Eikä ole tarvinnut hetkeäkään vielä katua.
2006 vuoden automaatti 2,2 litran koneella ja mittarissa 90000 kilometriä.
Siisti peli kaikin puolin ja takuuta vuosi tai 20000 kilometriä.
Mä olen nyt ajanut rapiat 1300 km ja mitään vikoja ei ole vielä ilmennyt,vaikka luulisi edes jotakin pientä ilmaantuvan.Pienempi bensankulutus mitä kuvittelin,eikä ajettavuudessa ole moittimista.
Takana on todella ruhtinaalliset tilat 3 henkilölle.Ja vääntöä koneesta löytyy ihan kiitettävästi.Varustuskin on melko runsas hintaluokkaan nähden.Tiistaina menee vielä Deltan piikkiin huoltoon,jossa vaihdetaan takaluukun mikrokytkin ja takalasin pyyhkijän moottori.
Kyllä mä olen täysin tyytyväinen,sillä huonomminkin olisin voinut varmasti valita.
Mutta sittenhän sen näkee,kun alkaa kilometrejä tulla ja normaalit pikkuviat alkavat näyttäytyä.Toistaiseksi mä kuitenkin nukun yöni hyvin!
Ja sitten mä ostin sen Croman...
30
3765
Vastaukset
- tfygu7hi8j9o
Eihän siinä ole kuin yksi vika : se on fiat.
Fiat muni omasta mielestäni croman kanssa homman siinä että siitä tehtiin kyllä iso, mutta totaalisen mitäänsanomattoman näköinen auto. Iso sedan tai farkku olisi mennyt kaupaksi muttei tuollainen omituisen munan näköinen töpöperä ei....
Varmaan edullinen ostaa käytettynä....- kyllä se oikea auto
Fiat Cromassahan on Opelin kone ja tekniikka.Ja kulkee ilmeisesti sen verran lujaa ,että et ole koskaan nähnyt sitä muusta kulmasta? :-)
- Audilla pöpelikköön
Mitä vikaa ulkomuodoissa?
- Fiatin omat dieselit
kyllä se oikea auto kirjoitti:
Fiat Cromassahan on Opelin kone ja tekniikka.Ja kulkee ilmeisesti sen verran lujaa ,että et ole koskaan nähnyt sitä muusta kulmasta? :-)
Siis Cromassa on Opelin bensiinimoottorit ja olikohan yhteinen pohjalevy Vectran kanssa. Automaattivaihteistot taitaa olla japanilaisen Aisinin valmistamia. Dieselmoottorit ovat Fiatin omia, joita kylläkin mm. joissakin Opelin malleissa käytetään.
- Crommi
Nuku yösi rauhassa, se toimii. Ite oon ajanut -> 200tkm dieselillä ja tämä taival on ollut harvinaisen vähävikainen. Huoltojen välisiä reissuja ei ole tarttenu tehä (lukuunottamatta 1 takaisinkutsukampanja). Egr-venttiili takuuseen. Takaiskarit, etujarrupalat (160tkm) omaan piikkiin, siinäpä ne. Ihme auto, kaikki toimii ja aina. Ei nitinöitä/lukko-ongelmia, edes näillä paikallisilla pakkasilla (->-40). Jotenkin tästä aina ajaessa tulee mieleen vain "vakuuttava". Ja oon tämän kanssa tien päällä viihtynyt ennätyksellisen hyvin, tavallisesti oon vaihtanut 3v/120tkm mutta nyt on mennyt jo 2v. "yliajalle":)...pitää koittaa saada vaihto aikaiseksi.
- Crommi
Hep, lisäys vikalistaan. Meni kuskin ovesta johtosarjat (joku) poikki jotka paikattiin. Joten jotain näistä Fiatin säkkövioistakin vielä jäljellä...tosin >200tkm ajoa.
- Halpis joo
pitää koittaa saada vaihto aikaiseksi.
Älä ylläty sitten kun huomaat että autosi arvo on parin tonnin luokkaa.. - HiivattiGoGo
Halpis joo kirjoitti:
pitää koittaa saada vaihto aikaiseksi.
Älä ylläty sitten kun huomaat että autosi arvo on parin tonnin luokkaa..Eipä haittaa, jos Hiivatista maksaa 4 donaa ja jälleenmyyntiarvo viiden vuoden jälkeen on 2000 euroa :)
Eräissä muissa kalliimmissa automalleissa vuotuinen hinnanalennus on luokkaa 2500-3000 euroa. Se on kallista ajoa.
- Alkuperäiset.
Fiatin jarrupaloilla 160.000km? Puntossa kesti 40.000km. Raidetangonpäät 95.000km.
- 60 5d
Paljonhan se jarrupalojen kesto riippuu siitä miten ajaa ja joutuuko jarrutelemaan paljon. Ajoin edellisen Puntoni jarrupaloilla 80 tkm, kunnes vaihdatin, pintaa tosin olisi vielä ollut jäljellä. Seuraavassa huollossa eli 100 tkm:ssa vaihdatin jarrunesteet. Ajoin muuten noilla 80 tkm:ssa vaihdetuilla jarrupaloilla yli 100tkm, koska en ollut vaihtanut jarrupaloja toista kertaa kun Puntoni meni vaihtoon 182 tkm ajettuna. Jarrulevyt olivat muuten alkuperäiset vielä tuolloinkin ja vielä melko hyvät! Samoin takajarruille en tehnyt koko aikana mitään. Ajelen melko ennakoivasti, mutta välillä käytän jarruja reippaasti, jotta jarrut pysyvät hyvässä kunnossa. Katsastusmies kyllä muistaakseni sanoi että joissakin muissa nykyautoissa menee nopeastikin jarrupaloja. Mielestäni monet ihmiset ajavat nykyään jonoissa liian lähellä edelläajavia, jolloin joutuu jarrutelemaan paljon. Samoin jarrutetaan turhaan esim. motareiden rampeille ajettaessa, vaikka voisi jarruttaa moottorijarrutuksella aikaisemmin.
- Alkuperäiset
60 5d kirjoitti:
Paljonhan se jarrupalojen kesto riippuu siitä miten ajaa ja joutuuko jarrutelemaan paljon. Ajoin edellisen Puntoni jarrupaloilla 80 tkm, kunnes vaihdatin, pintaa tosin olisi vielä ollut jäljellä. Seuraavassa huollossa eli 100 tkm:ssa vaihdatin jarrunesteet. Ajoin muuten noilla 80 tkm:ssa vaihdetuilla jarrupaloilla yli 100tkm, koska en ollut vaihtanut jarrupaloja toista kertaa kun Puntoni meni vaihtoon 182 tkm ajettuna. Jarrulevyt olivat muuten alkuperäiset vielä tuolloinkin ja vielä melko hyvät! Samoin takajarruille en tehnyt koko aikana mitään. Ajelen melko ennakoivasti, mutta välillä käytän jarruja reippaasti, jotta jarrut pysyvät hyvässä kunnossa. Katsastusmies kyllä muistaakseni sanoi että joissakin muissa nykyautoissa menee nopeastikin jarrupaloja. Mielestäni monet ihmiset ajavat nykyään jonoissa liian lähellä edelläajavia, jolloin joutuu jarrutelemaan paljon. Samoin jarrutetaan turhaan esim. motareiden rampeille ajettaessa, vaikka voisi jarruttaa moottorijarrutuksella aikaisemmin.
Pääasiassa kaupunkiajoa ,mutta moottorijarrutusta ja ennakoivaakin . Välillä kannattaa reippaasti jarrutella , ainakin Unon jarrut jumitti herkästi. Puntoissa pehmeät palat , kun sitä jarrupölyä on paljon. Nyt Yariksessa ei pölyy yhtään. Uskon yli 100.000 kestävän. Uutena sai jarruu polkee tosissaan. Tarvikepalat Fiatissa ei kestä kauaakaan.Ei kyllä maksakaan.
- Crommi
Alkuperäiset kirjoitti:
Pääasiassa kaupunkiajoa ,mutta moottorijarrutusta ja ennakoivaakin . Välillä kannattaa reippaasti jarrutella , ainakin Unon jarrut jumitti herkästi. Puntoissa pehmeät palat , kun sitä jarrupölyä on paljon. Nyt Yariksessa ei pölyy yhtään. Uskon yli 100.000 kestävän. Uutena sai jarruu polkee tosissaan. Tarvikepalat Fiatissa ei kestä kauaakaan.Ei kyllä maksakaan.
Niin, en ylläty "vaihtoarvosta", mutta on sentään monikertainen tuohon mainitsemaasi. Ja lisäyksenä tuohon jarrupalakulumiseen, minun Croma on tahkonnu maanteteitä eikä kyliä. Siihen se onkin tehty ja nyt kun näitä rimpuloita olen koeajanut niin pitää miettiä vaihdanko lainkaan.....
- 60 5d
Crommi kirjoitti:
Niin, en ylläty "vaihtoarvosta", mutta on sentään monikertainen tuohon mainitsemaasi. Ja lisäyksenä tuohon jarrupalakulumiseen, minun Croma on tahkonnu maanteteitä eikä kyliä. Siihen se onkin tehty ja nyt kun näitä rimpuloita olen koeajanut niin pitää miettiä vaihdanko lainkaan.....
Nimimerkkille Alkuperäiset "Tarvikepalaaat Fiatissa ei kestä kauaakaan". Höpöpuhetta!
Minä tosiaan ajoin alkuperäisillä 80 tkm ja pintaa olisi ollut vielä jäljellä. Seuraavat olivat TARVIKEPALAT, joilla ajoin siis yli 100 tkm kunnes Puntoni meni vaihtoon 182 tkm ajettuna. Silloinkin niissä paloissa oli vielä pintaa jäljellä. Eli kyllä tarvikepalat kestää hyvin vaikka edulliset ovatkin!
Nimimerkille Crommi: Ihan kohtalaisesti Croma pitää arvonsa. Luulenpa että euroissa mitattuna arvo on pudonnut jopa vähemmän kuin luokkansa kalleimmissa autoissa. Ainakin joinakin vuosina uuden Croman hinta oli mielestäni suorastaan edullinen luokassaan joten ei arvonalennuskaan voi olla tolkuton. - Ja sitten mä ostin..
60 5d kirjoitti:
Nimimerkkille Alkuperäiset "Tarvikepalaaat Fiatissa ei kestä kauaakaan". Höpöpuhetta!
Minä tosiaan ajoin alkuperäisillä 80 tkm ja pintaa olisi ollut vielä jäljellä. Seuraavat olivat TARVIKEPALAT, joilla ajoin siis yli 100 tkm kunnes Puntoni meni vaihtoon 182 tkm ajettuna. Silloinkin niissä paloissa oli vielä pintaa jäljellä. Eli kyllä tarvikepalat kestää hyvin vaikka edulliset ovatkin!
Nimimerkille Crommi: Ihan kohtalaisesti Croma pitää arvonsa. Luulenpa että euroissa mitattuna arvo on pudonnut jopa vähemmän kuin luokkansa kalleimmissa autoissa. Ainakin joinakin vuosina uuden Croman hinta oli mielestäni suorastaan edullinen luokassaan joten ei arvonalennuskaan voi olla tolkuton.Nyt on sellaiset 2200 ja rapiat kertynyt kilometrejä.
Koko ajan mä olen odotellut kaikenlaisten pikkuvikojen ilmaantumista,mutta kun ei!
Yksi isompi kylläkin ilmaantui:
Etupyörän laakeri sanoi sopimuksensa irti ja piti jumalatonta rouhintaa ja paukkumista.Hetken kävi mielessä,että ei helevatti sentään...
Mutta kun mä sitten ajoin pirssin Delta-Autoon,niin siellä ei kaverit kauaa nikotelleet.Yllättävän nopeasti oli uusi laakeri napoineen asennettu.
Ja yllättävää oli myöskin työn perusteellisuus,sillä olivat samalla poistaneet kivensirun toisen puolen jarrupaloista.Viimeisen päälle huolellista työnjälkeä!
On ihan pakko tähän pistää kiitokset Salon Delta-huollon pojille hyvästä ja ystävällisestä palvelusta.
Muutenkin siellä tuntuu olevan melkoisen hyvä ilmapiiri porukan kesken ja siellä ainakin kohdellaan asiakasta mukavan tuntuisesti.
Kyllähän tuollaisen korjaamon hieno yhteishenki väkisinkin jää mieleen,joten jatkossakin mä poikkean siellä mielelläni.
Jos ei muuten,niin jo pelkästään kaakaon takia!Oli se niin hyvää...
JOs nyt Cromasta haluaa jotakin negatiivista kaivaa esille,niin yksi juttu on mua vaivannut:
Monta kertaa liikennevaloissa on hätkähtänyt vaistomaisesti,kun tuntuu moottori sammuneen.Koneessa on niin värinätön tyhjäkäynti,että mä vanhasta muistista aina vilkaisen mittaritauluun.Vaan käynnissä on ja vaimo hyrisee yhtä tyytyväisenä tähän kulkuneuvoon.
Vanhaa sanontaa muutellen:
Kahta en vaihda.Toinen on tämä Croma ja toinen on Salon Delta-Auto! - Croma2
Crommi kirjoitti:
Niin, en ylläty "vaihtoarvosta", mutta on sentään monikertainen tuohon mainitsemaasi. Ja lisäyksenä tuohon jarrupalakulumiseen, minun Croma on tahkonnu maanteteitä eikä kyliä. Siihen se onkin tehty ja nyt kun näitä rimpuloita olen koeajanut niin pitää miettiä vaihdanko lainkaan.....
Tiukkaa se teki Cromasta luopua. Tai siis, uusi auto on tilattu ja vieläkin mietin, että annanko tuota ollenkaan vaihdossa. Mutta kun ei millään tartte kahta autoa, ja vakuutus yms kulut juoksisivat vaikkei paljon sillä ajaisikaan. Mutta, mutta.... vielä on muutama viikko aikaa miettiä.
Ja, kuten sanoit, koeajoilla nämä rimpulat kyllä erottui ja niinhän siinä kävi, että pirun kallis se seuraava pirssi on. Ei näiden anjovisten hinnalla päässyt oikein Croman tasolle millään...
- turhaa ennakkoluuloa
Harvinaisen komia Fiat ja hyvä.
Mikshän lopettivat tekemisen.
No,kai ennakkoluulojen takia.
Fiat on aivan liian aliarvostettu
auto.
Vaikka se taitaa olla näköharhaa,
Puntojahan tulee koko ajan vastaan.
Harmi kun lopettivat sen halvan Fiatin
tekemisenkin,mikä se nyt oli Altea vai Albea?
Iso tavaratila,tavallista korkeampi maavara,
yksinkertainen,hyvä peli. - ffffffffffffffffffff
Onko tuossa 2,2L koneessa samat jakoketju ongelmat kuin opelissa, koska sama konehan tuo taitaa olla?
- Cromasta
Sama jenkkien? suunniittelema GM konehan tuo on.
Tosin parannetulla jakopäällä, joten tuossa noita ongelmia ei pitäisi olla.
Niinkuin osassa 2.2 vectrojakin,
Kone on todella nopeasti läpeävä, ja käyttökoneena aika passeli.
Italailalaista luonnetta siitä ei oikein löydy.
Alkupään 1.8 koneet taisivat olla fiat perustaisia, vai oliko tämä stilossa.
Saksalaisen yhteistyön tuloksena taisi periytyä katkeilevat jouset. - Fiat on leppoisa
Läheistä sukuahan Fiatin ja GM:n tietyt osat ovat olleet keskenään.
Dieselpuolella JTD:tä on muunnettu esimerkiksi Alfa Romeoista Saabeihin jne, luokkansa tehokkaimpia moottoreita ja sukua common rail-systeemeille. Fiatin bensamoottorit ja paljon muutakin on lainattu Vectrasta.
Onhan se toisaalta ehkä hyvä kuluttajan kannalta, että löytää mieleisen ja kestävän, vaikkakin aliarvostetun kulkuvälineen ja on tyytyväinen hankinnastaan.
Fiatin ja monen muunkin merkin laatu on mennyt tasaisesti ylä-ja alamäkiä. Nyt taitaa mennä koko Fiat-Chrysler SpA:lla melko kovaa...- Ja sitten mä ostin..
Nyt on ajettu jo yli 5000 kilometriä ja Croma käy ja kukkuu!
Etulaakeria lukuunottamatta ei ole ilmaantunut mitään vikoja.
Sähköpuoli pelaa moitteettomasti ja muutenkin tuntuu olevan tekniikka kunnossa.
Pirssissä on kuitenkin niin paljon vempeleitä,että pikkuinen pelko kaihertaa koko ajan taka-alalla.Kuitenkin mä olen tottunut köyhyyttäni ajelemaan melkein 20 vuotta vanhoilla autoilla,joten nykyinen menopeli on mulle yhtä suurta juhlaa!
Eilen tuli käytyä yli 400 kilometrin lenkki Lahdessa.Näköjään ei se bensan kulutus loppujen lopuksi ole niin kouraisevaa,vaikka puoli tankillista mennä hulahti sillä reissulla.Jos totta puhutaan (ja miksi ei puhuttaisi!),niin kyllä mä odotin suurempaa kulutusta.
Moottoritiellä oli tosi vakaata menoa,eikä pelkoa toisten jalkoihin jäämisestä.
Ohjaus on Cromassa mun mielestäni vähän turhankin herkkä auton painoon verrattuna.Ja kyllähän se kiihtyy minkä tarvitseekin,sillä enhän mä mihinkään Safari-Ralliin ole menossa!
Kaikin puolin täytyy olla tyytyväinen tähän ostokseen.Jos mulla on joskus ollut ennakkoluuloja Fiatiin nähden,niin kyllähän ne nyt karisivat sitten lopullisesti.
Onhan nykypäivän autot sentää jo aivan toista luokkaa kuin ennen vanhaan ja mulle on sama,vaikka keulassa jököttäisi Popedan keulakoriste.
Joten mä toivotan teille muille Croman käyttäjille hauskaa ja lämmintä kesää! - Crommi
Ja sitten mä ostin.. kirjoitti:
Nyt on ajettu jo yli 5000 kilometriä ja Croma käy ja kukkuu!
Etulaakeria lukuunottamatta ei ole ilmaantunut mitään vikoja.
Sähköpuoli pelaa moitteettomasti ja muutenkin tuntuu olevan tekniikka kunnossa.
Pirssissä on kuitenkin niin paljon vempeleitä,että pikkuinen pelko kaihertaa koko ajan taka-alalla.Kuitenkin mä olen tottunut köyhyyttäni ajelemaan melkein 20 vuotta vanhoilla autoilla,joten nykyinen menopeli on mulle yhtä suurta juhlaa!
Eilen tuli käytyä yli 400 kilometrin lenkki Lahdessa.Näköjään ei se bensan kulutus loppujen lopuksi ole niin kouraisevaa,vaikka puoli tankillista mennä hulahti sillä reissulla.Jos totta puhutaan (ja miksi ei puhuttaisi!),niin kyllä mä odotin suurempaa kulutusta.
Moottoritiellä oli tosi vakaata menoa,eikä pelkoa toisten jalkoihin jäämisestä.
Ohjaus on Cromassa mun mielestäni vähän turhankin herkkä auton painoon verrattuna.Ja kyllähän se kiihtyy minkä tarvitseekin,sillä enhän mä mihinkään Safari-Ralliin ole menossa!
Kaikin puolin täytyy olla tyytyväinen tähän ostokseen.Jos mulla on joskus ollut ennakkoluuloja Fiatiin nähden,niin kyllähän ne nyt karisivat sitten lopullisesti.
Onhan nykypäivän autot sentää jo aivan toista luokkaa kuin ennen vanhaan ja mulle on sama,vaikka keulassa jököttäisi Popedan keulakoriste.
Joten mä toivotan teille muille Croman käyttäjille hauskaa ja lämmintä kesää!Juu, kesä meni joten myöhäistä kiiitosta ja samoin ja kaikille. Vaihdoin Croman puolipakosta pois kun en enään dieseliä tarvi(kannata). Mutta tästä autosta jäi niin hyvä maku ettei mistään ennen (Nissaneita, Opeleita, Citroen). Kaikki toimi jämptisti ja ajettavuus on hieno. Se on ihan oikeasti hyvä ajettava, paras mittari kaiketi siihen on se että ajelin sillä pitkiä päivämatkoja (400-1000km), väsymättä, tuoreena perillä. Rengasmelu ei ole rasite, varsinkaan oikeilla rengasvalinnoilla. Ja kaikki toimi aina nikottelematta, myös paukkupakkasilla.
Jäi jotenkin semmoinen mielikuva, että italioaanot halus näyttää että osaa nekin tehdä autoja....ja ne onnistui tekemässään....mutta kukaan ei vaan sitä huomannut.
Harmi, oikeasti aivan hemmetin hyvä auto! - viikon mietittyäni
Crommi kirjoitti:
Juu, kesä meni joten myöhäistä kiiitosta ja samoin ja kaikille. Vaihdoin Croman puolipakosta pois kun en enään dieseliä tarvi(kannata). Mutta tästä autosta jäi niin hyvä maku ettei mistään ennen (Nissaneita, Opeleita, Citroen). Kaikki toimi jämptisti ja ajettavuus on hieno. Se on ihan oikeasti hyvä ajettava, paras mittari kaiketi siihen on se että ajelin sillä pitkiä päivämatkoja (400-1000km), väsymättä, tuoreena perillä. Rengasmelu ei ole rasite, varsinkaan oikeilla rengasvalinnoilla. Ja kaikki toimi aina nikottelematta, myös paukkupakkasilla.
Jäi jotenkin semmoinen mielikuva, että italioaanot halus näyttää että osaa nekin tehdä autoja....ja ne onnistui tekemässään....mutta kukaan ei vaan sitä huomannut.
Harmi, oikeasti aivan hemmetin hyvä auto!Helppo sanoa samaa:Hemmetin hyvä auto!
Mä olen nyt ajanut 18 tuhatta kilometriä ja ei ole ilmaantunut pahempia yllätyksiä.
Toinen takajousi katkesi alimmasta kierteestä ja vaihdettiin takuun piikkiin.
Aikaisemminhan vaihdettiin etupyörän laakeri ja uusittiin koko takalasin pyyhinsysteemi.
Takana on tukivarsien puslat kuluneet ja edessä molemmat raidetankojen sisäpäät menevät vaihtoon.Osat ei paljoa maksa ja tuttu kaveri vaihtaa ne halvalla.
Ollut 15 vuotta korjaamolla, joten homma hoituu kunnollisesti.
Tosi huoletonta menoa tämä 6 kuukautta.
Toivottavasti talvi ei aiheuta mitään ylimääräisiä sydämentykytyksiä!
Kaiken kaikkiaan on tää Croma pelannut yli odotusten ja nyt sitten kohta testailemaan talvikelejä.
- Rami..
Mulla on ollut 2.2 croma nyt 2,5 vuotta. Toiminut luotettavasti, mennyt aina heittämällä katsastuksestakin läpi. Ajettu nyt 73 tuhatta. 30 th ajanu nyt ite sillä.
- Croma2
Niinpä niin,
Croma on todellakin oikea auto. Ainoa "vika" on vaan heikko arvostus ja sitä myöten halpa hinta. Sekin tietty käytetyn ostajalle hyvä... Takana 120 000 ja viat seuraavat:
- yksi laturin hihna (takuu),
- pari peruutustutkan anturia (takuu),
- takaluukun kahva (suunnitteluvika, takuu)
- puola (eli sytytysyksikkö),
- oven sisäkahva,
- raidetangon päät,
- etutukivarsien taemmat puslat.
Kerran vaihdettu jarrupalat ja akku.
Nyt Croma etsii uutta omistajaa... - Croma2
PIeni vihje: vaihda se alkuperäinen GM:n öljynpaineella toimiva jakoketjun kiristin Saabin jousikuormitteiseen. Se on satasen remontti, mutta kannattaa... ei tule ongelmia sen jakopään kanssa. Se taas voi käydä kalliiksi. Ja vaihda öljyt 15 tkm välein. Vähintään.
- tiiankamu
Oletkohan nyt varma että moista kiristintä jousella edes saatavana tuohon malliin. Jos näin on niin mistä mukamas löytyy? Moottorin mallihan on Z22SE. Minä en ole moisesta edes kuullut.
- tiiankamu
Tai siis eikös se ole jousella muutenkin. Jousi esikiristää jatkuvasti ja vielä sitten öljynpaineella lisää käynnissä kireyttä.
- ja sitten mä ostin s
Näin mullekin sanottiin, kun kävin asiaa utelemassa.
Ja nyt tuli Croma katsastetuksi, ainoastaan toinen jarruvalopoltin oli palanut.
Muuta vikaa ei löytynyt.
Mittarissa nyt vajaa 119000 kilometriä, joten hyvin on kosla kulkenut.
Jarrut hyvässä kunnossa:Heittoa oli 0/0/0 eli ei paljoa puolla.
Päästöt oli sitä luokkaa, että ei voi parempaa toivoa.
Ensi kuussa tulee vuosi täyteen:
Itse olen joutunut ostamaan ainoastaan jarrupalat taakse, pari poltinta, takatukivarren puslan ja eteen raidetangon päät.
Ja uuden akun.
Takuuna on vaihdettu takalasinpyyhkimen moottori ja lukituskahvan mikrokytkin.
Takuun piikkiin meni myös pyöränlaakeri, toinen takajousi ja jäähdytin, missä oli pieni reikä.Eteen uudet jarrupalat.
Toinen parkkipoltin ei meinaa kestää ja lampunpesijöistä meni kerran sulake pakkasella, kun runttasin sen päälle.
Kaiken kaikkiaan mä olen onnesta mykkyrällä tämän Croman puolesta.
Ei muuta kuin hauskaa kesän odotusta ja malttia liikenteessä! - ja sitten mä ostin s
ja sitten mä ostin s kirjoitti:
Näin mullekin sanottiin, kun kävin asiaa utelemassa.
Ja nyt tuli Croma katsastetuksi, ainoastaan toinen jarruvalopoltin oli palanut.
Muuta vikaa ei löytynyt.
Mittarissa nyt vajaa 119000 kilometriä, joten hyvin on kosla kulkenut.
Jarrut hyvässä kunnossa:Heittoa oli 0/0/0 eli ei paljoa puolla.
Päästöt oli sitä luokkaa, että ei voi parempaa toivoa.
Ensi kuussa tulee vuosi täyteen:
Itse olen joutunut ostamaan ainoastaan jarrupalat taakse, pari poltinta, takatukivarren puslan ja eteen raidetangon päät.
Ja uuden akun.
Takuuna on vaihdettu takalasinpyyhkimen moottori ja lukituskahvan mikrokytkin.
Takuun piikkiin meni myös pyöränlaakeri, toinen takajousi ja jäähdytin, missä oli pieni reikä.Eteen uudet jarrupalat.
Toinen parkkipoltin ei meinaa kestää ja lampunpesijöistä meni kerran sulake pakkasella, kun runttasin sen päälle.
Kaiken kaikkiaan mä olen onnesta mykkyrällä tämän Croman puolesta.
Ei muuta kuin hauskaa kesän odotusta ja malttia liikenteessä!Ja olenhan mä tietenkin öljyt ja suodattimen vaihtanut sen 15000 kilometrin jälkeen.Meinasin unohtaa!Hyvä että huomasin...
- Tyytyväinen
ja sitten mä ostin s kirjoitti:
Ja olenhan mä tietenkin öljyt ja suodattimen vaihtanut sen 15000 kilometrin jälkeen.Meinasin unohtaa!Hyvä että huomasin...
Eipä ole minullakaan ollut kovin isoja murheita samanlaisen manuaalilootalla olevan kanssa. Puolapaketti, muutama ajovalopolttimo ja yksi ovenkahva. Jarrupalat kustanti vaihtotöineen 70€ Reilu 120 tonnia ajettu, josta itse nyt 1,5 vuoden aikana sen 20 tuhatta. Polttimon vahto menee helposti itse vaihtaen, vaikka jotkut tuntuu sitä manaavan. Ei mene montaa minuuttia vaihtaessa. Toi puolapaketti oli aika tyyris, kun yli 600 töineen. Kaiken kukkuraks hinuri hommikskin meni. No vakuutus toki maksoi auton kyydin. Ovenkahvan sain hajalle ihan justiinsa, vaikka varovainen olen yrittänyt olla ovia aukoessa. Tämä oli kyllä niin jäässä olevan oloinen jotta turhaan väänsin rikki. No kahvan ulko-osa 88€ ja työ kuulemma tunnin verran, joten alle kaks rahaa pitäs olla kuiteski loppusumma. Pikapesu ja kova pakkasyö saivat tuon aikaan :( Tässä nämä "viat" 1,5v aikana ovat olleet.
Toivotaan että jatkuu samaan malliin ilman isompia murheita. Tosin harkinnassa vaihto pakuun, kun olis tarvetta sellaiselle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vakava varoitus perussuomalaisista!
Keskustan Annika Saarikolta veret seisauttavaa tekstiä, lukekaa uutinen kokonaisuudessaan, tässä siitä maistiainen: ”Ke3571932Olisitko ihminen minulle. Ihan ihminen vain.
Tiedätkö, että saan kyyneleet silmiini, niin syvästi sinua kaipaan. Meidän välillä on jotain todella syvää, kaunista ja591149VPK hukkasi Arvolan käräjille 22 000
Sporttibaarin uutistoimisto kertoo että Niemen Vpk maksoi Arvolan ja Luoma-ahon käräjäkuluja 22 000 euroa viime vuonna.53884Hyvin kyllä osattiin
Nainen esittää normaalia silloin kun nähtiin. Loistavaa tilannetajua molemmilta. Nyt kun ajattelee niin olisko vaan pit47754Selkeä EI naisten pilkkaamiselle
Palstalla edelleen esiintyy joitakin alikehittyneitä miehiä, joiden mielestä on huvittavaa pilkata naisia. Tavallisia117741- 54706
kyllä tai ei
Elämässä joskus on pakko sanoa kyllä tai ei. Sinulle sanoisin kyllä. En tiedä miksi kävi näin. Yhtäkkiä huomasin että tu42703- 63689
Me oltais täydellinen pari.
Tiedän, että tiedät 💗 siksi varmaan mitään ei tapahtunutkaan koskaan.35624Mulla on yksi juttu minkä haluaisin sulle kertoa
Mutta meidän pitäisi tuntea paremmin että voisin kertoa. Pidät mua muuten outona. Uskon ettet pitäisi, jos tunnettaisi38613