Iloista...

Mielimatkaaja

...odottelua vielä muutama viikko. Pääsee kellumaan mereen jossa ei tarvi paljon uimaliikkeitä tehdä. Tunnustella kuumaa hiekkaa varpaissaan ja tuntea hehkuva aurinko ihollaan.Saa nauttia turkkilaisista herkkuruoista. Hurauttaa autolla vuoristoon ihailemaan huikeita maisemia. Istuskella samettisessa illassa katukahvilassa nauttimassa viilentävää juomaa ja katseella ohikulkijoita. Kuunnella iloista puheensorinaa. Nauraa, nauttia. Olla lomalla....

18

428

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • annebaba

      Juuri oikea asenne ja odotus. Tulimme kaksi viikkoa sitten Alanyasta ja sieltä lähtiessä lämpöä oli 33 astetta, tullessa Helsinki-Vantaalle vettä satoi, tuuli niin että tuntui tukan lähtevän päästä ja lämpöä oli 14 astetta. Hyvää lomaa teille.

    • hyvää matkaa

      ihanasti kirjoitettu...lähtöön aikaa 7pv ja 2vko Alanyassa.

    • 123654

      Kylläpä tuli hyvä mieli, kun luin tuon aloituksen :) Odotellessa ;) 1.7 kone lähtee Oulusta kohti Alanyaa ja me mukana )

    • Loma-aurinko

      Tässä on juuri sitä samaa, mitä me oikeat matkaajat odotamme ja toteutammekin. Muissa ketjuissa mellastavat ne, jotka eivät ole koskaan Turkissa käyneetkään. Nautinnollista lomaa! Kävimme itse jo toukokuussa, kun ilmat ei vielä kuumat. Tekisi mielti uudestaankin, mutta nuppi ei kestä yli 40 asteen helteitä :( Syksyllä sitten taas, kun illat ovat vielä samettia.

      • 13

        Kiiitos alpittajalle ja teille muille. Olemme lähdössä ensi kertaa Turkkiin ja mukana on myös kaksi teini-ikäistäö tytärtämme. Olemme kuulleet Turkista ja Alanyasta niin paljon negatiivista, että mieli on jo tehnyt perua koko matka, Mutta menemme kuitenkin ottamaan itse selvää, onko paikka noin negatiivinen kuin moni antaa ymmärtää sen olevan. MEhän ma tkamme teemme.


      • annebaba
        13 kirjoitti:

        Kiiitos alpittajalle ja teille muille. Olemme lähdössä ensi kertaa Turkkiin ja mukana on myös kaksi teini-ikäistäö tytärtämme. Olemme kuulleet Turkista ja Alanyasta niin paljon negatiivista, että mieli on jo tehnyt perua koko matka, Mutta menemme kuitenkin ottamaan itse selvää, onko paikka noin negatiivinen kuin moni antaa ymmärtää sen olevan. MEhän ma tkamme teemme.

        Aivan oikein, että jätätte huomioimatta näiden palstasatiaisten kirjoittelut. Olen seurannut tätä palstaa vuodesta 2007 lähtien ja huomioinut, että yhdet ja samat henkilöt kirjoittelevat mielikuvituksensa tuottetita tänne. Kun seuraa "käsialaa", niin näkee, että henkilöt aloittavat johonkin ketjuun törkykirjoittelun yhdellä nimimerkillä, jatkavat sitä toisella ja kolmannella ja jossain vaiheessa ovat samaa mieltä itsensä kanssa, väittäen että muillakin on samoja kokemuksia Alanyasta. Onneksi näitä rasisteja ja ilmeisiä mielenterveyspotilaita on vain rajallinen määrä.
        Kun käy tutustumassa muihin matkailupalstoihin, niin samat häiriköt kirjoittelevat myös niihin "varmana tietona", vaikkeivat ole käyneet niissäkään koskaan itse.


      • olet häirikkö
        annebaba kirjoitti:

        Aivan oikein, että jätätte huomioimatta näiden palstasatiaisten kirjoittelut. Olen seurannut tätä palstaa vuodesta 2007 lähtien ja huomioinut, että yhdet ja samat henkilöt kirjoittelevat mielikuvituksensa tuottetita tänne. Kun seuraa "käsialaa", niin näkee, että henkilöt aloittavat johonkin ketjuun törkykirjoittelun yhdellä nimimerkillä, jatkavat sitä toisella ja kolmannella ja jossain vaiheessa ovat samaa mieltä itsensä kanssa, väittäen että muillakin on samoja kokemuksia Alanyasta. Onneksi näitä rasisteja ja ilmeisiä mielenterveyspotilaita on vain rajallinen määrä.
        Kun käy tutustumassa muihin matkailupalstoihin, niin samat häiriköt kirjoittelevat myös niihin "varmana tietona", vaikkeivat ole käyneet niissäkään koskaan itse.

        annebaba menes ittees ja mieti vähän, ei aikuinen ihminen kirjoittele tollasta huttupaskaa.Rasistia ja mielenterveyspotilaita jos kirjoittelee alaniasta vähänkin huonoja asioita.Joku tolokku tuohon sentäs ja ihmettelen miksei näitä häirikkö viestejä poisteta.


      • osui ja upposi!
        olet häirikkö kirjoitti:

        annebaba menes ittees ja mieti vähän, ei aikuinen ihminen kirjoittele tollasta huttupaskaa.Rasistia ja mielenterveyspotilaita jos kirjoittelee alaniasta vähänkin huonoja asioita.Joku tolokku tuohon sentäs ja ihmettelen miksei näitä häirikkö viestejä poisteta.

        Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa...


      • toivotaan
        osui ja upposi! kirjoitti:

        Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa...

        Toivotaan niin ,että nämä haukkumis viestit loppus.


    • hyvää reissua!

      Samaa mieltä kaikkien edellisten kanssa. :) Aloittajalla, ja muillekin nyt lähitulevaisuudessa Turkkiin matkaajille ihanaa reissua! Olimme myös nyt toukokuussa viikon Sidessä (neljäs kerta Turkissa) ja aivan yhtä mahtavaa oli kuin ennenkin. Alanyassa ei tosin ole tullut toistaiseksi vielä käytyä, ehkä joskus vielä? Syksylle ainakin olisi taas suunnitteilla kahden viikon reissu Sideen, toivottavasti onnistuu.

      Turkista on todellakin jos jonkinlaista mielipidettä ja varsinkin ennakkoluuloja. Oma asenne kuitenkin vaikuttaa paljon esimerkiksi ns. "ahdistelevien" kauppiaiden kanssa, ihmisiä hekin ovat muiden joukossa, eivät mitään muukalaisia, jotka eivät selkokieltä ymmärrä. Kieltäytyä voi aina kohteliaasti. Meillä Turkista on ainakin vaan hyviä kokemuksia hyvine rantoineen, monipuolisine paikallisine herkkuruokineen sekä hyvän hotellitarjonnan ansiosta - ja sinne kyllä tullaankin vielä tulevaisuudessa useasti palaamaan.

      • NO Alanya

        Jep,joo SIDE on yes!!!!


      • Side yes
        NO Alanya kirjoitti:

        Jep,joo SIDE on yes!!!!

        Olimme myös keväällä Sidessä ja uudelleen joskus kun on rahaa ,toinen suosikki kohde Turkissa on Kemer ja Alanya ei hyvä paikka meille,liian tyrkky ja turistikeskeinen.


      • pikkumyy
        NO Alanya kirjoitti:

        Jep,joo SIDE on yes!!!!

        Side on hyvä paikka, rauhallinen. Jos haluaa diskoja ja sakkia ympärilleen valitsee matkansa sen mukaan. Loman vieton sisältöhän voi vaihdella tosi paljon kysyjästä riippuen. Ei kannata arvostella toisten valintoja, vaan antaa asiallista tietoa, joka on ekaa kertaa matkaavalle hyödyksi. Mikä kumma siinä on, että näillä palstoilla ei osata antaa asiallista palautetta toisen kysymykseen.
        Minusta on ihan hauskaa lukea kaikenlaisia asiallisia palautteita, vaikka en itse samaa kohdetta valitsisikaan.


    • minskinä

      Hyvänmielen kirjoitus :) Tätä minäkin odotan reissulta.

      Oikein hyvää ja nautinnollista matkaa sinulle!

    • Gumus

      Ensimmäinen Turkin matkani viime vuoden elokuussa oli todella positiivinen yllätys. Menen taatusti uudestaan.

      • Pueblot tulevat

        heinäkuussa.

        Uhgh!

        t. Chief Dan George


    • 10kertaturkkiin

      Onko kukaan lähdössä Turkin Alanyaan 11.7 ? :) Meijän perheellä kone nousee jo aamu kuudelta! Hauskaa matkaa kaikkille matkalle lähiöille ! :)

    • pikkumyy

      Palasimme juuri Turkista. Olimme Sidessä Sentido Roma Beach & Spassa. Hieno viikko ja tosi hyvä hotelli, lepääjälle. Rauhallinen, meri lähellä, hyvät spapalvelut, ammattihierojat esim. Nuray.
      ja oli hauskaa iltaohjelmaakin, mutta ei yömyöhään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      376
      3411
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      173
      1449
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      62
      1228
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      144
      1112
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      843
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      164
      795
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      115
      782
    8. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      772
    9. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      23
      757
    10. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      41
      739
    Aihe