kumppanin tärkeys verrattuna muihin?

numero 3 ?

Haluaisin kysyä jonkinlaisessa parisuhteessa olevilta(sis. seurustelu, avo avioliitto, jne.), että miten tärkeäksi koette kumppanin verrattuna muihin ihmisiin?

Ymmärrän, että oma lapsi, jos sellainen on, laitetaan ensimmäiseksi, mutta itselläni kyllä se kumppani on sitten tärkeämpi kuin kukaan muu maailmassa(lasta ei siis ole)

Kysyn tätä sillä, että koska omalle kumppanille ystävät tai sukulaiset ovat melko tärkeitä minuun verrattuna, niin kuinka yleistä se on vai onko suhteemme huonolla pohjalla.

20

863

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hfhdso

En usko että se että miehesi arvostaa ja rakastaa muitakin läheisiään, kertoo mitenkään siitä että teillä olisi huono suhde. Rakastumisen ja romanttisen rakkauden sinä voit vaatia täysin itsellesi, mutta mitä lähimmäisen rakkauteen tulee, niin sinun on hyväksyttävä että muutkin ovat rakkaita ihmisiä hänelle.

Mikäli tämä näkyy ajankäytössä niin että sinä jäät aina kakkoseksi muille, voit olla syyn kanssa huolissasi. Mikäli taas kyse on vain puhtaasti siitä että kumppanisi välittää muistakin hyvin paljon, on se aivan normaalia.

Minulle avomieheni on siinä mielessä tärkein, että tietoisesti uhraan hänelle eniten aikaani, ja hän on minun paras ystäväni ja rakastettuni. Siinä mielessä en voi verrata häntä muihin. Mutta myös sisarukseni ovat yhtä tärkeitä ja rakkaita, mutta en käytä heihin samoissa määrin energiaa ja aikaa.

Sanoisinko nyt niin että ihmissuhteista tärkein on suhde puolisooni, tärkeimpiä ihmisiä taas on monia; puoliso, läheisimmät ystävät, perhe jne.

Jotkut ovat myös enemmän sellaisia yhteen kiintyviä ihmisiä. Kyllähän sen huomaa jo lapsena, monet tarvitsevat sen yhden tukipilarin parhaaksi ystäväksi ja sulkevat muut ulkopuolelle, kun taas toiset tarvitsevat useamman ystävän. Ehkä tämä on teidän ero?

• hfhdso

Kirjoitinpas automaattisesti että miehesi, vaikka tarkoitus oli että kumppanisi. Ethän edes sanonut onko kyseessä miehesi/vaimosi (tai avo-, tai parisuhde) :)

• ...

Jos mun pitäis nimetä elämäni tärkein ihminen, niin en kyllä siihen pystyis. Mulle tärkeimpiä on mies, äiti, sisko ja veli. En vaan pysty niitä erottelemaan, kaikki on yhtä tärkeitä ja rakkaita.

• itsepalvelua

Itselleni tärkein on aina elämänkumppani. Sitten seuraavat perhe ja ystävät samalla viivalla. Lapsia minulla ei ole, he tulisivat toki ensimmäisenä.

• meidän perhe

Kyllä itselle kaikista tärkein on se oma perhe: lapsi ja mies. Sitten sukulaiset ja ystävät siihen perään.

• sfhdouhsd

Minulle tärkein on oma lapsi ja sitte mies. Enne lasta tärkein oli mies ja sitten vasta vanhemmat ja ystävät.
      Tämä johtunee varmaan viileistä väleistä vanhempiin...?

• Minulle kumppani on aina tärkein ihminen ja kaikki muut tulevat hänen jälkeensä. Vanhemmillani on tietysti siinä rinnalla oma asemansa, mutta he eivät ole samalla tavalla tärkeitä, kun kumppani. Jos eivät myöskään vähemmän tärkeitä verivanhempinani.

:-)

Minullakaan ei ole lapsia, mutta jos olisi he olisivat tietysti numero yksi. Heidän isänsä tietysti myös miehenä aina se tärkein ihminen.

• Faascha 32v.

Lapset ovat nro 1 sitten tulee puoliso. Molemmilla meillä on sama periaate.

Omat vanhemmat, sisarukset, ystävät, sukulaiset, kaverit tulee sitten tuossa järjestyksessä.

• 3971

Miksi ihmiset hassahtavat nostamaan lapset sijalle 1??? Kyllä pitäis edelleen tärkein olla se kumppani ja parisuhteesta muodostunut yksikkö, johon sitten vaan liitetään lapsia. Parisuhteen pitäisi tietyllä tavalla mennä lasten yli, koska toimiva parisuhde on koko perheen ydin, ei ne laaaaapset.

• No itsellä tulee sellainen ajatus tuosta miksi lapset nostetaan ykkösiksi, vaikka perheen ollessa onnellisesti yhdessä kumppani on edelleen yhtä tärkeä kun siihinkin asti on ollut. Kun lapsia tuli. Mutta lapsien saaminen ottaa oman aikansa kahdenkeskiseltä ajalta vanhemmilta. Lapsen tarpeet nousee vanhempien tarpeiden edelle ainakin joksikin aikaa, kun lapsi enemmän tarvitsee vanhempien huomiota ja huolenpitoa.

Ja toinen asia miksi itse sanoin, että jos mulla olisi lapsia, ne olisi ykkösiä. On se että miehen kanssa voi tulla ryppyjä rakkauteen, jonka vuoksi ehkä erotaankin. Kummanista voi erota, mutta harva haluaa erota lapsistaan. Siinä ehkä yksi syy miksi ne nousee valintatilanteessa etusijalle, vaikka tosiaan perheen yhdessä ollessa myös kumppani on edelleen se sama ja rakas, kun aina ennenkin ellei jopa rakkaampi.

• teevadit kirjoitti:

No itsellä tulee sellainen ajatus tuosta miksi lapset nostetaan ykkösiksi, vaikka perheen ollessa onnellisesti yhdessä kumppani on edelleen yhtä tärkeä kun siihinkin asti on ollut. Kun lapsia tuli. Mutta lapsien saaminen ottaa oman aikansa kahdenkeskiseltä ajalta vanhemmilta. Lapsen tarpeet nousee vanhempien tarpeiden edelle ainakin joksikin aikaa, kun lapsi enemmän tarvitsee vanhempien huomiota ja huolenpitoa.

Ja toinen asia miksi itse sanoin, että jos mulla olisi lapsia, ne olisi ykkösiä. On se että miehen kanssa voi tulla ryppyjä rakkauteen, jonka vuoksi ehkä erotaankin. Kummanista voi erota, mutta harva haluaa erota lapsistaan. Siinä ehkä yksi syy miksi ne nousee valintatilanteessa etusijalle, vaikka tosiaan perheen yhdessä ollessa myös kumppani on edelleen se sama ja rakas, kun aina ennenkin ellei jopa rakkaampi.

Sori typot.

• Itsekin elän ja ajattelen niin, että parisuhde on kivijalka jonka päälle rakennetaan. Tai että parisuhde on kuin i-kirjain ja lapset ovat sitten sen i-kirjaimen piste ns. iin päällä.

• Jälkikasvu

ei tule toimeen, ei edes selviä hengissä ilman vanhempiaan, siksi luonto on järjestänyt niin, että lapset tärkeimmällä sijalla.
        Aika päivänselvä asia.

• äölkasd

Minulle tuon määrittely on helppoa, ei ole vanhempia enää elossa eikä ole lapsia ja sisaruksiin on melko etäiset välit. Siispä rakas vaimonihan se läheisin ihminen minulle on.

• Vaimo

Minulle kaikista tärkein on hän, aviopuolisoni ja hän on sanonut, että minä olen hänelle tärkein. Kun lapset aikuistuu heistä on silloin päästettävä tietyllä tapaa irti, antaa heidän itsenäistyä. Lapset ovat vain "lainaa", kumppani on rinnalla kunnes kuolema eroittaa. Tällä periaateella ainakin minä elän avioliitossa rakastamani miehen kanssa.

• kukin tavallaan

Mulle moni ihminen on tärkeä omalla tavallaan. Puoliso eri tavalla kuin lapset, vanhemmat eri tavalla kuin puoliso, sisarukset omia yksilöitään ja kaverit ja ystävät. Puoliso on kuitenkin se paras kaveri, ystävä, jonka kanssa jaetaan ihan kaikki - no ei toistemme kavereiden salaisuuksia tietenkään. Omistushaluista kumppania en edes sietäisi. Me kyllä ymmärretään hyväksytään ja pidetään itsestänä selvänä että joskus on muutakin tärkeämpää kuin oman kullan kainalossa löhöily. Sellaiselle on silti aina oma aikansa ja paikkansa. Sellasta tilannetta ei ehkä ole tullut, missä pitäisi päättää kumman puolella on: kumppanin vai jonkun muun ja hävinnyt osapuoli loukkaantuisi. Sisareni joutui pari vuotta sitten onnettomuuteen. Yh, lapsi oli 6-vuotias. Peruutin mieheni kanssa sovitun hänelle todella tärkeän menon (minun olisi ehdottomasti pitänyt olla avecina) sekä omien lastemme hoitajan (naapurin tyttö) ja olin itse lasten siskon lapsen kanssa kotona. Pari päivää siskolla meni sairaalassa. Mieheni ymmärsi täysin. Hän olisi vastaavassa tilanteessa toiminut samoin. Tiedän kyllä ettei kaikki tekisi niin. "Onhan siskolla muitakin ihmisiä, kavereita, teidän äiti, lapsen isä (joo joo).." Sillä hetkellä se vaan tuntui oikealta tavalta eikä sen enempää.

• numero 3 ?

Samoilla linjoilla kanssani tuntuu enemmistö olevan. Joskus vaan elämässä tulee tilanteita jolloin ihmiset pitää laittaa tärkeysjärjestykseen.
      Jokainen voi vaikka kuvitella mielikuvitustilanteen, että olisi kotona lasten kanssa ja kumppani, sukulaiset ja ystävät olisivat lähteneet veneretkelle. Sitten poliisi soittaisi, että vain yksi selvisi. Kenen nimen haluatte kuulla?

• Lapset numero 1!

Kyllä se niin on, että lapset ensimmäiseksi. Lapset ovat minun ja mieheni lihaa ja verta ja meidän vastuulla. Ei mikään ole sen tärkeämpää. Mies, äiti, veli, muut sukulaiset ja ystävät tulevat sitten perässä, mutta heitäkin rakastan eri tavalla ja jokainen heistä yhtä tärkeä enkä voisi heitä mitenkään listata... Se nyt vaan on niin.

Tuota veneretki juttua en haluaisi edes miettiä. Mutta kyllä haluaisin kuulla, että mieheni (lasten isä ja toinen puoliskoni) olisi se selviytyjä... Tietysti omaa perhettä ajatellen.

• eerik kuudes

omituisia juttuja mietitte. kuka on tärkein. harvapa tunnustaa itse olevansa tärkein. kaikki muu on teeskentelyä.

• syrjäytetty mies

Itsekin olen miettinyt samaa, en ole varma, että kuinka tärkeä olen vaimolleni.

-hän jaksaa aina leipoa synttärikakun vanhapoikaveljelleen, ei koskaan minulle

-kun hän saa kehuja pomoltaan, niin hän soittaa ekana äidilleen, ei minulle

-hän auttaa joskus isäänsä tämän auton pesemisessä, ei koskaan osallistu meidän auton pesuun. Se on aviomiehen velvollisuus!

-työttömälle siskolle löytyy aina muutama kymppi tarvittaessa avustusta, minä en saa vahingossakaan jättää jotain pikkulaskua maksamatta!

-kun hän voittaa leffaliput työpaikan arvonnasta niin tietenkin hän pyytää ystävättärensä mukaan leffaan, ei minua

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kela tukee virallisesti Pride-liikettä

Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k
      Maailman menoa
      99
      4204
    2. Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa

Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k
      Maailman menoa
      48
      3008
    3. Hitaille omat kassat

Kassoilla hidastelevat ärsyttävät. Menee heti loppupäivä pilalle, kun kauppareissu kestää hidastelijoiden takia. Näille
      Maailman menoa
      306
      2667
    4. Jorma Lind kuollut

Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet
      Maailman menoa
      62
      2232
    5. Mikä on kaunein

Ja hellyttävin hetki irl kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      72
      1476
    6. Mahdatko ymmärtää sitä

Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen
      Ikävä
      76
      1334
    7. Kävisikö tällainen sopimus?

Olisitko valmis juttelemaan jo ensi viikolla kahden kesken?
      Ikävä
      95
      1235
    8. Ensimmäisenä Helluntaina ei uudelleen kastettu KETÄÄN!

Raamattu kertoo, että Helluntaina kastettiin. Mutta vaikka Raamattu ei erikseen kerro tiedän VARMASTI Ettei
      Kaste
      691
      1121
    9. Nyt kerrot mies mitä ajattelet minusta

Ihan suoraan ja suodattamatta.
      Ikävä
      77
      1078
    10. Mitä yhteistä sinulla

on kaivattusi kanssa? Sama musiikkimaku, tai huumorintaju, tai ehkä työpaikka? Vai ettekö tunne vielä niin hyvin?
      Ikävä
      62
      1019
    Aihe