OP:n holtittomuus ja virkailijoiden rikkoma tietoturva

Pöyristynyt

Olisin halunnut tietää, että onko muilla samansuuntaisia kokemuksia OP:n virkailijoista..?

Hoidin yhden perikunnan asioita ja voi jeesus mitä meininkiä Osuuspankissa onkaan! Virkatodistukset hukkuivat heillä kaksi kertaa, asiakirjoista ei kukaan muu tajunnut kuin muka heidän lakimiehensä (kellä kesti 2 kk antaa vastaus), tilisiirto- ja palvelumaksujen määrää pimitettiin eikä suostuttu kertomaan miksi toisen kaupungin OP:ssä tekemäni tilisiirto maksoi ja toisessa ei, säästötilin rahojen ulossaaminen kesti puoli vuotta, minulle valehdeltiin vastaanottotiskillä suoraan päin naamaa ettei paikalla ole muka ketään joka tietää miten kuolinpesien asioita hoidetaan (tämä siis ison kaupungin pääkonttorissa) ja kaiken huipuksi kun puhelimitse tiedustelin vainajan tilitietoja, minulta ei KUKAAN virkailija KERTAAKAAN kysynyt sotuani tai milläänlailla muuten kysynyt saati varmistanut kuka tietoja kysyy! Olisin siis voinut olla kuka tahansa ja kysyä kenen tahansa tilitietoja vain sanomalla, että hoidan tämän ja tämän henkilön asioita.

Ja OP:ssa jos tilin haluaa lopettaa, se tarkoittaa, että pitää erikseen heiltä vielä tivata todiste siitä, että myös ASIAKKUUS on lopetettu, ei vain tili nollattu. Omien kokemusteni mukaan muissa pankeissa tilin lopetus tarkoittaa automaattisesti myös asiakkuuden lopettamista, mutta Op:ssa pitää vielä väkisin vängätä itsensä irti mahdollisimman vaikean kautta. Taitaa olla epätoivoista porukkaa siellä kun väkisin täytyy pitää asiakkaistaan kiinni, ilman että asiakas edes haluaa olla enää pankin asiakas.

Lisäksi kun ehdin jo vainajan tilin lopettaa, hänelle myöhemmin tulleet korot maksettiin minulta lupaa kysymättä tai minua edes informoimatta vainajan isän tilille. Wtf?! Kun kysyin miksi näin tehtiin, vastaus oli tyyliin: "oli hyvä, että oli edes joku tili voimassa minne ne pystyi maksamaan." Mielestäni pöyristyttävää!

Vielä ennen tätä kuolemantapausta tapahtui myös yksi mielestäni kyseenalainen asia tietoturvaan liittyen. Kävin muutama vuosi sitten tämän kyseisen edesmenneen henkilön kanssa OP:ssa asioimassa ja olin siis hänen mukanaan seurana, en siis hoitanut hänen asioitaan tai ollut millään tavalla "valtuutettu". Yhtäkkiä virkailija alkoi minulle selvittää asiakkaansa tilitapahtumia ja hänen rahankäyttöään. Hän sätti tätä kuinka hänen rahankäyttönsä on sitä ja tätä ja oli kovin huolestunut kun hän nosti niin paljon rahaa kerralla. Ja kaikki tämä asianomaisen seisoessa vieressä! Ajattellin vain, että kuinka tuo tyyppi oikein kehtaa ja mitä ihmettä hän oikein tekee? Millä oikeudella a) hän levittelee asiakkaidensa tietoja ulkopuolisille henkilöille ja b) mitä se hänelle (tai kenellekään!) kuuluu miten joku rahojaan käyttää?!

Kaiken tämän sössimisen ja epärehellisen toiminnan jälkeen, minua ei kyllä OP enää lainkaan vakuuta. Tässä vaiheessa en tiedä pitäisikö jo nostaa joku rikostutkinta, joukkokanne vai mitä tässä pitäisi tehdä? Se on jokatapauksessa varma, että asiakuus Op:ssa loppuu, samoin vakuutukset Pohjolasta.

23

1355

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Juuhpuuh

      No kerro nyt vielä mikä konttori, niin osaavat muutkin vältellä.

    • Samaa pataa

      Taitaa olla kaikki opt samaa pataa. Ei muuta kuin oikeaan pankkiin.

    • perillinen

      perunkirjoitukset lienevät yleisiä OP- lakipalveluissa.
      Taitavat olla hanakoita myymään kuolinpesien omaisuuksia sopiville ostajille, joita myös lainoittavat. Jos osakkaat eivät suostune myymään löytänevät sopivia pesän selvittäjiä/jakajia, jotta saadaan lainoittaa pakkomyynnissä. Kaikki palvelut samassa putiikissa, keskittäminen ei kannata. Pienet piirit.

    • erkkipössis

      osuuskassa on maaseudun vessa. työntekijöillä sianporsittajien koulutus. Luulivat tulevansa/muuttuvansa liikemiehiksi ja naisiksi kun ostivat Pohjolan.
      Kusettavat pohjolan henkilöstöä sen kun kerkiävät!!!

    • 20+16

      >Ja OP:ssa jos tilin haluaa lopettaa, se tarkoittaa, että pitää erikseen heiltä vielä tivata todiste siitä, että myös ASIAKKUUS on lopetettu, ei vain tili nollattu. Omien kokemusteni mukaan muissa pankeissa tilin lopetus tarkoittaa automaattisesti myös asiakkuuden lopettamista, mutta Op:ssa pitää vielä väkisin vängätä itsensä irti mahdollisimman vaikean kautta.

      Tietenkin, koska kyse on OSUUSpankista eli osuuskuntamuotoisesta pankista eikä liikepankista. Jos tätä perusasiaa ei ymmärrä, kannattaa tosiaan vaihtaa pankki.

      • perillinen

        mutta osuuskuntamuotoisenakaan pankki ei omista vanhusten kiinteistöjä eikä
        tilejä, joten voisivat pyytää valtakirjoja.
        Laitonta toimintaa, onko systeemi?


    • siisloolls

      juu niil tuli joku kännykkä varmistuskin nettimaksamiseen turvallisuuden nimissä ^^
      siis loool!.. mä en ainakaa uskaltais alakaa tekstiviesteillä lähetteleen mitään pankkiasioita

    • pössöpössi

      koko osuuskassa systeemi on kilpaililaisnsäädännön vastainen. Viranomaiset ei halua valvoa omia lakejaan. Lahjonta ja korruptio toimii. Sieltä saa oiketa poonuksia ja ilmarisesta myös!

    • pankin täti OP

      Voi olla että esitutkinta ei onnistu, koska syytekynnys ei ylity. Poliisikaan tuskin ottaa edes mahdollista rikosilmoitusta käsittelyyn, koska rikosta ei ole tapahtunut.

      Aloittaja vouhkaa aivan turhasta ja kirjoittelee tänne romaanin pituisia juttuja, luulisi aikuisella(?) ihmisellä olevan parempaa tekemistä.

      • Hutkinnan Johtaja

        Eikun polliissilla
        a) ei ole aikaa, kun pitää tutkia Enkeli-Elisoita
        b) ei ole rahaa, kun pitää tutkia Enkeli-Elisoita


      • tamppoonipankki ulos

        Tyypistä op:n vastuutonta toimintaa. Näkeehän sen vastauksesta. Kannattaa vaihtaa oikeaan pankkiin. op on osuuskassa.


      • Habanero

        Haista sinä paska,teeppä itse tuollaisen asian kanssa hommia.Itselle kävi op:n kanssa aivan samalla tavalla.Danskessa hoituu todella ammattitaitoisesti vastaava.Sama asia vie aikaa osuuspankissa 3kk minkä danske hoitaa n 1/2 h???Ei voinu kuin päätä pyöritellä..Olin muuten itse osuuspankin asiakas mutta sen pyörityksen,ammattitaidottomuuden,vainajan omaiseen ylimielisesti suhtatuminen ja vittuilun jälkeen en kusekkaan ko.laitokseen päin...


    • Vinkiksi

      Itse otin aikanaan pankkitarkastusvirastoon, vai mikä se nykyään on nimeltään, yhteyttä ja kerroin kohdalleni tulleitä sössimisä pankin taholta, kun hoidin perunkirjoitus ym. vainajan asioita.
      Johan saivat nämä pankkileidit kuriin ja asiat korjattiin.

      • Kuri se löytyy.....

        Finanssialan tarkastusvirastoon vain selvityspyyntö heti kun tuntee tulleensa kohdelluksi väärin pankin taholta.

        Tuntuu pankit jopa pelkäävän tätä laitosta, sillä ilmoitettuani ottavani yhteyttä kys. instanssiin, alkoi tapahtua....


    • näin se on

      Osuuspankki on suomalainen rehellinen pankki, ei edes lait koske sitä, se saa tehdä mitä se tykkää ja syytteitä ei sitä vastaan nosteta. Op on tavallaan syytesuojaa nauttiva Suomen kansallis pankki.

    • maria51

      Hei Artjärven osuuspankin toimitusjohtaja lupasi lainan ja sovittiin aika hän kävi hakemassa nimen lainojen irtisanomiseen ja tilinavaukseen kotoa lainan kirjoitus päivä oli 8.6 klo.14.00 4 päivä hän haki nimem lähetti irtisanomis valtakirjan minun omaan pankkiin nyt olen kusessa koska minä ehdin aloittaa uuden mökin rakentamisen raha pitäis löytää mutta mistä kukaan ei lähde toisten sössimisiä korjaan

      • örkki pössinen

        mää annan sulle lainaa


    • hmmmmm...

      Ymmärtäisit lopulta miksi OP:n pankkivirkailija sössii, kun tietäisit miten suuri työvoiman vaihtuvuus kyseisessä talossa on ja millainen työnantaja se ylipäätänsä on. En sano suoraan, mutta voit vetää omat johtopäätöksesi.

    • op sininkin luottamu

      osuuskassoissa on tapana juoruilla kylän asiat "luottamushenkilöiden" kanssa. Luottamushenkiläohin (hallitus, hallintoneuvosto, osuuskuntakokous, kokkikoulu, elohopiakerho jne) kuuluvat paikkakunnan kaikki kepulaiset.

      Ne ei kysy ne tuntee juorujen perusteella sinut!

      Osuukassalaiset voi pysyä sianporsituspuuhissa

      • tilakoko

        Yhdes kaupungissa op, hallintoneuvostnon pj pyytää asemakavaa.


    • fuckinkustomers

      Nordeassa se kämmäily tietyissä asioissa on paljon yleisempää ja ne perustelee sen vielä olevan ihan ok!

      Kavaltajat on harvinaisen harvinaisia, ja se voi osua mihinkä pankkiin vaan.

      • Örkki6666

        Kumma juttu! Minun kohdallani homma on pelannut juuri päinvastoin eli siirryin Op:sta pois ainaisten sössimisten vuoksi juurikin Nordeaan jossa homma on toiminut erinomaisesti.


      • terry
        Örkki6666 kirjoitti:

        Kumma juttu! Minun kohdallani homma on pelannut juuri päinvastoin eli siirryin Op:sta pois ainaisten sössimisten vuoksi juurikin Nordeaan jossa homma on toiminut erinomaisesti.

        Meillä siirryttiin Nordeasta Op:hen Töykeiden ja osaamattomien virkailijoiden vuoksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      90
      4260
    2. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      43
      4172
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      612
      3946
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      2787
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      78
      2495
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      128
      2088
    7. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      340
      2084
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      193
      1986
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      28
      1639
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1432
    Aihe