Eli minulle on tulossa syksyllä oma hevonen. Pieniä tavaroita olen jo hankkinut, kuten satulahuopia, korvahuppuja, riimuja, riimunnaruja, pinteleitä ja harjat.
Ensihevonen on kyseessä.
Olen:
-13 vuotias
-55 kg
- ratsastanut 3 vuotta
-vuokrahevonen (kuuma 8 vuotias pv-tamma)
-päättäväinen ratsastaessa
-hintaluokka saisi olla yli 2000, mutta alle 6000 euroa
-harrasteratsuksi, ehkä pieniä seuran järjestämiä kisoja
- alle 170 cm
Kertokaa siis OMA mielipide minkä tasoinen,rotuinen,säkänen,sukupuolinen ym.
Minkälainen olisi oma hevonen
8
155
Vastaukset
- ei rodulla välii oo
Riippuuu ihan tavotteista. Risteytysponit kaikista helpoin valinta. (: Rotu ei oikeesti merkkaa mitään ! vaan koko, ja luonne. Vähintään peruskoulutettu. Miellellään joku B tasoinen koulussa. Jos tykkäät hypätä, niin Ra 80 --->
- ----
No harraste sekä pieni muotoiseen kisaamiseen. Ei mitään erikoisia tavotteita, mahdollisimman siistiä ratsastusta ja haskanpitoa turvallisesti. Ajattelin rotua sen takia, koska esim. arabit ovat tosi vaikeita osa ratsastaa :)
- Hepsuttelija
Jos tykkäät että ystävyytenne kestäisi yli kymmenen vuotta, niin hanki koulutettu suomenpienhevonen.
Tamma tai ruuna, mieluummin ratsusukuinen.
Jos taas havittelet esteluokkiin, niin puoliverisillä onnistuu se ehkä luontevammin.
Jos tahdot hepan metsään, niin siihenkin käy suokki tai lämppäri.
Ponit ovat kuulemma hiukan turhan ilkeäluontoisia ja jäävät hyvin äkkiä koollesi liian pieniksi. - Vastaus: ----
sinulle sopisi ratsuksi n. 145-155 hevonen joku jonka kanssa luule pärjääväsi ja jos haluat kuumakallen hevosen niin mieti se tarkkaan jos nyt haluat? Ehtä et isompana? joten mieti sitä ainakin tarkkaan itse ottaisin sinun ikäisenäsi jonkun eestinhevosen joka olisi reipas mutta ei hirveästi kuumu tai jonkun laisen suomen hevosen kun itselläni on kokemusta kun minulla on 4 hevosta 2 shattistä 2 muuta hevosta ja olen jo harrastanut 5 vuotta omien ponien kanssa touhuaminen
- Vastaus: ----
Ja jo kerran kisaat niin joku suokki,eestinhevonen,Walesinponi (isokokoinen) niin olisi ihan hyvä :) SUOSITTELEN!
- ----
Muotoilin siitä tälläisen :
- Eestinhevonen
-Ruuna
-n.155 cm
- helppo a-b ja re alle 100 cm
Olisiko tuo hyvä?
Kun tosiaan ehkä kerran kävisin este -ja/tai koulukisoissa kuukaudessa , niin ei tarvitsisi olla kummoinen, kunhan sillä voi mennä kiitolaukkaa hallitusti, ilman ,että se pukittaisi kokoajan. Esteitä 1 kerta/ vko ja koulua väännettäisiin voltteja yms. Olisi myös kivaa jos siitä saisi kivan harrastuskaverin :) Estekisoissa korkeudet olisi 0-90 cm :)
Lämminveristä olen ajatellut, mutta joillekkin yksilöille tulee jalkaongelmia :(¨
Kiitos vastauksista!!!! Olen saanut niistä apua :)) - ------------------
Yli 10-vuotias pv ruuna voi olla hyvä ? Ku oot ratsastanu kuitenki vasta 3 vuotta.
Ja ensimmäisen hevosen pitäs olla rauhallinen ja luotettava, ei mikään kuumakalle lv. EN YLEISTÄ ETTÄ KAIKKI LV OLISIVAT SELLAISIA, ONHAN NIITÄ HYVIÄ, MUKAVIA JA LUOTTAVAISIAKIN!!!!!!!!!! - eläintenpuolustaja
ei ton ikäsille tai tasosille omaa hevosta.. sitten ku oot ratsastanu väh. 5 vuotta niin voit HARKITA omaa hevosta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kela tukee virallisesti Pride-liikettä
Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k1014240Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k503030Hitaille omat kassat
Kassoilla hidastelevat ärsyttävät. Menee heti loppupäivä pilalle, kun kauppareissu kestää hidastelijoiden takia. Näille3112768Jorma Lind kuollut
Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet622292- 761514
Mahdatko ymmärtää sitä
Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen761354- 951255
Ensimmäisenä Helluntaina ei uudelleen kastettu KETÄÄN!
Raamattu kertoo, että Helluntaina kastettiin. Mutta vaikka Raamattu ei erikseen kerro tiedän VARMASTI Ettei6911121- 771118
Mitä yhteistä sinulla
on kaivattusi kanssa? Sama musiikkimaku, tai huumorintaju, tai ehkä työpaikka? Vai ettekö tunne vielä niin hyvin?631055