Volvo Penta D4

ei myöskään teknikko

Saako 2007 vuoden D4:een ajotietokoneen? onistuuko asennus ei insinöriltä

3

233

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miksi EVC?

Tarkoitatko V-P:n "mustaa laatikkoa" eli EVC:tä (=Electronic Vessel Control)?
      EVC on varmaankin nykyaikaa. Niitä on autoissa mutta eivät tunnu olevan merenkulkijoiden suosiossa. Cruisersforumia seuratessa olen lukenut aika tyrmääviä mielipiteitä V-P:n "mustasta laatikosta", esim. "Since my ECV has gone out twice I want to find other peoples who have as well. Volvo needs to SOLVE theses problem..not just fix it...and leave those of us who are the guinea pigs for new models having expensive repairs every year or so". V-P on ilmeisesti tietoinen ongelmista ja on luvannut parannusta.

Monet varmaankin ovat kironneet merimoottorin ajotietokoneen alimpaan h:ttiin, koska sitä ei pysty itse korjaamaan ja se näköjään on voinut särkyä täysin yllättäen. Sinä olet ennakkoluuloton. Uteliaana kyselen, miksi aiot asentaa sellaisen elektroniikan? Eikö koneesi toimi luotettavammin ilman ajotietokonetta?

"Se mitä ei ole, ei voi mennä epäkuntoon"!

• VPD6

Saa ajatietokoneen (joka näyttää siis kulutuksen per merimaili jne.). Tuo vaatii ohjelman jonka volvoasentaja asentaa, plus NMEA-liitännän, että saat veneen nopeuden volvon systeemiin.

• pölöjä

mistä sais ja miten asennetaan? Raymarin e95 plotsu löytyy

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kela tukee virallisesti Pride-liikettä

Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k
      Maailman menoa
      39
      3832
    2. Jorma Lind kuollut

Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet
      Maailman menoa
      52
      1789
    3. Mikä on kaunein

Ja hellyttävin hetki irl kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      73
      1389
    4. Mahdatko ymmärtää sitä

Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen
      Ikävä
      75
      1221
    5. Hitaille omat kassat

Kassoilla hidastelevat ärsyttävät. Menee heti loppupäivä pilalle, kun kauppareissu kestää hidastelijoiden takia. Näille
      Maailman menoa
      195
      1158
    6. Ensimmäisenä Helluntaina ei uudelleen kastettu KETÄÄN!

Raamattu kertoo, että Helluntaina kastettiin. Mutta vaikka Raamattu ei erikseen kerro tiedän VARMASTI Ettei
      Kaste
      691
      1061
    7. Kävisikö tällainen sopimus?

Olisitko valmis juttelemaan jo ensi viikolla kahden kesken?
      Ikävä
      87
      989
    8. Olisit ollut niin

Minunlaiseni. Ehkä se on helmpompi kun emme kohtaa. Kipeältä se tuntui ettet valinnut minua
      Ikävä
      41
      866
    9. Mitä yhteistä sinulla

on kaivattusi kanssa? Sama musiikkimaku, tai huumorintaju, tai ehkä työpaikka? Vai ettekö tunne vielä niin hyvin?
      Ikävä
      49
      801
    10. Mikä tekee kuuman

Kaivatustasi?
      Ikävä
      39
      780
    Aihe