Black Kurt

Sohvi

Onko kellään tietoa Black Kurtin saksanpaimenkoirista. Itselläni on Black Kurtin narttu. Koira ollut aikuinen ostaessani sen ensimmäiseltä omistajalta. Koiran historiasta ja taustasta ei tietysti voi aina niin varma olla. Haasteellinen koira.

21

5102

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jokuvaaaaa

      Tietoa on, ja mitään hyvää sanottavaa ei ole!

    • Ssofiie'

      Minkä niminen koira kyseessä? Itselläni myös black kurtin koira.. Mikäli Gity, tunnen edellisen omistajan ja koiran historiaa myös..

      • 7

        Samoin minulla on ollut BK saku. Gityhän on nätti koira :D
        Mikä on Sohvi narttusi nimi?


    • helka sjoberg

      hei blak kurtin jalostustietojärjästelmässä ei ole kun yksi giti minä olen omistan sen on kennelliiton omistajatodistus sukutaulu syntynyt 27.10.2007.

    • helka sjoberg

      hei sinäjokatiedät balk kurt kitystä voisitko mailialähetää kityhän on sijoituskoiran tamperella minä sen ostin aivan ihanakoira tosin sairas turuneläinsairalassa olemmakäyneet suskihan kityn kasvataja on ei haluayhteyksia kysymys on eläinrääkäyksestä tamperelta eläinlääkäri on ilmoitanut turuneläinsairalaan kitystä
      ter helka mailaille helka sjoberg @pp.inet.fi

      • Ssofiie'

        Hei! Koetin laittaa sähköpostia sinulle, mutta tuo sähköpostiosoite ei toiminut. Tarkistaisitko että olet kirjoittanut sen varmasti oikein :)


    • kysyy

      Millä tavalla blackkurt gity on sairas? Eikö koira saa hyvää hoitoa?

    • helka sjoberg

      heippa kity on ollutminullavähänylitoistavuotta olisin ollutkiinostunut kitynelämästä sairaudetminkätakiakäyn turun eläinsairaalassa on roonilisia jotka olisi pitänyt hoitaapaljonaikaisemmin kyllä kity saahyväähoitoaminulta lääkäreiltä minä en ajatellerahanmenoa paranemistulos ei ole varma todennäköisestitiedät

    • kysyy

      Se, että koiralla esiintyy kroonisia sairauksia johtuvat väärästä hoidosta ja siitä ettei ole selvitetty mikä oireilua aiheuttaa. Mikäli koira on ollut sinulla jo parisen vuotta on syy todennäköisemmin koiran krooniseen sairauksien oireiluun väärä tämänhetkinen hoito, joten sinun kannattaisi käyttää koira tutkimuksissa missä selviää mikä oireiluja aiheuttaa ja antaa koiralle tämän tarvitsemaa hoitoa jotta krooniset sairaudet eivät koiraa vaivaa.

      (Alla oleva teksti kopioitu netistä haulla koiran krooniset sairaudet)
      Monille koirille kehittyy elämänsä aikana kroonisia sairauksia, joiden hoitoon sisältyvät lääkkeet ja erikoisruokavalio. Yleisimmin nämä aineenvaihdunnalliset sairaudet ovat seurausta vääristä ruokintatottumuksista niin koirilla kuin kissoilla. Pitkäaikainen, puutteellinen tai liiallinen väärä ruokavalio kyseiselle yksilölle, aiheuttaa ajan myötä puutostiloja tai ylirasitusta maksalle, munuaisille, sydämelle tai muille elimille. Näiden elinten vajaatoiminnan kasvaessa, lemmikin terveys heikkenee ja joudutaan tilanteeseen, jossa ruokavalion muutos sekä mahdollinen lääkehoito on aloitettava.

      Joten jos koira on ollut sinulla jo parisen vuotta voi olla, että kroonisiksi määritellyt sairaudet ovat puhjenneet koiralle vasta kun koira on ollut sinulla. Kaikki sairaudet, vaivat jne eivät välttämättä tule esiin välittömästi vaan oireilevat "piilossa", kunnes jossain vaiheessa koiran jatkuvasti altistuessa ärsytykselle puhkeavat sairaudet, vaivat jne esiin. Minkälaisia kroonisia sairauksia kyseisellä koiralla on? Pätevä eläinlääkäri selvittää testein tai muilla mahdollisilla keinoilla mikä koiralla on. Syyn selvittyä pitäisi etsiä hoitomuoto joka tehoaa, eikä eläinlääkärissä tarvitse näin ollen jatkuvasti käydä.

    • helka sjoberg

      hei sinulle olenostanut kityn5.42011 kasvatajalta kitynterveyskortiin ei ollut merkitty sairauksia mitä kityllä on ollut turun eläinsairaalan eläinlääkäri soitti hervannan eläinlääkärille sieltäsaatiintietoa kityn sairauksista ensimäisenkerrankävin kitynkanssa turuneläinsairaalassa 20.4.2011 koiralakin on intimeteetti en käy kityn sairauksialevitelemään kity on parhaassamahdolisessalääkärinhoidossa minulla on ollut 3sakemia ennen kiyä ovateläneetpitkän ja terveenelämän ovat eläinlääkärillepääsetsilloinkun ovat olleetsairaita ei ole roonilisiatautejatullut .

    • kysyy

      Esittämäsi perusteella koiran kroonisiksi todetut sairaudet vaivaavat koiraa jatkuvasti, joten syyt tulisi selvittää minkä vuoksi koira oireilee jottei se jatkuvasti kärsisi. Toivottavasti syyt pian selviäisivät ja koira saisi oikeaa hoitoa, eikä oireilisi jatkuvasti.

    • arro

      meillä on black kurt arro ja von mein caramel 7v uros on ollu haasteellinen mutta hyvä koira onko kellä tietoa kennelin tämänhetkisestä toiminnasta tms

      • 10+5+=?

        Hei,
        minulla on Arron tytär =) Olisi kiva kuulla mitä Arrolle kuuluu...


    • leemee

      Tutulla on yksi BK narttu ja on mahdottoman ihana tapaus. Terve on ollut ja toimii kuin ihmisen mieli.

      • kolla

        Päivän iltalehden etusivulla on juttu Black Kurtin schäferistä, joka haistoi emäntänsä syövän.


      • BK Edna

        Minulla myös BK narttu 7v. Aivan ihana ja täysin terve,sosiaalinen, kiltti,kaunis......siis kaikkea sitä, mitä saksanpaimenkoiran kuuluukin olla. En voisi uskoa, että siitä kennelistä voisi huonoja koiria tullakaan, koska kaikki heidän koiransa ovat erittäin hyvin menestyneet näyttelyissä. Omistaja on myös todella ihana ja kaiikkia eläimiään aidosti rakastava ja niille täysin omistautunut ihminen. Minä ja avomieheni olemme ainakin onnellisia siitä, että olemme saaneet näin ihanan koiran sietä.


    • Anonyymi

      Hänhän on vaihtanut Amerikanakitoihin jo vuosia sitten.. Olen ostanut aikoinaan Amerikanakitan pennun ko. kennelistä ja tämä kasvattaja on ihan pimee eukko.. Pentutehtailija, joka myy ylikalliilla hinnalla pentunsa. Todella vaikea ihminen, jonka kanssa suurin osa ei tule toimeen. Teet niin tai näin, niin aina toimit väärin. Levittelee muille toisten asiat ja keksii myös mitä ihmeellisimpiä valheita, joita puhuu toisten suulla. Ei kerro totuuksia omista linjoistaan, vaan laittaa omistajan syyksi esim. suoran takapään, joka geneettinen perimä, mutta kasvattajan mielestä omistaja lenkittänyt koiransa pentuaikoina pilalle. Tältä kasvattajalta et tule saamaan minkäänlaista tukea ja apua. Suurimmalla osalla kennelin koirista, myös jalostuskoirilta, puuttuu kokonaan näyttelytulokset sekä virallisten selkäkuvien tulokset, joista viimeisimmät kasvattaja analysoi itse kun kuvauttaa koiransa ennen 2v ikää. Mitään hyvää tästä kasvattajasta ei kyllä ole useammallakaan sieltä pennun ottaneelta sanottavana, ottakaa hyvät ihmiset pentunne muualta kuin tältä!!

      • Anonyymi

        Tiedän useamman joka on ostanut pennun tästä kennelistä eikä kokemukset tuosta kasvattajalta ole kyllä kovin mairittelevat. Yhdyn edellisen mielipiteeseen kennelin kasvattajasta, jonka kanssa on näköjään hyvin vaikeaa tulla toimeen. Heti kun tulee vastoinkäymisiä eteen, niin tuon kasvattajan kanssa olet vaikeuksissa koska hän ei tunnusta kennelissään olevan mitään perinnöllisiä sairauksia ja ilmeisesti myös peittelee joidenkin koiriensa terveystuloksia. Läheisin tuttuni jolta koira tuolta kennelistä, selvisi vasta myöhemmin, että kaikki jo tämän rodun piirissä olevat karttavat tätä kasvattajaa, kukaan ei halua olla missään tekemisissä. Tämä kasvattaja on uhannut haastaa oikeuteen milloin mistäkin syystä melko monta ihmistä. Häpeäksi koko rodulle! En todellakaan minäkään suosittele millään muotoa pennun ostamista tästä kennelistä!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedän useamman joka on ostanut pennun tästä kennelistä eikä kokemukset tuosta kasvattajalta ole kyllä kovin mairittelevat. Yhdyn edellisen mielipiteeseen kennelin kasvattajasta, jonka kanssa on näköjään hyvin vaikeaa tulla toimeen. Heti kun tulee vastoinkäymisiä eteen, niin tuon kasvattajan kanssa olet vaikeuksissa koska hän ei tunnusta kennelissään olevan mitään perinnöllisiä sairauksia ja ilmeisesti myös peittelee joidenkin koiriensa terveystuloksia. Läheisin tuttuni jolta koira tuolta kennelistä, selvisi vasta myöhemmin, että kaikki jo tämän rodun piirissä olevat karttavat tätä kasvattajaa, kukaan ei halua olla missään tekemisissä. Tämä kasvattaja on uhannut haastaa oikeuteen milloin mistäkin syystä melko monta ihmistä. Häpeäksi koko rodulle! En todellakaan minäkään suosittele millään muotoa pennun ostamista tästä kennelistä!!

        Ihanko tosi?? Minä juuri harkitsin ottavani yhteyttä tähän kasvattajaan, mutta en nyt sitten tiedä. Ehkä olisi varminta kysäistä rotuyhdistyksestä neuvoa ja kennelisuosituksia..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihanko tosi?? Minä juuri harkitsin ottavani yhteyttä tähän kasvattajaan, mutta en nyt sitten tiedä. Ehkä olisi varminta kysäistä rotuyhdistyksestä neuvoa ja kennelisuosituksia..

        En suosittele!! Ota yhteyttä rotuyhdistykseen ja kysy sieltä suosituksia kasvattajista, se on aina varminta!! Vältyt monelta ikävyydeltä kun viitsit nähdä sen vaivan :)


    • Anonyymi

      Minulla on hyviä kokemuksia Black Kurtista. Sain kasvattajalta tukea tarvittaessa. Suski auttoi näyttelykehässä ja tuloksia syntyi.

      Kuvautin koirani, ja hyvä oli koiru Kennelliiton mielestäkin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      110
      1917
    2. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      9
      1569
    3. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      13
      1519
    4. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1487
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      151
      1425
    6. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      107
      1370
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      23
      1317
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      648
      1239
    9. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      16
      1157
    10. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      1118
    Aihe