Käyttöjärjestelmän uudelleen asennus

APUATARVITAA

MITEN käyttöjärjestelmän uudelleen asennus tehdään ilman windows-LEVYÄ? En saanut mtiään levyä kannettavani mukana, ihmettelen vaan miten oikein voin tehdä sen??? Kun ei ole hajuakaan mistä aloitan. Apua!

27

8773

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nykyään Windows koneiden mukana ei tule enää asennuslevyä, vaan ne pitää tehdä itse heti koneen oston jälkeen koneella olevalla ohjelmalla. näitä levyjä kutsutaan palautuslevyiksi.

      Windowsin voi palauttaa täältä: Ohjauspaneeli->Järjestelmä ja suojaus->Varmuuskopioi ja palauta->Palauta järjestelmäasetukset tai tietokone->Palautuksen lisämenetelmät->Palauta tietokone sen alkutilaan

      Näin siis Windows 7 käyttiksessä. Järjestelmän voi myös palauttaa F2 tai F10 painikkeella ennen Windowsin käynnistymistä. Tarkat ohjeet löytyy koneen ohjeesta.

      • Victor Loser

        Jaa eikö tule. No miksi mulla sitten tuli asennuslevyt mukana, ja monella mun kaverilla? Et taida tietää mistään mitään, vapunen.


      • sadekieli
        Victor Loser kirjoitti:

        Jaa eikö tule. No miksi mulla sitten tuli asennuslevyt mukana, ja monella mun kaverilla? Et taida tietää mistään mitään, vapunen.

        No ei vaan tule.
        Ei tullu mulle eikä monelle mun kaverille asennuslevyt mukana.
        Et taida sinäkään tietää kaikkea, ainakaan tästä asiasta, #Victor Loser


      • Victor Loser
        sadekieli kirjoitti:

        No ei vaan tule.
        Ei tullu mulle eikä monelle mun kaverille asennuslevyt mukana.
        Et taida sinäkään tietää kaikkea, ainakaan tästä asiasta, #Victor Loser

        Jaa, ettei mulle tullut asennuslevyt, vai? No onpa outo väite, ehkä itse tiedän paremmin. Sadekieli taitaa olla vähän pihalla, kaikesta. Tiedän senkin ettei markettirimpuloihin tule asennuslevyjä. Kyse olikin nyt siitä, että vapunen väittää, ettei mihinkään koneisiin tule asennuslevyä. Ehkä tämän tajuat noilla herneaivoillas.


      • joo, sama vika
        Victor Loser kirjoitti:

        Jaa, ettei mulle tullut asennuslevyt, vai? No onpa outo väite, ehkä itse tiedän paremmin. Sadekieli taitaa olla vähän pihalla, kaikesta. Tiedän senkin ettei markettirimpuloihin tule asennuslevyjä. Kyse olikin nyt siitä, että vapunen väittää, ettei mihinkään koneisiin tule asennuslevyä. Ehkä tämän tajuat noilla herneaivoillas.

        täällä, dell inspiron 1545 koneen mukana tuli nippu levyjä, win-7 asennuslevy yhtenä niistä, en kuitenkaa mennyt kauppiaalle valittamaan asiasta ..


      • rsthjdghifog
        Victor Loser kirjoitti:

        Jaa eikö tule. No miksi mulla sitten tuli asennuslevyt mukana, ja monella mun kaverilla? Et taida tietää mistään mitään, vapunen.

        pidä vittu pääs kii huora


      • Itkettääyhyy

        Ei kaikkiin koneisiin tulekaan levyjä mukana. Jossain malleissa ne pitää / voi Tilata erikseen. Yleensä koneissa on ns. "Sisäinen palautusosio" piilotettuna. Sieltä voi palauttaa koneen tehdasasetuksiin. (edellyttäen että sitä palautus osiota ei ole poistettu esim. Alustamalla KOKO kiinto levy.


    • Paskaperse

      Riippuu koneen merkistä. Asukseen tuli asennuslevy, HP:n piti ite tehdä.

    • Niin. Harvoin kuluttajakoneiden mukana tulee asennuslevyä. Joskus tosin Samsungin ja Asuksen mukana voi tulla.

      • dell-in mukanakin

        tulee nippu levyjä, ei ehkä niiden kaikkien halpismallien mukana kuitenkaan ..


      • Victor Loser

        No, heh, tulee Fujitsunkin mukana. Mistä moinen väite sikiää, oletko mukana kuluttajabisneksessä?


    • Hook [3]

      Pakko warettaa, kun ei asennuslevyjä tule.

    • tässä näin

      Mulla on koneen kiintolevyllä RECOVERY-osio jolta uudelleenasennuksen voi tehdä. Ohjekirjassa kerrotaan että tässä painetaan uudelleenkäynnistyksessä F9 jolloin päästään uudelleenasennukseen.

    • Melkein kaikissa on kyseinen osio, mutta silti palautuslevyt kannattaa tehdä.. Tuttavani koneelle tuli aika paha virus, joka sekoitti koko palautusosion.. Windowsia ei siis saanut palautettua eikä levyjä oltu tehty.

    • !

      Uusia Windows7 DVD-levyjä saa kaupasta hintaan n.120 - 130€. Ne ovat konekohtaisia (OEM) eli yksi per kone.

      • silkkaa-säästöä

        Netistä saa ilmaisen .ISOn sekä 32- että 64-bitt. versiona laillisesti kun vain viitsii ladata.
        Hieman editoituna sillä voi asentaa minkä hyvän arkkitehtuurin Windows 7:n.
        Aktivointi onnistuu helposti jos vaan on hyväksyttävä lisenssi.


    • emachiness

      Windows XP palautus lähtee käyntiin kun koneen käynnistyessä painaa F11 nappia.

    • HETIMMITEN LEVYT

      KYLLÄ NE LEVYT on aina recovery osiolla mut ne pitäs polttaa dvd levyyn, kaikissa business malleissakaan ei tule mukana prässättyjä levyjä vaan ne on poltettava. ASUS, HP merkeissä on ainakin itse poltettavia, acerissa samoin........ Asuksen pöytäkoneessa oli 5 levyä imageja joista osa on office yms. tryout lisenssejä eli toimii kuukauden pari ostamatta lisenssin erikseen.

    • Niin ja sen koneen merkki ja käyttis oli?

      Pane googleen koneen merkki ja sana recovery. Yleisesti koneella on palautusosio, johon pitäisi päästä. Siihen on joku näppäinyhdistelmä, jota pitää painaa käynnistyksen yhteydessä. Joskus se on normaalissa Widowsin käynnistysvalikossa, johon pääsee F8:lla.

      Muista, että tässä prosessissa menetät datasi, joten ota se talteen. Kiinnitä erityistä huomiota sähköpostiviesteihin ym. dataan, josta et oikein tiedä, mihin se on tallennettu. Toisissa järjestelmissä on mahdollisuus säästää data, mutta tämän toteutus voi olla huono. Esimerkiksi minun Emachines kopioi säästettävän datan, mikä luonnollisesti epäonnistuu tilan puutteeseen.

    • 10+
      • shgjjklkl

        olipa aloittajalle PALJON apua


      • RWlgri
        shgjjklkl kirjoitti:

        olipa aloittajalle PALJON apua

        Jaha. On taas viikonloppu ja kaikenkarvaiset häiriköt ryömivät esiin koloistaan nostelemaan vanhoja viestiketjuja esiin.


      • TimoTT

        Helpommalla pääsee, kun Syspreppaa (google!) winkun sitten kun se on sillä hollilla (päivitetty, kaikki sen koneen tarpeelliset ajurit asennettu, yms) kun pitääkin, niin pysyy image järjellisen kokoisenakin. Kaikki vermeetkin tuohon löytyy suoraan Windowsista.


    • hajaja

      minulla ei tullu asennus levyä tietokone on aser ei tulluut

      • hou

        Jaa'aha.


    • Kannettavienkäyttäjä

      HP W7 Probookin mukana ei ole tullut levyjä.Kiintolevy on osioitu kolmeen erilliseen osaan,C, Tools ja Recovery jossa on alkuperäinen versio käyttöjärjestelmästä. Palautuspisteitä on koneessa,tekee automaattisesti ennen W päivityksiä, joilla voi palauttaa koneen johonkin edelliseen toimivaan tilaan jos tulee joku häiriö. Kannattaa yrittää sitä ensin. Itse en ole tehnyt levyjä koskaan,enkä ole joutunut tehdas asetuksilla laittamaan yhtäkään konetta.

      • ääääääääääääööööööööö

        Kyllä probookien mukana tulee käyttöjärjestelmän asennuslevy. Ajurilevy taitaa tulla myös.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5046
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3317
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1452
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1295
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      1000
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      748
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe