1.0 EcoBoostit laukeavat

1.2TCe115hv

...alle 200.000 km:n!
Kun otetaan tuo Fordin moottoriosaaminen huomioon;
- 1980-luvun juuttuvakurkkuset kaasuttimet (Escort, Taunus, Sierra)
- ja vaikka minun vm. 1999 Focus 1.6, joka kulutti öljyä jo 100.000 km:ssä 7 desiä/1000 km, niin ei ole luottamusta. Tuon öljynkulutuksen huomasin Focuksessa jo kesällä 2002, oli nimittäin puolet moottoriöljystä hävinny, säästyin koneremontilta, mutta auto meni heti vaihtoon. Sen jälkeen olenkin ajellut Ranskalaisilla.

Kävin itse koeajamassa Focuksen sillä 125 hv koneella. Kyllä se kaupunkiajossa meni ihan näppärästi, eli voimaa on peruskansalaiselle, mutta kun mennään maantienopeuksiin, niin vääntö alkaa loppua. Ohituksissa homma onnistuu 3/4 vaihteella, 5/6 pykälillä meno halvaantuu. Vääntö on tosiaan 1.6-1.8 koneiden luokkaa, mutta...

Kulutus? Ei selviä 5 litralla. Koeajomatkan pituus oli 15 km, josta 7 km kaupunkiajoa keskellä päivää, jolloin meno oli jouhevaa - tulos: n. 8.0 litraa/100 km! Tämäkö muka joku säästömalli?

171

34584

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jää näyhtäväksi

      Mitä sitten jos hajoaa 200 tonnin paikkeilla? Se on silloin jo seuraavalla omistajalla. Enkä usko että edes hajoaa...

      Itse olin kyllä positiivisesti yllättynyt, tuntui aivan 1.8 moottorilta, selvästi parempi ja tehokkaampi kuin nykyinen 1.6 100hp Focus. Lisäksi oli hiljaisempi ja se mikä yllätti oli se että kierrokset oli alempana.

      No sehän on nyt ihan selvä että jos tehoa on 125kW ja sitä käyttää, niin kulutus on joksenkin saman verran kuin missä tahansa samantehoisessa koneessa.

      Uskoisin että autolla saa ajettua pienellä kulutuksella, kunhan on varovainen kaasupolkimen kanssa.

      • Positiivisia kokemuk

        Itsellä on ollut neljä Fordia, eikä yhteenkään niistä ole tarvinnut lisätä öljyä. Ensimmäinen oli 1.6 -97 Mondeo jonka ostin 3v vanhana ja ajoin sillä kolme vuotta kilometrit sadasta tonnista kahteen sataan. Siinä öljyä kului eniten, mutta ei tarvinnu lisätä, pinta oli huollon koittaessa lähellä alarajaa. Välissä on ollut muunkin merkkisiä autoja, mutta Fordi on ollu jokaisessa autonvaihdossa yhtenä vaihtoehtona.


    • edellä kävijä

      JUUU sano, mut Fordin tekniikka on 80luvulta kehittyny huimasti...Toisin ku esim.toyotan jolla on samat lohkot ym.hilppeet ku ainaki 90luvulla!!?

      • Anonyymi

        Vuonna 1995 (alkaen Escort) Ford harppasi kokoluokkien parhaiksi ajettavuudeltaan. Lukekaa TM vertailutesti vuodelta 1995. Testiajajat pysähtyi pienen matkan jälkeen ja ihmetteli mitä Escortin alustalle oli tehty!


    • toyjotti!!!!

      heh,heh vapaastihengittävät moottorit!!!!!!70 luvultako????

    • dfhjytyjutyjt

      Tuo öljynkulutus on täysin keksittyä paskaa. Ellet sitten ajanut öljyproppu auki...

      Itsellä 3 Fordia tähän mennessä ja yhteenkään ei ole tarvinut öljyä lisätä tehtaan luovutuksen/huollon jälkeen (20000km/vuosi/huoltovälillä)

      Eikä tämä uusin Focus 1.6 EcoBoost koneella tee poikkeusta. Eikä varmasti 1.0 EcoBoostikaan.

      Taitaa kirjoittaja olla kateellinen VAG konsernin kulkineen omistaja... Niihin kun öljyä saa lisätä 1000km välein (kuulemma normaalia)

      • Anonyymi

        Niin...miten meni niinkuin omasta mielestä. Duratecit syö öljyä enempi tai vähempi kaikki.


    • audiiiiiiiiiiiiiiiii

      kun ostaa niin saa kaupan päällisiksi öljykanisterin.

      • tikkuväli riittää

        Eikös kaikissa VAG autoissa tule öljykannu auton mukana? Ja sekin on kuulema vain mallikannu että osaa hakea kaupasta lisää samanlaisia :)

        Eipä ole tarvinnu Fordeihin lisäillä öljyä normaalihuoltojen välissä.


    • premiumautot,heh,heh

      skoda,audi.

    • 3

      Kumma juttu, ite kävin myös koeajamassa tuon 125 heppaisen minimoottorifokkerin.

      Minusta kone oli suorastaan mainio, vääntöä riitti ja samoin kierrosherkkyyttä, eikä ollut tietoakaan mistään volkkarin tsi koneiden tukkoisuudesta. Missään vaiheessa ei tuntunut että olisi tarvinnut tehoa tai väänöä lisää. Ajaminen oli nautittavaa.

      Ilmeisesti kone on kuskia myöten, kovin pyrkivään ajoon tuo minkone voi olla liian pieni.

    • Rosterix
      • lähes ikuisia siis

        Niin, ajatella, jo tuohon aikaan Fordin koneet kesti sata tonnia. Nythän niillä ajellaan niin pitkään että putoavat asfaltille rungon ruostuttua ympäriltä pois.


      • J8.L
        lähes ikuisia siis kirjoitti:

        Niin, ajatella, jo tuohon aikaan Fordin koneet kesti sata tonnia. Nythän niillä ajellaan niin pitkään että putoavat asfaltille rungon ruostuttua ympäriltä pois.

        Ne jotka suunnitteli Fordin koneet silloin ovat jo eläkkeellä, joten ei ole minkäänlaista pelkoa että moottorit hajoaisivat. Muistan vaan että bemarin kone oli loppu jo126tkm ja vuosimalli oli -80. Eli se siitä.


      • 14
        J8.L kirjoitti:

        Ne jotka suunnitteli Fordin koneet silloin ovat jo eläkkeellä, joten ei ole minkäänlaista pelkoa että moottorit hajoaisivat. Muistan vaan että bemarin kone oli loppu jo126tkm ja vuosimalli oli -80. Eli se siitä.

        Jos saat 80 luvun Bemun koneen loppumaan jo 126 tkm pinnassa niin silloin luultavasti saat rautakangenkin rikki.
        Tuo vaatii jo taitoa tai sitten täydellistä tietämättömyyttä.


      • on kehittynyt paljon
        14 kirjoitti:

        Jos saat 80 luvun Bemun koneen loppumaan jo 126 tkm pinnassa niin silloin luultavasti saat rautakangenkin rikki.
        Tuo vaatii jo taitoa tai sitten täydellistä tietämättömyyttä.

        80-luvulla pidettiin sellaista nyrkkisääntöä että 1.2 lirtasella koneella ajelee 120.000km ja 2.0 litrasella 200.000km, nyt nuo luvut saa varmaan kertoa kolmella.


      • jolkua
        on kehittynyt paljon kirjoitti:

        80-luvulla pidettiin sellaista nyrkkisääntöä että 1.2 lirtasella koneella ajelee 120.000km ja 2.0 litrasella 200.000km, nyt nuo luvut saa varmaan kertoa kolmella.

        ittellä ollut reilu9 vuotta focus ajettu 120tht.ei syö öljyä.10tht välein vaihdettu öljyt.ford omat jotka kone myös vaatii.tai muu vastaavaa.on ford jotka 100tht ajettuna syö jo reilusti öljyä.en usko että ne olisi moottorit väljiä.vaan öljy renkaat tukossa.nyky autoilla myös pitää käyttää kierroksia koneessa välillä.eikä ajaa vain pelkästään taloudellisessti.pysyy kone vireessä.


      • ei tarvi lisätä
        jolkua kirjoitti:

        ittellä ollut reilu9 vuotta focus ajettu 120tht.ei syö öljyä.10tht välein vaihdettu öljyt.ford omat jotka kone myös vaatii.tai muu vastaavaa.on ford jotka 100tht ajettuna syö jo reilusti öljyä.en usko että ne olisi moottorit väljiä.vaan öljy renkaat tukossa.nyky autoilla myös pitää käyttää kierroksia koneessa välillä.eikä ajaa vain pelkästään taloudellisessti.pysyy kone vireessä.

        Ajoin -97 1.6 mondeolla kilometrit 100-240t, eikä sekään ehtinyt syödä öljyä kuin sen verran että meni 15 tonnin vaihtovälillä tikun ylämerkistä alamerkkiin.


      • 1,0 ecoboost 125

        rosterix mulla 190 000 km ajettu focus,ei syö öljyä muutenkin vähällä remontilla ollu focus. tule itetotemaan ja osta pois,kymmeniä tuhansia huolettomia kilometriä,jäljellä. voisin ottaa sun halpis toyotan pelto autoks.


      • werrari
        lähes ikuisia siis kirjoitti:

        Niin, ajatella, jo tuohon aikaan Fordin koneet kesti sata tonnia. Nythän niillä ajellaan niin pitkään että putoavat asfaltille rungon ruostuttua ympäriltä pois.

        Etkö pässi tiedä että nykyautoissa ei ole ollut runkoa enään vuosikymmeniin
        ammattikoulussako askartelet??? nissä on itsekantava kori paina se nyt pääkuorehes!!


      • silti runko
        werrari kirjoitti:

        Etkö pässi tiedä että nykyautoissa ei ole ollut runkoa enään vuosikymmeniin
        ammattikoulussako askartelet??? nissä on itsekantava kori paina se nyt pääkuorehes!!

        Nykyauton runko on malliltaan itsekantavakori. Erillisrunko on se missä tulee kori päälle.


      • KeskimäärinOK
        14 kirjoitti:

        Jos saat 80 luvun Bemun koneen loppumaan jo 126 tkm pinnassa niin silloin luultavasti saat rautakangenkin rikki.
        Tuo vaatii jo taitoa tai sitten täydellistä tietämättömyyttä.

        Kyllä kanki meni poikki kuulemma karkaasu vika. Koitin toistpäätä takapultin aukasuun -50 luvun lukkovanne pirun kanki taittu tais olla keskimäärin oikeen karkaastu.


      • On_ne_toki_parantuneet
        14 kirjoitti:

        Jos saat 80 luvun Bemun koneen loppumaan jo 126 tkm pinnassa niin silloin luultavasti saat rautakangenkin rikki.
        Tuo vaatii jo taitoa tai sitten täydellistä tietämättömyyttä.

        Kyllä vain. Noi vanhat mallit oli sellasia. Broidinikin osti vuonna -84 vm -79 BMW 320:n, jolla oli ajettu 90 tkm, kone levis vähän päälle sadassa tonnissa.


      • Asioita_voi_parantaa
        On_ne_toki_parantuneet kirjoitti:

        Kyllä vain. Noi vanhat mallit oli sellasia. Broidinikin osti vuonna -84 vm -79 BMW 320:n, jolla oli ajettu 90 tkm, kone levis vähän päälle sadassa tonnissa.

        ..jatkoo vielä. Itelläni oli myöhemmin BMW 325 vm -88 ja kone kesti ihan eri tavalla. Myydessäni oli sillä ajettu 370 tkm ja koneessa mitään vikaa, söi toki öljyä jonkin verran, mutta se sallittakoon.

        Eli seuraavaan malliin mennessä moottorit kehittyivät melkoisesti kestävyydeltään. Noissa oikeen vanhoissa oli kai yks perus fiba se, että kylmäkäynnistyksessä viimeisten sylinterien voitelu rupesi pyörimään tosi hitaasti.


      • Anonyymi
        on kehittynyt paljon kirjoitti:

        80-luvulla pidettiin sellaista nyrkkisääntöä että 1.2 lirtasella koneella ajelee 120.000km ja 2.0 litrasella 200.000km, nyt nuo luvut saa varmaan kertoa kolmella.

        Tuo nyrkkisääntö on kylläkin 70-luvulta. Silloin se piti hyvin paikkansa. Synteettiset öljyt muutti tilanteen toiseksi. Ne tuli 80-luvun alkupuolella.


      • Anonyymi
        on kehittynyt paljon kirjoitti:

        80-luvulla pidettiin sellaista nyrkkisääntöä että 1.2 lirtasella koneella ajelee 120.000km ja 2.0 litrasella 200.000km, nyt nuo luvut saa varmaan kertoa kolmella.

        höpöhöpö minä ajoin D-mallin kadetilla 1.2S moottori, 260 000km ja sitten meni seuraavalle. oli niin laho että piti päästä eroon konetta ei tarvinnut korjata.


      • Anonyymi
        werrari kirjoitti:

        Etkö pässi tiedä että nykyautoissa ei ole ollut runkoa enään vuosikymmeniin
        ammattikoulussako askartelet??? nissä on itsekantava kori paina se nyt pääkuorehes!!

        Fordeissa on runko ja kestää yli tuon 100 000 kun toimii käyttöohjekirjan mukaan ja ei aja esim sateella.


      • Anonyymi
        on kehittynyt paljon kirjoitti:

        80-luvulla pidettiin sellaista nyrkkisääntöä että 1.2 lirtasella koneella ajelee 120.000km ja 2.0 litrasella 200.000km, nyt nuo luvut saa varmaan kertoa kolmella.

        1,4 l Datsuilla ajettiin 450.000 joten....


    • Fordtyttö40v

      Millasta sonta taas kirjoitellaan tällä

      Minulla on ford focus 1.6 1999 ei kuluta yhtään öljyä.
      Yhteenaikaan se vuoti, mutta vikana oli vuotava öljypropun tiiviste.
      Nyt ei kuluta yhtään öljyä

      Samoin meillä on yli 500000 ajettu diesel mondeo,
      kone ei kuluta öljyä yhtään.
      tutulla on 300000 ajettu 1.6 focus
      kone pelaa aivan täysin vaikka hän ei huolla sitä juuri yhtään.

      Käytiin kokeilemassa 1.6 125hv focusta.
      hyvin kulkee ja ohittamaankin pystyy ilman ongelmia.
      kuka pässi nyt lähtee 5 vaihteella ohittamaan vaikka olisi kuin paljon tehoja alla
      sen verran vähän suorina näillä suomen teillä

      Ja nuo konerikot tulee lähinnä siitä, että ei viitsitä huolehtiä jakohihnojen vaihdoista ja muista moottorin huolloista

      " raskalaisista autoista sen verran, että minkä kulutuksessa säästää sen sähkövioissa menettää"

      Kannattaa ostaa automatti, jos käsi ei pelaa vaihteen vaihdossa,

      • vähän pitäisi syödä

        Pitäisi huolestua jos öljyä ei kulu yhtään, sillä silloin on mahdollista että öljytilaan vuotaa joko polttoainetta tai jäähdyttäjän nestettä.

        Jos auton moottori on kunnossa niin sen kuuluu syödä vähän öljyä, mutta ei niin paljon että sitä pitäisi lisätä.


    • popo

      Mielestäni tuo 1,0 ecoboost 125hv oli hyvinkin hyvä moottori.
      Suorituskyky riittää normiajoihin täysin ja kiihtyi ihan hyvin jopa motarilla kuutosellakin jos kaasun tinttas pohjaan. Vertailupohjana pitää toki olla 1,6-1,8 litraiset vaparibensat.
      Kulutukseksi sain ajotietokoneen mukaan 6,5l/100km. ajo koostui taajaman reuna-alueesta ja 100km/h motarista. Motarilla lukema pieneni koko ajan joten kulutus oli pienempää. Veikkaan, että 80km/h seututiellä menee alta 5l/100km.
      Sen huomasin, että kulutus on paljon enemmän ajotavasta kiinni kuin dieseleillä. Esim. 50km/h nopeutta kannatti ajaa 4-5 vaihteella silleen, että kone kiersi jotain 1500rpm. Autolla tosin oli ajettu vasta 2300km, joten kulutus tippunee jonkun verran jo kilometrien lisääntyessä.

      • Viisas

        Samat sanat 30 vuotta eri Fordeja 16 kpl,eikä ole tarvinnut öljyä lisätä vaihtojen välissä 10000km.


      • 3 koria
        Viisas kirjoitti:

        Samat sanat 30 vuotta eri Fordeja 16 kpl,eikä ole tarvinnut öljyä lisätä vaihtojen välissä 10000km.

        Tiedän yhden miehen jonka Anglia moottori kesti niin hyvin että vaihtoi sen aina toiseen koriin,eli kori meni enne kuin kone.


      • ford escort 2,0 turb
        3 koria kirjoitti:

        Tiedän yhden miehen jonka Anglia moottori kesti niin hyvin että vaihtoi sen aina toiseen koriin,eli kori meni enne kuin kone.

        kyllä tuli 80 luvulla, välikoppa escortilla,syötetyä pajunköyttä,toyota selikoille,tottapuhuakseni,niistä ei ollu mihinkään. ihan niinkun nykyäään.


      • No mobil
        ford escort 2,0 turb kirjoitti:

        kyllä tuli 80 luvulla, välikoppa escortilla,syötetyä pajunköyttä,toyota selikoille,tottapuhuakseni,niistä ei ollu mihinkään. ihan niinkun nykyäään.

        Käytä Castrol öljyä niin kone kuin kone kestää.


      • tyytyväinen olen

        Ajelin EcoBoostilla pitkät pätkät maaseudulla 60km/h rajoitusalueella, kulutsumittari seilaili 3...4 litran välillä.

        Mutta kun tehoa on ja jos sitä käyttää, niiin tottamooses kulutus nousee. Ei se moottori tee tehoa tyhjästä.

        Mutta jos haluaa, niin tuolla koneella voi kyllä ajella todella taloudellisesti.


    • Fittipaldi

      sähän puhut paljasta paskaa tehot ja väännöt riittää kaupunki ajoon ei jumalavita
      ihan kiva puhua soopaa mutta teet itsestäsi naurettavan seurailepa tulevia moot-
      toreita, joka merkillä tehoa riittää vain omalle pihalle mutta kun lähdet kaupunkiin, ei
      jaksa unohdetaan koko järjetön aloitus.Ja ranskalaisilla ajat hahahaha onnea!
      huono feikki tosi huono jos tosissasi tota kirjoitit et ole vapaalla vaan suljetulla.

    • odotus kesken?

      Eipä ole vielä revitty otsikoita lauenneista minimoottoreista...

      • odottavan aika.....

        NIIMPÄ!!!

        Alkaa odotus käymään pitkäks....voi joutua odottaan kymmenenki vuotta ennen ku ekat laukee!!


      • Tegoboost
        odottavan aika..... kirjoitti:

        NIIMPÄ!!!

        Alkaa odotus käymään pitkäks....voi joutua odottaan kymmenenki vuotta ennen ku ekat laukee!!

        Ei mene kymmentä vuotta, Amerikassa jo neljä takaisinkutsua kun minimoottorit
        syttyy palamaan.


      • heh,heh
        Tegoboost kirjoitti:

        Ei mene kymmentä vuotta, Amerikassa jo neljä takaisinkutsua kun minimoottorit
        syttyy palamaan.

        koskee 1,6 litraista ecoboostia eiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii kolmisyliterisiä !!!!!!!!!!!!!!!!


      • Ei edes myydä siellä
        Tegoboost kirjoitti:

        Ei mene kymmentä vuotta, Amerikassa jo neljä takaisinkutsua kun minimoottorit
        syttyy palamaan.

        Pikkumoottori tulee Usassa myyntiin vasta 2014 Fiestaan.


      • ei edes niissä kaiki
        heh,heh kirjoitti:

        koskee 1,6 litraista ecoboostia eiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii kolmisyliterisiä !!!!!!!!!!!!!!!!

        Ja vain amerkan Kugassa....


    • 28558966

      Joo niin laukee ja kuskit kans kun rattiin istahtaa ja koneen käynnistää! ;) Ei tarvita "munanjatketta" erikseen:D Eikä mtn riisikuppia!

    • Peräkärry kannattaa
    • No ootpa

      ostanut varsinaisen muulin veneellesi.

    • Tekniikan maailmasta

      lainattua.

      >>Moottorin voimavarat riittävät useimmiten, mutta joissain tilanteissa pienen >>moottorin luontaisen alaväännön puuttuminen hieman häiritsee.

      Noihin testeihin jos ois ottanut trailerin veneellä perään niin ei varmaan arvosana olisi kovin mairitteleva.

      • älkää jauhako!!

        ajatko sinä aina "alaväännöllä"?? Kierroksiakin kannattaa käyttää!!

        Mitenköhän ennen on veneitä vedelty,kun 70-80luvulla 2.0koneissa n.90-100hv kaikilla merkeillä ja väännöt paljon huonompia kuin 1.0EBssa??? Ja toyotissa on vieläkin!!


        Suosittelen kokeilemaan itse, ennenkuin viisastelette!!


      • fordista moneksi!

    • Mokateko

      Mitähän lainasit sieltä tekniikanmaailmasta kun 125 hp ecoboost vääntää paljon paremmin kuin vapaasti hengittävä 1.6l kone varsinkin alakierroksilla.
      Vääntö on 1400-4500 kierrosta 170 nm overboostilla 200 nm.
      Minulla on tällainen auto ja olen ollut erityisen tyytyväinen juuri tuohon hyvään alavääntöön.

      • fordista moneksi!

        Löysin hyviä juttuja joista voi verrata 80luvun moottorien tehoja uusiin!!
        Ei nyky junnut enään käsitä miten "ylitehokkaita" autot nykyään ovat!!

        http://www.autobild.fi/artikkeli/11368/muistatko-kultaisen-80-luvun-ford-sierran-katso-myos-video/

        http://www.iltalehti.fi/autoklassikot/2012121016404791_af.shtml

        http://www.autowiki.fi/index.php/Ford_Sierra

        2.0DOHC Sierrassa oli 109hv/174Nm , eli ollaan aikalailla samoissa 1.0Ecoboostin kanssa!!
        Ja kyllä isäukolla ainakin Flipper 510HT siirty trailerilla helposti Tanarin perässä!!


      • Kevyesti viritetty
        fordista moneksi! kirjoitti:

        Löysin hyviä juttuja joista voi verrata 80luvun moottorien tehoja uusiin!!
        Ei nyky junnut enään käsitä miten "ylitehokkaita" autot nykyään ovat!!

        http://www.autobild.fi/artikkeli/11368/muistatko-kultaisen-80-luvun-ford-sierran-katso-myos-video/

        http://www.iltalehti.fi/autoklassikot/2012121016404791_af.shtml

        http://www.autowiki.fi/index.php/Ford_Sierra

        2.0DOHC Sierrassa oli 109hv/174Nm , eli ollaan aikalailla samoissa 1.0Ecoboostin kanssa!!
        Ja kyllä isäukolla ainakin Flipper 510HT siirty trailerilla helposti Tanarin perässä!!

        Vuonna -86 Formula 1 autojen 1.5 litraisista moottoreista otettiin jopa yli 1000 hevosvoimaa.

        Ja mitä tuo sinun Sierra esimerkki kertoo? Jos kaksi litrainen Sierran moottori kesti, niin miksi litranen ei kestäisi? Oletan että nyt tiedetään moottoreista enemmän kuin 80-luvulla ja osataan tehdä parempia moottoreita.


      • Eli ihan samoissa
        fordista moneksi! kirjoitti:

        Löysin hyviä juttuja joista voi verrata 80luvun moottorien tehoja uusiin!!
        Ei nyky junnut enään käsitä miten "ylitehokkaita" autot nykyään ovat!!

        http://www.autobild.fi/artikkeli/11368/muistatko-kultaisen-80-luvun-ford-sierran-katso-myos-video/

        http://www.iltalehti.fi/autoklassikot/2012121016404791_af.shtml

        http://www.autowiki.fi/index.php/Ford_Sierra

        2.0DOHC Sierrassa oli 109hv/174Nm , eli ollaan aikalailla samoissa 1.0Ecoboostin kanssa!!
        Ja kyllä isäukolla ainakin Flipper 510HT siirty trailerilla helposti Tanarin perässä!!

        Wikipediassa Sierran 2.0 Turbon teho oli 224hv, eli ihan samoissa kuin nykyiset 2 litraiset turbot. Fordin 2.0 EcoBoostia saa 200 - 250hv tehoilla.

        Tehokkain kaksilitrainen Suomessa myytävä auto näyttäisi olevan, Opel Astra 2.0 Turbo ecoflex. 280hv.

        http://www.autotalli.com/uusi-auto/36212/pos/0/page/1/Opel/Astra/2.0 Turbo ecoFLEX StartStop OPC

        Eli eipä ole älyttömästi tehot kasvaneet 80-luvun alusta. Mikä lie tehokkain auto 2.0 turbolla 80 luvun alussa?


      • fordista moneksi!
        Kevyesti viritetty kirjoitti:

        Vuonna -86 Formula 1 autojen 1.5 litraisista moottoreista otettiin jopa yli 1000 hevosvoimaa.

        Ja mitä tuo sinun Sierra esimerkki kertoo? Jos kaksi litrainen Sierran moottori kesti, niin miksi litranen ei kestäisi? Oletan että nyt tiedetään moottoreista enemmän kuin 80-luvulla ja osataan tehdä parempia moottoreita.

        koitin vain näyttää esimerkin että 1.0EBn tehoilla pärjää vallan mainiosti!! Eikä aina tarvitse olla 300heppaa, paitsi pilin jatkeena osalla!!

        Tiedän kyllä moottoreista ja niiden kehityksestä paljonki, olen sen verran kauan ajanut F-Cupia...
        Kyllähän moottoreista saa revittyä tehoa mutta kun tänä päivänä tärkeämpiä ovat kulutus,päästöt ja kestävyys!!


      • Sininen ovaali
        Eli ihan samoissa kirjoitti:

        Wikipediassa Sierran 2.0 Turbon teho oli 224hv, eli ihan samoissa kuin nykyiset 2 litraiset turbot. Fordin 2.0 EcoBoostia saa 200 - 250hv tehoilla.

        Tehokkain kaksilitrainen Suomessa myytävä auto näyttäisi olevan, Opel Astra 2.0 Turbo ecoflex. 280hv.

        http://www.autotalli.com/uusi-auto/36212/pos/0/page/1/Opel/Astra/2.0 Turbo ecoFLEX StartStop OPC

        Eli eipä ole älyttömästi tehot kasvaneet 80-luvun alusta. Mikä lie tehokkain auto 2.0 turbolla 80 luvun alussa?

        Eipä ole suomessa myyty yhtäkään vielä 280hv ooppelia!!!

        vai ostaisitko sinä tämän hintaisen opelin??
        http://www.nettiauto.com/opel/astra/5246030

        Mutta 2.0EB 203hv/240hv Mondeoo on myyty paljonkin ja samoin 250hv ST Focusta!!

        Ja katoppa vähän noiden 80luvun yli 200hv. päästöjä ja kulutuksia, sekä vääntö...niin tajuat että KYLLÄ moottorit ovat kehittyneet!!! ja kehittyvät kokoajan kaikilla valmistajilla....


      • tavallinen moottori
        Sininen ovaali kirjoitti:

        Eipä ole suomessa myyty yhtäkään vielä 280hv ooppelia!!!

        vai ostaisitko sinä tämän hintaisen opelin??
        http://www.nettiauto.com/opel/astra/5246030

        Mutta 2.0EB 203hv/240hv Mondeoo on myyty paljonkin ja samoin 250hv ST Focusta!!

        Ja katoppa vähän noiden 80luvun yli 200hv. päästöjä ja kulutuksia, sekä vääntö...niin tajuat että KYLLÄ moottorit ovat kehittyneet!!! ja kehittyvät kokoajan kaikilla valmistajilla....

        Jep jep. Ihan turha kennekään lässyttää että 1.0 Ecoboost olisi mitenkään "yliviritetty".


      • VähänOliEnnenTehoja
        fordista moneksi! kirjoitti:

        Löysin hyviä juttuja joista voi verrata 80luvun moottorien tehoja uusiin!!
        Ei nyky junnut enään käsitä miten "ylitehokkaita" autot nykyään ovat!!

        http://www.autobild.fi/artikkeli/11368/muistatko-kultaisen-80-luvun-ford-sierran-katso-myos-video/

        http://www.iltalehti.fi/autoklassikot/2012121016404791_af.shtml

        http://www.autowiki.fi/index.php/Ford_Sierra

        2.0DOHC Sierrassa oli 109hv/174Nm , eli ollaan aikalailla samoissa 1.0Ecoboostin kanssa!!
        Ja kyllä isäukolla ainakin Flipper 510HT siirty trailerilla helposti Tanarin perässä!!

        Nissan Bluebird oli tehoja 2 litrainen kone 105 heppaa


      • niinpä niin...

        Miksi tehdä 1.8 litran moottori, kun ihan samaan pääsee 1.0 moottorilla?


    • Niinpäjoopa
      • Ford on vaan nro1

        Ompa se 1.0EB kuitenkin monia, jopa sitä Hondaakin taloudellisempi!! Ja ennen kaikkea PALJON PAREMPI AJETTAVA, kuin löysä japsi!!!


    • Loistomoottori

      Ensimmäinen talvi alkaa kääntyä kevättä kohti. Ei ole pahaa sanaa sanottavaksi Ecoboostista. Hyvin on tominut, ei mitään ongelmia. Käynnistyy hyvin paakaseseta (ei otettu edes lohkolämppäriä) ja lämpenee todella nopeasti.

    • SuuriPuhallus

      >>Ompa se 1.0EB kuitenkin monia, jopa sitä Hondaakin taloudellisempi!!

      Ei vaan pidä paikkaansa. Lueppa lauantain hesarin artikkeli.
      Ford 1.0 ecoboost Co2 ilmoitettu 114 , todellinen 160.
      Honda Civic 1.8i Sport ilmoitettu 145, todellinen 150.

      Bensiinilitran palaminen tuottaa 2350 grammaa hiilidioksia (VTT).
      Elikä Fordin kulutus 6,8l/100km ja Hondan 6.4l/100km.

      Turha kusettaa itseään että nuo litran moottorit muka olisivat taloudellisia.

      • vain turboja

        En näe enään mitään syytä ostaa 1.8 vaparia, jos kerran 1.0 turbolla pääsee samaan, onhan se nyt kaikin puolin muutenkin parempi moottori. Kulutuksessa desi sinne tänne ei merkkaa yhtään mitään.

        Tuskinpa koskaan enään ostan turbotonta autoa.


      • nippon denso
        vain turboja kirjoitti:

        En näe enään mitään syytä ostaa 1.8 vaparia, jos kerran 1.0 turbolla pääsee samaan, onhan se nyt kaikin puolin muutenkin parempi moottori. Kulutuksessa desi sinne tänne ei merkkaa yhtään mitään.

        Tuskinpa koskaan enään ostan turbotonta autoa.

        Ajappa sillä ensin vaikka 6-7V. Ja tule sitten sanomaan onko se hyvä vai ei tai kestävä!!!!


      • Nipponin kipot
        nippon denso kirjoitti:

        Ajappa sillä ensin vaikka 6-7V. Ja tule sitten sanomaan onko se hyvä vai ei tai kestävä!!!!

        Niin se nähdään silloin...mutta luulen vastauksen olevan KYLLÄ on sekä hyvä ja kestävä!!!


      • tuskin ajan
        nippon denso kirjoitti:

        Ajappa sillä ensin vaikka 6-7V. Ja tule sitten sanomaan onko se hyvä vai ei tai kestävä!!!!

        En ole koskaan ikinä ajanut samalla autolla yli viittä vuotta, enkä aja tälläkään.


      • kohta myös hondassa

        Kohta Civiciäkin saa litrasella turbolla, joko olet tilausjonossa?


    • Mokateko

      Jospa kokeilisit itse etkä tuiottaisi jotain sanomalehden juttua.
      Eikö oma järki sano mitään vai eikö sitä ole ollenkaan.
      Ecobuustihan on paras moottori mitä on tähän mennessä keksitty.
      Siitä moottorista on myös kokemusta.

    • Kyllähän

      se kirpaisee kun on luottanut sokeasti valmistajan ilmoittamiin arvoihin ja todellisuus on avain toista. Ei noita testituloksia millään järjellä voi muuttaa. Järki sanoo että Ford ecoboost ei ole järkivalinta.

    • Mokateko

      Minun järki sanoo kyllä sitten jotain kun olen kätnyt tankkaamassa.
      1.0L ecoboost on todellakin järkivalinta.
      Montakos tankillista sinä olet ajanut ecoboostilla kun niin tietävä olet?

    • Mokateko

      1.0L EcoBoost moottorit tulevat olemaan myydyimmät moottorit fordilla.
      Suuren suosion ja paljon huomiota saanut moottori tulee olemaan todella haluttu myös käytettynä.
      Asiasta tietämättömät tuntuvat vikisevän näillä sivuilla tuskissaan kun ei ole varaa uuteen autoon.

    • köfffff

      Odotellaan nyt muutama vuosi, kun moottoreilla on ajettu 200 tuhatta noin, niin nähdään, miten minimopot on kestänyt.

      hihhhiiiiiii

    • IsoJormaT

      Ajakaa köyhät samalla autolla 200tkm, minä ostan jo aikaisemmin uuden, kuka nyt samaa akkaakaan katselee noin kauan, vaihtoon ajoissa.Köyhäthän ne täällä itkee,minä haen uuden auton ja muijjan parin vuoden välein!

    • Olisikohan niillä

      Valittajilla vähän rahaa ja pieni jorma

    • Uusi fordin pikkuturbo on paras bensiinikone tällä hetkellä ja myös lämpenee nopeasti ainakin focuksessa.
      Matka-ajon kulutukseksi ilmoitetaan 4.4L sadalla kilometrillä.
      Ajoin 500km lenkin huonolla kelillä osa moottoritietä ja kaupunkiajoakin oli niin keskikulutus oli vain 5.5L sadalla kilometrillä, eli ei se todellisuus kuitenkaan paljon jää luvatusta.
      En usko että tämä uusi pikkuihme olisi mitenkään lyhytikäisempi kuin joku muukaan kone päin vastoi siihen on laitettu esimerkiksi muuttuvatilavuuksinen öljypumppu joka antaa kunnon paineet ja siten pidentää moottorin ikää,myös kanteen yhdistetty vesijäähdytteinen pakosarja lämmittää moottorin nopeasti ja
      pitää turbon viileänä joten auttaa kestämään pidempään,moottori alunperinkin suunniteltu tehokkaaksi turbokoneeksi.
      Vertailun vuoksi von kertoa että 1.0l EcoBoost koneesta on otettu jopa 205 hp
      Kilpa-autokäytössä ja siinä se onkin pärjännyt hyvin
      Teholastullakin irtoaa helposti 145 hp.

      • nippon denso

        Joo kyllähän se lämpee kun 7-8L bensaa palaa sadalla matkalaukunkokisesta kinneriturbosta ahtopaineet on tapissa ja männät huutaa hoooosiannaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • nippon denso
        nippon denso kirjoitti:

        Joo kyllähän se lämpee kun 7-8L bensaa palaa sadalla matkalaukunkokisesta kinneriturbosta ahtopaineet on tapissa ja männät huutaa hoooosiannaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        Joskus jopa niin hyvin että tarvitaan palokuntaaaaa!!!!!!!!!!!!


      • nippon denso kirjoitti:

        Joskus jopa niin hyvin että tarvitaan palokuntaaaaa!!!!!!!!!!!!

        Tietäisitpä vain kuinka lapselliselta kuulostat noilla tyhmillä kirjoituksillasi.
        Mitä sinä yleensäkkään teet täällä ajokortti-ikäisten palstalla häiriköimässä.
        Sinunkaltaiset karkoittavat tältä palstalta asialliset keskustelut kun joka väliin tulee jos jonkinlaista epäasiallisuutta.


      • seeze
        mokateko kirjoitti:

        Tietäisitpä vain kuinka lapselliselta kuulostat noilla tyhmillä kirjoituksillasi.
        Mitä sinä yleensäkkään teet täällä ajokortti-ikäisten palstalla häiriköimässä.
        Sinunkaltaiset karkoittavat tältä palstalta asialliset keskustelut kun joka väliin tulee jos jonkinlaista epäasiallisuutta.

        Veit sanat suustani...jokin ikäraja kirjoitteluun.
        Hauska on lueskella kokemuksia, tässä yksi lisää: Aloitin v-85 Ford LX käytetyllä , Sitten uusi v-92 Escort 1.8i zetec, yli 380 000km, joka poistuu 22.4 rekisteristä.21 vuotta palvelleena.
        Moottoria ei avattu, ei syö öljyä, alkuperäiset osat muutenkin ja ajossa vieläkin.
        Tilauksessa Focus 1,0 EcoB 125hv .....sittenkö ne ongelmat alkaa ????
        Ainakin tämän viestiketjun perusteella.


      • seeze kirjoitti:

        Veit sanat suustani...jokin ikäraja kirjoitteluun.
        Hauska on lueskella kokemuksia, tässä yksi lisää: Aloitin v-85 Ford LX käytetyllä , Sitten uusi v-92 Escort 1.8i zetec, yli 380 000km, joka poistuu 22.4 rekisteristä.21 vuotta palvelleena.
        Moottoria ei avattu, ei syö öljyä, alkuperäiset osat muutenkin ja ajossa vieläkin.
        Tilauksessa Focus 1,0 EcoB 125hv .....sittenkö ne ongelmat alkaa ????
        Ainakin tämän viestiketjun perusteella.

        Tuskinpa vaan.
        En usko että ongelmia tulisi,sillä minulla ja vaimollani on sellaiset eikä ole ollut pienintäkään vikaa.
        Ollaan oltu tosi tyytyväisiä näihin.
        Ei muuten näilläkään palstoilla ole kukaan ilmoittanut että olisi ollut mitään todellista vikaa.
        Noi herjailut mitä täällä lukee joka rivin välissä on alaikäisten ja rahattomien ruikutuksia.

        Sitten kun saat sen omasi niin kannattaa opetella rullaamaan sillä olemattomalla moottorijarrutuksella,säästää pensaa kun kulutusmittari näyttää nollaa pitkän aikaa.
        Ai niin ja huomaat sitten ensitalvena kun tulee ensimmäiset kovat pakkaset niin käynnistyy yhtä helposti kun nollakelilläkin ja käy heti kunnolla,ei tartte jännittää että lähteekö käyntiin vai ei.
        3 pyttyisen ääni huijaa siten että tulee ajettua isommilla kierroksilla vaikka jaksaisi mennä pienemmilläkin.siihen kyllä tottuu nopeasti.


      • Hyvältä näyttää
        mokateko kirjoitti:

        Tuskinpa vaan.
        En usko että ongelmia tulisi,sillä minulla ja vaimollani on sellaiset eikä ole ollut pienintäkään vikaa.
        Ollaan oltu tosi tyytyväisiä näihin.
        Ei muuten näilläkään palstoilla ole kukaan ilmoittanut että olisi ollut mitään todellista vikaa.
        Noi herjailut mitä täällä lukee joka rivin välissä on alaikäisten ja rahattomien ruikutuksia.

        Sitten kun saat sen omasi niin kannattaa opetella rullaamaan sillä olemattomalla moottorijarrutuksella,säästää pensaa kun kulutusmittari näyttää nollaa pitkän aikaa.
        Ai niin ja huomaat sitten ensitalvena kun tulee ensimmäiset kovat pakkaset niin käynnistyy yhtä helposti kun nollakelilläkin ja käy heti kunnolla,ei tartte jännittää että lähteekö käyntiin vai ei.
        3 pyttyisen ääni huijaa siten että tulee ajettua isommilla kierroksilla vaikka jaksaisi mennä pienemmilläkin.siihen kyllä tottuu nopeasti.

        Kentällä taitaa jo olla aika paljonkin ajattuja 1.0 EcoBoosteja, eikä lehdissä ole raportoitu vielä ensimäistäkään konerikkoa ja voitte olla varmoja että jos sellaisia tulee niin niistä revitään kilpailijoiden ja muiden kateellisten toimesta kaikki ilo irti.

        Koneen suhteen ei ole siis toistaiseksi pienintäkään harmia tiedossa.


    • daaaaaaaa

      Hesariko luotettava lehti ? Voi saamari.

    • ei yhden ensimmäistä

      Eipä ole ilmeisesti ensimmäistäkään1.0 konetta hajonnut, kun ei ole päässyt lehtiin.

    • Eläkeläisparina saamme 1.5.2013 Ford C-Maxin 1,0 EcoBoost 125 hv moottorilla. Puolen vuoden intensiivisen jahkailun jälkeen päädyimme tähän ja toivomme/uskomme valinnan hyväksi. Aika näyttää.

      Hiljaisuus, tuulilasin lämmitys, kulutus, kuljettajan tila, istuinkorkeus, kokemus nykyisen (9 v) Focuksen luotettavuudesta, 3 v. takuu, tavaratilan koko ja hinta/laatusuhde mm. olivat ehkä painavimmat argumentit valinnassa.

      Mielelläni lukisin käyttäjien käytännössä koettuja kokemuksia tästä merkistä vaikka sitova kauppa on jo tehty ja Espanjassa autoa luultavasti jo hihnalla kasataan. Mukaan tulee Easy Driver Pack, Xenon ajovalot ja takaluukun automaattinen avaus.

    • Moottori ainakin oli hyvä valinta.
      Itselläni on focus samalla koneella ja olen erittäin tyytyväinen siihen.
      Edellinen focus ehti olla 8 vuotta eikä siinäkään vikoja ollut.

      • Kai niitä negatiivisiäkin kokemuksia Fordista on. Mukava kuulla kokemuksesi. Luotetaan edelleen Fordin hyvyyteen ja ollaan iloisia hyvistä valinnoistamme.

        Focusta ennen ollut Fiat Brava oli ainakin meillä onneton valinta. Samoin Fiattia ennen olleet Opel Kadet ja Ascona.


    • spoke1

      Voisiko tähän viestiin vastata vain NE joilla on Ford Focus 1.0 Ekobooster
      - Millainen auto todellisuudessa on kulutukseltaan ?
      - Ajettavuudeltaan ?
      - Onko ilmennyt mitään vikoja?
      - Paljonko kilometrejä on kertynyt?
      Oman sanan paikka, suositteletteko autoa?
      Kiittäen

      • Hyvä peli

        Taitaa olla liikaa pyydetty...
        Meillä on vaimon käytössä 1.0 EB

        - Talven kulutus 6.1 litraa satasella, moottoritietä ja kaupunkiajoa (2007 1.6 focuksella talvikulutus oli noin 9,5 litraa)
        - Ajettavuus on aivan huippua, kuten Fordeissa on ollut jo vuosia. Ohjaus on tarkka eikä tarvi paimentaa. Ainoa pienen pieni miinus pienestä pintakovuudesta jousisuksessa, maantienopeuksissa routanypyt pikkasen täräyttää. Mutta on joka osa-alueella parempi kuin edellinen malli ja sehän oli myös hyvä ajaa.
        - Lukkoja joutuin talvella rasvailemaan, mekanismissa oli vissiin alkujaan vähän jäykät vaseliinit, ensimmäisillä kovemmilla pakkasilla ei meinannut saada pysymään ovia kiinni. Mitään varsinaista vikaa autossa ei ole ollu. Öljypintakin näytti olevan edelleen ylämerkissä.
        - Ajettu noin 9000km
        - Omien kokemusten perusteella suosittelen.


      • Hyvä peli kirjoitti:

        Taitaa olla liikaa pyydetty...
        Meillä on vaimon käytössä 1.0 EB

        - Talven kulutus 6.1 litraa satasella, moottoritietä ja kaupunkiajoa (2007 1.6 focuksella talvikulutus oli noin 9,5 litraa)
        - Ajettavuus on aivan huippua, kuten Fordeissa on ollut jo vuosia. Ohjaus on tarkka eikä tarvi paimentaa. Ainoa pienen pieni miinus pienestä pintakovuudesta jousisuksessa, maantienopeuksissa routanypyt pikkasen täräyttää. Mutta on joka osa-alueella parempi kuin edellinen malli ja sehän oli myös hyvä ajaa.
        - Lukkoja joutuin talvella rasvailemaan, mekanismissa oli vissiin alkujaan vähän jäykät vaseliinit, ensimmäisillä kovemmilla pakkasilla ei meinannut saada pysymään ovia kiinni. Mitään varsinaista vikaa autossa ei ole ollu. Öljypintakin näytti olevan edelleen ylämerkissä.
        - Ajettu noin 9000km
        - Omien kokemusten perusteella suosittelen.

        Kuten aiemmin kerroin C-Max 1,0 EB 125 hv tulossa kuun lopussa. Kokemuksesi 9000 km jälkeen mukava kuulla. Polttoaineen kulutus on yllätys kun uskoin ostavani kohtuullisen ekologisen ja bensapihin auton.
        Ovilukkojen jäätymisestä ikäviä kokemuksia aiemmista autoista, ei nykyisestä 9v. Focuksesta. Pitänee pyytää ekahuollossa eksravoitelu lukoille tulevaa talvea varten.
        En luota itseeni silikonin suihkutuksessa. Sähköisesti aukeavissa ovissa on niin paljon liikkuvia osia pellin alla piilossa, jonne suihkupullon pilliä ei saa tai osaa suunnata.


      • Spoke1
        Hyvä peli kirjoitti:

        Taitaa olla liikaa pyydetty...
        Meillä on vaimon käytössä 1.0 EB

        - Talven kulutus 6.1 litraa satasella, moottoritietä ja kaupunkiajoa (2007 1.6 focuksella talvikulutus oli noin 9,5 litraa)
        - Ajettavuus on aivan huippua, kuten Fordeissa on ollut jo vuosia. Ohjaus on tarkka eikä tarvi paimentaa. Ainoa pienen pieni miinus pienestä pintakovuudesta jousisuksessa, maantienopeuksissa routanypyt pikkasen täräyttää. Mutta on joka osa-alueella parempi kuin edellinen malli ja sehän oli myös hyvä ajaa.
        - Lukkoja joutuin talvella rasvailemaan, mekanismissa oli vissiin alkujaan vähän jäykät vaseliinit, ensimmäisillä kovemmilla pakkasilla ei meinannut saada pysymään ovia kiinni. Mitään varsinaista vikaa autossa ei ole ollu. Öljypintakin näytti olevan edelleen ylämerkissä.
        - Ajettu noin 9000km
        - Omien kokemusten perusteella suosittelen.

        Kiitos hyvistä tiedoista.
        Kävin viikonloppuna koeajamassa autoa ja olin positiivisesti yllättynyt autoon.
        Ajettavuus oli mielestäni huippuluokkaa, ohjaus tarkkaa ja pehmeää.
        Tuo sanomasi lukituksen ongelma oli koeajo autossakin ja se jätti lukitsemasta oikeanpuoleisen takaoven, taitaa olla suuri huolenaihe kun minun edellisessä Focuksessa vasen takaovi loputti toiminnan ( kysyin korjaus hintaa ja se oli n.200€ , sis. työn ja osat) Tuhrasin sitten lomalla 6 h ja sain lukon toimimaan, painamalla lukon moottorin takaisin paikoilleen siis ilmeisesti jonkinlainen kosketus ongelma vaivaa, ja sen työn olen sitten uusinut 8v. aikana 3 kertaa, kunnes tein lukkoon palan mikä esti sitä nousemasta pois paikoiltaan.Lukon irroitus on helppo mutta yksi klipsi ja sen irroitus vei työstä 3 h sitkeys palkittiin ;-), korjauksessa olisi vain vaidettu uusi lukko joka kerralla á 100 € 100 € työhön. Mutta olin tyytyväinen koeajoon ja harkitsen ostamista.


    • Bensapihi

      Olen ajanut Ecoboostilla tuhat kilometriä ja päällimmäisenä kokemuksena on kulutuksen suhteen ajotavan merkitys.
      Kulutus vaihtelee kaasujalan raskauden mukaan erittäin voimakkaasti.

      Kylmänä kaupunkiajossa kulutus on yli 7 litraa mutta kuivalla tiellä matka-ajossa mittari näyttää 3-5 litran lukemia.

      • ei sille voi mitään

        "Kulutus vaihtelee kaasujalan raskauden mukaan erittäin voimakkaasti"

        Fysiikan lakeja ei voi kiertää. Jos ajaa tehoja käyttäen, niin myös polttoainetta kuluu.


    • kalkkis 63v

      C-max saatiin reilun 3 kk kuluttua ostosopimuksen teosta ja kk myöhässä sopimukseen merkitystä toimituspäivästä. Pari viikkoa totuteltu ja eroja Focukseen tottuneille on runsaasti eikä kaikki parempaan suuntaan. Ehkä niihin vähemmän hyviin muutoksiin tottuu ajan kanssa.
      Vaihdekeppiä joutuu käyttämään turhan usein, Star-stopin käyttö outoa, peräpään kulmia ei näe läheskään yhtä hyvin kuin Focuksessa ja peruutus melkoista arvusta takatutkasta huolimatta.
      Tosi hiljainen, moottorin ääntä pienillä kierroksilla ei kuule sisälle lainkaan ja ajo-ominaisuudet upeat - ei tosin ihanteellinen kaupunkiauto. Helteellä viilenee nopeasti ym. paljon muuta parannusta entiseen Focukseen.

    • uskokaa jo

      1.8 turbo on ainut joka kestää muita ei kannata ostaa liian kovilla ovat. kaiken hiupuna 1.2turbot ja pienemmätki

      • Totta puhut että vag konsernin moottorit ei tahdo kestää nokkaketjun venymisen takia.Volkkarin koneiden ongelma on liian raskas yläkerta joka kuormittaa liikaa nokkaketjua.
        Täällä kuitenkin keskustellaan fordin koneista joissa ei vastaavaa ongelmaa ole.
        Volkkarin koneita on hajonnut vähän väliä mutta esimerkiksi yhtään fordin 1.0L EcoBoostia ei tiettävästi ole hajonnut vieläkään.


      • ....
        mokateko kirjoitti:

        Totta puhut että vag konsernin moottorit ei tahdo kestää nokkaketjun venymisen takia.Volkkarin koneiden ongelma on liian raskas yläkerta joka kuormittaa liikaa nokkaketjua.
        Täällä kuitenkin keskustellaan fordin koneista joissa ei vastaavaa ongelmaa ole.
        Volkkarin koneita on hajonnut vähän väliä mutta esimerkiksi yhtään fordin 1.0L EcoBoostia ei tiettävästi ole hajonnut vieläkään.

        Älä vielä tuuleta, se vaan menee niin että on olemassa tietty alaraja jonka alle ei voi mennä ilman että joku komponentti rasittuu liikaa. 1.0 turbossa on väkisinkin jouduttu käyttämään melko korkeaa ahtopainetta että tehoa saadaan, niinpä turbo on kovilla ja ikä tulee olemaan melko lyhyt. VW on oikealla reitillä kun se ei ole alkanut enää 1.2:n jälkeen pienentämään moottoreita, näin rasitus jakautuu tasaisesti ja käyttöikä on riittävä.


      • konetekniikan DI
        .... kirjoitti:

        Älä vielä tuuleta, se vaan menee niin että on olemassa tietty alaraja jonka alle ei voi mennä ilman että joku komponentti rasittuu liikaa. 1.0 turbossa on väkisinkin jouduttu käyttämään melko korkeaa ahtopainetta että tehoa saadaan, niinpä turbo on kovilla ja ikä tulee olemaan melko lyhyt. VW on oikealla reitillä kun se ei ole alkanut enää 1.2:n jälkeen pienentämään moottoreita, näin rasitus jakautuu tasaisesti ja käyttöikä on riittävä.

        Joo, kyllä tuo 1.0litraa on juuri se raja ettei voi tehoa kestää...HALOO!!!!! Luuletko ettei ko.moottoria ole testattu ja koeajettu?!?!
        Eihän se tilavuus vaikuta mitenkään kestävyyteen, jos voitelu ja jäähdytys ovat kunnossa!?

        "näin rasitus jakautuu tasaisesti ja käyttöikä on riittävä. "
        Voitko jotenkin perustella?? 1.2L rasitus jakautuu...HÄH!!!

        Pubistako kirjoittelit 2:15??


      • ....
        konetekniikan DI kirjoitti:

        Joo, kyllä tuo 1.0litraa on juuri se raja ettei voi tehoa kestää...HALOO!!!!! Luuletko ettei ko.moottoria ole testattu ja koeajettu?!?!
        Eihän se tilavuus vaikuta mitenkään kestävyyteen, jos voitelu ja jäähdytys ovat kunnossa!?

        "näin rasitus jakautuu tasaisesti ja käyttöikä on riittävä. "
        Voitko jotenkin perustella?? 1.2L rasitus jakautuu...HÄH!!!

        Pubistako kirjoittelit 2:15??

        No selitetäänpäs palikalle miten homma menee. Oletko nähnyt ruotsin risteilijässä päämoottorina 2L turbo moottoria? Miksi et? Eikös siitä ihan vaan tarpeeksi iso turbo pistämällä saada tarpeeksi tehoa ja jos jäähdytys on kunnossa niin ei leviä? Eihän... :D
        Suosittelen kertaamaan sitä perus mekaniikkaa ja perehtymään vähän tarkemmin käytetyn ahtopaineen ja turbon kestävyyden väliseen korrelaatioon. Tämä on nähtävissä BMW:n dieseleissä erittäin hyvin. Ei yllättäen kestä turbot kun paine on korkea. Eihän se nyt ole kun tonnin per laaki mutta rahaa sekin on.

        Älä ainakaan autojen moottoreita suunnittele, kiitos.


      • konetekniikan DI
        .... kirjoitti:

        No selitetäänpäs palikalle miten homma menee. Oletko nähnyt ruotsin risteilijässä päämoottorina 2L turbo moottoria? Miksi et? Eikös siitä ihan vaan tarpeeksi iso turbo pistämällä saada tarpeeksi tehoa ja jos jäähdytys on kunnossa niin ei leviä? Eihän... :D
        Suosittelen kertaamaan sitä perus mekaniikkaa ja perehtymään vähän tarkemmin käytetyn ahtopaineen ja turbon kestävyyden väliseen korrelaatioon. Tämä on nähtävissä BMW:n dieseleissä erittäin hyvin. Ei yllättäen kestä turbot kun paine on korkea. Eihän se nyt ole kun tonnin per laaki mutta rahaa sekin on.

        Älä ainakaan autojen moottoreita suunnittele, kiitos.

        Myös esim. Alfa Romeolla on 124hv/L eli sama litra teho kuin Ecoboostissa!!
        Toiset valmistajat vaan osaavat kehittää pieniä, mutta tehokkaita moottoreita!

        "Suosittelen kertaamaan sitä perus mekaniikkaa ja perehtymään vähän tarkemmin käytetyn ahtopaineen ja turbon kestävyyden väliseen korrelaatioon"
        Onko Fordin 1.0Ecoboostin ahtopaine mielestäsi jotenkin hirveän suuri???



        Sinäpä se taidat tavallista pässimpi olla "ruotsinristeilijä" vertailuinesi!!!


    • tyrnikieppi

      Noh.
      Autot ajon mukaan.
      Ainakin omalla -76 mallin RS2000:lla ohitukset sujuvat ihan sukkelaan.

      Nimim: Jokainen kaasun polkaisu on ilo

      • Kestävyys

        Isomman tilavuuden koneessa isompi pinta-ala jakaa pintapaineita ja lämpötiloja, joka vähentää kulumista ykisttäisessä kohdassa, myös siinä kriittisessä. Sitten ahtimet jotka lisäävät täytöstä. Mäntä, sylinteri, männäntappi, kiertokangen ja kampi-akselin laakerit kuluvat juuri palotilassa tapahtuvan paineennousun aiheuttaman iskun voimasta, sekä polttoaineen öljykalvoa huuhtelevan ominaisuuden takia. Ahtopaine lisää rasitusta kaikissa näissä kohteissa.
        Myös venttiilit ja kannentiivisteet vuotavat helpommin. Alakerrasta on helppo tehdä vahvempi, männissä voidaan käyttää vielä kallimpia materiaaleja, sylinteriputket on tossa kuitenkin ilmeisesti valurautaiset, joiden pinnoituksessa mitään ihmellistä tietääkseni tapahtunut 15v:een. Dyaamisesta öljypumpusta ei sylinteriputkien voitelussa ole paljoa iloa. Jos koneessa on käytetty erikoismetalleja, on niiden mahdollinen korjaaminen kalliimpaa, ylipäätänsä turbokoneiden. Vähän luulen että Fordille ja monile muillekin valmistajille riittää että kone kestää 150tkm. Nykyään yhä useammilla on varaa ostaa uusi auto, eikä nykyauton korjaaminenkaan ole enään yhtä helppoa kuin vanhojen, eikä yli 150tkm auton pitåminenkään ole enään välttämättä järkevää. Sitäpaitsi näitä autoja ostavatkin pääasiassa juuri ne jotka ajavat niillä alle sen 150tkm. Että voi olla hyvä ostos jos ajaa alle sen, tosin harva käytettynä ostaja ymmärtää tuollaisia riskejä.

        Niin ja bensansäästö tossa turbossa tulee siitä että se on tosiaan 1.0 kone kun turboja ei käytetä, mutta vie kyllä kuin vapaastihengittävä 2.0L kone siloin kun ahto on 1 bar. Sen takia tehdas on joskus päässytkin noilla ilmoitetuila lukemilla jos ajettu todella hissukseen.


    • 50 tkm?

      Onko kukaan päässyt 50 tkm ilman koneremonttia?

      • Tietääkseni kukaan ei ole tehnyt yhtäkään miniboostiremonttia.
        Ecoboostit ovat niin hyviä että yhtäkään ei ole suomessa mennyt rikki.
        Jos niin kävisi niin siitä varmasti kuulisimme.


      • hyvin kestää
        mokateko kirjoitti:

        Tietääkseni kukaan ei ole tehnyt yhtäkään miniboostiremonttia.
        Ecoboostit ovat niin hyviä että yhtäkään ei ole suomessa mennyt rikki.
        Jos niin kävisi niin siitä varmasti kuulisimme.

        Eipä ole sattunut edelleenkään silmiin ensimmästäkään juttua 1.0EB moottorin hajoamisesta tai konerenmontista.


    • vW myyntiin

      http://www.ford.fi/Innovaatiot/ECOnetic Technologies

      http://www.ford.fi/Innovaatiot/Fordflexifuel

      tuossa noista moottoreista

      tuo flexifuel ois mun mieleen

    • LehdestäLuettuna

      Laittakaapas tänne se Fordin saksalainen autotehtaan suunnittelupäällikkö, joka kertoi, että nämä downsize moottoreiden ei edes odoteta kestävän yli 150t kilometrejä. Saksassa tuo on varmaan ihan ok, mutta ei täällä Suomessa, jossa autot on kalliita ja niillä ajetaan paljon kilometrejä. Jos kuitenkin joku haluaa ostaa tällaisen ExoBoostin, niin pyytäkää myyjältä paperilla allekirjoitettuna, että odotettu kestoikä ei todellakaan ole tuo mainittu 150t. Muuten voipi tulla kukkarolla käynti raskaaksi kun kustannukset tulee omalle kontolle.

    • Vuosi sitten ostin kaksi miniboosti focusta.
      En aijo ajaa kummallakaan yli 150 tuhatta.
      En usko että 150 tuhatta kilometriä olisi mitenkään haastava kilometrimäärä.
      Yleensä uuden auton ostaja vaihtaa auton uuteen jo ennen tuota kilometrimäärää joka tapauksessa.
      Käytetyn auton ostaja on jo tottunut mahdollisiin remontteihin.
      En kuitenkaan usko että niitä olisi näköpiirissä.

      • ....

        Kyllä niitä on (ongelmia näköpiirissä vanhemmiten), turbo kestää noin 200tkm, ja ahdettu moottori ei kestä yhtäkauan kuin vapaastihengittävä. Pieni moottori ei kestä yhtä kauan kuin iso moottori matalalla viritysasteella jne. jne. Ellei Fordin moottoriosasto kuulu fysiikan lakien vaikutuksen ulkopuolelle, pienessä ahdetussa moottorissa tulee olemaan ongelmia, etenkin kun se on firmalle ensimmäinen.


      • käy ja kukkuu
        .... kirjoitti:

        Kyllä niitä on (ongelmia näköpiirissä vanhemmiten), turbo kestää noin 200tkm, ja ahdettu moottori ei kestä yhtäkauan kuin vapaastihengittävä. Pieni moottori ei kestä yhtä kauan kuin iso moottori matalalla viritysasteella jne. jne. Ellei Fordin moottoriosasto kuulu fysiikan lakien vaikutuksen ulkopuolelle, pienessä ahdetussa moottorissa tulee olemaan ongelmia, etenkin kun se on firmalle ensimmäinen.

        Moottorit kehittyy. Enpä usko että 1.0EB hajoaa yhtään sen aikaisemmin kuin vanhat vapaastihengittävät, eli kestää auton käyttöiän.


      • Anonyymi
        käy ja kukkuu kirjoitti:

        Moottorit kehittyy. Enpä usko että 1.0EB hajoaa yhtään sen aikaisemmin kuin vanhat vapaastihengittävät, eli kestää auton käyttöiän.

        max. 2vuotta ja 100tkm.


    • käy ja kukkuu

      Edelleenkään ei ole sattunut silmiin tai korviin negatiivisia juttuja litran turboista.

      Meidän EB täyttää kohta kaksi vuotta, ei pienintäkään vikaa ja ollaan edelleen helvetin tyytyväisiä autoon ja etenkin moottoriin.

    • jopas ihmettä

      No onhan näköjään vähään tyytyväisiä Suomessa

    • TM käyttöraporttia?

      Mahtaako Tekniikan Maailmalla olla 1.0 EB käyttötestissä? Eli olisiko lähiaikoina odotettavissa 60 tonnin purku ja raportointi moottorista?

      Meillä käivi Focus 1.0 EB juuri ensimäisessä 20 tonnin huollossa... 209€, ei mielestäni älyttömänpaha merkkihuolloksi.

      • Anonyymi

        Lisäsivät pissapoikasäilöön nestettä.


      • Anonyymi

        Autobildissä Saksassa 100 000km ajettu ja purettu ekobuust 1.0.


    • nuukuus

      Onpa hintaa oljynvaihdolla!

      • missä halvempi

        Taitaa olla kyllä ihan halvimpia merkkihuoltoja. Laakkoselle aikaa varatessa puhelimeen vastannut ei saanut hinnastoa auki, mutta muisteli että se olisi jotain 350€. Kun vein auton huoltoon ja kysyin hintaa niin se oli 200€. Kun sanoin että pidinkin kalliina 350€:n hintaa, niin huollon kaveri tuumasi että puhelimessa on muisteltu kloksvaagenin hinnastoa.


    • Minä maksoin laakkoselle 180€ kun minulla oli 20€ alennuskuponki.

    • Paskan möivät

      Joo 2012 malliseen 150 p Ecoboost Focukseen odotettu jo 1,5 kk jotain helvatin anturia.Tehot tiessään autosta.Varmaankin tekevät osia jossain P-Koreassa.Kyllä nyppii .

    • Ford focus 1.0L Ecoboost näyttää olevan tosi hyvin ja perusteellisen huolellisesti kehitetty auto, kun ottaa huomioon kuinka paljon uusia innovaatioita siihen on asennettu.
      Näyttää siltä että käyttäjät ovat erittäin tyytyväisiä auton uuteen luonteeseen ja kestävyyteen ym...
      Auton omistajat eivät ole löytäneet mitään valittamista autoistaan.
      Samaa ei voi sanoa provoilijoista sillä ne yrittävät kaikin keinoin haukkua kateellisina lähes täydellistä uutuutta.
      Harmittaa kun asiallinen keskustelu on mahdotonta, kun mistään tietämättömät kiusantekijät kirjoittelevat puuta heinää joka väliin.

    • höpsis

      Vitonen ja kutonen ovat tasaiseen ajoon matalilla kierroksilla maantiellä, toope. Onko niin vaikeata käyttää vaihdekeppiä?

    • Loistomoottori

      Ai hajoa millään ja kauppa käy.

      http://www.iltalehti.fi/autot/2014072918527191_au.shtml
      "Pienten 1,0-litraisten Ecoboost -moottoreiden tuotantokapasiteettia on Saksassa lisätty, kertoo MSN Autotoday. Suomessa ensimmäisenä kertoi Tekniikka&Talous.

      Työntekijät ovat siirtyneet kolmeen vuoroon puskemaan moottoreita ulos ja Kölnin tehtaalle palkataan 500 uutta moottorin tekijää."

    • upea moottri

      Olemme olleet niin tyytyväisiä pari vuotta meillä olleeseen Focus 1.0 EcoBoostiin, että hankittiin toinen, tosin tämä uusi on 1.6 koneella.

    • llllllllllllllllllll

      Olen samaa mieltä Fordeja 31 vuotta,ei tarvitse öljyä lisätä eikä konetta vaihtaa kestää hamaan tulevaisuuteen.....

    • Fiasco2014

      Haittaako jos 1000 km ajetussa 1.0 ecoboost fiestassa vilkkuu öljynpainevalo, eipä kait...
      Tuskin haittaa ne pienet metallinmuruset öljytikussakaan.

      • Autoilija49

        On tainnut jäädä ne pienet siniset tabletit ottamatta.
        Jospa palaisit takaisin sinne toyotan puolelle.


    • ihmemoottori

      Edelleenkään ei ole saatu lehtiin yhtään juttua hajonnessta 1.0EB moottorista. Tästä moottorista taisi tulla todellinen automaailman helmi. Joksenkin jokainen vakavasti otettava moottorivalmistaja on jo matkimassa.

    • jarviku

      Focus 1,0 Ecoboost 2012 5D HB Ajttu nyt137tuhatta huoletonta kilometriä Titanium varusteilla, kaikki toimii moitteetta,tankillisella ajaa n:800 km keskimäärin, maukas ajettava,jopa parempi kuin edellinen FOCUS ST 06 joka sekin oli hyvä.

    • konesuunnittelija

      Moottorin osat mitoitetaan tehon eikä vain iskutilavuuden perusteella. 125 hv:n koneessa on 125 hv:n osat oli iskutilavuus 999 tai 1 800 cm3.

      Ei mitään rakettitiedettä.

      Tietysti sitten ei kestä, jos 65-heppaisesta yritetään virittämällä ottaa ulos 125 hv ja käytetään vakio-osia.

      • Anonyymi

        Rakettitieteilijä, miten osasta saadaan kestävämpi ?
        Vaihtoehto 1, tehdään se mitoiltaan suuremmaksi, suomeksi, jos 10 mm tanko ei kestä, vaihdetaan se 15 mm.
        Vaihtoehto 2, käytetään parempia ja lujempia meteriaaleja. Suomeksi sanottuna kalliimpia. No miten siihen maitopurkin kokoiseen koneeseen saadaan kestävämmät osat, tuskin ainakaan kovin eksoottisia materiaaleja käyttävät perus autoissa, jäljelle jää vaihtoehto 1. No kun moottori on maitopurkin kokoinen niin miten siihen tunget järkevästi suuremman koneen osia. No eipä juuri mitenkään, eli väkisinkin pikkukoneet jää rakenteeltaan heikommiksi kuin vastaavan tehoiset suuremmat.


    • jhee

      täyttä paskaa puhut !!!!! ja sitä paitsi uudet viime vuosien ecoboost koneet ovat automaailman parhaita koneita ei ole mitään ihmeitä onglmia niiden kanssa ....taidat olla trolli

      • fordeiauto

        ne on nämä viimevuosien koneet analysoitavissa sitten joskus 2020-luvulla, tuoreista moottoreista ei vielä tiedä mitä ovat pohjimmiltaan, mutta yleisesti tuollainen pieni korkeaviritteinen kone ei kestä arkikäytössä kovinkaan pitkään ilman ongelmia..

        Nelitahtikoneessa pitää olla parillinen määrä sylintereitä ja wartburgiin ne kolme pyttyä sopi hyvin


    • Renaultmies20

      Nyt on lauennut maailmalla noita RS-malleja. Lohkot rikki. Saa nähdä millainen murheenkryyni kyseinen moottorimalli on 2.3 ecoboost.

      • huehehhahahahh

        Laitappa faktaa kehiin?!?

        Vai onko ProvoNewsistä luettua....


    • erkkiläinen
      • HyvinOnToiminut

        Itsellä EcoBoost 100 hv ja on kaikinpuolin hyvin toiminut. Niin moottori kuin koko auto nyt ajettu 50 000 km


    • Boost

      2013 ajettu 127 tkm. Ei kuluta öljyä, ei muitakaan ongelmia. Ympärivuoden keskiarvokulutus n. 6.2 l / 100 km.

    • mundeo

      Kyllä noissa 1,0 l ja 1,6 l ökyboobseissa on ollut joitain haasteita. Moottorit voivat ylikuumentua. Käykää katsomassa oman Foordinne tietoja Fordin ETIS sivulta.

      • Anonyymi

        Paska moottori on !! 120tkm ajettu vm 12 ja öljysihti tukossa ja kone rikki. Tehdas ei ota kantaa !!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paska moottori on !! 120tkm ajettu vm 12 ja öljysihti tukossa ja kone rikki. Tehdas ei ota kantaa !!

        Syynä öljyssä uiva nokkahihna josta irtoaa töhnää kiertoon. Väärä öljy voi nopeuttaa ongelmaa.


    • Anonyymi

      Miksi noita ei saa nelivetoisena? Vajaavetoiset on perseestä.

    • Anonyymi

      Mulla on Toyota Egobötsi ja hyvin pelaa....hihihhhiiiii


      T. Köffffff

      • Anonyymi

        Sulla mitään toyotaa ole. Ajelet jopon ritsalla ressukka. Köff köf ittelles.


    • Anonyymi

      saisko sen sihdin putsattua jos öljypohjan irroittaa

      • Anonyymi

        voisikohan kun laskenut öljyt pois ja suodatin pois niin vielä kun proppu auki niin laittaa paineilmaa öljykorkirsta pistoolilla a ilma kulkee motin läpi läpi kun proppu auki.
        puhaltai sen sihtin puhtaaks
        sit uusi suodatin paikoilleeen.
        sit laskee laskee litran pari litraa puhdasta ecoboost öljyä vielä läpi että öljypohja puhdistuu sen jälkeen vasta roppu kiinni ja uudet öljyt .

        joku vois kokkeilla
        suattaapi olla että toimiii tai sit ei


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        voisikohan kun laskenut öljyt pois ja suodatin pois niin vielä kun proppu auki niin laittaa paineilmaa öljykorkirsta pistoolilla a ilma kulkee motin läpi läpi kun proppu auki.
        puhaltai sen sihtin puhtaaks
        sit uusi suodatin paikoilleeen.
        sit laskee laskee litran pari litraa puhdasta ecoboost öljyä vielä läpi että öljypohja puhdistuu sen jälkeen vasta roppu kiinni ja uudet öljyt .

        joku vois kokkeilla
        suattaapi olla että toimiii tai sit ei

        jippii toimii
        tuli töhnää öljyn seassa kun valuttelin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        voisikohan kun laskenut öljyt pois ja suodatin pois niin vielä kun proppu auki niin laittaa paineilmaa öljykorkirsta pistoolilla a ilma kulkee motin läpi läpi kun proppu auki.
        puhaltai sen sihtin puhtaaks
        sit uusi suodatin paikoilleeen.
        sit laskee laskee litran pari litraa puhdasta ecoboost öljyä vielä läpi että öljypohja puhdistuu sen jälkeen vasta roppu kiinni ja uudet öljyt .

        joku vois kokkeilla
        suattaapi olla että toimiii tai sit ei

        yhes youtube videos joku venäläinen tekee juuri näin että laittaa paineilmaa öljykorkista kun roppu auki


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        jippii toimii
        tuli töhnää öljyn seassa kun valuttelin

        mut jos tulee töhnää on hihnan hampaat kulunu ja sehän ei ole kans hyvä homma


    • Anonyymi

      En ymmärrä miksi jakohihnaan pitää pyörii moottpriöljyssä.

      Hihnastaa irtoaa aina pölynä sitä materiaalia. Kuluu kun pyörii.

      Nyt se joutuu moottoriöljyn sekaan muualle koneeseen, turbon voitelu, laakereihin. Lyhentäen niiden elinikää

      Millään öljylaadulla ei sitä saa pois.


      Ainoa joka vähentää riskiä on lyhyt öljynvaihtoväli, korkeintaan 10 000km. Silloin katoaa ne partikkelit öljyn mukana, toivottavasti.

      • Anonyymi

        mun ecoboost 1.0 koneella tahkottu 262000 km

        toimii vaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mun ecoboost 1.0 koneella tahkottu 262000 km

        toimii vaan

        Ehkä siihen on vaihdettu jo uusi turbo?

        Turbon vaihto merkkihuollossa on mahottoman hintaista uuden turbon hinta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä siihen on vaihdettu jo uusi turbo?

        Turbon vaihto merkkihuollossa on mahottoman hintaista uuden turbon hinta.

        alle tontun jää


    • Anonyymi

      Samaa nokkahihna/öljy -ongelmaa on myös tietyissä PSA:n pikkuturboissa, eli muutkin kuin Ford on mennyt lankaan tässä asiassa.. Lisäksi imusarjan/venttiilien/männänrenkaiden paha karstoittuminen --> öljynkulutuksen voimakas kasvu.

    • Anonyymi

      On se kamalaa, kun foooordin kone laukeaa.
      Yleensä tollanen laukeaminen kuulu seksihommiin.
      Mulla on Toyota ja jätän laukeamiset vaimoni kanssa petihommiin.

      Hahhhaaaaaaaaa

      T. Köffffff

      • Anonyymi

        Poikaystäväsi mielestä kumminkin sinä itsekin laukeat aina liian nopeasti. :-))))


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Sen letkun joka niissä pettää kannattais vaihtaa parin vuoden välein.
        Turbo lämmittää sen koppuraks ja sut se menee poikki


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen letkun joka niissä pettää kannattais vaihtaa parin vuoden välein.
        Turbo lämmittää sen koppuraks ja sut se menee poikki

        Tärkeä juttu !!!


    • Anonyymi

      Vääntö riittää hyvin ohituksiin. Olemme ajanneet yli 250 tkm 1,0 moottorilla vuodelta 1/2014-5/2019 ilman ongelmia. Meillä on ollut Focus 2002, 2007, 2014 ja nyt 2019. Ei suurempi ongelmia. Vaan v. 2007 ostettiin käytettynä vuonna 2010. Yhteensä Focuksilla ajettu n. 800.000 km, eli 40 tkm/vuosi

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Sanoipa muuta, hirveitä ovat! Nyt on Mondeossa mittarissa 275 tkm ja matka jatkuu. Ei ole leviäminen ihan ensimmäisenä mielessä.

    • Anonyymi

      Nyt kun on jo vähän aikaa, mennyt voidaan todeta epäijöiden olleen oikeassa!!
      Massiivisia ongelmia ecoboosteissa. Ylikuumenee, jakohihna katkeaa öljy kylvyssä, tehdas ei ota, mitään vastuuta!!


      Kyllä olen iloinen oman Primeran laadukkaasta ketjukoneesta. Vielä 19v jälkeenkin käy hiljaisesti ja tasaisesti. Kulutus on Matka-ajossa tasan 6.0l/100km.
      Aivan huippu vehje. Tällä menee helposti 500000. Ecoboosti on jo palattu 3krt samassa ajassa.

    • Anonyymi

      317 tkm täynnä. Mainio moottori, vetää kuin kuminauha ja helppo ajaa kaupungissakin. Focus on muutenkin ajajan auto.

    • Anonyymi

      Onhan noita autotalli.com:issa myynnissä. 220 000 - 263 000 km ajettuja ja vielä hinnoissaan!

    • Anonyymi

      On se hyvä, et perheessä joku laukeaa..hahhhaaaaaa

      T. köffffff

    • Anonyymi

      Mulla laukesi 2013 fiestan egoboost moottori kun oli ajettu 90 000 eli ei kyllä ihan kovinkaan luotettava kapistus. Kaikki huollot tehty säntillisesti eli siitä ei ollut kiinni.

    • Anonyymi

      Onko aloittajalla ruuvit löysässä? Mitä tarkoitat ettei muka ohittamaan pääse ja vain että kaupungissa jotenkin pärjää? Itselläni 2017 1.0 ecoboost ja on mainio ajettava.

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6293
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4036
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2446
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1970
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1433
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1316
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1087
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1060
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1006
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      981
    Aihe