Miten saa kissan oppimaan käymään hiekkalaatikolla???

kissanpissa

Meidän kissa on toiminut nyt 11-vuotta tallikissana ja kakkaa aina jonkun hyllyn alle tai ulos, nyt sit ostettiin hiekkalaatikko mutta se ei käy siellä...Miten saisi kissan käymään laatikollaan?

11

5466

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pissaa ja kakkaa

      meillä ainakin kissa pienenä oli oppinut jo jonkin verran et hiekkalaatikkoon pissitään, ja kun se tuli meille nii nostettii aina hiekkalaatikkoo ja jotenki se tajus pissaa sinne eikä oo ikin pissaill tai kakaillu muualle ja täähä on sisäkissa, mut en tiedä mite tommose aikusen kans toimitaa (:

    • klorite auttaa

      Pese issa-astia Kloritella-huuhtele ja kuivaa. Klorite on aine joka houkuttelee kissan laatikolle. Sinuna kokeilisin hiekan sijasta pellettiä.

    • Huono yksilö?

      Kissaa ei yleensä tarvitse opettaa käymään hiekkalaatikollaan, vaan se käy siltä luonnostaan. Tämä koskee myös vanhoja, entisiä ulkokissoja, jotka on opetettu vanhoilla päivillään sisäkissoiksi, joten enpä osaa auttaa.

      • Kissa ihminen

        ei kissat välttämättä osaa itse mennä hiekkalaatikolle. meillä kun on kissa niin aluksi se kakki sinne tänne.. löytyi haisevia yllätyksiä kotiin tullessa sitten sängyltä..

        vietiin kissa aina laatikolle, ja nyt se menee sinne ongelmitta ;)


    • minni ja ninni

      Minulla on löytökissa, joka oli ollut ilmeisen pitkään ulkokissana.
      Ei heti osannut tehdä hiekka-astialle kunnes noudatin ystäväni, kokeneen kissankasvattajan neuvoa. Kissa nostetaan laatikolle ja sen etutassuilla kaavitaan hiekkaa ja pidätelään kissaa laatikolla ja sitten taas kaavitaan tassuilla hiekkaa.
      kolme kertaa näytettyäni kissa oppi tekemään hiekkalaatikolle tarpeensa, eikä ole kertaakaan pissinyt ja kakannut muualle.
      Nykyisni käytän pellettiä, tuntuu olevan tehokkaampi hajunpoistaja ja muutenkin miellyttävämpi käyttää.
      Vaihdan pelletit joka päivä ja pesen astian Kloritella.

      Saattaa olla että aloittajan tapauksessa kissa on jo päässyt niin vanhaksi, että sen opettaminen uusille tavoilla on huomattavan hankalaa.

      • Liinukka1216

        Aina kun huomaat, että kissa on mahdollisesti menossa tarpeilleen tai juuri tehnyt ne, vie se hiekkalaatikkoonsa. Näin kissa oppii yhdistämään tarpeiden teon hiekkalaatikkoon ja ehkä oppii käymään siellä. Älä missään nimessä toru kissaa lattialle ruikkimisesta esim.puoli tuntia tämän jälkeen, koska silloin tämä ei ymmärrä, miksi sitä torutaan.


    • 6+21

      Kissa on sisäsiisti luontaisesti, eli jos hiekkalaatikko on puhdas, sopivassa rauhallisessa paikassa ja täytetty hiekalla eikä pelleteillä tms. niin kissa kuin kissa osaa ja haluaa sitä käyttää.

      Jopa villiintyneet kissat tai koko elämänsä ulkokissana eläneet ovat sisäsiistejä! Jos eivät ole, niin silloin on vikaa hiekkiksessä, kissa on sairas tai pahasti stressaantunut. Ja sisäsiisteydellä tarkoitan siis sitä että ne mieluummin tekevät tarpeensa hiekkalaatikkoon kuin lattialle tai muihin paikkoihin.

    • aloittaja11111

      ok kiitos, kissa on 12-vuotias.

    • vvichy

      Toimi mun katille:Houkuttele kissa hiekkalaatikolle, kun vaikuttaa että sillä on hätä. Kuopsuta sormin pieni kuoppa hiekkaan. Kaada vähän vichya kuoppaan.
      Peittele kuoppa samoin kuin kissa. Mun katti ainakin oppi tällä taktiikalla käyttämään laatikkoa.

    • suvikatti vvan

      tallikissa, tai muu ulkokissa oppii laatikolle, kun panee sen kissanhiekan päälle kissalle tuttua materaalia, tallin puruja, tiehiekkaa yms. Kokemusta on

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      19
      1661
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      29
      1319
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      64
      1224
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1132
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      28
      1066
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1046
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1045
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1009
    9. Paske perse pillu

      Kulli seksi hiv
      Ikävä
      6
      1003
    10. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1001
    Aihe