ARPLY- tromvelt,aeris,hetivippi..

abc123-

Olen ottanut vippiä Tromveltilta,Hetivipistä,Aerikselta,
pieniä 50€ vippejä. Siirsin pariin kertaan eräpäivää puhelimella ja tuloksena oli 500€ puhelinlasku... Nyt tullut paperilaskuja kotiin ja sähköpostiin perintäkirjeitä tyyliin: " olemme aloittaneet oikeuspapereiden valmistelun".

Nyt sain ARPLY- perintäfirmalta perintäkirjeet.
Lähetin sähköpostia että jos saisi tehtyä maksusopimukset noihin laskuihin ja maksaisin osissa takaisin, ei onnistu, pitäisi lähettää tekstari jotta saisi 2vk lisää maksuaikaa, maksaa 20€.

Netistä olen lukenut että ovat huijarifirmoja, uskaltaako sinne laittaa tekstiviestiä että saisi lisää maksuaikaa, laittavatko oikeasti lainat oikeudelliseen perintään jos ei nyt maksa niitä takaisin?

Tiedän... olen pikavippikierteessä ja tyhmänä ottanut vippejä.

99

2174

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 7+5

      ÄLÄ HERRANJUMALA LÄHETÄ SINNE MITÄÄN TEKSTIVIESTEJÄ!!! Ei ne laita niitä laskuja mihinkään eteenpäin, itselläni on jo vuoden tullut noita "aloitimme oikeupapereiden valmistelun", eikä ne paperit ole vieläkään valmistuneet. Ne rahastaa pelkästään noilla tekstari kuluilla, jotka on 20€kpl, lähetit sitten mitä tahansa sinne. Eli ovat todennäköisesti sinultakin ottaneet niissä lainan haussa 20€ 20€. He ovat rikollisia, ja heiltä ei kannata missään nimessä hakea mitään lainaa.

    • syväHuokaus2

      Kokemuksesta:

      EIVÄT vie minnekkään oikeuteen! Voivat valmistella pikku papereitaan vaikka pari vuotta.He eivät ole rekisteröityneet Suomen lakien mukaan,täysin laittomia putiikkeja siis.

      ÄLÄ laita mitään viestejä noille,elävät juuri mm.tekstarirahastuksella.

    • Tuusulan kingi68!

      Arply ei ole mikään oikea perintätoimisto.....ainoastaan kuppainen huijarifirma!

    • terapia

      Karta näitä vippipaikkoja. Et voi keskustella puhelimessa maksusopimuksista, ainoastaan s-postissa. Tekstareita saat joka II päivä puhelimeesi. Älä jatka laina-aikaa tekstarilla, jätä jatkamatta ja ota vaikka pienlaina.
      eCredit on jo tutkinnassa rikollisesta toiminnasta. Samaa edustaa Creditstar. Ulkomaalaiset jylläävät tälläkin alalla.
      Googlaa verkosta Arply -sanalla mitä saat tietoa. Hetipivippi, eCredit, Europankki...kaikki ulkomaalaismiehen omistamia. Tekstiviestihuijauksesta on tehty rikosilmoitus.
      Siis kyllä köyhää kusetetaan.
      Tarkista vippifirmasta että sinne on OIKEA puhelin ja voit keskustella IHMISEN kanssa.
      Postikokerot ovat arveluttavia.

    • 6+16

      Jeps. Itselläni on jo heidän "automaattinen" eräpäivän siirtolasku (15€) noussut 101€. Siinä on perintäkuluja laitettu 66€. Harmi vaan kun eivät voi perintäkuluja laittaa, koska eivät ole lähettäneet mitään paperilaskuja, eivät oikein tajua että sähköpostilla/tekstiviestillä lähetetyillä laskuilla ei ole mitään virkaa. Itse vaihdan puhelinliittymäni prepaidiin, eipä tarvitse noita viestejä sen jälkeen ottaa vastaan, ja tippuvat puhelinlaskutkin, kun ei tule turhia kuukausiperusmaksuja. Sähköpostiin tulevat heidän viestit on jo puolenvuoden verran mennyt suoraan kansioon "pellelaskut", joten niitäkään ei tarvitse katsella, paitsi silloin kun menee mielenkiinnosta katsomaan mikä on sen hetkinen saldo. :)

    • kake 4-78

      Se automaattinen eräpäivänsiirtomaksu on kuluttaja-asiamiehen toimesta todettu hyvien perintätapojen vastaiseksi toiminnaksi,ja käsittääkseni sitä harrastavat juurikin nuo virosta käsin toimivat laittomat kusetusfirmat.


      Aeris,tromvelt,ecredit,act,hetivippi,creditstar....välttäkää noita viromafian vippipaikkoja!

    • Jappe99

      Siis ottakaa tuolta lainaa ja jättäkää kylmästi maksamatta.. Itekki tein niin.. Muille maksoin, mut noille kuuluviin en maksanu minnekkään.

      • 7+16

        Niin ja tarkistitko puhelinlaskusi?!? Todennäköisesti siellä on laskutettu 20€ per lähetetty viesti tuonne pask.a paikkoihin. Eli ÄLKÄÄ LÄHETELKÖ SINNE MITÄÄN HAKEMUKSIA!!!


      • Jappe99
        7+16 kirjoitti:

        Niin ja tarkistitko puhelinlaskusi?!? Todennäköisesti siellä on laskutettu 20€ per lähetetty viesti tuonne pask.a paikkoihin. Eli ÄLKÄÄ LÄHETELKÖ SINNE MITÄÄN HAKEMUKSIA!!!

        5e tais olla laskutettu vaan..


    • Hyvä neuvo

      Laittakaa noita kyseisen puljun sähköpostiosoitteita (löytyy kotisivuilta) eri foorumeille, niin roskapostia alkaa satamaan kyseisten Viron poikien postilaatikkoon.

    • 1+16

      Nyt ne pellet Hetivipistä olivat yhdistäneet alkuperäisen lainan ja laittoman automaattisen eräpäivänsiirto laskun yhdeksi. Kyl ne on oikeesti aivan pällejä. Ja pitää vaan ihmetellä miksei viranomaiset tee mitään, Viestintäviraston pitäisi välittömästi ottaa niiltä nettiosoitteet sekä maksulliset puhelinnumerot pois. 30€ laiton vippi 15€ laiton eräpäivänsiirto oli heidän mukaansa nyt n.240€. Ei voi muuta ku nauraa..

      • niin että....

        Otit kuitenkin sen LAITTOMAN vipin ? Jos vaikka välilä pistettäis linnaan ne LAITTOMAN vipin ottajat ? Ei se oo tyhmä joka tarjoaa vaan se joka ottaa


      • 18+4
        niin että.... kirjoitti:

        Otit kuitenkin sen LAITTOMAN vipin ? Jos vaikka välilä pistettäis linnaan ne LAITTOMAN vipin ottajat ? Ei se oo tyhmä joka tarjoaa vaan se joka ottaa

        Ja mistä olisin tiennyt etukäteen sen pask.a paikan toimivan suomen lakien vastaisesti?!? Sinä varmasti kerrot sen, kun me vippien ottajat olemme niin tyhmiä. Kerroppas miten ne ottajat ovat laittomia? Ja eiköhän se ketä tarjoaa ole se tyhmempi puoli, koska täysin omalla vastuulla lainaa myöntää varattomille, joten rahojen takaisin saanti on aikasta heikkoa.


    • pässejä ootte

      OK: Jos joku mafiajätkä lainaa sulle tonnin , niin sulla ei oo mitään vastuuta sen takas maksamisesta ? No , onneksi tyhmin osa kansaa tappaa / tapattaa ittensä

      • mitähä666

        Kuka pakottaa ottamaan sen vipin ? Jos kukaan ei ota, niin kuolevat pois, varsinkin nämä kusettajat . Pitäiskö kaljan myynti kieltää koska joillakin on alkoholiongelma ?


      • 11+11
        mitähä666 kirjoitti:

        Kuka pakottaa ottamaan sen vipin ? Jos kukaan ei ota, niin kuolevat pois, varsinkin nämä kusettajat . Pitäiskö kaljan myynti kieltää koska joillakin on alkoholiongelma ?

        No jos et itse pysty syitä keksimään miksi jotkut sortuvat helposti saatavaan rahaan niin pidä vaikka parin viikon mietiskelytauko. Itse ainakin pystyn keksimään satoja syitä miksi joku köyhä/varaton hetken mielijohteesta sortuu vipin ottamiseen. Etkö oikeasti tajua sitä että luotonantajilla on myös vastuunsa olemassa?


    • ulkoistus expertti

      Kyllä ja viinan myyjillä pitäisi olla samanlainen vastuu. Pannaan se vastuu viinan myyjälle, ettei tartte ottaa pikavippiä viinan ostamiseen . Peräänkuulutan vaan sitä , että ei kaikkea vastuuta voi ulkoistaa

      • 2+2

        Kyllähän viinan myyjälläkin on vastuunsa jo olemassa, vai oletko kuullut sellaisesta pykälästä kuin että:"Päihtyneelle ei saa myydä". Ei Alkosta taikka kaupasta saa alkoholia jos on kuset housuissa ja konttaa sixpacking kanssa kassalle. Eli jos sulla on lainaa/velkaa korvat täynnä sulle EI SAA myöntää sitä lisää. Vippikeisarit ei tätä lakia noudata. Heillä on vastuunsa olemassa.


    • nytlopputuopiinaus!!

      M-Aurora Oy, Aeris Oy, Tromvelt Oy, EC Finland Oy ovat samojen taustahenkilöiden hallinnoimia yrityksiä. Ne toimivat laittomasti ja hyvin kyseenalaisella tavalla, lähettelevät aiheettomiakin laskuja ja maksullisia tekstiviestejä yms. Aluehallintovirasto on tehnyt niistä tutkintapyynnöt poliisille, koska ainakaan aluehallintoviraston toimivallan puitteissa näitä yrityksiä ei saada toimintaansa lopettamaan.

      Puhelinnumeron vaihtaminen ja salaiseksi muuttaminen voisi auttaa ainakin siinä, että viestejä ei enää tule. Yritysten toiminnasta voi myös tehdä ilmoituksen poliisille.

      terveisin
      Tuija Karsimus
      Ylitarkastaja

      Elinkeinovalvonnan tulosryhmä
      Peruspalvelut, oikeusturva ja luvat -vastuualue

      Etelä-Suomen aluehallintovirasto
      Regionförvaltningsverket i Södra Finland
      Birger Jaarlin katu 15, PL 150, 13101 Hämeenlinna

      Tämä viesti on kirjoitettu 5.4. 2012

    • jepa

      Hetivippi.fi:n ja Arplyn katuosote on täsmälleen sama. ho ho . Ettei vaan olis sama jäbä tehny noi hienot sivut arplylle :D

      • plopplop12

        Mulle oli nyt sekä hetivippi että ecredit paukauttanut nyt maksuhäiriön. Kiva kun muuten oli puhtaat tiedot. Olin jättänyt nämä oman onnensa nojaan, kun kuvittelin etteivät voi sitäkään tehdä kun laitonta muutenkin.


      • 6+8
        plopplop12 kirjoitti:

        Mulle oli nyt sekä hetivippi että ecredit paukauttanut nyt maksuhäiriön. Kiva kun muuten oli puhtaat tiedot. Olin jättänyt nämä oman onnensa nojaan, kun kuvittelin etteivät voi sitäkään tehdä kun laitonta muutenkin.

        No sä vain otat yhteyttä sinne luottorekisteriin ja sanot että se on laiton merkintä ja pyydät poistamaan. Ei sen kummempaa. Taidat olla se Arplyn kakara ketä kirjoittelee, ei me "pelästytä" tuollaisesta. Tässä poikien kanssa mietitään josko tehtäisiin sinne teidän asuinpaikalle pieni kesäretki, tullaan hakemaan ne 40€ mitkä puhelinlaskussa veloititte.


    • kokenut22

      Itselle tuli kans maksuhäiriö tosta, ei paljon soittelut asiakastietoon auttaneet..

    • kypsähkö

      Soittakaa ihmeessä asiakstietoon kaikki, poistavat merkinnät, sama homma oli täällä, lainaa edes sieltä ikinä ottanut, laittelivat viime syksytsä asti uhkauksia perinnästä yms. 14.5. olivat asiakastietoon laittaneet merkinnät, tänä aamuna asiakastieto poisti ne, koska Arplyllä ym. näillä firmoilla ei ole toimilupaa edes suomessa, Arply oy lopettanut eilen toimintansa, toimii nyt GP perintätoimistona...ja homma senkun pyörii, niin kauan kun jotkut niille aiheetta maksaa yhtään mitään tai ne saadaan kokonaan toimintakieltoon..

    • hhhhhhhh

      Olen itse ottanut viime vuoden marraskuussa näiltä yrityksiltä lainan. pyysin maksusuunnitelman tekoa ennen joulua ja kysyin milloin menee perintään ja mikä yhtiö. sanoivat että menee 2012 tammikuussa jolloin otin uudelleen yhteyttä ja maksusopimusta ei tehty. Tämän jälkeen en ole lainoista enää kuullut mitään enkä saanut kirjallisesti postitse minkäänlaista maksuvaatimusta. Olen ollut asiakaspalveluun yhteydessö ilman mitään tulosta. Nyt olivat laittaneet 3kpl maksuhäiriömerkintöjä. Tämä tuntuu erikoiselta tavalta toimia. Maksuvaatimuksia ei ole tullut mistään suunnasta. Onkohan tässä tehtävissä mitään? toki nämä lainat olisin maksanut mutta nyt kulut on nousseet niin taivaisiin ettei niitä hullukaan maksa.

    • jepjep

      Onko joku nyt perinpohjin selvittänyt jonkin viranomaistahon kanssa asiaa, ovatko luvallisesti asialla?
      Mahdollisuutta maksusopimuksen tekoon ei ole ollut, lisäilevät vain omia kulujaan parin viikon välein ja lisäksi nämä automaattiset eräpäivänsiirrot, jotka nyt yhdistetty alkuperäiseen laskuun.
      Meneekö läpi oikeudessa, jos sinne asti laittavat, sitä olen tässä odotellut.

    • ovela kusetus

      Ei ne mitään oikeuteen laita kun tietävät etteivät tule menestymään. Saivat nyt aiheutettua aika pirun ison harmin vaan ihmisille ikäänkuin kostoksi samalla hetkellä kun laittoiva puljun kiinni ja avasivat uuden. Ihmettelen todella suuresti miten ne on onnistuneet esim . luomaan jonkun täysin laittoman ja mihinkään sopimukseen perustumattoman eräpäivänsiirtolaskun joa sen varjolla tehdään merkki luottotietoihin vaikka se alkuperäinen saatava olisi maksettu.

      • 10+5

        Jeps, tässä olisi taas joukkokanteen paikka, kaikki kenelle on merkintä laitettu heidän puolesta nostamaan syyte. Ja korvaukset sen mukaiseksi, varsinkin kun on kyseessä sen verran vakava rikos, meinaa ei ihmisten luottotietoja saa noin vain mennä mustamaalaamaan. Vai voiko olla niin tosi että minäkin voisin nyt laittaa firman pystyyn ja ilmoittelisin häiriöitä kaikille kenestä en tykkää...


    • kml245

      EI MENE LÄPI OIKEUDESSA!!!

      • kml245

        Siis heidän laittomat perintäkulut ja automaattiset eräpäivänsiirtomaksut..


      • a
        kml245 kirjoitti:

        Siis heidän laittomat perintäkulut ja automaattiset eräpäivänsiirtomaksut..

        onko teillä kokemusta, jos keskustelee sähköpostilla firman kanssa, poistaisivatko merkinnän.


      • tosi hienoa
        a kirjoitti:

        onko teillä kokemusta, jos keskustelee sähköpostilla firman kanssa, poistaisivatko merkinnän.

        Jeps arply oy lisännyt 14.5 maksuhäiriön muuten puhtaat luottotiedot olleet. Auttaako soittaminen asiakastietoon.?sillä tämähän on todella törkeää ja rikollista! Tulee todella paljon henkisiä kärsimyksiä sillä tästä syystä meni luottokortti jo lopetukseen!


      • 10+1
        tosi hienoa kirjoitti:

        Jeps arply oy lisännyt 14.5 maksuhäiriön muuten puhtaat luottotiedot olleet. Auttaako soittaminen asiakastietoon.?sillä tämähän on todella törkeää ja rikollista! Tulee todella paljon henkisiä kärsimyksiä sillä tästä syystä meni luottokortti jo lopetukseen!

        Joopa joo, miksi keksit tuollaisia pas.ka tarinoita?`Ei luottokortti mene lopetukseen merkinnän takia, dille.. Arplyn kakara keksii taas tarinoita.


      • tosi hienoa
        10+1 kirjoitti:

        Joopa joo, miksi keksit tuollaisia pas.ka tarinoita?`Ei luottokortti mene lopetukseen merkinnän takia, dille.. Arplyn kakara keksii taas tarinoita.

        Pankista tuli eilen itselleni kirje jossa korttini pyydettiin heille takaisin koska minulle on rekisteröity julkinen maksuhäiriö.

        Tuli palautuskuori oikein kirjeen mukana kotia.

        Huomenna kun asiakastieto aukeaa soitan aamusesta heti sinne. Sillä ei Arply oy:llä ole mitään oikeutta ilmoittaa maksuhäiriöitä!


      • 6+5
        tosi hienoa kirjoitti:

        Pankista tuli eilen itselleni kirje jossa korttini pyydettiin heille takaisin koska minulle on rekisteröity julkinen maksuhäiriö.

        Tuli palautuskuori oikein kirjeen mukana kotia.

        Huomenna kun asiakastieto aukeaa soitan aamusesta heti sinne. Sillä ei Arply oy:llä ole mitään oikeutta ilmoittaa maksuhäiriöitä!

        Lässynlässyn, ei pidä paikkaansa, voisitko kertoa mikä luottokortti on kyseessä ja mikä pankki? Katsos kun pankit eivät joka päivä seuraa asiakkaiden luottotietoja, jollei ole jotain syytä. Kyllä itse ainakin vinguttelin Masteriä ihan huoletta vaikka merkintöjä oli, kunhan maksoi kk-erät kiltisti.


    • 1kyrpä

      otti ne multaki ääspankin kortin pois merkin takia
      mutta jäipä 2000 luottoki sit maksamatta

    • ecredit yms....

      haistakaa jo!!JOS OLISI LAILLINEN PULJU KYSEESSÄ NIIN SIELTÄ OLISI PITÄNYT TULLA HUOMAUTUSKIRJEITÄ KÄRÄJÄPAPERIT ENSTE ENNEN KUN MERKINTÄ TULEE MIHINKÄÄN !!!ÄLKÄÄ KAIKKEA USKOKO!!TÄÄLLÄ PYÖRII ITSE HUIJARITKIN !!YMS...luu jää jakajan käteen tässäkin asiassa!kaikella kusetuksella ne yrittääkin saada rahaa!!

    • Joopasenjoo

      Eipä tullu mittään varotusta kun 14.5 pamahti 2 maksuhäiriömerkintää eikä auta asiakastietoon soittelut!!

    • ihmettelenvaan

      Ja merkintähän se sieltä tuli!

    • --

      Itse sain myös merkinnän joka on kirjattu päivälle 15.5! lainan olen ottanut saanut älyttömiä maksuja! maksanut kuitenkin viimesimmän laskun 2 päivää myöhässä eräpäivästä ja merkintä tullut samana päivänä... kyllä meinaan nostaa metelin tästä! muita merkintöjä minulla ei ole.

    • Ahneela

      Minäpä sian merkinnän, vaikka en ole edes ottanut lainaa. No ei taida kannattaa valittaa.

    • Mulle myös

      Mä sain ite tänään postista Tapiolan kautta hankitun Mastercardin palautuskuoren ja saatteen missä ilmoitettiin että teille on tullut julkinen maksuhäiriömerkintä 14.5

      • 7+18

        No kai sinä teet rikosilmoituksen kyseisestä toiminnasta ja vaadit korvauksia?


    • dwdwdwdw

      yks syy lisää olla maksamatta

      kahteletteko sillä maksullisella hommalla omatieto fi stä

    • stana!

      Ei tartte katella tuli ihan kirje kotia!

    • rrrrrg

      minulta oli tänään poistettu häiriömerkintä

    • ??

      Mitäs teit että merkinnän poisti!?

      • 123432

        Miten sait merkinnän pois? Mulle tuli kans merkintä.


    • AChildofBodom

      Arply tulee palamaan vielä helvetissä, ja kaikki ketä siellä työskentelee. Otan selville henkilöt ketä tähän liittyy ja perästä kuuluu. Sen takaan.

      Ensin aion kuitenkin haastaa firma oikeuden eteen ja vaatia korvauksia itselleni.

      KAIKKI TEKEMÄÄN RIKOSILMOITUS tästä firmasta.

    • TheLaw

      Laittakaapas heidän (Arplyn) sähköpostiin uhkailuja, herjaa ja kaikenmoista pahaa miten noin paskalafka voi olla ja saada toimin näin;

      [email protected]

      • 8+2

        No ei tietenkään kannata laittaa mitään uhkailuja. Turhaan annetaan heille syitä nostaa syytteitä meitä kohtaan, tällä hetkelle he ovat se ainoa taho kenet haastetaan oikeuteen ja vaaditaan kunnon korvaukset laittomasta luottotietojen polttamisesta.


    • i helvata sentään

      Itse kysyin neuvoja laki24 palvelusta, ei ole kuulemma laillista touhua tuo Arplyn toiminta, kaikki varmaan samaa mieltä siitä onkin.
      Saa nähdä saako apuja kuluttajavirastosta tai muualta, kuinka kauan menee että häiriömerkintä poistuu. Voisin maksaa velkani Arplylle jos vain saisi tietää mikä on laillinen takaisinmaksusumma ilman automaattisia 7vrk eräpv siirtoja...
      Onko kukaan saanut mitään konkreettisia neuvoja mitä kannattaisi tehdä nyt seuraavaksi? Eivät vastaa Arplystä enää viesteihini, onko ruuhkaa sähköpostissa vai eikö huvita.. Eräpäivä oli 18.5 ja sitten menee oikeuteen kuulemma.... Ilmoitin että haluaisin edelleen tehdä maksusuunnitelman takaisinmaksamiseksi. Ei onnistu heidän mukaan ja eräpäivää ei voi siirtää.

      • Tee Näin

        Laittoman pikavipin saa maksaa kuluitta takaisin;

        http://www.taloussanomat.fi/raha/2009/09/28/kuluttajavirasto-laiton-pikavippi-kuluitta-takaisin/200920857/139

        Eli maksa vain alkuperäinen lainattu pääoma takaisin. Vähennä siitä ensin myös joka penni jonka Arply on sinulta velkonut puhelinlaskusi kautta. Mikäli sinulla on muita jo aiemmin Arply/eCredit/Hetivippi jne hässäkälle maksettuja pikavippejä, vähennä myös näiden kulut.

        Arplylle voit ilmoittaa että perut lainan etkä maksa heidän palvelu tai perintämaksujaan, koska he eivät toimi asianmukaisesti, eivätkä tästä syystä myöskään ole asianmukaisesti rekisteröityneet Etelä-Suomen aluehallintaviraston rekisteriin. K.o. instanssi katsoo myös heidän toimintansa olevan Suomessa laitonta, koska se ei ole millään mittarilla mitattuna väliaikaista. Lisätietoja he voivat soitella täältä;

        Etelä-Suomen aluehallintovirasto:
        Yhteyshenkilö: ylitarkastaja Tuija Karsimus
        Puh. 020 636 1040
        Sähköposti: [email protected]

        Ja mikäli he ilmoittelevat sinusta Suomen Asiakastiedon rekisteriin, harkitsisin vahingonkorvausten vaatimista, ja rikosilmoituksen tekemistä.


      • Ja vielä
        Tee Näin kirjoitti:

        Laittoman pikavipin saa maksaa kuluitta takaisin;

        http://www.taloussanomat.fi/raha/2009/09/28/kuluttajavirasto-laiton-pikavippi-kuluitta-takaisin/200920857/139

        Eli maksa vain alkuperäinen lainattu pääoma takaisin. Vähennä siitä ensin myös joka penni jonka Arply on sinulta velkonut puhelinlaskusi kautta. Mikäli sinulla on muita jo aiemmin Arply/eCredit/Hetivippi jne hässäkälle maksettuja pikavippejä, vähennä myös näiden kulut.

        Arplylle voit ilmoittaa että perut lainan etkä maksa heidän palvelu tai perintämaksujaan, koska he eivät toimi asianmukaisesti, eivätkä tästä syystä myöskään ole asianmukaisesti rekisteröityneet Etelä-Suomen aluehallintaviraston rekisteriin. K.o. instanssi katsoo myös heidän toimintansa olevan Suomessa laitonta, koska se ei ole millään mittarilla mitattuna väliaikaista. Lisätietoja he voivat soitella täältä;

        Etelä-Suomen aluehallintovirasto:
        Yhteyshenkilö: ylitarkastaja Tuija Karsimus
        Puh. 020 636 1040
        Sähköposti: [email protected]

        Ja mikäli he ilmoittelevat sinusta Suomen Asiakastiedon rekisteriin, harkitsisin vahingonkorvausten vaatimista, ja rikosilmoituksen tekemistä.

        Rikosilmoituksen voi tehdä helposti netissä;

        http://www.poliisi.fi/poliisi/home.nsf/suomi/rikosilmlomake

        Lisäksi kehoittaisin jokaisen vääryyttä kokeneen vähintäänkin tekemään ilmoituksen Kuluttajavirastolle;

        https://qune.kuluttajavirasto.fi/kuluttajaneuvonta/public/web_KA_ilmoitus.aspx

        Kumpaakin instanssia aihe varmasti kiinnostaa, ja mitä useampi ihminen valituksia lähettää, sitä varmemmin saadaan tekijät kiinni tai toiminta loppumaan.


    • saasnähdä

      Itse en jaksa uskoa tuohon oikeuteen menoon ennen kuin haaste tipahtaa postiluukusta. Jos jostain kumman syystä tähän pisteeseen päästään niin maksan ilomielin KORJATUN laskun oikeuden lisätyillä kuluilla, pääasia ettei Arply/Hetivippi saa penniäkään ylimäräistä. Ja mikäli lasku ei ole kunnossa tässä vaiheessa tulen riitauttamaan asian. Ennen tuomiotahan mitään maksuhäiriömerkintää ei pääse syntymään (http://maksumyohassa.fi/saitko_postia/).

      Mutta ennen tätä Arply ei siis tule saamaan minulta penniäkään. Itse uskon että pojat vaan yrittävät lypsää meiltä kaiken mahdollisen ennen kuin laiva lopullisesti uppoaa. Mielenkiinnolla odotan mitä tuleman pitää. Käsittämätöntä olisi ellei asiakastieto/kuluttaja-asiamies tähän mitenkään reagoisi ja jo laitetut merkinnät jäisivät rekisteriin. Maanantaina kuitenkin uusi soittokierros, ainakin asiakastiedon lakimiehelle ja kuluttajaneuvontaan, josta lupasivat perjantaina selvitellä asiaa.

      • muista tämä

        Maksuhäiriömerkintä voi tulla ilman tuomiota:

        Kulutusluoton myöntänyt yritys voi ilmoittaa luottotietoyhtiöön maksamattomasta luotosta, joka on yli 60 päivää myöhässä alkuperäisestä eräpäivästä. Maksuhäiriömerkinnän rekisteröinti edellyttää, että siitä on mainittu luottosopimuksessa ja että sinulle on lähetetty vähintään 21 päivää aikaisemmin maksukehotus, jossa muistutetaan luottotietomerkinnän mahdollisuudesta.


      • Muista sinäkin tämä>
        muista tämä kirjoitti:

        Maksuhäiriömerkintä voi tulla ilman tuomiota:

        Kulutusluoton myöntänyt yritys voi ilmoittaa luottotietoyhtiöön maksamattomasta luotosta, joka on yli 60 päivää myöhässä alkuperäisestä eräpäivästä. Maksuhäiriömerkinnän rekisteröinti edellyttää, että siitä on mainittu luottosopimuksessa ja että sinulle on lähetetty vähintään 21 päivää aikaisemmin maksukehotus, jossa muistutetaan luottotietomerkinnän mahdollisuudesta.

        Just joo, mutta koska Arply ei lähetä välttämättä edes sähköpostitse mitään pyyntöjä tai tiedoksiantoja vaan lisäilee omavaltaisesti lisämaksuaj ja muuttelee eräpäiviä= laskuttaa eräpäivänsiirtomaksut, tämä ei ole moraalisestikaan oikein.

        Soittakaa ihmeessä poliisille. poliisi-tv:n tuottajille, Kuningaskuluttajaan sekä iltapäivälehtiin, tämän paskan tulee loppua välittömästi.

        Minultakin vietiin luottotiedot 15.05. ja esim Aurinkomatkoilta tuli HETI 18.05. pyyntö palauttaa Aurinkotili- luottokorttini pois, miettikää hei...


    • hölöpölö

      Muista tämä: No just, mutta jos lafkalla ei ole edes puhelinta?

    • 00

      Otettu yhteyttä Kuluttaja-asiamieheen ja tehty rikosilmoitus poliisille petoksesta! Poliisi oli erittäin kiinnostunut kyseisestä asiasta ja yritykselle on "selvitys" päällä! Kaikki vaan rohkeasti tekemään näin!

    • essi

      TOSI HIENOA, että olet rohkeasti tehnyt rikosilmoituksen! Sen ne ovat kyllä ansainneet, kun ovat laittomasti ja häikäilemättömästi vieneet luottotiedot ja yrittäneet rahastaa.

    • apua...

      Moikka, millaisen rikosilmoituksen asiasta voisi tehdä? Ne jotka ovat rikosilmoituksen tehneet, voisitteko kertoa :)?

    • ZZ

      Tein sähköisen rikosilmoituksen. Kerroin, mitä on tapahtunut. Harjoittavat kiskontaa perimällä perintäkuluja 14 pv välein, vaikka ei ole perintälupia. Eivät suostu maksusopimukseen (joka ei tosin sinänsä rikollista). Ilmoitaneet maksuhäiriömerkinnän ilman 21 pv ennen tehtyä varoitusta jne.

    • ?

      Onko teille lähetetty edes vaadittavia ennekkotietoja ja sopimusehtoja lainaa ottaessanne?
      http://www.kuluttajavirasto.fi/File/258e26c8-dd1f-4a5b-bfec-549567be8ac7/Tekstiviestilainojen perussäännöt.pdf
      "Ennen lainasopimuksen tekemistä kuluttajalle on toimitettava henkilökohtaisesti lain edellyttämät ennakkotiedot ja sopimusehdot kirjallisesti tai sähköisesti niin, että kuluttaja voi tallentaa ja toisintaa ne muuttumattomina. (Kuluttajansuojalain 6A luvun 11 §) Säännöksen tarkoituksena on turvata se, että kuluttaja saa keskeiset tiedot elinkeinonharjoittajasta ja että hän voi säilyttää tiedot ja tarvittaessa vedota niihin.
      Myös Tietoyhteiskunnan palvelujen tarjoamista koskevan lain 9 § mukaan sopimusehdot on toimitettava palvelun vastaanottajan saataville siten, että vastaanottaja voi tallentaa ja toisintaa ne. Säännös varmistaa sen, että kuluttajalla on tosiasiallinen mahdollisuus tutustua ehtoihin ennen sopimuksen tekemistä."
      Jos yritys laiminlyö tämän vaatimuksen, ehdot eivät sido kuluttajaa.

      • ...

        9. Kiskontasäännös
        Rikoslain 36 luvun 6 §:n 2 momentin mukaan: ”Kiskonnasta tuomitaan myös se, joka luotonannossa ottaa tai edustaa itselleen tai toiselle korkoa tai muuta taloudellista etua, joka on selvästi epäsuhteessa luotonantajan suoritukseen ottaen huomioon:
        1) myönnetyn luoton määrä, luottoaika ja luottosopimuksen muut ehdot;
        2) myönnettyyn luottoon liittyvä luottoriski;
        3) kulut luotonantajan sellaisista toimista, jotka kuuluvat huolelliseen luotonmyöntämismenettelyyn;
        4) luoton rahoittamisesta aiheutuneet tavanomaiset kulut;
        5) luottotoiminnan tavanomaiset yleiskulut.
        Yritys voi periä korkolain mukaista viivästyskorkoa korkeampaa korkoa, jos velalle on maksettava tätä suu-rempaa juoksukorkoa. Viivästyskorko voi olla juoksukoron suuruinen. On kuitenkin muistettava, että kerta-luonteisia palkkioita yms. ei voida velan maksun viivästyessä muuntaa juoksukoroksi ja jatkaa sen perimistä viivästysaikana


    • Arplyn kusetus

      Arply vei laskut haasteeksi asti. Miten menettelitte - valititteko?
      Alkuperäinen noin 60 euron summa noussut noin 600 euroon!!!! Plus entiset puhelinmaksut, jotka Sonera hyvitti.

      • Arplyn lakimies

        Eiköhän se nyt ole selvää että tuosta pitää laittaa vastine , eikä maksaa . Maksa kuitenkin se 60 euroa vaikka 10 euroa muistutuskuluja . Se pitää maksaa ainakin. Muut saat jättää oikeuden päätettäväksi


      • 12+9
        Arplyn lakimies kirjoitti:

        Eiköhän se nyt ole selvää että tuosta pitää laittaa vastine , eikä maksaa . Maksa kuitenkin se 60 euroa vaikka 10 euroa muistutuskuluja . Se pitää maksaa ainakin. Muut saat jättää oikeuden päätettäväksi

        Älkää missään nimessä maksako mitään heille ennenkuin oikeus sen määrää. Jessus mitä neuvoja, taitaa olla Arplyn oma mies neuvomassa että:"Maksakaa nyt meille edes jotain että voita leivän päälle".


      • Arplyn lakimies
        12+9 kirjoitti:

        Älkää missään nimessä maksako mitään heille ennenkuin oikeus sen määrää. Jessus mitä neuvoja, taitaa olla Arplyn oma mies neuvomassa että:"Maksakaa nyt meille edes jotain että voita leivän päälle".

        Toi "älä maksa mitään" on vaarallinen neuvo. Pääoma ja kohtuulliset kulut pitää maksaa. Jos ne on maksettu ennen vastineen toimittamista, voi säästyä maksuhäiriömerkinnältä.

        Akkiä nimittäin käy niin, että oikeus tulkitsee asian Arplyn eduksi jos mitään ei ole maksettu. Kun vaan jättää kohtuuttomat kulut maksamatta niin se pitäs olla siinä !


      • 10+14
        Arplyn lakimies kirjoitti:

        Toi "älä maksa mitään" on vaarallinen neuvo. Pääoma ja kohtuulliset kulut pitää maksaa. Jos ne on maksettu ennen vastineen toimittamista, voi säästyä maksuhäiriömerkinnältä.

        Akkiä nimittäin käy niin, että oikeus tulkitsee asian Arplyn eduksi jos mitään ei ole maksettu. Kun vaan jättää kohtuuttomat kulut maksamatta niin se pitäs olla siinä !

        Joopajoo, kun ei voi tulla sitä maksuhäiriö merkintää näiltä laittomasti toimivilta firmoilta. Sehän tuli jo nähtyä ja koettua. Ja 80% näistä jotka on Arplyltä joskus lainan ottanut on jo entuudestaan se merkintä. Eli ei missään nimessä kannata maksaa mitään ennenkuin oikeus näin määrää.


      • Saatatollaoikeassa
        Arplyn lakimies kirjoitti:

        Toi "älä maksa mitään" on vaarallinen neuvo. Pääoma ja kohtuulliset kulut pitää maksaa. Jos ne on maksettu ennen vastineen toimittamista, voi säästyä maksuhäiriömerkinnältä.

        Akkiä nimittäin käy niin, että oikeus tulkitsee asian Arplyn eduksi jos mitään ei ole maksettu. Kun vaan jättää kohtuuttomat kulut maksamatta niin se pitäs olla siinä !

        Samaa mieltä, mutta tällä näkemyksellä tulee leimatuksi vain toiseksi Arplyn lakimiehistä.


    • 16+2

      Tosa huvikseni katsoin sähköpostia. Ovat lähettäneet 17.4.2012 jälkeen 138kpl sähköpostiviesiä. Tämä sisältää 3kpl otettua vippiä sekä 3kpl automaattista eräpäivän siirtolaskua. Eiköhän tuo jo ala täyttämään häiriköinnin perusteet. Yhteensä näistä he laskuttavat 940€. Otetut vipit ovat 20€ 20€ 30€ sekä noihin ne automaattiset eräpäivän siirrot 15€ 15€ 15€.

      15€ on korot näissä yhteensä, vuoden ajalta.
      726€ on perintäkulut yhteensä, vuoden ajalta.
      60€ on huomautuskulut yhteensä, vuoden ajalta.
      26€ on käsittelykuluja yhteensä, vuoden ajalta.
      Ja tietysti pääomat 115€.

      On heillä kovat perintäkulut......

      • Perittävä yhdessä?

        Jos saman lafkan saatavia niin oishan noiden perintäkin pitänyt yhdistää eikä periä kaikkia erikseen... Jos hyvän perintätavan kautta tätä tutkiskellaan siis. Lafkaa tuskin kiinnostaa.


    • niin..

      asiakastieto ei ota vastaa merkintöjä enää!!arply gp puljulta...käräjiltä ei saa merkintää koska tuolla lafkalla ei toimilupia edes!!tuhansia ketä kusetettu!!puhelinlaskut kasvaneet älyttömiksi !ym..arplyn toimesta...

      • Tietääkö joku?

        Onko joku varmistanut asiakastiedosta että tuomioistuimen mahdollisen velvoittavan tuomionkaan jälkeen ei merkintää laitettaisi?


    • rgdvfc gfd

      Olisi hyvä saada selkotekstiä, että ihmiset eivät ole YKSIN tällaisten PASKApuljujen kanssa!

      Itse maksoin lopulta, kun kyllästyin koko paskanjauhamiseen ja siihen, että sieltä ei saanut pihdeilläkään mitään selkeää maksusuunnitelmaa. Juuri näitä omavaltaisia eräpäivänsiirtoja pilvin pimein. Tuomiolle tämä pulju ja heti!

      Korvaukset firmalta ylettömistä kuluistaan!

      • Neuvoja tuutin täydeltä

        Onhan täällä kohtalotovereita ja selkeitä neuvojakin miten toimia. Jos muuta vielä tarvitsee niin ehkä oman asianajajan sitten?


      • Kohtalotoveri
        Neuvoja tuutin täydeltä kirjoitti:

        Onhan täällä kohtalotovereita ja selkeitä neuvojakin miten toimia. Jos muuta vielä tarvitsee niin ehkä oman asianajajan sitten?

        Juu, on meitä, valitettavasti...

        Itse yritin alkuun väsätä vastausta haasteeseen ihan omin avuin, mutta kun luonnollisesti maallikkona en oikein tiennyt, mihin asioihin vastausessa voi ja kannattaa vedota ja miten, niin päädyin soittamaan lakineuvontapuhelimeen (niitä löytyy useampia).

        Koin saavani asiantuntevaa neuvoa ja tapaus oli itse asiassa heille jo tuttu muiden yhteenottojen perusteella. Hyvät ja selkeät ohjeet sain. Neuvoni on siis, että luuria käteen vaan, jos homma tuntuu hankalalta - puhelun hinta ei ole mikään mahdoton siihen nähden, että pääsee asiassa ainakin alkuun!

        Älkää antako periksi!


      • 8+13
        Kohtalotoveri kirjoitti:

        Juu, on meitä, valitettavasti...

        Itse yritin alkuun väsätä vastausta haasteeseen ihan omin avuin, mutta kun luonnollisesti maallikkona en oikein tiennyt, mihin asioihin vastausessa voi ja kannattaa vedota ja miten, niin päädyin soittamaan lakineuvontapuhelimeen (niitä löytyy useampia).

        Koin saavani asiantuntevaa neuvoa ja tapaus oli itse asiassa heille jo tuttu muiden yhteenottojen perusteella. Hyvät ja selkeät ohjeet sain. Neuvoni on siis, että luuria käteen vaan, jos homma tuntuu hankalalta - puhelun hinta ei ole mikään mahdoton siihen nähden, että pääsee asiassa ainakin alkuun!

        Älkää antako periksi!

        Kerro nyt sitten meille kaikille miten sinne vastataan jos kerran sait hyvät ohjeet. Ainiin, mut sinähän mainostat omaa lakipuhelintasi joten et voi kertoa niitä neuvoja julkisesti, koska kukaan ei soittaisi. Aika läpinäkyvää "mainostamista".


      • puhelun hinta
        Kohtalotoveri kirjoitti:

        Juu, on meitä, valitettavasti...

        Itse yritin alkuun väsätä vastausta haasteeseen ihan omin avuin, mutta kun luonnollisesti maallikkona en oikein tiennyt, mihin asioihin vastausessa voi ja kannattaa vedota ja miten, niin päädyin soittamaan lakineuvontapuhelimeen (niitä löytyy useampia).

        Koin saavani asiantuntevaa neuvoa ja tapaus oli itse asiassa heille jo tuttu muiden yhteenottojen perusteella. Hyvät ja selkeät ohjeet sain. Neuvoni on siis, että luuria käteen vaan, jos homma tuntuu hankalalta - puhelun hinta ei ole mikään mahdoton siihen nähden, että pääsee asiassa ainakin alkuun!

        Älkää antako periksi!

        "Puhelun hinta vain 2,97 €/min pvm." Eli kymmenen minuutin puhelu maksaa jo noin 30 euroa. 20 minuutin puhelua jo 60 euroa. Eikö hävetä yhtään rahaongelmissa olevilta vetää tuhkatkin pesästä?

        Googlettamalla ja keskustelupalstoilta saa jo hyvät neuvot miten vastata kanteeseen. Lyhyesti sanottuna: kerro asiallisesti omaa kantaasi puoltavat tosiasiat ja esitä kirjalliset todisteet (sähköpostit ja kirjeet) asiasi tueksi. Muista vaatia oikeudenkäyntikulut kantajan maksettavaksi korvaus asian käsittelyyn menevästä työajastasi, mikäli olet työsuhteessa.


      • Kohtalotoveri
        8+13 kirjoitti:

        Kerro nyt sitten meille kaikille miten sinne vastataan jos kerran sait hyvät ohjeet. Ainiin, mut sinähän mainostat omaa lakipuhelintasi joten et voi kertoa niitä neuvoja julkisesti, koska kukaan ei soittaisi. Aika läpinäkyvää "mainostamista".

        Moi,

        en muuten mainosta. Satun olemaan ihan eri alalla ja halusin vain auttaa. Tietty ymmärrän epäluulon tämän forumin ollessa kyseessä.

        Tarkoituksella en yksityiskohtia (esim. kyseisen palvelun nimeä) tähän laittanut juurikin siksi, ettei erehdyttäisi mainokseksi luulemaan. Toki mainostahan sekin on, kun kerron että itse sain (ehkä) sieltä apua.

        Ja tarkempia neuvoja en laittanut siksi, koska tapauksissa on eroavaisuuksia - joku on maksanut jo jotain ko. firmoille, joku ei, enkä tiedä missä määrin haasteiden sisällötkään ovat identtisiä: omalla kohdallani esim. heille jo maksamiani summia on huomioitu haasteessa (tosin väärällä ja liian pienellä summalla) ja tietenkin ovat vähentäneet nämä maksamani pääomat vähän ekstraa niistä samperin perintäkuluistaan ja edelleen ovat muka pääomaa vailla, ja perintäkuluja.

        En ollut viikonloppua koneella, muuten olisin kertonut tämän jo aiemminkin.

        Tsemppiä kaikille tämän sotkun kanssa! Itseäni nyt jälkikäteen ottaa pattiin, etten vastauksessani tullut vaatineeksi vaivannäöstäni mitään korvausta - en tiedä olisiko se ollut lainopillisesti perusteltua. Jään odottelemaan, mitä asiaan käräjillä tuumaavat - lakipuhelimen hemmo veikkasi, että uutisia siltä rintamalta tod.näk. saa odotella jopa kuukausia...


    • asdasasd22

      Niin, olisi ihan asiallista antaa selkeät ohjeet tuhansille muille samassa tilanteessa oleville, eikä vain odottaa lisärahastusta jo ennestään kusessa oleville näiden huijarilafkojen toimesta.

      Mihin vetosit ja kuinka voitit keissin..

    • ZZ

      En ole lakipuhelimiin soittanut, mutta voin toki kertoa pääpiirteittäin, mihin itse vetosin vastineessani. Kirjallisten tuotosten aikaansaaminen kuuluu työhöni, joten ehkä osittain siksi en kokenut vastineen laatimista mitenkään erityisen haasteellisena, vaikka en lakia ole opiskellutkaan. Aikaa laatimiseen käytin silti melko runsaasti, että saan aikaiseksi ytimekkkän, selkeän jne. vastineen.
      Ilmoitin vastustavani kannetta (tämä täytyy ehdottomasti jossain kohtaa vastinetta lukea).
      Perustelut:
      -laiton luotonanto (lainanantaja ei kuulu Etelä-Suomen aluehallintoviraston luotonantajarekisteriin)
      - laiton ja hyvän perintätavan vastainen perintä (yrityksillä ei ole perintätoimen lupia). Toki saavat periä omia/saman konserin saatavia, mutta tällöin eivät periä sellaisia kuluja, kuin tekevät. Max 5e/maksuhuomautus, ja sekin vain kaksi kertaa/lasku.
      - tärkeimpänä pointtina oli se, että olen maksanut velan ja KOHTUULLISET koulut, ks. ed. kohta
      - Hyvän perintätavan vastainen toiminta ym. heidän touhunsa on aiheuttanut minulle haittaa ja kuluja, joista vaadin korvausta. Tämä haitan aiheuttaminenkin on mainittu alla mainitussa oppaassa. Sellaista on esim. se, että yritykseen ei saa yhteyttä, kuin @postilla (ja tässä tapauksessa silläkin huonosti).

      Perintälakia ja erityisesti sen "suomennosta", Kuluttajaviraston nettisivuilta löytyvää 'Hyvä perintätapa kuluttajaperinnässä ' lukemalla sain argumentteja vastineeseeni.
      Muita tästä yrityisryppäästä kirjoitettuja ketjuja lukemalla voi sada lisää vinkkejä.
      Ja jotain neuvoja siinä haasteessakin on sanottu. Tärkeintä on, että vastaa ja vastustaa. Älkää antako periksi.

      • 15+15

        Miksi tärkeimpänä pointtina on se että on maksanut velan ja kohtuulliset kulut? Oletko Arplyn oma lakimies?!? Ei heille tarvitse maksaa yhtään mitään ennenkuin tuomioistuin määrää sen summan mikä heille on maksettava. Eli älkää missään nimessä maksako heille mitään ennenkuin tuomioistuin on sen haasteen käsitellyt. Muuten te vain rahoitatte näiden huijareiden elämistä.


    • ZZ

      Otahan rauhallisesti. En ole Arplyn leivissä. Jos olet näitä ketjuja lukenut, niin huomaat sen varmasti, kun luet tekstejäni. Ja kannattaa lukea ajatuksella myös tuo ed. viesti. Enkä kai täällä neuvoisi mitään, jos olisin...
      Tärkein pointti velan ym. maksaminen on SILLE, ETTÄ VASTUSTAN KANNETTA. En neuvonut ketään maksamaan, kerroin vain, kuinka olen tehnyt vastineen ja millä perusteilla.Toisin sanoan, kanne on aiheeton, koska olen jo aikaa sitten ehtinyt maksaa sen, minkä korkeintaan on kohtuullista. Maksoin toukokuussa asiakastiedon lakimiehen neuvosta, kun Arply laitteli maksuhäiriömerkintöjä.
      Siinä olet oikeassa, että jos on haasteen jo saanut, niin enää ei kannata maksella mitään, ennenkuin tulee tuomioistuimen päätös.

    • käräjöinnistä

      Ymmärtääkseni hyviin perintätapoihin kuuluu myös se, että jos asiakas kyseenalaistaa veloitettavan summan, on velkojan puolelta selitettävä kulujen oikeellisuus ennen kuin asia menee velkojan toimesta käräjille.

      Esimerkiksi mulla on mennyt kaks saatavaa käräjille sen vuoksi, kun velkoja ei ole suostunut siihen, että maksan vain lailliset kulut. Käräjäoikeutta on siis käytetty pelotteena ja yritetty saada näin maksamaan myös laittomat kulut. Toinen yritys ei vaivaantunut edes vastaamaan kyseenalaistamaani summaan, vaan pisti asian kylmän viileästi käräjille. Toinen taas ei suostunut myöntämään harjoittavansa laitonta koronkiskontaa. Senttiäkään en ole veloista maksanut, koska jääräpäiset huijariyritykset eivät suostuneet myöntämään laitonta toimintaansa.

      Vastauksessani oikeudelle olen huomauttanut, että en ole saatavasta yksimielinen kaikilta osin velkojan kanssa ja että olen toki myötämielinen maksamaan saatavan laillisen osuuden. Oikeudenkäyntikulut vaadin luonnollisesti kantajan maksettavaksi. Itsepähän käyttivät oikeutta lyömäaseenaan, joten maksakoon sitten siitä hinnan. Yrityksille nuo toki on pikku rahoja, koska useat velalliset makselevat kaikki vaaditut maksut niin sanotusti paskat housuissa.

    • ZZ

      Puhut asiaa.
      Pelotteluhan näissäkin Arplyn jutuissa lienee kyseessä, ja varmaan moni on jo maksanutkin hätäpäissään.

      Minäkin toki olen kyseenalaistanut ko. firmojen kulut useampaan kertaan, alkuun pyytänyt maksusopimusta jne., tuloksetta.
      Kyllähän ne yrittivät laitella lakipykäliä vastaukseksi @posteihini. Heidän tulkintansa mukaan kulunsa ovat laillilisia. Ihan ok lisätä perintäkuluja vaikka sata kertaa 14 pv välein...
      Riitautin myös perinnän kuluttajariitalautakuntaan, jonka pitäisi keskeyttää perintä. Siis hyvän perintätavan mukaan, mutta siitähän nämä koijarit eivät välitä.

    • sadasdasdw

      Kuluja kyseenalaistin minäkin ja reklamoin useampaan otteeseen. Veivät käräjille alle sadan euron saatavat - superkulut - 300 euroa sille alle sadalle eurolle.

      Järkyttävä pulju - puhelinkulut toki erikseen, jossa Sonera tuli vastaan.

      Haluan kuulla, miten tämä lafka on kaadettu ja saatu vastuuseen huonosta perintätavastaan.

    • Help?

      Moikka, sain haasteen tänään postiluukusta
      Kulut ovat seuraavanlaiset:
      1. pääoma = 79 euroa
      2. pääoma = 78 euroa
      3. pääoma = 74 euroa
      4. pääoma = 75 euroa
      5. oikeuden käyntikulut = 190euroa
      6- 14 = 5 euroa x 8 euroa
      15. perintäkulut hetivippi = 101 euroa
      16. perintäkulut tromvelt = 101 euroa
      17. perintäkulut Aeris = 101 euroa
      18 perintäkulut eCredit = 101 euroa

      Millainen vastine minun kannattaisi tehdä tälle haasteelle, olen ihan pulassa:(

      Noissa heidän mainitsemissa saatavissa joita he haasteellaan haluavat ei ole laitettu eräpäivänsiirto maksuja joissa oli jokaisessa n. 100 euron perimiskulut. Kannattaako minun vedota vastineessani näihin heidän eräpäivänsiirto kuluihinsa joita on noin 110e x 4 eli jokaisesta ottamastani lainasta?

      • 1+8

        Koska niitä ei ole laitettu tuonne käräjille niin ei niistä sen enempää voi mainita kuin että.... Eli kannattaa viimeiseksi laittaa maininta että he ovat myös koittaneet veloittaa sinulta automaattisesta eräpäivän siirrosta niin ja niin paljon, ja laitat liitteeksi mukaan ne laskut myös. Kannattaa tuoda esille kaikki epäkohdat mitä he ovat tehneet, näin saadaan heidät huonosta valosta vielä huonompaan.


    • uggo

      Tilasin GP Perintätoimiston kaupparekisteritiedot.. mielenkiintoinen hallituskokoonpano..

    • THEBOSSSS1111

      Kerro nyt muillekkin! :)

    • 2+17

      Miten rikostutkinta on edennyt Arplyn osalta? Onko kukaan selvillä?

    • mitäs siinä

      Voisko joku ystävällisesti suomentaa koko jutun, siinä kun mainitaan suomen kuviotkin?

    • totuus?

      Virolaisessa ekspress lehdessä (11.10.12) tosiaan juttu liikemiehestä ("Salapärane Lambo-mees osutus suureks “huijariks"?") jota epäillään osuudesta Suomessa vellovaan Arply soppaa. Liikemies on yhtiön taustalla joka on vuokrannut tapauksessa käytetyt palvelunumerot ficoralta (itb solutions ou). Ekspress on myös julkaisut jutun 14.2.13 ("Ekspress rikkus head ajakirjandustava") edellämainittuun artikkeliin liittyen asianomaisen liikemiehen koettua vääryyttä jutussa mainittujen luonnehdintojen takia.

      Jutuista käy myös ilmi ettei liikemiehellä ole enään juridista sidettä Suomessa tutkinnan alla oleviin yrituksiin.

      Google kääntäjää voi käyttää apuna lukemiseen. Jokainen tehköön omat johtopäätöksensä.

      Virolaiseslta kreedix sivulta voi sitten käydä katsomassa asiaomaisen kytköksiä eri yrityksiin ja muita yritysten yhteystietoja.

    • 12+2

      Miksei tota ukkoa nyt saada kalterien taa. Loppuis toi petosten tehtailu.

    • Älä maksa!

      Hovioikeus on kesällä päättänyt, että laittoman yrityksen (Arply, Aeris, Tromvelt, Hetivippi) Lainaa ei tarvitse maksaa takaisin.

      "Ulkomaalaisomisteinen pikavippiyritys Arply Oy ei saa periä lainaamiaan rahoja saati perintäkulujaan asiakkaalta. Niin päätti Turun hovioikeus viime viikolla (Turun Sanomat 17.2.).

      Väärältä ja ehdottomasti epäoikeudenmukaiselta vaikuttava ratkaisu on kuitenkin looginen ja ehdottomasti oikea. Tuomio on linjassa Suomen oikeusjärjestyksessä noudatettavan puuttumattomuusperiaatteen kanssa. Toisin sanoen lainvastaiset tai hyvän tavan vastaiset oikeustoimet ja sopimusehdot eivät päde, joten niihin perustuvaa saatavaakaan ei voi periä oikeusteitse.

      Hovioikeuden mukaan pikavippiyrityksen toiminta oli laitonta, koska yhtiö ei ollut rekisteröitynyt luotonantajarekisteriin. Siten yritys on ollut periaatteessa lainsuojaton koko vuosia kestäneen toimintansa ajan. Hovioikeuden tuomio osoitti, mitä lainsuojattomuus voi pahimmillaan merkitä: kaikki Arply Oy:n solmimat luottosopimukset ovat pätemättömiä.

      On hyvä muistaa, että luotonantajarekisteriin otetaan vain sellaisia yhtiöitä, jotka toimivat laillisesti.

      Jos hovioikeus olisi antanut päinvastaisen tuomion, koko luotonantajarekisterin merkitys olisi kyseenalaistunut. Se taas olisi voinut johtaa luottomarkkinoiden vapautumiseen tavalla, jonka seurauksia voi vain arvailla."

      http://www.savonsanomat.fi/mielipide/artikkelit/oikea-paatos-tuntuu-vaaralta/1770781

      http://areena.yle.fi/tv/2270164/#/play

    • zx11

      Tuo Arplyn ja sittemmin samafirma GP Perintätoimiston ilmoittamat maksuhäiriömerkinnät A-Tietoon... Onko niilläkin joku lainvoima vai voisiko
      kenties merkintöjä poistaa vedoten ylläolevaan lausumaan?

      • nolla on nolla

        Eikös asiakastieto jo aikoja sitten poistanut kaikki Arplyn merkinnät ja kieltäytyi niitä enää vastaanottamasta -> Arply vaikeni

        Kannattaa siis olla Asiakastietoon yhteydessä


    • Älä maksa!

      kaikki Arply Oy:n solmimat luottosopimukset ovat pätemättömiä. Kannattaa varmaan ottaa yhteyttä asiakastietoon ja vaatia merkinnän poistoa.

      http://www2.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/Uutiset/2012/tiedote/tiedotteet-2012/neljan-pikaluottoyhtion-perinnassa-epaselvyyksia

      Asiakastietohan poisti Arplyn ilmoittamia merkintöjä, joten jos GP toimiston ilmoittamat merkinnät koskee samoja velkoja, niin nekin ovat pätemättömiä.

      http://www.taloussanomat.fi/ihmiset/2012/05/23/asiakastieto-poistaa-tuhansia-maksuhairiomerkintoja/201229957/137

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1408
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1271
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1215
    4. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      28
      1157
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1155
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1067
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1053
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      33
      1048
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1043
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1032
    Aihe