Naisten rinkka hakusessa

Reetta

Pitäisi ostaa rinkka perusretkeilyyn Suomessa.
Tarkoitus olisi löytää 162cm :lle normaalipainoiselle naiselle hyvä rinkka.
Onko kellään vinkata käyttökokemuksia mikä olisi sellainen kevyt ja kestävä rinkka n.55-65litrainen. Erittäin paljon kiinnostaisi tuo Fjällräven Kajka 55 W, mutta painoahan sillä on 2,75kg eli kilo enemmän kuin esim. Ospreyn rinkoissa, mutta onko kantosysteemi kuitenkin parempi???
Mitä noita nyt olen katsellut niin näistä ehkäpä jokin: Fjällräven Kajka, Osprey Kestrel 58, Deuter Aircontact tai Jack Wolfskin Highland Trail 50 (Retki-Lehden 3/2012 testivoittaja) Onkohan näistä repuista käyttökokemuksia tai ehkäpä suositella jotain ihan muuta hyväksi havaittua?
Tokihan rinkka täytyy käydä liikkeessä sovittelemassa, mutta kun valikoima on niin laaja niin ois hyvä saada muutakin kuin myyjän näkemystä asiaan :)

10

2265

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vaeltaja8

      Moikka!

      Mulla on käytössä Deuter Aircontact 65 10. Olen pituudeltani 163 cm. Sovittelin ostaessani (3 vuotta sitten) useita rinkkoja, joista edellä mainittu sopi selkääni parhaiten. Osprey sopi myös hyvin selkääni, mutta epäilin sen materiaalien kestoa kovassa käytössä. Kajkaa tai Jack Wolfskinia en kokeillut. Haglöfsia kylläkin, joka ei istunut harteilleni.

      Deuterin kanssa olen kulkenut satoja kilometrejä ja olen tyytyväinen.

    • Heip, itse liikuskelen aivan samalla asialla, samankokoinenkin olen kuin aloittaja.
      Itse kävin alustavasti katselemassa pikkuliikkeessä, siellä vertailin juurikin tuota Kajkaa, tosin 65l ja haglöfsin vastaavanlaista (60l). painoeroa oli puolisen kiloa, varmaan lähes pelkästään pintamateriaaleista (ketturepussa vahva vahakangasmainen, haglöfsissä teknisiä materiaaleja). Toki myös Kajkan kantosysteemissä oli myyjän mukaan joitain alumiinitukia, mitä ei toisesta löytynyt. Itseeni teki vaikutuksen Kajkan PALJON miellyttävämpi (hengittävä, pehmeä) lantiovyö, vaikka vain pienellä painolla selässäni niitä pitelin.

      Lisää vinkkejä otetaan miel. vastaan!

    • hemuli

      Mullakin on tuo Deuter Aircontact 65 10,ja olen 162cm pitkä ja hyvin meni ainakin Karhunkierros :),tukeva rinkka ja vakiovarusteena sadesuoja mikä piilossa pohjassa. Eka pvnä piti säätää rinkkaa ylemmäksi,kun painoi lonkkia liikaa,loppureissu meni tosi hyvin..hyvät säätömahdollisuudet ja vahvan oloiset vetoketjut ja remmit. Eikä ollut kovin kalliskaan,muistaakseni 179€.

      • hommakuseeja

        Ai ei ollut kalliskaan!! !79 euroa on hurja hinta!!

        Olen viime aikoina ihmetellyt jopa pienempien reppujen hintoja.
        Materiaalit on suht samoja kuin 10 vuotta sitten,mutta silloin sai repun noin 40 eurolla,nyt sama reppu kokoluokassa 30-45 litraa maksaa 80-140 euroa!

        Onneksi aikanaan tuli osteltua niitä 40-50 euron reppuja!
        En näillä nykyhinnoilla pysty ostamaan minkäänlaista rinkkaa tai reppua.
        Ihan älytöntä.

        Niinpä kyllä ovat karanneet muidenkin retkeilykamojen hinnat.
        Siivoojan palkoilla ei ole varaa laittaa yhtään rahaa noihin nykyään.

        Retkeilykamojen hinnat on hanurista!!!

        Mutta kun idiootit suostuu maksamaan mitä vaan harrastevälineistä.

        Jos jokainen retkeilijä mennessään retkeilykauppaan ilmoittaisi ettei ryöstöhintoja maksa niin hinnat tippuisivat taatusti siedettävälle tasolle.

        Törkeää ihmisten hyväksikäyttöä nämä nykyhinnat.

        Oikeasti,800 euroa Hillebergin teltasta,jota materiaalinsa vuoksi ei voi
        saumoista teipata,siis vuotaa.... Ei mtn järkeä!!!


      • kaanaanmaas
        hommakuseeja kirjoitti:

        Ai ei ollut kalliskaan!! !79 euroa on hurja hinta!!

        Olen viime aikoina ihmetellyt jopa pienempien reppujen hintoja.
        Materiaalit on suht samoja kuin 10 vuotta sitten,mutta silloin sai repun noin 40 eurolla,nyt sama reppu kokoluokassa 30-45 litraa maksaa 80-140 euroa!

        Onneksi aikanaan tuli osteltua niitä 40-50 euron reppuja!
        En näillä nykyhinnoilla pysty ostamaan minkäänlaista rinkkaa tai reppua.
        Ihan älytöntä.

        Niinpä kyllä ovat karanneet muidenkin retkeilykamojen hinnat.
        Siivoojan palkoilla ei ole varaa laittaa yhtään rahaa noihin nykyään.

        Retkeilykamojen hinnat on hanurista!!!

        Mutta kun idiootit suostuu maksamaan mitä vaan harrastevälineistä.

        Jos jokainen retkeilijä mennessään retkeilykauppaan ilmoittaisi ettei ryöstöhintoja maksa niin hinnat tippuisivat taatusti siedettävälle tasolle.

        Törkeää ihmisten hyväksikäyttöä nämä nykyhinnat.

        Oikeasti,800 euroa Hillebergin teltasta,jota materiaalinsa vuoksi ei voi
        saumoista teipata,siis vuotaa.... Ei mtn järkeä!!!

        Samaa mieltä.

        On se kumma,miten retkuilukaupoissa kate on parhaimmillaan.

        Kyllä hinnat pitäisi saada siedettävämmälle tasolle, koska retkeily on kaikkien etuoikeus.

        Outoa,miten retkeilykaupat saavat pitää hintakartellia keskenään.
        Muutenhan eivät kovat hinnat selity.

        Jos aitoa kilpailua olisi,hinnat laskisivat.


    • minnaäiti

      Suosittelen ostin itselleni vain 1kg painavan 60L rinkan tuollaisesta verkkokaupasta: www.sportnex.fi Oen itse 160cm ja se ei ole ollut minulle liian iso ja istunut tosi hyvin. Hintakin oli rinkkojen halvimmasta päästä. kestänyt myös hyvin jo monet reissut:) Merkki on JLD.

    • WiikonWinkki

      Osta käytetty Savotta Rajapartio ellet jo ostanut.

    • sandaalisuhari

      Mulla on 65L halti rinkka. Ollut jo kymmenisen vuotta aktiivisessa käytössä ja edelleen uuden veroinen. Ollut todella hyvä käytössä, nini opiskellessa kuin vaellusretkilläkin. Suosittelen lämpimästi! (olen 163cm)

    • kinttana

      Mulla on Savotta,mallia 1200.
      Ostettu vuosia sitten,en muista ostovuotta.Ehkä 2004.
      Ostopaikka oli silloinen Lassin retkiaitta Helsingissä.

      Edelleenkin täysin virheetön ja sopii minulle joka olen 160 pitkä.
      Muut rinkat olivat siihen aikaan liian suuria tai jotain...

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1378
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1251
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1185
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1135
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      15
      1091
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1067
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      32
      1034
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1033
    9. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1032
    10. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1023
    Aihe