Baarien riidan haastajat.

Baari kärpäsiä

Olen alkanut todellakin ihmettelemään itse kolmekymppisenä miehenä että mikä nykyään ihmisiä vaivaa baareissa ja ilmiön havaitsee ikähaitarilla 20-35 nimittäin se että riidan haastajia on enemmän kun aikoihin.
Olen kulkenu täysi ikäisyydestä saakka baareissa ja aina siellä on rento meno ja mukavia ihmisiä joiden kanssa voi hyvillä mielin mennä juttelemaan mutta nykyään on harkittava todella tarkkaan kenelle puhuu ja kenelle ei.
Naiset nyt on sinänsä järjestään helppoja seuralaisia että eivät juuri ala mulle rähisemään. Jos seura ei kelpaa osaavat he sen asiallisesti ilmaista. Joillekin seura kelpaa hyvinkin mielellään ja on suhteitakin alkanut baareista itselläni useita.
Itse olen ystävällinen ja rauhallinen luonteeltani enkä ikinä aloita riitoja kenenkään kanssa ja jos joku tulee soittamaan suuta poistun mielummin itse takavasemmalle kun alan jankkaamaan vastaan.

Nykyään tulee jo baari tiskin takaa kommentteja "mitä vittua naurat" jos keskustelen jonkun kaverin kanssa ja seuraava liike onkin että käydään kimppuun. Sitten on näitä "paskaaks siihen tuut suksi vittuun" tyyppejä jos jonkun muun kuin hänen kanssa aloittaa jutustelua.
Yhdessä baarissa jossa olen koko ikäni käynyt ei enään alle 35v henkilöt edes puhu mulle. Syytä en tiedä. Ketään en ole haukkunu ja kenellekään en ole soittanut suutani. Ennemmin ollu hiljempaa ja seurannu keskustelua vierestä väliin jotain kommentoiden ihan normisti. Sitten on muutamia häiskiä jotka on kavereita kaverieni kanssa ja käydessämme vaikka tupakalla kaverin kaverien kanssa alkaa se "vittu mä voisin hakata sut" "häviit mulle varmasti" jne jne siis mikä helvetti iältään kolmekymppisiäkin nykyään vaivaa??? Miksi baareissa ei enään ole kiva käydä niinkuin vuosia sitten kun kaikilla oli hauskaa??? Itse ainakin lopetin 15v kestäneen "kanta asiakkuuden" vaki baariin just noiden ainaisten illan pilaajien takia. Miksi maksan useita kymppejä illasta mikä on vaan haukkuja, uhoamista, uhkailuja ja päälle käymisiä. Niin enkä itse ole edes mikään tuulen viemä vinkuheinä että vastaankin voisin laittaa jos tapella haluaisin mutta en halua. Onko muilla samoja havaintoja?

104

7681

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • riuttala76

      No mä oon yökerhoissa pyörinyt 16-vuoden ajan, suunsoittajia kyl on riittänyt, mut ei ole kuin yhden kerran eräs nyrkkeilijä täräyttänyt baaritiskillä kämmenselällä nenäni auki. Sekin oli oikeastaan oma vikani kun paras silloinen ystäväni oli hänen Thaimaalainen vaimonsa ja kännissä nuorena jätkänä sitä sit tuli hieman liikaa kerrottua hänelle miehensä tekemisistä. No otin opikseni, sen jälkeen mulle on ollut kunnia-asia pitää turpani kiinni ja olla puuttumatta toisten asioihin. 15-vuoteen ei ole yksikään mies nyrkkiä mua kohtaan heilutellut. Satunnaisia paskanpuhujia sitä toki välillä tapaa, mut mä en ala yleensä ikinä vittuilemaan takaisin.

    • hohhoijjjaaaaaa

      Pahoinvointi on lisääntynyt Suomessa entisestään. Ihmiset ovat epätoivoisia ja vihaisia. Joillakin se vaikuttaa heti käyttäytymiseen aggressiivisuuden lisääntymisenä, mikä on surullista.

      Tyypit: jos tiedätte tulevanne aggressiivisiksi juodessanne niin olkaa kilttejä ja älkää juoko!

      • Risto Reipass

        Lopetin ainaisen baareissa hillumisen noin vuosi sitten. Olin aivan kyllästynyt siihen, että' kaikki rahani, aikani ja terveyteni meni sen siliän tien, kun kaljaa litkin ja kuuntelin aina samat örinät ilta illan jälkeen. Kaiken päälle olin läski ja voin huonosti.
        Nyt sen sijaan oloni on terve ja iloinen, masennuskin melkein hävinnyt kokonaan ja olen ehtinyt vanhoihin kivoihin harrastuksiini paneutua taas pitkästä aikaa. Olen myös tavannut erittäin kivan tytön, eikä hänkään juo melkein ollenkaan, teemme ihan muuta kivaa iltaisin!
        Toivotaan, että kaikille tulisi kesällä muitakin viihteitä kuin nuhjuiset baarit.


      • N

        Entäs ne jotka on agressiivisiä jotka ei juo?


      • Risto Reipass kirjoitti:

        Lopetin ainaisen baareissa hillumisen noin vuosi sitten. Olin aivan kyllästynyt siihen, että' kaikki rahani, aikani ja terveyteni meni sen siliän tien, kun kaljaa litkin ja kuuntelin aina samat örinät ilta illan jälkeen. Kaiken päälle olin läski ja voin huonosti.
        Nyt sen sijaan oloni on terve ja iloinen, masennuskin melkein hävinnyt kokonaan ja olen ehtinyt vanhoihin kivoihin harrastuksiini paneutua taas pitkästä aikaa. Olen myös tavannut erittäin kivan tytön, eikä hänkään juo melkein ollenkaan, teemme ihan muuta kivaa iltaisin!
        Toivotaan, että kaikille tulisi kesällä muitakin viihteitä kuin nuhjuiset baarit.

        Hienoa Risto Reipas! Tuli ihan hymy huulille,kun luin kommenttisi. Toivottavasti saisi sinusta otettua positiivista mallia. Hyvää kesää sinulle!


      • M
        N kirjoitti:

        Entäs ne jotka on agressiivisiä jotka ei juo?

        Häiritseekö sinua aamubussissa agressiiviset?

        Eivät ihmiset, lukuunottamatta harvoja poikkeuksia ole käsittääkseni yleensä, ainakaan häiritsevästi, agressiivisia, jos eivät vain ota rähinäviinaa.


    • vapaus=ongelma

      Vapaan kasvatuksen jo varttuneempi whitetrash-nuoriso osoittaa vain merkkejä sosiaalisuudestaan, eipä muuta. Kuuluu kategoriaan "käsiteltävä saunan takana".

    • kiitos ei pubeille

      Veikkaanpa, että tuossa kyseisessä baarissa osa on juonut jo ns. aivonsa pihalle. Pitkäaikainen alkoholin suurkulutus tuhoaa aivosoluja. Kännääminen ei myöskään sovi kaikille, vaan "rähinäviinan" juominen saa joka kerta samat reaktiot aikaan.

      Ei tuollaisille rähisijöille parane juuri sanoa mitään, ettei mene tappeluksi tai sitten niin, että sanoo vaan, että menehän nukkumaan siitä, ei tässä ole tarpeen mitään tappeluita ottaa. Toki kannattaa jutella portsarinkin kanssa. Yleensä antelias tippi tullessa/mennessä tarkoittaa sitä, että portsariakin kiinnostaa se, että sinä saavut baariin kerta toisensa jälkeen:D

      Itsekin kävin eräässä baarissa joka perjantai laulamassa karaokea, mutta kyllästyin naisten juoruiluun, "selkäänpuukottamiseen" ja siihen, että osa tuli joka kerta puimaan parisuhdeongelmiaan parin kaljan jälkeen. Ostin koiran ja siirryin kotiin. Siideristä säästyneillä rahoilla ostan vaikka koiralle jotakin uutta koiranruokaa:D

      • fxgfxgfx

        Ei johdu ainakaan täällä meillä siitä että porukka olisi juonut aivonsa pilalle.

        Sitäpaitsi, niinkuin aloittajankin viestissä, kyseiset riidanhaastajat ovat väistämättä nuorisoa, ei alle 25 vuotiaita. Saisi vetää kahdella kädellä viinaa että jo nuorena on aivot juotu pilalle, ja kun kuitenkaan ei ole kyse mistään yksittäistapauksista vaan selkeästä ilmiöstä.

        Aloittajan tapaan, olen käynyt ravintoloissa jo tuommoiset 15 vuotta. Eräs kantapaikka on pysynyt 10 vuotta, mutta tässä toissakesänä kävi sillä tavalla että oli täysin rauhallinen alkuilta, istuttiin kahden kaverin kanssa pöydässä ja meillä oli ensimmäinen ja viimeinen kaljalasi edessä. Emme siis olleet edes juomassa sen enempää. Parin pöydän päässä oli toinen asiakas, ja parin kolmen pöydän päässä joku nainen joka mutisi itsekseen jotakin ja kyttäsi meitä.

        Nainen häipyy paikalta ja yhtäkkiä portsari tulee siihen pöytämme ääreen ja sanoo että pojat saavat nyt häipyä. Me oltiin tietysti suu auki että mikä nyt on kun ollaan maksavia asiakkaita ja ollaan pelkästään juteltu keskenämme yhden kaljan ääressä. Kuulemma ollaan häiritty naista, että antaas heittää ja vähän äkkiä. Ei auttanut sanoa vastaan kun mukaan tuli narikasta toinen portsari varmistamaan. Me ollaan kuitenkin ihan asiallisia heppuja, joten päätettiin lähteä pois enempää vastaansanomatta.

        Me selväpäiset saateltiin ulos ja nainen jäi sisälle.

        Tuo oli erityistapaus, mutta näistä en ole edes jaksanut pitää mitään lukua enää kun käytännössä joka viikonloppu tulee vähintään kerran tiskillä tai tanssilattialla kommenttia tyyliin että vittuako mulkkaat tai jotain muuta uhkailua. Ahtaissa paikoissa tulee välillä kännisten törmäiltyä, kuten vessaan mennessä tai tiskillä ollessa ja se on semmoinen tilanne että aina tulee uhkaus suksia vittuun tai tulee turpaan.

        Syytä en tälle kasvaneelle vihamielisyydelle tiedä, mutta kun 90 luvun puolella käytiin ravintoloissa, aina sai olla rauhassa ja naisetkin olivat mukavia vaikka antoivat pakit. Tietysti aina on ollut näitä rähinäviinan juojia, mistä nimi rähinäviinakin tulee. Eli niistä henkilöistä joille viina ei yksinkertaisesti sopinut millään tavalla. Mutta vuoden 2005 jälkeen tästä yleisestä väkivaltaisuudesta on tullut jo selkeää että viina vaikuttaa väkivaltaisesti ja ahdistavasti lähes jokaiseen. Onko syynä sitten ahdistunut ja pahoinvoiva valtio vai onko syynä joku rap kulttuuri jossa ihannoidaan väkivaltaisia tyyppejä, vai onko jo niin että miehet saavat liikaa niitä uutisissakin mainittuja naishormoneita vedestä. En tiedä.

        Eikä tämä ole pelkästään omaa huomiota, vaan sen voi havaita siitäkin että ei ole sellaista viikonloppua etteikö joku nuori, nimenomaan nuori, alle 25 vuotias, saa puukosta. Minäkin asun kuitenkin aika isossa kaupungissa ja 90 luvun lopulla ja 2000 luvun alussa oli erittäin iso juttu jos joku oli saanut viikonloppuna puukosta ja kaikki tiesivät puukotetun nimen.

        Uskon että pitkään toimineet portsarit osaisivat kertoa tästä enemmän samoin kuin poliisit.


    • itsellänihän ei ole ikää kun vaivaiset 20 vuotta mutta kouvolassa mulla on se vaki-yöklubi jossa varsinki näin kesän aikana olen kaveriporukalla vieraillut lähes joka viikonloppu. On meitä ollu sellainen 4-10 hengen lössi hauskaa pitämässä ja KERTAAKAAN en tällä klubilla ole törmännyt ihmisiin jotka alkaisivat esim. tiskillä aukomaan päätään ja ikähaarukka tällä kyseisellä klubilla on ihan 18-vuotiaista 30 paremmalle puolelle.

      ja just sen takia itse tykkään käydä kyseisessä yökerhossa kun ei tarvi aina pelätä että "tirvaseekohan toi mua ny turpaa"... ihan hyvällä omallatunnolla voi mennä heittämää läppää randomienkin kanssa koska muutaman rohkasevan jälkeen itse olen sosiaalisempi, enkä ikinä ole kännissä väkivaltanen tms.

      • wht1

        " On meitä ollu sellainen 4-10 hengen lössi"

        Siinä syy. Kukaan, edes kännisinkään urpo, ei ole niin tyhmä että lähtee 4-10 ihmistä vastaan yksin ja päissään.


    • zzzxxxyyy

      Valitettavan totta kyllä on,että 18-35v ikäiset tyypit kiertää ravintolasta toiseen ja häiritsee toisten illanviettoa rähisemällä ja haastamalla ritaa.Yleensä ravintoloissa on portsarit mutta ei niitäkään näy monessakaan enää.Joku tarjoilija tyttö toimii porsarin virassa siinä myynnin ohella ja sille jos sanoo häiriköijistä niin näyttää sille kuin itse olisi se häirikkö ollut ja hyvä ettei joudu ulos.Poikkeuksetta on samat henkilöt jotka häiriköi ja niitähän ei sais olla anniskelupoikoissa ollenkaan,tai viimeistään häiriön aiheutuksen seurauksena poistettava ravintolasta,vaan niin ei tapahdu juuri milloinkaan ennen kuin on ilmi tappelu ja sen seurauksena näkyy joutuvan se häirityksi tullut henkilö ulos ja häirikkö jatkaa tehtäväänsä edelleen sisällä.Haloo ravitoloitsijat ja baarin omistajat,missä järjestyksenpitäjät?Että semmosta Kainuussa.

    • ilove2012

      Kuvassa tyyppillistä 30 v naisen käytöstä heitetäään kaljat van naamalle . Mikis 30 v eivät osaa käyttätytyä ei ole minkäänlaisia käytöstapoja HYI HÄVETKÄÄ !!!!!!!! 30 V

    • Exbaarikärpänen

      Ilmapiiri on kiristynyt koko yhteiskunnassa, ihminen joka pelkää on aggressiivinen. Monen elämä on umpikujassa, joka peitetään oman statuksen vahvistamiseen eli toisten alistamiseen. Nämä tyypit haluavat olla jotakin toisten silmissä.

    • Yksitähtiyössä

      Vittuilu on taitolaji ja tappelu on mukavaa

      • Vapaaottelija

        "Yksitähtiyössä". Just kaltaisillasi on mukava luututa jalkakäytävän laitoja kun he uhoissaan päälle käyvät. Lyödä ei viitsi ettei oikeuteen joudu mutta pari kertaa turpeikossa selällään käyttäminen ja polvella vähän ilmaa pihalle ottaen, riittää.


      • pesäpalloilija
        Vapaaottelija kirjoitti:

        "Yksitähtiyössä". Just kaltaisillasi on mukava luututa jalkakäytävän laitoja kun he uhoissaan päälle käyvät. Lyödä ei viitsi ettei oikeuteen joudu mutta pari kertaa turpeikossa selällään käyttäminen ja polvella vähän ilmaa pihalle ottaen, riittää.

        Vapaaottelijoita on aina mukava kumautella pesäpallomailalla päähän, kun eihän siellä pään sisässä ole mitään mikä voisi mennä hajalle.


      • assssssssss
        Vapaaottelija kirjoitti:

        "Yksitähtiyössä". Just kaltaisillasi on mukava luututa jalkakäytävän laitoja kun he uhoissaan päälle käyvät. Lyödä ei viitsi ettei oikeuteen joudu mutta pari kertaa turpeikossa selällään käyttäminen ja polvella vähän ilmaa pihalle ottaen, riittää.

        Laittaisit nyt niille vain mustat kupit. Sehan olisi hyvä merkki niille, muistaisivat muutaman päivän mitä on tullut tehtyä. Ja niiden kaveritkin huomaisivat saman.


    • kotikärpänen täällä

      Joo kyllähän nyt on hieman eri meininki "yökerhoissa", saatika sitten näissä pikkukaupunkien kuppiloissa. En muista että esim. v. 1995 olisi kovin monessa yökerhossa kengät liimaantuneet tahmeaan tanssilattiaan, kuten nyt taitaa tapahtua ihan joka paikassa kun viedään ne juomat mukaan tanssilattialle ja sit huiskitaan ympäriinsä ja kaljaa lentää ihmisten vaatteille, kengille ja lattialle. Samaten musiikki on nykyään monessa paikkaa aika apaattista, sitä samaa kuraa mitä NRJ yms. roskatoistoradiot jo soittavat. Ei taida kovin monessa paikassa olla enää sitä fiilistä että "jee, me ollaan yökerhossa", täällä on hyväntuulisia helposti toisiinsa tutustuvia tyylikkäitä ihmisiä, hyvä musiikki, nopea palvelu, asiakkailla hienoja drinkkejä, jne... Ei tosiaankaan enää ole näin. Nyt on nykyaika ajalleen ominaisine piirteineen ja ilmiöineen. Jengi vetää jäägermaisteria, pojilla on lippistä päässä, lenkkarit jalassa, se perkeleellisen pirullinen virnistys finnisessä naamassa ja puheensävy samanlaista outoa narinaa kuin formulakuski Räikkösellä. Harmi että pitää mennä ulkomaille jotta voi päästä siihen kadonneeseen tyylikkyyden tunnelmaan ja viihtyisyyteen. Siihen tunteeseen että koko tämän paikan porukka on hyväntuulista ja NAUTTIMASSA hyvästä illasta. Eikä niin että tullaan baariin jo valmiiksi pohjia ottaneena KÄNNÄÄMÄÄN. Sitä kännäämistä voi harrastaa korpikuusen alla lippispoikien kanssa seisaaltaan toisten kengille kuseskellen, mopojen virittelystä käninä-äänellä "keskustellen" ja haastaen toisiaan tappeluun ja kysellen että vittuaks sä mulle rupeet, tapellaanko, haluutsä turpaan vai mitä? Jos jotain hyvää pitää sanoa niin se karmee tupakansavun kitku joutikin mennä, tosin tilalle taisi tulla hien ja pierun löyhkä. Kun ei nää suomen baarit ole tajunneet vielä pistää mitään tuoksuja ilmaan viihtyvyyden parantamiseksi.

      • bjbjbjbjbjbjbj

        Viestiisi ei ole mitään lisättävää.

        Tänne tuli nyt sellainen yökerho mihin on 21 vuoden ikäraja ja sitä mainostettiin tyylikkyydellä, tarjoillaan oikein pöytiin. Mutta kun nämä 25 ja 21 vuotiaat ovat ihan samanlaista sakkia kuin 18 vuotiaat, eli lippikset päässä, lenkkarit jalassa ja kaljat kädessä niin ei paljoa naurata.

        Jos nyt vedät pikkutakin päälle, niinkuin 90 luvulla kun mentiin nimenomaan yökerhoon, ei baariin, niin tunnet olosi ehdottomasti ulkopuoliseksi ja "yökerhossa" olijat ihmettelevät että mikä helvetin juppi on shellin baarin junttien keskelle eksynyt.

        90 luvun lopulla jos yritit päästä yökerhoon lenkkarit jalassa tai tavallinen t-paita päällä, niin sisään et päässyt. Nuorten miestenkin piti pukeutua että pääsi yökerhoon ja oli ikä ihan mikä tahansa niin aina tarkistettiin henkkarit.

        Nyt on ihan sama mitä vedät päälle ja aina pääsee sisälle eikä henkkareita tarkisteta keneltäkään.

        Ja musiikkina on tosiaan tätä NRJ roskaa höystettynä 80 luvun suomirokilla, että tahdoooon rakastellaasinuaa. Hyvää ja vakavaa tanssimusiikkia et kuule sitten kuin clubeilla.

        Ei tarvitse mennä kuin itärajan toiselle puolelle, tai lahden yli niin meininki on ihan toisenlaista.

        Suomalaiset kuvittelevat että esimerkiksi venäjällä eletään kuin pellossa ja että siellä ei tarjota kun vodkaa ja balalaikan soittoa navetan perällä, mutta siellä on oikeasti eurooppalaisempaa kuin euroopassa. Valtavasti hyviä tanssimusiikin tekijöitä ja valtavan suosittuja clubeja, eikä yökerhot jää missään tapauksessa taakse. Tosiasia on että nimenomaan Suomessa on junteille tarjolla sitä balalaikan soittoa "yökerhoissa", ei muuta.

        Suomi on kyllä joku taantumuksen näppylä maapallon perseessä.


      • ei hattua sisällä
        bjbjbjbjbjbjbj kirjoitti:

        Viestiisi ei ole mitään lisättävää.

        Tänne tuli nyt sellainen yökerho mihin on 21 vuoden ikäraja ja sitä mainostettiin tyylikkyydellä, tarjoillaan oikein pöytiin. Mutta kun nämä 25 ja 21 vuotiaat ovat ihan samanlaista sakkia kuin 18 vuotiaat, eli lippikset päässä, lenkkarit jalassa ja kaljat kädessä niin ei paljoa naurata.

        Jos nyt vedät pikkutakin päälle, niinkuin 90 luvulla kun mentiin nimenomaan yökerhoon, ei baariin, niin tunnet olosi ehdottomasti ulkopuoliseksi ja "yökerhossa" olijat ihmettelevät että mikä helvetin juppi on shellin baarin junttien keskelle eksynyt.

        90 luvun lopulla jos yritit päästä yökerhoon lenkkarit jalassa tai tavallinen t-paita päällä, niin sisään et päässyt. Nuorten miestenkin piti pukeutua että pääsi yökerhoon ja oli ikä ihan mikä tahansa niin aina tarkistettiin henkkarit.

        Nyt on ihan sama mitä vedät päälle ja aina pääsee sisälle eikä henkkareita tarkisteta keneltäkään.

        Ja musiikkina on tosiaan tätä NRJ roskaa höystettynä 80 luvun suomirokilla, että tahdoooon rakastellaasinuaa. Hyvää ja vakavaa tanssimusiikkia et kuule sitten kuin clubeilla.

        Ei tarvitse mennä kuin itärajan toiselle puolelle, tai lahden yli niin meininki on ihan toisenlaista.

        Suomalaiset kuvittelevat että esimerkiksi venäjällä eletään kuin pellossa ja että siellä ei tarjota kun vodkaa ja balalaikan soittoa navetan perällä, mutta siellä on oikeasti eurooppalaisempaa kuin euroopassa. Valtavasti hyviä tanssimusiikin tekijöitä ja valtavan suosittuja clubeja, eikä yökerhot jää missään tapauksessa taakse. Tosiasia on että nimenomaan Suomessa on junteille tarjolla sitä balalaikan soittoa "yökerhoissa", ei muuta.

        Suomi on kyllä joku taantumuksen näppylä maapallon perseessä.

        jos jumala on olemassa, lippalakki on hänen tapansa merkata vähempiälyiset


    • N

      Voisimpa sanoa jotain.

    • No äläs nytte, nuoremmat tulee uhoamaan, kun oot niin rauhallinen ja viet heidän naiset itsevarmuudellas, jota heillä itsellään ei ole? Pätee varmaan vanhempiinkin uhoajiin?

      Eikös noita "haastelijoita" löydy aina? Joku miesten tarve pullistella urbaanioloissa. Ei oo enää vaimot vaan kotona vaan tiskillä, omista pitää pitää isompi huoli. Sulla tietysti täytyy olla vaimo kotonakin, ku oot niin itsevarma ja normaali, niin meinaa, että oot tullut etsimään jotain haaremia oikeen? Pelkäävät, että omat naiset liittyy sun haaremiin?

      Vähempikin ärsyttäis. Pukeudu rumemmin tai jotain. Jätäs muillekin naisia, niin rauhottuu hommat. :P

      • asiallinen kaveri

        "No äläs nytte, nuoremmat tulee uhoamaan, kun oot niin rauhallinen ja viet heidän naiset itsevarmuudellas, jota heillä itsellään ei ole? Pätee varmaan vanhempiinkin uhoajiin?"

        Voi pitää paikkansa, mutta ainakaan tuollaisia vanhempia uhoajia ei ole. Uhoajat ovat 25 vuotiaiden ja sitä nuorempien joukossa. Ja ei noita aikaisemmin ole ollut nuorissakaan.

        Kanasutra, vaikutat fiksulta ja olet hyvännäköinen. Testataan alkaako porukka uhoamaan jos joskus tulen uudellamaalla käymään ja jututtamaan sua. ;)


      • asiallinen kaveri kirjoitti:

        "No äläs nytte, nuoremmat tulee uhoamaan, kun oot niin rauhallinen ja viet heidän naiset itsevarmuudellas, jota heillä itsellään ei ole? Pätee varmaan vanhempiinkin uhoajiin?"

        Voi pitää paikkansa, mutta ainakaan tuollaisia vanhempia uhoajia ei ole. Uhoajat ovat 25 vuotiaiden ja sitä nuorempien joukossa. Ja ei noita aikaisemmin ole ollut nuorissakaan.

        Kanasutra, vaikutat fiksulta ja olet hyvännäköinen. Testataan alkaako porukka uhoamaan jos joskus tulen uudellamaalla käymään ja jututtamaan sua. ;)

        No ei sitä tiiä millasia hulluja tää maailma on täynnä. Mutta eiköhän toi oo ihan normaalia alfaurosmeininkiä tollanen älä koske mun muijaan -pullistelu.

        Kantabaari = tietyt porukat ja reviirit eli ts. jokasella miehellä "omat" vaimot
        Uudet asiakkaat = kilpailua herättävää lihaa, kukkoilun aiheuttaja

        Eli toisin sanoen varsinkin jos on pieni paikkakunta niin oot hyppinyt selvästi silmille tai jotain.

        Sen ymmärtää, jos oikeasti tyttöystävä on baarissa sun kanssasi ja toinen mies käy käpälöimään, tosin sillonkin naisen olis syytä kertoa olevansa varattu ja jos nainen ei selviä omin avuin niin mun puolesta saa kyllä jo vähän töniäkin sellasta kaveria, joka ei ymmärrä sanaa ei. Tosin ap ei kuulostanut kyllä sellaselta.

        Ja voihan se olla, että kun ennen ne vaimot on olleet kotona "turvassa" eikä kenenkään muun miehen nähtävillä, niin nyt kärsitään vierotusoireista alkukantaista kohtaan. Nyt voi ehkä joku muukin yrittää siittää mun vaimoni, saat kyllä turpaas vielä!!! Selittäisi esim. senkin miksi on vaimonhakkaajia.


    • jk

      ei ole samanlaisia havaintoja

      • jii koo

        ni in kö


    • Harri K.

      Ihmisten pahoinvointiin ja "hyökkäilyyn" tottuu nykyjään kaikkialla. Työpaikalla, harrastevuoroissa ym. Hlö kohtainen mottoni on aina "ongelma on hänellä" ja että jos provosoidun, ongelma on sen jälkeen myös minulla.

      Yhden kerran muistan turhautuneeni kun sählyvuorossa vastustajille alituiseen räkyttävä hyökkäsi suullisesti kimppuuni kun lauoin hänen mielestään liian lujaa hänen oltua maalissa ilman suojia. Tuumasin että "anteeksi, se oli vastapallo" ja käännyin pois jolloin kaveri liimautu kiinni ja huusi kun hyeena. Sanoin hänelle kylmänviileästi että hei, jatketaampa nyt peliä.. katsotaan asia loppuun pelin jälkeen hallin ulkopuolella. Odotan sinua siellä. Siihen loppui urputus eikä kaveri koommin minulle päätänsä aukonut.

    • Jos ei pillua saa niin viimeistään nakkarijonossa miehinen angsti puretaan, ei mitään uutta taivaan alla vuosikymmeniin.

    • SILLEE JA KARHEE

      Varmaa on se, ehkei elämä ole palansissa ennen sinne mentiin raskaan metsätyön jälkeen ,nautittiin siintä mitä tehtiin tai saatiin aikaan,myös kalastus
      ja siintä tuottava mielihyvä palkitaan ottamalla pienet,mutta siintä pienestä yleensä seuraa suuri.varmaan olisi hyvä olla kunnon kaveri mikä pitää tätä päivää mielessä "tässä ja nyt"

    • AUDIon

      Olen alkanut todellakin ihmettelemään itse kolmekymppisenä miehenä että mikä nykyään ihmisiä vaivaa baareissa......Itse ainakin lopetin 15v kestäneen "kanta asiakkuuden" vaki baariin...

      Eli sitä ollaa alettu käydä vakituisesti baarissa alaikäisenä... No ihan hyvä, että 15 ryypänneelle vakioasiakkaalle jo huomautellaan asioista...

    • tampere03

      itte suosin ravintoloita jossa on korkeempi keski-ikä juuri tuollaisten tilantteitten takia. satun oleen vielä aikas raamikas sälli ja se erikoista kyllä se houkuttelee monia koittamaan onneaan... itte en todellakaan tykkää painia kylillä mutta jos pakko on niin sitten tukistan ja kunnolla että oppii olemaan ihmisiksi. en viitti tässä mainostaa nimillä mutta kyllä ne pienet siistit yksityiset paikat yleensä on kaikkein mukavimpia iltaa istua. yökerhot jätän suosista muille ihan vaan jo siitä syystä että jos jonossa ei joku venyttele leukojaan niin sitä saattaa tehdä se ylimielinen portinvartija ilman mitään syytä. eritoten niiden käytöksessä on tapahtunut jotain ihan uskomatonta. enään ei toivoteta tervetulleeksi ja auteta takkia päältä/päälle vaan tiuskitaan ja ärjyillään ja yritetään etsimällä etsiä vikaa mikä estäisi sisäänpääsyn. sitten vielä ihmetellään jos lähtiessä ei annetakkaan käsipäivää ja tippiä.

      • paina peukalot

        silmiin niin loppuu lopullisesti vittuilu


    • tuhkamunat

      seuraavan kerran kun kohtaat ne uhoojat selvinpäin niin käyppäs kysymässä että mikä vittu niitä vaivaa ja sano että salille ja selvinpäin niin loppuu uhoilut.

    • totuus

      Nyky hallituksen syytä KANSA VOI PAHOIN jatkuvien tukipaketti jakojen ja velkaantumisen vuoksi mikä aiheuttaa työttömyyttä ja veronkorotuksia se puretaan tai paremminkin purkautuu ja siitä joudumme tulevaisuudes kärsimään kaikki kiitos kuuluu kok ja sdp äänestäneille

      • Mieluummin muualla

        Kansa voi pahoin jo 60-luvulla, ei mitään uutta auringon alla.
        Ja syyhän pitää hakea aina muualta, niin silloinkin.
        Onneksi demokratiassa kaikka saavat kertoa angstinsa muille ja kiukutella, diktatuurissa ei.


    • Mieluummin muualla

      Ehei
      lopetin kapakoissa käynnit 25 vuotta sitten. Silloin oli ihan sama meininki, ei näytä Suomi sivistyneen...

    • lapileuku rauhoittaa

      tilanteen ja jos ei rauhoita niin sitten vaan kahvaamyöten

      • tuolla muistaakseni

        on sellainen "poliisi" nappula jossain. Pitääpä vilkaista. Hmmmm.


    • lystinpitäjä

      Olet kristitty. Se vaikuttaa enemmän kuin osaat arvatakaan. Nuo ihmiset, jotka haastavat sinulle riitaa, ovat vielä pelastumattomia. Siten he ovat alttiita saatanan hyökkäyksille myös siten, että joutuvat pahan välikappaleiksi kun sinua vastaan hyökätään. On myös totta, että henkinen pahoinvointi on koko ajan lisääntynyt. Se näkyy tietenkin myös yöelämässä.

      Voit miettiä mitä virkaa sinulla edes notkua baareissa. Etkö ole ne jo nähnyt?

      • Se lystiä on Kaasua

        Ne o sossun saatania. Kädestä pitäen totuutettu elämään kuin kirjasto karavaanarit.
        Jeesus on ne tähänasti aina pelastanut.
        Nyt niitten vanhempien rivariseikkailut lankeaa maksettavaksi ja ei oo enää tarpeeks mummuja käännettäväks laitoksissa. Kotiinsa noita ei kait enää kukaan uskalla laskea. penkovat paikat röyhkeästi, kun silmä välttää. Jo toinen kerta. Ei voi olla enää mikään vahinko. Rikos ilmoitus on kyllä jätetty. Selvästi ovat röyhkeytensä perusteella perillä tutkinnan tasosta eli puutteesta. Ei muka saada kiinni tai riittäviä todisteita. Jeesus näkee
        eikä tarvitse puuttua enää mihinkään. Se on tämän entisen "yhteiskunnan menoa" rytinä ja kiljunta on vasta aluillaan. Se on niin, että miten petaat myös makaat. Suojaa olen jo hankkinut varoilleni. Oma holvi pittää olla, ei ainakaan tule pettyneeksi.


    • wiee what the fuck?

      Väsynyt ja nälkäinen ihminen on usein kärttyisä, eikö?

    • ongelma sama kuin ai

      Ongelma on sama kuin aina... alkoholi, ihmiset, riitely pienistä asioista kautta aikojen. Riidat tulevat suutuspäissään alkoholin vaikutuksessa ja jotkut ovat väkivaltaisia ja juovat nopeasti ja luulisin siitä johtuvasta syystä väkivallan alun kuin humalassa tai jonkiin aineen vaikutuksessa tulee ihmisillä testosteronin eritystä niin siinä tilaanteessa on baarikuningas kärpäsiä jotkut ovat likaisia jotkut puhtaita mutta asia on niin kuin ihmisellä on oma pääkoppa minkä sisään tulee jotain epämielyttävää niin se voi olla jopa pois suljettua suuttumisen syy olla joku pieni asia esim. joku istuu ja näkee jotain epämielyttävää niin pää räjähtää jotkut eivät saa huomiotaan koska ne silloin ihmiset eli sama kuin aina. niin.

    • _entinen baarityttö_

      Itse muutaman vuoden vasta baareissa käyneenä huomannut jo muutoksen huonompaan. Nuoret naiset/tytöt tönivät tanssilattialla/tiskillä/narikassa ihan suruttomasti ja naureskelevat...Käyttäytyvät kuin koko yökerho olisi heitä varten eivätkä ymmärrä että välillä on ahdasta. Nuoret miehet taas tosiaan haastaa riitaa jatkuvasti kuin todistaakseen olevansa jotain. Miksi? Nykyään kun menen baariin niin visusti täytyy pysytellä omassa kaveriporukassa, kun vieraille ei uskalla enää mennä em. syistä juttelemaan. Ja tämä käytös huomattu ns. matalan keksi-iän omaavissa baareissa...Nykyään on kantis arvaamattakin omalla kohdalla vaihtunut "vanhempien" paikkaan :D

      • Myös...

        eläkeläiset etuilevat kauppojen kassajonoissa tai ovat kahdessa jonossa puolivälissä ja sitten kiilaavat siihen nopeammin etenevään. >Mihinköhän niilläkin mahtaa olla kiire.? Myös liikenteesä ovat agressiivisia.

        Oliskohan jossakin tositeeveessä tullut jotain piikokoodia tai sitten joku ravinnon lisäaine on sellainen, joka aihuttaa kiirettä ja agressiivisuutta.

        Tosin noin 700000 suomalista rohkaisee itseään virallisilla mielialalääkkeillä, joska se arkuus sekä estot poistuu sitten joiltakin liiankin kanssa.


    • laiska12321

      kukaan ei ole tullut mulle kyllä aukomaan päätään kuin pariin otteeseen mutta ne oli sitten ujoja podareita ku ei kehattu enään pihalla.
      en tiiä sit johtuukos mun koosta: 198cm ja ~110kg?
      tai sitten lapissa on rauhallisempaa.

      • kjhkjh

        Se johtuu sun koosta...


    • Turuuust

      Vähän sama täällä Turussa. Pahimpia riidanhaastajia on 19-25 vuotiaat kundi- jengit ja 35-50v yksinhuoltajanaiset.

      Täällä 20-vuotiaat jampat vetää pään sekaisin pilvellä, pirillä, napeilla, kossubatteryllä ja Bostikilla ennen kuin lähtevät baariin. Käytös täysin luolamiestasoa. Kommunikaatio koostuu sanoista "hä","vittu", "ryypätään" ja vittuuks siinä mulkkaat". Näkee että kavereilla on ollut ongelmia kakarasta saakka, ja ensimmäiseen henkirikokseen/kuolemaan on aikaa noin 2 vuotta.

      Toinen ryhmä on nämä turhautuneet ja ikääntyvät yksinhuoltajat, jotka purkavat miesvihaansa ja tuskaansa jokaiseen eteentulevaan mieheen. Niihin ei tarvitse ottaa kuin pienenpieni kontakti niin räjähtää.

      Itse tulee käytyä harvoissa ja valikoiduissa baareissa enää. Varsinkaan yli kolmekymppisiin naisiin en ota mitään kontaktia, koska niillä on kuitenkin jotain ongelmia. Ne ryhmät joiden kanssa voi viellä jutskata normaalisti on vanhemmat joviaalit gubbet ja nuoret viehättävät naiset.

    • grand old man

      Spurgut jopa osasi käyttäytyä ennen hyvin nykyisiin verrattuna
      ja tuo portsareiden tyyli kaljuineen vailla ystävällisyyttä on
      "hauskanpitopaikassa" tänäpäivänä omituista.

    • -raitis-

      Viina ei sovi ihmiselle,ja toisille tosi huonosti

    • Deadlift

      Hei "pesäpalloilija" ! Miten sinä ketään pesäpallomailalla päähän kumauttelet kun et jaksa edes housunpunttejasi nostaa!!!

      • pesäpalloilija

        Ja miten sinä vastailet ihan mihin sattuu?


    • vanha

      Jos ne on joutuneet katteleen aloittajan naamaa 15 vuotta, ei kai ole ihmekään että ovat kyllästyneet... ei vaan vitsi vitsi.

      Mutta vakavasti: eikö kolmekymppinen oikeasti olekin jo ihan liian vanha pyörimään baareissa. Itse ainakin lopetin ne hommat heti 20 pintaan. Samoin kaikki tutut.

      • vanha myös

        Kas kun ei kukaan sitä heille iältään 30-40 ole kertonu että pariinkymppiin kuuluu lopettaa meinaan sen ikäisiähän tuola nykyään baareissa on valtaosa.


      • uat käyttää omaa
        vanha myös kirjoitti:

        Kas kun ei kukaan sitä heille iältään 30-40 ole kertonu että pariinkymppiin kuuluu lopettaa meinaan sen ikäisiähän tuola nykyään baareissa on valtaosa.

        Mä lopetin alle 30v baareissa käynnin. Kyllä sen touhun ehti 10 vuodessa nähdä.


    • Expatriate

      Suomalaiset on niin vitun tyhmä ja juntti kansa, että omaa typeryyttä ja paskaa oloa puretaan kännissä muihin. Jos baarissa ei saa aikaan tappelua, niin sitten mennään himaan ja piestään vaimo. Ei ihmisiä vaivaa mikään muu kuin typeryys.

      Suosittelen kaikille vähänkin älykkäämmille yksilöille ulkomaille muuttamista.

      Nimimerkillä, jo 3 vuotta ulkomailla asunut.

      • Jyväskylässä

        ne pukarit käy viimestään keskustan kadulla jonkun kimppuun ja pahoinpuitelevät tuntemattoman vastaantulijan.

        Muutama tapaus lähes joka viikonloppuyö.

        Jyväskyläläisillä nyt kyllä tuntuu muutenkin olevan tuo agressiivinen asenne päällä jopa selvistäpäinkin ja päivällä.

        Joku vitu..ttaa siellä ja pahasti kansaa.

        Jos ette usko, niin menkää kokeilemaan, niin ite näätte ja koette.


    • Veleho

      Riippuu ainakin siitä missä asut. Jos asut syrjäseudulla kuten joku tammisaari missä kännissä ajo on enempi käytäntö kuin poikkeus ja käytetään aineita kun ei ole muuta tekemistä ja suuri osa miehistä on ongelma-alkkiksii jo parikymppisinä, niin ei kyllä kantti mennä baariin. Olikohan tuo nyt ihan asianmukainen kommentti tammisaaresta hmm..

    • zane

      Miehet on nykyään turhamaisia ja pumppaa enemmään. Testoa ilmassa. Siitä se rähinä sitten syntyy. Uhoa

    • huokaus.

      Havaintoja on naisesta joka oksensi päälle, vanhasta miehestä joka tuli "nylkyttämään" takaa baaritiskiilä, väentungoksesta, siitä ettei kukaan tule juttelemaan paitsi pari humalaisinta ja pienikokoisinta miestä (olin kuin amatsooni heidän kokoonsa nähden). Tai joku hippityylinen pitkässä villapaidassa ja ikää enemmän. Eli ensi kerralla johonkin toiseen paikkaan. Eikö alkottomille ole baareja, jos vähemmän ottaa.

      • iDrink

        Olis hyvä sellanen joku drinkkiranneke, joka näyttää ostettujen juomien määrän ja täten vaikka alkaa piipittämään jos menee reippaasti yli oman tai paikan tapojen.


    • normaali suomalainen

      Ravintolan tarkoitus on myydä kaljaa niin paljon kun kerkee kaikenikäisille.
      Riidanhaastajat ovat epäsosiaalisia tunne vammasia henkilöitä.
      Ravintolan tason näkee siitä onko siellä lippispäisiä asiakkaita ja yli suuret housut.
      Lippispäinen mies on vielä lapsen tasolla sitten kun kasvaa siitä lippiksesta eroon niin sitten voi sanoa että on melkein mies. Juoppous jokainen tietää viinan juojan kohtalon. Jos viinaa tai kaljaa pitää juoda joka viikko niin se on alkoholismia. Kerran kuukaudessakin on liikaa. Riippuu millaisen moraalin omaa joku pitää kerta viikkoon juomista normaalina mitä se ei kylläkään ole. Perhe elämään ei sovi alkoholi se on faktaa. Siksi juodaan kun on huono itsetunto. minun puolesta juokaa niin paljon kun kerkeette ei haittaa. Toivottavasti suomessa myytäisiin oikein halpaa viinaa niin kuolis juopot nopeemmin. Sama huumeitten käyttäjille niin paljon huumetta että kuolevat nopsaan pois. Sääli on sairaus ja pelko veren heikkoutta.

      • Karsinoissa löyhkää

        Entäs mikä poistais kätevästi nää mummojen omaisuuden norkoajat, jotka kätkeytyvät auttajien viittaan. Vanhus kun on helppo huiputettava niin kuin lapsikin.
        Radiossa Kiiminkinen kertoi tukevan rahapussin riittävän puskuroimaan hoitaja pellet ulkopuolelle. Ei muuten pitänyt paikkaansa "henki lähti tukevasta puskurista huolimatta ennen luonnollisen ajan koittoa."
        Nyt hoidan omat asiani ja jos vastaavaa KYTÄNTÖÄ. Apuaan tulevat tyrkyttämään rahan kiilto silmissään. Laukeaa oma puolustus. Aktivoituu pelastus operaatio. Ambulanssiin syttyy valot ja vilkut, sairaat yksilöt kiikutetaan siteissään sinne minne terveitä turhaan rahantakia kiikutellaan muka "töitä tehdään."
        Oikeasti sairaista taikka vanhuksista EI taideta olla enää ollenkaan kiinnostuneita. Vain raha ohjaa muka yhteiskunnan tilasta tietämättömiä. Pikku Kiiminkisiä. Verorahoista elätetään ihme hyllyvää lössiä, joka muka töissä tunneleissaan vaeltaa.
        Mikä estää työn teon. Paskan jauhanta ei mielestäni sitä ole. Oliko Hitleri meille jotain sukua. Alkaa mietityttää.


      • EU kadotus
        Karsinoissa löyhkää kirjoitti:

        Entäs mikä poistais kätevästi nää mummojen omaisuuden norkoajat, jotka kätkeytyvät auttajien viittaan. Vanhus kun on helppo huiputettava niin kuin lapsikin.
        Radiossa Kiiminkinen kertoi tukevan rahapussin riittävän puskuroimaan hoitaja pellet ulkopuolelle. Ei muuten pitänyt paikkaansa "henki lähti tukevasta puskurista huolimatta ennen luonnollisen ajan koittoa."
        Nyt hoidan omat asiani ja jos vastaavaa KYTÄNTÖÄ. Apuaan tulevat tyrkyttämään rahan kiilto silmissään. Laukeaa oma puolustus. Aktivoituu pelastus operaatio. Ambulanssiin syttyy valot ja vilkut, sairaat yksilöt kiikutetaan siteissään sinne minne terveitä turhaan rahantakia kiikutellaan muka "töitä tehdään."
        Oikeasti sairaista taikka vanhuksista EI taideta olla enää ollenkaan kiinnostuneita. Vain raha ohjaa muka yhteiskunnan tilasta tietämättömiä. Pikku Kiiminkisiä. Verorahoista elätetään ihme hyllyvää lössiä, joka muka töissä tunneleissaan vaeltaa.
        Mikä estää työn teon. Paskan jauhanta ei mielestäni sitä ole. Oliko Hitleri meille jotain sukua. Alkaa mietityttää.

        Uhohdit mainita VELKARAHAN mikä on nyt todellinen syy moneen ongelmaan vaikka eihän ne rahat siinä mihinkään katoa? Vai katoavatko parempiin sukuihin
        taikka taskuihin?


    • sestsetstop ja STOP

      Mikä se laittaa nuin pitkän luiskeen .PUHALLA PILLIIN

    • mara

      Jos mulle tulee joku aukoo päätään ni tempasen heti siiä sit ikenet ihmettelee et mihis hampaa hävis

    • N21wee

      Jaksan ihmetellä naisia jotka jauhaa kakkaa. Meillä on yksi baari johon sisälle kun kävelee niin kaikkien naisten päät kääntyy ja heti alkaa kuiskuttelu.

      Mielestäni yöelämään lähdetään viihteelle eli pitämään hauskaa! Onko joillekin viihteellistä lähteä arvostelemaan muita?

    • "Pelonmaantiede"

      Olipas hyvä aloitus. Itselläni aivan samanlaisia kokemuksia ja turpaan olen saanut suutani avaamatta ja yritetty kuristaa kuoliaaksi.

      Poliisille kun tein rikosilmoituksen, että murhauhkaus. Niin poliisi jätti jätti tutkimatta ja syyttäjä syyttämättä ja poliisi kehoitti olemaan liikkumatta ulkona (tulkitsin, että tietävät henkilön vaaralliseksi ja olen oikeasti todella vaarassa). Seurauksena oli, että eihän siinä mennyt kuin hermot ja muutin pois ko. kaupungista.

    • Tepsu 888

      On huomattu. Riitaisa ilmapiiri johtuu naisen puutteesta. Suomessa on 50.000 miestä enemmän ku naista ikähaarukassa. 15-54. Haehan oma nainen täältä: http://www.datingsiteasia.com

    • "ruusu77"

      meidän kylässä on kuppila missä aina joku isompi pullistelee pienemmille ja henkilökunta ei tee mitään uhrin hyväksi.ja kun tekevät niin tekevät sellaisen virheen että käskevät UHRIN poistumaan ja silloin hormoni-urpo perään ja saa näin estelemättä hakata pienempäänsä,ja kaljan myynti jatkuu sen jälkeen hormoni-urpolle kun nää kiintiöpakolaiset eivät uskalla tehdä mitään kun eivät osaakaan kuin katsella muita asiakkaita että voisitteko ehkä mennä väliin..."voi voi,ei kai sille tapahtunut mitään.."ja lässyn lässyn,niille vain raha merkitsee jotain ja oma turvallisuus,ei asiakkaan turvallisuus,sitä touhua vuodet katsellut eikä porttikieltoja ole annettu (€€€€) eikä omaa kroppaa väliin saatu kun ovat vellihousuja eikä palkata portsaria

    • Kill Robert

      Minäkin olen lopettanut baarissa käymisen sen takia etten yksinkertaisesti kestä katsella muiden sekoiluja ja idioottimaista käytöstä.

      Se ei ole kuitenkaan kaikkien maiden ilmiö, mutta varsinkin Suomen. (Tietenkin myös joidenkin muiden maiden juomakulttuurien) Esim. Aasiassa kun ihmiset juovat he muuttuvat lempeämmiksi ja ovat erittäin mukavaa seuraa.
      Mahtaakohan se sitten johtua sisäisestä mielenterveydestä että suomalaiset kun ajautuvat känniin ovat sekopäistä, väkivaltaista ja äärimmäisen turhautunutta porukkaa. Ja se mielenterveys olisi järkkynyt kaikenlaisten ongelmien -joita vain Suomessa tai meidänlaisessa tapakulttuurissa tapahtuisi- seurauksena. Tai sitten se on vaan synnynnäinen suomalainen "sisu".

    • SS

      Kaikenlaisia velliperseitä sitä onkin...jos sulle uhotaan niin sano että siitä vain,mä kusen sut sit poikki!!! Ensin sai lyödä juntti,sitten löi Nätti ja sitten löi enään kirkonkellot!!!

    • K. ankkunen

      Joskus 90-luvulla tuli viimeksi käytyä anniskelupaikoissa. Tabujen lasiin
      tiputtelijoita alkoi olla jo sillon, en ole jääny kaipaamaan.

    • jepilas

      aivan totta. Olen itse todella ilonen että mulla ei ole MITÄÄN VIETTIÄ käydä baareissa. jokusen kerran kävin täysi-ikäiseksi tultuani mut hyvin äkkiä tajusin että ei oo mun juttu. Näitä riidan haastajia näin kyllä jo tässä jokusen kerran käytyäni. aina heissä on se sama SANKARILLISUUS että alkavat aukomaan puolet pienemmälle ihmiselle tai ottavat taustatukea mukaan. Mutta aina tavallaan poistuin vaan tilanteesta ja koskaan mitään ei tapahtunut. Mutta viikonloppuni vietän aivan toisella tavalla ilman krapulaa ja ilman epämiellyttäviä juoppoja.

    • omg

      Mikäs ihme on et baarissa ihmiset haastavat riitaa? Jotkut eivät tiedä rajojaan tai sit haluavat tulla just tollaseen känniin

    • Kouvolan Janne.

      vai on kolmekymppiset liian vanhoja käymään baareissa, hah.
      kylläpä on neitipoikia taas tämäkin palsta täynnä.
      Varmaan jokaisen oma asia mitä tykkää tehdä.

    • juanindon

      80-luku oli paras ravintoloissa kaikki pärjäs keskenään, hyvä ilmapiiri jne.. 80-95 luku. Jopa nuoret/vanhemmat samassa pöydässä. Muutenkin ihmiset oli mukavampia. No 25v rafloja riittäköön. Tsemppiä...

      • la publica stupido

        Kateeksi käy sinua! Enpä ihmettele miksi 80-luvulla porukka hehkutti yöelämää (itse en silloin vielä päässyt "ulos"). No onneksi ulkomailla meininki on säilynyt kuosissaan. Itselläni esim. Italiasta erittäin miellyttäviä & tyylikkäitä kokemuksia ;)


    • wrherewegwretdhtrtqw

      Jyväskylässä saa suht rauhassa liikkua baareissa, eikä siellä juuri koskaan kukaan tule haastamaan riitää tms..
      Kävin tossa kerran Helsingin keskustassa yhessä noh.. enemmän ja vähemmän sivistyneessä paikassa, niin kyllä oli jo ilmapiirikin niin agressiivinen, että hohhoijaa.. Loppuillasta alkoi kuulua sitä naurettaa uhoamista vähän joka puolelta.

      Vittu miten ihmiset osaa olla tyhmiä

    • 02:22

      Tämä uusi sukupolvi ei tiedä miten käyttäydytään kuppilassa vaan riehutaan
      sotketaan ja tapellaan homma on kun hullujenhuoneessa, toista se oli vielä
      1970-80 luvuilla ja jopa 90 luvulla osattiin ottaa kaljat hillitysti homma toimi.

    • barmikko

      Notkun baarissa läpeensä illat ja yöt
      mutta, tiskin toisella puolella
      nuoret on ihan ok
      toi ikähaitari on meilläpäin vähän korkeampi
      ja siinä on sekä naisia että miehiä
      vaikka näitä on nykyään harvemmin koska näihin puututaan hetimiten koomikon ottein mutta, sillointällöin
      tätäkin on liikkeellä.

    • Mun havainnot on, että niitä riidanhaastamisia tuli isommissa määrin silloin ekoina vuosina, kun aloin baareissa käymään. Jotkut kävi suoraan heti kiinni sen kummemmin tilannetta selittämättä.
      Pelottavimpia tapauksia oli, kun kommentoin yhdelle todella lihaksikkaalle, joskin noin 5cm lyhyemmälle hepulle jotain asiallista, koitin saada ajan kuluksi keskustelua aikaan, niin kaveri oli jossain napeissa ja alko käymään päälle. Onneksi tilanne purkautui puhumalla.

    • onneaankoittamaan111

      Itse hyvin harvoin haastan riitaa, mut jos joku soittaa suuta niin yleensä se menee siihen että, alkaa myös nouseen pelleillä nyrkit ja sit voi kokeilla onneaan :D itsellä 8vuoden vapaaottelu tausta takana.

      • sukkisjorma

        hui


    • ÄLLITÄLLI

      "Baari kärpäsiä". Kuule, ei mikään ole muuttunut, paitsi sinä. Kerrot kuinka olet täysi-ikäisyydestä alkaen kulkenut baareissa 18v - 30v (12 vuotta baarielämää), tiedätkö mitä? Sinulle on tullut ikää, ja elämään tulee iän myötä uusia piirteitä, se mikäli oli hauskaa silloin nuorena, ei ole hauskaa enää (joskus on), aika aikaansa kutakin ja sinulla on muita (ehkä perheen perustamista) juttuja edessäsi. Nain se vain menee elämän kulku tälläkin saralla.

      • ...............

        Perheen perustaminen ja perheen perustaminen.. Sekö on sitten niin hienoa?
        Eikö elämästä muuten voi nauttia, kuin baarissa käymällä tai vaihtoehtoisesti perheen perustamisella? En suosittele kumpaankaan aikaa tuhlaamaan, nuorille miehille tai naisille, enkä vanhemmillekaan.


      • GGDSGS
        ............... kirjoitti:

        Perheen perustaminen ja perheen perustaminen.. Sekö on sitten niin hienoa?
        Eikö elämästä muuten voi nauttia, kuin baarissa käymällä tai vaihtoehtoisesti perheen perustamisella? En suosittele kumpaankaan aikaa tuhlaamaan, nuorille miehille tai naisille, enkä vanhemmillekaan.

        ET VAIN OSAA!!!!


      • ...............
        GGDSGS kirjoitti:

        ET VAIN OSAA!!!!

        No se on kyllä hyvä jos en osaa, koska en mitään vitun lapsia halua.


    • nainen 23v...

      Juu toi on tuota perus :D On muaki lyöny mies baarissa vaikka oon nainen, ihan tasokas paikka vieläpä oli. Ja sitten näitä miehiä jotka tönii, tönäisee ovella, kaataa juomat päälle tai kaataa vahingossa lattialle ja "vittuku oot siinä lehemä tiellä!"

      • nainen 23v...

        Löin kyllä takaisinkin ja huonot olisi ollut seuraukset jos siihen ei olisi tullut muita väliin, koska sehän yritti kimppuun uudestaan kun annoin takaisin. Mutta kamala oli naama sen jälkeen meillä molemmilla, onneksi en enää ole törmännyt ko. mieheen..


    • Ei enää baariin

      Kävin yhdessä tietyssä baarissa parin vuoden ajan aika usein. Nyt en ole käynyt sitten viime talven enää, lopetin baareissa käymisen kokonaan. Aloittajan lailla en voi sietää känniläisiä öirisjöitä ja viinalle lemuavia, joita kuitenkin baarissa kun baarissa lähes aina on. Säästyy paljolta riidan haastamiselta ja rahan menolta kun ei mene baariin ollenkaan ja juo vaikka sitten muualla hyvässä ja tutussa seurassa jos on pakko juoda. Itse juon enää todella harvoin muutenkaan. Alkoi kyllästyttämään eikä se baarissa käynti nyt niin ihmeellistä ole.

      Jokin aika sittern matkustaessani R -junalla kymmenen ja yhdentoista välillä alkoi ärsyttämään kun määräpaikkaani lähestyessä nuorisojoukko takanani olevassa vaunussa alkoi meluamaan ja kuulin lähes toistakymmentä kertaa saman nuoren miehen sanovan pistetään känni päälle. Ja jos joku ei olis halunnut enää lähteä baariin, se sama sanoi että nyt et kyllä lähe mihinkää, no nii tuo on oikea asenne, pistetään känni päälle. Tämä nuorten keskustelu r -junassa sai aikaa erittäin suuren inhoreaktion baareja kohtaan niin että kierrän mielihyvin baarit kaukaa vastaisuudessakin. Iltajunissa matkustaa todella paljon kaikenmaailman rähisijöitä jotka pilaavat meluamisellaan muiden matkustajien matkan.

      Konnari ilmeisesti huomasi tämän jonkun valvontakameran välityksellä ja kuulutteli itsekin muutaman kerran tälle kyseiselle nuorisojoukolle mutta ei auttanut. Sama pistetään känni päälle toistui toistakymmentä kertaa ennen kuin juna saapui pääteasemalle. Todella huolestuttavaa tuollainen käytös, missähän kunnossa nämä nuoret ovat kymmenen vuoden päästä kun nyt näyttivät olevan jotain 19-20 vuotiaita. Miksi nuorilla on aina kauhea himo mennä baariin? Kävin baareissa ensimmäisen kerran "oikeasti" vasta 23 -vuotiaana. Ja nyt lopetan sen vähän yli kolmekymppisenä. Tehkää kaikki muutkin niin:)!

    • Ikää29w

      Kyllähän noita naisiaki joskus löytyy jotka tuuppasee kunnolla jossakin, varsinki jossakin tapahtumissa, ja mies olen ihan hyvän näköuinen ja fiksu.

      Jokaisellahan meistä on omat ongelmansa, joillakin ne vaan on isompia kuin toisilla ja purkaantuu helpommin kännipäissään.

      Nämä jutut on kyllä sellasia jotka laimentaa baareilua yms. Aina on olemassa vaara että jotakin tulee vastaan. Siksi minäkin kuljen mieluummin vanhempien ihmisten keskuudessa:

    • pelletjatyhjäpäät

      Lol joku baari.
      Oletteko te jostain 1800- luvun merimiesnovellista?
      Juotte alkoholijuomia paetaksenne ahdistavaa arkea?
      Mitä ihmettä...eikö muka rahansa saa viisaammin kulutettua, mitä?

      Alkoholi kuuluu menneisyyteen.

      • juominen on oppittu elämän tapa. vastaus tuohonkin eli add. ei ihan ole 1800 juttu koska tiedetään kovin vähän tästä. mitä enemän käytät sitä enemän haluat. joillakin on juominen toisilla taas osto halu..joillakin keräilly. kyseinen juttu voi mennä jopa skitzofreniaan. tosi harvinaisia. joten valaisen, eli jos add on akresiivinen voi sairastua mielisairauteen. persoonallisuutta on vaikia määritellä. vaatii pitemän juttu tuokion joten baaris pitänee olla neutraalli kuunella ja ei kuunella. Tyhmä " E-Pohjalainen"


    • juu on. et ole ainut. siihen mihin itse päädyn tai ajatukseen. ne ovat henkiseti heikoja ja kateellisia siitä et osaa nautia ja olla elin voimaisia. lihas ei voita älyä

    • ohan tota käyty

      Lopettaisin baareissa käymisen vaikka heti, jos vaan vakituisen naisystävän löytäisin. Kerran vuodessa baariin riittäisi aivan hyvin mulle. Siinäkin näkee ihan tarpeeksi muiden örvellystä ja sekoilua.

    • Baarihai

      Karrrmea nuoriso vainoaa ja vanhemmat ovat sikoja. Olisko nyt vähän oma mielentila tuolla pelkomoodin puolella? Tilastojen mukaan Suomi on väkivallan suhteen kokoajan vähemmän pelottava kuin aiemmin.

      Media toisaalta keskittyy levittämään pelkoa ja nimenomaan vieraan ihmisen pelkoa. Pelko myy.

      Havainto väkivallan helvetiöiksi muuttuneista ravintoloista on subjektiivinen. Jos maailma pelottaa, niin ravintola täynnä vieraita humalaisia ihmisiä vasta pelottaakin.

      Jurriset nuoret ovat ihan tasan samanlaisia puupäitä kuin aina ennenkin. Juottoloita, joihin kannattaa laittaa pikkutakki päälle löytyy edelleen.

      • Lkfhpfjglh

        Itse parivuotta silloin satuin kännissä istumaan vääräänpöytään missä oli muutama asiallinen keskustelija mutta valitettavasti eräs naispuolinen limanuljaska aloitti vittuilun ihan syyttä.
        Vittuili milloin mistäkin mitä sanoin huomasin että veti jotain helvetin lapsellista temperamenttista luonnetta ja yritti saada riidan pystyyn,onneksi tajusin ajoissa mitä tuo yrittää ja riidanhaastajaa vitutti ku en alkanu vittuileen takasi


    • vera muzzillo

      Minun avioero ja myöhemmin huoltajuus tilanne on erittäin kivulias ja vaikeita kokemuksia elämässäni, ja se on ollut ja on edelleen erittäin tärkeää saada paras asianajaja edustaa minua. Siksi vietin valtavasti aikaa ja tutkimusta valita oikea Spellcaster. Dr. jaja temppeli, oli itsestään selvä valinta minulle, koska hän henkilöityy parasta perheoikeuden Spell. Hän näyttää aina ensin paras lapsen etu, ja hän hyödyntää hänen erinomaisesta spellcasting ja kokemus on, mentori ja ystävä. Olen syvästi kiitollinen hänen tekemästään työstä (paljon se vaikeissa olosuhteissa liioittelematta), ja minä suosittelen häntä kenellekään keskellä avioero tai huoltajuus riita. yhteystiedot Sähköposti: [email protected]
      Vera Muzzillo

    • määään

      Älä muuta sano sit kun tokkaset kuonoo niin itketään polliisille semmosia ämmiä nää miehet haha menisivät äitin helmoihin takas imeen tissii ja syömään bilttiä

    • TAE KWON DO

      No mä oon AINA saanut olla rauhassa ravintolassa kuin ravintolassa Porissa, mutta kerran Vaasassa mun päälle käytiin yhdessä ravintolassa ja mä tiputin siinä sitten 4ÄIJÄÄ ja portsarit heitti mut pihalle ja nää jotka kävi mun päälle saivat jäädä:)

      T: 191cm/96kg ex-taekwondoka

    • Mies 40.

      "Kuule, ei mikään ole muuttunut, paitsi sinä. Kerrot kuinka olet täysi-ikäisyydestä alkaen kulkenut baareissa 18v - 30v (12 vuotta baarielämää), tiedätkö mitä? Sinulle on tullut ikää, ja elämään tulee iän myötä uusia piirteitä, se mikäli oli hauskaa silloin nuorena, ei ole hauskaa enää (joskus on), aika aikaansa kutakin ja sinulla on muita (ehkä perheen perustamista) juttuja edessäsi. Nain se vain menee elämän kulku tälläkin saralla. "


      Ei päde kaikkiin, eli älli ei nyt leikannut sinullakaan tarpeeksi hyvin.
      18 vuotiaasta säilyy samat huvit loppuun hamaan saakka, jos itse niin vain haluaa, että vaikka sinusta tuntuu erilaiselta, ei muilla ole sama asia.
      Näin se menee elämänkulku myös tällä saralla.

      • Mies.

        "Sinulle on tullut ikää, ja elämään tulee iän myötä uusia piirteitä, se mikäli oli hauskaa silloin nuorena,"

        tai voidaan myös sanoa "teininä" sillä nuorihan saa olla vaikka viiskymppisenäkin jos niin itse haluaa nimittää. Minusta ei ole mitään järkeä ylistää nuoruutta koska mitä väliä sillä on? baarissa juodaan, ei se ikää katso.
        Jos olet 10 vuotias ja sitten 20, niin voidaan todeta ihan samat asiat tässä mitä sanot......tosin yksinkertaisimmillaan väännät samaa stooria varmaan jokaiselle vaikka moni ihminen toimii miten toimii, samalla tavalla.
        Ei juomiseen ikinä kyllästy, kivaa se on aina. Ei ole ihmistä jolle viina ei päähän mene. Turha siitä hifistellä.

        Ja aika typerää sanoa että "Olit nuori kun olit silloin... ".
        Missä v_tun erikoisasemassa teinit on jos saan kysyä? Kyllä baareissa käy kuule ihan vanhempaakin porukkaa ja yhtä paljon kuin nuorempaakin ja vanhemmalla tarkoitan ihan 60 . Räkälöitä kyllä riittää eikä niihin ole kellään mitään etuoikeuksia.

        30 on normaali aikuinen ihminen.

        Itse rupesin juomaan 32 vuotiaana ja olen nyt 36.

        Fiilis on ihan sama kuin 15 vuotiaalla kakaralla jolle kaikki on uutta.
        Ilmeisesti 12 vuoden kuluttua tulen tänne itkemään ettei enää baareilut kiinnosta. Saas nähdä :)


      • Ikä-Kapinoija.
        Mies. kirjoitti:

        "Sinulle on tullut ikää, ja elämään tulee iän myötä uusia piirteitä, se mikäli oli hauskaa silloin nuorena,"

        tai voidaan myös sanoa "teininä" sillä nuorihan saa olla vaikka viiskymppisenäkin jos niin itse haluaa nimittää. Minusta ei ole mitään järkeä ylistää nuoruutta koska mitä väliä sillä on? baarissa juodaan, ei se ikää katso.
        Jos olet 10 vuotias ja sitten 20, niin voidaan todeta ihan samat asiat tässä mitä sanot......tosin yksinkertaisimmillaan väännät samaa stooria varmaan jokaiselle vaikka moni ihminen toimii miten toimii, samalla tavalla.
        Ei juomiseen ikinä kyllästy, kivaa se on aina. Ei ole ihmistä jolle viina ei päähän mene. Turha siitä hifistellä.

        Ja aika typerää sanoa että "Olit nuori kun olit silloin... ".
        Missä v_tun erikoisasemassa teinit on jos saan kysyä? Kyllä baareissa käy kuule ihan vanhempaakin porukkaa ja yhtä paljon kuin nuorempaakin ja vanhemmalla tarkoitan ihan 60 . Räkälöitä kyllä riittää eikä niihin ole kellään mitään etuoikeuksia.

        30 on normaali aikuinen ihminen.

        Itse rupesin juomaan 32 vuotiaana ja olen nyt 36.

        Fiilis on ihan sama kuin 15 vuotiaalla kakaralla jolle kaikki on uutta.
        Ilmeisesti 12 vuoden kuluttua tulen tänne itkemään ettei enää baareilut kiinnosta. Saas nähdä :)

        Aika monta vuotta kestin juomatta. Olin absolutisti :)

        Se on tosiasia että jos ei ole koskaan tämän harrastuksen pariin eksynyt niin fiilis on tosiaan sama kuin kakaralla joka ottaa ensikännit.

        Pyörin viikottain ystävilläni juomassa, sekä baareissa :)

        Ällitällit täällä ei ymmärrä, että kokemus ja tottumus vaikuttaa aina asioihin, mutta on asioita, jotka vaan jaksaa kiinnostaa. Miten sitä pitäisi muuten elää. Kiinnostaako eläminenkään sitten enää jos ei normaalit asiat? Niinpä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      59
      5869
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3717
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      229
      1988
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      1799
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1236
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1219
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      289
      1027
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      53
      970
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      899
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      858
    Aihe