Minkä kokoinen häkki?

Aloittelija(:

Heipsan! Olen jo pidemmän aikaa harkinnut marsujen ostamista, joten nyt aion ne ostaa, mutta mietin vain tuota häkkiä... Minkä kokoista häkkiä te suosittelisitte kolmelle tai kahdelle marsulle? Tilaa ei ole paljon, mutta esim kaksikerroksista häkkiä olen miettinyt. Tahtoisin kuitenkin että marsilla olisi tarpeeksi tilaa liikkua. Iltapäivästä marsut saisivat olla ihan vapaina huoneessani, mutta päivät kun muu perhe on töissä ja koulussa niiden pitäisi pärjätä tuolla häkissä.

Olen miettinyt myös taikakuutioita. Millaisia kokemuksia teillä on niistä? Tulisivat ainakin halvemmiksi, ja nekin voisi järjestää kaksikerroksisiksi. Mutta mitä taikakuutiohäkin pohjalle? Jos vahakangasta, niin voisiko sen lisäksi laittaa pehmikkeeksi ja touhuttavaksi pyyhkeitä? Ja voisiko silloin tehdä yhteen nurkkaan "pissapaikan" erilliseen astian pelleteistä? Vai laittaisinko jotain purua tai mörttiröpöä pohjalle?

Muutkin vinkit toivottuja marsujen hoidossa :)

8

1933

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • marsu kertaa kolme

      Jos perhessä ei ole muita lemmikkejä sijoita häkki olohuoneeseen. Marsut kesyyntyvät nopeemmin ja nauttivat kun voivat seurata häkistä elämää ja arkea.

      Huoneeseen lukitut marsut ovat säikympiä pitempään, huone haisee tunkkaiselle ja kokoajan saa olla tuulettamassa jos elävät suljetun oven takana.

      marsut voivat sitten käydä jalottelemassa huoneessa jossa on turvallista. Ja lattia materiaali on helppo pestä. Ja sähköjohdot piilotettu.

      Jos marsut kuitenkin asuvat huoneessasi ostat niille niinmonta neliötä kun rahalla saa.

      meillä on kolmelle marsulle kaksi 60x120 jotka olemme yhdistäneet L-kirjaimeksi.

      Taikakuutioista minulle ei ole kokemusta,

      • Aloittelija(:

        Meillä on perheessä koira, mutta ei ole ikinä tehnyt kilpikonnallemmekkaan pahaa. Koira on kuitenkin koira, joten en viitsi jättää marsuja koiran kanssa. Olen miettinyt taikakuutioratkaisua, ja ajattelin järjestää kuutiot kahteen kerrokseen niin, että pinta-alaksi tulee noin 1m x 1m (luultavasti hieman isompi). Riittääköhän se kahdelle marsulle? Jos ne pääsevät joka päivä useammaksi tunniksi jaloittelemaan. Ja kiitos muista vinkeistä :)


      • Super gosuttaja!
        Aloittelija(: kirjoitti:

        Meillä on perheessä koira, mutta ei ole ikinä tehnyt kilpikonnallemmekkaan pahaa. Koira on kuitenkin koira, joten en viitsi jättää marsuja koiran kanssa. Olen miettinyt taikakuutioratkaisua, ja ajattelin järjestää kuutiot kahteen kerrokseen niin, että pinta-alaksi tulee noin 1m x 1m (luultavasti hieman isompi). Riittääköhän se kahdelle marsulle? Jos ne pääsevät joka päivä useammaksi tunniksi jaloittelemaan. Ja kiitos muista vinkeistä :)

        Öö..... Siis jos te aijotte ottaa marsuja ja teillä on koira, niin ottakaa huomioon se, että koiraa saattaa ärsyttää että jostain kuuluu koko ajan melua, ja sitten siitä voi tulla aika agressiivinen. Ei sit millään pahalla, mutta kun mulla on sama juttu!


      • sorrynytvaa
        Super gosuttaja! kirjoitti:

        Öö..... Siis jos te aijotte ottaa marsuja ja teillä on koira, niin ottakaa huomioon se, että koiraa saattaa ärsyttää että jostain kuuluu koko ajan melua, ja sitten siitä voi tulla aika agressiivinen. Ei sit millään pahalla, mutta kun mulla on sama juttu!

        meillä on kaksi tyttömarsua ja koira, eikä koira ole ärsyyntynyt OLLENKAAN! Meidän marsut on 60*120 kokoisessa dunassa päivittäin ja on väh. 2 tuntiä päivässä jaloittelemassa(:


    • Mooo

      Itselläni on kaksi marsua ja 160x70 taikakuutioaitaus. "Pohjalaatikon" olen taitellut näppärästi PP kennolevystä ja tästä pohjan rakentamisesta löytyy englannin kielisiä videoita paljon youtubesta jos hakee vaikka hakusanalla "how to build a c&c cage". 1mx1m on liian vähän tilaa varsinkin jos se on kahdessa eri tasossa. Duna ei myöskään ole oikea paikka pitää marsuja, sillä he tarvitsevat paljon raikasta ilmaa jotta hengitystietulehduksia tai aivasteluita.

      Taikakuutio häkissä kannattaa käyttää mukana tulevia kiinnikkeitä, mutta myöskin jokaisen kiinnikkeen ala tai yläpuolelta vahvistaa liitos nippusiteellä, niin sitten esim siivotessasi tai marsujen riehutessa ei häkki lähde sortumaan. Kolmelle marsulle 4x2 taikakuutiota pohjapinta-alana on mielestäni minimi. Jos rakennat kahteen kerrokseen niin laskenallisesti tilaa pitäisi olla enemmän, sen takia että edes jommassa kummassa kerroksessa heillä olisi tilaa spurttailla.

      Agrimarketista saa halvalla isoja paaleja puruja jos menee kassalle ja pyytää purupölkkyä. Puru pölisee jonkin verran ja saattaa kuivattaa huoneilmaa ja saada marsut ja sinut aivastelemaan, mutta me ratkaisimme tämän ongelman ilmanpuhdistus-laitteella :)

      • Mooo

        Tietenkin marsut SELVIÄVÄT vaikka 50cm x 50cm aitauksessa, mutta kyse onkin siitä, että tahdotko nähdä marsusi aktiivisina ja leikkiväisinä vai masentuneina ja ainoastaan ruoka-aikaan hereillä..


    • vinkku

      mun marsuil on ollu tähän asti semmone 120x57 tehdashäkki ja ny sit ostin taikakuutioita ja niist tehään niille ny sit 2mx80cm kokone häkki johon tulee vielä pieni yläkerta

    • rakkaatmarsut<3

      hah iha surkeeta pitää marsu raukkoij jossai pienes 120x50 tehashäkis missä ne ei mahdu ees liikkuu!mulla ainaki on 2 marsulla sellane taikkishäkki jonka mitat on jotai 150x70 (nojooo ei ees oo paljoo isompi mutta so what?) ja siin on yläkerta joka on jotai 70x35 ja marsut pääsee JOKAPÄIVÄ n.2 tunniks juoksee vapaana:)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      19
      1651
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      29
      1319
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      64
      1224
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1122
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      28
      1066
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1046
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      11
      1036
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1009
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1001
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      2
      996
    Aihe