Voiko kosmetologi pistää täyteaineita?

Ihmettelen vain....

Hei!

Missä mielestänne menee raja, mitä kosmetologi voi asiakkailleen tehdä? Onko hyvä että kosmetologi tekee esim. näitä tehokkaiksi luokiteltuja hoitoja:

- pistää täyteainetta huuliin tai juonteisiin?

- tehdä vahvoja happokuorintoja (TCA)?

- mesoterapiaa

- timanttihiontaa

Vai pitäisikö kosmetologien tehdä vain perinteisiä kevyitä kauneushoitoja kuten ihonpuhdistusta, hierontoja, imeytyshoitoja jne.

Paljon on puhuttu siitä, että alalla työskentelee "kosmetologeja" jotka ovat saaneet koulutuksen ties mistä yksityisestä opinahjosta tai ulkomailta verkkokurssilla eikä heillä ole riittävää koulutusta tekemään näitä vaativampia hoitoja. Missä menee mielestänne raja?

12

4127

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Huono lopputulos!

      Minä kävin Nlissa sijaitsevassa kauneushoitolassa, missä laitettiin huuliini täyteainetta. Kun turvotus tasaantui, huomasin että aine oli mennyt aivan epätasaisesti huuliin. No, tilasin uuden ajan ja sanoin että laitetaan toinen ampulli (minä tietenkin maksoin). Sitten hän laittoi taas sille puolelle missä oli ollut ennestään liian vähän, niin liikaa! Ja nyt tulos on taas toisella puolella epätasainen! Viimeksi kun kävin kyseisessä hoitolassa mesoterapiassa, kosmetologi raapi kasvoni rikkinäisellä rullalla aivan täyteen raapaleita. Kun en suostunut maksamaan hoidosta, niin hän melkein tuli lankoja pitkin kimppuuni, ikään kuin syy olisi ollut minussa! Eli näin täällä meillä Turun seudulla toimitaan!

    • centraalisantraxx

      Erään tällä hetkellä N:lissa toimivan kauneusala yrittäjän asiakkaidensa rahat vieneen verkkokauppa toimintaa puitu netissä muutama vuosi sitten.
      Joillakin on taito jatkaa epäluotettavaa toisten kustannuksella toteutettua toimintaa vuosikausia.... olisikohan samasta yrittäjästä tässä kyse?

      Tässä tilanteessa tuollaisten lopputulosten jälkeen kävisin asiakkaana välittömästi lääkärissä ja tekisin ilmoitukset kuluttajavirastolle, itseni ja mahdollisten tulevien asiakkaiden puolesta, jotta taitamattomat ja huonoa palvelua tarjoavat saatetaan kuriin.

      Mistä tiedät että "kosmetologi" on edes ammattiin valmistuvan koulutuksen käynyt, totta.
      Kosmetologi ei saa koulutusta täyteaine pistoksiin, timanttikuorintaan kylläkin.

      • sen sisko.

        Voihan jokainen kouluttaa itseensä lisää kauneudenhoitoalallahan koulutetaan yrittäjiä solkenaan, kosmetologeja ja pa-kampaajia, aina ne on jossain kurssilla.


    • xxxxxxxxxxx

      Suomessa lain mukaan ei kai saane edes pistää ihon alle kudokseen kuin koulutuksen saanut sairanhoitaja ja lääkäri...

      • harkintaa!

        Älkää antako kosmetologin koulututksen omaavaa tehdä täyteainehoitoja tai tca-happokuorintoja.He ovat voineet käydä valomistajien pikakursisiin mutta heiltä puuttu lain vaatima sairaanhoitajakoulutus.


      • t.jy
        harkintaa! kirjoitti:

        Älkää antako kosmetologin koulututksen omaavaa tehdä täyteainehoitoja tai tca-happokuorintoja.He ovat voineet käydä valomistajien pikakursisiin mutta heiltä puuttu lain vaatima sairaanhoitajakoulutus.

        Ei sitä koko sairaanhoitajan koulutusta tarvita n.4,5v, kun opetetaan pistämään täyteainetta kudokseen.


      • Botox-tarjous

        No, Vantaalla ainaskin eräs syntyperältään ulkomaalainen kosmetolgi tarjoaa botoxhoitoja.

        Että sillain.

        ( myös täyteainehoitoja tekee.)


    • Kosmura

      Olen itse Kosmetologi joka laittaa täyteaineita asiakkaille. Koulutukseen hakeutuvat kosmetologit ovat motivoituneita ja vankkakäsisiä pistäjiä. Meillä on laaja iho tuntemus sekä hermosto tentit takana. Olen itse nähnyt miten epävakaata ja pelokasta saattaa olla esimerkiksi plastiikkakirurgisen palkkaama sairaanhoitaja jonka on "pakko" pistää vain koska työpaikka on kouluttanut.
      Olisin huoletta asiasta, me jotka koulutuksen olemme saaneet olemme oppineet vasta kokemuksen ja tekemisen kanssa hyviksi. Olemme ylpeitä kädentaidoistamme ja mainostamme osaamista.

      • 157

        Jos botoxia laitetaan niin siihen on oltava sairaanhoitaja koulutukseltaa. mutta perus täyteaineet ja niiden laitto opitaan kursseilla..


    • 187

      Kosmetologi saa pistää täyteaineita mutta ei botoxia,jos ei ole sairaanhoitaja koulutusta. Täyteaineisiin pitää käydä kurssit jossa ne asiat opitaan.

    • Anonyymi

      Täyteai den pistämiseen tulee olla koulutus sairaanhoitaja,terveydenhoitaja ja päälle kosmetologi että ymmärtää mitä tekee toiselle. Miten botoxi käyttäytyy huulissä.muuten iholla

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      16
      1429
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1285
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1072
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1026
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1003
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe