Mikä neuvoksi bentso -kieltolakiin?

Leo.lepotuoli

Tässäpä kysymys, joka pohdituttaa monia, jotka potevat ahdistusta joko elämäntilanteen tai jonkin muun seikan takia ilman "hulluuden oireita" ja joille ei sovi masennus- tai mielialalääkkeet.

Terveyskeskukset kohtelevat bentsonpyytäjiä kuin narkomaaneja vedoten riippuvuuteen, joka näistä lääkkeistä syntyy. Kumman haluat mielummin: tasapainoisen elämän riippuvaisena bentsoista vai ahdistuneen ja sekavan elämän ilman lääkitystä tai nuppi sekaisin esim. neurolepteistä?

Ehdotan bentso -turismia, johonkin maahan, jossa ei eletä samassa "lääkäri on herra" (joka on itse asiassa lääkefirman ja vallanpitäjien juoksupoika) -kulttuurissa. Jos tulevan yhdistyksemme toiminta kiinnostaa, ota yhteyttä.

Tämä ei ole narkeille ja niille, jotka käyttävät bentsoja päihtymiseen. Tunnistan feikit.

40

1743

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kohtuukäyttäjä

      Bentso-kieltolakiin ratkaisu on korjata sairauteen johtavia syitä, eli palauttaa yhteiskunta enemmän kollektiiviseksi, jossa vieroutumista ihmisten seurasta ei tapahdu nykyisellä tavalla silloin, kun yksilö ei aktiivisesti pyri seuraan. Tällä en tarkoita niinkään sosialismia, vaan kansalaisyhteiskuntaa, jossa jo nuoresta pitäen omaksutaan osallistumisen kulttuuri erilaisiin yhteisöihin.

      Bentsoja pitää sensijaan määrätä nykyisenlailla myös tulevaisuudessa, minullekkin. Jos käytön tarpeeseen johtuvat syyt pysyvät ennallaan, niin ongelma ei korjaannu maton alle lakaisemalla.

      • Olen Veikko ja

        Auttaisikohan tutkia itseään vaikka terapiassa, mikä paniikkihäiriön aiheuttaa.
        Esim. sosiaalisten tilanteiden pelko, ja jatkaa ratkaisukeskeisessä terapiassa, purkamalla sosiaalistentilanteiden pelkoa.

        Itsellä on kokemusta bentsoista luopumisesta ja esittämästäni terapia vaihtoehdosta.
        Elämän laatu on parantunut noin 95%
        Bentsot lopulta vain pahenti paniikkihäiriötäni.


    • Le.lepotuoli

      Tottakai 'sairauden' parantaminen parempi hoito kuin oireiden dumppaus, mutta resurssit ja "pamit on huumetta" -ajattelu - mitä niiden kanssa, ku hetkellisiin kriiseihin syötetään cyprexaa tai levozinia , lyhyenväliaikaisen bentsokuurin sijaan?

      Nykyinen "ohjeistus" on liian tiukka ja mustavalkoinen. Sen voi lukea jo tältäkin palstalta.

    • tramadoli kunniaan

      Suurin tässä sekoilussa on että bentsot ovat halpoja kun patentit ovat rauenneet.Näitä määräämällä ei heru ilmaisia etelänmatkoja muita reissuja hongongiin international medical tapahtumiin. Suuressa osassa eurooppaa bentsot ovat edelleen osa nykyaikaista lääkehoitoa, suomessa onnistuu kun tuntee tavat ja toimintamallit. Jokainen lääkäri on jo tietoinen neuroleptien ja masennuslääkkeiden pysyvistäkin haitoista, mitä ei bentsoilla juurikaan ole normi käytössä. (aina voi toki lapata koko purkin naamaan ja viinaa päälle). Itselle kävi niin, että paha krooninen kipu ratkaisi ongelmat bentzojen suhteen. Saan tramalia aivan senverran kuin tarvitsen ja tämä se tuntuu olevan todellinen yleislääke kaikkeen mahdolliseen ahdistukseen ja masennukseen nukkumiseen.

      • Leo.lepotuoli

        Puhut asiaa, ja asiallisestikin, mikä välillä harvinaistakin näillä palstoilla. Tuohon loppuun voisin kompata tietäväni monen (siis ihan tutun) käyttävän puolivahvoja kipulääkkeitä rauhoittavana(kin) troppina.

        Olen itse elävä (jep, on tämä elämää - uin juuri 50 minuuttia joessa) esimerkki siitä, etteivät määrät bentsoissa nouse eli tole ei nouse, jos niitä käyttää lääkkeinä, harkiten.

        surullisinta terkkareiden lääkäreiden politiikassa on se, että heidän "lahjuksiensa" takia jopa tavikset joutuvat ostamaan bentsoja katukaupasta ja pahimmassa tapauksessa joutuvat pahoille, rikollisille poluille, josta esimerkkinä Lieksassa tapahtunut MTT:n moga. Keskustelu löytynee Suomi"4:stä kohdalta Kunnat.


      • TOTTA ON......
        Leo.lepotuoli kirjoitti:

        Puhut asiaa, ja asiallisestikin, mikä välillä harvinaistakin näillä palstoilla. Tuohon loppuun voisin kompata tietäväni monen (siis ihan tutun) käyttävän puolivahvoja kipulääkkeitä rauhoittavana(kin) troppina.

        Olen itse elävä (jep, on tämä elämää - uin juuri 50 minuuttia joessa) esimerkki siitä, etteivät määrät bentsoissa nouse eli tole ei nouse, jos niitä käyttää lääkkeinä, harkiten.

        surullisinta terkkareiden lääkäreiden politiikassa on se, että heidän "lahjuksiensa" takia jopa tavikset joutuvat ostamaan bentsoja katukaupasta ja pahimmassa tapauksessa joutuvat pahoille, rikollisille poluille, josta esimerkkinä Lieksassa tapahtunut MTT:n moga. Keskustelu löytynee Suomi"4:stä kohdalta Kunnat.

        Minä olen saanut Neurolepteistä pysyviä neurologisia oireita (yks.neurologin toteamat) ja ne meni kieltoon. MM näitä määrätään löysin rantein jopa unettumuuteen. Mulle sopisi bentsot ahdistukseen ja mieto nukahtamislääke univaikeuksiin. Lähes kaikki masislääkkeet kokeiltu ja eivät käy. On ollu noita ja hyvin olen pärjännyt ja nukkunut.

        Toleranssia ei ole tullut oikein käytettynä, mutta nyt tk.lääkäri lopetti ne ja tilalle Lyricaa ja cymbaltaa jotka maksaa maltaita. Cympaltaa en edes kokeillut, kun tuttuni meni niistä totaalisesti sekaisin ja näkö meni melkein kokonaan. Lyricaa olen vuoden verran ottanut pientä annosta, ehkä hiukan ahdistusta lievittää, mutta en nuku, sivuoireina 14kg painoa, jalat turvoksissa, muisti heikentynyt, ajatuskatkoja ym. Yrittänyt lopettaa, mutta kovaa vieroitusoiretta pukkaa päälle.

        Opamoxsissa ei ollut vieroitusoireita, käytin aika pientä annosta. Olen tullut siihen tulokseen, että arvauslääkärit ovat lääketeollisuuden palkkalistoilla ja Lääketeollisuus sanelee mitä lääkettä potilaalle kirjoitetaan.


      • leo.lepotuoli
        TOTTA ON...... kirjoitti:

        Minä olen saanut Neurolepteistä pysyviä neurologisia oireita (yks.neurologin toteamat) ja ne meni kieltoon. MM näitä määrätään löysin rantein jopa unettumuuteen. Mulle sopisi bentsot ahdistukseen ja mieto nukahtamislääke univaikeuksiin. Lähes kaikki masislääkkeet kokeiltu ja eivät käy. On ollu noita ja hyvin olen pärjännyt ja nukkunut.

        Toleranssia ei ole tullut oikein käytettynä, mutta nyt tk.lääkäri lopetti ne ja tilalle Lyricaa ja cymbaltaa jotka maksaa maltaita. Cympaltaa en edes kokeillut, kun tuttuni meni niistä totaalisesti sekaisin ja näkö meni melkein kokonaan. Lyricaa olen vuoden verran ottanut pientä annosta, ehkä hiukan ahdistusta lievittää, mutta en nuku, sivuoireina 14kg painoa, jalat turvoksissa, muisti heikentynyt, ajatuskatkoja ym. Yrittänyt lopettaa, mutta kovaa vieroitusoiretta pukkaa päälle.

        Opamoxsissa ei ollut vieroitusoireita, käytin aika pientä annosta. Olen tullut siihen tulokseen, että arvauslääkärit ovat lääketeollisuuden palkkalistoilla ja Lääketeollisuus sanelee mitä lääkettä potilaalle kirjoitetaan.

        Aivan; asiaa kirjoitat asiattomasta potilasturvasta, mikä meillä Suomessa tilanne. Asiasta tuohtuneena (ystävän isällä syöpä, ystävällä unettomuutta ja duunissa pitäisi käydä ja "ei -bentsoille" -lääkäri helsingin läntisessä osassa) kirjoitin bentso -turismista, joka ei riko lakia.

        Yleisemmin kysymys on myös vallankäytöstä: jos elämme vapaassa yhteiskunnassa.kuten länsimita luonehditaan, emmekö saa päättää, mitä teemme? Onko riippuvuus jostain rikos? Niin kauan kuin yksilö ei ole haitaksi yhteisölleen hänen tulisi saada päättää lääkityksestään valistuneen, palvelevan lääkärin avulla. Suomessa lääkäreiden ote on muutenkin liian paternalistinen. Näissä oloissa olisi parempi olla rikas ja kuuluisa tai lääkkeitä tarvitsematon kulutushenkilö, koska tropit ja muut popit ovat "kauniille ja rohkeille" helpommin saatavia. "Rahalla saa ja hevosella pääsee", kuten Marian sairaalan apulaisylilääkäri totesi minulle 2000 -luvun alussa. Suomi on ##### maa.


    • kandi vaan

      Itse mahdollisena tuleva lääkärinä olen kyllä sillä kannalla, että jos tarve on oikea niin bentzoja voidaan kyllä käyttää silloin kun ne olennaisesti parantavat elämää ja varsinkin jos ovat edellytys pitää yllä työkyky. Neuroleptien haittavaikutukset ovat monella liian pahat ja totuuden nimissä voidaan todeta että kyllä ne melkoisen tsombin usein käyttäjästään tekevät. Olen itsekin kokeillut sen verran että tiedän mistä puhun ja miten suhtaudun potilaaseen joka kertoo että ei voi näitä syödä, bentzot eivät ole itsestään selvyys kaikille käypänä hoitona, mutta oma paikkansa niillä toki on. Mielestäni on jopa edesvastuutonta määrätä neuroleptejä pelkän unettomuuden hoitoon, ehkä mieleni muuttuu kun pääsen ensimmäiselle aasianreissulle lääkefirman piikkiin :-) Tramal tosiaan vaikuttaa mielialaa nostavasti koska on mieto opioidi, ja korottaa mielialaan vaikuttavien aineiden pitoisuuksia samalla tavalla kuin vanhemman polven masennuslääkkeet ollen silti haitoiltaan melkoisen lievä ja hyvin siedetty. Mielestäni kaikenkaikkiaan hyvä lääke edelleen vaikka keksittiin jo 70 luvulla. Aineen luokittelu varsinaiseksi opioidiksi on kyllä liioittelua ja teho ei riitä kovempaan kipuun.

    • näin se vaan menee

      Näissä pätee sama kuin monen muunkin asian hoitamisessä nyky-yhteiskunnassa.Kaikki on helpompaa hyvin käyttäytyvälle ja huolitellulle töissäkäyvälle ihmiselle, kuin jo syrjäytyneelle ja eniten apua tarvitsevalle retkulle.

      • MULLAKIN.......

        On tramal kipulääkkeenä ja myös panacod, tramalia otan kovempaan hermosärkyyn, nyt luin jostakin, että SSRI lääkkeitä ei pitäisi käyttää yhdessä tramalin kanssa, voi saada serotoniinisyndrooman. Siis onko tramalissa serotoniiniin vaikuttavia aineita ja miksi lääkärit ei huomioi tätä, ei ainakaan tk lääkärit.


      • Leo.Lepotuoli

        Aivan: tunnen parikin kaveria kirjastohommissa, joille työpaikkalääkäri kirjoittaa xanoria kyselemättä. Toiselle vielä suuriakin määriä.


    • huomenna18

      Moikka Leo. Itselläni ITERTER resepti diapameja varten kaapissa, joita sitten
      otan vakavaan masennukseen muiden mas.lääkkeiden kanssa. Tälläkin
      viikolla niitä on mennyt 70mg enkä koe olevani edes koukussa. Ei minkäälaisia
      vieroitusoireita ei tule, kun niitä ei listakaupalla popsi. Niistä on mielestäni
      suurin apu jos verrataan kaikkia mas.lääkkeitä (6), joita olen kokeillut ja käyttänyt.

      • Leo.lepotuoli

        Moi! Ne, varsinkin diatzepami, ovat hyvä kivijalka lääkitykseen, kun eivät häivykään heti elimistössä.

        Nähtävästi kuulut siihen hiljaiseen enemmistöön, joka käyttää lääkkeitä oikein ja tarpeeseen. Rouskijat ovat aivan toinen juttu ja juuri heidän takia taavi tavis myrkytetään neurolepteillä ym.

        Zemiä ja voimaa masennuksen hoitoon ja taltuttamiseen!


    • ei koskaan ei koskaa

      Kun lääkäri ottaa edes puheeksi nämä neuroleptit unettomuuteen tai ahdistukseen, niin suosittelen kaikille että kysyy saman tien että pidätkö tosiaan meikäläistä täysin kajahtaneena kun tuollaisia tyrkytät. Todelliset skitsofreenikot toki erikseen ja he näitä tarvitsevat toki mutta eivät muut. ssri lääkkeillä saavat miespuoliset ainakin helposti pysyvän impotentin ja suuremmat rinnat kuin naapurin pirjolla joten siitä vaan narskimaan.

      • DVD19

        Ei se impotenssi ole pysyvää kun on lopettanut SSRI-lääkkeiden käytön.
        Heppi alkoi seistä viikko lopettamisesta.


    • Valitettavasti
      • Hoi21

        Tässähän oli kysymys kilojen Amfetamiini kaupoista ja jopa 140 000 kpl
        diapam tableteista. Lääkärit eivät kyllä edistä mitään huumekauppaa kir-
        joittamalla joillekkin bentsoreseptejä.


    • leo.lepotuoli

      A -klinikkasäätiön Tiimi -lehdessä on ollut ainakin yksi artikkeli aihetta, josta yleisemmin nyt keskustelemme, ja siinä 'asiantuntija' piti hoitopisteestä ohjattua lääkitystä parempana kuin katukaupasta hankittuja lääkkeitä.
      "Katupotilaan" asema on erityisen heikko:diilerin armoilla ja mikä pahempaa joku voikin sanoa, että "nyt olisi näitä tex'sejä ja se on sitten menoa...

      Sairasta.

    • misuvain87

      Olisiko täällä joku joka myy nappeja`? ;)

      • ihan omaan käyttöön

        No jos tuo 87 on syntymävuotesi eikä ikäsi, niin voisin avata kyllä nappisi mutta siihen se nappeihin liittyvä valitettavasti sitten jääkin :-) Olen itse ihan reseptillä hakenut kun tulee näin paljon halvemmaksikin. Jos tarve on oikea niin viimeistään paria lääkäriä vaihtamalla apua ja hoitoa kyllä saa. Eipä muuta kun varaamaan aikaa ja lippu korkealle! Jos vielä mennään näihin katupotilaisiin, niin ehdottomasti lääkitys ohjatusti ja klinikalta. Näiltä ne raksut kadulle vuotavat ja tavistallaajien on niitä aina vaan vaikeampi saada oikeaankin tarpeeseen.


    • misuvain87

      Joo siis 87 on syntymävuoteni.. Jospa voisit myyrä mulle ;)

    • Ei koukussa

      Kannattaisi ehkä varata aika yksityiseltä psykiatrilta, minulla ei ainakaan ole koskaan ollut vaikeuksia saada bentsoja niin paljon kuin olen kulloinkin tarvinnut. Esim. viimeksi söin niitä monta kuukautta lääkevaihdon yhteydessä, ja sekä yksityinen että työterveyslääkäri määräsivät niitä 100 kpl joten nyt riittää vähäksi aikaa... Henkilökohtaisesti en kyllä pidä niiden aiheuttamasta olosta pidemmän päälle ja sitä paitsi ne tekevät minut ärtyneeksi, mutta se on niin yksilökohtaista, miten vaikuttavat..

    • misuvain87

      myy mulle.....

    • ihan omaan käyttöön

      Kuules nyt misuseni. Tällä palstalla ei myydä lääkkeitä vaan tarkoitus on vaihtaa omakohtaisia tietoja ja kokemuksia eri lääkkeistä, ja varsinkin niistä vaikutuksista ja haitoista mistä pyrokratian ja lahjonnan vaivaama virallinen lääketiede ei kerro, ja vääristelee totuuksia. Nyt vaan se aika yksityiseltä psykiatrilta alkuun ja sitäkautta eteenpäin jos sairastelusta kysymys, mut jos kyse nyt on vaan pannarien tai bentsojen viihdekäytöstä niin siitä en sitten sen enempää keskustelekaan. Vanhempana, lähes kaikkien lääkkeiden suurkuluttajana, ainakin entisenä, vaihdan kyllä mielelläni ajatuksia ja jopa faktatietoa näistä myrkyistä jos siitä vaan jollekin on apua. Jo pelkästään siksi vastustan ehdottomasti raksujen ns.pimeää myyntiä, koska pää-osin sen vuoksi niiden saanti tarvitseville vaikeutuu kokoajan vaan lisää.

    • Leo.lepotuoli

      Nimenomaan: omaan käyttöön ja lääkäriltä, mutta miksei myös terveyskeskuslääkäriltä kuten keskustelun alussa toivoin.

      Itselläni lääkitys ok, mutta olen sen eteen kovan työn tehnyt eikä moiseen oveluuden, viekkauden ja pelaamisen touhuun äkkiahdistunut välttämättä kykene.

      Yksi juttu tuntuu melkein faktalta ja sama asia on havaittu muussakin terveydenhuollossa: työ jakaa ihmiset kahteen potilasluokkaan, työterveyshuollon palvelua saaviin asiakkaisiin ja työttömiin, heikkoihin, eläkeläisiin ym. kakkoskansalaisiin, jotka ovat potilaita, holhottavia.

      Tähän kun saisi edes pienen muutoksen...

    • jotain pitää jo tehd

      Sehän on joo se suomen terveyskeskusjärjestelmän ongelma, että buranaa määrätään lähes joka vaivaan ja siinä se. Lääkärit ovat usein aloittelevia kandeja vailla kokemusta, ja ohjaavia lääkäreitä ei ole mailla halmeilla. Suurin mätäpaise on tämä julkisen puolen bentsovastaisuus, mihin ei ole mitään lääketieteellisiä perusteita ja mitä perustellaan jollain hölynpöly-koukulla, ja itse potilaan auttaminen unohtuu. Kokemuksesta tiedän kyllä että niitä kaikenmaailman pillerinkärttäjiä riittää varsinkin julkisella mutta ammattilaisella ei pitäisi olla vaikeuksia plokata heitä ulos.Se nimittäin onnistuu minultakin melkoisen kattavasti vaikka olen sosiaalipuolen korkeakoululainen en lääkäri. Jotain pitäsi tehdä ilmapiirin muuttamiseksi inhimillisempään suuntaan ja samalla pitäisi laittaa täydellinen stoppi neuroleptien ja muiden ÄLYLLISEN TOIMINNAN LAMAAJIEN määräämiseen näillä helpoilla perusteluilla unettomuuten yms. Lääketehtaiden antamat lahjukset pitäisi myös kriminalisoida törkeänä lahjontana siitä olisi hyvä lähteä. Keskieuroopasta saa hyvää hoitoa perustasollakin kun puhutaan masennuksesta,ahdistuksesta,unettomuudesta. Pitääkö todella olla niin että yhä useamman pitää hakea apua tanskasta tai vaikka belgiasta tämän suomessa vallitsevan jeesustelun vuoksi.

    • juurikin näin, itse 5 vuotta paniikkihäiriöstä kärsineenä 12 erilaista mielipidelääkkettä kokeilleena. muutamasta bentsorespasta helpoittuneena jälleen työkyvytön kotiin lukittautuva itkuinen paskiainen. jatkuvaa saikkua saa hakea ja joka toinen ilta kirjaimellisesti itkeä sängyssä kun ei pysty edes kävelemään ahdistuksen takia. nyt kahden päivän sisään käynyt tk päivystyksessä, ouksin päivystyksessä ja psykiatrisessa päivystyksessä. ei yhtä ainutta rauhoittavaa, lisää saikkua. ai että mukavaa...

    • ..............

      Allekirjoitan täysin kirjoituksesi! Bentsojen käytön myötä juopotteluni ja riidan haastamiseni on vähentynyt huomattavasti mutta silti noita kohtuu tehokkaita lääkkeitä saa aina kuin anella lääkäriltä. Missään maassa niitä ei taida apteekista saada......

      • Kusipääviranomaiset

        Saa monestakin euroopan maasta ihan vain apteekista ilman respaa.
        Ainakin espanjassa ja turkissa oli kaikki mahdolliset tropit lasikaapeissa tiskin takana kenen tahansa aikuisen ihmisen ostettavana.
        Mutta niitä ei parane alkaa maahan tuomaan matkatavaroissa, tai laitonta huumekauppaa edistävät poliisi ja tulli vievät ne, ja saat vielä kovat sanktiot päälle.
        Viesti on siis se, että jos et lääkäriltä saa tarvitsemiasi lääkkeitä niin osta kadulta.
        Se on paljon helpompaa kuin alkaa kiertelemään eri lääkäreitä, tai tilailla netistä/salakuljettaa kovalla riskillä.


      • kohta on loma
        Kusipääviranomaiset kirjoitti:

        Saa monestakin euroopan maasta ihan vain apteekista ilman respaa.
        Ainakin espanjassa ja turkissa oli kaikki mahdolliset tropit lasikaapeissa tiskin takana kenen tahansa aikuisen ihmisen ostettavana.
        Mutta niitä ei parane alkaa maahan tuomaan matkatavaroissa, tai laitonta huumekauppaa edistävät poliisi ja tulli vievät ne, ja saat vielä kovat sanktiot päälle.
        Viesti on siis se, että jos et lääkäriltä saa tarvitsemiasi lääkkeitä niin osta kadulta.
        Se on paljon helpompaa kuin alkaa kiertelemään eri lääkäreitä, tai tilailla netistä/salakuljettaa kovalla riskillä.

        Löytyisikö lähdettä ennen kuin rupean lentoja varailemaan? Yritin googlata mutta en onnistunut löytämään tietoja.


      • kokemusta on
        kohta on loma kirjoitti:

        Löytyisikö lähdettä ennen kuin rupean lentoja varailemaan? Yritin googlata mutta en onnistunut löytämään tietoja.

        Ihan paikan päällä olen käynyt molempien maiden apteekeissa, ja kyllä ymmärsin että olisi saanut lähess mitä tahansa ilman respaa. Ja espanjasta pameja ostinkin eli niihin ei ainakaan tartte respaa. Muistaakseni saksastakin saa useita hyviä lääkkeitä ilman respaa, ainakin efedriiniä tuli ostettua viime reissulla...


    • 9+1

      Mitä te tarkoitatte kadulta ostamisella?

      Aika vaikeaa on tavikselle jos ei ole suhteita.
      Diileri aikoinani olin hyvin tarkka kelle myyn tai keneltä ostan.
      Aina pitää lähteä oletuksesta että asiakkaat eivät osaa pitää turpaansa kiinni.
      Omalla kohdallanikin se sana levisi ja tuntemattomat soittelivat ja kysyivät suoraan puhelimessa onko jotain tai kävivät pimputtamassa ovikelloa.
      Tai sitten jotkut raukat joutuu vähäksi aikaa selliin ja laulaa kaiken.
      Ei mitenkään turvallinen ala siksi lopetinkin.

      Vaikka teillä olisikin suhteita niin aika kalliiksi tulee "kadulta" ostaminen eikä ole kovin turvallistakaan.

    • klfjdklfjdklfj

      Missä maissa bentsoja myydään ilman reseptiä laillisesti?

    • Ei ole montaa

      Jossain lähiidän maissa ja Afrikassa jos rahaa on ja edes löytyy kyseistä lääkettä.Eli tervemenoa ambomaille.Muistaa pitää maahan ei saa tuoda kuin reseptin kanssa noita lääkkeitä jaostulemnhrkis respalla kotiin vaan pyydetään toimittamaan suomalaisen lääkärin todistus:=)Nykykäytäntö.Vain Eu maiden lääkäriintodistukset edes kelpaa suoraan ei muiden maiden.

    • frgerrh

      Nostetaan hyvää ketjua.

    • llglgglglö

      Thaimaasta saa apteekista bentsoja kun vaan pyytää. Saa myös tramalia jos on kipuja.

      • Satunnainematkailija

        ei saa enää..tiskin alta voi sada. Sama koskee tramalia, en saanut niitä kerralla
        kuin 20x100mg vaikka halusim koko paketin. Sanoivat, että heidän tulee säännöstellä. Apteekkeja löytyy lomakohteista ja muualtakin riittävästi. Tramalin
        hinta tulee kalliimmaksi siellä kuin kotimaassa.


    • pamit

      Oikein käytettyinä nämä eivät aiheuta minkäänlaisia sivuvaikutuksia jos
      verrataan vaikka SSRI tai SNRI käyttöön. Kokemusta on riittävästä.
      ITERTER

    • apua ahdistukseen

      Onko tästä yhdistystoiminnasta jotain ajankohtaista tietoa?

      • Bentsot on ihan hyviä lääkkeitä. Mutta nykyään niitä yritetään rajoittaa riippuvuuden ja väärinkäytön takia.

        Itse en ole vielä kertaakaan saanut mitään kiksejä bentsoista. Aikoinaan meni se 6-8mg/ xanoria päivässä. Nykyään menee 2,5mg/rivatrillia päivässä. On mennyt jo pitkään ja tuntuu sopivalta määrältä.

        Riippuvainen varmasti olen, koska olen käyttänyt 5v jotain bensoja päivittäin. Väärinkäyttöä en harrasta. Eikä kyllä kannataiskaan, Resepti on kirjoitettu niin, että se uusii itsensä 30vrk välein, ja tuo purkki kestää juuri niin kauan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      90
      3990
    2. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      43
      3822
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      606
      3784
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      17
      2478
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      73
      2368
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      329
      2007
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      123
      1990
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      188
      1829
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      28
      1519
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1382
    Aihe