VAV:n kämpät, käydäänkö töissä?

Vantaalainen äijä

Paljonko näissä VAV:n luukuissa on työssäkäynti%? Ja paljonko on juoppoja ja muita ryhmiä jotka huutaa yöt ja potkii paikat paskaksi eli sitä jämäsakkia?

85

7867

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on jo kauan

      Kuinka moni mamu käy töissä? Laske siitä. Voi olla 0,1 % työssä käyviä ihmisiä. Minä asuin joskus 90-luvun lopussa VAV luukussa. En kauan. Naapuriksi sattui jokin huumeporukka, taatusti siellä ehkä jopa valmistettiin huumeita. Sähkö otettiin rappukäytävästä postiluukun kautta. Meno oli hirveä yötä päivää. Ei sellaisessa kukaan voinut asua. En ole varma, mutta luulen, että vuokralainen oli nainen. Viereisessä rappukäytävässä oli sama meininki. Näkyi heidän parvekkeeltaan, ensimmäinen kerros. Verhoja ei ollut. Tuon jälkeen en ikinä ole yrittänytkään VAV:n asuntoja. VVO:ssakin on paljon parempi, he häätävät tuollaiset aika nopeasti, ainakin mitä olen kuullut.

      • helppo00

        VAV on kaupunginasunnot, VVO on yksityinen eli paremassa olemassa asemassa ihmisille


      • sdfsdfsddsfsdfsdf435

        Tuohan kuulostaa että asuit mun naapurissa. Ei siellä valmistettu muuta kuin kiljua ja kannabista ja kamaakin myytiin vaan silloin kun oli ylimääräistä.


      • poku3
        helppo00 kirjoitti:

        VAV on kaupunginasunnot, VVO on yksityinen eli paremassa olemassa asemassa ihmisille

        No Noh! Tunnen aika monta VVO:n taloissa asuvaa ja ne on työttömiä jotka dokailee päivittäin ja käyttää välillä "kamaa".


      • Anonyymi
        poku3 kirjoitti:

        No Noh! Tunnen aika monta VVO:n taloissa asuvaa ja ne on työttömiä jotka dokailee päivittäin ja käyttää välillä "kamaa".

        Lumo on sama kuin Kojamo/VVO.


    • Ei niitä asuntoja saa normaali työssä käyvä suomalainen. Joko pitää olla suhteita tai olla muualta tullut.

      Sillä ei ole väliä käytkö työssä vai et.

    • Iloinen korsolainen

      Ainakin itse käyn töissä joka päivä ja asun vav:n kämpässä vuositulot toki 70te. Rauhallinen talo asua ja mukavat naapurit tosin suurin osa taitaa olla juoppoja ja somaleja:)

      • VAV työvelvoite

        Varmaan tienaat joo 70ke VAV:n kämppäläisenä. Etköhän kuitenkin saa sossulta netit ja kelasta 7000 vuoreen.


      • iloinen korsolainen
        VAV työvelvoite kirjoitti:

        Varmaan tienaat joo 70ke VAV:n kämppäläisenä. Etköhän kuitenkin saa sossulta netit ja kelasta 7000 vuoreen.

        Sorry en ole sossu pummi.. tulot todellakin tuo 70ke vuodessa...


    • Nuori.nainen.

      Kyllä aivan oikein!
      Työttömiä ovat! (heittävät tumpit muitten pihoille ja bilettävät aamuun asti)
      alhaalla juopot(jotka sammuvat lieden ääreen aiheuttaen tulipalon n.kerran vuodessa!!! mölyten päivin ja öin),vieressä narkit(haahuilevat kalpeina,lukot oviin suosittelen!!!) ja toisella puolella sairaseläkkeellä viruva onneton mummeli(höpisee omiaan)

      Ei yhtään selväjärkistä tässä talossa,ja se on varma se!!!!

      Unohdin mainita karmivan ukon joka halailee betoni-porsasta,skitsofreenikko ukon joka vilkuilee wessa-ikkunasta jatkuvasti ja huutelee lapsille ja muutenkin täällä ollut aina TODELLA NEGATIIVINEN ilmapiirin.Kukaan ei moikkaa takasin,ei puhu,haahuilee vaan hiljaa rappukäytävässä,Kerran alakerran spuge yritti tunkee mun kotiin,ja asun yksin,vähän pelotti!,kerran naapuri hakattiin sairaalakuntoon,poikakaveri ryöstetty 3x,huumelabra vieres,kivat hajut,"tummaihipiäiset"pisi olohuoneen lattialle notskin ku talvella niin kylmä et ei kestä,seinät pahvia,ei poistoilmaventiilejä ollenkaan!!!kalusteet kellastuneet ja paskat!!!Joku kuollut kämpässäni,huoltoyhtiö ihan paska,säästöbudjetti päällä,mittään ei korjata,asiakaspalvelu töykeää ja huijaavat rahoja!!!ym ym....TODELLA KARMIVAA.
      Kaikista eniten haluaisin VITT##N SIELTÄ JA NOPEE!!!!!
      Älä helvetis muuta VAV.ILLE SE ON HELVETTI.

      Mitäs vielä haluat tietää???

      • Nuori.nainen

        ps.Tämä HELVETTI JATKUNUT 5 VUOTTA! En saa kämppää muualta vaikka sormet verillä ilmotuksia rustaan ym :((((

        Hermoromahdus ollut TOSI LÄHELLÄ.......Onneksi voin aina olla muualla,esim poikakaverilla!!!!


    • specter

      Noista VAV:n asunnoista aiheutuu tavallisille veronmaksajille ihan mielettömät kustannukset. Asumisen pitäisi tapahtua "omakustannehintaan", niinkuin VAV:n sivuilla lukee.

      Kuitenkin puolet Vantaan kaupungin veloista(!!!!) johtuu tästä VAV:n velkakuormasta. Kuinka "omakustannehintaista" sellainen on?

      On aivan varma asia, että jokainen Vantaalainen veronmaksaja maksaa omalta osaltaan näiden "omakustannehintaisuuden". Entäpä, kun tulevaisuudessa tehdään remontteja? Eikö sekin mene veronmaksajien laskuun?

      Muutenkin voi epäillä näiden omakustanne-tyyppien taloudellista tilannetta. Tässä lähellä on VAV:n asuntoja ja jotenkin on sellainen fiilis, että hyvin-hyvin pieni osa maksaa asumisensa itse ja käy töissä.

      Eli kaikenkaikkiaan VAV:sta koituu valtavat rasitteet veronmaksajille. Puolet Vantaan kaupungin veloista ja lisäksi tulonsiirtoina maksamme toisten vuokrat siihen päälle.

      Miten on mahdollista, että n. 10 000 vuokra-asunnon "omakustanteisuus" aiheuttaa jonkun 500-600 miljoonaa euroa velkaa?

    • vapaus=ongelma

      Hyvä nyrkkisääntö on, että ennen kuin muuttaa mihinkään kerrostalokämppään niin kannattaa tutkia tarkasti naapurusto mm. pimpottamalla ovikelloja ja katsomalla minkä näköinen naama oven avaa. Mikäli vaikuttaa siltä että avaaja on vähänkin vapaan nuorison näköistä loisbilesaastehuligaaniwhitetrashroskasakkia niin suosittelen VAHVASTI katsomaan muita kämppiä!

    • kaupungin läävät

      autoista parkkipaikalla voi mysö päätellä että millasta sakkia talossa asuu. yleensä näissä kunnan asunnoissa asuu sellaista porukka jotka ei ole ajokunnossa ollenkaan, eivät saa ajokorttia tai ei raha riitä autoiluun.

      • g4tehr5htrf

        Se nyt vielä että muutama 90-luvun auto on parkkipaikalla ei vielä merkkaa mitään. Mutta siinä vaiheessa kun ysäri hallitsee ja kasariautojakin on runsaasti, kertoo jo paljon.


      • haen jatkossakin

        meidän pihalla on normiihmisiäetupäässäperheitä ja autotkin on ajokuntosia, juoppoja ei asu ollenkaan, joka kolmas asunto on mamujen mutta he ovat tähän asti asuneet ok


    • VAV asuntopäällikkö

      mitä seuraan noita VAV:n luukkuja niin hyvin harva on työkykyinen tai työhaluinen.

      Työssäkäyvät ovat vähemmistö. Kelasta rahaa nostavat enemmistö.

    • eogdr,gbno

      Yhtä asuntoa tarjottiin, mutta kieltäydyin tarjouksesta silläkin uhalla että menen jonon hännille. Päällepäin rauhallisen oloinen alue, paljon lapsiperheitä ja muuta mukavaa.

      Mutta kämppä sisältä, loppusiivous oli olematonta (ei ollut imuroitu eikä varsinkaan pyyhitty kostealla, pakastin sulattamatta), kämppä täynnä edellisen asukkaan tavaraa ja valaisinpisteet ilman sokeripaloja tai rasioita.

      Laskin 1 1 1 ja päätin että tämä ei ollut minun paikka. Jos sanoisin että nämä korjattuna muuttopäivään mennessä, niitä tuskin hoidettaisiin. Ensiksi siivoukseen siivousfirma. Sitten kiinteistöhuolto tyhjentämään kamat pois. Ja siinä todennäköisesti joku protestiaika. Ja lopuksi sähkäri kytkemään kattorasiat.
      Ja jos sisäänmuutettaessa noita kaikkia ei ole korjattu, homma alusta. Langoilla roikkumista ym. Vasta sitten voisi harkita jos vuokralainen voisi pidättää vuokrasummasta osan siihen asti että on puutteet hoidettu. Mutta todennäköisesti odottaisivat vain että kyllästyn sanomaan ja muutan pois. Ja näin olisin seuraavaa varten siivonnut ilmaiseksi.

    • vantaalla v 1966

      Kertokaa nyt sitten missä VAV:N asunnoissa se sekalainen seurakunta asuu,osoitetta???
      Itse asunut useitavuosia Vav:n asunnossa ja meillä ei kyllä tätä ongelmaa ole! Yhtiö on kuin huopatossutehdas..hyvä että itse uskaltaa asua normia elämää,ilman että joku sanoo jostain. paikkana Hämevaara.
      Ja tuloista sen verran että itse tienaan 45000e/v ja silti asun tässä. Vakituinen työ. Meillä oikeastaan kaikki käy töissä..jotain eläkeläisiä on tässä yhtiössä. Ehkä se paikkakin vaikuttaa asumiseen ja pitkälti asukastoimikunta ja sen puheenjohtaja!!

      • specter

        ko. paikka on Korsossa. Tyypillisesti VAV:n asuntoihin kerääntyy maksukyvyttömiä ihmisiä, joilla on ongelmia. Poikkeuksia on varmasti. Hämevaarassa uskon olevan rauhallista, mutta ei Korsossa.


    • kyllä niitä on

      koko itä vantaa on sitä sekalaista. hakunila, länsimäki huh huh ,mitä paikkoja.

    • turhaa leimata

      Ei ole! itä-vantaa sen hunompi kuin muutkaan alueet!

    • Hans Katu

      VAVin kerrostaloissa kussakin on aina muutama varttihulla, juoppo ja tietenkin somaleja. Mutta kehitys on mennyt parempaan sillä huumehörhöt ovat pahimpia häiriköitä kerrostaloyhteisöjen joukossa. Toinen VAVin häirikkölauma on nämä steredoiden jystäjät. Sitten 3. ryhmä on pienet metelöivät lapset. No kerrostalokyttääjät ovat tietenkin arkipäivää eikä näiltäkään ole vältytty VAVin yhteisöissä. Oikeastaan VAV haluaa tuottaa lisää kerrostalokyttääjiä vaikeuttamaan muiden asukkaiden elämää.

      • Anonyymi

        asukkaita: somaalit, irakilaiset, kosovolaiset, kiinalaiset, venäläiset, suomalaisjuopot, nistit, sekakäyttäjät, nuoret mielenterveyspotilaat (eläkkeellä osa)

        -voin taata että metakkaa piisaa ja erikoisia kohtaamistilanteita!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        asukkaita: somaalit, irakilaiset, kosovolaiset, kiinalaiset, venäläiset, suomalaisjuopot, nistit, sekakäyttäjät, nuoret mielenterveyspotilaat (eläkkeellä osa)

        -voin taata että metakkaa piisaa ja erikoisia kohtaamistilanteita!

        ai niin mannet unohtui (ne ovat todella rauhattomia ja suku vierailee klo 22 alkaen)


    • 0.01%

      En mä noista prosenteista tiedä, mut asuin vavilla ku en ollu töissä ja ku menin töihin ni maksoin takuuvuokrat ja muutin veks

    • Ei VAV niin paha ole

      Itse oon asunut VAV:lla nyt reilut puoli vuotta, olen työssäkäyvä ja suurin osa naapureistakin on eläkeläisiä lukuunottamatta. Taloyhtiön yhteishenki on loistava ja muutenkin kaikki toimii paljon paremmin kuin edellisessä asunnossa joka oli 1/3 kalliimpi, eläkevakuutusyhtiön omistama ja "paremmalla paikalla". Ainoastaan kerran tänä aikana naapuri on aiheuttanut häiriötä. Molempina kerrosnaapureina ulkomaalaistaustaiset henkilöt, muuten suurin osa suomalaisia. Asun Itä-Vantaalla.

      Jäätävää yleistämistä tämäkin keskustelu.

    • VAV:n asunnot ovat suurimilta osin kaikkea muuta kun näitä spurgujen luolia. Talossamme toki asuu yhteiskunnalta etuja nauttivia ja etniseltä taustaltaan monipuolisia ihmisiä ja sitten myös tavallisia työssäkäyviä suomalaisia, joista useimman palkkataso on alle 3000 euroa kuukaudessa. Ulkomaalaistaustaisuus ei ole synonyymi sosiaalipummille mitä tulee omaan talooni ja rappuuni.

      VAV:lle pieni hatunnosto. Asunnot rakennetaan ja saneerataan varsin fiksusti. Kylpyhuoneet ovat kaakeloidut ja rappukäytätävät ovat siistejä. Käytetyt materiaalit ovat järkevästi valittuja, ei kaikista edullisinta, mutta kohtuuhintaista ja värit istuvat toisiinsa.


      Tietenkin vandalisimilla saadaan tämä mielikuva nopeasti muuttumaan. Rikotut paikat näkyvät meidän kaikkien vuorkissa,oli vuokranmaksaja sitten itse tai sosiaalitoimisto. Joku sen maksaa.

    • verokalenteri

      näkeekö jostain miten paljon sossun luukulla kävijöitä ja muita on VAV:n luukuissa?

    • Samavastaus

      Kopioin tähän vastaukseni toisesta ketjusta KO. aiheeseen liittyen: VAV:n kämpät eivät mene ensisijaisesti mamuille tai vähävaraisille. Itse olen normaalisti työssä käyvä, suomalainen nainen ja VAV:n kämpässä asun. Samassa rapussa kanssani asuu muuten suomalaisia, lukuunottamatta virolaisperhettä. SATOn vuokra-asunnoissa näyttäisi olevan enemminkin näitä mamuja. Äitini asuu SATOn asunnossa ja 9krs talo, 3 asuntoa/kerros ja n.80% mamuja hänen talossaan.

      VAV:n asunnot ovat ensisijaisesti Vantaan Kaupungin työntekijöille.

      • sato valitettavasti

        No, ei todellakaan pidä paikkaansa. VAV:in asunnot ovat pääasiassa kaikille Vantaalla kirjoilla oleville tarkoitettuja. En nyt tarkkaan tiedä , paljoko VAV:illa on asuntoja Vantaalla, mutta sen tiedän Vantaan kaupungilla itse työskenneelleenä, että kaupungilla on henkilökuntaa n. 10 000, ja tuskinpa heistä suurikaan osa haluaa Vantaan kaupungin asuntoja.

        Asunnot ovat pääasiassa tarkoitettu pienituloisille, ja tällä hetkellä se tarkoittaa maahanmuuttajia enimmäkseen. Kaupungin asuntojonossa on tällä hetkellä n. 5000 suomalaisten hakemusta, mutta kuten tiedetään, maahanmuuttajat ovat etusijalla.

        Ja tulorajathan niihin asuntoihin on, eli ne ovat todellakin pienituloisille tarkoitettuja.

        Itse asun Saton asunnossa, jonka neliövuokra on todellakin paljon korkeampi, mutta pienkerrostalossani 9.as. asuu kaksi somaliperhettä, koska kukaan yleishyödyllinen vuokranantajakaan ei saa syrjinnän pelossa olla ottamatta maahanmuuttajia asumaan. Vaikka fatta vuokrat maksaa, ja me muut kärsimme, ja maksamme lieveilmiöistä, kuten paikkojen rikkomisesta ja sotkemisesta.

        Itse maksan Satolle 48,5 m2 803E, se on paljonkin VAV:in ja VVO:n vuokria suurempi.


      • 480 e/kk.
        sato valitettavasti kirjoitti:

        No, ei todellakaan pidä paikkaansa. VAV:in asunnot ovat pääasiassa kaikille Vantaalla kirjoilla oleville tarkoitettuja. En nyt tarkkaan tiedä , paljoko VAV:illa on asuntoja Vantaalla, mutta sen tiedän Vantaan kaupungilla itse työskenneelleenä, että kaupungilla on henkilökuntaa n. 10 000, ja tuskinpa heistä suurikaan osa haluaa Vantaan kaupungin asuntoja.

        Asunnot ovat pääasiassa tarkoitettu pienituloisille, ja tällä hetkellä se tarkoittaa maahanmuuttajia enimmäkseen. Kaupungin asuntojonossa on tällä hetkellä n. 5000 suomalaisten hakemusta, mutta kuten tiedetään, maahanmuuttajat ovat etusijalla.

        Ja tulorajathan niihin asuntoihin on, eli ne ovat todellakin pienituloisille tarkoitettuja.

        Itse asun Saton asunnossa, jonka neliövuokra on todellakin paljon korkeampi, mutta pienkerrostalossani 9.as. asuu kaksi somaliperhettä, koska kukaan yleishyödyllinen vuokranantajakaan ei saa syrjinnän pelossa olla ottamatta maahanmuuttajia asumaan. Vaikka fatta vuokrat maksaa, ja me muut kärsimme, ja maksamme lieveilmiöistä, kuten paikkojen rikkomisesta ja sotkemisesta.

        Itse maksan Satolle 48,5 m2 803E, se on paljonkin VAV:in ja VVO:n vuokria suurempi.

        VAV:ssa 1986 valmistunut 46,5 m2 asunto ja vuokra 480 e/kk.


    • pläääääh
      • sato valitettavasti

        Niin on, mutta siellä luki myös että hakijaruokakunnan tulot kuuluvat edelleenkin asukasvalintaperusteisiin.

        Varallisuusrajat myös ovat voimasa


    • Kor 90070

      VAV on ihan jees ainakin Seutulassa! Ei liikaa häiriköitä ja ihanan rauhallista. Palvelut kaukana joten auton tarvii. Maalla on mukavaa...

    • jfi03

      joo tiä mutta onpahan bileet ja mölyt naapurissa vielä tähän aikaan, kumma kun ei lähinaapurit oo puuttuneet asiaan

    • Onko selvä

      Kaveri joka asuu Viitasaarella sanoi että kaupungin asunnoissa tuppaa asumaan vain sossupummit ja sen sellaiset b/c-sarjan tapaukset.

    • Kyllä valitettavasti löytyyikin liian läheltä jo ja vaikka mitää joskin me ja monet muut talossamme ovat nk hyviä asukkeja ollaan setäden hakemassa muu talo missä on rosvovapaa aluetta

    • kukkuluuruu1

      Vav asuntoihin ei todellakaan kannata muuttaa. Törkeää palvelua. Kaverini Perheellinen ja työssäkäyvä saa jatkuvasti häätövaroituksia kun vuokrasta jää parisataa välillä vajaaksi. Johtuen osittain myös siitä, että liksa tulee 2 kertaa kuukaudessa ja kuun 2.päivä täytyy maksaa vuokra. Ihan sairasta touhua. Sossupummit eivät lennä sitten kirveelläkään ulos taloista kun sossu hoitaa vuokrat säännöllisesti, mutta sitten duunareita riivataan ja uhkaillaan häädöllä kun eivät maksa vuokraa ajallaan täysin. Joustoa ei siis ole yhtään noissa läävissä. Kaveri onkin sitä mieltä, että tämä Vantaan pelleily alkaa käymään jo hermoille ja kun helsinkiin pääsee ei kyllä enään koskaan muuta takaisin. SAma homma mulla. Asuin Vav.n asunnossa muutaman vuoden ja saman voin sanoa minäkin. Joustoa ei ole ja korot juoksee. Vantaa ei muutenkaan tue millään lailla työtätekevää väestöä. Parempi vaan kun tuo läävä liitettäisiin Helsinkiin niin paranis ihmisten elämänlaatu.

    • r34tyrthye

      VAV:n asuntoihin otetaan ensisijaisesti entiset vangit, toimeentuloilla asuvat juopot ja avohoitopotilaat. Eivät käy töissä. En koskaan muuttanut VAV:n kämppään vaikka sieltä tarjosivatkin asuntoa. Ensinnäkin vuokran pienuus pisti ensimmäisenä silmään suhteessa asunnon kokoon, joten pakkohan siinä on oltava jotain pielessä. Ehkeivät saaneet asuntoa vuokralle kuin vasta pienemmällä kuukausivuokralla. Jos oikein hyvin käy naapurissa voi olla vain juoppo joka sitten hyvin väliajoin pitää meteliä ja tietäähän sen millaista porukkaa liikkuu kun on ilmaista viinaa tarjolla. Ehkä joku avohoitopotilas kilkuttelee ovikelloa keskellä yötä ja kyselee onko hänen äitiään näkynyt. Saa sitten pelätä mitä seuraavaksi. Tuossa yläpuolella oli aivan hyviä esimerkkejä VAV:n tarjoamasta kulttuurisesta viihteestä.

    • vav asukas

      Käyn työssä, palkka vaihtelee ollen välillä 3000-5000e/kk. Tuli äkillinen asunnontarve. Vav tarjosi asuntoa viikon kulutta siitä kun hakemuksen sisään laitoin. Ja rajasin vielä hakemuksesta pahimmat spurgumestat ja mamutalot pois. Sain asunnon juuri sieltä mistä asuntoa hain.

      56 neliötä, ei kerrostalo ja vuokra 560e/kk on kyllä halpa. Asunto ja talo siisti, mutta eihän nämä mitään luxusta ole. Mamut ei ongelma, lähinnä harmia aiheuttaa suomalaiset "naapurikytät" mutta mitäpä niistä kannattaa välittää, antaa lonksuttaa leukojaan kun ei niillä muuta tekemistä ole.

      Mitä työssäkäyntiin tulee, tässä taloryppässä ehkä 30% käy töissä, eläkeläisiä saman verran ja loput sitten juoppoja tahi semihulluja. Mutta tähän hintaan sitä sietää vähän häiriötäkin.

    • 3392021234

      Täältä Hämeenkylästä käsin voisin sanoa että varsin rauhallista on.
      Nappureista 40% 65v eläkeläisiä, 35% lapsiperheitä ja loput sinkkuja.

      Parkkipaikalla ei autoja seiso kauppakasseja tai lukuunottamatta aamu 8:n jälkeen arkisin.

      Meno on seesteistä eikä meluhaittaa ole montaa kertaa vuodessa.
      Jos joku on pitämässä tupareita tai bileitä niin yllättävää kyllä siitä ilmoittavat.

      Pahin "ongelma" on nämä eläkeläiset joita ei kykene sivuuttamaan pihalla, kun heillä olisi aina on paljon puhuttavaa.

      Mitä tulotasoihin tulee, ovat tehneet tulontarkastuksia ja joku on joutunut lähtemään tai vähentämään työtunteja jotta asunto säilyy.

      Kyllä yhtenäinen naapurusto saa poistatettua kohtuu nopeasti häiriköt talosta.

    • wet5yt6u567

      VAV:n asunoissa asuu matalapalkkaiset ja työttömät sekä kaiken maailman sossupummit ja alkoholistit/sekakäyttäjät. Tavallinen normaalipalkan ansaitseva ei VAV:n asunnossa asu. Varaa ja mahdollisuus muuallekin.

      • wet wet wet?

        Hei,muista että mikään ei ole ikuista.Sinunkin onnesi saattaa vielä kääntyä.


      • Mie romahan

        Varaa on niin kauan kuin on varaa,
        Asun VAV:n kämpässa,ja ihan hyvä asunto onkin,siitä en valita.Nuo sossupummit ja alkoholistit mitkä mainitsit,oletko ajatellut mikä saa ihmisen siihen tilaan? Sanoisin että työttömyys on yksi suuri tekijä.
        Menee työpaikka alta,tulee mahdollisesti avioero,lapset on maailmalla ja elävät omaa elämäänsä eivätkä pidä yhteyttä.
        Sinusta tulee syrjäytynyt,et käy ulkona muuta kuin pakolliset reissut.Vietät päiväsi telkkaria katsellen ja alkoholi turruttaa sopivasti mielen.
        Pakosta tulee tulevaisuus mieleen;eihän tässä hätää ole niin kauan kun saa liiton korvauksia,mutta sen jälkeen? Olen liian nuori pääsemään eläkkeelle,55v.
        Masentaa,kun enää ei kelpaa mihinkään.
        Jos jollain on hyviä neuvoja,saa laittaa.


      • Pulliainen
        Mie romahan kirjoitti:

        Varaa on niin kauan kuin on varaa,
        Asun VAV:n kämpässa,ja ihan hyvä asunto onkin,siitä en valita.Nuo sossupummit ja alkoholistit mitkä mainitsit,oletko ajatellut mikä saa ihmisen siihen tilaan? Sanoisin että työttömyys on yksi suuri tekijä.
        Menee työpaikka alta,tulee mahdollisesti avioero,lapset on maailmalla ja elävät omaa elämäänsä eivätkä pidä yhteyttä.
        Sinusta tulee syrjäytynyt,et käy ulkona muuta kuin pakolliset reissut.Vietät päiväsi telkkaria katsellen ja alkoholi turruttaa sopivasti mielen.
        Pakosta tulee tulevaisuus mieleen;eihän tässä hätää ole niin kauan kun saa liiton korvauksia,mutta sen jälkeen? Olen liian nuori pääsemään eläkkeelle,55v.
        Masentaa,kun enää ei kelpaa mihinkään.
        Jos jollain on hyviä neuvoja,saa laittaa.

        Puhut kyllä asiaa, näinhän se on. Tunnen kyllä monia työssä käviä ns. kunnon ihmisiä ja tiedän nämä ns. laitapuolen kaverit, jos ovat häiritsemättä niin ok. eihän ne mitään silmäniloja ole, mutta ovat ihmisiä, siinä kun muutkin


    • viiden vuoden takaa

      Asuin nuorena Pähkinärinteessä VAV:n asunnossa. Itse asunto siisti ja viehättävä, hyväkuntoinen yksiö. Mutta ne naapurit..niin...

      Yläkerrassa juopporemmi, jonka puheet kuuluivat pahimmillaan sanalleen läpi. Viikottaista riehumista. Naapurissa nokkava lapseton pariskunta, jonka miehellä pakkomielle remontoida koko ajan jotain kellon ympäri. Pora vaan lauloi, oli sitten arkiaamu tai viikonloppuilta. Mummoja oli useampi, eivät olisi muuten haitanneet, mutta kun se aamuinen rapussa juoruaminen herätti minut joka saakelin aamu ennen seiskaa! Vastapäinen juoppo teki ruokaa ja sammui kesken; tulipalo. Ja kun tulin raskaaksi, joku pervo alkoi laittamaan nimettömiä lappuja postiluukustani sisään, joissa luki kaikkea oksettavaa.

      Siinä vaiheessa kun tuo seksipervo lähetteli lappuja ja pihalla lähtivät turkkilaisen näköiset kundit kahdesti perääni iltamyöhään, päätin muuttaa vihdoinkin pois.

    • veromies vantaa

      En suosittele VVO:n asuntoa,kylmiä talvella,kun patterit ei edes lämpeä.
      Talosta riippuen,et saa laskea edes vettä 23 jälkeen,kun naapuri jo hakkaa seinää.
      Vuokrankorotukset laittomia valheiden kera.
      Suurin osa kämpistä ja porraskäytävistä homeessa.
      Joten jos mahdollista,niin ostakaa oma kämppä.

      • lukemisen ymmärtämäs

        Tässä oli kyse VAV:n asunnoista EI VVO:n!


    • 5 + 5

      Käy katsomassa Vantaalla Rajatorpassa olevaa kerrostaloa osoitteessa Sahatie 2.

      Kulttuuri on oikein rikasta.

    • fghgfhgfhgf

      Käy katsomassa Sahatie 2 Vantaalla niin näet mitä sakkia siellä asuu.

    • kärsijä.

      en tiedä mutta kyllä näkyy vuokrien korotuksissa ihmisten välinpitämöttömyys. esim roskikseen jätelaatikoihin kannetaan kaikenlainen jäte huonekaluista lähtien varsinkin kunmuutetaan onsinne helppo sysätä ylimääräinen.

    • apua äkkiä

      hei! osaatteko auttaa muo. asun vavin kämpässä ja sääntönä on " päävuokralainen voi siirtää kämpän vanhemmilleen tai puolisollee" olemme tyttöpariskunta ja olen alivuokralainen ja hän päävuokralainen. hän haluaa kuitenkin nyt muuttaa pois, onko minulla oikeus jäädä asuntoon? en ymmärrä mitä termi puoliso tässä yhteydessä tarkoittaa :D

      • äkkiä hakemus

        http://www.vav.fi/kysytyimmat_asiat#7


        Voinko alivuokralaisena jäädä asuntoonne, kun päävuokralainen irtisanoo vuokrasopimuksen?

        Myös alivuokralaisen vuokrasopimus päättyy, kun päävuokralainen irtisanoo oman vuokrasopimuksensa. Automaattisesti et voi asuntoon jäädä, vaan sinun tulee toimittaa asuntohakemus. Vapautuvaan asuntoon asukasvalinta tehdään huomioiden myös muut asunnonhakijat.


        Tuo puoliso-juttu vav : lla on outo,olen kuullut että joskus sisko ja sen velikin on merkitty pariskunnaksi.


    • kovameno

      Suosittelen kaikille VAV asuntoa. VAV asunossa aina mukavaa, iloinen meininki!

    • paskameno

      En suosittele VAV asuntoa. VAV asunnossa on masennusta ja tyhjiä pulloja ja vinot pinot maksamattomia laskuja. Huollot aina myöhässä. Mikään ei toimi. Kaikki on päin persettä vinosti. Naapurit kyttäilee sua kuin varis kiiltävää.. Varaudu olemaan talkoissa.... :D

    • pakkalassa

      olen aivan samaa mieltä ainakin voin sanoa ainakin pimeitä töitä tehdään vaveen asunoissa eihän kukaan puutu rehellinen ihminen joutuu silämätikuksi koska putuu rikolisten tomintaa poliisi tietää tarkaan mitä helvetillistä touhua on vab´ven asunoissa voin sano olen itse tehnyt töitö koko ikäni ja urheillut ja saa omistani aivan tarpeeksi millä maksan omat kuluni enkä pumaa keneltäkään mitään näin b´vantaan pakalassa voin sano varmuudella että kun joutuu ihmisjahdin kohteklsi kun ei tarvitse muiden apuja eikä kerjärtä pummata mitään,näin pakkalassa tehdään pimeitä töitä ja ihmisjahdin kohteeksi joutuu ihminen joka tekee kaiken oikein niinkuin pitääkinmutta EN ANNA PERIKSI VAAN NÄMÄ MUT PASKASAKKI ON OIKEUDESSA SAMAAN AIKAN KUN MINÄKIN LYÖN TODISTEET PÖYTÄÄN KUN SATUU OLEMAA TARKAT TIEDOT KAIKISTA RIKOLLISITA JOTKA TÄÄLLÄ HEILUU JA HUUTELEE MUTTA PAREMPI PITÄÄ VAIN MATALAA PROFIILIA KUNNES LAKI ON LAKI JOKA TEKEE SELVÄÄ IHMISJAHDISTA JA RIKOLLISTEN TÖISTÄ TÄÄLLÄ POLIISI VAIN NAURAA MUTTA KUN TEKEVÄT JAKUVALLA syötöllä virkavirheitä niin poliisikin ovat oikeudessa vasttaamassa miksi ei oikeus tomi rikolisiin minä itse maksa omista kaiken muta nyt on hyvä asianajaja joka tietää minulla on jka ikinen tapahtuma ylhäällä ja huutelut ja kaikki mitkä ovat tämä takan minä en ota takaaskelia en juopottewle enkä ryypää olenkaan vaan joudun kuuntelemaan muiden huuteluita muta siihen tulee stoppi kun oikeus astuu kuviohin mukaan silloin ei poliisitka voi mitää kun tuonari käsittelee todistusaineistoni jotka on kuudessa eri paikassa jos yksi häviää niin aina löytyy samat todistyeet uudestan vantaan poliisi on koruptotunutta sakkia tämä on fakta suosii rikolisuutta ainaki osa näistä voisin kertoa satoja esimerkkejä mutta jääköööt tuomarin päätettäväksi näin pakkalassa

      • eiymmärräei

        Eihän tosta saanut mitään tolkkua. Taidat olla pahasti huumeissa.


    • Jormashh

      Käydään töissä. Kiitettävän vähän yön timoja, mustalaisia ja muuta paskasakkia.

    • ihra-vallu

      Laiskan on hyvä olla, sossu maksaa :) Kohta aukeaa kauppa, haen kaljaa!

    • Töitä30vputkee

      Täällä 69% käy duunissa keskiansio yli 3000. 30% eläkeläisiä 1%työttömiä. Mutta tuossa naapurin VVO:saa on melkein kaikki työttömiä (kunta maksaa vuokran) työssä käyvän on asuttavat halvalla vuokralla esim. Vai tai ostaa omistusasuntoja. Työttömälle on varaa asua yli 1400/kk vuokrakämpissä (kunta maksaa).

    • Anonyymi

      En missään nimessä suosittele. Huolto ei pelaa. Eivät vastaa nettipalvelun kautta laitettuohin pyyntöihin ja maksulliseen asiakaspalveluun pitää soittaa ainakin kahdesti että saa jonkun paikanpäälle. Sitten kun joku tulee ja todetaan ongelma niin sama rumba alkaa että saadaan paikalle asiaan erikoistunut huoltomies. Voin vaan kuvitella missä kunnossa rakennukset ja kämpät on kun näin kiinnostuneita ollaan asuntojen ulläpidosta ja hoidosta.
      Välillä koko taloyhtiön alue haisee kannabikselta ja tupakkaa saa haistella joka päivä vaikka kaikki ikkunat on kiinni. Kiva juttu näin helteillä kun asunnon ilmanvaihtokaan ei toimi kunnolla.
      Mamuja wi tässä ole paljon ja mukavaa porukkaa ovat. Kyllä nää kaljatölkit ja muut nautiontoaineet kädessä pihalla housut puolitangossa kulkevat ja karjun kokoset ihmiset on ihan kantasuomalaisia, joiden vuoksi asuminwn täällä tökkii. Heistä myös suurin osa niitä tuilla eläviä.
      Onneksi muutan ensi viikolla muualle, taloyhtiöön jossa tupakoiminen on kielletty.

    • Anonyymi

      Minä ainakin muutin heti pois kun aloitin työt ja pystyin maksamaan takuuvuokran yksityiselle vuokranantajalle.

    • Anonyymi

      Hei Sinulle " anonyymi" et uskalla edes omalla nimelläsi huudella täällä.
      Kerron sinulle ja teille
      muillekin huutelijoille 🦍 käymmekö työssä, vai emme, olemmeko juoppoja tms,...
      Kerron teiile esim. minulla on aivan täydet oikeudet asua ja elää Vav:n asunnossa tai missä tahansa, koska tahansa.
      Työ historiani on 42-vuoden pituinen, ja saan siitä eläkettä millä maksan elämänkuluni,
      Olen lähtenyt työhön tuulessa ja tuiskussa,
      siis satoitai paistoi.
      Ylpeä olen työhistoriastani, oletko sinä, tuskin?
      LÄHDETKÖ SINÄ TYÖHÖN,?
      Kun polkaset samat työpäivät kuin minä niin sitten tiedät elämästä jotakin tuskin Sinusta on samaan?
      Et osaa edes kirjoittaa kunnolla, jäikö koulu kesken, mölistä osaat, apinakin osaa🐒🐵

      Teille kaikille mölisijöille kerron, että ihminen voi asua vaikka palatsissa elkei ole sydämen sivistystä niin "sitti" ei muutu sivistyneeksi asui missä tahansa, tarkoitan sinua " Anonyymi"

      Opetelkaa edes kirjoittamaan, ensin möliskää sitten🐒
      Ja muilekin, hoitakaa omat tonttinne vain
      siinä varmasti on tekemistä tarpeeksi.
      Aikku

      • Anonyymi

        Näyttää tuo tekstin tuottaminen olevan sinullekin olevan melko haastavaa.... 🤔🤣


    • Anonyymi

      Jostain kumman syystä omistusasunnoissa asuvat ovat aina olleet ns."parempia ihmisiä " ja me kaupungin vuokrataloissa asuvat ihan pohjasakkaa . Kaikki me ollaan kumminkin samalla tavalla alulle pantuja , ei meissä ole suurempia eroja.

      • Anonyymi

        Ihan sama asuuko käytännössä pankin omistamassa asunnossa vai kokonaan vuokralla. Asunnoissa on eroja, myös vuokra-asunnoissa. Tuohon omistamiseen tarvitaan kuitenkin jonkun verran alkupääomaa ja lainan saamiseen se työpaikka, Minä en niin piittaa omistamisesta, enkä työn teosta, joten asun vuokralla, mutta en sentän kuitenkaan Vavilla, kun sain säästettyä takuuvuokrarahat ihan työttömänäkin.


      • Anonyymi

        Ja kun kaikki loppuu, niin sekä se rikas että köyhä makaavat ruumishuoneen kylmätilassa nimilappu narulla kiinnitettynä ukkovarpaaseen. Siinä vaiheessa ollaan jo tasa-arvoisia. Takana kaikki turha rahan ahnehtiminen, tavarahimo, sortaminen, luonnonriisto, kaikki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kun kaikki loppuu, niin sekä se rikas että köyhä makaavat ruumishuoneen kylmätilassa nimilappu narulla kiinnitettynä ukkovarpaaseen. Siinä vaiheessa ollaan jo tasa-arvoisia. Takana kaikki turha rahan ahnehtiminen, tavarahimo, sortaminen, luonnonriisto, kaikki.

        Mamuja asutetaan myös parempiin sijoittajien omistusasuntoihin ,varma vuokran maksaja takana ... , suomalaiset joutaa kusisiin kaupungin kämppiin . hyvä suomi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mamuja asutetaan myös parempiin sijoittajien omistusasuntoihin ,varma vuokran maksaja takana ... , suomalaiset joutaa kusisiin kaupungin kämppiin . hyvä suomi.

        No miks ne kämpät on kusisia? Voisin ihan hyvin muuttaa sellaiseen , siivottuun jossa olisi ehkä pienempi vuokra,mutta kun edes niitä ei vapaana ole, niin täytyy sitten tukea sijoittajia.


    • Anonyymi

      NO EN TEE DUUNIA! ASUN VAVISSA JO 1998 LÄHTIEN. ON MAISTERIPAPERIT TASKUSSA MUTTA KUN EI AIKOINAAN SAANU DUUNIA NIIN VITUT. KELA JA SOSSU MAKSANUT KAIKEN JO LIKI 16 V. ONNEKS KELA ANTOI SAIRASELÄKKEEN 4 V SITTEN. PÄIVÄT MENEE PLEIKKARIA PELATEN, VÄLISTÄ JOKU KIRJA JA TEEVEEN TÖLLÖTYSTÄ JA DOKAUSTA. OSTAN KALJAT KOTIIN JA JOSKUS KIRKASTA. KUN ELÄKE TULEE NIIN OTTELEN PARIT PÄIVÄT ALKOMAHOOLIA LÄHIKAPAKASSA KARAOKEE LAULAEN PAITSI NYT KUN TUO SAAMARIN KORONA.

    • Anonyymi

      Hei, pydän VAV anta vuokrasunton Punamultapolku 3, koska minulla on nelja lapsi ja on tosi tarkea tama asunto, me laitamme hakemus. .T Bekim ja Hadije.

      • Anonyymi

        Laitamme heti sinulle asunnon!

        T pera


    • Anonyymi

      Joku syy asua VAV murjuissa?

      • Anonyymi

        halvat hinnat


      • Anonyymi

        Eikä ne edes aina ole murjuja!


    • Anonyymi

      VAV poistatti ikkunoista tiivisteitä ikkunaremontin yhteydessä vuonna 2021 ja nyt noissa asunnosissa palellaan n. marraskuusta maaliskuuhun asti. Remonttimiehet kertoivat, että heitä oli kehoitettu jättämään tiivistämätttömiä ikkunan rakoja n. 40 cm jokaiseen ikkunaan ja lisäksi ikkunoiden nurkista tiivistämätöntä 5cm. Noin yhteen ikkunaan jäi 40 4 * ( 5 5) cm tiivistämätöntä aluetta. Eli 80 cm per ikkuna on tilaa mistä tuulee sisälle varsinkin talvella. Arvaatkaapa paleleeko täällä. Kiitos tästä VAV.

      • Anonyymi

        Jos se on se Kirkonkylän palelukeskus mistä eräs post it lappu luki.


    • Anonyymi

      Ilmeisesti työssäkäyviä suurin osa, siitä päätellen että parkkipaikka tyhjenee ennen aamukasia ja täyttyy taas neljän viiden jälkeen. Parkkiksella on uudehkoja Volvoja, Peugeoteja, Toyotaa, yms, ihan tavallisia tämän vuosituhannen autoja, yksi Porchekin (avoauto) joka vaihtuu Audiin aina talveksi.

      Itse kolmen tonnin tuloilla saan vielä asumistukea (kymppejä, mutta kuitenkin). Se ei johdu VAV:n (kaupungin) asunnosta vaan siitä että pääkaupunkiseudulla vuokrat ovat kalliita mutta tulotaso ei kaikilla pilvissä

      Yksi narkki kuoli asuntoonsa pari vuotta sitten. Näkymättömämpää ihmistä saa hakea, ei ollut huolen häivää hänestä. Pyörät pysyivät kellarissa jne.

      Muutama (työssäkäyvä) "juoppo" istuu iltaa ajoittain pihanurmella, mutta hekin lopettavat hyvissä ajoin ennen puolta yötä. Tätä julkijuopottelua tapahtuu ehkä parin kolmen viikon välein ja vain kesällä ja vain hyvllä säällä

      Maahanmuuttajia on, ehkä noin yksi neljästä tai viidestä asunnosta. Joukossa on monta yrittäjää (myös somali). Ilmeisen menestyviäkin osa, vaatteista ja autoista päätellen. Ja todella kohteliaita, hiljaisia ja vähään tyytyväisiä naapureita kaikki!

      Yli 10 vuotta asunut yhteensä parissa eri VAVin asunnossa eikä ole tarvetta muuttaa.

    • Anonyymi

      Vavilla on yleisesti aika hyvässä mallissa homma, mitään ökyasumista ei ole luvassa, mutta talot pidetään kelpo kunnossa. Opiksi on otettu, esim Hakunilassa oli paljonkin ongelmia ja on vieläkin, kun samohin taloihin kasattiin mamuja. Se nyt arvasi mitä siitä seuraa.

      Itse asun jo 14 vutta mukavassa rivarinpätkässä vavilla, leposaa on, naapurit mukavia ja vuokra naurettava verratuna muihin toimijoihin.

      Jos haluatte nähdä helvetin, menkää katsomaan vaikka Hakunilaan Saton kämppiin, osoiteeseen heporinne. Kaksiosta siellä pyydetään 900 ekee. Asuntoa katsomaan ensin ihmettelee pihaa, se on ruokoton. Kun pääsee rapuun, ihmettelee että miksi monen muuttokuorma lojuu siellä käytävällä. paskasia patjoja yms. Kun pääsee hissiin (jos uskaltaa) niin sinne joku pisinyt ja vetänyt ihan kunnon tortut! Tässä vaiheessa alkaa ihmetyttää, että Sato haluaa 60m2 asunnosta moisessa liki tonnin kuussa 🤣

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Tässä olet oikeassa! Asuin talossa 70 luvun lopulla ja 80 luvun alussa ja silloin se oli oikeen mukava!

        Kävin tuossa viikko sitten katsomassa entisiä huudeja ja lapsuuden asuintaloa.

        Nyt Raput täynnä rojua, kaikki mahdollinen hajoitettu. Hissiin en uskaltanut mennä kun siellä oli jonkun jöötit ja virtsaa. Joka kerrostason rapputasanne rojua täynnä, asuntojen ovissa reikiä. Luulisi, että joku puuttuisi, roju rapussa on tulipaloriski.. joskin, en surisi jos nuo talot palaisi asukkaineen.. aika tummia olivat.

        Siivojat eikä huoltomiehet ei em taloissa ilmeisesti enää käy, koska se on hyödytöntä. Käy siivoo paskat (kuka edes haluaa normi 11€ siivojan palkalla?) ja ei mene montaa tuntia, taas joku paskonut rapun. Asukaat on lähinnä afriikan *eekereitä, ei niitä kiinnosta vidun vertaa!


    • Anonyymi

      On kyllä aivan käsittämättömässä kunnossa nuo heporinteen talot. Pihalla todella voi aistia afrikan tunnelmaa, kukaan ei välitä mistään mitään.

      Helposti ei uskoisi, että suomessa on taloja missä asukkaat paskoo hissiin ja rappuun, mutta se on tuolla ihan jokapäiväinen juttu!

    • Anonyymi

      Olen asunut Vav n vuokra asunnoissa 80 luvulta saakka. Ihan tavallisia ihmisiä näissä vuokra kodeissa asuu. Ulla Pyyvaara, asumisneuvoja vav

      • Anonyymi

        Paljon riippuu missä VAV asunnossa asuu. Itse Ilolassa ja oikeen on siistiä eikä häiriökäyttäytymistä ole. Mutta eipä ole näissä yön timoja. VAV tekee siinä viisaasti, että nuo mamut kasataan samoihin taloihin, länsimäkeen, hakunilaan yms. Näin "siistit" talot pysyy siisteinä, ettei nekin tuhoudu. Valmiiksi jo heikossa hapessa oleviin kasataan sitten matut, romanit yms. häiriöporukka. Siellä saavat sitten keskenään lillua omassa paskassaan!


    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5035
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3307
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1442
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1285
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      990
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      258
      800
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe