Paras kaveri vai ei?

menettämässä ystävän

Mikä on se raja mistä asioista voi jutella kaverille? Vai pitäskö sitä rajaa olla ollenkaan ja kaverin pitäs kestää kaikki jutunaiheet? Mun paras kaveri ei halua kuulla jos haluan surua purkaa hälle kun oon riidoissa mieheni kanssa, hän sanoo sitä valittamiseksi, tässä vähän aikaa sitten vanhempieni koira tuli jo niin vanhaksi että piti lopettaa ja surin sitä kovasti eikä häneltä herunu minkäänlaista lohtua vaikka suoraan kerroin asiasta hänelle. Oon vielä kaiken lisäksi hänen lapsen kummi, hän on melkein aina paikalla facebookissa ja laitan sille jotain viestiä joka päivä ja hän ei vastaa siks koska luulee että alan heti sen jälkeen valittaa sille jostain. Auttakaa ja kertokaa mitä teen!

4

282

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hmmm.....

Kyllä mä ainakin hyvien ystävieni kanssa pystymme puhumaan ihan melkeinpä kaikesta, iloista ja suruista. Sinuna ottasin hieman etäisyyttä ystävääsi. Täysin ei tietenkään kannata välejä katkaista, olethan hänen lapsen kummi. Sinuna en enää purkaisi hänelle sydäntäsi ja lähettäisi joka päivä viestejä facebookissa jos niihin et vastausta saa. Hänestä varmaankin tuntuu, että kaadat kaikki murheesi hänen niskaan. Tosin siitäkin huolimatta hänen käytöksensä on tökeröä, jollei mitenkään ole kiinnostunut kuuntelemaan, tukemaan tai lohduttamaan.

Itse olen oppinut sen, ettei joillekin ihmisille yksinkertaisesti kannata kertoa omista asioistaan kun heitä ei tunnu kiinnostavan. Me kyllä ystäviemme kesken puhumme huolista ja murheista, mutta silloinkin pyrimme pitämään yllä tietynlaisen positiivisen fiiliksen, yritämme ettemme jää rypemään liikaa niissä ikävissä fiiliksissä. Täytyy myös muistaa itsekin olla kiinnostunut toisen asioista, ettei vain tilitä omista murheistaan. Kohdallasi ei välttämättä ole kyse siitä, häntä ei vaan taida kiinnostaa asiasi.

• ei se ole niin yskin

Ihmissuhteet ovat kinkkisiä. Ei aina löydä ihmistä, joka olisi kypsä tai riittävän orientoitunut jakamaan itselle tärkeitä asioita. Ei kai sitä voi mitenkään muuttaa tai alkaa vaatimaan. Saattaa olla että sinä olet myös tuolle kaverille liian haastavaa seutraa. Ei kaikilla ole kypsyyttä jutella esim. syvällisesti, tunteita koskettavista asioista.
      Kahden ihmisen pääseminen samalle aaltopituudelle vain loksahtaa kuin itsestään, tai ei sitten ollenkaan.

• menettämässä ystävän

Olen kokeillut sitä että olen odottanut ja katsonut milloin hän ottaa yhteyttä, pariki viikkoa on menny ja ihan normaalisti jutustelee. Tietenki ehkä lapsi saattaa vähän vaikuttaa koska olimme ennen lasta enemmän yhteydessä ja tekemisissä, mulle antoi eräs jolla on lapsia neuvon että ei lakkais pitämästä yhteyttä koska hänellä oli menny muutaman lapsettoman kaverin kans yhteyden pito kokonaan sen jälkeen kun sai lapsen, olen yrittänyt ettei meille kävisi niin.

• hämmentynyt...

no ei todellakaan oo sun hyvä ystävä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kela tukee virallisesti Pride-liikettä

Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k
      Maailman menoa
      40
      3847
    2. Jorma Lind kuollut

Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet
      Maailman menoa
      52
      1799
    3. Mikä on kaunein

Ja hellyttävin hetki irl kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      73
      1389
    4. Mahdatko ymmärtää sitä

Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen
      Ikävä
      75
      1221
    5. Hitaille omat kassat

Kassoilla hidastelevat ärsyttävät. Menee heti loppupäivä pilalle, kun kauppareissu kestää hidastelijoiden takia. Näille
      Maailman menoa
      195
      1158
    6. Ensimmäisenä Helluntaina ei uudelleen kastettu KETÄÄN!

Raamattu kertoo, että Helluntaina kastettiin. Mutta vaikka Raamattu ei erikseen kerro tiedän VARMASTI Ettei
      Kaste
      691
      1061
    7. Kävisikö tällainen sopimus?

Olisitko valmis juttelemaan jo ensi viikolla kahden kesken?
      Ikävä
      87
      989
    8. Olisit ollut niin

Minunlaiseni. Ehkä se on helmpompi kun emme kohtaa. Kipeältä se tuntui ettet valinnut minua
      Ikävä
      41
      866
    9. Mitä yhteistä sinulla

on kaivattusi kanssa? Sama musiikkimaku, tai huumorintaju, tai ehkä työpaikka? Vai ettekö tunne vielä niin hyvin?
      Ikävä
      49
      811
    10. Mikä tekee kuuman

Kaivatustasi?
      Ikävä
      39
      780
    Aihe