Mistä porrasvalot

SDFGHADFGN

Teen portaita ja laitan kulkuvalot portaisiin askelmien lähelle seinään upottaen.
Upotus syvyys kiviseen väliseinään noin 7cm.
Ajattelin laittaa niin ettei joka askelmaa valaistasi vaan noin joka kolmannen askelman kohdalle. Valo voisi olla pienitehoinen ja vaikka jatkuvasti päällä öisin.
Mistä löydän kohtuu hintaiset valot (hinta < 30€ kpl) ?

15

1983

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minävaantaas

      saas instruments.

    • hienot portaat

      Minäkin olen etsinyt ja noita settejä on aika harvassa, päädyin tuuppaamaan LED nauhaa portaiden alle ja tuli ihan hieno.

      http://www.led-valot.fi/led-nauhat-c-44.html

      Täältä tilailin nauhaa ja himmentimen seinään. Satasen pintaan koko setti ja helppo asentaakkin.

      Oversolilta löytyy valmis setti noihin valoihin mutta hinta voisi olla hieman edullisempi.

      • Kiinasta halvemmalla

      • VAloja on
        Kiinasta halvemmalla kirjoitti:

        Ja kun tilaa kiinasta niin saa 30 eurolla 5m ledinauhan kaukosäätimellä ja sillä saa sekä himmennettyä että vaihdettua myös väriä valkoisesta kaikkiin sateenkaaren väreihin.

        http://www.dhgate.com/5050-rgb-flexib-led-strip-light-lamp-5m-300led/p-ff80808136a683110136a93a608479e4.html

        Juu kannattaa ehdottomasti säästää muutama kymppi tossa kohtaa. Ite olen pari kertaa tilannut, enkä kyllä enää tilaa. Kaukosäädin teki mitä haluaa, ja muuntaja kesti vajaat 2 viikkoa.

        Ongelmaksi muodostu tosin se, että moni suomalainen ledimyyjä myy samaa sontaa.


      • tyytyväinen
        VAloja on kirjoitti:

        Juu kannattaa ehdottomasti säästää muutama kymppi tossa kohtaa. Ite olen pari kertaa tilannut, enkä kyllä enää tilaa. Kaukosäädin teki mitä haluaa, ja muuntaja kesti vajaat 2 viikkoa.

        Ongelmaksi muodostu tosin se, että moni suomalainen ledimyyjä myy samaa sontaa.

        Itse olen tilannut viisi ledvalosarjaa ja toistaiseksi kaikki on pelannu moitteetta. Ja ihan samaa tavaraa kuin mitä myydään suomessa viisi kertaa kalliimmalla.


    • Portaat

      Ostelin Proled nimisestä firmasta..tekivät pätkät määrämittaan, ja johtimet päihin valmiiksi kolvattuna. Otin nauhalla jossa kunnollinen värintoisto ja sävy. Vuokramökin portaisiin laitoin "tavallista" valonauhaa muistaakseni rautakaupasta. Ero on kun yöllä ja päivällä. Tavallisen nauhan valo näyttää likaisemmalta, ja jotenkin ruskealta

    • Lederman

      Älä osta mitään led hässäköitä vaan etsi ne valaisimet. Tulee varmasti siisti eikä potuta, kun ledinauha ei enää toimikaan.

    • SDFGHADFGN

      Ostin noi highline step led sarjan, kun oli helppo asentaa. sarjassa 6 valoa muuntaja hinta oli noin 190€, lisäksi sarjassa parille valolle lisä paikat. Huonopuoli oli kun tein muuraamalla niin tuo johto ei meinannut riittää valojen välillä (pitää ottaa kiven koon vaatimukset huomioon)

    • LED kikkailija

      Älä tee nauhasta, upota LEDit seinään. ne kestää ja seinässä näyttääkin hyviltä.
      Ymmärsinkö oikein,mupotat kiviseinään....? no, siinä on hiukkasen askaretta, muttei mahdotonta, ei.
      Esim näitä olen käyttänyt :

      http://www.clasohlson.fi/Product/Product.aspx?id=170426410

      Myös irtonaisina ostetut isot LEDit, esim 5-10 mm kauluksineen sopii hyvin :

      http://www.bebek.fi/kauppa/index2.php

      Itse tein yhdet tollaisista 5mm LEDeistä, kullanvärisillä kauluksilla, johtoihin tuli jokaiseen vastus , 12 voltin pieni pistorasiaan työnnettävä virtalähde toimii powerina.
      Halpa, helppo ja toimiva. Ja siisti asennus noilla kauluksilla tuli. Ja ei ole liian kirkas, mutta pimeessä valaisee todella hyvin. Kun on joka askelmalle oma pieni spotti sivussa. Sitäkin olisi voinut parantaa laittamalla molemmille puolille nuo 5mm LEDit.

      • LED kikkailija

        Ai niin, unohdin mainita, tuo Ohlssonin tuote on siis valmis 12 v laite.
        Jos haluat testata moista soveltuuko projektiisi, osta vain yksi kpl, ja kytke esim auton/mp:n akun napoihin.
        Näet sitten valotehon ja keilan mallin hyvin.


      • LED kikkailijan veli
        LED kikkailija kirjoitti:

        Ai niin, unohdin mainita, tuo Ohlssonin tuote on siis valmis 12 v laite.
        Jos haluat testata moista soveltuuko projektiisi, osta vain yksi kpl, ja kytke esim auton/mp:n akun napoihin.
        Näet sitten valotehon ja keilan mallin hyvin.

        Katso myös Partco:n sivuilta,
        taitaa olla kataloogin sivulta 39, Ledi kehykset jne.
        Kelpo valikoima asennuskehyksiä.
        Liikkeen myyjät osaavat auttaa sopivien LEDien valinnassa kauluksiin, sekä tarvittavien vastuksien ja oikean virtalähteen valinnassa.
        Muitakin kauppiaita on toki, nämä vain esimerkkeinä.


      • LED kikkailija kirjoitti:

        Ai niin, unohdin mainita, tuo Ohlssonin tuote on siis valmis 12 v laite.
        Jos haluat testata moista soveltuuko projektiisi, osta vain yksi kpl, ja kytke esim auton/mp:n akun napoihin.
        Näet sitten valotehon ja keilan mallin hyvin.

        Paras lopputulos tulee valonauhalla, joka on askelman tai käsijohteen alla. Tulee tasainen valo, eikä mitään epämääräisiä valokeiloja.

        Askelman alla valonlähde itsessään jää piiloon, jolloin se ei häikäise portaissa kulkijaa.


      • minävaantaas
        ledpoliisi kirjoitti:

        Paras lopputulos tulee valonauhalla, joka on askelman tai käsijohteen alla. Tulee tasainen valo, eikä mitään epämääräisiä valokeiloja.

        Askelman alla valonlähde itsessään jää piiloon, jolloin se ei häikäise portaissa kulkijaa.

        makukysymys, kuka haluaa pestä seinää ja kuka ei, porrasvaloja ollut myynnissä sekä ledeinä että pl:ä. jälkimmäisiä toistakymmentä vuotta.
        ns. valonauha toimii vain siinä tapauksessa, että taustalla seinä tai hiekkapuhallettu lasi, lasi tosin paistaa silmään alakertaan, ja se ei ainakaan minua miellytä! Steplightit mahtuu helposti upottamaan reunapuuhun, rapun yläpuolelle, eikä se häikäise, valoteho riittää.


    • Porras LED

      Hei
      Ostin kotimaiset Saas Instruments LED porrasvalot verkkokaupasta www.sisustalasilla.fi. Heillä oli muutenkin laajavalikoima LED valoja myös keittiöön ja ohjauksia TouchFree katkaisijoilla ja himmentimillä. Tuli hieno kokonaisuus.

    • Paska_ledtek

      Ostakaa mistä ostatte mutta ÄLKÄÄ osta ledtek nimisestä kaupasta. Lähettivät ihan mitä sattuu enkä saanut edes palauttaa koska paketti oli viikon postissa ja sitten avaamatta toisen viikon, olin liian kiireinen remontin vuoksi. Lisäksi ostamani tavarat oli aivan PASKAT. Sinne meni 500e aivan hukkaan.. Heitin loppujen lopuksi kaikki roskiin.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      246
      3913
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2318
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2131
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      92
      2039
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      93
      1704
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1401
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1311
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      306
      1241
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe