Joku täällä väitti

zyrt

että Late Johansson ei ollut uskovainen kun murhansa teki. Tässä video

http://www.youtube.com/watch?v=PdKJvhnjiSM&feature=related

Siinä hän sanoo, että on aina "tiennyt" että jumala on. Joten mikä ateisti sellainen muka on. Tuo sälli on laskelmoiva kriminaali joka haluaa armahduksen elinkautisestaan, ja siksi se riiputtaa ristiä kaulalla ja puhuu tsiisuksesta.

32

162

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maarit pappi: Toisen ihmisen uskomiseen pitää vain luottaa. Meillä ei ole valitettavasti olemassa uskovuus-mittareita, joilla puolueettomasti voitaisiin sanoa jonkun todella uskovan tai pluffaavan. Ainoastaan Jumala tietää sydämemme todellisen tilan. Suljen Laten taistelun rukoukseeni.

      • ??

        " Siinä hän sanoo, että on aina "tiennyt" että jumala on."

        Saatanakin tietää, että JUMALA ON ! Mutta silti ei palvele häntä.

        On eriasia sanoa tietävänsä jotain, kuin tehdä sitä minkä tietää OIKEAKSI !


    • zyrt

      Mitä sitten jos joku uskoo johonkin jumalaan? Tekeekö se Maarit sinun mielestäsi ihmisestä jollain tavalla paremman? Jos vielä voisit antaa todisteen edes yhdestä jumalasta, niin kiitoksia vaan kovasti.

      Täällä kuitenkin joku huusi, ettei Late Johansson "ollut uskossa" murhat tehdessään, vaan vasta kun sai elinkautistuomion. Sitä paitsi, sinun jumalastasi en kovin korkeita moraalipisteitä antaisi. Kai te teologisessa aloititte raamatun ensilehdiltä?

    • Maarit pappi: Juu Raamattu alkaa luomisesta, kauniista ylistyslaulusta Luojallemme, että teki meille maailman ja meidät loi Jumalan kaltaisiksi.

      Jumalaa ei voi todistaa, koska Hän on Jumala. Jos hänet voisi todistaa, ei hän sitä olisi. Siihen on vain tyytyminen.

      • juutas.

        Saunatonttua ei voi todistaa, koska Hän on Saunatonttu. Jos hänet voisi todistaa, ei hän sitä olisi. Siihen on vain tyytyminen.

        Amen....


        Oikeasti. Miten jotain noin falskia joku tosissaan(?) voikin kirjoitella)


      • Spagettihirviö

        "Jumalaa ei voi todistaa, koska Hän on Jumala. Jos hänet voisi todistaa, ei hän sitä olisi. Siihen on vain tyytyminen. "

        Millä lailla Jumala poikkeaa kaikista muista olioista, vaikka spagettihirviöstä, joita ei myöskään voi todistaa?


      • Mirka ...

        Jumalaa ei voi todistaa, koska Hän on satua ja höpötystä.

        Ole rehellinen, Maarit.


      • zyrt

        Loi maailman Ussherin laskujen mukaan joskus vuonna 4044 eaa. Uskotko sinä siihen, että maailmankaikkeuden loi joku mieheksi väitetty henki, joka oli olllut ikuisuuden olemassa ja sitten ykskaks päätti luoda maailmankaikkeuden. Jos siis näin, niin missä se jumala oli ennen kuin hän päätti luoda kaiken. Missä se oli ennen kuin oli mitään?

        "Ussher tuotti suuren määrän uskonnollisia kirjoituksia. Niistä kuuluisin on Annales veteris testamenti, a prima mundi origine deducti ("Vanhan testamentin aikakirjat, johdettuna maailman alkuhetkistä"), joka julkaistiin vuonna 1650. Tässä teoksessa hän esitti kuuluisan väitteensä, jonka mukaan maailma luotiin sinä iltana, joka edelsi päivämäärää 23. lokakuuta vuonna 4004 eaa. Yleensä kellonajan siteerataan virheellisesti olleen joko 9.00 aamulla, keskipäivä tai kello 21.00 illalla 23. lokakuuta"

        http://fi.wikipedia.org/wiki/James_Ussher


      • zyrt
        zyrt kirjoitti:

        Loi maailman Ussherin laskujen mukaan joskus vuonna 4044 eaa. Uskotko sinä siihen, että maailmankaikkeuden loi joku mieheksi väitetty henki, joka oli olllut ikuisuuden olemassa ja sitten ykskaks päätti luoda maailmankaikkeuden. Jos siis näin, niin missä se jumala oli ennen kuin hän päätti luoda kaiken. Missä se oli ennen kuin oli mitään?

        "Ussher tuotti suuren määrän uskonnollisia kirjoituksia. Niistä kuuluisin on Annales veteris testamenti, a prima mundi origine deducti ("Vanhan testamentin aikakirjat, johdettuna maailman alkuhetkistä"), joka julkaistiin vuonna 1650. Tässä teoksessa hän esitti kuuluisan väitteensä, jonka mukaan maailma luotiin sinä iltana, joka edelsi päivämäärää 23. lokakuuta vuonna 4004 eaa. Yleensä kellonajan siteerataan virheellisesti olleen joko 9.00 aamulla, keskipäivä tai kello 21.00 illalla 23. lokakuuta"

        http://fi.wikipedia.org/wiki/James_Ussher

        Tämä oli Maaritille.


      • zyrt
        juutas. kirjoitti:

        Saunatonttua ei voi todistaa, koska Hän on Saunatonttu. Jos hänet voisi todistaa, ei hän sitä olisi. Siihen on vain tyytyminen.

        Amen....


        Oikeasti. Miten jotain noin falskia joku tosissaan(?) voikin kirjoitella)

        Meidän on siis tyydyttävä saunatonttuun, vaikka sitä ei voi todistaa todelliseksi. Hyviä löylyjä kaikille saunojille:)


      • Nasse.
        zyrt kirjoitti:

        Meidän on siis tyydyttävä saunatonttuun, vaikka sitä ei voi todistaa todelliseksi. Hyviä löylyjä kaikille saunojille:)

        Kiitos, menenkin saunaa, vaikken tonttuun uskokaan.

        Mutta uskislogiikkaa siteeratakseni "Mitä se haittaa jos varmuuden vuoksi kuitenkin hiukan uskon"

        Mintumaaria zyrtille ja muille!


      • zyrt
        Nasse. kirjoitti:

        Kiitos, menenkin saunaa, vaikken tonttuun uskokaan.

        Mutta uskislogiikkaa siteeratakseni "Mitä se haittaa jos varmuuden vuoksi kuitenkin hiukan uskon"

        Mintumaaria zyrtille ja muille!

        Tänkjuu veri meni. Minä en usko varmuuden vuoksi yhtään mihinkään mikä ei uskottavalta vaikuta.


      • Mirka...

        Jumalaa ei voi todistaa koska se on satua ja höpötystä. Jos joku uskoo aivopesun johdosta tähän jumalaan, ei todista jumalaa millään tavalla todeksi. Vainoharhaisuus on todistettavissa oleva tosiasia.


      • Löylyjä itselles
        zyrt kirjoitti:

        Meidän on siis tyydyttävä saunatonttuun, vaikka sitä ei voi todistaa todelliseksi. Hyviä löylyjä kaikille saunojille:)

        Voi miten typerää ja alhaista!


      • zyrt
        Löylyjä itselles kirjoitti:

        Voi miten typerää ja alhaista!

        Jos minulle tarkoitit kommenttisi, niin mitä typerää ja alhaista kirjoitin?


      • zyrt
        Mirka ... kirjoitti:

        Jumalaa ei voi todistaa, koska Hän on satua ja höpötystä.

        Ole rehellinen, Maarit.

        Papin toimenkuvaan ei kuulu olla rehellinen...


      • possu 6
        Nasse. kirjoitti:

        Kiitos, menenkin saunaa, vaikken tonttuun uskokaan.

        Mutta uskislogiikkaa siteeratakseni "Mitä se haittaa jos varmuuden vuoksi kuitenkin hiukan uskon"

        Mintumaaria zyrtille ja muille!

        Mene, läskiperse pesulle.....................


      • poiuytr

        "Jumalaa ei voi todistaa, koska Hän on Jumala. Jos hänet voisi todistaa, ei hän sitä olisi. Siihen on vain tyytyminen."

        Tajuatko kommenttisi ristiriitaisuuden? Väität että jumalaa ei voi todistaa ja väität että "hän" on. Mitä järkeä tuossa on?


    • 744784784748478

      minä uskon että late on vilpittömästi uskossa. mutta miksi hän tulee uskoon vasta tosipaikassa eli vankilassa on eri asia. ja hieman erikoista hänen puheissaan on sekin että hän keskittyy vain itseensä ja pelastukseensa ja siihen miten hienoa on ollut uskossa. entäs ne jotka kuolivat? joutuiko he helvettiiin kun ehtivät varmasti kuolla ennen uskoon tuloaan. jos olisi elonpäiviä ollut olisi voinut paukahtaa uskoon ja pelastua

      • zyrt

        Johansson yrittää kaiketi saada armahduksen elinkautisestaan. Minä en tuollaista vapaaksi päästäisi, eikä uskovaisuus ole syy sellaista antaa.

        Alibi-lehden kannessa oli lööppi: ex-jengipomo Late Johanssonin tilitys: murhat pelastivat minut.

        Voiko sairaammin sanoa?


    • Johanson sanoo näin uskoon tulonsa jälkeen City-lenden haastattelussa:

      "NBK:n perussääntö oli Matteuksen evankeliumin seitsemännen luvun kahdestoista jae:"Sen tähden kaiken sen minkä toivoisitte muiden tekevän teille, tehkää se heille." Kun ammuin vasikkaa päähän, lähdin siitä, ettei ketään saa kiduttaa tai härnätä. Jos tapetaan, niin tapetaan kerralla."

      http://www.city.fi/artikkeli/Lauri Johansson/2640/

      Mitä tuohon nyt voisi sanoa? Uskova voi tulkita Raamattua näköjään aivan tahtonsa mukaan ja pitää sitä sitten armollisuuden osoituksena.

      • zyrt

        Jaa. Eli Matteuksen evankeliumi oli Laten sääntönä.


      • zyrt kirjoitti:

        Jaa. Eli Matteuksen evankeliumi oli Laten sääntönä.

        Itse en ymmärrä tuota Raamatuntulkintaa koska minulla ei ole Pyhää Henkeä. Jostakin syystä yksikään sellaisen omaava ei halua asiaa avata.

        Tässä olisi loistava tilaisuus palstan pertsoille, yakeille, tmiveille, jaakobeille ja luminarskuille kertoa meille mitä moinen PH:n täyttämän ihmisen kommentti nyt sitten selkokielellä tarkoitta.

        Todennäköisesti ei kommentoida kuitenkaan lainkaan.


      • zyrt
        a-teisti kirjoitti:

        Itse en ymmärrä tuota Raamatuntulkintaa koska minulla ei ole Pyhää Henkeä. Jostakin syystä yksikään sellaisen omaava ei halua asiaa avata.

        Tässä olisi loistava tilaisuus palstan pertsoille, yakeille, tmiveille, jaakobeille ja luminarskuille kertoa meille mitä moinen PH:n täyttämän ihmisen kommentti nyt sitten selkokielellä tarkoitta.

        Todennäköisesti ei kommentoida kuitenkaan lainkaan.

        Ne ei osaa selittää uskontoaan, siksi ne ei vastaa kysymyksiin. Mutta tämä että tapetaan kerralla ei oikein natsaa sen kanssa että jeesusta kidutettiin kai kolme päivää ristillä.


      • zyrt
        a-teisti kirjoitti:

        Itse en ymmärrä tuota Raamatuntulkintaa koska minulla ei ole Pyhää Henkeä. Jostakin syystä yksikään sellaisen omaava ei halua asiaa avata.

        Tässä olisi loistava tilaisuus palstan pertsoille, yakeille, tmiveille, jaakobeille ja luminarskuille kertoa meille mitä moinen PH:n täyttämän ihmisen kommentti nyt sitten selkokielellä tarkoitta.

        Todennäköisesti ei kommentoida kuitenkaan lainkaan.

        a-teisti

        "Tässä olisi loistava tilaisuus palstan pertsoille, yakeille, tmiveille, jaakobeille ja luminarskuille kertoa meille mitä moinen PH:n täyttämän ihmisen kommentti nyt sitten selkokielellä tarkoitta."

        - Jos ne ovat jossain uskovaisten suvijuhlilla.


      • a-teisti kirjoitti:

        Itse en ymmärrä tuota Raamatuntulkintaa koska minulla ei ole Pyhää Henkeä. Jostakin syystä yksikään sellaisen omaava ei halua asiaa avata.

        Tässä olisi loistava tilaisuus palstan pertsoille, yakeille, tmiveille, jaakobeille ja luminarskuille kertoa meille mitä moinen PH:n täyttämän ihmisen kommentti nyt sitten selkokielellä tarkoitta.

        Todennäköisesti ei kommentoida kuitenkaan lainkaan.

        no eikös se Late tuolla tarkoita, että jos hän itse olis ollut vasikka niin hänkin ois halunnut että ammutaan heti kuoliaaksi eikä jätetä kärsimään.


      • cwire_ kirjoitti:

        no eikös se Late tuolla tarkoita, että jos hän itse olis ollut vasikka niin hänkin ois halunnut että ammutaan heti kuoliaaksi eikä jätetä kärsimään.

        Näinkin voi olla...

        Kyse ei ole kuitenkaan siitä vaan siitä kuinka näköjään mitä tahansa tekoja voidaan puolustella Raamattuun vedoten, tässä tapauksessa osoitetaan jonkinlaista armollisuuta jälkikäteen vaikka kyse on murhista.

        Mielestäni lausuma on vain aika käsittämätön itseään uudestisyntyneeksi tituleeravan suusta. Mutta ehkä en vain ymmärrä uudestisyntymän syvintä olemusta.


      • zyrt
        a-teisti kirjoitti:

        Näinkin voi olla...

        Kyse ei ole kuitenkaan siitä vaan siitä kuinka näköjään mitä tahansa tekoja voidaan puolustella Raamattuun vedoten, tässä tapauksessa osoitetaan jonkinlaista armollisuuta jälkikäteen vaikka kyse on murhista.

        Mielestäni lausuma on vain aika käsittämätön itseään uudestisyntyneeksi tituleeravan suusta. Mutta ehkä en vain ymmärrä uudestisyntymän syvintä olemusta.

        Sinä et ilmeisesti ole saanut "pyhän hengen" lahjaa ymmärtää raamatun mongerruksia.


    • mutta kun Raamatussa lukee myös että älä tapa, niin ei sieltä voi vain poimia jotain semmoista mikä miellyttää itseä ja perustella tekojaan sillä ja sen on Late uskoontulon jälkeen tajunnut

      • Älä tapa paitsi

        Joku väitti minulle hiljan, että jatkosodan juoksuhaudoissa ei olisi ollut yhtään ainoaa ateistia.

        Mutta jos kerran uskovan käsky on että "Älä tapa", niin ei siellä sitten voinut olla yhtään ainoaa uskovaakaan, koska ihan kaikki tappoivat minkä vain kerkisivät.

        Joten keitähän siellä sitten oli? Ei siis yhtään uskovaa, eikä yhtään ateistia.
        Vai oliko se raamatun käsky kuitenkin muotoa "Älä tapa, paitsi..."

        Paitsi että ei niissä alkuperäisissä käskyissä ole mitään kohtaa "paitsi".
        Kaikki ne paitsi-selitykset ovat uskovat ihmiset myöhemmin sinne lisäilleet.
        Kun huomasivat että ei niitä kaikkia muuten pysty mitenkään noudattamaan.


      • 14+15
        Älä tapa paitsi kirjoitti:

        Joku väitti minulle hiljan, että jatkosodan juoksuhaudoissa ei olisi ollut yhtään ainoaa ateistia.

        Mutta jos kerran uskovan käsky on että "Älä tapa", niin ei siellä sitten voinut olla yhtään ainoaa uskovaakaan, koska ihan kaikki tappoivat minkä vain kerkisivät.

        Joten keitähän siellä sitten oli? Ei siis yhtään uskovaa, eikä yhtään ateistia.
        Vai oliko se raamatun käsky kuitenkin muotoa "Älä tapa, paitsi..."

        Paitsi että ei niissä alkuperäisissä käskyissä ole mitään kohtaa "paitsi".
        Kaikki ne paitsi-selitykset ovat uskovat ihmiset myöhemmin sinne lisäilleet.
        Kun huomasivat että ei niitä kaikkia muuten pysty mitenkään noudattamaan.

        "Joku väitti minulle hiljan, että jatkosodan juoksuhaudoissa ei olisi ollut yhtään ainoaa ateistia."

        Kyllä siellä oli. Esimerkiksi minun isäni.


    • mooses

      nyt juuri hiffasin että pahuushan se todistaa Jumalan olemassaolon ! Pakko olla pääsinkeino synneistä! Ja siksi onpi Jeesus, jos ei olis pahaa oltais paratiisis jne. Nyt ei olla ja se on nähtävissä mutta avot Herra vapahti meidät. Minä uskovainen.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1858
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1798
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      117
      1771
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      70
      1567
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1246
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1128
    9. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    10. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1112
    Aihe