intohimoton suhde

mitä teen?

Kertokaa mikä minussa mättää. Olen melko tuoreessa suhteessa. Mies haluaa seurustella mutta koen, että en aiheuta hänessä mitään kiihkeitä fyysisiä haluja. Aiemmissa suhteissani ei ole ollut tällaista ongelmaa. Ei mitään väliä millaisissa hepeneissä keikun miehen nenän edessä...ei hän huomaa. Ei suutele, joskus pussaa. Ei halaile, ei lääpi, ei koskettele, ei pidä lainkaan hyvänä. Hän kyllä tykkää kun häntä pidetään hyvänä ja tykkää kosketuksesta. Mutta ei koskaan mitään kiihkeää suudelmaa, ei kosketusta. En tajua, miksi en herätä hänessä intohimoa :(. Silloin ihan alussa tilanne oli hitusen parempi. Ajattelin, että hän on ujo tai kohtelias. Mutta eihän hän enää voi ujostella...
Mitä teen? En halua menettää häntä mutta kaipaan kiihkeämpää rakkautta :(.

14

1279

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miäd

Itseänikin kiinnostaisi, että miten saisin tyttöystävään intohimoa. Tuntuu kyllä vähän siltä, että minä hellin häntä monilla eri tavoin, mutten saa samanlaista hellimistä takaisin, ellen erikseen pyydä, ja silloinkin se on vähän sellasta "jotain sinne päin". Kyllä hän tuntuu minusta välittävän, mutten ymmärrä miksei hän halua koskettaa ja hyväillä.

Vinkkejä? Onko jotain eleitä tms. mitkä saisi naisen koskettamaan?

• riinamari

Minä en ainakaan pahemmin "helli" miesystävääni siitä syystä, että heti kuvittelee sen päätyvän johonkin aktiin ja mua ei niinkään huvita paneskelu.
      Siks on parempi olla koskettamatta ollenkaan.:/

• mmllaa

Tuskin se siitä sen intohimoisemmaksi muuttuu jatkossakaan, päinvastoin laimenee laimenemistaan mitä enemmän arki kuvioissa.
      Jotkut vaan on haluttomampi kuin toiset.

• kyssäkaali

Meillä sama juttu, että mieheltä puuttuu intohimo. On puuttunut koko suhteen ajan. Minäkin luulin alussa, että hän ujo tai ei vain uskalla näyttää tunteitaan. Tilanne ei ole yhtään parantunut, vaikka aika on kulunut. Hän lähettää minulle silloin tällöin hyvin rohkeita tekstiviestejä ja kuvailee, mitä haluaisi kanssani tehdä. Alussa viestit kiihottivat minua, mutta nykyään jätän ne omaan arvoonsa. Joskus on käynyt sekin mielessä, että ovatko viestit tosiaan hänen itsensä kirjoittamia.
      Olen kysynyt suoraan häneltä tästä intohimon puutteesta, mutta hän ei olevinaan ymmärrä lainkaan mitä tarkoitan. Voihan vihannes :(

• ap..

Mitäköhän asialle voisi tehdä? Auttaisiko se, että enemmän sanoisin, mistä pidän tai mitä toivon miehen tekevän esim. autttako jos sanon, että laita kädet minun ympärille, haluan halata. Tai että minä haluan suudella. Siis tarkoitan, että pitääkö kaikki sanallistaa? Auttaako se? Miten saan hänet oikeasti rakastumaan itseeni kun sitä intohimoa on niin vähän tai koen sen vähänä?

• kyssäkaali
        ap.. kirjoitti:

Mitäköhän asialle voisi tehdä? Auttaisiko se, että enemmän sanoisin, mistä pidän tai mitä toivon miehen tekevän esim. autttako jos sanon, että laita kädet minun ympärille, haluan halata. Tai että minä haluan suudella. Siis tarkoitan, että pitääkö kaikki sanallistaa? Auttaako se? Miten saan hänet oikeasti rakastumaan itseeni kun sitä intohimoa on niin vähän tai koen sen vähänä?

Minäkin yritin tuota. Sanoin suoraan, mitä haluaisin hänen tekevän ja tein hänelle myös pieniä juttuja, joilla yritin häntä herätellä. Lopulta aloin tuntemaan itseni ihan typeräksi ja teki mieli paiskata tiskirätti päin näköä.
        Uskon vakaasti, että intohimoa on, jos sitä on ollakseen. Ei sitä pysty toinen herättelemään väkisin. Valitettavasti en osaa sanoa muuta :/

• 2hitaastisyttyvä
        ap.. kirjoitti:

Voithan kokeilla näitä miettimiäsi keinoja, mutta toisille riittää vähempikin ja se siitä. Kuten huomasit vastauksista, niin joku toinen mies uskoo jo hellän koskettamisen johtavan aktiin, joten ei sekään ole kivaa.

Kannattaa kokeilla tuota sanallistamista, saat ainakin sen kerran suukon tai halin. Intohimoa ei voi tuntea, jollei ole sitä tyyppiä. Hän voi olla ko. "laimeaa" sorttia, rakastaa sinua paljon, mutta ei osaa/kykene intohimon pyörteisiin. Mieti onko mahdollista pyytää useammin (suukkoja, haleja ym.), ja kertoa tykkävänsä niistä kovasti. Jospa hän siitä pikkuhiljaa oppisi, kun saa hyviä kokemuksia sellaisesta.

• ap...
        2hitaastisyttyvä kirjoitti:

Voithan kokeilla näitä miettimiäsi keinoja, mutta toisille riittää vähempikin ja se siitä. Kuten huomasit vastauksista, niin joku toinen mies uskoo jo hellän koskettamisen johtavan aktiin, joten ei sekään ole kivaa.

Kannattaa kokeilla tuota sanallistamista, saat ainakin sen kerran suukon tai halin. Intohimoa ei voi tuntea, jollei ole sitä tyyppiä. Hän voi olla ko. "laimeaa" sorttia, rakastaa sinua paljon, mutta ei osaa/kykene intohimon pyörteisiin. Mieti onko mahdollista pyytää useammin (suukkoja, haleja ym.), ja kertoa tykkävänsä niistä kovasti. Jospa hän siitä pikkuhiljaa oppisi, kun saa hyviä kokemuksia sellaisesta.

Niin, minä olen luonteeltani hieman päällekäyvä. Yksi mies minut kerran jätti sen takia, että halusi mieluummin "lahnan" kuin aktiivisen naisen :). Mutta toisaalta luulen, että suurempi ongelma olisi, jos olisin lahna...silloin ei meillä miehen kanssa olisi varmaan mitään ;). Aion yrittää tuota pikkuhiljaa opettamista kumminkin, ei se varmaan huonompaan johda. Menin tuossa istumaan hänen syliinsä. Luulen, että hän ei ole tottunut sellaiseen, mutta ei työntänyt minua pois. Siinähän sitten istuin...heh. Välillä olen ihan käsilläni kääntänyt hänen päänsä niin, että saan pussattua...pitää varmaan tehdä sitä useammin. Sitä vain miettii, mitä ne naiset ennen minua?? Lähetin hänelle viestinkin, jossa oli hyvin hyvin varovaisesti intohimoa, mutta hän ei kommentoinut sitä mitenkään...ehkäpä lähettelen niitäkin sitten jatkossakin...
        Onko se todellakin totta, että rakkautta voi olla ilman intohimoa? Voisiko hän jopa joskus rakastaa minua, vaikka ei menisi himosta sekaisin, kun näkee minut? ;)

• gd
        ap... kirjoitti:

Niin, minä olen luonteeltani hieman päällekäyvä. Yksi mies minut kerran jätti sen takia, että halusi mieluummin "lahnan" kuin aktiivisen naisen :). Mutta toisaalta luulen, että suurempi ongelma olisi, jos olisin lahna...silloin ei meillä miehen kanssa olisi varmaan mitään ;). Aion yrittää tuota pikkuhiljaa opettamista kumminkin, ei se varmaan huonompaan johda. Menin tuossa istumaan hänen syliinsä. Luulen, että hän ei ole tottunut sellaiseen, mutta ei työntänyt minua pois. Siinähän sitten istuin...heh. Välillä olen ihan käsilläni kääntänyt hänen päänsä niin, että saan pussattua...pitää varmaan tehdä sitä useammin. Sitä vain miettii, mitä ne naiset ennen minua?? Lähetin hänelle viestinkin, jossa oli hyvin hyvin varovaisesti intohimoa, mutta hän ei kommentoinut sitä mitenkään...ehkäpä lähettelen niitäkin sitten jatkossakin...
        Onko se todellakin totta, että rakkautta voi olla ilman intohimoa? Voisiko hän jopa joskus rakastaa minua, vaikka ei menisi himosta sekaisin, kun näkee minut? ;)

Ite oon aika kokematon intohimon osoittamisessa, mutta uskon oppivani sen taidon tyttöystäväni kanssa. Hitaasti etenet ja opetat ja sanallistat mitä haluat tai otat yksinkertaisesti ohjat - kuten tuossa kuvailitkin.
        Lopulta mies itsekin hyvällä tuurilla uskaltautuu ja rohkaistuu tekemään omia aloitteita. Älä jää miettimään kuitenkaan asioita mitä se ei tehnyt, vaan huomioi nyt ne asiat mitä se teki. Oli ne miten pieniä eleitä tahansa. Siten näet, eteneekö sen miehen taidot tuossa intohimon opettelussa vai ei.
        En usko että intohimo on jo valmiiksi sellainen kuin se on, sen voi varmasti oppia ajan kanssa. Jotkut luonteenpiirteet ja menneisyyden arvet vaikuttavat toki asiaan, mutteivat täysin estä intohimon opettelua.

• hytrhtfgedrf
        gd kirjoitti:

Ite oon aika kokematon intohimon osoittamisessa, mutta uskon oppivani sen taidon tyttöystäväni kanssa. Hitaasti etenet ja opetat ja sanallistat mitä haluat tai otat yksinkertaisesti ohjat - kuten tuossa kuvailitkin.
        Lopulta mies itsekin hyvällä tuurilla uskaltautuu ja rohkaistuu tekemään omia aloitteita. Älä jää miettimään kuitenkaan asioita mitä se ei tehnyt, vaan huomioi nyt ne asiat mitä se teki. Oli ne miten pieniä eleitä tahansa. Siten näet, eteneekö sen miehen taidot tuossa intohimon opettelussa vai ei.
        En usko että intohimo on jo valmiiksi sellainen kuin se on, sen voi varmasti oppia ajan kanssa. Jotkut luonteenpiirteet ja menneisyyden arvet vaikuttavat toki asiaan, mutteivat täysin estä intohimon opettelua.

Ai... Ilmeisesti intohimo on aika laaja käsite ts ihmiset ymmärtävät sen eri tavoilla.
        Minusta intohimoa joko on tai sitten ei ole. Ei ole mitään tapaa "opetella" sitä, vaan tunne joko tulee tai ei tule toisen ihmisen seurassa. Ensimmäinen seurustelukumppanini oli oikein mukava mies ja meillä oli kivaa yhdessä - mutta intohimoa, sitä ei suhteestamme löytynyt. Alun vilkkaamman kauden jälkeen homma kuivahti pikkuhiljaa kasaan em syystä - turha sitä on itseään lähteä pettämään ajattelemalla, että kyllä se tästä varmaan ajan kanssa, kun opetellaan.
        Nykyisen mieheni kanssa on kipinöinnyt ensimmäisestä tapaamisesta saakka. Mies on aivan tavallinen kaveri, mutta minulle Erityinen. Reilun viiden vuoden yhdessäolon jälkeen harvassa ovat ne päivät, että malttaisin pitää näppini erossa hänestä ja päinvastoin. Meillä on samanlaiset mieltymykset erotiikan ja seksin suhteen, mies on aina osannut vaistomaisesti koskettaa minua oikein ja kuulemma sama päinvastoin.
        Kyllä sen tietää heti alkuunsa, onko sitä vai ei. Kaikille se ei ole tärkeä asia - mutta itselleni on... Se pitää parisuhteen voimissaan arjenkin keskellä.

• No mitäs nyt
        hytrhtfgedrf kirjoitti:

Ai... Ilmeisesti intohimo on aika laaja käsite ts ihmiset ymmärtävät sen eri tavoilla.
        Minusta intohimoa joko on tai sitten ei ole. Ei ole mitään tapaa "opetella" sitä, vaan tunne joko tulee tai ei tule toisen ihmisen seurassa. Ensimmäinen seurustelukumppanini oli oikein mukava mies ja meillä oli kivaa yhdessä - mutta intohimoa, sitä ei suhteestamme löytynyt. Alun vilkkaamman kauden jälkeen homma kuivahti pikkuhiljaa kasaan em syystä - turha sitä on itseään lähteä pettämään ajattelemalla, että kyllä se tästä varmaan ajan kanssa, kun opetellaan.
        Nykyisen mieheni kanssa on kipinöinnyt ensimmäisestä tapaamisesta saakka. Mies on aivan tavallinen kaveri, mutta minulle Erityinen. Reilun viiden vuoden yhdessäolon jälkeen harvassa ovat ne päivät, että malttaisin pitää näppini erossa hänestä ja päinvastoin. Meillä on samanlaiset mieltymykset erotiikan ja seksin suhteen, mies on aina osannut vaistomaisesti koskettaa minua oikein ja kuulemma sama päinvastoin.
        Kyllä sen tietää heti alkuunsa, onko sitä vai ei. Kaikille se ei ole tärkeä asia - mutta itselleni on... Se pitää parisuhteen voimissaan arjenkin keskellä.

Miten voin oppia intohimoa, jos olen ekassa parisuhteessani eikä ole ollut mitään muitakaan vastaavia kontakteja aikaisemmin? Miten voin osata ilmaista tunteitani automaattisesti ja heti? Etenkin jos omat vanhemmat olivat aika välinpitämättömiä minua kohtaan, niin miten olisin voinut siitä huolimatta oppia tunteiden näyttämistä ja intohimoa ilman parisuhteessa kantapään kautta opettelemista?

Itellä ainakin eka parisuhde menossa kuten tyttöystävällänikin, ja ollaan tässä opeteltu yhdessä tunteiden osoittamista ja intohimoa pikkuhiljaa. Edistys on kyllä ihan selkeetä. En usko että olisimme voineet sitä mitenkään kohdussa itsellemme kehittää, vaan tätä on täytynyt opetella - ja täytyy yhä oppia tässä ajan kanssa lisää.

• mies ilman naista

Minä pidän hyvänä. tykkään pussata, kosketella, halata ja olla muutenkin vieressä.
      Aletaansk olee?

• ius mariti

Ei ihminen ole robotti, joka toimii joka tilanteessa täysillä, eikä intohimoon voi olla vaikuttamatta muutkin seikat kuin silkka seksin halu (työ, lapset, rahahuolet...). Monen asian pitää natsata jotta molemminpuolinen vire sattuu samaan aikaan 100%:iin. Välillä toinen haluaa enemmän kuin toinen, mutta kokonaisuudessaan lopputulos on paljon enemmän kuin osasten summa josta se koostuu.

Itselläni oli ollut useita kymmentä suhteita ennen nykyistä ja hänelläkin oli niitä ollut useita. Tämä on mielestäni hyvä. Ei luulisi tulevan tilannetta josta aletaan katsoa aidan yli ja miettimään menetettyjä kokemuksia. Tämäkin osoittautui valitettavasti harhaluuloksi kun kumppani ilmoitti taannoin että oli pettänyt minua useasti. Aiemmin hänen kantansa oli keskusteluissamme ollut vahvasti pettämistä vastaan, mutta kun tarppeeksi iso etelän kolli sattui kohdalle, niin eihän siinä auttanut muuta kuin heittää housut nurkkaan.

Mitä sitten. Ei katumusta. Ei anteeksipyyntöä. Tunteeton kylmyys kuin jääpuikolla ja asioista puhuttaessa vähätellään kaikkea tapahtunutta. Hän on aina valittanut etten osaa keskustella asioista, mutta kun asioista yrittää jutella, vetää hän aina herneet nenäänsä ja ja kääntää jutut päälaelleen. Sielun sivistystä sekin - kaiketi.

Mutta se intohimo. Jostain kumman syystä sitä edelleen riittää. Saa nähdä kuinka pitkälle....

• kidjfg
        ius mariti kirjoitti:

Ei ihminen ole robotti, joka toimii joka tilanteessa täysillä, eikä intohimoon voi olla vaikuttamatta muutkin seikat kuin silkka seksin halu (työ, lapset, rahahuolet...). Monen asian pitää natsata jotta molemminpuolinen vire sattuu samaan aikaan 100%:iin. Välillä toinen haluaa enemmän kuin toinen, mutta kokonaisuudessaan lopputulos on paljon enemmän kuin osasten summa josta se koostuu.

Itselläni oli ollut useita kymmentä suhteita ennen nykyistä ja hänelläkin oli niitä ollut useita. Tämä on mielestäni hyvä. Ei luulisi tulevan tilannetta josta aletaan katsoa aidan yli ja miettimään menetettyjä kokemuksia. Tämäkin osoittautui valitettavasti harhaluuloksi kun kumppani ilmoitti taannoin että oli pettänyt minua useasti. Aiemmin hänen kantansa oli keskusteluissamme ollut vahvasti pettämistä vastaan, mutta kun tarppeeksi iso etelän kolli sattui kohdalle, niin eihän siinä auttanut muuta kuin heittää housut nurkkaan.

Mitä sitten. Ei katumusta. Ei anteeksipyyntöä. Tunteeton kylmyys kuin jääpuikolla ja asioista puhuttaessa vähätellään kaikkea tapahtunutta. Hän on aina valittanut etten osaa keskustella asioista, mutta kun asioista yrittää jutella, vetää hän aina herneet nenäänsä ja ja kääntää jutut päälaelleen. Sielun sivistystä sekin - kaiketi.

Mutta se intohimo. Jostain kumman syystä sitä edelleen riittää. Saa nähdä kuinka pitkälle....

Kyllä sen parisuhteen pitäisi olla vastavuoroista hellittelyä. Jos et saa mieheltäsi sitä mitä tarvit, älä kiusaa itseäsi ja odota ihmettä tapahtuvaksi, vaan etsi itsellesi mies joka näyttää tunteensa ja saa sinut tuntemaan itsesi ihanaksi!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kela tukee virallisesti Pride-liikettä

Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k
      Maailman menoa
      99
      4204
    2. Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa

Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k
      Maailman menoa
      48
      3008
    3. Hitaille omat kassat

Kassoilla hidastelevat ärsyttävät. Menee heti loppupäivä pilalle, kun kauppareissu kestää hidastelijoiden takia. Näille
      Maailman menoa
      306
      2667
    4. Jorma Lind kuollut

Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet
      Maailman menoa
      62
      2232
    5. Mikä on kaunein

Ja hellyttävin hetki irl kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      72
      1476
    6. Mahdatko ymmärtää sitä

Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen
      Ikävä
      76
      1334
    7. Kävisikö tällainen sopimus?

Olisitko valmis juttelemaan jo ensi viikolla kahden kesken?
      Ikävä
      95
      1235
    8. Ensimmäisenä Helluntaina ei uudelleen kastettu KETÄÄN!

Raamattu kertoo, että Helluntaina kastettiin. Mutta vaikka Raamattu ei erikseen kerro tiedän VARMASTI Ettei
      Kaste
      691
      1121
    9. Nyt kerrot mies mitä ajattelet minusta

Ihan suoraan ja suodattamatta.
      Ikävä
      77
      1078
    10. Mitä yhteistä sinulla

on kaivattusi kanssa? Sama musiikkimaku, tai huumorintaju, tai ehkä työpaikka? Vai ettekö tunne vielä niin hyvin?
      Ikävä
      62
      1019
    Aihe