Olen 2-tyyppinen ja koetan kävellä paljon. Nyt olen huomannut, että toisen jalan jalkapohjista on nahka alkanut kuoria, tosin vasta pieniltä alueita. Hieman huolestuttaa sillä sukissa eikä kengissä ei tuntuisi olevan mitään vikaa.
Onko joku kokenut tämän saman ongelman ja jos on niin mitä on annettu neuvoksi? Onko neuvo tehonnut?
Onko muilla tätä ongelmaa?
4
144
Vastaukset
- Sama juttu
Samaa vikaa minullakin. Olin juuri näyttötyötään tekevän jalkahoitajan käsittelyssä ja hän antoi ohjeeksi vaan rasvata jalkoja ahkerasti. Lähemmäs pari viikkoa tuo toinenkin jalka on pysynyt hyvässä kunnossa hoidon jälkeen. Minulla on apuvälineteknikon tekemät yksilölliset tukipohjalliset joten jalkojen kuormitus pitäisi olla tasainen.
- luurankojalat
Minulle 10 %.nen urea rasva on ollut avuksi ja pehmeät pohjalliset, ennen niitä kävely tuntui kuin jalkapohjissa ei olisi ollut kuin luut ja niiden päällä kävelisi.
- kannattaa kokeilla
Kokeilkaa paljasjalkakävelyä.
Ihan lyhyitä matkoja aluksi ja erilaisilla alustoilla eli ruohikolla, hiekalla jne...- EI KÄY!
Diabeetikoilta on paljain jaloin kävely ulkona kielletty! Jos on tuntopuutoksia ei huomaa että tulee haavoja jalkoihin. Pienetkin vauriot jaloissa voi pahentua huonon verenkierron takia niin pahaksi että parantamiseen tarvitaan jopa ihonsiirtoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kela tukee virallisesti Pride-liikettä
Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k984108Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k282886Hitaille omat kassat
Kassoilla hidastelevat ärsyttävät. Menee heti loppupäivä pilalle, kun kauppareissu kestää hidastelijoiden takia. Näille2342249Jorma Lind kuollut
Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet602112- 721456
Mahdatko ymmärtää sitä
Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen761300- 901109
Ensimmäisenä Helluntaina ei uudelleen kastettu KETÄÄN!
Raamattu kertoo, että Helluntaina kastettiin. Mutta vaikka Raamattu ei erikseen kerro tiedän VARMASTI Ettei6911101- 71964
Mitä yhteistä sinulla
on kaivattusi kanssa? Sama musiikkimaku, tai huumorintaju, tai ehkä työpaikka? Vai ettekö tunne vielä niin hyvin?57955