Nettihuijarit

milk & honey

Varoitus nettihuijareista
Suomi24 treffisivustolle on soluttatunut nettihuijareita, jotka yrittävät tehdä tuttavuutta suloisten suomityttäjen ja poikien kanssa. Ensin kaikin keinoin luovat suhdetta ja kirjoittelevat niin sweet letters. Jos yrität ehdottaa tapaamista, joutuvat työmatkalle esim. Nigeriaan. Heille ilmiintyykin ongelma jonkin ajan kuluttua siellä matkalla, eivät saa jotain suurta shekkiä lunastettua ja raha tarvitaan nopeasti töiden edistymiseksi. Alkavat ruinaamaan rahaa. Oma nettihuijarini yritti kärttää 1250€, seuraavana päivänä summa tippui jo 700€ ja kolmantena 500€.
Googlen kuvahaulla kannattaa tarkistaa valokuvat joita he muka esittävät. Yleensä valokuvat ovat ammattilaistenottamia ja löytyvät jonkun näyttelijän sivuilta.
Jos alkaa tuntua, että tuntuupa liian hyvältä, kannattaa lopettaa kirjoittaminen vaan välittömästi.
Itse en lainaisi rahaa melkeinpä edes hyvälle kaverille saatikka tuntemattomille!

66

12833

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • milk & honey

      Siis nämä huijarit ovat ulkomaalaisia, saattavat väittää olevansa Floridasta, jossa on paljon suomalaisia esim. Daytonasta.

    • kiitti kuitenkin

      Tuskin kukaan nyt on niin tyhmä että tuollaiseen retkuun menee.

      • Anonyymi

        Kyllä idiootteja riittää. Äänestäähän monet työttömät ja duunaritkin kokoomusta.


    • kyynikko_

      Ihmettelen, kuka nykyihminen, joka käyttää nettiä deittaillakseen, on niin naiivi, että lankeaa tuollaiseen huijausyritykseen. Kuvittelsi, että jokainen on kuullut juuri noista deitti-huijareista.

      • Niinpä, heti kun aletaan kyselemään rahaa, pitäisi hälytyskellojen alkaa soida. Mutta valitettavasti aina silloin tällöin joku menee retkuun ja sit itketään, kun rahat hävisi, samoin deitti. Tyhmyydestä sakotetaan.


      • Anonyymi

        Instassa sama homma. Välillä suomalaisia julkkiksia ja tänään joku muka Amerikasta ja tarkastin niin oli esiintynyt monilla nimillä ja kansalaisuuksilla.
        Google lins n hyvä apu vaikka ei taida kaikkia löytää..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Instassa sama homma. Välillä suomalaisia julkkiksia ja tänään joku muka Amerikasta ja tarkastin niin oli esiintynyt monilla nimillä ja kansalaisuuksilla.
        Google lins n hyvä apu vaikka ei taida kaikkia löytää..

        John Patrick
        Ortopedic surgeon on yksi tänään seuraajapyynnön lähettänyt. Oikea nimi ehkä Erkan Yildirim. Sopii paremmin kun enemmän jonkun turkkilaisen näköinen..
        Toinen ilmeisesti Amerikasta.. Joshua McDonald. Hänestä en löytänyt mitään mutta jotenkin ei vakuuta.. yksityiset profiilit kummallakin.


    • International

      Haluaisin varoittaa nettihuijareista jotka etsivät uhrinsa Match deittipalvelun sivuilta. He luovat feikkiprofiilin ja eivät edes asu mainitussa maassa. Muutaman chat keskustelun jälkeen he pyytävät sähköpostiosoittettasi ja lähettävät sinulle pitkän kirjeen valokuvien kera selittäen koko elämänsä. He liittävät myös valokuvia lapsistaan. He ilmoittavat olevansa varakkaita, leskiä tai amerikkalaisia sotilaita Afganistanissa keillä on ollut suomalainen äiti ja haluavat löytää itselleen suomalaisen elämänkumppanin tai englantilaisia herrasmiehiä. Esim. yhdestä huijarista kuka sanoi olevansa liikematkalla Gambiassa, eikä rahat enää riittäneet hotellihuoneeseen, joten hän pyysi minua lähettämään 1.200 €. Huijarin sähköpostiosoite: Michael Barclay: [email protected].
      Joka aamu tuli "ihania" sähköpostiviestejä ja sitten rahapyyntö.
      Varokaa näitä huijareita!

    • Naane

      Onneksi minua kiinnostaa suomimies!

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Osaa ne suomimiehetkin tyhmää hyväkseen käyttää ja jättää kuin vanhan rukkasen.


    • ei huijattu mummeli

      Näitä huijareita on paljon, ja skypen kautta olen poistanut yli 40 , on ollut kenraaleita ja jos jotakin...Alusta asti olen tajunnut huijareiksi..
      Näillä samoilla kuvilla ovat esiintyneet jopa meidän suomi24 treffi sivuilla, josta olen lähettänyt tiedon eteenpäin...
      tarinoita on ollut , jos jonkinlaisia, aina lopuksi kysymys on rahasta ja ilmoittaessani, että en lähetä, häviävät ...

      Varokaa siis kaikki miehet ja naiset lähettämästä rahoja heille, Minä en ole siihen sortunut ja siksi hävinneet lopulta...

      Googlesta löyryy sivuja Romance -scam kautta, joten näette, kuinka paljon niitä on, jopa 40 sivua valkoihoisia naisia ja miehiä ja ketkä on heidän takana, suurimmaksi osaksi Nigeria ja Ghana , siellä on kuulemma ns lehtimyyjä systeemillä toimivia toimistoja, jotka tekevät sitä ammatikseen...
      naisia, jotka esiintyvät miehinä ja miehiä, jotka esiintyvät naisina, ja nuo valkoihoisten kuvat on varastettuja kuvia, joilla esiintyvät
      Huom! ottakaa selvää , jos teihin ottaa tällaiset ulkolaiset yhteyttä...

    • paikkonen2015

      Näyttää olevan tosi yleistä! Tässä viikon aikana mulle kirjoittanut 2tyyppiä. Toinen kuulemma Englannista ja toinen Jenkeistä. Huvittavinta on tuo kirjoitustyyli, siinä viljellään niin makeita sanoja joka toinen sana honey, my darling jne. Tarinan kulku näyttää olevan sama mitä muilla kirjoittajilla..Afganistanin sotilaita, engelsmannit joilla rahaa ja matkustetaan mm.Etelä-Afrikkaan tekemään suuria sopimuksia!!! Jonkun ajan päästä tulee viestiä, nyt tarvitsen apua...rahaa 3000 ja takaisin maksu tietenkin parin päivän päästä. Voi hemmetin kuusitoista sanon minä!!!! Hyvä että jaatte muutkin näitä kirjoituksia. Itse en niin sinisilmäinen että lanttiakaan olisin laittanut, mutta joku voi sortua "rakkauden" huumassa jopa tähänkin.

    • UsoMua

      Osa saattaa olla ihan oikeita hädässä olevia ihmisiä. Itse lähetin 2000 euroa ja sain viikon kuluttua ihanan miehen kainalooni.

      • Elättäjäkö

        Siis maksoit 2000€. köyhästä ukosta, että tuli tänne Suomeen sinun elätettäväksesi. Kuinka jaksat pitemmän päälle elättää häntä. Tuskin menee edes töihinkään, kun tietää, että sinulta tulee rahaa.
        Kyllä sinun silmät vielä aukeaa, tiedät että elätät häntä loppu elämän.
        Onko ihonväri musta?


      • doooii

        Ja sä uskoit että tuo oli totta? :)))


    • metsäsuomalainen

      Nuo ovatkin sitten ainuita jotka viestejä lähettelevät... parempi sekin kun ei mitään :-) Suominaisilta ei nimittäin paljoa viestejä heru...

    • marjut58

      Lukekaa Wikipediasta juttu Romanssihuijaus!

    • Huh_huh

      Varokaa suomalaiset naiset, facebookissa tällä viikolla "Scott Moore"- nimellä, ja komealla brittimiehen nimellä esiintyvä, mukamas rauhanturvajana ja leskenä
      esiintyvänä ottaa yhteyttä ,ja alkaa saman tien lähettää vuolaita rakkauskirjeitä,
      joissa vannoo ikuista rakkautta ym., mikä tuntuu oudolta, kun ei edes ole tavannut
      koko henkilöä. Googletin saman tien brittirauhanturvaajat Kabul, ja johan alkoi tulla
      varoituksia kyseisestä tapauksesta, joka vielä kertoo olevansa leski ja 11-v. lapsi.
      Lopetin saman tien ja kirjauduin ulos koko facebookista, näyttää olevan oikein netti-
      auervaarojen temmellyskenttä. Rahaa hän ei vielä ehtinyt pyytää, mutten olisi kyllä
      sitä lähettänytkään. Ilmoitin asiasta fb-turvallisuussivulla.

    • Kesätyttö6

      Nettihuijareita liikkuu eritoten treffipalstoilla ja yrittävät saada rahaa kaikella konstilla. Minullakin oli 3 ulkomaista miestä jotka yrittävät saada rahaa. Ensimmäinen rahan pyytäjä oli Amerikkalainen rauhanturvaaja joka yritti minulta 850 euroa. Seuraava oli Englantilainen joka pyysi 1600 euroa ja sitten viimeinen oli Amerikkalainen joka pyyteli 6000 euroa. Eivät mukamas pääse Arabimaista ilman tullimaksua pois. Yrittivät kaikella konsteilla kalastella rahaa. Lirkuttelivat kaikella tapaa ja mukamas rakastivat kovin. Tuntuu siltä että todellisuudessa rakastavat vain rahaa. Itse en anna kenellekään rahaa ja täytyy se ihminen tuntea ja olla nähnyt. Älkää missään nimessä menkö antamaan kenellekään rahaa pelkällä nettituttavuudella. Rahat menee menojaan ja sen jälkeen ei kuulu mitään. Netti ja treffipalstoilla on näitä rahan yrittäjiä paljon ja onneksi en itse mennyt mitään antamaan. Ne kyllä tyhjentää koko rahavarat ja sitten on itse liemessä. Täytyy ehdottomasti olla varovainen ja ottaa järki käteen.

    • Itsekin sain helvetin moisen opetuksen retkahtaessani huijauksen uhriksi. Aivan turhaan sitten kyllä jouduin hullujenhuoneeseen tahdonvastaiseen hoitoon lääkittynä...todellakin aivan syyttä suotta. Ja vieläpä kaksi kertaa. Omia rahoja...mutta lukittuna kaikki räjähti käsiin... Luottotietoja ei enää ole lopputuloksena. Huijauksen uhriksi joutuminen ei todellakaan ole mikään mielisairaaksi diagnosoimisperuste, vaikka näin minua kohdeltiin ja yritettiin julistaa holhoukseenkin eli edunvalvojan hampaisiin...todellakin aivan ilman syytä. Ennen em. pakkolukitusta olin aina ollut tarkka ja hoitanut asiani. Varokaa siis todella ulkomailta tulevia huijaus kirjeitä! Karmeat on oppirahat edessä päin vielä Velkaneuvonnan kautta köyhänä vaan en kipeänä. Oppia ikä kaikki!

    • Kehäkukka1

      Varoitan todellakin että treffipalstoilla liikkuu huijareita. Huijarit ovat etupäässä amerikkalaisia ja englantilaisia. Minullakin oli amerikkalailainen upseeri millä matkatavarat odottivat Dubaissa tullimaksua. Hän pyysi minulta 1000 euroa. Onneksi ymmärsin tilanteen enkä maksanut. Sen jälkeen jos maksaa niin henkilöstä ei kuuluu enää mitään ja rahoja ei saa koskaan takaisin. En ymmärrä tälläistä, mies mukamas oli niin kovin rakastunut ja oli muuttamassa Suomeen. Mitenkä outoa ihmistä voi rakastaa ja kun ei ole koskaan edes nähnyt ihmistä muutakuin valokuvassa. Kaikki mitkä pyytää rahaa ovat täysiä huijareita. Älkää menkö näiden ansaan ja monet voivat tyhjentää ihmisen kokonaan. Erityisesti hakevat keskiiän ylittäneitä naisia, joilla on korkeakoulututkinto tai omaisuutta.

      • erintt

        Tietävät että korkeakoulututkinnonnaiset ovat helpoiten huijattavia.


    • Kehäkukka1

      Suomi.24 sivustolle liikkuu rahan pyytäjiä. Sitä ihmettelen että 24-48 tunnin päästä rakastetaan ja käytetään tätä hyväksi kun pyydetään rahaa. Varoitan että älkää olko sinisilmäisiä ja maksako. Varsinkin kun ei ole nähnyt ihmistä lainkaan eikä myöskään tunne. Ei treffipalstan perusteella tunne ihmistä jos nyt kirjoittelee vähän aikaa. Tämä on tavallaan hyväksikäyttöä ja huijausta pahimmasta päästä.

    • milla001-71

      Täältä löytyy amerikkalainen lääkäri joka on syyriassa humanitaarisessa työssä ja rakastaa minua jo yli kaiken =D
      Muutama kuukausi kirjoiteltu ja hetki sitten annoin ymmärtää että luotan täysin häneen.
      Sopimus hänellä luonnollisesti päättyy siellä ihan kohta ja heti tulee tänne ja ostaa täältä upean asunnon missä sitten yhdessä elellään.
      Nyt tämä vasta muuttuu mielenkiintoiseksi, kuinka ollakkaan nyt sinne on tulossa joku agentti tuomaan kalsareita, lääkkeitä ja ruokaa hänelle ja pyyntön minulle luonnollisesti jos lähettäisin 900 - 1000 euroa kun eihän siellä sota-alueella tietenkään pankit toimi!! Ajattelin alkaa nyt sitten tosissaan kusettaan takasin kunhan saan tilinumeron mihin pitäisi rahat laittaa. On tämä parempaa viihdettä kuin nuo telkkarin uusinnat =D

      • hjuva

        hehehe


      • Ihmetteleväsuomimies

        Oot kirjoitellu muutaman kk tuon kanssa? Olis sun pitäny ymmärtää eka sekunnilla että huijaustahan tuo oli. Taidan poistaa profiilini s,24,sta, todellakin naisten pohjasakka löytyy deittisivuilta, kukaan normaali nainen ei uskoisi noita ulkomaalaisten satuja.


      • Milläs nimellä tämä amerikkalainen lääkäri on sinulle itsensä esitellyt tämä joka on syyriassa muka humanitaarisessa työssä ja pyytää sinulta rahaa koska ei päääse omalla pankkitilille knu eihän sota alueella tietenkään pankit toimi.
        Ajattelin vain kysyä että milläs nimellä hän nyt esiintyy ja onko sama kun minua yrittänyt huijari.
        Ainakin tarina tuntuu kovin tutulta.


      • Anonyymi

        Minä myös ajattelin vähän leikkiä. Ei ole vielä puhunut rahasta, mutta kunhan se aika koittaa niin sitten kusetan minä. on jo kertonut nyyhkytarinoita lapsuudestaan ja vaimon kuolemasta. Voi,voi. Ja jo kahden päivän päästä olen "rakas". Saapa nähdä kauanko kestää. Kyllä sylettää. Hän esiintyy suomalaisella profiililla ja paljastui heti toisessa repliikissä muuksi. Nyt katson miten homma etenee, kun ei osaa vastata kysymyksiini ym. Tähän asti on aina löytynyt säälittävä selitys huonolla suomen kielellä.


      • Anonyymi
        mukautuvainen kirjoitti:

        Milläs nimellä tämä amerikkalainen lääkäri on sinulle itsensä esitellyt tämä joka on syyriassa muka humanitaarisessa työssä ja pyytää sinulta rahaa koska ei päääse omalla pankkitilille knu eihän sota alueella tietenkään pankit toimi.
        Ajattelin vain kysyä että milläs nimellä hän nyt esiintyy ja onko sama kun minua yrittänyt huijari.
        Ainakin tarina tuntuu kovin tutulta.

        Harry Dolapo oli ainakin mulla. Tarina ihan sama.


    • anelmiina

      Niin on tämä hauskaa viihdettä..Minullekkin yksi huijari kirjoitti rakkauskirjeitä kuukauden,
      oli arkkitehti ja matkusti työhön johonkin ,kaikki oli hienoa,mutta hups..Joku oli varastanut lompakon ja lompakossa oli rahaa 17,000 dollaria..Sitten mies pyysi ja rukoili lähettämään 2,500 euroa jotta pääsisi suomeen..Lähetin sille vain rukouksia ja jumalan sanaa..Siihen loppu rakkaus
      luritukset..

    • Kukkanen7

      Minullakin oli Kalifornialainen mies joka oli sotilas ja tällä hetkellä Syyriasssa sotilaana. Hälytys kellot minulla soitti ja tiesin että tulee rahan pyyntö. Kolme päivää kirjoitettiin ja sitten tuli raha pyyntö. Hänen Englannissa oleva 17-vuotias poika oli itsensä loukannut ja oli siellä sairaalassa. Lääkäri pyysi 1900 euroa maksua ja pojalla oli 1000 euroa. Sitten tuli raha pyyntö ja pyysi 900 euroa, mutta onneksi en mennyt tähän lankaan. Tiesin että rahan pyytäminen ei olisi loppunut siihen. Mies olisi tullut Suomeen asumaan ja ostanut täältä talon. Kolme päivää hän kirjoitteli minulle niin rakkaus viestejä. Ilmoitin että en anna rahaa, niin kirjoittelu loppui siihen. VAROITAN muita älkää menkö tälläiseen lankaan sillä ovat huijareita ja osaavat rahan ruinaamisen.

    • Dearqueen

      Kiitos, Kukkanen7, kertomasi mies on nyt ilmeisemmin ottanut yhteyttä minuun. Ihan samat stoorit on. On jo parin päivän viestittelyn jälkeen muuttamassa Suomeen ja poika opiskelee Englannissa, samoin vetäytymässä töistä pois. On töissä merillä, ja vaimo kuollut. Hirmuisen imelää tekstiä satelee ja honey, dear queen on käytössä. Harmittaa niin vietävästi, että hyväksyin tyypin Intagram pyynnön, ja menin höplään antamalla sähköposti-osoitteen ja sitä kautta olen nyt Hangoutissa. Tyhmänä olen lähettänyt pari kuvaakin, on nyt varmaan lienee missä käytössä. Instagramia kannattaa varoa, vaikka on suljettu profiili, niin joskus voi harkintakyky pettää.

      • ffffffffffggggg

        Pohjasakkaa on..


    • Kehäkukka1

      Ihmettelen tuota kun suomi24 sivustolla liikkuu hyvin paljon rahanpyytäjiä. On Amerikkalaisia, Englantilaisia. Viimeinen minkä kanssa olen kirjoitellut on nimimerkillä Richardmills111 ja tiedän että sieltä tulee rahapyynti. Olen kirjoitellut monen ulkomaalaisen kanssa ja aina on sama juttu eli raha. Toiset pyytää tietokoneita, puhelimia, matkarahaa, ruokarahaa ja tullissa olevien matkatavaroiden takia tullirajan. Minulla on ollut tämän nimisiä huijareita kuin John Robles, James cooper, James Crakc, Eric newton. Kaikki ovat huijareita ja lähettävät sadoille viestejä ja flirttejä. Ihmettelen suuresti, että kun omasta maasta lähtevät niin eikö se maa, josta on lähtenyt vie myös takaisin. Tosi paljon liikkuu näillä treffipalstoilla. Poistan profiilini ja en todellakaan lähde näiden kelkkaan. Jos rahaa lähettää niin ikänä ei saa takaisin. VAROITAN älkää menkö näihin lankaan, sillä ovat kaikki täysiä huijareita. Liikkuvat samoilla kuvilla ja kirjoittavat niin imelästi ja rakastavat jo muutaman päivän päästä. Älkää antako niille tili-ja luottokortti tietoja. Luottokorttia on helppo käyttää, ne osaavat rahan viennin. Sitten ovat niin varakkaita ja aina ovat mukamas täältä ostamassa taloja ja autoja. Ovat kaikki pohjasakkaa ja kalastelijoita. Pitäkää järki päässä ja älkää menkö mukaan tälläiseen. Tyhjentävät ja lopuksi vievät koko omaisuuden. Minulla aina alkaa hälytyskellot soida, kun aletaan rahaa pyytämään. Kaikki ovat tuntemattomia ja ei ole edes nähnyt livenä.

      • EiTulisiMieleenkään

        En edes alkaisi ulkomaalaisen kanssa kirjoitteleen!


      • Kehäkukka1

        Minulta tuli virhe edelliseen kirjoitukseen, eli nämä huijarit liikkuvat Suomi24 treffipalstoilla ja muillakin treffipalstoilla. Ovat rikollisia ja niillä ei muuta ole kuin rahan ruimaaminen mielessä.


    • Kesätyössä

      Taas liikkuu Suomi24 sivustolla nettihuijari, jonka nimi on Justice. Campless. Hänen sähköpostiosoite on [email protected]. Varokaa hän on huijari ja varas. Yritti minua kaikella kostilla että olisi saanut rahaa. On oikein etevä kirjoituksissaan ja yrittää lirkutella rakkautta. Mutta olin kaukaa viisas ja estin hänet. VAROKAA, kirjoittamasta hänen kanssaan.

    • Ansku111

      Todella ihmettelen, kun Suomi24 treffipalstoilla liikkuu rahan pyytäjiä. On erityisesti Amerikkalaisia sotilaita. En tiedä mitenkä raha kuuluu siihen kun hakee itselleen seuraa ja elämänkumppania. Minullakin oli Amerikkalanen sotilas joka on Ghanassa tällä hetkellä ja pyyteli 2900 euroa, pakettiin jonka näin sähköpostissasi. Jokin agentti mukamas kuljetti sitä ja sen olisi pitänyt tulla Amsterdamista Suomeen. Kuvassa oli kultaa, kelloja ja timanttikoruja, mutta minua vähän epäilyttää, että olisiko koskaan tullut Suomeen. Kyllä olen sitä mieltä että miksi hakea Suomesta ja Pohjolasta naista itselleen, kun omassakin maassa on naisia. Epäilyttää tälläiset huijarit ja rahan pyytäjät. Onneksi en antanut rahaa ja on parempi, kuin ei ole lainkaan tekemisissä tälläisten ulkolaisten kanssa. Suomesssa on miehen ihan riittämiin ja luulisi täältäkin löytävän.

    • Ansku111

      Olen ollut jonkin aikaa Suomi24 treffipalstalla ja ihmettelen, kun siellä liikkuu ulkolaisia Amerikkalaisia, Englantilaisia, Saksalaisia ja Belgialaisia armeijan palveluksessa olevia sotilaita. Kirjoitin jonkin aikaa tämän nimisen henkilön kuin Justice. Campbell ja hänen sähköpostiosoitteensa on [email protected] ja hän on omien puheittensa mukaan Ghanassa. Mutta voi hyvin myös valehdella ja olla aivan jokin muu, kun huomasin että hänellä on varastetut toisen henkilön kuvat. Tutkin kuvat ja pitää paikkansa että kuvat on toisen nimisen henkilön. En käsitä tälläistä ja miksi tulevat Suomesta etsimään naisia, kun niitä löytyy ihan takuulla omasta maasta. Olen itse Yliopisto koulutuksen saanut nainen ja tiesin että on kysymyksessä rahan kerjääjä. Osuin täysin oikeaan, sillä hän kerjäsi ITunes-korttiin rahaa, puhelimeen, matkarahaa Suomeen ja sitten oli kaiken huippu, että pyysi 2900 euroa pakettiin, joka sisälsi mukamas, kultaa, timantteja, kelloja ja muita esineitä. Oli mukamas hänelle pitkästä ja hyvästä sotilas urasta kiitos. Olin viisas ja en mennyt antamaan rahaa. Hän kirjoitteli rakkausrunoja ja olin Honey, vauva ja kulta. Hän yritti kaikella tavalla, minulta saada rahaa. Varokaa sillä nämä ulkolaiset miehet ovat täysin huijareita ja ovat vain rahan perään. Kirjoitin samasta aiheesta aikaisemmin tälle samalle palstalle. Älkää missään nimessä uskoko näiden tarinoihin, sillä ovat mielestäni täysiä valehtelijoita ja rahajen perään. Pyytävät rahoja laittamaan Money Gramin tai Western Unionin kautta. Näiden kautta kun rahaa laittaa, niin takaisin niitä on ihan turha odottaa. Mielestäni heillä on palkka, terveydenhoito ja ravinto, hygienia ja muu yleispito armeijan puolesta. VAROITAN!!!

    • Anjuska1

      Itsekin varmaan kirjoittelen tällä hetkellä huijarin kanssa. 3 kk kirjoiteltu muttei ole tullut vielä rahapyyntöä. Saas nähdä kuin käy, huomenna lupasi hankkia lentolipun Suomeen ja kk:n päästä tulla tänne. Tein selväksi ettei minua tavoita päivällä eli turha pyydellä lippurahoja. Tämä tyyppi on Lontoosta, alunperin LA:sta, josta muutti pois vaimon kuoltua.

      Miten pystyy etsimään kuvalla, onko oikea henkilö? Googlettanut olen kuvanhaulla, mutten ole löytänyt tämän tyypin kuvilla mitään. Lupasi lähettää lentolipusta kuvan, kunhan on huomenna ostanut sen kun en usko, että on tulossa tänne. Miten pystyy lentolipun tiedot tarkistamaan ettei ole tekaistu lippu?

    • Ansku111

      Anjuska1, mitä ilmeisesti kirjoittelet huijarin kanssa. Ihan tyypilliseltä huijarilta tuntuu, sillä juuri ne ovat tyypillisesti leskiä. Uskon vakaasti että tulee vielä rahan pyyntö. Kuvan näkee kun siirtää sen valokuviin, sitten käy katsomassa, mitä tietoa löytyy hänestä Tindyen kautta. Jos siellä on hänestä, jotain poikkeavaa tietoa tai valokuvia, niin uskon hänen olevan huijari. Valokuva voi olla myös varastettu rehelliseltä ihmiseltä. Lentolippu jos on aito niin siinä on lipun numero, lento mistä lähtee ja mihin maahan tulee. Myöskin siinä on viivakoodi, jos siis on aito. Sekin voi olla kopioitu, sillä huijarit ovat näissä, hyvin taitavia. Kehotan sinua olemaan tarkka, sillä näissä huijareissa on hyväksi käyttäjiä. Voivat myös käyttää valokuvia väärin, identiteettiä, tällä tarkoitan älä missään nimessä mene antamaan mitään henkilötietoja, pankki tai luottokorteista tietoja. Luotto ja pankkikortteja on helppo käyttää rikollisessa toiminnassa. Kehotan kyllä sinua, että pistät välittömästi suhteesi häneen poikki, tai sitten estät hänet.

    • huijajari

      no huihui

    • Näätä56

      Varokaa Suomi24 treffipalstalla liikkuvista huijareista. Itsekin kirjoittelin amerikkalaisen miehen kanssa. Mukamas sen takia halusi Suomalaisen naisen, kun hänen äitinsä oli Suomesta kotoisin. Hänen mukaansa hän oli syntynyt Suomessa, mutta muuttanut pienenä Amerikkaan. Näissä huijari tarinoissa on aina sama kaava, vanhemmat kuolleet jo aikoja sitten, hän oli ainut lapsi. Hän oli 7 vuotta sitten jäänyt leskeksi ja hänellä oli yksi yliopistossa opiskeleva poika. Kirjoittelin hänen kanssaan 2 viikkoa ja tiesin, kun hän alkoi minua sanoa rakkaaksi ja hunajaisia, että tulee pian rahanpyyntö. Hänen mukaansa oli liikemies ja lähti Englantiin ostamaan kultaa. Kulta määrä olisi maksanut hänen mukaansa 1700 euroa , mutta myyjä pyysi 2700 euroa. Hän alkoi minulta pyytämään loppu rahaa. Ihmettelin ja kysyin miksi hän minulta pyytää rahaa ja luulisi tuollaisella henkilöllä sitä olevan. Hän ilmoitti nimekseen Edward. Gary, mutta voi hyvin olla tekaistu nimi. Hänen sähköpostiosoitteensa on [email protected] ja uskon hänen pyytävän myös muilta rahaa. Hän esiintyi toisen henkilön nimellä ja kuvatkin olivat joltakin toiselta kaapattu. Tämä on ikävä ja hyvin likaista toimintaa internetissä. Älkää missään nimessä antako rahaa, sillä tämäkin pyysi rahan laittamaan Money Gramin kautta. Jos olisin rahaa laittanut, niin ikänä niitä ei saa takaisin. Hän sanoi vielä minulle, että sano kun laitat rahaa niin olet sukulainen ja perheen jäsen. Oli hyvä kun tajusin, ehkä laittanut rahaa. Ei tuntemattomalle voi mitään laittaa, kun ei ole kertaakaan edes tavannut. Olkaa varovaisia sillä kaikki ulkolaiset mitä netissä liikkuu treffipalstoilla, Facebookissa ja muissa palveluissa, niin ovat puhtaasti huijareita. Niillä on ainoastaan tärkein mitä ne tarvitsee ja se on raha.

      • huijaritlakoon

        Ei noihin juttuihin tarvitse edes tajuta ovat niin paljon läpinäkyviä. Satoja viestejä saaneena voin kertoa monia tarinoita jotka kaikki tallessa. Jopa uhkaavansävyisiä rahanriirto operaatioita vuosienvarrelta. Pitäisi mennä Western Union International Bankkiin ja tehjä pyytäjän mukaan asiota joita ei saisi sanoa kenellekkään ja saisin ison summan rahaa ja paskan marjat, miten paskaa touhua. Miten ylipäätään joku uskoo asioihin ihmisten kanssa ketä ei tunne. Aivan mieletön yhtälö vaikko se ran saanti ehkä mielessä mikä ei ole totta. eikö ihmiset opi koskaan. Ei uhkaus eikä mikään muukaan saa antaa tilaisuutta rikolliseen meininkiin. Sitä mieltä että heti stoppiin uhkailut ja kauniiten ns. naisten miesten kirjoittamat paskapuheet. Joku tolkku pitää olla kerjätessäkin. Tehkää kunnon työtä eikä huijata viattomia ihmisiä.


    • Anonyymi

      Ei ihme:

      Puhelin aina kiinni uusi prepaid liittymä.

      Sähköposti, en käytä.

      Ja jne...

      Löytyy näitä kotimaisiakin yrittäjiä tällä alalla.

      Miten ois joku kuliseissa oleva piilo homo textari kaveri?

      Voi jee...

    • Anonyymi

      Minulla tuore huijaustapaus, oli sotilas Afganistanissa. Puhui lipeviä loruja. Eilen ilmoitti, että on saanut osuman, siis ammuttu. Pyysi minua vastaanottamaan, arvopapereita ja rahaa, jonkun konsulaatin kautta. Tiesin jo aiemmin on huijari, odotin koska pyytää rahaa. Nimimerkki instgramissa peter williams839

      • Anonyymi

        Instassa myös Davidgibson09, leski, Afganistanissa muka sotilaana. Viikon lueskelin niitä lirkutuksia. Sit pyysi rahaa lapselle lääkkeeseen. Lapsella epilepsia ja tilaa aina Afrikasta lääkkeet 😂 kysyin lääkkeen nimeäkin, viagrahan se Googlen mukaan oli 👍 Joo tosiaan sillä on kaksostytöt.
        Profiilikuvassa rantakuva. Ilmiantakaa. Sillä on 5 kuvaa vain, harmi sen puolesta, jonka kuvia ne oikeasti on.
        Numeroa kysyin, koska kerroin ettei mulla ole WhatsApp sovellusta. Aikani tutkittua, nro oli rekisteröity yritykselle.


    • Anonyymi

      Omalle kohdalleni on osunut hyvin usein venäläisiä naisia. Ensimmäinen merkki huijauksesta on valtavan pitkä kirje jossa luritetaan melkeen koko elämäntarina. ottavat yhteyttä suomi24.n kautta ja antavat yleensä privaattisähköpostiosoitteen. Joskus tuntuvat hyvinkin uskottavilta, mutta kuvat ovat juuri sitä että alkaqa ajattelemaan niinkuin moni muukin. liian hyvää ollakseen totta.
      Nyt viime aikoina on ollut monta tapausta jossa nainen haluaa tulla Venäjältä luokseni Suomeen. Kyllä loput saakin sitten arvata ja nappiin meni taas joka kerta.
      Huonolla suomenkielellä sanotaan että hänen rahansa ei riitä matkaan.
      Vastaukseni on kuulunut, sitten ei tarvi tulla. Eli tuttu kaava taas, minun olisi pitänyt maksaa matka. Yhteydet on yleensä loppunut siihen. Kertaakaan en ole rahaa lähettänyt. Heti ku aletaan rahasta puhumaan ni luukut kiinni, Yleensä ovat uskoneet mutt sinnikkäitä ruinaajiakin on ollut.

    • Anonyymi

      Kannattaa heti sanoa että ei mulla ole rahaa oon köyhä niin siihen loppuu kirjoittelu ja toimii kyllä hyvin..

    • Anonyymi

      Moi! Oliko kenelläkään tietoa sivustosta, johon on koottu enemmänkin näitä nettihuijareita. Itse olen ollut tekemisissä henkilön kanssa, joka esiintyy nimellä Andrew Parker. On kuulemma kanadalainen menestynyt (taloudellisesti) kolmekymppinen insinööri. Lähti kertomansa mukaan kuukausi sitten Afrikan Maliin ja kappas vaan, nyt no tullut ongelmia, joiden takia pitäisi kädet ojossa saada rahaa juuri minulta. Koko ajan hänen tarinansa ja kuvansa ovat olleet melkein totta, mutta videopuhelut eivät onnistu eikä se, että ottaisi ongelmissaan yhteyttä maansa suurlähetystöön hoitaakseen ongelmia sitä kautta. Lähetti minulle lisäksi matkatavaransa paikallisen kuljetusyhtiön välityksellä https://swift2track.com (näyttää feikkisvustolta) ja sekin on jo ehtinyt pyytää minulta kuljetusmaksujaan, jotta Italiaan juuttuneet matkalaukut täynnä kultaharkkoja ja käteistä rahaa tulisivat minulle perille.

      • Anonyymi

        Minulla on tyyppi,jolla on suomalainen profiili , Jukka Peltonen Vantaalta ja kuva ihan suomalaisesta miehestä ( fiksun näköinen). Tyyppi kuitenkin kirjoittaa olevansa Maltalla erikoistehtävissä. Huonon suomenkielen hän selittää sillä että on jäänyt lapsena orvoksi Skotlannissa ja ollut siellä lastenkodissa. Ja hänen vaimonsa on kuollut 5 vuotta sitten verisyöpään. Nyt odottelen jatkoa tarinaan ja milloin tulee rahapyyntö ja selitys. Itseni olen esittänyt varsin varakkaaksi yksin eläväksi. Jännitys tiivistyy. Osataan sitä meilläkin kertoilla satuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on tyyppi,jolla on suomalainen profiili , Jukka Peltonen Vantaalta ja kuva ihan suomalaisesta miehestä ( fiksun näköinen). Tyyppi kuitenkin kirjoittaa olevansa Maltalla erikoistehtävissä. Huonon suomenkielen hän selittää sillä että on jäänyt lapsena orvoksi Skotlannissa ja ollut siellä lastenkodissa. Ja hänen vaimonsa on kuollut 5 vuotta sitten verisyöpään. Nyt odottelen jatkoa tarinaan ja milloin tulee rahapyyntö ja selitys. Itseni olen esittänyt varsin varakkaaksi yksin eläväksi. Jännitys tiivistyy. Osataan sitä meilläkin kertoilla satuja.

        Tämä sama mies otti minuun yhteyden facen kautta .Mukamas Maltalla.töis vaimo kuollut veristäpähän .Estin hänet hyvin pian täys huijari.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä sama mies otti minuun yhteyden facen kautta .Mukamas Maltalla.töis vaimo kuollut veristäpähän .Estin hänet hyvin pian täys huijari.

        Nämä rakkaus ja muut huijarit on Nikegerialaisia nuoria miehiä ,on tehty heistä jopa TV dokumentti .
        Esiintyminen on yleensä amerikkalaisina sotilaina, kenraaleina ,lääkäreinä tai oljylautta insinööreinä !
        Omalle kohdalle osui taas tapaus jossa oli Ungarista hallittu ostaa tori ,FI ssä laittamani moottori vene .
        Laitoin hinnan niin ,että mahdollinen ostaja olisi voinut tinkiä ,jos 20 prosenttia.
        No tuli teksti viesti onko siellä myymättä ,vastasin on .
        He haluavat ostaa , tinkimättä ja mitään kyselyä ei veneestä ja moottorista kuulunut.
        Ilmoittivat laittavat rahat pay pal ( tai mikä se nyt oli )tilin kautta ,sekä vielä muutaman tonnin kuljetus yritykselle ,jonka pyysivät maksamaan ao yrityksen tilille ,ao yritys sitten hakee veneen ?
        No otin selvää asioista ,pankista ja tori asiantuntijoilt
        Varoittivat ,joten ilmoitin tulkaa hakemaan rahat mukana ja tai joku Suomesta hoitamaan kauppaa ja rahat mukana . Tehtävä kauppakirja ja muut paperit paikan päällä ,vene liikkeen toimistossa .

        No sen jälkeen ei kuulunut mitään ,selvisi ,että olisi voinut käydä niin ,että vene olisi voitu hakea ja rahat pyydetään palauttamaan ,jollakin erikoisella syyllä ,!

        Eli huijaus ,näistä voi lukea myös muilta palstoilta .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on tyyppi,jolla on suomalainen profiili , Jukka Peltonen Vantaalta ja kuva ihan suomalaisesta miehestä ( fiksun näköinen). Tyyppi kuitenkin kirjoittaa olevansa Maltalla erikoistehtävissä. Huonon suomenkielen hän selittää sillä että on jäänyt lapsena orvoksi Skotlannissa ja ollut siellä lastenkodissa. Ja hänen vaimonsa on kuollut 5 vuotta sitten verisyöpään. Nyt odottelen jatkoa tarinaan ja milloin tulee rahapyyntö ja selitys. Itseni olen esittänyt varsin varakkaaksi yksin eläväksi. Jännitys tiivistyy. Osataan sitä meilläkin kertoilla satuja.

        Samoilla tiedoilla yritti huijari minua mutta nimi oli veikko marttinen Espoo. Ja joo jäänyt 5 vuotta sitten leskeksi ja on ulkomailta tekemässä sitä sun tätä ja löpölöpö. En onneksi mennyt lankaan ja googletin niin nimi oli kauan aikaa sitten kuolleen taidemaalarin.


    • Anonyymi

      Törmäsin Twoossa "ruotsalaiseen", leski ja pienen lapsen yh. Kirjoitti jopa tekemisiään hänen kanssaan tyyliin anteeksi, käyn laittamassa hänet nukkumaan ja palaan sitten. Tai kävin töiden jälkeen ruokaostoksilla ja ostin hänelle karkkia... Juteltiin kaikenlaista elämästä. Ja "romanssi" kukoisti. Oudoksi meni, kun sai työkeikan Nepalista ja heti saavuttuaan oli jotain pientä varastettu ja pyysi saada lähettää tärkeät työdokumenttinsa minulle turvaan. Pyysi siis yhteystietoni... En suostunut ja siitä alkoi draama kuinka en luota häneen ja minun ei kannata uskoa kaikkea mitä netissä on. Pyysin videopuhelua. 4 yritystä, joista yksikään ei onnistunut siten, että olisin nähnyt hänet 🤔 Minkälaisia keskusteluja muilla on ollut huijareiden kanssa?

    • Anonyymi

      Nuohan ovat jo ihan tuttuja juttuja. Kirjoittakaa suomalaisista romanssihuijareista. Miehistä, jotka hakevat vanhoja hömppiä naisia deittisivustoilta. Ollaan niin sielunkumppaneita että. Tosiasiassa ollaan parisuhteessa, joka ehkä vetää viimeisiään, mutta halutaan varmistaa, että uusi on jo tulossa. Eivät kerro itsestään mitään, mutta pumppaavat kaikki tiedot mahdollisesta, uudesta uhrista; omaisuus, varallisuus jne. Sukulaisuus suhteet selvitetään, onko lapsia jne. Sitten vain kiinni kuin takiaispallo.
      Onko tuttua? Esiinnytään deittiprofiileissa eri nimillä, paikkakunta vaihtuu ja työura ja elämäntarinat. Ihan suomalaisia ovat ”villevirtasia” Hämeen läänistä, Pirkanmaalta jne. Vakipanoa hakevat eri kaupungeista. Välillä tulee rahapulakin ..juu.

    • Anonyymi

      Minua huijattiin myös jokin aika sitten kryptokolikoistani. Kerronpa Crypto-kokemukseni, ehkä siitä voi olla apua. Vaikka olen kuullut binaarioptioista viime vuodesta lähtien. En kiinnittänyt paljon huomiota, koska olin tyytyväinen kuukausipalkkaiseen työhöni, kunnes eräs ystäväni näytti minulle, kuinka paljon hän jo ansaitsi sijoittamalla bitcoiniin. Olin vakuuttunut ja päätin tehdä lisää tutkimusta vihdoin, sijoitin useita summia rahaa verkkosivustoon, johon ystäväni viittasi. Rekisteröidyin ja minulle lähetettiin lompakkoosoite maksua varten. Ostin 35 000,00 arvosta erilaisia ​​kolikoita ja siirsin 35 000,00 heidän lompakon osoitteeseen. Muutamaa päivää myöhemmin heidän verkkosivustonsa oli poissa käytöstä ja huomasimme, että meitä on huijattu. Kaikki yritykset saada takaisin sijoittamamme summa epäonnistuivat, kunnes muutama viikko sitten minut ohjattiin Lallroyal .org -sivustolle ja pystyin saamaan takaisin kaikki varastetut kolikoni. He ovat luotettavia ja luotettavia. Voit myös etsiä LALLROYAL RECOVERY:tä, heillä on yksi parhaista hakkereista. Henkilökohtaisesti olen käyttänyt heidän palvelujaan, mutta siskoni sai bitcoinin takaisin, kun se oli varastettu hänen luottamuslompakosta. Voit myös vierailla asiakkaiden WhatsApp-palvelussa.

      • Anonyymi

        Hei. Minua on yritetty huijata näin että ostaisin kyseiselle henkilölle Steam kortin jolla voi päivittää Internetin. Eikö tämä steam ole jotain jolla pelataan. Ensin pyyntö oli 500€ sit jo putosi 100€ kun sanoin että olen köyhä. Onko muilla kokemuksia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei. Minua on yritetty huijata näin että ostaisin kyseiselle henkilölle Steam kortin jolla voi päivittää Internetin. Eikö tämä steam ole jotain jolla pelataan. Ensin pyyntö oli 500€ sit jo putosi 100€ kun sanoin että olen köyhä. Onko muilla kokemuksia

        Multa on pyydetty xbox-korttia ja myös steam wallet-korttia, onko tuttua kenellekään?


    • Anonyymi

      Nettihuijari, lippu huijauksia ainakin nimillä:

      Pauli Rantanen
      Elina Halonen

    • Anonyymi

      Onko kenellekään tullut vastaan Alfred Clifford niminen mies, sanoo olevansa leski ja työskentelee Meksikonlahdella öljynporauslautalla?

      • Anonyymi

        Alfred clifford nimellä esiintyvä rakkaushuijari huijannut äidiltäni rahaa.. bongannut uhrin valo deittisivustolta. Juu sanoo olevansa töissä mukamas Meksikonlahdella öljynporaus lautalla jne.. pläplä. Saattaa edelleen kalastella rahaa uudella profiililla nimellä!!!


    • Anonyymi

      Tapasin Facebook Messenger -sovelluksessa aiemmin tänä vuonna kaverin, joka vaikutti todella ystävälliseltä ja välitti minusta. Sitten hän neuvoi sijoittamaan kryptovaluuttoihin verkossa ryhmänä, mikä antaisi meille mahdollisuuden tuplata rahamme nopeasti. Noudatin neuvoja ja laitoin noin 67 000 pankkitilistäni siihen. Minulla ei ollut aavistustakaan, että kaupankäyntijärjestelmä, johon osallistuin, oli huijaus. Menetin rahat ja ilmoitin siitä FBI:lle, mutta mitään ei tehty, ennen kuin otin yhteyttä Amendall.net iin verkossa. He auttoivat minua löytämään huijarin lompakon, ja sain takaisin osan varoistani. Kiitos taivaalle, amendal Recovery, sen avusta.

    • Anonyymi

      Välttelee vaan ulkomaalaisia niin hyvin menee.. jos pakko on ulkkis saada niin voi mennä turkkiin panettaan itseään.. toki kukaan kunnollinen mies ei sen jälkeen huoli 🤣

    • Anonyymi

      kokemuksia laihduttavista housuista?

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1585
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1224
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1147
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1066
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1027
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      582
      1015
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      920
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      912
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      774
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      700
    Aihe