Niiralan Kulma ja jonot

juupa juu

Terve!

Löysin jo aiheeseen liittyen muutaman keskustelun, mutta päätin nyt kuitenkin aloittaa ihan oman keskustelun kun jokaisen tilanne on erilainen.
Eli tilanne on tämä: kämppä lähti tässä muutama päivä sitten alta ja paperit on liitteineen viety Niiralan Kulmalle (selvitykset tilanteesta yms.)

Majailu on tällä hetkellä vähän milloin missäkin ja odotan jo kauhulla sitä yötä että joutuu veneen alle nukkumaan - toistaiseksi sitä tilannetta ei ole onneksi vielä tullut vastaan.

Luin muista keskusteluista että ensisijaisesti nikulle pääsevät asumaan asunnottomat / työttömät yms. muut -> kiireelliset tapaukset. Ja minä olen siis myös työtön, toimeentulotuella elävä.

Luin myös kommenteista että melkeinpä vastaavassa tilanteessa olevat on saaneet nikulta asunnon n. 2 viikossa - kuukaudessa. Asunto olisi kyllä enemmän kuin tervetullut!

Joskus asunnottomana olen nikun jonossa ollutkin, joskus vuosi sitten, mutta ei sieltä silloin mitään asuntoa kuulunut vaikka perään soittelin joten pelko tässä vähän nostaa päätään.

Minkälaisia mahdollisuuksia minulla nyt sitten on? Onko muita kohtalotovereita?
En ole asunnon sijainnin suhteen nirso vaan mikä tahansa Kuopion maalla käy.

Kiitokset jo etukäteen. : )

48

5178

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pettyyyynyyyyt

      Itse olen ollut jonossa vuodenvaihteesta lähtien, vaikka periaattessa olen "asunnoton", nykyisestä kämpästä pitäisi lähteä asap. Eipä ole sihahdustakaan Nikulta kuulunut.. aluerajaus tosi oli pieni, mutta silti mennyt usko ko. laitoikseen...

    • ap

      Miltä alueelta suunnilleen hait? Viime vuonna kun hakemusta täytin niin minulle sanottiin suoraan jo tiskillä että keskustan / sataman alueiden ja yksiöiden saaminen yleensäkin kestää ihan tolkuttoman kauan.

      Muualta ja kauempaa vähän isompia kämppiä saattaisi löytyä paljon nopeammin...

    • suhari123

      Me möimme talon kaksi kuukautta sitten ja tarvitsimme asuntoa. Soitto Niiralan kulmalle ja heillä oli silloin tarjota kaksi asuntoa, joista toinen oli otettava. Vaikka olikin pieni meidän tarpeeseen. Näkyyhän tuolla nikun sivuilla vapaita asuntoja olevan.

      • Anonyymi

        Voe tokkiinsa


      • Anonyymi

        Varmasti on...ottaa ken haluaa
        Onnea


      • Anonyymi

        Mita ihmeta?


    • paljon tarjolla

      Pitkä lista vapaita asuntoja näyttäs olevan. tosin suurin osa kolmioita, mutta asunnon saa helpoiten kun ei rajaa asuinaluetta. Jos haluu esim vain keskustasta on paljon hankalampaa.Kannattaa soittaa asuntosihteerille:)

      http://www.niiralankulma.fi/mainnews.asp?id=207

    • nikufani

      Onko kellään kokemusta millaista väkeä asuu Niiralankatu 8-10:ssä? Harrastetaanko nikulla asukkaiden sijoittamista asukkaiden taustojen mukaan? Rakennus vaikuttaisi hyvältä 50 -luvun kivitalolta päälle päin mutta tiedä sitten naapureista, että onko deekuja, narkkareita tai mielenterveysongelmaisia.

      Tokihan nikulla asuu ns. normaalejakin ihmisiä mutta valtaosa taitaa olla edellämainittuja.

      • onni+tuuri

        Valta-osa nikun asukkaista on normaaleja asukkaita, ehkä n 95% . Mutta kuten tiedämme niin yksikin "mätä omena" voi pilata koko korin ja asuintalossa pilaa koko talon.


      • nikunasukki

        Itse asun 8-10:ssä, puolet asukkaista vanhuksia ja loput ihan perus porukkaa. Ainakin olen itse saanut tässä parin vuoden aikana olla ihan rauhassa eikä ole ikinä kuulunut melua muista asunnoista.

        Ainut miinus on että täällä asuu ihan vitusti röökin polttajia, pidät ikkunaa auki 5 minuuttia pidempään niin tulee jo savua sisään :D

        Näin yksinään asuvalle 31 neliön yksiö parvekkeella ja 315e vuokra ei ole yhtään paha, harmiksi tulee peruskorjaus keväällä ja vuokrat varmaan nousee miljoonalla.


      • nousee huimasti
        nikunasukki kirjoitti:

        Itse asun 8-10:ssä, puolet asukkaista vanhuksia ja loput ihan perus porukkaa. Ainakin olen itse saanut tässä parin vuoden aikana olla ihan rauhassa eikä ole ikinä kuulunut melua muista asunnoista.

        Ainut miinus on että täällä asuu ihan vitusti röökin polttajia, pidät ikkunaa auki 5 minuuttia pidempään niin tulee jo savua sisään :D

        Näin yksinään asuvalle 31 neliön yksiö parvekkeella ja 315e vuokra ei ole yhtään paha, harmiksi tulee peruskorjaus keväällä ja vuokrat varmaan nousee miljoonalla.

        Varmuudella neliövuokra nousee keskustan yksiöissä n 15 euroon remontin jälkeen.Eli vuokra on luokkaa n 450- 500 e/kk.


    • nainen891

      Minusta nikun toiminta ei ole reilua. Mies aloitti opiskelun ja itse jäin työttömäksi. Nykyisen kämpän kanssa tekee tiukkaa ja haluaisimme vaihtaa pienempään kaksioon. Olemme kaikista mahdollisista asunnonvälityksistä koittaneet saada halvempaa kaksiota mutta kilpailu on ollut kovaa. Olen soitellut vähän väliä nikun toimistolle myös ja tylysti ovat naiset sanoneet tylyllä äänensävyllä,"eihän teillä ole akuuttitilanne,teillä sentään on katto pään päällä". Minkälainen tilanne sitten pitäisi olla että saisi jotain heidän kautta? Ihan asunnoton? kun eikös nikun tehtävänä ole juuri huomioida tämmöisiä ihmisiä joilla tekee tiukkaa? ja naurattavinta koko nikun touhussa on kun kuulin isältä jonka kaveri oli saanut nikun kautta vastikään remontoidun ja halvan kaksion keskustasta. Miehellä on kuulemma SUURIPALKKAINEN vakituinen työ,auto,vene,moottoripyörä yms. ihmettelen millä perusteella tommoselle ihmiselle on välitetty halpa kaksio joka voi maksaa palkkapussistaan vuokran. pistää vihaksi. ja meille nuorille ei sitten välitetä asuntoa JOILLA OIKEASTI TEKEE TIUKKAA!

      • suhteilla

        Suhteilla,suhteilla, suhteilla. Eihän tuo muulla selity siis tuo et hyvätulonen ja osanen on saanut halvalla kaksion.


      • vieno4

        Eräs muslimi sai toisen asunnon itselle,ja toisen akalle,ja joka yö on akkasa luona
        yötä,kuulema paremmat sosiaaliedut saavat,asuu pirtissä takka
        sinne ne asunnot menevät


      • reijo8888

        Niin ne saa, tavallinen suomalainen on eriarvoisessa asemassa,muslimit menee suomalaisen edelle Niiralan kulmassa.Näin sanoi minulle virkailija,kun olin asuntoa hakemassa ja olisi ollut petosella tyhjä asunto,ensin lupasivat ja tarjosivat,mutta muslimi tuli ja peruivat minun hakemuksen,olen edelleen jonossa.


    • Latvasta laho

      Nikuunhan on promilleraja käytössä. Alle yhdellä ei asuntoa saa, kolmella varmasti.

    • menikö överiks?
      • tupakoimaton

        Olisko sinusta kiva hengitellä toisen keuhkoista tullutta savua, vaikka se olisi nikotiinivesihöyryä?


      • ällöttävä löyhkä

        sähkötupakan löyhkä on vähintään yhtä vastenmielinen kuin tavallisenkin tupakan. sähkötupakan kohdalla tilannetta pahentaa vielä se, että sen käyttäjillä tuntuu olevan käsitys että sitä voi sauhutella ihan missä tahansa.


      • Mikä hinku
        ällöttävä löyhkä kirjoitti:

        sähkötupakan löyhkä on vähintään yhtä vastenmielinen kuin tavallisenkin tupakan. sähkötupakan kohdalla tilannetta pahentaa vielä se, että sen käyttäjillä tuntuu olevan käsitys että sitä voi sauhutella ihan missä tahansa.

        Tupakoivilla on yleensä savuttomiin taloihin.Toisen firman savuttomassa talossa asuu pariskunta joka on tupakalla ulkona aina kun siitä kulkee ohi,luulisi että olisi itsellekkin parempi asua tavallisessa talossa jossa saa pössytellä parvekkeella ja sisällä.


      • menikö överiks?
        tupakoimaton kirjoitti:

        Olisko sinusta kiva hengitellä toisen keuhkoista tullutta savua, vaikka se olisi nikotiinivesihöyryä?

        Älä luule edes, että tupakoin. En ole koskaan tupakoinut. Kannatan savuttomuutta mutta silti voi kyseenalaistaa, että onko menty liian pitkälle?


      • Kiitos Niku
        Mikä hinku kirjoitti:

        Tupakoivilla on yleensä savuttomiin taloihin.Toisen firman savuttomassa talossa asuu pariskunta joka on tupakalla ulkona aina kun siitä kulkee ohi,luulisi että olisi itsellekkin parempi asua tavallisessa talossa jossa saa pössytellä parvekkeella ja sisällä.

        Nikun savuttomien talojen porteilla on aina talon tervakeuhkot röökillä. Noloa.
        Siellä hönnätään sitten vähän väliä!!

        Erittäin hyvä päätös Nikulta kieltää myös sähkötupakat savuttomissa taloissa.
        Luultavasti tavan tupakoita on vedetty sähkötupakoina. Eipä ole kovin vaikea päätellä mistä moinen kielto. Vai mitä?


    • tupakoimaton

      miks kaikki kuopiolaiset tupakoi?
      eikö hermot kestä?

      • Tupakoiva

        Vihaan ja rakastan tupakkaa. Se rentouttaa, antaa virtaa ja maistuu hyvälle.
        Pitää vieroitusoireet kurissa.
        Mutta se haisee välillä paskalle ja tekee olon vetämättömäksi.
        Se on tavallaan kaksiteräinen juttu, jota savuton ei ymmärrä.
        Tai oikeastaan voit verrata kahviin. Välillä maistuu hyvälle ja piristää.
        Välillä taas maistuu lokakaivon tavaralle.
        Stimulantteja molemmat.


    • tulorajakysymys

      Muistaakseni ainakin joskus asuntohakemuksissa oli valinta että hakeeko asuntoja joihin on tulorajat vs ilman tulorajoja. Onkohan tällä ratkaiseva vaikutus siihen että millaista porukkaa taloissa asuu eli jos on tulorajat niin talossa ehkä asuisi köyhempää deeku/nisti/sossupummiväkeä mutta ilman tulorajoja olevissa ns. parempaa työssäkäyvää normaalia väkeä? Vai onko ongelmajäteasukkeja ripoteltu myös tulorajattomiin taloihin?

      90-luvun lopulla hain joskus nikulta asuntoa, koskaan en saanut sellaista mutta ainakin kerran soittivat ja kysyivät työtilanteestani, olin silloin välillä töissä, välillä työtön. Onneksi sain sittemmin vakituisen työn eikä ole tarvinnut nikulta kysellä asuntoja enää, toivottavasti ei tarvitse jatkossakaan.

      • Vähäosainen

        Kylmiä asuntoja. Monet aika rauhattomia tai aina asuu joku joka ei huomioi toisten yörauhaa. Epämääräiset valintaperusteet. Suhteilla saa asuntoja paremmin. Mitä sitten jos joku polttaa asunnossaan, kun ei tappele, räyhää, soita musiikkia kovalla, muuten elele kova äänisesti. RToiset ei osaa keittää edes kahvia niin ettei naapuriin kuulu jotain epämääräistä meuhketta. Miksi ne ei ota hakutoiveita tai keskustele yhtään hakijoiden kanssa. Tuo on yleistä aika monissa kaupungeissa noiden ketjujen asunnoissa. Hyvä, jos joku ei käy tekemässä ilkivaltaa tai varastelemassa, kun asukas on poissa. Sitäkin tapahtuu joissakin asuntoyhtiöissä.


      • 5436365ytyrt

        Kyllä tuota täysin tyhjänpäiväistä ilkivaltaa ja näkyvillä olevien tavaroiden realisointia esiintyy Nikun asunnoissakin. Omalle kohdalle on sattunut sellaista, että joku on käynyt vuoden sisällä soittamassa ovikelloa muutamia kertoja ja häipyy nopeasti pois ovelta kuullessaan, että asukkaita on sisällä. Oikeilla asioilla oleva henkilö luultavasti jäisi oven taakse odottamaan oven avaamista. Nyt on kotihälytin ja tiedot eteenpäinlähettävä kamera asunnossa. Pitäisikö investoida vielä sähköiseen ovisilmään. Näin Saarijärvellä.


      • ljkj

        Siis mitä!
        avaimillako joku tulee, miten sellainen on mahdollista?


    • Huithapeli

      NiKu myy asuntojaan. Ja asukkaille ilmoitetaan vasta kaupan tapahduttua. Ei reilua hommaa ollenkaan.
      Näin kävi mm. Hiirihaukantiellä, asunnot myyty jollekin bisnesbulvaanille, ja tänään vasta saatiin tietää! Huomenna tiedotustilaisuus. Olisi se ajoissa hyvä tietää kenen asunnossa sitä oikein asustaa.

      • Uhrautumista

        Onhan teillä riippuen kuinka kauan olette asuneet siinä 3 kuukauden tai 6 kuukauden sopimus uuden omistajan kanssa. Teette uuden vuokrasopimuksen tai haette uutta asuntoa.


      • Huithapeli
        Uhrautumista kirjoitti:

        Onhan teillä riippuen kuinka kauan olette asuneet siinä 3 kuukauden tai 6 kuukauden sopimus uuden omistajan kanssa. Teette uuden vuokrasopimuksen tai haette uutta asuntoa.

        On, mutta oma vaivansa siinä on ja saako asunnon ym. Ei kaikki ole valmiita ja kykeneviä muuttamaan syystä tai toisesta.
        Kaupungin asunnoissa kun kuvittelee saavansa asua rauhassa niin kauan kuin haluaa, mutta nykyaikana ei mihinkään voi luottaa. Raha ratkaisee kaikessa.
        Tosin tässä tapauksessa ei ole uuden omistajan mukaan tulossa muutoksia, vaan kukapa tietää tulevaisuudessa.


    • Oma_tupa_oma_lupa

      Oma asunto hinta noin 130 000 euroa. Yhtiövastike 200 euroa kuukaudessa. Viimeksi kun katsoin niin vuokra olisi noin 700 euroa kuukaudessa. 500 kuussa jää säästöön.

      Se on vaan tyhmää maksaa vuokraa, kun samalla summalla lyhentää asuntolainaa. Vuokralainen maksaa vuokranantajan omistusasunnon. Kun voisi maksaa sen asunnon itselleen.

    • Tumppi76

      Huono asiakaspalvelu,mielivaltaisia valintoja,päihteenkäyttäjä naapureita,homeisia taloja,Kuopiossa kuulu siitä ettei sinne kukaan normaali halua asumaan.

    • Anonyymi

      Kannattaa aluksi muuttaa Lumolle jos haluaa Nikulle. Esim sataman alueella ihan kadun toiselta puolen porukka saanut asuntoja vaikka luulisi ettei heillä niin kiirus ole kun jo asunto hyvällä paikalla. Petoseltakin moni tahtoisi lähemmäksi keskustaa mutta vaihtoja ei saa

    • Anonyymi

      Jos on vähänkään varaalisuutt. Et vamuudella saa mitään asuntoa.. Sisiaalisin perusttein nämä jakava asuntoja hylkijöille. Jos ei ole rahoja sat asunnon. Kaupunkin maksaa.

    • Anonyymi

      Vesipiippuu hamppua ei saa kans polttaa haisee koko käytävä kuin mahorkka teh
      taassa.

      • Anonyymi

        Ei tietenkään saa polttaa mitään
        Sanoohn se jo järkikin!


      • Anonyymi

        Haisee milloin mikäkin tuhn.....
        Käytvät ei ole käymälöitä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haisee milloin mikäkin tuhn.....
        Käytvät ei ole käymälöitä

        Rasistiset viestit ja rasistiset ilmaukset ovat Suomi24:n keskusteluissa kielletty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rasistiset viestit ja rasistiset ilmaukset ovat Suomi24:n keskusteluissa kielletty.

        Ja mitähän rasistista tuossakin asiassa oli


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja mitähän rasistista tuossakin asiassa oli

        En näe minäkään mitään syrjintää

        .????
        !!!!!


    • Anonyymi

      HAARAKASTIE 2

      Millaista porukkaa asuu edm.osoitteessa? Muuttaakko vai ei?

    • Oli hakemus voimassa yhteen tiettyyn taloyhtiöön 5-6 vuotta. Eipä sieltä koskaan yhteydenottoa tullut.

      Kiitos.

      • Anonyymi

        Semmoista meininkiä siellä on.
        Kannattaisi unohtaa koko pulju vuodessa.
        Aikaa menee vaan hukkaan.


      • Anonyymi

        Sinne ei kannata hakemusta
        laittaakkaan. Hidasta kansaa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      317
      3616
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1669
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1500
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      56
      1425
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1290
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1260
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      55
      1232
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      189
      1187
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1157
    Aihe