Kodin ja itsensä puolustaminen.

munkotiineitulla

Hei vaan!

Kuinka kotiaan ja itseään saa puolustaa? Onko kaikki keinot sallittuja? Mulla on tällä hetkellä tilanne, että tiedän että mun kotiin ollaan tulossa pahoinpitelemään mut niin miten saan toimia tilanteen tullessa?

Poliisit ovat tietoisia asiasta, mutta asun ihan kaupungin laidalla ja heillä tänne tulo kestää sen 15 minuuttia. Mutta mitä jos en pysty soittamaan hätänumeroon ja poliisit eivät tulekkaan. Kuinka rajuja otteita itsensä puolustamiseen saa käyttää? Että kannattaako tässä nukkua leipäveitsi tyynyn alla vaiko pesäpallomaila sängyn vieressä..

Niin ja onko teillä mitään hyviä vinkkejä, miten kannattaisi puolustautua. Ensin varmaan potku munille ja spray-maalia silmiin ja sitten karkuun.

39

4013

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ......

      Jos mun himaan joku tunkeutuisi niin kyllä mä kaikkia keinoja käyttäisin.

    • 14

      Laissa ei luetella erikseen mitä keinoja saa käyttää. Sääntönä on se, että puolustaa saa, kunhan jälkikäteen arvostelle puolustuskeinoa voidaan pitää hyväksyttävänä.

      • Anonyymi

        Moro
        Kun puolustaudut kotonasi kaikki keinot pitää olla lain sallimia koska ketään asiaankuulumatonta ei kotonasi saa olla. Auttava virkavalta voi olla vaikka esim. 2,5 tunnin päässä eikä edes välttämättä ota avunpyyntöö tosissaan. Varsinkin jos on aempiakin hälytykssiä osoitteeseen ja varmistamatta on jäänyt niidenkin aiheellisuus tai aiheettomuus.
        Usko avunsaamiseen mennee ja jäljelle jää vain yrittää pärjätä oli laillista tahi ei.
        Erityisen moni itseään puolustanut on joutunut tuomituksi rangaistukseen. Sanon, että liian moni.
        Näyttä että tapauksen tutkinnat hyvinkin vähälle huomiolle.


    • fsjal

      Itte en lähtis leipäveitsellä hutkimaan. Mitä vähemmän pysyviä vammoja sen parempi. Kato rikoslaista hätävarjelupykälä jos haluut tulkita ite pykälän omalla tavallas.

      • Anonyymi

        Entäs jos ite saat siitä kakkopuukosta. Arkusta on hyvä olla hiljaa pysymättömienki vammoje kans. Rikoslain hätäparjelupykälät jättää kaikki päätöksenteon "asiantuntijoille". Tuomiot on viimevuosina suosineet että aina on syyllinen se joka tuottaa mahd. ryöstäjälle ruumiinvamman. Vaikka voi ilman puolustautumista menettää henkensä. Siksi nykyinen laki ei tältä osin toimi. Jossitella on aina helppoo jälkikätteen. Ja tuomita.


    • Faktatietoa

      "4 § (13.6.2003/515)
      Hätävarjelu

      Aloitetun tai välittömästi uhkaavan oikeudettoman hyökkäyksen torjumiseksi tarpeellinen puolustusteko on hätävarjeluna sallittu, jollei teko ilmeisesti ylitä sitä, mitä on pidettävä kokonaisuutena arvioiden puolustettavana, kun otetaan huomioon hyökkäyksen laatu ja voimakkuus, puolustautujan ja hyökkääjän henkilö sekä muut olosuhteet.

      Jos puolustuksessa on ylitetty hätävarjelun rajat (hätävarjelun liioittelu), tekijä on kuitenkin rangaistusvastuusta vapaa, jos olosuhteet olivat sellaiset, ettei tekijältä kohtuudella olisi voinut vaatia muunlaista suhtautumista, kun otetaan huomioon hyökkäyksen vaarallisuus ja yllätyksellisyys sekä tilanne muutenkin."

      Lähde: http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1889/18890039001/

      • Uhri57

        Lakimieheni ja saamani tuomion perusteella hätävarjelupykälä on täysin kuollut Suomessa.

        Suomessa kun puolustat henkeäsi, niin vastapuolen saamien vammojen perusteella sinut tuomitaan aina pahoinpitelystä, törkeästä pahoinpitelystä tai taposta. Hätävarjelu on toki sallittua mutta vastapuoli ei saa saada mitään vammoja.


      • Näin se vain on
        Uhri57 kirjoitti:

        Lakimieheni ja saamani tuomion perusteella hätävarjelupykälä on täysin kuollut Suomessa.

        Suomessa kun puolustat henkeäsi, niin vastapuolen saamien vammojen perusteella sinut tuomitaan aina pahoinpitelystä, törkeästä pahoinpitelystä tai taposta. Hätävarjelu on toki sallittua mutta vastapuoli ei saa saada mitään vammoja.

        Älä valehtele. Korkeimmassa oikeudessa on ollut lukuisia ennakkotapauksia joissa on käytetty tappavaa voimaa hätävarjelutilanteessa eikä mitään tuomiota ole tullut. Sinä olet käyttänyt liiallista voimaa, sen takia olet saanut tuomioita

        Jos kotiin tulee turvalukon läpi veitsellä aseistautunut hyökkääjä voi silloin käyttää ampuma-asetta. Mieluusti jalkaan mutta mikäli hyökkääjä on lähellä ylemmäksikin voi ampua eikä mitään tuomiota saa.


      • Anonyymi
        Näin se vain on kirjoitti:

        Älä valehtele. Korkeimmassa oikeudessa on ollut lukuisia ennakkotapauksia joissa on käytetty tappavaa voimaa hätävarjelutilanteessa eikä mitään tuomiota ole tullut. Sinä olet käyttänyt liiallista voimaa, sen takia olet saanut tuomioita

        Jos kotiin tulee turvalukon läpi veitsellä aseistautunut hyökkääjä voi silloin käyttää ampuma-asetta. Mieluusti jalkaan mutta mikäli hyökkääjä on lähellä ylemmäksikin voi ampua eikä mitään tuomiota saa.

        Hei Tosimies.
        Laitappas tänne niitä julkiseen niitä tapauksia. Ja miksi tarvittaan esim. ns. turvalukko. Kyllä kaikkien pittää tietää että on ovi lukittuna nin sinne eio kutsumatta kellään asiaa. Siis ilman turvalukkoo. Koti on paikka jonne EI ole rikollisilla mitään asiaa.
        Kyllä ne kutsumattomat "vieraat" tietää sen oikeen hyvin muttaeivät noteeraa.
        Niin minunkin kotonani joskus vuosia sitten kävi. Virkavalta ei vaivautunu edes paikanpäälle. Kannattas kattoo enneku kovi ylleistää.
        Aini montakos niitä KKO tapauksia olika?


    • Yxmummovaa

      Hanki ovisilmä, äläkä avaa ovea tuntemattomille tai vaarallisille tutuille. Laita varmuusketju oveen ja pidä kytkettynä. Onko yleisesti saatavissa sellaisia hälytysrannekkeita, joita yksin asuvat vanhukset käyttävät? Hanki sellainen.

      • 1213

        Kiltti rottweiler pitää huolen, että saa nukkua rauhassa. On uskollisempi ja nopeampi tarvittaessa, kuin rannekkeet ja poliisien odottelut.


      • syötän raakaa lihaa
        1213 kirjoitti:

        Kiltti rottweiler pitää huolen, että saa nukkua rauhassa. On uskollisempi ja nopeampi tarvittaessa, kuin rannekkeet ja poliisien odottelut.

        Oman rotikkani äänikin ja koko painollaan tömähdys ovea vasten ovat sellaiset, että sisään ei taatusti tulla asuntoon.


      • Varautukaa suomalaiset
        1213 kirjoitti:

        Kiltti rottweiler pitää huolen, että saa nukkua rauhassa. On uskollisempi ja nopeampi tarvittaessa, kuin rannekkeet ja poliisien odottelut.

        Rottweiler ihan hyvä,varsinkin kulmahousut pelkää!Itse olen hankkinut muutaman liiketunnistimella(myös pimeällä)toimivan valvontakameran ja laittanut huomaamattomiin paikkoihin!Hyvin näkyy pihapiirissä käyneiden silmänvalkuaiset,auton rekkarit ym.Kamerat ovat johdottomia,ja voi kytkeä nettiin voi katsoa isolta näytöltä,toimivat myös pakkasissa!Kohtuuhinnalla!


      • Anonyymi

        Moro
        Ne jokka haluaa sun pirttiis tulla niei auta ovisilmät eikä oven avaamattomuus. Olipa lapsellisia neuvoja jos joku tosielämässä haluaa jokun kotiin mennä. Eiees hälytysjärjestelmä.


    • munkotiineitulla

      Asun omakotitalossa, jossa ulko-ovessa on suuri ikkuna. Ei taida paljon varmuusketjut auttaa, kun tuo ikkuna on niin helposti rikottavissa. Oven olen kyllä pitänyt lukittuna jatkuvasti ja vara-avainta en enää säilytä ulkona. Mulla on myös tanskandogi, mutta en tiedä onko siinä luonnetta puolustaa mua. Raukka kun on niin arka ja säikähtelee jokaista pientä rasahdustakin. Mutta en tiedä miten suhtautuu sitten, jos joku päälleni käy. Ja onhan tuo koiran koko jo semmoinen, että useimmat säikähtävät jo sitä.

      Tällä hetkellä olen nukkunut pesäpallomaila sängyn vieressä. Kyllä kai sillä saa ensimmäiseltä jätkältä tajun pois, kun kunnolla pamauttaa päin näköä. Mut perkele ku ei tiiä kuinka monta niitä on sieltä tulossa..

      • Oma moka!

        kannattais miettiä miten ite ensin käyttäytyy jos ei halua saada turpaan.


      • efrgtwrefweqrasdfasd

        jo ihan murtovarkaiden varaltakin tuollaisessa ovessa kannattaa vaihtaa sisäpuolen avausvivun tilalle lukkopesä. on liian helppoa lyödä lasi paskaksi ja avata ovi. tuon lisäksi lasin tilalle voi laittaa pleksin hankaloittamaan murtautumista. tai listoilla lasin taakse, jos helpolla haluaa päästä.


    • munkotiineitulla

      Vaikka asiahan ei tietenkään sinulle Oma moka! kuulu niin haluan silti valoittaa tilannetta. Minua kohtaan tehtiin rikos, josta ilmoitin poliisille ja nyt nämä kaverit haluavat kostaa minulle "vasikoinnista".

      Omasta mielestä en ole tehnyt mitään väärin. Halusin vain saada oikeutta tuossa ensimmäisessä jutussa.

      • Hkapjpoae

        Oikein oot tehny! Mun kaverin emäntä joutu aikoinaan hakatuks ja raiskatuks ja siinä sivussa nää jätkät vielä pies sen koirankin hengiltä. Muija teki tottakai teki rikosilmotuksen siitä ja sai ees vähäsen oikeutta ittelleen. Kova paikka se oli muijalle ja eikä se koskaa pääse ylite tosta tapahtumasta. Mut tietäpähän nyt kylillä vielä tänäki päivänä, että mitä p*skoja nää jätkät on!! Sillo ku tää tapahtuma tuli julki nii kyllä läks jätkiltä perheet/tyttöystävät/kaverit kävelemää ja minkää näköstä kunnioitusta eivät tuu ikinä täällä päin saamaa.

        Mä toivon, ett sulle ei oo mitää näi pahaa tapahtunu ja et ne jätkät ymmärtäis olla tulematta sun luokse. Tää koko v*tun vasikointi homma on nii naurettavaa täällä suomessa. Ei hyvä luoja huhhuh. Täällä yritetää olla nii p*rkelee kovia jätkiä, mut menisivät jätkät kahtoo sitä meininkiä vaikka tuonne itä naapurii niin näkisivät mitä se oikeesti on.

        Kovasti tsemiä sulle ap!


    • nykyaikana
      • Oma moka!

        Vasikka :D tääl päin kans tollaset saa turpaansa..


      • Härmänpoika
        Oma moka! kirjoitti:

        Vasikka :D tääl päin kans tollaset saa turpaansa..

        Ja meillä päin rikolliset ottaa turpaan aina ja iänkaikkisesti,on käynyt monenlaista "perijää"uhkailemassa väärässä paikassa!Turha tulla uhoileen narkoosissa jo kuitatuista asioista,menee välittömästi velliruokintaan pillillä!!


      • Kysyn vaan

        "Valitettavaa, mutta ei Suomessa poliisista ole turvaa, uusi markkinarako tulee olemaan turvapalvelut joihin maksetaan kuin mafialle."

        Kerro missä maassa poliisista on enemmän turvaa kuin Suomessa? Pitäisikö poliisin yötäpäivää olla kaikkien niiden talon edessä joita on uhkailtu, ei taitaisi poliisilla väki muuhun riittää.


    • munkotiineitulla

      Oma moka! taidat olla samanlainen kusipää, kun nuo kaverit jotka ovat kotiini tulossa. Mutta on se hienoa, että teitä tuommosia naistenhakkaajia on joka puolella.

      Riistakameraa olen itsekkin ajatellut. Ja varmaan käyn semmosen hankkimassa. Onpahan sitten ainakin veden pitävät todisteet.

      • Rukanrinteet

        Tässä omakohtainen kokemus (olin todistaja asiassa)tunturihotellin ravintolan eteisaulasta!Olin jätkäkaverini ja hänen muijansa kaa viihteellä kun näimme miehen mätkivän naista turpaan,olivat meille vieraita!Hakkaaminen vain jatkui kunnes jätkäkaverini meni väliin ja tempaisi naisen pois ja löi sen tyypin katolleen nakkikoppiheilarilla!!Se loppui siihen ja poketkin materialisoitui koloistaan kyseleen!!Tyyppi ilmoitti tekevänsä kaveriani vastaan rikosilmoituksen pahoinpitelystä!Ja vietätti itsensä terv.keskukseen!Hakattu nainen joka oli hänen avovaimo ei ottanut kantaa!!Aikanaan asiaa puitiin rosiksessa ja niin kävi että "hakattu avovaimo"ilmoitti ettei kyseessä ollut kuin pieniä erimielisyyksiä ja myös hän kääntyi ystävääni vastaan joka tuomittiin pahpitel sakkoihin ja korvaamaan 2000 e tuolle hampuusille ynnä muut oikeus kulut!Kuulin myöhemmin että kyseinen pari rahastaa tuollaisella vittumaisella keinolla,Ystäväni ei ollut ensimmäinen maksaja!Minun todistuksellani ei ollut hevon vitun merkitystä kun se ämmä puolusti miestään kahelia hyökkääjää vastaan!!Arvatkaapa näenkö/kuulenko/menenkö väliin ikinä missään!!!


      • Oma moka!

        Mistä päättelit et olen mies, olen myös nainen mut en tykkää sun laisist pikku vasikoista..


      • Ghetto biatch!
        Oma moka! kirjoitti:

        Mistä päättelit et olen mies, olen myös nainen mut en tykkää sun laisist pikku vasikoista..

        Watch out, we're dealing with a badass over here!


      • Armoton totuus
        Rukanrinteet kirjoitti:

        Tässä omakohtainen kokemus (olin todistaja asiassa)tunturihotellin ravintolan eteisaulasta!Olin jätkäkaverini ja hänen muijansa kaa viihteellä kun näimme miehen mätkivän naista turpaan,olivat meille vieraita!Hakkaaminen vain jatkui kunnes jätkäkaverini meni väliin ja tempaisi naisen pois ja löi sen tyypin katolleen nakkikoppiheilarilla!!Se loppui siihen ja poketkin materialisoitui koloistaan kyseleen!!Tyyppi ilmoitti tekevänsä kaveriani vastaan rikosilmoituksen pahoinpitelystä!Ja vietätti itsensä terv.keskukseen!Hakattu nainen joka oli hänen avovaimo ei ottanut kantaa!!Aikanaan asiaa puitiin rosiksessa ja niin kävi että "hakattu avovaimo"ilmoitti ettei kyseessä ollut kuin pieniä erimielisyyksiä ja myös hän kääntyi ystävääni vastaan joka tuomittiin pahpitel sakkoihin ja korvaamaan 2000 e tuolle hampuusille ynnä muut oikeus kulut!Kuulin myöhemmin että kyseinen pari rahastaa tuollaisella vittumaisella keinolla,Ystäväni ei ollut ensimmäinen maksaja!Minun todistuksellani ei ollut hevon vitun merkitystä kun se ämmä puolusti miestään kahelia hyökkääjää vastaan!!Arvatkaapa näenkö/kuulenko/menenkö väliin ikinä missään!!!

        Miehen ja naisen tappeluun ei ikinä pidä mennä väliin! Siinä käy niin että molemmat hyökkää kimppuun. Jos nainen on maassa ja mies potkii sitä päähän voi harkita poliisille soittamista, minä en soittaisi. Joutuu vaan todistajaksi, se on aivan perseestä. Parasta kun kävelee vain pois, jokainen hoitakoon omat asiansa.


      • Tiuku
        Oma moka! kirjoitti:

        Mistä päättelit et olen mies, olen myös nainen mut en tykkää sun laisist pikku vasikoista..

        En ole nimimerkki munkotiineitulla, mutta pitää silti kommentoida Oma moka! Missään ei sanottu että sinua luultaisiin mieheksi. Nainenkin voi olla naistenhakkaaja. Ja vasikat on söpöjä, mitä sulla on niitä vastaan?

        Mitä taas tulee rikoksesta raportoimiseen, niin se on aina suotavaa. Ja kotinsa suojelemisesta (tai itsensä suojelemisesta) sen verran, että ainakin itsellä oma koskemattomuus ja oman kodin koskemattomuus on ensimmäisellä sijalla. Vankila on parempi kuin aikainen hauta.


      • Raudankolistelija
        Oma moka! kirjoitti:

        Mistä päättelit et olen mies, olen myös nainen mut en tykkää sun laisist pikku vasikoista..

        Enkä minä tykkää kaltaisistasi pikku rosvonartuista!!Rikoksista aina ilmoitus poliisille!


    • Epätervettäjärkeä

      Mulla kotona oli vieraana nainen joka joi itsensä pyörryksiin ja alkoi sitten raivoamaan ja kävi päälleni nyrkein ja potkimalla kun en antanut hänelle enää lisää viinaa. Pidin häntä aloillaan niin että rauhoittui sen verran että suostui poistumaan. Hetken kuluttua palasi huoneistoni oven taakse potkimaan sitä raivoisasti jolloin soitin poliisin paikalle. Poliisi kuunteli naista aikansa jonka jälkeen laittoi raudoissa kyytiin ja vei putkaan.

      Jonkin ajan jälkeen minulle tuli kutsu kuulusteluun epäiltynä pahoinpitelystä. Nainen oli käynyt heti putkasta päästyään tekemässä rikosilmoituksen ja näyttänyt mustelmia ja nirhaumia lääkärille. Syyttäjä lähti ajamaan asiaa.

      Ja tuomiohan siitä tuli. Syyttäjä (nainen) ja tuomari (nainen) vain naureskelivat että missäs teidän vammanne ovat? No, eipä tullut heti tapahtuneen jälkeen mentyä lekuriin kun ei osannut odottaa että tässä ollaan käräjille menossa aivan selvän asian takia. Tätä en oikeudessa enää edes viitsinyt sanoa kun näin mikä on homman nimi. Kehotin kunntelemaan häke nauhoituksen sekä lukemaan poliisin raportin. Ei mitään vaikutusta. Ranteiden punoitus oli tullut minun kovakouraisesta kinni pitämisestä (vapauden riisto) ei käsiraudoista jne. Koska varsinaisia todistajia ei ollut päätyi oikeus pitämään asianomistajan kertomusta uskottavana.

      Eli poliisilla on oikeus voimankäyttöön josta voi aiheutua vähäisiä vammoja. Tavallisella sukankuluttajalla ei ole oikeutta minkäänlaiseen voimankäyttöön itsensä tai omaisuutensa suojelmiseksi. Näin se vain menee vaikka useimmat muuta kuvittelee!

      • lapinleuku.

        rauhoittaa


    • Iteluotankravmagaan

      Hommaa oc-sumuttimia,niitä saa pitää laillisesti hallussa kotona ja autossa(wikipedia)mutta niitä ei saa ostaa, lievä ristiriita!Oc-sumuttimella kun turauttaa naamalle niin loppuu hyökkäilyinto eikä sillä vahingoita ihmistä!Oc-sumuttimet ovat ponnekaasulla toimivia paprika/pippurisumuttimia!!Hankkiminen on kiellettyä mutta hallussapito,kodin ja itsensä puolustaminen sallittua(vissiin)Saksassa niin paljon raiskaustapauksia että oc-sumuttimia saa ostaa turvakseen mm kioskeista!!Laita tiedustelu kyllä niitä löytyy,hintaan 50-100e,virosta kuulemma tuovat jotka riskeeraa tullin ja pienen sakon!

      • ;

        Jotain turvasuihkeita voi ostaa ja käyttää laillisesti. On vain tarpeeksi nopeasti saatava se esille.
        Entinen naapuri häiritsi vuositolkulla, lopulta hän kopeloi pientä lastamme, mies oli pitkän aikaa sitä mieltä että minun on vain kärsittävä. Sitten pyysin rukouksessa apua
        yläkerrasta ja samana päivänä mieheni löi häntä turpaan. Naapuri oli silloinkin koko päivän istunut ja pelotellut lapsia ollessamme töissä.
        Jos voit yksinäsi päättää kotirauhasta, parasta pitää ovet lukossa ja puhelin koko ajan saatavilla.


    • tyuio1

      Mun kotiin tultiin ja sen jälkeen rosvo lanssilla tajuttomana töölööseen, poliisi sanoi paikanpäällä että toi on selvästikin kaatunut tossa rappusilla. Että näin se omankädenoikeus toimii käytännössä.

    • koti uskonto isänmaa

      Se on varma asia joka mun kotiin tunkee saa lähtee leipä veitsi mahassa

    • Luontainen häviäjä

      Olen näitä tuomioita ja uutisia lukemalla tullut siihen tulokseen, että Suomessa itsepuolustus on pahempi rikos kuin pahoinpitely tai henkirikos.

      Antaisikohan tuomari pienemmän tuomion, jos itsepuolustuksessa käyttäisi laitonta asetta tai jatkaisi hyökkääjän mätkimistä, jollain ei erityisen raa'alla laitteella, kuten sorkkaraudalla tämän ollessa tajuton, muuttaen hyökkääjän uhriksi ja itsensä pahoinpitelijäksi?

    • Anonyymi

      Ukraina, Ukraina

    • Anonyymi

      Jos voitat taistelun niin häviät sen oikeudessa ja kostoisku tulee myöhemmin kunnes häviät ja voitat sitten oikeudessa.

      Paras on pysyä poissa ongelmista ja muuttaa uuteen osoitteeseen ja pitää matalaa profiilia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1204
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      977
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      880
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      724
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe