Metropolia-Pääsykoekutsut

~Snorkfröken~

Heips!

Milloinkohan pitäisi Metropolian pääsykoekutsujen viimeistään tulla? (Kyseessä siis sosiaali- ja terveysalan hoitotyön pääsykoe). Onko täällä kukaan vielä saanut kutsua?

61

4029

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • qooppp

      1-2vkoa ennen pääsykokeita.

    • Meya

      Kiitos vastauksesta. Iski tuossa yksi päivä jo paniikki, kun aloin miettiä että olisiko kutsujen jo pitänyt tulla (että mitä ihmettä, enkö mä saakaa kutsua). :D

    • puuskupuhhh

      Itsekin olen ihmetellyt. Opo kuitenkin sanoi ettei ole huolta - just siinä 1-2vko ennen. Oisko kukaan tietoinen, että minkälaisia aiheita on annettu aikaisemmin kokeessa olevaan ryhmäkeskusteluun?

      • abi 1992

        Pääsykoekutsujahan ei voida lähettää, ennenkuin tämän kevään ylioppilaiden arvosanat ovat selvillä. Kirjoitusten tulokset tulevat vasta joskus 20,5 jälkeen.


    • Jalkaterapia

      Laitoin viikko sitten metropoliaan viestiä, ja vastasivat 29.5. mennesssä. Eli 20.-29.5. välillä odottele kutsua, jos silloin ei tule, ota yhteyttä metropoliaan... Mutta nyt siis vielä kuukausi joutuu odottelemaan noita kutsuja...

    • min2241

      viikko ennen koetta

    • RYHMÄkeskustelu

      Mulle tosiaan tuli viime syksynä pääsykoekutsu 1,5vk aikaisemmin.
      Ryhmäkeskustelussa aiheena oli se miten sairaanhoitajana vaikuttaisit median antamiin paineisiin.
      Meidän ryhmällä keskustelu poikkesi paljon aiheesta, mutta tosiaan se aiheesta puhuminen ei todellakaan ole se pääasia, vaan ne vuorovaikutustaidot jne.

      Nimim. ryhmäkeskustelusta 35/35 :)

    • nananananan

      Tänään tuli postissa pääsykoekutsu :))))

      • Sosionomiksi

        Ei ole tullut minulle.


    • :)

      ^koulutus-ohjelma?

      • nananananananan

        Oho ei ollut saman alan, olin vaan niin innoissani kutsusta, että piti hehkuttaa :D Kulttuuripuolelle siis tuli :)


    • Hopeless

      Itse odottelen kutsua Metropolian kätilötyön koulutusohjelmaan, ei ole vieläkään tullut :( Olen jo menettänyt uskoni, että enää edes tulisi. Onko kenellekään tullut jo kutsu kyseisen koulutusohjelman pääsykokeisiin?

    • ~Snorkfröken~

      Itse odottelen edelleen kutsua sairaanhoitajan pääsykokeisiin. En ole itse asiassa edes ajatellut, ettei kutstua tulisi (lähtöpisteiden pitäisi todellakin riittää!), mutta nyt on alkanut vähän pelottaa että mitä jos kutsua ei tulekaan. :O
      Jossain luki että tulisivat viim. 29. päivä, pitääkö paikkansa? onko niin että jos huomenna ei vielä ole tullut, sitten sitä kutsua ei ole tulossakaan?

      Onko täällä kukaan hoitotyön koulutusohjelmaan pyrkivä saanut vielä pääsykokekutsua???

    • Hopeless

      Minäkin tuolta ylempää luin, että viim. tänään "pitäisi" tulla kutsu. Eipä posti tuonut äsken kun toi kasan mainoksia :( Se taisi olla siinä sitten, ja täytyy kyllä myöntää, ettei minullakaan käynyt mielessä, ettei edes pääsykoekutsua tulisi :( :D No, jos kuitenkin pitäisi toivoa yllä vielä huomiseen? Etenkin kun en asu Helsingissä, kutsun tulo tänne saattaa kestää hieman pidempään? :D Tsemppiä kaikille kutsua odotteleville! :)

      • Hopeless

        Ja millä perusteilla muuten uo lähtöpisteet lasketaan, ja paljonko on pääsykokeisiin vaadittu pistemäärä?


      • 3Faarao
        Hopeless kirjoitti:

        Ja millä perusteilla muuten uo lähtöpisteet lasketaan, ja paljonko on pääsykokeisiin vaadittu pistemäärä?

        http://www.metropolia.fi/haku/nain-haet-kevat-2012/
        mene ainekohtaiselle sivulle, sieltä löytyy... tilastoista näkyy paljonko aikaisemmin tarvinnut pisteitä pääsykokeeseen pääsemiseksi


    • 3Faarao

      Ei tännekään tullut vielä tänään kutsua, vaikka olen saamassa todistuksista maksimipisteet. Ehkä huomenna sitten. Olisi kiva tietää tarkempi ajankohta...

    • Hopeless

      No nyt selkis, kiitos tiedosta 3Faarao! :) "Alin hyväksytty valintakokeen pistemäärä on 20." Tarkoittaako se siis, että se on alin hyväksytty pistemäärä, jolla pääsee kokeeseen? Eihän kouluun voi sisään päästä noin alhaisilla pisteillä, jos max. pistemäärä 100? :o Tää on niin piinaavaa...

    • ~Snorkfröken~

      Nimimerkki Hopeless, tuo 20 p. tarkoittaa lähtöpisteitä, ei valintakoepisteitä. :)

      Metropoliassa max. pääsykoepisteet on n. 60 (?) ja ainakin hoitotyöhön pitää saada joku reilusti yli 40 pistettä että voi päästä sisään. En muista tarkkoja pisteitä.

      Ootteko muuten lukeneet paljon? Millasilla fiiliksillä pääsykokeisiin? :)

      • Hopeless

        Vai tarkottaako se sitä, että valintakokeesta on saatava vähintään 20 p. että on mahdollista päästä kouluun? Jos koulumenestyksestä on saanut täydet ja on ensimmäinen hakutoive sitten nuo valintakokeesta saadut väh. 20 p. silloinhan siitä tulis se joku reilu 50 p. Koska ei tuo 20 p. koulumenestyksestä (=lähtöpisteet) kylläkään voi pitää paikkaansa?

        Jos tuo todella tarkoittaa sitä, että tarpeeksi hyvällä koulumenestyksellä on mahdollista päästä kouluun vaikka valintakokeesta pääsisi läpi ihan minimi pisteillä, niin kertooko se mitä hakijan valmiuksista hoitoalalle? :D Tuota koulumenestystä painotetaan ihan liikaa, koska sellainen joka ei syystä tai toisesta ole ollut lukiossa huippuoppilas, voi olla aivan mahtava ja osaava hoitaja! Ei vuorovaikutus- ja läsnäolotaitoja opita lukiossa tai missään muussakaan oppilaitoksessa! :)


    • kätilöksiii

      Huh, helpottavaa kuulla että muillekkaan ei oo noita pääsykoekutsuja vielä tullu! Itsehän tuossa tänä aamuna hätäilin jo että enkö nyt saanukkaan sitä kutsuu ;( ihan ku oisin jostain aiemmin lukenu että ne tulis viimeistää 28.5, mutta tuo ylempänä mainittu 29.5 anto vielä vähän toivoo :) mulla alotuspisteitä 30, mitä luulette, kai se kutsu nyt tulee..?

    • Minä vaan

      Ite hain viime syksynä sh-linjalle ja pääsin sisään toiselta varasijalta, pisteitä oli 43. Sillon piti olla 43,25 pistettä et pääs suoraan sisään, mut toki veikkaan et nyt on korkeempi tuo pisteraja, kun kevään haussa tuppaa olemaan noita hakijoita "hiukan" enemmän kuin syksymmällä.
      Ite hain nyt tänä keväänä Ensihoidon linjalle, ja kuumeisesti odottelen että saako kutsua vai ei, hiukan jo ehdin masentua kun ei tänään tullut, mutta katsotaan josko huomenna tärppäis, jos ei niin sitten luetaan vuosi sairaanhoitaja-linjalla ja kokeillaan ens keväänä uudestaan ensihoitoon.

      • Minä vaan edelleen

        ...niin ja tosiaan pisteitä tuli 23, et siinä ja siinä et tuleeko niillä kutsua...


    • bulb4s4uur

      Itsekin täällä odottelen sitä kutsua kätilö/sairaanhoitajan pääsykokeisiin. Innokkaana selasin postin läpi mutta eihän siellä vielä mitään ollut. Huomenna jos ei tuu, niin alan huolestua. Pisteitä oli kuitenkin 33 jos oikein laskin. Onnea kaikille : ) Ite oon lukenu täs kuukauden päivät kumpaakin pääsykokirjaa. Vielä ois vähäsen jäljellä sivuja ja sit kertailen.

    • ~Snorkfröken~

      Mullakin pitäisi lähtöpisteitä olla 30, että kyllä sen kutsun pitäisi tulla! :D

      Onko niin että huomenna tosiaan kutsut tulee, vai voiko mennä myös myöhäisemmäksi? Kun mietin vaan että jos kutsua ei huomenna tule, niin oliko se sitten siinä...

      • cherry_sunset

        Valintakokeet

        Valintakoekutsut lähetetään seuraavasti
        Nuorten koulutus: 10.5. alkaen (kulttuuriala, liiketalous, sekä tekniikka) 25.5. (sosiaali- ja terveysala)
        Aikuiskoulutus: 14.5. alkaen

        Lainaus Metropolian sivuilta...

        Eli tuon mukaan ne kutsut olis lähteneet viime perjantaina niin varmaan huomisessa postissa aikaisintaan tulee jos on tullakseen, odotelkaa nyt tää viikko loppun ennenkuin ihan luovutatte.


      • Hopeless
        cherry_sunset kirjoitti:

        Valintakokeet

        Valintakoekutsut lähetetään seuraavasti
        Nuorten koulutus: 10.5. alkaen (kulttuuriala, liiketalous, sekä tekniikka) 25.5. (sosiaali- ja terveysala)
        Aikuiskoulutus: 14.5. alkaen

        Lainaus Metropolian sivuilta...

        Eli tuon mukaan ne kutsut olis lähteneet viime perjantaina niin varmaan huomisessa postissa aikaisintaan tulee jos on tullakseen, odotelkaa nyt tää viikko loppun ennenkuin ihan luovutatte.

        Valintakokeet olisiivat olleet 4.-5.6. joten jos kutsu tulisi perjantaina, niin aikaa valmistautumiseen olisi melko niukasti :D toki valmistautumisen olisi voinut varmuuden vuoksi aloittaa hyvissä ajoin, mutta nyt olen jo ainakin itse luopunut toivosta ja tyytyväinen etten lukenut turhaan :)


    • Colorfuleaf

      Juu eipä ole vielä tullut kutsua, jännitys tiivistyy.

      bulb4s4uur mitä pääsykoekirjoja olet lueskellu? Itseltä on kyllä ihan ohi mennyt että semmoset on nimetty o.o Hupsis.

      • Hopeless

        :D minullakin oli hakuvaiheessa mennyt täysin ohi, vasta muutama viikko sitten Metropolian sivuilta huomasin, että sellaisetkin oli siellä mainittu :D Metropolia on käsittääkseni aikalailla ainoita kouluja (AMK), joihin on pääsykoekirjat. Etiikka hoitotyössä oli se toinen, ja toinen oli anatomia & fysiologia, Ihminen taisi olla kirjan nimi.


      • Siis etiikkaa ja ihmisen fysiologiaa ja anatomiaa. Eli kätilön ja sairaanhoitajan pääsykokeisiin oli kaksi kirjaa luettavaksi. (metropoliassa) :/


    • Hopeless

      Ei tuonut posti tänäänkään kutsua. En ole edes alottanut pääsykokeisiin lukemista, ja nyt olen tyytyväinen, ettei tullut lomalla päntättyä turhaan! :) tekemistä muutenkin ihan tarpeeksi.

    • ~Snorkfröken~

      Hopeless, kuinka paljon sulla oli lähtöpisteitä???

    • Hopeless

      20 koulumenestyksestä ja 5 tuli sit siitä kun se oli ensimmäisenä. Eli 25 yhteensä :D

    • jebuuu

      Luin Metropolian facebook sivulta,että sosiaali- ja terveysalan pääsykoekutsut postitettiin eilen.. Saattaahan ne toki tulla myös kakkosluokassa eli toivoa on :D

      • cherry_sunset

        Tänään tuli apuvälinetekniikan koulutukseen valintakoekutsu postissa ja Hyvinkäällä asun, vaik senhän ei pitäis kai vaikuttaa missä asuu, eikös Itellan pitäis kaikkiin paikkoihin kulkee yhtä nopeasti?


    • ~Snorkfröken~

      Hopeless, kuinka paljon sulla oli lähtöpisteitä???

    • kätilöksiii

      noniiin tulihan se valintakoekutsu postissa tänään! :) alotuspisteitä siis oli 30.

    • Minä vaan

      Eipä tullu tänään(kään) kutsua Ensihoidon kokeisiin, lähtöpisteitä oli 23, vähän arvelinkin että ei välttämättä niillä pisteillä päästä kokeisiin, jos ei huomenna näy kutsua, ni sitte se on varma et tällä kertaa napannu, no onneks on kuiteski sairaanhoitaja, linjalle paikka odottamassa, eli joka tapauksessa syksyllä Metropoliaan!

    • ~Snorkfröken~

      Anteeksi Hopeless kun kyselin uudestaan. :D Sivu oli jäänyt auki ja muistin että en ollut vielä kysynyt sun lähtöpisteitä. :D

      Itse laskeskelin että lähtöpisteitä on 30. Eli kutsun pitöisi tulla, eikö?? Alan olla huolissani, vaikka kaiken järjen mukaan mun pitäisi saada kutsu noilla pisteillä. Vai mitä? :D

    • mirkku

      ~Snorkfröken~, mulla oli lähtöpisteitä 30 ja hain ekalla sijalla ensihoitoon ja tokalla sijalla sairaanhoitoon, ja kyllä se kutsu tänään postissa tuli tonne sairaanhoidon pääsykokeisiin, mutta koe luetaan hyväksi kaikissa hakukohteissa mitkä laitoin. Joten kyllä se kutsu sinnekin tulee! :)

    • selikka

      onko näihin sosiaali ja terveysaloille mtn mahdollisuutta että pisterajat olisivat edes yhden pisteen huonommat kuin viime vuonna :C. olen paniikissa, kutsua ei ole tullut ja minulla olisi pisteen vajaa tuosta viime vuoden pisterajasta. :C ja pistää suoraan sanoen vituttamaan että voiko se todella jäädä noin pienestä kiinni.

    • Tänään tuli kutsu! :) Eli siis kätilön valintakokeisiin.

    • murtsi

      Kukaan saanut hammastekniikkaan kutsua tänään? Mulle ei tullu ainakaan vielä, en tiedä pitäskö huolestuu ku pisteitä 25 ja viime vuonna alaraja oli 24... jännäks käy

      • Miukuz

        Eilen tosiaan tuli kutsu hammastekniikkaan. Mulla pisteitä oli 28..


    • ~Snorkfröken~

      Mulle tuli kutsu! Yay! :) Huh helpotus! Ja pääsykoe 6.6., olin varautunut että 4.6. ois, jes pari päivää lisää aikaa lueskella! :)

      Sit vielä pitäisi selvitä siitä pääsykokeesta... :o Apua, viime syksynä meni aivan metsään, voi kun nyt menisi hyvin ja pääsisin sisään!!

    • Hopeless

      Okei eli eiköhän se sitten tänään olis tullut jos olis tullakseen. No, mä jatkan terkkariopinnot loppuun ja haen ens vuonna uusiks! :)

    • tarja r

      mä olen hakenut jalkaterapeutti linjalle ja kutsua kovasti odottelen. Nykyinen työkin liippaa jonkun verran sitä alaa ku kosmetologina teen jalkahoitoja..

    • Colorfuleaf

      Sieltähän se kutsu tuli terkkarilinjalle. Tänään tuli kirjakuulusteluopukset etsittyä käsiin ja nyt luetaan niin, että tukka hulmuaa. Hidasta kahlaamista kyllä nyt tuon fysiikka/kemia osion kanssa x_o' Olisi voinut aiemminkin kirjamaininnan huomata...

      Mutta eikun vaan onnittelut kutsun saaneille ja miksei muillekkin yrityksestä. Energioita lukemiseen!

      • _henkka_

        Tännekin tuli kutsu! :D Snorkfröken.. hehe.. meillä on näköjään sama pääsykoepäivä. Itekin pelkäsin että saisin pääsykoepäiväksi 4.6.. Ehtii vielä kerrata kivasti kirjat ja toipua ylppäreistä. :)
        Tietääkö kukaan muuten kuinka pilkuntarkasti ne niitä asioita siellä kyselee? :o Kun ainakin etiikan kirjassa suurin osa tekstistä on aika yleismaailmallista ympäripyöreetä liipalaapaa (jos nyt ei niitä moraaliteorioita lasketa mukaan).. Tulee vaan sellanen vaikutelma itelle, että huhuh.. mitehä tästäkin saa kysymyksen väsättyä?


    • Colorfuleaf

      Musta alkaa tuntuu että pääsykokeet on suuniteltu suosimaan yo pohjalla hakevia. Hoitotyössä kun nää atomien väliset elektroninsiirtoketjut ja muut on niin tärkeitä ja päivittäin luetaan geneettistä koodikieltä :D Mitä ihmettä! Ei jotenki tunnu olevan hirveesti yhteydessä alan todellisii vaatimuksii tää materiaali, minkä pohjalta opiskelijat valitaan...

    • heeekasjj

      Hain viime vuonna sh-linjalle. Pääsykoekysymyksiä siis tosiaan oli tuossa kirja-osiossa 120kpl eli 60/60. Kysymykset ovat oikein/väärin/en tiedä. Tosiaan, joukkoon mahtui aika paljon ns. kompakysymyksiä, ja kysymyksiä mihin oli vaikea vastata. Joten lukekaa ne kysymykset tosiaankin huolella :) Ja siis tosiaan, ehkä ne fysiikan jutut on helpompia yo-pohjalla olevalle, mutta etiikan kysymykset taas helppoja, ainakin näin itselleni kun hoitotyötä jo aikasemminkin takana.
      Ryhmäkeskustelulla kuitenkin on isompi merkitys ainakin pisteiden kannalta, siitä voi kokonaisuudessaan saada muistaakseni enempi pisteitä kun kirjakysymyksistä. Mutta sen voin sanoa, että koulussa toi anatomia sun muut tulee olemaan sellaisia, että täytyy osata erilaisia kemiallisia kaavoja sun muita, esimerkiksi keuhkojen happi-hiilidioksivaihdosta sun muuta.
      Tsemppiä kaikille lukuihin ja onnea pääsykokeisiin! :)

    • neljään yrittänyt

      Kuinka moneen kevään AMK haulla voi päästä pääsykokeeseen. Kahteen vai useampaan.

      • neljä koetta

        Minulle tuli kutsu kaikkiin neljään vaihtoehtoon.


    • ~Snorkfröken~

      heeekasjj, eikös se ole niin, että ryhmäkeskustelun max. piseet on 30? Muistin että kirjakuulustelunkin max. pisteet olisivat 30 eli yhteensä koko pääsykokeen max. pisteet 60 pistettä.

      Miten ne pisteet oikeasti jakautuu??

    • anskuleera

      Mulla lähtöpisteitä 32, ja kutsua terkkarin pääsykokeisiin odottelen vielä????

      • anskuleera

        ja kutsu saapui! jes! :)


    • ~Snorkfröken~

      anskuleera, soita hakutoimistoon!!

    • SH-opisk...

      Osa hakijoista kutsutaan valintakokeeseen koulumenestys pisteiden ja ensimmäisen hakutoiveen pisteiden perusteella sosiaali- ja terveysalan valtakunnallisten valintaperusteiden mukaisesti.

      Poikkeuksena valtakunnallisista valintaperusteista lopullinen opiskelijavalinta tehdään ensimmäisen hakutoiveen pisteiden (0p tai 5p) ja valintakoepisteiden (max 65p) summan perusteella.

      Lähde:

      http://www.metropolia.fi/fileadmin/user_upload/Hakutoimisto/Kevät_2012_nuko/SOTE/Valintaperusteet_sote.pdf

      • SH-opisk...

        Eli lähtöpisteillä ei merkitystä muuhun kuin pääsykokeisiin pääsyyn.


    • koentsyymi

      Mitkä on yleensä olleet ne pisterajat, joilla on päässyt sisään (tai edes kohtalaiselle varasijalle)???

    • odottaatuloksia

      itsellä tuli kutsu 1viikko ennen koetta , oli siinä mahtavaa kerrata 5päivässä yli 3vuoden opinnot =)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      105
      1796
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1407
    3. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      6
      1376
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      144
      1293
    5. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      13
      1279
    6. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      92
      1260
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      23
      1217
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      641
      1186
    9. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      1058
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      13
      1008
    Aihe