutellaan murrosiästä, ruokailutottumuksista, koulusta, unesta ja muista ikään liittyvistä jutuista. Terkkarikäynnissä verikoe on se juttu mitä jotkut kammoavat mutta sekin on pieni pistos sormeen ja mitään sen kummempaa ei sitten enää tehdäkään. Terkkarikäynti on myös aika vakio sisällöltään eli melkein kaikissa kouluissa katsotaan samat jutut.

        Koululääkärin tarkastuksen (joka voi siis olla heti terkkarin perään tai sitten erikseen) tarkoituksena on tutkia ettei oppilailla ole mitään sairauksia, että kehitys etenee normaalisti jne. ja tutkimuksen suorittaa lääkäri. Lääkärintarkastuksessakin on tietyt vakiojutut jotka aina katsotaan (keuhkojen kuuntelu, korvat ja nenä, vatsa ja sisäelimet, murrosiän kehitys) mutta riippuu enemmän lääkäristä millä tavalla ja miten tarkasti mikäkin juttu tutkitaan ja se näkyy juuri siinä että tässäkin ketjussa on monenlaisia erilaisia kokemuksia siitä mitä lääkärillä tehdään tai ei tehdä.

        Housuihin kurkkaaminen on se juttu mikä yleensä eniten mietityttää tai pelottaa ja senkin suhteen käytäntö vaihtelee lääkäreittäin - jotkin lääkärit pelkästään raottaa pikkuhousuja nähdäkseen onko kehitys lähtenyt liikkeelle ja toisen taas "katsoo kunnolla pikkuhousujen sisään" niin kuin joku tuolla kirjoitti. Se että jollakulla täällä on katsottu ei tarkoita että teidän koulun tarkastuksessa katsottaisiin ja valitettavasti myös kääntäen se että jollakulla ei täällä ole katsottu ei takaa etteikö teidän koulun lääkäri katsoisi. Ehkä jonkinlainen pääsääntö on että pojilla pippeli ja esinahka yleensä katsotaan aina mutta tytöillä riippuu siitä minkälaisen lääkärin saa - ehkä oman koulun tytöiltä kyselemällä voi saada tietää miten asia saattaisi teillä mennä.

        Omista kouluistani (joissa toimii kaksi eri lääkäriä koululääkäreinä) tiedän että kumpikin lääkäri katsoo "kunnolla" pikkuhousujen sisään. Pojillla katsotaan kivekset, esinahan liikkuminen ja ettei esinahan alla näy tulehduksia, tytöillä katsotaan murrosiän kehitys ja nopeasti raottamalla katsotaan häpyhuulten väliin ettei limakalvoilla näy tulehduksia. Millään lampulla ei kyllä katsota eikä muutenkaan ronkita eli siltä osin jutut on kyllä pelkkää nuormpien pelottelua. Lääkäri laskee housuja vain juuri siksi aikaa että saa tutkimuksen tehtyä ja muuten saa pitää housut jalassa.

        Ja kun joku pojista kysyi mitä jos alkaa 'sojottaa' kesken kaiken niin sitä käy kyllä tilanteeseen liittyvän jännityksen taika aika useinkin eli lääkärille tilanne ei ole uusi eikä sitä tarvise hävetä vaikka se vähän oudolta voi tuntuakin. Yleensä erektio tulee vasta siinä vaiheessa kun esinahkaa liikutellaan tutkimuksen takia mistä syystä lääkäri tekee tuon vasta viimeiseksi ja housut saa sitten nopeasti jalkaa jos vaikka niin kävisikin.

        Ohjeena sanoisin että ei kannata turhaan jännittää tutkimusta koska se on yllättävän nopeasti ohi ja terkkarit ja lääkärit on tottuneet ihan kaikenlaisiin tilanteisiin.

        No luuletteko te että mä riisuutuisin ja mun kamut?ehei,ootte väärässä. Ja mutenkin netissä sanottiin et ei oo pakko riisuu ja mähän en riisu. Siitä sai kieltäytyy jos se on hankalaa tai epämiellyttävää ja se on. Muuten,maksaaks tää?


      • TTyttöö
        Koulu-terkkari kirjoitti:

        Niin monenlaisia vastauksia - paljon tottakin mutta vähän myös liioittelua - tässä pinossa että ajattelin vähän oikoa ja selventää kun itse teen terkkarintarkastuksia työkseni.

        Ensimmäinen fakta on että tekkarin ja kouluLÄÄKÄRIN tarkastukset tosiaan on eri jutut ja lähtökohtaisesti kaikissa kouluissa vitosluokkalaisille tehdään molemmat. Joskus tehdään ensin terkkarikäynti ja sen jälkeen sitten erikseen koululääkärin tarkastus ja toisissa kouluissa (kuten meillä) terkka on paikalla myös lääkärintarkastuksessa.

        Terkkarilla katsotaan ensin nuo pituus, paino, ryhti jne. mitä tuossa joku jo kirjoitti ja sen lisäksi jutellaan murrosiästä, ruokailutottumuksista, koulusta, unesta ja muista ikään liittyvistä jutuista. Terkkarikäynnissä verikoe on se juttu mitä jotkut kammoavat mutta sekin on pieni pistos sormeen ja mitään sen kummempaa ei sitten enää tehdäkään. Terkkarikäynti on myös aika vakio sisällöltään eli melkein kaikissa kouluissa katsotaan samat jutut.

        Koululääkärin tarkastuksen (joka voi siis olla heti terkkarin perään tai sitten erikseen) tarkoituksena on tutkia ettei oppilailla ole mitään sairauksia, että kehitys etenee normaalisti jne. ja tutkimuksen suorittaa lääkäri. Lääkärintarkastuksessakin on tietyt vakiojutut jotka aina katsotaan (keuhkojen kuuntelu, korvat ja nenä, vatsa ja sisäelimet, murrosiän kehitys) mutta riippuu enemmän lääkäristä millä tavalla ja miten tarkasti mikäkin juttu tutkitaan ja se näkyy juuri siinä että tässäkin ketjussa on monenlaisia erilaisia kokemuksia siitä mitä lääkärillä tehdään tai ei tehdä.

        Housuihin kurkkaaminen on se juttu mikä yleensä eniten mietityttää tai pelottaa ja senkin suhteen käytäntö vaihtelee lääkäreittäin - jotkin lääkärit pelkästään raottaa pikkuhousuja nähdäkseen onko kehitys lähtenyt liikkeelle ja toisen taas "katsoo kunnolla pikkuhousujen sisään" niin kuin joku tuolla kirjoitti. Se että jollakulla täällä on katsottu ei tarkoita että teidän koulun tarkastuksessa katsottaisiin ja valitettavasti myös kääntäen se että jollakulla ei täällä ole katsottu ei takaa etteikö teidän koulun lääkäri katsoisi. Ehkä jonkinlainen pääsääntö on että pojilla pippeli ja esinahka yleensä katsotaan aina mutta tytöillä riippuu siitä minkälaisen lääkärin saa - ehkä oman koulun tytöiltä kyselemällä voi saada tietää miten asia saattaisi teillä mennä.

        Omista kouluistani (joissa toimii kaksi eri lääkäriä koululääkäreinä) tiedän että kumpikin lääkäri katsoo "kunnolla" pikkuhousujen sisään. Pojillla katsotaan kivekset, esinahan liikkuminen ja ettei esinahan alla näy tulehduksia, tytöillä katsotaan murrosiän kehitys ja nopeasti raottamalla katsotaan häpyhuulten väliin ettei limakalvoilla näy tulehduksia. Millään lampulla ei kyllä katsota eikä muutenkaan ronkita eli siltä osin jutut on kyllä pelkkää nuormpien pelottelua. Lääkäri laskee housuja vain juuri siksi aikaa että saa tutkimuksen tehtyä ja muuten saa pitää housut jalassa.

        Ja kun joku pojista kysyi mitä jos alkaa 'sojottaa' kesken kaiken niin sitä käy kyllä tilanteeseen liittyvän jännityksen taika aika useinkin eli lääkärille tilanne ei ole uusi eikä sitä tarvise hävetä vaikka se vähän oudolta voi tuntuakin. Yleensä erektio tulee vasta siinä vaiheessa kun esinahkaa liikutellaan tutkimuksen takia mistä syystä lääkäri tekee tuon vasta viimeiseksi ja housut saa sitten nopeasti jalkaa jos vaikka niin kävisikin.

        Ohjeena sanoisin että ei kannata turhaan jännittää tutkimusta koska se on yllättävän nopeasti ohi ja terkkarit ja lääkärit on tottuneet ihan kaikenlaisiin tilanteisiin.

        Mulla vilkaistii pikkareide sisää jo 3 luokalla ja myös mun kamul vilkaistii . _ .


      • Anonyymi
        Koulu-terkkari kirjoitti:

        Niin monenlaisia vastauksia - paljon tottakin mutta vähän myös liioittelua - tässä pinossa että ajattelin vähän oikoa ja selventää kun itse teen terkkarintarkastuksia työkseni.

        Ensimmäinen fakta on että tekkarin ja kouluLÄÄKÄRIN tarkastukset tosiaan on eri jutut ja lähtökohtaisesti kaikissa kouluissa vitosluokkalaisille tehdään molemmat. Joskus tehdään ensin terkkarikäynti ja sen jälkeen sitten erikseen koululääkärin tarkastus ja toisissa kouluissa (kuten meillä) terkka on paikalla myös lääkärintarkastuksessa.

        Terkkarilla katsotaan ensin nuo pituus, paino, ryhti jne. mitä tuossa joku jo kirjoitti ja sen lisäksi jutellaan murrosiästä, ruokailutottumuksista, koulusta, unesta ja muista ikään liittyvistä jutuista. Terkkarikäynnissä verikoe on se juttu mitä jotkut kammoavat mutta sekin on pieni pistos sormeen ja mitään sen kummempaa ei sitten enää tehdäkään. Terkkarikäynti on myös aika vakio sisällöltään eli melkein kaikissa kouluissa katsotaan samat jutut.

        Koululääkärin tarkastuksen (joka voi siis olla heti terkkarin perään tai sitten erikseen) tarkoituksena on tutkia ettei oppilailla ole mitään sairauksia, että kehitys etenee normaalisti jne. ja tutkimuksen suorittaa lääkäri. Lääkärintarkastuksessakin on tietyt vakiojutut jotka aina katsotaan (keuhkojen kuuntelu, korvat ja nenä, vatsa ja sisäelimet, murrosiän kehitys) mutta riippuu enemmän lääkäristä millä tavalla ja miten tarkasti mikäkin juttu tutkitaan ja se näkyy juuri siinä että tässäkin ketjussa on monenlaisia erilaisia kokemuksia siitä mitä lääkärillä tehdään tai ei tehdä.

        Housuihin kurkkaaminen on se juttu mikä yleensä eniten mietityttää tai pelottaa ja senkin suhteen käytäntö vaihtelee lääkäreittäin - jotkin lääkärit pelkästään raottaa pikkuhousuja nähdäkseen onko kehitys lähtenyt liikkeelle ja toisen taas "katsoo kunnolla pikkuhousujen sisään" niin kuin joku tuolla kirjoitti. Se että jollakulla täällä on katsottu ei tarkoita että teidän koulun tarkastuksessa katsottaisiin ja valitettavasti myös kääntäen se että jollakulla ei täällä ole katsottu ei takaa etteikö teidän koulun lääkäri katsoisi. Ehkä jonkinlainen pääsääntö on että pojilla pippeli ja esinahka yleensä katsotaan aina mutta tytöillä riippuu siitä minkälaisen lääkärin saa - ehkä oman koulun tytöiltä kyselemällä voi saada tietää miten asia saattaisi teillä mennä.

        Omista kouluistani (joissa toimii kaksi eri lääkäriä koululääkäreinä) tiedän että kumpikin lääkäri katsoo "kunnolla" pikkuhousujen sisään. Pojillla katsotaan kivekset, esinahan liikkuminen ja ettei esinahan alla näy tulehduksia, tytöillä katsotaan murrosiän kehitys ja nopeasti raottamalla katsotaan häpyhuulten väliin ettei limakalvoilla näy tulehduksia. Millään lampulla ei kyllä katsota eikä muutenkaan ronkita eli siltä osin jutut on kyllä pelkkää nuormpien pelottelua. Lääkäri laskee housuja vain juuri siksi aikaa että saa tutkimuksen tehtyä ja muuten saa pitää housut jalassa.

        Ja kun joku pojista kysyi mitä jos alkaa 'sojottaa' kesken kaiken niin sitä käy kyllä tilanteeseen liittyvän jännityksen taika aika useinkin eli lääkärille tilanne ei ole uusi eikä sitä tarvise hävetä vaikka se vähän oudolta voi tuntuakin. Yleensä erektio tulee vasta siinä vaiheessa kun esinahkaa liikutellaan tutkimuksen takia mistä syystä lääkäri tekee tuon vasta viimeiseksi ja housut saa sitten nopeasti jalkaa jos vaikka niin kävisikin.

        Ohjeena sanoisin että ei kannata turhaan jännittää tutkimusta koska se on yllättävän nopeasti ohi ja terkkarit ja lääkärit on tottuneet ihan kaikenlaisiin tilanteisiin.

        ei kenenkään housuihin mennä,ei edes lääkäri pedo,joista jo 3. lk on valistettu(pelotettu) kyllä pitää riittää suullinen kysely, kun näistä tulee traumoja


    • Vääräs olet....

      Sä ihme höpsis-tyyppi! Älä luulekkaan et se on vaan semmonen : ''noin katotaan sun ryhti ja sitte voit mennä laskemaan taivaallista matikkaa'' ehei, mul jo 4lk. roikuttiin alkkareis ja rinnais ( olin hyvin kehittynyt) mul tulee muutaman viikon päästt teveystarkastus ja yllätysyllätys ny hiplitään alapääkarvoja ja rutistellaan rintoi... ''maailman ihanin juttu...''

      • hk3

        Mulla. Sitä ei oo ollut vielä mutta mä en haluu et mun. palleihin kosketaan


    • 10v

      Mä jouduin oleen alasti jo nelosella

    • Totisinta totta!

      no meillä katottiin ryhti, paino, pituus, puhuttiin murrosiästä, tzekattiin näkö ja kuulo yms. Ja sitten se kamalin vaihe: piti olla täysin alasti pikkuhousuja myöten ja sitten mentiin sellaselle pyödälle makaamaan ja jalat piti levittää ja sitte se katteli sinne ja hiplas häpykarvoja ja sitten se tunnusteli rintoja (se katto myös lampulla alapäätä ei kuitenkaan koskenut sisälle) siinä se !

    • Poopoopoo

      Kaveri selitti että se lääkäri tunnustelee mahaa ja yhtäkkiä työns käden billuu. Kyseli kaikkee esim. onko kuukautiset alkanu. Ja ees toinen vanhemmista mukaa! Meijän lääkäri on joku nais-ryssä

    • maaginen sieni

      entä jos on ollut jo terveystarkastus 2kk sitten ? eihän siinä ole mitään järkeä jos lääkärintarkastuksessa tehdään samoja juttuja vastauksia pliis

    • Näin siellä tehtiin:

      No olin siel ihan vähä aika sitten ei siel niinku mitään rintoja katsella/hierota ellei ole kasvaneet jo kunnolla mutta yleensä ei ja sitten se testaa sykkeen nivus taipeesta ja sit saattaa siinä samassa vähäsen venyttää pikkareita ja kurkkaa karvoitusta mutta se tekee sen niin nopeasti että ei se niin kamalaa ole ;)

    • Derp123x

      Ainaki 5. luokalla pojilta terkkari työntää kätensä housuihin ja tunnustelee kiveksiä. Ei sen kummempaa

      • Hellojjj

        Tytöillä se tunnutelee Sun pimppiä ja kun sun äiti tai isi on siinä vieressä niin se kysyy että saako katsojan semmosella letkulla sun peppureikää ja sit jos se kattoo ni ei se satu.


    • 8.luokkalainen

      Telkkari kattoo 5-luokalla painon,näön,kuulon ja luuston.. Ei muuta.
      Mutta 5-luokalla tulee Koululääkärin tarkastus.
      Koululääkärin tarkastukses joutuu olee alasti.. Meil oli oikee seksikäs lääkäri ;) isot rinnat ja hyvä perse ja jne.

    • haluis tietää

      Entä pojil jos sojottaa.Ja muutes mist tietää et kivekset laskeutuneet.

    • ei oo paha

      mulle näytti jtn 5 kuvaa alapäästä ja rinnoista ja piti sitte valita niinku karvotuksesta että mikä niistä on ite ja sitte että kuinka isot rinnat on ei mitää muuta ja sitte tietenki ne perus paino pituus yms. ei oo paha :))

    • en ole varma :/

      joo, eli näin meillä: eka pitää ottaa paita pois... sitte se painelee vatsaa. kattoo ryhdin, näön, pituuden ja kakki normit. sitten pitää koskettaa varpaita niin, että sulla on jalat suorana. siinnä asennossa se kattoo että onko selkäranka vino. sitten se vaan kurkkaa nopeesti housuihin ja siinnä se... EI PAHA!

    • SE ON PAHA

      Oon 5 luokalla ja meil tehtiin näin: ensin perus , mepituus, paino ja syke sekä ryhti. Sit pitää mennä haara-asentoon ja se veltä alkkarit alas!!! Sil see meni makaan mun jalkojen väliin ja hiplas alapäätä!! Sit se viel katteli lampulla ja sit sai lähtee. MUSTA SE OLI AINAKI PAHA!!!!

    • enusko

      en usko teitä ketkä sanoo et "katottiin ja hiplattiin häpykarvoi ja sit taskulampull" hei help! ne yrittää vaan pelotella ja jos se on totta, niin missäs päin mahatte asua?

    • ölykölli343

      kyl se oikeesti kattoo niitä häpykarvoja tasku tai mikäonkaan jollai lampulla kuitenki ja asun tampereella

    • Ha Ha Ha :D

      Riippuu koulusta.
      Meijän koulus tutkitaa karvat ja rinnat :D

      • HaHaHa2

        Ja rintakarvat


    • enusko

      Ha Ha Ha :D missäs sää asut?

      • Siellä käynyt

        Mun kamun piti kuulemma vetästä alushpusut alas ja sit se katto sielt mut multa se vaa kurkkas pikkareihin mut en usko et se on kovin paha! Tsemppii


    • jossuunan

      Mia ei sillee oikeen jännitä se tarkastus ku oon vitosella, mutta tytöillä on mies lääkäri ja pojilla nais lääkäri! En tajua mitä järkee tässäki nyt on -.-

    • Apua kaipaava

      Apua mul tehään toi tarkastus ens vuona ja terkkari sano et siel tehää nii.Mitä teen?

    • Ei huolta!

      Eli normaalisti 5-luokan terveystarkastuksessa ainakin meillä on mukana koululääkäri. Se katto ryhdin, jotain tasapainojuttuja ja paineli vähän mahaa jne.. Ei tarvinnut riisua kuin päälypaita ja päälyhousut eli sain olla kalsareilla ja topilla. Meillä vaatteet riisuttiin vaan pituuden ja painon mittaamisen takia. Sitte se selitti jotain seksistä ja siittiöistä ja kyseli perheestä, kavereista, murrosiästä ja menkoista. Ei mitään kamalaa! :) Turhaan pelkäätte!

    • Älkää pelätkö, normi

      Mulla oli tnä ja kerron nyt kaiken mitä siellä tehtiin.
      Eka juteltiin vähä uni- ja ruokatottumuksista, mitä mieltä olet tupakasta ja alkoholista, oletko maistanut/kokeillut kumpaakaan. Kysyttiin onko rintsikoita, ja onko kuukautiset alkanut.
      Otettiin verenpaine.
      Sitten piti ottaa farkut ja paita pois. Jos oli sai jättää topin päälle. Sitten mitattiin pituus ja punnittiin paino, sitten piti ottaa vielä se toppikin pois että jäi vain rintsikat (jos on), ja katottiin ryhti. Sitten sellaselle sohvalle makaamaan ja se jtn 1-4 kertaa painaa mahaa eli tunnustelee onko kaikki ihan normaalisti, ja sitten sai pukea päälle :)

      Minun mielestäni se ei ollut kamalaa. itse asiassa se oli ihan kivaa xD Se kun jotkut (jopa mä ennen tätä päivää) luulee että siellä sorkitaan pikkareihin tai jotain ei oo totta!! Toppia sai pitää koko ajan päällä, paitsi kun katsottiin ryhti, ja maha.

    • harmistunut:

      oon surulline ku menin sinne ja sit siel ei tehty mitää kivaa...esim. pantu mua:(

      • pstyyppi

        Hahaa :D


    • kivekset noussu

      Pojilla saatetaan koittaa onks kivet noussu mut ei tytöil tehä mitää muutaku normaalit tarkastukset ja saatetaa kysyy onks menkat alkanu

      • jfgj

        Ai onks kivekset NOUSSU? Se oiski jännä, noussu esim kurkkuun?


      • Anonyymi
        jfgj kirjoitti:

        Ai onks kivekset NOUSSU? Se oiski jännä, noussu esim kurkkuun?

        hyi maku hirvee jos juossut coopperin testin


    • kasa02

      kiitos minulle oli paljon apua näistä nyt voin rauhassa nauttia kesäloman loppuun :)

    • kasa02
      • Help me!! girl <3

        Tää sun linkkaama linkki helpotti tuskaa .. kiitti :)


      • kasa02
        Help me!! girl <3 kirjoitti:

        Tää sun linkkaama linkki helpotti tuskaa .. kiitti :)

        ei kestä ;)


    • 5-luokkalainen

      Oon menossa 5-luokalle. Tiiän jo kaiken, mitä tulevassa tarkastuksessa tulee tapahtumaan. En mä pelkää sitä yhtään. :) Eikä tarvitse pelätä - terkkari ja lääkäri ymmärtää hyvin sua ja heidät on koulutettu lääkäriksi/terkkariksi.

    • PääOlkaPää

      Mulla se oli iha sika noloo terkka anto kuukautis suojii ja tamponei. Kyseli menkoista ja "tiedäx mikä on tamponi?"
      Sitte perus jutut ja jne.
      Sitte se haisteli kainaloita :DD

    • Help me!! girl <3

      A P U A !! Mulla toi on edessä 5lk. entiiä millon se on mut pelottaa ku oon luokan kehittynenin tyttö, enkä haluis rupee riisuu siel yms.. Kertokaa jotain .. Apua tarviiva! ! ! !

      • Ei hätää123

        No siinä ei oo mitään hätää mulla toi oli tänään ja ensin siellä puhuttiin että miten syöt ja semmosta sitten katotaan kasvu käyrä,sitten se kuunteli sydämmen ei paha ja sitten piti ottaa housut ja paita pois ja se katto ryhdin sitte se katto korvat ja suun sen jälkeen mennään yksityiseen huoneeseen ja ensin katotaan maha ja sitten vielä pulssi


      • pelkäänTarkastusta5lk

        múokin pelottaa mut sano ei jos ei mielytä


    • mietityttää

      Onko se noloa, jos on äiti vaikka sielä tarkastuksessa noloa? Ja jos se kattoo sinne..

    • 5.lk

      Terveys tarkastuksessa vain katotaan paino,pituus,näkö ja kuulo mut sit lääkärin tarkastukses joudutaa olla pikkuhousuil ja yläosal ja sit kysytäää et onko kuukautiset alkanu ja tollast ainaki meillä on näin

    • kissamestari

      Tytöillä kurkataan housuihin, onko karvoitus alkanut. Pojilla tehdään niinsanottu lusikkatesti, eli lääkäri nostaa lusikalla kiveksiä.

    • puolistondiksessa676

      Terveystarkastukset ovat muuten todella epäreiluja. Molemnat joutuvat riisuuntumaan alusvaatteisilleen. Tyttöjen mielestä tämä on jo noloa. Entä se, kun/jos pojilla alkaa seisomaan siinä vaiheessa? Se se vasta "noloa" onkin. Ja kun sitä stondista ei voi kontrolloida ja se voi iskeä vaikkei ajattelisi mitään seksiin liittyvää. Tytöilä ei mitään ulkoisia kiihottumisen jne. merkkejä ole. Jos tyttöjen sukupuolielimiä tarkastelee mies, se on erittäin ahdistavaa, mutta jos poikia nainen, silloin se ei ole.
      Ja jos tytöt häpeävät sukupuilielintensä kokoa, niin entäs pojat? On se tasa-arvoista.

      • 5lk odottaa ensi vuonna

        puhut asiaa


    • IHAN KAUHEAA!

      Meillä oli mies lääkäri ja nuo samat normi jutut, mutta sitten se käski mennä sinne pöydälle makaamaan ja riisuuntua, no mä sitte tottelin.
      Menin siihen makaamaan se tuli siihen ja laitto mun haarat sillee auki. Sit se eka paineli mun alapäätä mutta sitte se työns ne sormet mun alapään sisään ja se sattu se sano, että sano millo sattuu nii sanoin että " Ei enää! " sit se kummiski työns vielä vähän matkaa ja multa tuli verta. Oikeesti, ei kantsi mennä! :(

      • tietoinenn

        Tämä on kyllä mielestäni todella pervoa!


    • Kehittynyt tyttö 11v

      Tota mä oon miettinyt et jos on vaik menkat sillo ku on se lääkärin tarkastus ni mites sit ja et ku oon 68 kilonen tyttö pikkasen pyörylä ni se vatsan koskettelu ääh mua pelottaaa ja naurattaa samaan aikaan tääl ruudun takana Voisko joku hiukan selventää mul asioita?


      IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIK pelottaa!

    • 5lk tyttö

      joo siis oon 5 luokall ja meill oli terveys tarkastus jo eikä se oo yhtää paha!! mut entä se lääkärin tarkastus?? meill on ens viikoll kertokaa!!!

    • viitos luokan tyttö

      Apua mul on iha kohta se hitsin tarkastus, pelottaa täällä mä vaa etin tietoo mitä teen ???? Kertokaa ny ihmees ku jotkut viestit helpottaa jotkut ei... ei mitää alapää juttuja jooko???

      • Kokki2003

        Siitä alapäån tarkastuksesta voi
        kieltäytyä


    • 12v

      Oon poika ja meil katottiin, että onko molemmat kivekset

      • minä taas

        On mulla ne näkee selvästi ku kattoo pussia


    • mössöräkä

      Meillä siin piti vaan riisuu alushousuil ja katottiin ryhti ja paino ja sit se käski mennä makaamaan pöydäl ja sit se laittoi kädet housujen sisään ja katto et oliko niit kiveksii ja se kesti vaa jotain 5 sekunttii

    • tiara12

      Kurkkaa pikkareihin ja tissit tarkistaa sitten kaikki normaali! Meil oli mies! :D

    • gyoguouog

      Luusto, paino, pituus, näkö ja kokeilee, että onko pari luuta avautunu pikkareiden kohdalta, ei siis kurkkaa, laittaa vaan kädet sinne, kumihanskojen kanssa.

    • ei hätää

      Ei hätää, mulla oli terkkari 1kuukausi sitten ja ei siellä mitään pahaa tehty
      Siellä vaan paino ja pituus katottiin ja kuulo ja kyseltiin murrosiästä
      Pikkareihin vaan kurkkas, ei ollu paha:)

    • älä pelkää

      Olin terkkarilla viime viikolla, eikä siellä mitään pahaa tehty. Katottiin paino pituus ja onko selkäranka kunnossa jne. Piti riisua vain muutamat vaatteet, silleen että oli rintsikat ja pikkarit, rintoihin kurkattiin ja mitattiin rinnan ympärys , eikä pikkareihin ees kurkattu. En kyllä tiedä miten teidän koulussa menetellään mutta tuskin kovin tuosta poikkeaa.:)

    • älä pelkää

      Olin terkkarilla viime viikolla, eikä siellä mitään pahaa tehty. Katottiin paino pituus ja onko selkäranka kunnossa jne. Piti riisua vain muutamat vaatteet, silleen että oli rintsikat ja pikkarit, rintoihin kurkattiin ja mitattiin rinnan ympärys , eikä pikkareihin ees kurkattu. En kyllä tiedä miten teidän koulussa menetellään mutta tuskin kovin tuosta poikkeaa.:)

    • Terveydenhoitaja

      Rinnat katsotaan ja niiden kiinteys varmistetaan kokeilemalla.

    • Eräs 12-v

      Moi! Ei siellä mitään noloa tapahdu :) katsotaan pituus ja paino. Ja lääkäri kysyy, että onko menkat alkaneet. Ei kummempaa :P

    • 6lk girll

      meiän koulussa käski ottaa pikkarit pois ja katto sit alapäähäm. rintoi ei tunnustellu ja oon sit kutosel nytte

    • Apuu1

      Oon syksyllä menossa 5:luokalle. Ja meille tulee lääkärin tarkastus. Mitä siellä tehdään?
      Ps:pelkään lääkäreitä

      • Vastaja

        Meillä kunneltiin sydän äänet, katso vähä onko ihottumaa, katso rintoihin ja kyseli murrosiästä. Tietysti otettiin paino ja pituus.


      • frjrhefu4riehfied

        Noh meil on ainoski
        sydämmen se kuulohomma mikälie
        sit katotaa karvoitus kainalot ja alaosa johon en suostu ja tunnustellaa rintoi en suostu siihenkää sit on paino ja mitta venytykset


    • Eitarvipelätä

      Silloinkin Mä olin 5lk ja oli terveystarkastus niin kyllä siellä pikkareihin kurkattiin.

    • Girl in the lpr

      Meillä se vaan kyseli koulusta, perheestä, harrastuksista yms. Lopuksi sai jättää rintsikat ja housut, ja se katto ryhdin. Rintoja, häpykarvoja ei se ainakaan meillä katsellut, eikö kyseellyt mitään murrosiästä. Vähän myöhässä tuli, mutta toivottavasti apua muille. Asun siis Lappeenrannassa;3

    • 4lk poika

      Mua pelottaa iha hirveesti ku meidän koulussa mun kaveri 5lk kerto että kokeillaan lusikalla ja kattoo muniin

    • ?????

      jep! meilläki oli normaali tarkastus 5-luokalla, mutta sielä oli vaan mies lääkäri mukana ja se vaan kyseli jtn, mutta onko 6-luokalla se mikä joillakin oli vitosel vai onko silloin normaali kun meillä oli jo viimme vuonna lääkäri siinä?

    • 5.lk tyttö...

      Moikka! Mä oon vitosel ja meille sanottiin et meille tehää se tarkastus enne joulomaa tai sen jälkee.Mut kaikki sanoo et siel tunnustella rintoja ja katotaa pikkareihi mut en tiiä....Mä kyl oon kiinnostunu mitä siel tehää mut se myös pelottaa ja nolottaa.Asun Kurikas nii en tiiä mitä sieltarkastukses tehää :D

    • Vitostyttö

      Oon itekki vitosella nyt, ja meillä huhuttiin nelosella hirveesti vitosen terkkatarkastuksesta. Niihinhän liittyy ihan hirveesti urbaanilegendoja, joista ajattelin ensimmäisenä: "Oikeesti?! Ihax totta?" Mutta nyt ei pelota, tiiän, et ei se oo normaalii erityisempi, kun vaa kysellää kukautisist ja jtn. murrosiästä. Ite sanon, et ei sitä tartte ainakaan mun mielestä pelätä

      • pikkumooses

        Mäkin oon vitosella, huomen lääkärintarkastus... Oon kuullu mun luokkatoverilta (se on tyttö) että lääkäri raottaa vähän pikkuhousuja et onks puskat alkanu kasvaa. Sitten se sano et siellä puhutaan seksistä jos kuukautiset on alkanut (ja siellä on mies lääkäri). Että sellaista ERITTÄIN HAUSKOJA juttuja jutellaan siellä.


    • Ei ei ei ei

      Mulla oli viime vuonna lääkärintarkastus nii perus paino näkö pulssi hempklopiini. Lopuksi piti mennä sellaselle "sängylle" maksamaan ja laskea housuja ja boxereita. No en suostunut, ja siihen ei ole pakko suostua. Se olis vaan kattonu onko kivekset, mutta oon sen verran ujo, että jankutin vain ei. Silloin et tarvinnut.

    • 7-luokkalainen poiks

      Mulla oli 2 vuot sitte ei ollu paha!

    • outoo

      Mulla on se pian :(

      • Eiiii

        Meillä sinne kuulema kutsutaan vanhemmat :'(


    • outoo

      Mua pelottaa se lääkärin tarkastus tai ei se pelota mut ahdistaa jos siellä tutkitaan paikat......

    • Tiituhhh

      Mul tutkitaan ens vuon D;

    • apua005

      No mulle sano mun kaveri et siin tunnustellaan nännejä ja ala päätä katottiin

    • Kanikani05

      Mua pelottaa ihan sairaasti mulla on jo tänä vuonna se!

    • Tyttö0

      moi oon 7lkoleva tyttö. mutta asiaan mun viitosen terkkatarkastuksessa katottii pituus, paino jne... ... mutta rinnat mitattiin otettiin mekka näyte ja lopsi tuli joku ihme mies ja työs sormet (sinne) MITÄ VITTUA OIKEESTI (oli kamalaa ja noloa)

      • SaunanTaakseTommoset

        Kerro sun vanhemmille ja kuraattorille heti! Ei kukaan saa sua sinne koskea jos et itse halua!


    • Kanikani05

      Onks se totta? :O

    • Eiollupaha

      Meil oli ainaki silleen et otettiin paino ja pituus ja ryhti. Sit se katto sydämmen lyönnit ja tunnusteli vatsaa. Lopuks se katto viel rintsikoiden alle ja pikkareiden alle et onko ruvennu kasvaa rinnat ja karvoja. Sit otettiin viel verenpaine. Ja siinä se oli, ei ollu paha.

    • iiioppp

      Meillä tehtiin noi ja kynätesti, kokeilee onks neitsyt

    • Olenkokenuttuon

      Se mitä siellä tutkitaan vrm riippuu missä on... Koska kun mä olin vitosella ja oli se tarkastus katottiin siellä pituus, paino, näkö, ryhti ja kysyttiin kaikkee kuukautisista ja sillee. Ja sit lopuksi... Ihan vaan pikkareiden päältä varottamatta alko tunnustella alapäätä :O

    • eipäpaha

      Olin siellä pari kuukautta sitten. Minulla katsottiin ryhti, näkö, kuulo, yms. Vaatteita minä sain jättää vain alushousut eli rintaliivejä ei saanut jättää että ryhti voitiin katsoa selästä. Ei katsonut alapäätä eikä rintoja. Ei ollut niin kamalaa mitä luulin aluksi :)

    • Ettäsellasta

      Ainakin meijen koulussa ensin juteltiin ja sitte piti ottaa paita pois (minitoppi
      sai kuulemma olla)ja kuunneltiin kai keuhkoja ympäri selkää ja kaulan alapuolelta ja tarkistettiin et selkärangassa ei oo mutkia ja ryhti myös katottiin.sitten kysyttiin menkoista jne.sit vikaks katottiin häpykarvat ja se oli kamalaa.eipä muuta kai.

    • Hoom

      Meillä oli mieslääkäri riisui multa väkisten rintsikat pois ja puristeli tissejä🤕

    • Liisa-maija

      Mulla Terveydenhoitajan tarkastuksessa piti riisua ihan alasti terkkari oli mies Xd lopuks vasta se puristeli mun rintoja ja nännejä sängylle piti mennä kontallee puristeli persettä törkeen kovaa (se sano et koittaa kiihotunko) puristi molempii juttui 10 krt vaginaa se onneks vaa hiero 4 kierrost...........

      • Kai


    • Pelottaa

      Pelottaa 😱😥😨

    • Pelottaa_hiukan

      Mul on huomee 5en tarkastus oon siis poika :0

      • 131313131313

        No pahinta mitä se voi tehä niin kokeilla esinahan ja kivekset ja antaa rokotukset tai ottaa verikokeen.


    • EiKannataPelätäSitä

      Kun mulla oli nelosen tarkastus sillon piti ottaa kaikki pois paitsi pikkuhousut ja se katto pikkuhousujen sisään ja vitosella oli sama juttu usko mua mä oon 6 luokalla ja mä muistan ne kun eilisen koska se oli aluksi tosi noloa mutta ae tehtiin kaikkille ja ei se ollut lopuksi niin pelottavaa kuin aluksi

    • Sosss

      Mulla on se huomenna!!!!

    • Täysintotta

      Mulla oli tänään lääkärintarkastus ja siellä oli eka: 1.juteltiin koulusta, harrastuksista. Yms 2. Katottiin suu ja korvat 3. Otettiin vaatteita pois, meillä sai jäädä joku toppi ja alkkarit 4. Tähtiin joku ryhti tarkastus et kädet eteen ja rullaamalla alas 5. Tunnusteltiin kaula 6. Mentiin makaamaan polvet koukussa ja se tunnusteli vatsaa 7. Laitettiin jalat suoraan ja se otti pulssin nivusista (venytti kyllä pikkarin reunaa aika isolle ja varmaan kurkkas sinne) 8. Laitettiin vaatteet päälle 9. Juteltiin murrosiästä, kuukautisista...yms 10. Takas tunnille. Ei musta mitenkään kauheen paha mut meillä oli mies ja ku äiti oli mukana ni se oli vähän noloo

    • Äskönenkirjottaja

      Ja mulle se ainaki huomautti et mulla on todella kuiva iho jaloissa jamun kaverilla se ainaki oli kurkannu sinne...

    • 5-luokkalainen

      Mulla ekaks mentiin sinne huoneeseen ja puhuttiin jtn. Sit mun piti ottaa housut ja alushousut pois, koska mulla oli nelosella jo tutkittu pimppiä silleen vähän, mut meidän muilla luokkalaisilla ei vielä tulloin nelosella pimppiä tutkittu. Mun piti ottaa myös noi kaikki paidat pois. Eli Olin niinki ihan alasti siellä sit mä seisoim ja se lääkäri oli silleen kyykyssä ja tutki ja hiero pimppiä. Sit mä menin siihen sänkyyn makaamaan ja se tutki pimppiä ja sit se katto tissit ja sano et sullahan on jo vähän kovaa tossa ja et sulla on eri kokoiset tissit mutta se on ihan ok.Sit katto painon pituuden ja Sit lopuks sano et jäädään seurailemaan sun tota kehitystä et voit lähtee.

    • Eihätäää

      Kävin siellä noin 2 kk sitten Ja oma kokemus oli ihan ok ei siellä pikkareita raoteta ja jos niin tehdään niin voi vaan sanoo et älä tee noin niin ei ne väkisin voit myös sanoo että et halua riisua niin ei ne pakota ei mitään hätää ihmiset mitään ei tehdä pakosta .

    • Esifohogo

      Ei meilläkään katottu muuta ku ryhti ja vilkasi äkkii kivekset

    • 6luokkalainentyttö

      Tää on kyl aika vanha keskustelu mut kai tätä silti joku lukee? Mä kerron nyt että miten se mun lääkärintarkastus meni :) muaki pelotti aluks ihan järkyttävästi... eka sen terkkarin kaa vaa juteltiin jtn. Eikä se onneks kysyny mitää kovin kiusallisia kysymyksiä. Se vaa katto ne paperit mitkä pitää täyttää ennen sitä tarkastusta. Sitte piti riisuu nii et sai olla alkkarit ja puolitoppi x( sit otettiin kai verenpaine? Sen jälkee piti mennä sellaselle pöydälle makaamaan ja se paineli mahaa ja sit oli perus ryhtitarkastus ja painon ja pituuden kattominen. Ja siellä piti olla joku aikunen mukana. Äiti tuli mun kaa.

    • Aahhh

      Meillä on varmaan tosi outo koulu, koska meillä tytöillä tapahtui seuraavanlaista: Ensin perus jutteluu, sit näkö kuulo ja muut sellaiset mutta sitten pöydälle makaamaan lääkäri painelee mahaa sit käskee ottaa rintsikat pois ja puristelee hissejä ja nännejä sano et katon kiihotutko. Sit sai laittaa rintsikat ja pikkarit pois ja Peppi pystyssä asentoon läimäytti joku 5 krt ja puristeli itä vitun lujaa. Sit vaginaa se silitteli ja sormitti 2krt, mutta en antanut ku kerran. Tää oli siis 8lk

    • Jospajokuauttas

      Hello! Mun tarina alkaa näin:
      Mulla oli ihan normi lääkärintarkastus, mitattiin pituus, punnittiin paino juteltiin miten menee koulussa, vähän myös murrosiästä... Sitten! Multa katotaan onko selkä suorassa! No se ei ollu! Silloin se teekkari ei sanonukku vaan että katsotaan puolen vuoden päästä uudestaan, mut nyt eilen ku oli se selän tarkastus nii ENSIKSI joutui ottamaan paidan ja topin pois, oon siis tyttö, niin se ei ollu kivaa, mutta sitten se katto mun selän no se ei ollu taaskaan suorassa! Mulla on jotaki höskää 4 ja puol ja jos menee yli 5 nii sitte joutuu jonnekin jatko tutkimuksiin! Ja se puhu mulle jotaki 15 milsaa murrosiästä! Nii että kiva...

      • Jospajokuauttas

        Ja tää oli 5 luokalla


    • 12vtyttö

      Meil oli ensin terveys tarkastus ja sit muohemmin päivällä piti mennä lääkärin tarkastukseen ja sit se keskus telu meni suurin piirtein näin (lääkäri oli mies)
      -joo elikkäs sä olitkin jo aikasemmin käyny täällä perus tarkastuksessa
      -joo
      -no otappa sit kaikki vaatteet myös alusvaatteet pois ja meee tohon makaamaan
      -moikka!!
      Lähin ulos huoneesta ja lähetin mun vanhempien nimissa että en vitussa oo menossa tommosten perverssien eteen nakuna keikuilemaan

      • Anonyymi

        Tää oli hyvä!


    • Fuckoff

      Siellä katottii pallit vähä puristettiin Nännejä ja katotii karvoja

    • Jännittynyt5lkTyttö

      Siis mullakin tulossa jossain vaiheessa tää 5 lk terveystarkastus ja jännittää aika paljon. Ei oo viel mitenkää hirveesti alkanu murrosikä tai mitää mut en oikee oo varma mitä meidän koulus tapahtuu. Oon siis Vantaalla martinlaakson koulussa :) Must tuntuu et ihan perus punnitaan, mitataan ja katotaan ryhti ja sit terkka kyselee kaikkee ja jutellaan jostain.

      • älävastaa

        sil mitään; sun ei ole pakko osallistua jos et hallu- saat itse päättää


    • Apuaaatarvittevaainenn

      Auttakaa huomen koululääkäri enkä oo ottaa vaatteita pois jos se käskee niin sanon ota v**** ite viiltely jälljel ei oo pahoja mut sikkee et näkyy vähä oon aikamoinen servaaja (omasta mielest) mont jälkkää ollu lähel koska oon vittuilu yhdelle tosi rankalle opettajalle esim se kysy mitä töitä te teette vastasin sellasia Millä Ansaitaan rahaa et keksin kyl sanitaavaa sil paskapääl mut onks vinkkei en oo ottamas vaatteit pois siäl enkä ottaa hemoklobiinia et joo se koittaa nivuset mihi en suostu ja joo toivon et voisitte auttaa (se koukulääkäri on 19.10 klo 10.20)

    • 5luokkalainen

      Mulla otettiin ihan perus paino, pituus, ryhti, näkö, verenpaine, sydän, keuhkot ja sit puhuttiin murrosiästä ja sit mahdollisesti annettiin vesirokkorokotukset jne, sit siellä sanottiin että se teekkari tulee pitää tytöille ja pojille jonkun tunnin murrosiästä ja sit se lääkäri oli meilläkin mies mutta se otti vaan keuhkot ja sydämen. Turhaa täällä jotkut pelottelee

    • 5lk

      Meil katottiin kuulo ja nielu. sen jälkee oiti mennä makaa semmosel tasol ja sit se tunnusteli vatsaa ja nivusia. Se kuunteli myös keuhkot ja sydämen. sit se otti ryhdin ja painon (ei pituutta koska se oli otettu aikasemmin) ja sit viel keskusteltiin. Eli ei paha :)

    • 5luokkalainen

      Mulla itellä on huomenna. Joillakin meidän luokkalaisilla on katsottu, mutta kaikilla ei. Se lääkäri on kuulemma ollu vaa sillee et laita housut alas ni katotaan karvoitus. Se kyl kyselee sitä ennen karvotuksesta.

    • 5lk

      Meillä katottiin pituus, paino, korvat, verenpaine, kuunneeltiin sydäntä, katottiin suu, sit kyseltiin kaikkee ja katottiin onko tullu karvoja. Sit joillekkin kenel ei oo ollu viel vesirokkoa annettiin rokotus.

    • saatullajutteleen

      tää ei oo 5 luokan vaan 9lk tarkastuksesta mut meillä oli ainakin silleen et se lääkäri pyysi mut sen kaa kahestaan yhteen huoneeseen terkan huoneen vieressä ja sit se näyttää niiku et miten seksiä harrastetaan?:D tää on totta mua hoitanu naislääkäri teki niin toivottavasti en oo silti ainut kelle on käyny tällee?😬

    • AkseliKankare

      Kannattaa työntää kahvinkeitin perseeseen.

    • 5.luokkalainen

      Mulla katottiin sydän, korvat, keuhkot, pituus ja paino. Sit menin selälleni sohvalle makaamaan ja se paineli varovasti mun mahaa ja sen jälkeen varovasti nivusista kokeili että ”kulkeeko veri hyvin suonissa.” Siinä kesti ehkä 10 sekuntia. Muuta minulle ei tehty siellä 😊

    • Eisenoudomdaa

      No siis siel terkkaril ei tarvinnu tehä mitää muut ku perus juttui mut sit lääkärin tarkistukses piti ottaa kaikki pois ja sit piti mennä makaa se katte alapäätä ja rintoi ja jne

    • Anonyymi

      5-luokan koululääkärin tarkastus oli hirveintä mitä oon ikinä kokenut! 😬 Katottiin siis aluks kaikki pituus, paino, näkö yms. Mutta sen jälkeen piti ottaa kaikki vaatteet pois ja koululääkäri kokeili/vähän puristeli mun rintoja ja kokeili että onko ne kehittynyt kunnolla. 😭 Sen jälkeen se katsoi mun alapäätä ja kurkkas sinne ja katto että onko limakalvoilla jotain tulehduksia. 😭 Ja se sit vielä jollain vanupuikolla otti ”menkkanäytteen” emättimestä 😭😭😭 Siis mun tarkastus oli ihan hirveä 😭 Siitä on jäänyt traumat enkä enää ikinä mene minnekään tommosiin tarkastuksiin 😭😭 T: 8-luokkalainen tyttö

    • Anonyymi

      KATSOTAANKO siellä kurkkuun ku mulla on kammo siitä j alan aina itkeen ku mietin et jos siellä katotaan kurkkuun

      • Anonyymi

        Ihan normi tähystys vaan että ruokatorvessa on kaikki ok. Siin mennään kyljelle silleen sikiöasentoon ja ne laittaa semmosen putken kurkusta mahaan. Siin voi vähän oksettaa mut ei pysty ku se letku on siinä eli ei yhtään paha!


    • Anonyymi

      moi

    • Anonyymi

      moi olen 5lk tyttö pelkään tulevaa tarkastusta D: SIELLÄ tehdään outoja asioita ainakin mun luokkalainen sanoi. D:

      • Anonyymi

        Oon kans kuullu et lääkäri tekee soel saatananpalvontarituaalin


    • Anonyymi

      Mulla on 7.11 lääkärin tarkastus ja oon ihan kauhuissani kun se lääkäri on mies ja oon kuullu kaikkee pelottavaa siihen liittyen ja vielä kaiken kukkuraks mun isä tulee sinne!!!

    • Anonyymi

      Oon kasilla ja mul oli se tarkastus eilen ja se paineli mun mahaa ja rintoi ja katto alapäähä, ja sit me juteltiin kuukautisista ja sheivauksest, seurustelust murrosiästä yms.

    • Anonyymi

      Mulla on se huomenna ja kuumottaa iha sairaast😞

    • Anonyymi

      Se vaihtelee kouluittain, mutta yleensä katsotaan häpykarvatilanne ja kuvataan se.

    • Anonyymi

      Itellä on vikkon pääst mut mun kaveri kerto et siel kysellään kaikkee onks kuukautiset alkanu,onks karvoitusta jne.sit pitäö ottaa paita pois.meil oli sileen et jos oli paidan alla t-paita niin sai pitää sen.sit se jatain kuulemma siin viel kyselee ja ottaa pituuden painon yms.sit se ottaa pulssin ja sit se kai on siin.

    • Anonyymi

      Olen 13v poika. Voiko joku kertoa onko 6 luokalla tapana katsoa alapäähän? 5lk katsottiin kivekset. Ja tytöille tiedoksi heillä ei ainakaan kurkattu housuihin. 5lk tarkastuksessa. Ja entä 7lk? Ja onko koululääkärit ja terkkarit keskiverrosti enemmän naisia vai miehiä. En pelkää sitä, että alapäähän katsottaisiin pelkään pistoksia. (kiinostaa vain tietää nämä asiat) hyvää ja ei koronakesää.

      • Anonyymi

        Se on aina riippunu terkkarista/lääkäristä. Moni kyllä on sitä mieltä heistä, että riittää kun poika itte ilmottaa onko ongelmia vehkeissä, joillakin on sillanen esitietolomake ja jotkut näyttää tällaset kuvat joista pitää valkata omia vehekeitä parhaiten vastaavat:
        https://en.wikipedia.org/wiki/Tanner_scale
        Koululääkärit ja terkkarit on yleisemmin naisia.
        https://www.jikky.fi/palvelut/koulu-_ja_opiskelijaterveydenhuolto/kouluterveydenhuolto/koululaisten_hyvinvointi Hyvää kesää sullaki!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on aina riippunu terkkarista/lääkäristä. Moni kyllä on sitä mieltä heistä, että riittää kun poika itte ilmottaa onko ongelmia vehkeissä, joillakin on sillanen esitietolomake ja jotkut näyttää tällaset kuvat joista pitää valkata omia vehekeitä parhaiten vastaavat:
        https://en.wikipedia.org/wiki/Tanner_scale
        Koululääkärit ja terkkarit on yleisemmin naisia.
        https://www.jikky.fi/palvelut/koulu-_ja_opiskelijaterveydenhuolto/kouluterveydenhuolto/koululaisten_hyvinvointi Hyvää kesää sullaki!

        Mut jos se kattoo alapaahan ja alkaa seisoo onko se paha juttu ja kattooko ihan kunnolla se sinne vehkeisiin va kurkkaako vain?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mut jos se kattoo alapaahan ja alkaa seisoo onko se paha juttu ja kattooko ihan kunnolla se sinne vehkeisiin va kurkkaako vain?

        Voit sanoa että EI katota. Jos kattoo väkisin nii teet seks ahdistelusta rikosilmotuksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voit sanoa että EI katota. Jos kattoo väkisin nii teet seks ahdistelusta rikosilmotuksen.

        Onko sulla jotaki ongelmia alapäässäs?
        Kyllä sen ite sit tietää onko ja THL:n papereissa on vaihtoehto että katotaan kuvista housuihin katsomatta minkä kokonen kikkeli on ja paljonko karvoja, voit vedota siihenkin ja esinahankin voi kysyä. Toisaalta, jos on huolta ettei oo vielä murrosikä alkanut tai ahas esari niin kannattaa näyttää.


    • Anonyymi

      Mitä gynekologi tekee

    • Anonyymi

      siellä 5luokan tarkastuksessa kaivetan tisseistä maitoa

    • Anonyymi

      Mulla oli siinä mieslääkäri ja paita piti ottaa pois... Noloa... Sitte se kysy karvotuksesta, mut ei sitä katottu kumminkaan

    • Anonyymi

      Ei katsotä häpy karvoja kokeilee vain kohdun kohdalta onko kohtu kehittynyt.

    • Anonyymi

      Meillä se seksi pommi otti suihi

      • Anonyymi

        Kasvata karvoi enneku uhoot :D


    • Anonyymi

      Oon 5 luokkalainen poika.Meillä päin katottiin (pojilla) vaan pituus, paino, näkö, luusto sitte piti mennä sängylle makaamaan ja hoitaja tunnusteli mahaa ja sitten se katto ihan nopee boxereihin.
      Eli POJAT ei tarvii pelätä!

    • Anonyymi

      Pojilla siellä terveystarkastuksessa katotaan ensin pituus, paino, näkö, ryhti, kuulo(meilläpäin), sitte mennään yksityiseen huoneeseen ja pitää mennä makaamaan sängylle lääkäri tunnustelee mahaa että onko maksa paikallaan ja sitten (meilläpäin) lääkäri vetää alushousuja vähän ja IHAN NOPEASTI 1MINUUTISSA KIVEKSET.

    • Anonyymi

      Tietääkö joku katsotaanko ylöjärven yhtenäiskoulussa alapää karvoitusta

      • Anonyymi

        Sun keho sun säännöt! Ei ole pakko näyttää kikkeliä!


    • Anonyymi

      Mitä 2021 vuonna 5lk ( tyttöjen ) siin terveystarkastuksessa tehää, ja mitä lääkärintarkastuksessa?

      • Anonyymi

        Sori, mulla se oli viime vuonna, mutta ei varmaa paljo oo muuttunu viime vuodesta. Mulla tsekattii kuulo, näkö, paino, pituus sit vaa kyseltiin ja ei kurkattu pikkareihin eikä ees koskettu rintoihin mutta ei se kamalaa oo ollu ainakaa Mulla. Tsemppiä vaa


    • Anonyymi

      Minulla siellä kuunneltiin sydän ja keuhkot.Katsottiin korvat ja kurkku.Ja sit se katto nopeasti kivekset

    • Anonyymi

      Ei mua muuten jännitä mut kuumottaa jos se lääkäri on mies

    • Anonyymi

      Selvisitkö

    • Anonyymi

      Itellä ykkösellä mies lääkäri käski laskee housut ja alushousut mutta mutta sitten vasta vitosella uudestaa

    • Anonyymi

      Se on noloo

    • Anonyymi

      Ei se musta niin hirvee ollu mä oon siis tyttö kaikki meiän luokan pojat jotka siinä on käyny niin sano että se on ihan kauhee

    • Anonyymi

      (vanha keskustelu mut ihan sama) siis siel ei ollu mitään kauheeta PAITSI kun se terveydenhoitaja laitto mut makaa jollekki sängylle, ja sit se kysy voinko avata mun farkkujen vetoketjuu vähä ja sit avasin ne. sit se työns sen KÄDEN MUN HOUSUIHIN ja sit se sano et ”kaikki kunnossa :)”

      • Anonyymi

        Poika vai tyttö? Vähä oudolta kuulostaa varsinki jos pojalla se laittaa käden kalsareihi, kokeilee onko kivekset kunnossa ja penis kasvanu ja runkkaa esinahkaa ja kokeilee karvoja. Ton olis voinu hoitaa näyttämällä niitä peniksen koko kuvia ja kysymällä xd


    • Anonyymi

      Pls vastatkaa kukaan tätä ei varmaan enää lue, mutta mulla on ihan parin päivän päästä ja pelottaa ihan hemmetisti. Asiallisia vastauksia, mielellään keskisuomen alueelta

      • Anonyymi

        Riippuu terkkarista ja lääkäristä mutta siellä saatetaan arvioida peniksen pituus ja munakarvat tannerin asteikolla jossa P1 on ei karvoja ja P6 aikuisen miehen karvat ja G1 vauvan pippeli ja P5 täyskasvuinen penis. Sitte se voi kokeilla pallit käsin ja vetää pari kertaa esinahkaa ees-taas. Pituus paino verenpaine ryhti myös sekä näyn tarkastus ja ehkä värinäkö.


      • Anonyymi

        Moi onks joku hämeenlinnast kosk mulla on kans se pliis kertokaa mitä siel tapahtuu???????


    • Anonyymi

      Normaali lääkärin tarkastus vain.
      Ei kannata kuunnella jos joku pelottelee!

    • Anonyymi

      Ei oo paha vaik kattoo alapäätä vaan vilkasee ja siinä se

    • Anonyymi

      No mulla oli eka normit ja sit piti mennä sellaselle pöydälle makaamaan ja laittaa jalat silleen haaralle ja sit se katto mun alapäätä hetken ja sit se laitto sinne sen sormet ja se oikeesti työns ne niin syväle et multa tuli verta ja se oli mies!!!!

    • Anonyymi

      Mulla siellä katottiin eka peppua et onko kihomtoja ja sit katottiin billusta et onko karvoja. Muuten ei rintoja testailtu oikeestaan kaveri sano et oli puristeltu tissejä ja tehty perus kihomatotedtejä. Joillain katottiin putkella pepusta että onko siellä jotain. Mulla ei onneks mut oli kiusallista kun vanhemmat istui ja se tunki nenää mun perseeseen

    • Anonyymi

      Voiks joku auttaa ja kertoo TOTUUDEN MUKAISESTImitä siellä tehään kun nelosella oli normi jutut mut kurkataaks sinne sit vitosella oon 11 v tyttö!!!!!!! Vastatakaaaaaa!!

    • Anonyymi

      Siellä ei oikeasti ees tehä mitään kummempaa. Ainakaan meillä. Asun siis jyväskylässä niin meillä ainakin vaan oli perus jutut ja puhutiin sit vähän murrosiästä mut ei kosketeltu mitään

    • Anonyymi

      -pyllystä lämpö
      -sukuelimet
      -perus
      Oltiin sillee et odotus huoneessa piti riisua ihan alasti tyttöjä ja poikia sekaisin. Koko juttu alasti ollaan. Terkan huome oli käytävän toisessa päässä ja puolella sinne alasti kävellään.

    • Anonyymi

      Siellä viidennen luokan terveystarkastuksessa pitää näyttää pimppiä ja tissejä miespuoliselle terveydenhoitajalle. Ainakin viime vuonna piti kun minä olin siellä. Ja poikien piti näyttää pippeliä naishoitajalle.

    • Anonyymi

      Osaatko sanoa että voiko olla näyttämättä hoitajalla sukuelimiä?

    • Anonyymi

      Moi mä oon 4lk tyttö. Meen siis enslukuvuonna 5lk. Ni muo ahdistaa koko ajan että mitä siel tehää. Jos siel ees kurkattais 1sek alkkareihin ni seki ahdistaa muo ihan sikana!!! Ni voisko joku kertoo et mitä siel oikeesti tehää. Mun kaverit jotka on käyny jo 5lk ni ne on sanon mulle et ne joutu olla siel sen koko ajan alasti. 😬😬

      • Anonyymi

        Ei siel mitää kummoista tehä. Meillä etelä- Suomessa tehtiin vaan perusjutut (paino, pituus, ryhti ym) ja juteltiin murrosiästä sekä päihteistä. Ite siis kutosel nyt. Sit lääkärintarkastuksessa vaan juteltiin joku 10 min random jutuista.


    • Anonyymi

      Moi! En siis tota haluu pelotella ketään mutta ei oo ainakaan mitään miks pitäis pelkää! Eli
      1.Se kysy kysymyksiin siis samoja kun aina!
      2.se katto pituuden ja painon.
      Ps. Meillä oli mies lääkäri:(
      3.Se katto ryhin!
      4. Se pyysi ottaa rintsikat pois kosketteli vähän tissejä (hellästi)
      5.Se sano mee tohon pöydälle!
      Sanoin että en haluis että se koskee mun yksityis paikkaan se sano että se pitää tehä ja koskee vaan hellästi ja kattoo u know.
      6. Se koski katto!
      7. Anto HPV-rokotuksen!
      8. Sit sai lähtee!
      Ei hirveen kivaa:)

    • Anonyymi

      5 Sella on meidän tarkastuksessa ollut tosi noloa koska mä oon ollu ihan eka lääkäri teki mulle tarkastuksen ekana eli kaikki näki mun pimpan Sekä tytöt että pojat ensiksi se lääkäri pistää mut pöydälle ja kaikki muut luokka laiseni ja sitten lääkäri purista mun tissiä ja kaikki muut luokkani pojat purista myös mun tissiä ja sitten lääkäri sivelee kädellä pimppaa ja availee mun pimpaa ja kaikki muut luokkani tytöt sivelee kädellä mun pimpaa ja sitten availee mun pimpaa

    • Anonyymi

      Meillä kyl oli ihan ok tarkastus siel lääkäri otti mult housut alas ja pikkarit alas sit se laittaa mut pöydälle painele mun pimpaa

    • Anonyymi

      Ei tehty mitään muuta kun normaalit jutut lol
      Ja rokotus joka ei ees sattunut

    • Anonyymi

      moi Mulla on tulossa se terveystarkastus. Niin ja mua pelottaa siis ihan sika
      että mitä se tekee, Voisko joku vastaa mulle. Niinku yksityiskohtaisesti joku ketä asuu suomessa ja turussa. koska haluisin tietää mitä sielä tehään.

    • Anonyymi

      Mulla on tulossa vitosluokan terveystarkastus pelottaa enkä haluu että se painaa mun pimsaa tai tunkee sormet sinne että sieltä tulee verta.

    • Anonyymi

      Mulla on tulossa kanssa lääkäritarkistus oon vitosella tiiätäkö joku mitä siellä varmaan on nyt on vuosi 2023

    • Anonyymi

      moi!On tulossa mulla kans terkkarin tarkastus (Oon tyttö)JA STRESSAA IHAN SIKANA!!!!! Ja jos se jotain et ''riisu vaatteet''.Niin voithan sille tokaista et Suomi on vapaa maa et todellakaan pakota mua mitään vaatteita riisumaan!!Ja voiko joku kertoa kannattaako se rokote ottaa, oon todella epävarma...Yyh...Mitä kaikkee se kyselee siel?

    • Anonyymi

      Mut muistakaa nyt et jokases kaupungis omalla tavallaan ja siis jotkuthan saattaa vaan pelotella et: ''joo siellä tehdään niitä sus juttuja ja se on kamalaa ja..''..

      Et älkää usko ihan kaikkea:)!(Enhän oo ainoo joka stressaa?)

      • Anonyymi

        Voi hitto tota teinien "suomi on vapaa maa" se ei tarkota yhtään mitään. NATO USA orja tää non


    • Anonyymi

      Mulla katsotuin jo kakkosella housuihin . Eli olin pikkuhousuilla ja se oli vaan sillee mee makaan tohon. Sit makasin siin pöydällä ja se paineli mahaa. Sit sanoi että otatko pikkuhousut tohon polviin asti. Olin aluksi vähän et ? . Mut otin sit se käski olleen rentona ja paineli siitä kysy samalla äitiltä et onkos ollut jotain outoo tällä alueella. Et sillee. Kolmosel oli sillee et terkka sanoi että katotaas vähän housuihin olin jo muuten alasti. Sit otin kokonaan alkkarit pois ja menin pöydälle "sammakko" asentoon. Ja se vaan katto vähän thats IT! Nelosel joutu kans otaan pois. Terkka vaan katto. Vitosel lääkäri sanoo et ota pois pikkarit ja mee tohon pöydälle ja raota jalkoja. Tein niin ja sit se kysyy ootkos itsetyydyttänyt? Onko menkat alkanut? Raotaa häpyhuulia ja koskee VÄHÄN!!! Huom sillä oli kumihanskat. Kutosel saman tyylinen sen tekee terkka. Seiskal punnitaan sut alasti ja haarat auki pöydällä ja vilkasu.

    • Anonyymi

      Eikä!Meillä oli sillai viitosel et tunnusteli siitä mahan alueelta ja katto ryhdin saatiin rokotukset jne ja kysy et onko menkat alkanu

    • Anonyymi

      Kaikki normaalit niinkun yleensäkin mutta puhutaan enemmän kaikesta. Rokotus myös meillä annettiin mutta ei ollut pakollinen.

    • Anonyymi

      Mul kokeiltiin emätin tingettiin sormet sisään ahh
      (LÄPÄL TEHTY!!)

    • Anonyymi

      Mulla oli se lääkärin tarkastus vähän aika sit mut ei se ollu paha piti olla vaan alusvaatteilla ja terkkarilla ihan perusjutut+rokotus js näkö ja kuulo mitä ennen ei oltu tehty mutta ei pikkareihin kurkattu eikä mitään semmosta

    • Anonyymi

      mulla se lääkäri oli mies ja aluks se otti vaan normaalisti kaikki painot ja pituuden mut sit se sano et ota kaikki vaatteet pois ja sano et se tekee jonkun kiihotus testin se hiero mun persettä joku viis minaa ja sit hiero mun tissejä ja sano et on kyllä kasvanut ja et oon aik seksikäs sit se työnsi 2 sormea mun pilluun ja se työnsi ne niin syvään että ai ai kun sattu et oli aika hirveetä

    • Anonyymi

      Apua! Mulla on kohta lääkärintarkastus ja tää keskustelu vaan pahensi jännitystä😨

      • Anonyymi

        Älä pelkää mulle ei tehty sukupuoli tutkimusta kun oli koulunterveydenhoitajalla joten ihan perus jutut se käy läpi pituus paino näkö kuulo ja rokote jos on tarve


    • Anonyymi

      meillä on sillai et meet hoitopöydällle vaa makaa se tunnustelee sun munuaiset jne... sit saattaa kurkata kpikkareiden sisään ja vilkaista rinnat (riippuu lääkäristä!) mut sit vrm paino pituus ja sit ryhti siin joutuu ottaa paidan pois mutta esim minitopin saa jättää! tää on sitten totta

    • Anonyymi

      kaikki noi ja pojat joutuu kans esitteleen vehkeet ja terkkari repii nahkat taakse ,jos suostuu ja jos ei ,niin joutuu ehkä nykyäänkin psykiatrialle hoitoon

    • Anonyymi

      Moi! Kävin pari viikkoa sitten ja sitä ei kannata stressaa. Siellä katotaan pituus, paino, ryhti jossa täytyy ottaa paita pois mutta toppi saa olla, puhutaan perheestä, kavereista ja murrosiästä. Ei siellä mitään tollasta katsota! Kävin viime kesänä näitä keskusteluita läpi ja aloin stressaa ihana hirveesti niin ymmärrän jos jollain on katsottu mutta se että joku niinkun sanoo sellasta vaikka ei ois totta. Ja jos sulla sattuu oleen niin sä voit aina kieltäytyy eikä sua voida pakottaa riisuu esim housuja. Toivottavasti auttoi :)

    • Anonyymi

      Se ei ole mitenkään noloa, lääkärit tekevät ainostaan työtään, ja näkevät satoja ikäisiksi nuoria . Ole hyvilläsi että tarkastetaan , jos huomataan jotain epäkohtia niin saa avun.
      Ja kun jätät tarkastushuoneen niin puolen tunnin päästä jos esim tapaiset lääkärin käytävällä niin hän ei sinua silloin enää edes muista ja tunnista.
      Kyllä lääkäri tietää että tytöille kasvaa rinnat jne, siis meni ihan vaan luonnollisesti sinne ei ole mitään häpeämistä.

    Ketjusta on poistettu 23 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      246
      3913
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2318
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2131
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      92
      2039
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      93
      1704
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1401
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1311
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      306
      1241
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe