Explorius USA

??

Onko kellään kokemuksia exploriuksen vaihtovuodesta yhdysvalloissa? Millainen se soft landing camp New Yorkissa on? Haluaisin mennä exploriuksella juuri tuon soft landing campin takia, mutta olen alkanut miettimään myös yfu:ta, koska exploriusta on haukuttu jonkin verran. Kellään positiivisia kokemuksia?

16

1749

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ??

      Niin ja onko millään toisella järjestöllä mitään vastaavaa leiriä joka kuuluisi hintaan ja/tai osavaltion valitsemis mahdollisuutta?

    • student-

      YFU:lla on saapumisvalmennus kohdemaassa. Tosin se pidetään siellä, minne sijoitut, eikä New Yorkissa. YFU:n valmennus on varmaankin Expon Soft Landing Campia vastaava valmennus ilman sitä New Yorkia, tosin Expo on laittanut alkuvalmennukselleen myyvemmän nimen. Älä anna valmennuksen nimen hämätä. Myös AFS:llä on saapumisvalmennus, joka kuuluu hintaan. Muillakin järjestöillä on usein jonkinlainen valmennus tai vastaanottotilaisuus kohdemaassa, vaikkei nillä olekaan mitään hienolta kuulostavaa nimeä. Ei kannata valita järjestöä yhden valmennuksen takia, vaan vertailla oikeasti.

      "Noin kuukauden sisällä saapumisestasi kaikille YFU:n USA:ssa oleville vaihto-oppilaille pidetään saapumisvalmennus (post-arrival orientation). Valmennukset pidetään paikallisesti, ja siellä tapaat alueellasi olevat muut vaihto-oppilaat eri puolilta maailmaa." http://www.yfu.fi/usa

      YFU:lla voi toivoa ilmaiseksi, minne päin USA:ta mahdollisesti haluaisi sijoittua, mutta osavaltiota ei voi toivoa, eikä sijoitusta toivotulle alueelle voida taata. AFS:llä ei tietääkseni ole aluevalintamahdollisuutta, ainakaan mitään maksullista.

    • vallgård

      Nuo leirit on sen verran täyteen pakattuja, ettei siinä kerkeä ollenkaan tekemään sightseeingiä. Aivan turhaa siis valita vaihto-oppilasjärjestöä sen perusteella.

    • -

      Yleisesti ottaen suosittelen vahvasti YFU:a, itselläni toiminut aivan mahtavasti :D Enkä ole ikinä kuullut, että kukaan ei olisi ollut tyytyväinen..

    • ??

      Kiitos vastauksista, autoitte paljon :)

    • Helen

      Expon leiri ei ole mikään valmennustilaisuus. siellä on kahtena päivänä kiertoajelu bussilla oppaan kanssa. Ihan huippuhyvä! Nähtiin kaikki tärkeimmät paikat. ja sitte saatiin 5 tuntia ihan vapaata aikaa shoppailuun keskenämme. Illalla oli hotellissa sitten vaan sellainen lyhyt juttu missä puhuttiin vielä vähn samoja juttuja kuin keväällä infossa. oli ihan huippua olla New Yorkissa :)

    • expovaihtari 2012-13

      olen lähdössä exploriuksen kautta yhdysvaltoihin vaihtoon tulevana syksynä ja tähän saakka asiat ovat hoituneet oikein mallikkasti. olen kuullut exploriuksesta paljon huonoa palautetta, mutta en ymmärrä mistä kaikki huono palaute on peräsin, koska järjestö on hoitanut tähän saakka työnsä erittäin mallikkasti. explorius on järjestönä hyvä valinta, koska se ottaa ohjelmiinsa vuosittain rajoitetun määrän opiskelijoita. tällöin järjestö voi perehtyä jokaiseen opiskelijaan kunnolla.

      suosittelen exploriusta erittäin lämpimästi kaikille vaihtoon lähteville!

      • American Girl

        Oliskohan edellinen viesti Exploriuksen työntekijän kirjottama? Tää on ainakin suoraan niitten sivuilta: "explorius on järjestönä hyvä valinta, koska se ottaa ohjelmiinsa vuosittain rajoitetun määrän opiskelijoita. tällöin järjestö voi perehtyä jokaiseen opiskelijaan kunnolla." Haloo! Kukaan vaihtari ei kirjota noin. Itellä vaihtoehtoina AFS ta YFU. Niillä on pitkä kokemus, hyvät valmennukset ja tosi selvää mitä hinta sisältää.


      • Tyytymätön
        American Girl kirjoitti:

        Oliskohan edellinen viesti Exploriuksen työntekijän kirjottama? Tää on ainakin suoraan niitten sivuilta: "explorius on järjestönä hyvä valinta, koska se ottaa ohjelmiinsa vuosittain rajoitetun määrän opiskelijoita. tällöin järjestö voi perehtyä jokaiseen opiskelijaan kunnolla." Haloo! Kukaan vaihtari ei kirjota noin. Itellä vaihtoehtoina AFS ta YFU. Niillä on pitkä kokemus, hyvät valmennukset ja tosi selvää mitä hinta sisältää.

        Explorius on hyvä mainostamaan. Itse vanhempana olen tyytymätön heidän toimintaansa. Tuo soft landing oli massatapahtuma eikä sen perusteella kyllä kannata tätä järjestöä valita. Ongelmien sattuessa kuuntelevat vaihdossa olevaa nuorta enemmän kuin maksavaa vanhempaa. En suosittele. Varmaan on järjestöjä, jotka kuuntelevat maksajaakin hiukan. Hyvällä mainonnalla saavat ihmiset uskomaan itsestään parempaa kuin ovat.


      • Kummitus
        Tyytymätön kirjoitti:

        Explorius on hyvä mainostamaan. Itse vanhempana olen tyytymätön heidän toimintaansa. Tuo soft landing oli massatapahtuma eikä sen perusteella kyllä kannata tätä järjestöä valita. Ongelmien sattuessa kuuntelevat vaihdossa olevaa nuorta enemmän kuin maksavaa vanhempaa. En suosittele. Varmaan on järjestöjä, jotka kuuntelevat maksajaakin hiukan. Hyvällä mainonnalla saavat ihmiset uskomaan itsestään parempaa kuin ovat.

        Tyytymättömälle:
        Minkälaisia kokemuksia sinulla sitten on? Olen erään vaihtarin kummitäti ja olen huolissani tästä koko Explorius-systeemistä. Kallista kuin mikä (tosin en itse maksa mitään, vaan vanhemmat). Mutta jotenkin tää juttu minusta "haiskahtaa".


    • ---

      Eihän sillä järjestöllä väliä ole, kaikki on tuurista kiinni.

    • bigapple1

      "Expon leiri ei ole mikään valmennustilaisuus. siellä on kahtena päivänä kiertoajelu bussilla oppaan kanssa."

      Just niin. Mutta valmennus on juuri se asia, jota vaihtari tarvitsee eikä mitään kiertoajeluja. Valitse YFU tai ADS niin saat kunnon valmennuksen ja sitten pääset Jenkeissä reissaamaan vielä halutessasi itärannikolla ja länsirannikolla ja joskus myös Hawaijilla. Kun itse olin vaitharina YFU:n kautta, niin osallistuin 10 päivän reissulle New Yorkiin ja Washington DC:hen. Sitten oli vielä keväällä vajaan parin viikon matka Kaliforniaan.

      Järjestöjen vertailu kannattaa. Isoimmin mainostava ja New Yorkia hehkuttava ei välttämättä ole se paras.

    • .....

      Tässä on 2013-14 vaihtarivuotta pitävän tytön blogi. Exploriuksen kautta lähtenyt.

    • .......
    • Explorius pedofiili

      EXPLORIUS / ASSE:n "Host and local Coordinaattorina" vuosia toiminut opettaja Kevin Garfield Ricks on tuomittu USA:ssa lukuisten nuorten vaihto-oppilaiden seksuaalisesta hyväksikäytöstä. Tämä pedofiili on käyttänyt nuoria vaihtareita hyväkseen vuosikausia, vuosikymmeniä.. Ennen tuomiotaan.
      Tämä kertoo osaltaan jotain Exploriuksen luotettavuudesta vaihto-oppilasjärjestönä:

      http://en.wikipedia.org/wiki/Kevin_Ricks

    • valitseoikein

      Järjestöllä on väliä , mutta jos on hyvä tuuri voi huonokin organisaatio onnistua hommissaan. Useammalle käy kyllä huonosti kun pahamaineisimpien organisaatioden kanssa lähtee vaihtariksi. Valmennusleirin takia ei kannata valita Exploriusta, eikä muistakaan syistä. Kritiikkiä löytyy. Lue ja ota selvää asioista ja käytä järkeäsi.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1555
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1026
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      957
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      714
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe