Kokemuksia Jimm's.fi:stä?

45D45D

Elikkäs onko kellään kokemuksia Jimm's.fi:stä? Kun haluaisin niiden kasauttavan minulle koneen ja haluaisin tietää toimiiko se kone sitten ja onko muutenkin turvallinen liike.

193

26112

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pannujauhatus.
      • vipunens

        Edelleen vuosienkin jälkee se on hyvä paikka hankkia kone.


      • Anonyymi
        vipunens kirjoitti:

        Edelleen vuosienkin jälkee se on hyvä paikka hankkia kone.

        Huh, huh.. Palautin toimimattoman ostokseni ja kuittaus palautuksesta tuli ihan Ok. Mutta sitten,,,, "meillä on nyt ruuhkaa" ja heidän "käsittely" viekin kaksi viikkoa..! Että näin, hautovat minun rahojani vielä lisää. Onkohan enää sitten pysyssä koko "PUOTI".??


      • Anonyymi
        vipunens kirjoitti:

        Edelleen vuosienkin jälkee se on hyvä paikka hankkia kone.

        Älkää missään tapauksessa ostako Jimmsiltä mitään, jos ongelmia tulee jonkin komponentin kanssa niin silloin palvelua ei enää saa, vaan kaikki jää asiakkaan tappioksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älkää missään tapauksessa ostako Jimmsiltä mitään, jos ongelmia tulee jonkin komponentin kanssa niin silloin palvelua ei enää saa, vaan kaikki jää asiakkaan tappioksi.

        Onko tuorekin tapaus?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huh, huh.. Palautin toimimattoman ostokseni ja kuittaus palautuksesta tuli ihan Ok. Mutta sitten,,,, "meillä on nyt ruuhkaa" ja heidän "käsittely" viekin kaksi viikkoa..! Että näin, hautovat minun rahojani vielä lisää. Onkohan enää sitten pysyssä koko "PUOTI".??

        Tilasin myös Jimmsiltä, maksoin etukäteen ja nyt olen odottanut tuotettani 4 kk. Eivät viesti asiakkaalle lainkaan missä tilaus menee. Kun pyysin rahojani palautuksena, niin alkoi mykkäkoulu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huh, huh.. Palautin toimimattoman ostokseni ja kuittaus palautuksesta tuli ihan Ok. Mutta sitten,,,, "meillä on nyt ruuhkaa" ja heidän "käsittely" viekin kaksi viikkoa..! Että näin, hautovat minun rahojani vielä lisää. Onkohan enää sitten pysyssä koko "PUOTI".??

        Yrittänyt palauttaa viallisen tuotteen. Valokuvia pyydetään joka puolelta... seuraavaksi varmaan virtakaapeli pitää kuvata joka puolelta, Ketään ei saa kiinni, kukaan ei vastaa, mitä vittua?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älkää missään tapauksessa ostako Jimmsiltä mitään, jos ongelmia tulee jonkin komponentin kanssa niin silloin palvelua ei enää saa, vaan kaikki jää asiakkaan tappioksi.

        Täysin samaa mieltä, viallisia tuotteita ei korvata vaikka takuuta on jäljellä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täysin samaa mieltä, viallisia tuotteita ei korvata vaikka takuuta on jäljellä!

        näin juuri. jos kaikki menee hyvin, niin hyvä. mutta jos mikään menee vikaan voit sanoa rahoillesi hyvästit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älkää missään tapauksessa ostako Jimmsiltä mitään, jos ongelmia tulee jonkin komponentin kanssa niin silloin palvelua ei enää saa, vaan kaikki jää asiakkaan tappioksi.

        Tämä on aivan totta. Ostin konepaketin jimmsiltä ja emolevy oli viallinen. Kaikki kuvat piti ottaa liiankin pikkutarkasti ja oli todella vaikeaa työskennellä heidän kanssaan. Toki jos asut turussa ja sinulla on kuitti asiointi on helpompaa. Mutta älkää tilatko heiltä mitään!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tilasin myös Jimmsiltä, maksoin etukäteen ja nyt olen odottanut tuotettani 4 kk. Eivät viesti asiakkaalle lainkaan missä tilaus menee. Kun pyysin rahojani palautuksena, niin alkoi mykkäkoulu.

        Mulla sama. Olen kanssa odottanut tuotetta 4 kk.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla sama. Olen kanssa odottanut tuotetta 4 kk.

        En oo koskaan saanut niin huonoa palvelua kuin Jimmsiltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En oo koskaan saanut niin huonoa palvelua kuin Jimmsiltä.

        2023 vuodelle kohta mennää eikä mikään oo muuttunu. Itelläni nyt kone takuuhuollossa jimmsillä. Menee mielenterveys. Mikään nyt kuulukkaan takuuseen, pitäs maksaa kaikki itte. Kellä on varaa maksaa niiden tuntitaksat.


    • Jimms on laadukas ja hyvä tietokoneliike. He kokoavat koneet laadukkaasti ja testaavat että toimiiko kone kokoamisen jälkeen.

      • 45D45D

        Nämä tiedot halusinkin kuulla. kiitos paljon vastanneille =D


      • varpusen kaakka
        45D45D kirjoitti:

        Nämä tiedot halusinkin kuulla. kiitos paljon vastanneille =D

        Mikäs siinä jos kritiikittömästi uskot kaiken mitä luet. Vapusella tuskin on omakohtaista kokemusta Jimmsistä.


      • Uppmas
        45D45D kirjoitti:

        Nämä tiedot halusinkin kuulla. kiitos paljon vastanneille =D

        Mitä itselläsi Jimmsiä vastaan on? Niiden valmiskoneet eivät ole parhaimpia, mutta jos erillisistä osista annat niiden kasattavaksi niin parempaa palvelua ei Suomesta oikein löydä.


      • Sarkasmi
        varpusen kaakka kirjoitti:

        Mikäs siinä jos kritiikittömästi uskot kaiken mitä luet. Vapusella tuskin on omakohtaista kokemusta Jimmsistä.

        Ja mikä teki tästä sun kirjoituksesta sitten jollaintavalla uskottavan, jos ei sitä muiden viestit ole?

        Voi Einstein taas sentään.

        Itse tilasin joskus verkkokauppa.comista heidän kokoaman "mahtavan pelikoneensa". Jotain 1200e meni kun meni hermot täysin siihen etten ollut elämässäni vielä kertaakaan hyvin toimivaa konetta saanut.. (Niiiiin huono säkä)
        Noh, tuo kyseinen kone ei alunalkaenkaan toiminut oikein. Näytönohjain lopetti vastaamisen ja palautui jatkuvasti ruudun välähtäen mustana.

        Päivittelin jne ja mikään ei ongelmaa korjannut, joten uudelleen asennus.. Tämäkään ei sitä korjannut, joten takuuhuoltoon.

        Verkkokauppa.com lähetti koneen takaisin ja oli asentanut vain uusimmat ajurit, koska windowsin uudelleen asennuksen jälkeen niitä en vielä kaikkia ollut koneeseen ajanut, vaikka ne oli jo kokeiltu ennen uudelleenasennuksia.

        Noh, koska sama jatkui (ja joskus kone ei vaan suostunut edes käynnistyä... Hurisi, tuulettimet käynnistyi mutta kuvaa ei koskaan näyttänyt) lähetin sen taas takuuhuoltoon. Tälläkin kertaa vastaus oli etteivät huomanneet vikaa.. Ajoivat rasitusta ja kaikki ok.

        Kolmannella takuuhuollolla herrat suostui vaihtamaan näytönohjaimen, mutta sekään ei ongelmaa korjannut. Sit alkoi bluescreenitkin.. Yhtäkkiä koneen saaden enemmän rasitusta kone vain kaatui, aina eri bluescreenillä/virheilmolla.

        Tuossa vaiheessa takuu jo alkoikin olla lopussa, kun väleissä olin kuitenkin yrittänyt kestää ongelman kanssa.. Kerran vielä takuun jälkeen lähetin korjaukseen.. Verkkokaupan pojat laskutti satasen siitä että asensivat windowsin uudelleen.

        Ja kone ei tänä päivänäkään toimi. Ei kestä esim pelien rasitusta yhtään.. Joskus ei vaivaudu käynnistymään ja joskus vaan jämähtää niin ettei mistään enää tapahdu mitään.

        Mutta sen voin vannoa, ettei enää koskaan verkkokaupalta tietokonetta :D varmaan samat korjausmiehet siellä katsomassa tietokoneiden perään, kun ne jotka korjaa herrojen myyvät puhelimet, pesukoneet ja hammasharjat.

        Toivottavasti Jimm's todella osaa hommansa.. Josko saisin nyt kolmekymppisenä ekan koneen joka todella toimii. Ensimmäiset koneeni kokosin itse ja aina niissä oli jonkinsortin yhteensopivuusongelmia, joten olen jo luovuttanut ja katsellut noita valmiiksi rakennettuja pelitehomyllyjä. Rahat kuitenkin riittäisi, kun tietäisi varmasti maksavansa laadusta.

        Ellei joku sitten halua kertoa hyvää opasta miten koota itse koneensa osista, ilman että joutuu lukemaan puoli vuotta arvosteluja ja artikkeleita kaikista maailman eri valmistajista, osista ja komponenteista että mitkä sopii yhteen, mitkä on kuraa ja mitkä ei jne... En nimittäin ole millääntavalla hifi-innokas pitämään itseni ajan tasalla mikä merkki ja radeon 7864786487648768736 geforce xb superjee 2.0 keikkuu nyt hinta/laatu suhteen kärjessä.

        (Ja siksi kirjoitan jo tämän, koska olen niin täysin kyllästynyt ihmisten turhaan ja veemäiseen egoiluun siitä kuinka osaavat koota koneensa ja "saa halvemmmmal". Tuosta aiheesta voi siis ne suurimmat vittupäät vaieta, jotka kuittailis kumminkin vaan jotain mukanokkelaa antamatta mitään neuvoja :) kitos)


      • r6yghn
        Sarkasmi kirjoitti:

        Ja mikä teki tästä sun kirjoituksesta sitten jollaintavalla uskottavan, jos ei sitä muiden viestit ole?

        Voi Einstein taas sentään.

        Itse tilasin joskus verkkokauppa.comista heidän kokoaman "mahtavan pelikoneensa". Jotain 1200e meni kun meni hermot täysin siihen etten ollut elämässäni vielä kertaakaan hyvin toimivaa konetta saanut.. (Niiiiin huono säkä)
        Noh, tuo kyseinen kone ei alunalkaenkaan toiminut oikein. Näytönohjain lopetti vastaamisen ja palautui jatkuvasti ruudun välähtäen mustana.

        Päivittelin jne ja mikään ei ongelmaa korjannut, joten uudelleen asennus.. Tämäkään ei sitä korjannut, joten takuuhuoltoon.

        Verkkokauppa.com lähetti koneen takaisin ja oli asentanut vain uusimmat ajurit, koska windowsin uudelleen asennuksen jälkeen niitä en vielä kaikkia ollut koneeseen ajanut, vaikka ne oli jo kokeiltu ennen uudelleenasennuksia.

        Noh, koska sama jatkui (ja joskus kone ei vaan suostunut edes käynnistyä... Hurisi, tuulettimet käynnistyi mutta kuvaa ei koskaan näyttänyt) lähetin sen taas takuuhuoltoon. Tälläkin kertaa vastaus oli etteivät huomanneet vikaa.. Ajoivat rasitusta ja kaikki ok.

        Kolmannella takuuhuollolla herrat suostui vaihtamaan näytönohjaimen, mutta sekään ei ongelmaa korjannut. Sit alkoi bluescreenitkin.. Yhtäkkiä koneen saaden enemmän rasitusta kone vain kaatui, aina eri bluescreenillä/virheilmolla.

        Tuossa vaiheessa takuu jo alkoikin olla lopussa, kun väleissä olin kuitenkin yrittänyt kestää ongelman kanssa.. Kerran vielä takuun jälkeen lähetin korjaukseen.. Verkkokaupan pojat laskutti satasen siitä että asensivat windowsin uudelleen.

        Ja kone ei tänä päivänäkään toimi. Ei kestä esim pelien rasitusta yhtään.. Joskus ei vaivaudu käynnistymään ja joskus vaan jämähtää niin ettei mistään enää tapahdu mitään.

        Mutta sen voin vannoa, ettei enää koskaan verkkokaupalta tietokonetta :D varmaan samat korjausmiehet siellä katsomassa tietokoneiden perään, kun ne jotka korjaa herrojen myyvät puhelimet, pesukoneet ja hammasharjat.

        Toivottavasti Jimm's todella osaa hommansa.. Josko saisin nyt kolmekymppisenä ekan koneen joka todella toimii. Ensimmäiset koneeni kokosin itse ja aina niissä oli jonkinsortin yhteensopivuusongelmia, joten olen jo luovuttanut ja katsellut noita valmiiksi rakennettuja pelitehomyllyjä. Rahat kuitenkin riittäisi, kun tietäisi varmasti maksavansa laadusta.

        Ellei joku sitten halua kertoa hyvää opasta miten koota itse koneensa osista, ilman että joutuu lukemaan puoli vuotta arvosteluja ja artikkeleita kaikista maailman eri valmistajista, osista ja komponenteista että mitkä sopii yhteen, mitkä on kuraa ja mitkä ei jne... En nimittäin ole millääntavalla hifi-innokas pitämään itseni ajan tasalla mikä merkki ja radeon 7864786487648768736 geforce xb superjee 2.0 keikkuu nyt hinta/laatu suhteen kärjessä.

        (Ja siksi kirjoitan jo tämän, koska olen niin täysin kyllästynyt ihmisten turhaan ja veemäiseen egoiluun siitä kuinka osaavat koota koneensa ja "saa halvemmmmal". Tuosta aiheesta voi siis ne suurimmat vittupäät vaieta, jotka kuittailis kumminkin vaan jotain mukanokkelaa antamatta mitään neuvoja :) kitos)

        "En nimittäin ole millääntavalla hifi-innokas pitämään itseni ajan tasalla mikä merkki ja radeon 7864786487648768736 geforce xb superjee 2.0 keikkuu nyt hinta/laatu suhteen kärjessä."

        Siinä tapauksessa kysyt niiltä tarpeeksi "hifi-innokkailta", mitkä osat ostat. Hyvä paikka on esimerkiksi http://murobbs.plaza.fi/pc-konepaketit/

        Valmispaketin kun ostat, niin maksat aina enemmän vastaavasta raudasta verrattuna itse kasattuun.


      • nicce
        Sarkasmi kirjoitti:

        Ja mikä teki tästä sun kirjoituksesta sitten jollaintavalla uskottavan, jos ei sitä muiden viestit ole?

        Voi Einstein taas sentään.

        Itse tilasin joskus verkkokauppa.comista heidän kokoaman "mahtavan pelikoneensa". Jotain 1200e meni kun meni hermot täysin siihen etten ollut elämässäni vielä kertaakaan hyvin toimivaa konetta saanut.. (Niiiiin huono säkä)
        Noh, tuo kyseinen kone ei alunalkaenkaan toiminut oikein. Näytönohjain lopetti vastaamisen ja palautui jatkuvasti ruudun välähtäen mustana.

        Päivittelin jne ja mikään ei ongelmaa korjannut, joten uudelleen asennus.. Tämäkään ei sitä korjannut, joten takuuhuoltoon.

        Verkkokauppa.com lähetti koneen takaisin ja oli asentanut vain uusimmat ajurit, koska windowsin uudelleen asennuksen jälkeen niitä en vielä kaikkia ollut koneeseen ajanut, vaikka ne oli jo kokeiltu ennen uudelleenasennuksia.

        Noh, koska sama jatkui (ja joskus kone ei vaan suostunut edes käynnistyä... Hurisi, tuulettimet käynnistyi mutta kuvaa ei koskaan näyttänyt) lähetin sen taas takuuhuoltoon. Tälläkin kertaa vastaus oli etteivät huomanneet vikaa.. Ajoivat rasitusta ja kaikki ok.

        Kolmannella takuuhuollolla herrat suostui vaihtamaan näytönohjaimen, mutta sekään ei ongelmaa korjannut. Sit alkoi bluescreenitkin.. Yhtäkkiä koneen saaden enemmän rasitusta kone vain kaatui, aina eri bluescreenillä/virheilmolla.

        Tuossa vaiheessa takuu jo alkoikin olla lopussa, kun väleissä olin kuitenkin yrittänyt kestää ongelman kanssa.. Kerran vielä takuun jälkeen lähetin korjaukseen.. Verkkokaupan pojat laskutti satasen siitä että asensivat windowsin uudelleen.

        Ja kone ei tänä päivänäkään toimi. Ei kestä esim pelien rasitusta yhtään.. Joskus ei vaivaudu käynnistymään ja joskus vaan jämähtää niin ettei mistään enää tapahdu mitään.

        Mutta sen voin vannoa, ettei enää koskaan verkkokaupalta tietokonetta :D varmaan samat korjausmiehet siellä katsomassa tietokoneiden perään, kun ne jotka korjaa herrojen myyvät puhelimet, pesukoneet ja hammasharjat.

        Toivottavasti Jimm's todella osaa hommansa.. Josko saisin nyt kolmekymppisenä ekan koneen joka todella toimii. Ensimmäiset koneeni kokosin itse ja aina niissä oli jonkinsortin yhteensopivuusongelmia, joten olen jo luovuttanut ja katsellut noita valmiiksi rakennettuja pelitehomyllyjä. Rahat kuitenkin riittäisi, kun tietäisi varmasti maksavansa laadusta.

        Ellei joku sitten halua kertoa hyvää opasta miten koota itse koneensa osista, ilman että joutuu lukemaan puoli vuotta arvosteluja ja artikkeleita kaikista maailman eri valmistajista, osista ja komponenteista että mitkä sopii yhteen, mitkä on kuraa ja mitkä ei jne... En nimittäin ole millääntavalla hifi-innokas pitämään itseni ajan tasalla mikä merkki ja radeon 7864786487648768736 geforce xb superjee 2.0 keikkuu nyt hinta/laatu suhteen kärjessä.

        (Ja siksi kirjoitan jo tämän, koska olen niin täysin kyllästynyt ihmisten turhaan ja veemäiseen egoiluun siitä kuinka osaavat koota koneensa ja "saa halvemmmmal". Tuosta aiheesta voi siis ne suurimmat vittupäät vaieta, jotka kuittailis kumminkin vaan jotain mukanokkelaa antamatta mitään neuvoja :) kitos)

        Hyvin kuvastaa mua tää sun tarina. Sama ongelma ollu itellä jo ensimmäisestä koneesta lähtien. Viimeisimmän koneen ostin Jimms.ltä ja kun vihdoin pistin pelit pyörimään nii johan alkoi taas se sama helvetti. Koneen näyttis kaatui aluksi vain pelatessa. Sen jälkeen se rupesi kaatuilemaan ihan muuten vain. JA NE SAATANAN BLUESCREENIT.... Joka kerta antoi eri numerokoodin. Otinpa siis Jimmsiin yhteyttä ja he pyysivät lähettämään koneen sinne. Kone tuli takaisin 2-4 viikon jälkeen jonka aikana he olivat suorittaneet tarkastuksen ja päättivät vaihtaa viallisen muistikortin. No mutta.... Jo koneen ensimmäisestä käynnistyksestä huomasi että kone ei edelleenkään ollut kunnossa. Kuvaa sai odotella erittäin kauan ja välillä se taas katosi joksikin aikaa. Kokeilinpa välissä sitten jospa ongelma johtuikin käyttämästäni näytöstä huomaten ettei ongelma johtunutkaan näytöstä. Lakkasin pelaamasta pelejä koneellani joten käytin sitä vain leffojen katseluun ja muuhun nettiselailuun. Kone kumminkin rupesin taas käyttäytymään samalla tavalla kun aikaisemminkin. Lähetin jälleen kerran koneen Jimmsille, joka asensi windowsin uudelleen ja kävi päivitykset läpi. Sain koneeni takaisin ja mikään ei ollut muuttunut. Tällä hetkellä takuuta oli noin pari viikkoa jäljellä ja kun otin yhteyttä Jimmsiin he ilmoittivat että koneen tarkistuksen hinta tekisi 100€. Vaikka kuinka tyhmältä kuulostaakin, päätin tässä vaiheessa luovuttaa koneeni suhteen ja rupesin katsomaan jo seuraavaa tietokonetta.

        Omasta kokemuksestani en siis pitänyt lainkaan Jimms.fi:n toimintatavasta, kun taas kaveripiiristäni löytyy niitä jotka ovat täysin tyytyväisiä Jimmsin palveluun.


      • Kulmakkaiden_vihaaja
        varpusen kaakka kirjoitti:

        Mikäs siinä jos kritiikittömästi uskot kaiken mitä luet. Vapusella tuskin on omakohtaista kokemusta Jimmsistä.

        Harmittaa tämmöinen asenne. Jimm's on loistava kauppa ja jos suomesta aikoo tilata tietokonetarvikkeita se kannattaa tehdä juuri sieltä


      • hyvin-yksinkertaista
        Sarkasmi kirjoitti:

        Ja mikä teki tästä sun kirjoituksesta sitten jollaintavalla uskottavan, jos ei sitä muiden viestit ole?

        Voi Einstein taas sentään.

        Itse tilasin joskus verkkokauppa.comista heidän kokoaman "mahtavan pelikoneensa". Jotain 1200e meni kun meni hermot täysin siihen etten ollut elämässäni vielä kertaakaan hyvin toimivaa konetta saanut.. (Niiiiin huono säkä)
        Noh, tuo kyseinen kone ei alunalkaenkaan toiminut oikein. Näytönohjain lopetti vastaamisen ja palautui jatkuvasti ruudun välähtäen mustana.

        Päivittelin jne ja mikään ei ongelmaa korjannut, joten uudelleen asennus.. Tämäkään ei sitä korjannut, joten takuuhuoltoon.

        Verkkokauppa.com lähetti koneen takaisin ja oli asentanut vain uusimmat ajurit, koska windowsin uudelleen asennuksen jälkeen niitä en vielä kaikkia ollut koneeseen ajanut, vaikka ne oli jo kokeiltu ennen uudelleenasennuksia.

        Noh, koska sama jatkui (ja joskus kone ei vaan suostunut edes käynnistyä... Hurisi, tuulettimet käynnistyi mutta kuvaa ei koskaan näyttänyt) lähetin sen taas takuuhuoltoon. Tälläkin kertaa vastaus oli etteivät huomanneet vikaa.. Ajoivat rasitusta ja kaikki ok.

        Kolmannella takuuhuollolla herrat suostui vaihtamaan näytönohjaimen, mutta sekään ei ongelmaa korjannut. Sit alkoi bluescreenitkin.. Yhtäkkiä koneen saaden enemmän rasitusta kone vain kaatui, aina eri bluescreenillä/virheilmolla.

        Tuossa vaiheessa takuu jo alkoikin olla lopussa, kun väleissä olin kuitenkin yrittänyt kestää ongelman kanssa.. Kerran vielä takuun jälkeen lähetin korjaukseen.. Verkkokaupan pojat laskutti satasen siitä että asensivat windowsin uudelleen.

        Ja kone ei tänä päivänäkään toimi. Ei kestä esim pelien rasitusta yhtään.. Joskus ei vaivaudu käynnistymään ja joskus vaan jämähtää niin ettei mistään enää tapahdu mitään.

        Mutta sen voin vannoa, ettei enää koskaan verkkokaupalta tietokonetta :D varmaan samat korjausmiehet siellä katsomassa tietokoneiden perään, kun ne jotka korjaa herrojen myyvät puhelimet, pesukoneet ja hammasharjat.

        Toivottavasti Jimm's todella osaa hommansa.. Josko saisin nyt kolmekymppisenä ekan koneen joka todella toimii. Ensimmäiset koneeni kokosin itse ja aina niissä oli jonkinsortin yhteensopivuusongelmia, joten olen jo luovuttanut ja katsellut noita valmiiksi rakennettuja pelitehomyllyjä. Rahat kuitenkin riittäisi, kun tietäisi varmasti maksavansa laadusta.

        Ellei joku sitten halua kertoa hyvää opasta miten koota itse koneensa osista, ilman että joutuu lukemaan puoli vuotta arvosteluja ja artikkeleita kaikista maailman eri valmistajista, osista ja komponenteista että mitkä sopii yhteen, mitkä on kuraa ja mitkä ei jne... En nimittäin ole millääntavalla hifi-innokas pitämään itseni ajan tasalla mikä merkki ja radeon 7864786487648768736 geforce xb superjee 2.0 keikkuu nyt hinta/laatu suhteen kärjessä.

        (Ja siksi kirjoitan jo tämän, koska olen niin täysin kyllästynyt ihmisten turhaan ja veemäiseen egoiluun siitä kuinka osaavat koota koneensa ja "saa halvemmmmal". Tuosta aiheesta voi siis ne suurimmat vittupäät vaieta, jotka kuittailis kumminkin vaan jotain mukanokkelaa antamatta mitään neuvoja :) kitos)

        "Ellei joku sitten halua kertoa hyvää opasta miten koota itse koneensa osista..."

        Ei se koneen kokoaminen niin vaikeaa ole. Koskaan ei ole tämän asian suhteen mikään mennyt pieleen itsellä.

        Ei vaadi kuin ristipääruuvimeisselin, piitahnaa, sisälukutaitoa ja ymmärrystä. Ja osat tietysti.


      • Trupaduuri
        hyvin-yksinkertaista kirjoitti:

        "Ellei joku sitten halua kertoa hyvää opasta miten koota itse koneensa osista..."

        Ei se koneen kokoaminen niin vaikeaa ole. Koskaan ei ole tämän asian suhteen mikään mennyt pieleen itsellä.

        Ei vaadi kuin ristipääruuvimeisselin, piitahnaa, sisälukutaitoa ja ymmärrystä. Ja osat tietysti.

        Ei tarvitse osata lukeakkaan jos kattoo YouTubesta ohjeet


      • Verkkokuoppa.Com
        Sarkasmi kirjoitti:

        Ja mikä teki tästä sun kirjoituksesta sitten jollaintavalla uskottavan, jos ei sitä muiden viestit ole?

        Voi Einstein taas sentään.

        Itse tilasin joskus verkkokauppa.comista heidän kokoaman "mahtavan pelikoneensa". Jotain 1200e meni kun meni hermot täysin siihen etten ollut elämässäni vielä kertaakaan hyvin toimivaa konetta saanut.. (Niiiiin huono säkä)
        Noh, tuo kyseinen kone ei alunalkaenkaan toiminut oikein. Näytönohjain lopetti vastaamisen ja palautui jatkuvasti ruudun välähtäen mustana.

        Päivittelin jne ja mikään ei ongelmaa korjannut, joten uudelleen asennus.. Tämäkään ei sitä korjannut, joten takuuhuoltoon.

        Verkkokauppa.com lähetti koneen takaisin ja oli asentanut vain uusimmat ajurit, koska windowsin uudelleen asennuksen jälkeen niitä en vielä kaikkia ollut koneeseen ajanut, vaikka ne oli jo kokeiltu ennen uudelleenasennuksia.

        Noh, koska sama jatkui (ja joskus kone ei vaan suostunut edes käynnistyä... Hurisi, tuulettimet käynnistyi mutta kuvaa ei koskaan näyttänyt) lähetin sen taas takuuhuoltoon. Tälläkin kertaa vastaus oli etteivät huomanneet vikaa.. Ajoivat rasitusta ja kaikki ok.

        Kolmannella takuuhuollolla herrat suostui vaihtamaan näytönohjaimen, mutta sekään ei ongelmaa korjannut. Sit alkoi bluescreenitkin.. Yhtäkkiä koneen saaden enemmän rasitusta kone vain kaatui, aina eri bluescreenillä/virheilmolla.

        Tuossa vaiheessa takuu jo alkoikin olla lopussa, kun väleissä olin kuitenkin yrittänyt kestää ongelman kanssa.. Kerran vielä takuun jälkeen lähetin korjaukseen.. Verkkokaupan pojat laskutti satasen siitä että asensivat windowsin uudelleen.

        Ja kone ei tänä päivänäkään toimi. Ei kestä esim pelien rasitusta yhtään.. Joskus ei vaivaudu käynnistymään ja joskus vaan jämähtää niin ettei mistään enää tapahdu mitään.

        Mutta sen voin vannoa, ettei enää koskaan verkkokaupalta tietokonetta :D varmaan samat korjausmiehet siellä katsomassa tietokoneiden perään, kun ne jotka korjaa herrojen myyvät puhelimet, pesukoneet ja hammasharjat.

        Toivottavasti Jimm's todella osaa hommansa.. Josko saisin nyt kolmekymppisenä ekan koneen joka todella toimii. Ensimmäiset koneeni kokosin itse ja aina niissä oli jonkinsortin yhteensopivuusongelmia, joten olen jo luovuttanut ja katsellut noita valmiiksi rakennettuja pelitehomyllyjä. Rahat kuitenkin riittäisi, kun tietäisi varmasti maksavansa laadusta.

        Ellei joku sitten halua kertoa hyvää opasta miten koota itse koneensa osista, ilman että joutuu lukemaan puoli vuotta arvosteluja ja artikkeleita kaikista maailman eri valmistajista, osista ja komponenteista että mitkä sopii yhteen, mitkä on kuraa ja mitkä ei jne... En nimittäin ole millääntavalla hifi-innokas pitämään itseni ajan tasalla mikä merkki ja radeon 7864786487648768736 geforce xb superjee 2.0 keikkuu nyt hinta/laatu suhteen kärjessä.

        (Ja siksi kirjoitan jo tämän, koska olen niin täysin kyllästynyt ihmisten turhaan ja veemäiseen egoiluun siitä kuinka osaavat koota koneensa ja "saa halvemmmmal". Tuosta aiheesta voi siis ne suurimmat vittupäät vaieta, jotka kuittailis kumminkin vaan jotain mukanokkelaa antamatta mitään neuvoja :) kitos)

        Verkkokauppa.Com pettää, huijaa, kusettaa.


      • Anonyymi
        Kulmakkaiden_vihaaja kirjoitti:

        Harmittaa tämmöinen asenne. Jimm's on loistava kauppa ja jos suomesta aikoo tilata tietokonetarvikkeita se kannattaa tehdä juuri sieltä

        Hyvä kauppa siihen saakka kunnes tulee ongelmia koneen kanssa


      • Anonyymi
        45D45D kirjoitti:

        Nämä tiedot halusinkin kuulla. kiitos paljon vastanneille =D

        Ei kovin huonoja osia ole Jimssillä, kun sieltä valisemista osista kokosivat tietokoneen ja on kohta 10 vuotta tietokone toiminut.
        No ssd levy oli joku maanantai kappale, kun hajosi puolessa vuodessa, mutta takuuseen sain vastaavan ssd levyn, joka on siitä alkaen toiminut.


      • Anonyymi
        hyvin-yksinkertaista kirjoitti:

        "Ellei joku sitten halua kertoa hyvää opasta miten koota itse koneensa osista..."

        Ei se koneen kokoaminen niin vaikeaa ole. Koskaan ei ole tämän asian suhteen mikään mennyt pieleen itsellä.

        Ei vaadi kuin ristipääruuvimeisselin, piitahnaa, sisälukutaitoa ja ymmärrystä. Ja osat tietysti.

        No eihän se koneen kokoaminen ole vaikeaa ja osatkin on helppo valita, mutta vaikeampi osuus on sitten biosista asettaa oikeat asetukset, levyn osioinnit ja ajureiden asennukset.


    • Ei olekaan kokemuksia, mutta olen seurannut Afterdown foorumia, ja siellä monet ovat ostaneet onnistuneesti Jimms nettikaupasta tietokoneiden osia ja muita palveluita..

    • ugga pugga

      Jimm's on tullut tutuksi vuosien mittaan.
      plussaa sanoisin..

      ei postikuluja
      nopea palvelu
      takuu hommat pelaa kuten pitää
      keskimäärin halvimmasta päästä ( suomessa )
      laaja valikoima ja uusimmat kilkkeet yleensä saatavilla heti julkaisun jälkeen.
      asiantuntemus

      Ja varmaan selkeimmät / loogisimmat sivut mitä selata verrattuna mihin tahansa muuhun verkkokauppaan. Tarvittava kilke löytyy sieltä mistä pitääkin ja asianmukaisin tiedoin varustettuna ( ei jokapaikassa tämäkään itsestään selvyys )

      • adsfag

        Postikuluja ei veloiteta kun ne sisältyvät tuotteiden hintaan. Sen verran hintavia monesti ovat. Eikä todellakaan halvimmasta päästä, edes Suomessa.


    • gallisjimms

      vain huonoja kokemuksia.

      Kannattaa välttä äsuomalaisia ylihinnoiteltuja nettikauppoja ja tilata saksasta suoraan , parhaa tvalikoimat ja uusimmat tuotteet kohtuu hintaan.

      saksan hintaseuranta: http://geizhals.at/de/

      ainakin jos koko koneen ksaa itse osista niin siinä säästä äreilusti yli postimaksujen verran ja tavaran saatavuus aivan eriluokkaa kuin suomessa

      Jimms on alkanut muuten evätä takuita myymillee nkomponenteille.
      Kannattaa varoa.

      • saksaaaaa

        pitää muistaa ne saatanan isot elektroniikka verot ulkomailta, se pätee ainakin siihen amazoniin


    • jalaa

      Ei ole mitään Jimm´s:stä mitään valitettavaa. Isoin ostos tuolta ollut 32" taulutelkkari, pienet ollut sit kaapeleita ja ulkoisia levykoteloita. Kaikki on toiminut moiteetta. Harmi vaan, että lopettivat sen liikkeen Arabian kauppakeskuksessa.

      • i75ugft,j78r5ft5 u

        Tosiaan, mutta onneksi postikuluttomuus vähän korvaa asiaa. Itse kyllä tykkään käydä ihan kaupassa katsomassa ja usein siitä kyllä tulee jotain heräteostoksiakin samalla.

        Mitään valittamista mulla ei Jimm'stä ole, ja takuutkin ovat toimineen (joskin tuntui vähän tyhmältä kun piti kerrankin yksi kympin tuuletin erikseen lähettää heille takuuvaihtoon. eihän se mulle mitään maksanut mutta eipä tainnu heille kamalasti enää siitäkään osasta tulla).

        Tuo on kyllä yksi niistä harvoista kaupoista joista ei kuule oikeastaan koskaan mitään oikeasti pahaa sanottavaa. Toki joku voi jostain hinnoista tai jonkun tuotteen puuttumisesta valikoimasta valittaa, mutta tuollaiset nyt on aika pientä.


    • Joo eli on jimms pc hyvä paikka ei postikuluja ja ammattitaitoisia ihmisiä

    • Simppu

      Jimms PC-Store toimii niin kauan kun tuotteet toimii. Takuuaikana hajonneesta plasmatelkkarista tarjosivat hyvityksenä puolet alkuperäisestä ostohinnasta kun vaihto tai korjaus ei onnistunut.

      Asian selvittely jatkuu kuluttajaviranomaisten avustuksella.

      Ensimmäinen kerta kun joutuu takuusta missään kotimaisessa kaupassa vääntämään kun kuitit ja muut on tallella.

    • Tilasin noin kaksi viikkoa sitten Jimms PC Storesta Asuksen reitittimen ja se tuli muutamassa päivässä perille ja hyvin toimii!

    • antero

      Kohtapa tiedän, pitäs kai kone sieltä tilata. Maksaakin monta sataa, vaan jospa osaavat kasata ni säilyy takuut varmemmin ku ite kasaten.

    • puuceenikkari

      Mä olen ostanu Jimmsiltä lähes kaiken ja lähes kaikesta on tullut takuuasiat esille. Osan tuotteista olen joutunut palauttamaan muutaman päivän sisällä kun ei ole toiminut. Juu ja tiedän, ei muille vaan tällaisia ole tullu eteen jne jne jne.

      Nyt kun Jimmssiä ei stadissa enää ole niin oli helppoa siirtyä verkkokauppa.comin asiakkaaksi. Tykkään itse käydä myymälässä hypistelemässä vermeitä ja juttelemassa myyjän kanssa. Ja takuuasiatkin sujuu näin nopeammin. Veikkaanpa että verkkokauppa.com sai stadista aika monta asiakasta jimmsin lähdön takia.

      • Itse sain jopa ilmaiseksi sieltä Arabian Jimm'siltä pari letkuliitintä. Tuli sitten ostettua vähän muutakin kamaa heräteostoksena :)

        Toivoisin todellakin takaisin Stadiin Jimm'sin myyntipisteen.

        Kulujen karsimiseksi nuo sivupisteet kai poistettiin.

        Postikuluttomuuden kääntöpuoli on muuten se, että postimaksut on lisätty hintoihin. Jos siis tilaa vähän pientä edullista roipetta postitse tulee kyllä edulliseksi, mutta isomman arvokkaamman satsin kanssa voikin käydä toisinpäin.


      • Sarkasmi

        No verkkokauppa.com ei ainakaan tajua mitään tietokoneista.
        Asiantuntemus tasoa "hei me myydään kaikkea elektroniikkaa", ei atk asiantuntemusta.

        Tuli ostettua niiltä melkoinen tehomylly yli tonnilla ja neljä vai jopa viisi kertaa takuuhuollossa takuun aikana ja konetta ei koskaan korjattu. Tuli takaisin aina viikon tai parin päästä "ajurit asennettu", "windows asennettu", "virustutka ajettu" jutuilla ja eivät kuulemma edes löytäneet vikaa, joka toistui joka päivä koneen käytössä useita kertoja (eli vähän jokamallin tilttailu ja jämähtely.. Kirjoitin jo eri kommenttiin tästä)

        Jos Jimm'skin on tuota luokkaa, niin pitääkö sitten vaan ymmärtää, ettei suomessa vaan osata ja kannattaa se pc unohtaa ja ostaa pleikkari.


    • EX Jimmsin asiakas

      Olkaa tarkkana kun tilaatte Jimmsistä. Takuuasioissa siellä ei mennä kuluttujansuojalain mukaisesti. "Päivänarvoja", hyvityksiä tms. tarjoillaan. Lukekaa Jimmsin takuuehdot. Saatatte joutua itse pitämään huolen, että siellä noudatetaan niitä. Ja muistakaa, että elektroniikalla on aina väh. 2 vuoden takuu, vaikka tarjotaankin vuoden takuuta. Näin on kuluttujariitalautakunnassa päätetty. Eli jos vaikka näytöllä on vuoden takuu ja se hajoaa puolentoistavuoden kuluttua, niin teillä on kuluttajansuojalain mukaan oikeus saada korvaus. Ei päivän arvoja tms. sontaa vaan korvaus hajoneesta tuotteesta. Lukekaa "Jimm's mielipiteitä" netistä. Ei uskoisi että ammattilaisiksi itseään kutsuvat harrastaa sellaista touhua.

      • Huijari_jimmms

        Jimmsin koneissa on aina jotain vikaa. Koneeni näytönohjain hajosi ja vein sen jimmsiin korjaukseen. Myöhemmin sieltä tuli viesti että koneessa ei ollut mitään vikaa ja veloittivat minulta 20€. Kaksi kuukautta myöhemmin koneeni näytönohjain hajosi uudestaan. Ei voi olla sattumaa että se hajoilee usein.


    • hena

      mielestäni huonokauppa koska nyt 2 viikon kuluttua tilauksesta pakettini saatin vasta lajiteltua

      • juupa1

        Niii, ei varmaan kellään ole aina kaikkea omassa taskussa. Täytyy ne jostain ensin tilata. Toimitusaika arvioita kannattaa vähän katsoa. Vai mitä lajittelua tarkoitat?.. sitä kun posti jossain ryssii ??


      • lekoed

        Niin itse tilasin konepaketin ja yli 299 konetta koottavana ennen mun konetta. kuulemma he kokoavat koneen about 2 tunnissa


    • Hyvä kauppa

      Loistavat nettisivut tietokonekaupaksi. Tainnut ylenmääräinen hehkuttelukin jäädä tuotekuvauksissa vähemmälle. Olen tilannut muutaman kerran tavaraa ja aina tullut todella nopeasti, eli arviot toimitusajoista ovat toteutuneet. Joissain osissa hintaa hurjasti ylimääräistä, minkä vuoksi en ostaisia kaikkia koneen osia pelkästään Jimmsistä.

      Onneksi se leivänpaahdin slogan on poistunut käytöstä...

    • jokutoinen1

      JIMMS: Varokaa ostamasta mitään koneita jimmssiltä... Ostin toissapäivänä uuden koneen sieltä, saatuani koneen samana iltana kone jäätyi heti alkukäynnistyksen jälkeen. Eikä sen koomin ole uudelleen käynnistynyt.
      Soittelin jimmsille seuraavana aamuna asiasta johon he: Ei voi palauttaa, koska otettu käyttöön joten siis suoraan huoltoon- Sonylle soittaessani kehottivat palauttamaan koneen myyjä liikkeenseen, mutta liikeppä ei ota sitä takaisin enään "käytettynä".
      Läppäri oli siis sony vaio fit 15.5" svf15n1z2eb 1549€ ja pelkkää paskaa koko kone ja myyjä

      • Kerta kyseessä on kannettava, niin aika moni liike toimii niiden osalta juuri noin. Kun kone on otettu käyttöön, ja siinä ilmenee vikaa, niin asiakkaan on itse otettava yhteyttä huoltoon. Myyjäliike ei sitä tee. Sonyn sivuilta löytyy keinot saada kone huoltoon: http://www.sony.fi/support/fi/repair tai sitten puhelimella numerosta 09-69379450


      • pmtm81 kirjoitti:

        Kerta kyseessä on kannettava, niin aika moni liike toimii niiden osalta juuri noin. Kun kone on otettu käyttöön, ja siinä ilmenee vikaa, niin asiakkaan on itse otettava yhteyttä huoltoon. Myyjäliike ei sitä tee. Sonyn sivuilta löytyy keinot saada kone huoltoon: http://www.sony.fi/support/fi/repair tai sitten puhelimella numerosta 09-69379450

        Sony ohjeistaa väärin, Jimmsin vika. Logiikka toimii.


      • Pyyhis
        pmtm81 kirjoitti:

        Kerta kyseessä on kannettava, niin aika moni liike toimii niiden osalta juuri noin. Kun kone on otettu käyttöön, ja siinä ilmenee vikaa, niin asiakkaan on itse otettava yhteyttä huoltoon. Myyjäliike ei sitä tee. Sonyn sivuilta löytyy keinot saada kone huoltoon: http://www.sony.fi/support/fi/repair tai sitten puhelimella numerosta 09-69379450

        Myyjä on ensisijaisesti vastuussa myymästään tavarasta. Tuossa tapauksessa jos pompottelu alkaa, eikä asiaan tule selvyyttä niin viranomaistahoon yhteyttä.

        http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/kuluttajalle/takuu/

        Lainaus:

        "Myyjällä ensisijainen vastuu virheestä

        Kodinkoneiden takuuehdoissa ilmoitetaan yleensä huoltoliikkeet, jotka tekevät takuukorjauksia. On luontevaa asioida niiden kanssa, jos laitteeseen tulee vika. Jos tällaista menettelyä ei ole, ota yhteys myyjään.
        -------------------------------------------------------------------------------------------------------------
        Myyjäliike ei voi automaattisesti käännyttää kuluttajaa asioimaan maahantuojan tai valmistajan kanssa. Myyjän on hoidettava korjaustoimet takuunantajan kanssa.
        -------------------------------------------------------------------------------------------------------------
        Kuluttajan kotivakuutustakaan ei saa panna myyjän vastuulla olevan virheen maksajaksi. Silloin asiakas joutuu kuitenkin maksamaan vakuutuksen omavastuuosuuden, joka sekin kuuluisi selkeässä virhetilanteessa myyjäliikkeen vastuulle."


      • NoMoreJimm's

        Totta, Jimm's kannattaa kiertää kaukaa. Niillä ei ole mitään kiinnostusta enää sen jälkeen kun laite tai komponentti on lähtenyt ostajalle. Takuuasioissa ne valehtelee ja rikkoo kuluttujansuojalakia ja myös omia takuuehtojaan. Kannattaisi kaikkien heidän kanssaan ongelmiin joutuneiden viedä asia KKV:n käsiteltäväksi. Se olis meinaan uhkasakko ja/tai markkinatuomioistuin edessä, ja nöyrtyminen noudattamaan lakeja ja moraalia.


      • EiVainJimmsinOngelma

        No olipa joskus samankaltaisia ongelmia ihan verkkokauppa.comin kanssa. Kyseessä oli Asuksen kannettava, jonka suhteen ohjeistivat ottamaan yhteyttä suoraan asuksen tukeen, näin säästää ajallisesti, kun menee ilman välikäsiä. Kun ainakin asus käyttää RMA-järjestelyä, jolloin kuriiriliike hakee koneen huoltoon.


    • Jimm's sucks balls

      Jimm'sin hinnoittelulogiikka k.usee urakalla. Useat näyttikset saa myös pelibundlella. Alla esimerkki miten hinta muuttuu pelin kanssa. Kortit siis identtiset.


      Zotac NVIDIA GeForce GTX 780 3GB GDDR5, 2xDVI/HDMI/DP, PCI-E 3.0
      538.00e EI PELIÄ

      Zotac NVIDIA GeForce GTX 780 3GB GDDR5, 2xDVI/HDMI/DP, PCI-E 3.0
      669.00e Assassins Creed IV

      Assassins Creed IV pelille tulee näin hintaa huimat 131 euroa vaikka pelin hinta oikeasti halvimmillaan 23 euroa. Jimm's kus3ttaa taas ihan urakalla.

      Täytyy laittaa kyselyä KKV:oon, että onko tämä lakien mukaista toimintaa. Oli tai ei niin jokatapauksessa naurettavaa vedätystä.

      • sdfsdfg

        hmm.. itse kun ostin Asuksen GTX770 jossa tuli 3 peliä mukana maksoi aivan saman verrran kun se missä ei tullut pelejä mukana ja kun kävin tarkistamassa niin kaikki näytönohjaimet jossa tulee peli mukana paitsi Zotacin on saman hintaisia kun missä ei tule... Zotacin näyttikset on reilusti kalliimpia kun tulee peli mukaan eli jos haluaa sen pelin mukaan ni ei kantti ostaa zotacin :D mun Asus GTX770 makso 319e peli mukana Zotacin sama näyttis maksaa 414e peli mukana ja ilman peliä 345e..


    • Hyvin tuli alle viikossa tilaamani custom PC pikana.

    • jijij

      Tietokonekaupasta saa lähes kaikki samat komponentit halvemmalla. Taitaa olla Suomen halvin, alan kauppa. Kannattaa silti vertailla hintoja.

      http://tietokonekauppa.fi/

    • no joo 10Milj kauppa

      No jaa mielenkiintoisia mielipiteitä jimmsistä. Jos yhtä komponenttia on "päivittämässä" niin miksi ei tilaisi jimmsiltä. Nykyisin itse kuitenkin tilaan aina koko koneen osat kerralla mindfactory , HW versand tai caseking suunnalta. missä nyt sattuu osien hinnat sopivimmalle tasolle laskemaan.
      itse tykkäsin Alternatesta tilata koska tuovat osat kotioevelle saakka ja maksaa tarvitsee vasta kun osat ovella. Tosin vain käteinen kelpaa.

      Jimmsin osien ja koneiden hinta tasosta esimerkki käytetty kone:
      http://www.jimms.fi/tuote/JIMMS-ASSY-ROSHI

      uudet osat:
      https://www.mindfactory.de/shopping_cart.php/basket_action/load_basket_extern/id/5978d9220a8dd62cdf1bc2f5e55d7818c33b16c5fbcee203f5a
      kotelo (sama) 100:- jimmsillä

      Huomio että saa isomman SSD:n , Isomman HDD:n , Paremman emolevyn, paremman jäähyn ja paremman ja isomman virtalähteen mukaan muualta samaan hintaan kuin käytetyn koneen jimmsiltä.

      Mielenkiintoista toimintaa jimm's harrastaa kyllä :) joku rikastuu vaan en tiedä kuka :)

      • asedgrfhjtyi768

        Vertailussa olisi enemmän järkeä jos katsoisit osien hinnan uutena suomesta.


    • Goebbels

      Jimms on paska putka. Eivät noudat takuu- eikä palautusehtoja. Paskaa asiakkaalle ja rahat pois.

      • Ja miten niin ei? Hyvä huudella tollasia kertomatta yhtään enempää.

        Mitä olen siellä asioinut, kaikki kokemukset ovat positiivisia. Käytetyillekin tuotteille on takuu. Ilmainen kahviautomaatti, jossa erikoiskahvit. Laaja ja hyvä valikoima, nopeat toimitusajat.

        Ja takuuasiassa kerran kävi niin, että kokoonpano ei toiminut, kyseessä oli tilanne, jossa aftermarket prossujäähy oli liian löysällä ja kun kontaktia ei syntynyt, kone ei toiminut. Luulin vian olevan emossa ja menin sinne.
        Vaikka heillä olisi ollut täysi oikeus siihen 25€ tarkastusmaksuun, eivät sitä ottaneet.


      • Kepe
        timekillerx kirjoitti:

        Ja miten niin ei? Hyvä huudella tollasia kertomatta yhtään enempää.

        Mitä olen siellä asioinut, kaikki kokemukset ovat positiivisia. Käytetyillekin tuotteille on takuu. Ilmainen kahviautomaatti, jossa erikoiskahvit. Laaja ja hyvä valikoima, nopeat toimitusajat.

        Ja takuuasiassa kerran kävi niin, että kokoonpano ei toiminut, kyseessä oli tilanne, jossa aftermarket prossujäähy oli liian löysällä ja kun kontaktia ei syntynyt, kone ei toiminut. Luulin vian olevan emossa ja menin sinne.
        Vaikka heillä olisi ollut täysi oikeus siihen 25€ tarkastusmaksuun, eivät sitä ottaneet.

        Itse hankin yli kahden tonnin yritys-kannettavan. Myivät lisäksi dvd-aseman, vaikka koneessa jo oli sellainen (vastoin kerrottua), lisämuistit olivat asentamatta vastoin sovittua ja niiden asennuksen jälkeinen takaisinpostitus kesti kaksi arkipäivää. Lisäksi pienempää sählinkiä - joten en voi suositella firmaa.


      • Goebbels
        timekillerx kirjoitti:

        Ja miten niin ei? Hyvä huudella tollasia kertomatta yhtään enempää.

        Mitä olen siellä asioinut, kaikki kokemukset ovat positiivisia. Käytetyillekin tuotteille on takuu. Ilmainen kahviautomaatti, jossa erikoiskahvit. Laaja ja hyvä valikoima, nopeat toimitusajat.

        Ja takuuasiassa kerran kävi niin, että kokoonpano ei toiminut, kyseessä oli tilanne, jossa aftermarket prossujäähy oli liian löysällä ja kun kontaktia ei syntynyt, kone ei toiminut. Luulin vian olevan emossa ja menin sinne.
        Vaikka heillä olisi ollut täysi oikeus siihen 25€ tarkastusmaksuun, eivät sitä ottaneet.

        No hyvä jos asiat on sujuneet, koska joka kerta ei suju.
        Tulkitsevat etämyynnin kuluttajansuojaa niin tiukasti kuin mahdollista, lain rajoja kolkutellen. Tilattuja tuotteita ei saa tutkia yhtään enempää kuin mitä tavallisen kaupan hyllyssä olevaa tavaraa voi tutkia, ja jos löytyy mitään todisteita jostain muusta niin eipä ole enää palautusoikeutta.
        Juttu on vaan se, että missään muussa kaupassa ei tuon tasoista niuhottamista ole tullut vastaan, vaikka tapanani ei todellakaan ole palautella kaikkea pelkästään huvin vuoksi.
        Ei tipu enää tilauksia Jimmsiin, ei.


      • Goebbels kirjoitti:

        No hyvä jos asiat on sujuneet, koska joka kerta ei suju.
        Tulkitsevat etämyynnin kuluttajansuojaa niin tiukasti kuin mahdollista, lain rajoja kolkutellen. Tilattuja tuotteita ei saa tutkia yhtään enempää kuin mitä tavallisen kaupan hyllyssä olevaa tavaraa voi tutkia, ja jos löytyy mitään todisteita jostain muusta niin eipä ole enää palautusoikeutta.
        Juttu on vaan se, että missään muussa kaupassa ei tuon tasoista niuhottamista ole tullut vastaan, vaikka tapanani ei todellakaan ole palautella kaikkea pelkästään huvin vuoksi.
        Ei tipu enää tilauksia Jimmsiin, ei.

        Miksi niitä tarvisi tutkia sen enempää jos kyseessä on uusi, avaamaton tuotepaketti? Ethän tosiaan kaupassakaan voi aukoa paketteja.


      • Goebbels
        timekillerx kirjoitti:

        Miksi niitä tarvisi tutkia sen enempää jos kyseessä on uusi, avaamaton tuotepaketti? Ethän tosiaan kaupassakaan voi aukoa paketteja.

        Miksi sitten monet muut kaupat toimivat toisin, olisiko kenties kyse hyvästä asiakaspalvelusta?
        Entä ostatko vaikkapa auton kokeilematta sitä?


      • Goebbels
        Goebbels kirjoitti:

        Miksi sitten monet muut kaupat toimivat toisin, olisiko kenties kyse hyvästä asiakaspalvelusta?
        Entä ostatko vaikkapa auton kokeilematta sitä?

        Laki niinkuin se on kirjoitettu:
        18 § (30.12.2013/1211)
        Vastuu vastaanotetusta tavarasta

        Jos kuluttaja on vastaanottanut tavaran, hänen on pidettävä se olennaisesti muuttumattomana ja vähentymättömänä siihen saakka, kunnes hän on päättänyt pitää tavaran.

        Jos kuluttaja kuitenkin tavaran käyttöönoton jälkeen peruuttaa sopimuksen, hänen on vastattava sen arvon alentumisesta. Tavaraa ei katsota otetuksi käyttöön, jos kuluttaja on käsitellyt tavaraa vain siten kuin on tarpeen sen luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi.

        Kuluttaja ei vastaa arvonalennuksesta, jos elinkeinonharjoittaja on laiminlyönyt antaa kuluttajalle 9 §:n 1 momentin 10 kohdassa tarkoitetut peruuttamisoikeutta koskevat tiedot.


      • Goebbels kirjoitti:

        Miksi sitten monet muut kaupat toimivat toisin, olisiko kenties kyse hyvästä asiakaspalvelusta?
        Entä ostatko vaikkapa auton kokeilematta sitä?

        Monet kaupat toimii toisin vaikka sitten hyvästä asiakaspalvelusta.
        Autoa ja tietokoneen osia ei voi verrata toisiinsa, paitsi ehkä näin.

        Ostat auton uutena ja teet tilauksen tehtaalle, se tulee sieltä aikanaan. Sitä ennen olet koeajanut vastaavaa. Aivan kuten olet esim. liikkeessä koekäyttänyt sitä näyttistä ja paketti tulee postiin.

        Ethän sä ruokakaupassa voi koesyödä kaikkea.


      • Goebbels kirjoitti:

        Laki niinkuin se on kirjoitettu:
        18 § (30.12.2013/1211)
        Vastuu vastaanotetusta tavarasta

        Jos kuluttaja on vastaanottanut tavaran, hänen on pidettävä se olennaisesti muuttumattomana ja vähentymättömänä siihen saakka, kunnes hän on päättänyt pitää tavaran.

        Jos kuluttaja kuitenkin tavaran käyttöönoton jälkeen peruuttaa sopimuksen, hänen on vastattava sen arvon alentumisesta. Tavaraa ei katsota otetuksi käyttöön, jos kuluttaja on käsitellyt tavaraa vain siten kuin on tarpeen sen luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi.

        Kuluttaja ei vastaa arvonalennuksesta, jos elinkeinonharjoittaja on laiminlyönyt antaa kuluttajalle 9 §:n 1 momentin 10 kohdassa tarkoitetut peruuttamisoikeutta koskevat tiedot.

        Noh, ainahan sitä voi sitten lähteä oikeuteen liikkeiden kanssa jos haluaa, mutta en edelleenkään näe mitään syytä erikseen testata ja palauttaa uusia osia.

        Se, että "sopiiko" se osa tarpeisiisi pitäisi olla päätettynä jo ostovaiheessa, sillä kaikki sen ominaisuudet on selkeästi ilmoitettu. Vikatapauksissa taas on takuu.


    • 410

      "Tavaraa ei katsota otetuksi käyttöön, jos kuluttaja on käsitellyt tavaraa vain siten kuin on tarpeen sen luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi."

      Tuo lain kohta on mielestäni tulkinnan varainen. Jos ostat uuden toimivan tietokoneen, miten voit sitä tutkia? Voitko käyttää sitä esimerkiksi niin, että näet, miten se pärjää peleissä?

      Miten sitten komponentit? Saako niiden paketin pakkauksen avata, että voi kokoonpanossa tutkia, toimiiko ja miten?

      Näissäkin tapauksissa asiakkaan palauttaessa tuotteen sinänsä toimivana yritys saa käytetyn tuotteen takaisin, Itse en haluaisi maksaa täyttä hintaa avatussa pakkauksessa tulevasta tuotteesta. Tuotteellahan on ehtinyt pahimmillaan olla useita käyttäjiä. Jotkut näistä ovat esimerkiksi ehtineet ylikellottaa prosessoria kokoonpanossaan.

      Vaikeita kysymyksiä.

      Itse pyrin speksien ja netistä löytyvien arvioiden perusteella tekemään ostopäätökseni, jotta yllätyksiä tulisi mahdollisimman vähän. Jos laite tai komponentti on toimimaton (=rikki) lähtee se kauppiaalle takaisin vaihdettavaksi toimivaan. Onneksi näitä tapauksia on ollut kohdallani hyvin vähän.

      Jimmsiin sinänsä olen ollut tyytväinen. Tavara on lähtenyt sieltä aina luvatussa ajassa. Se on perinyt sen aseman, joka joskus aikanaan oli verkkokauppa.comilla tietokoneiden komponenttien osalta. Verkkokauppa.com ei enää paljon varastoi mitään komponentteja. Hinnat ja toimitusajat ovat usein mahdottomia. Ulkomailta tilaamalla saa halvemmalla ja nopeammin. Verkkokauppa.com on laajentanut tuotevalokoimaansa niin paljon ohi tietokonealan, että sen kiinnostus on tällaiseen pieneen siivuun kadonnut. Kunhan jotenkin yrittää siitäkin joitakin muruja napata.

      • Samoilla linjoilla.

        "Miten sitten komponentit? Saako niiden paketin pakkauksen avata, että voi kokoonpanossa tutkia, toimiiko ja miten?"

        Mielestäni ei saa, sillä komponenttien kaikki ominaisuudet ovat selkeästi ilmoitettu.


      • Hmmhmhmhm.
        timekillerx kirjoitti:

        Samoilla linjoilla.

        "Miten sitten komponentit? Saako niiden paketin pakkauksen avata, että voi kokoonpanossa tutkia, toimiiko ja miten?"

        Mielestäni ei saa, sillä komponenttien kaikki ominaisuudet ovat selkeästi ilmoitettu.

        Auto on sen verran kallis vehje, että niiden myyntiin vaikuttaisi varmasti hyvinkin negatiivisesti jossei niitä saisi ollenkaan kokeilla ennen ostoa.

        Sen sijaan tietokoneen kokeilu varmasti onnistuu kivijalkamyymälässä. Mutta esimerkiksi jos läppäri myydään verkkokaupan kautta ja sitä pitäisi kotona saada enempi kokeilla tulee monenlaisia ongelmia. Esimerkiksi tietoturva; kovalevy pitäisi näiden kokeilijoiden jäljiltä formatoida ja asentaa käyttikset uusiksi, jotta tuotteen voi antaa jollekulle toiselle.

        Kiintolevyt ja vastaavat myös kuluvat käytössä. Kyllä niiden pitäisi olla korkkaamattomia kun ne ostetaan. Muihin komponentteihin tulee taas herkästi ikäviä vikoja staattisen sähkön vuoksi. Prossun pinnit vääntyy, jne. Tietokoneen osat ovat niin herkkiä, mutta kuitenkin paljon edullisempia kuin vaikkapa auto. Koneen osista löytyy kattavat speksit, mistä käy ilmi suorituskyky, eli kyllä niitä pitäisi pystyä ostamaan kokeilemattakin.

        Kengissä ja vaatteissa se on vähän eri juttu. Spekseistä ei yksiselitteisesti näe, sopiiko kenkä omaan jalkaan, onko sillä hyvä kävellä. Tai onko paita miellyttävä. Ja toisekseen vaatteet ja vastaavat eivät ole niin herkkiä "hajoamaan", vaikka niitä kokeileekin.


      • Hmmhmhmhm.
        Hmmhmhmhm. kirjoitti:

        Auto on sen verran kallis vehje, että niiden myyntiin vaikuttaisi varmasti hyvinkin negatiivisesti jossei niitä saisi ollenkaan kokeilla ennen ostoa.

        Sen sijaan tietokoneen kokeilu varmasti onnistuu kivijalkamyymälässä. Mutta esimerkiksi jos läppäri myydään verkkokaupan kautta ja sitä pitäisi kotona saada enempi kokeilla tulee monenlaisia ongelmia. Esimerkiksi tietoturva; kovalevy pitäisi näiden kokeilijoiden jäljiltä formatoida ja asentaa käyttikset uusiksi, jotta tuotteen voi antaa jollekulle toiselle.

        Kiintolevyt ja vastaavat myös kuluvat käytössä. Kyllä niiden pitäisi olla korkkaamattomia kun ne ostetaan. Muihin komponentteihin tulee taas herkästi ikäviä vikoja staattisen sähkön vuoksi. Prossun pinnit vääntyy, jne. Tietokoneen osat ovat niin herkkiä, mutta kuitenkin paljon edullisempia kuin vaikkapa auto. Koneen osista löytyy kattavat speksit, mistä käy ilmi suorituskyky, eli kyllä niitä pitäisi pystyä ostamaan kokeilemattakin.

        Kengissä ja vaatteissa se on vähän eri juttu. Spekseistä ei yksiselitteisesti näe, sopiiko kenkä omaan jalkaan, onko sillä hyvä kävellä. Tai onko paita miellyttävä. Ja toisekseen vaatteet ja vastaavat eivät ole niin herkkiä "hajoamaan", vaikka niitä kokeileekin.

        Jimmsiltä olen tilannut useamman kerran, 3 x läppäri, näytön, osia. Tuote on aina tullut luvatussa ajassa, jopa nopeamminkin ja hinnat ovat olleet hyvinkin järkeviä. Nämä ovatkin pääsyyt, miksi olen sieltä ostanut.

        Mutta en tiedä, miten siellä hoidetaan palautus ja takuuasiat, kun niiden kanssa ei ole tarvinnut olla koskaan tekemisissä Jimmsiltä tilaamieni vehkeiden kanssa. :)


      • Goebbels
        timekillerx kirjoitti:

        Samoilla linjoilla.

        "Miten sitten komponentit? Saako niiden paketin pakkauksen avata, että voi kokoonpanossa tutkia, toimiiko ja miten?"

        Mielestäni ei saa, sillä komponenttien kaikki ominaisuudet ovat selkeästi ilmoitettu.

        Paitsi aina speksit ei kerro kaikkea. Speksin mukaan pitäisi toimia, mutta kun ei.
        Viimeksi tuli esiin wifi print serveripalikan kanssa, ei vaan suostunut keskustelemaan oman wlan tukiaseman kanssa vaikka mitä yritti.
        Tässä vaiheessa sitä oli käytetty jo pari päivää, mikä ei sovi Jimmsin nykyiseen politiikkaan. Mutta eräs toinen kauppias oli huolissaan ainoastaan siitä että sai myydä asiakkaan laitteiden kanssa toimivan palikan.
        Yhteensopivuusongelmien takia näitä kokeillaan, ei ne "täydelliset" tiedot mitään auta jos ei toimi yhteen muiden laitteiden kanssa.


    • Kolleaksu

      Paras ja ainoa kauppa josta hommaankin kaiken elektroniikan mitä vain tarvitsee.

    • 2011

      Tuosta Jimms vs Mindfactoryssa on se pointti että Saksa on samaa EU:ta kuin Suomikin eli hinnat on TÄYSIN vertailukelpoisia koska rahayksikkö on sama.

      Jos mä saan haluamani / tarvitsemani osan jostain REILUSTI halvemmalla niin totta hitossa ostan sieltä.

      • Redbull88

        Siitä vain. Kuka suo estämään :) Viestisi sisältö vaan antaa sellaisen kuvan, että moitit liikettä ihan huviksesi. Vertailehan hintojasi muihin kauppoihin SUOMESSA: Mites sitten suu pannaan? Pitää huomioida SAKSA vs. Suomi -> Verotus esim. ALV. Saksa on myös luonnollisesti suurempi markkina-alue. On sanomatta selvää, että hinnat ovat alhaisempia siellä.

        Tietysti on myös varjopuolia. Itse tilasin yhdestä Saksan putkasta lelulahjan lapselleni. Paketista puuttui yksi pussi kiinnitystappeja. Oli sitten hieno reissu reklamoida ja n. kolmen viikon odotuksen jälkeen sain puuttuvan kiinnityspussin. Oli sitten maailman hitain kuriiri ja harmittavinta tässä olikin se, että Joulu meni ja tammikuussa päästiin vasta kasamaan lahja :(


    • Ei koskaan jimmssiin

      En enää koskaan asioi Jimmssissä! Ostin emolevyn netin kautta, kävin noutamassa myymälästä ja myyjä pakkasi sen minulle kassiin. Kasasin tietokoneen ja vasta viikko myöhemmin huomasin, että olivat laittaneet pussiini yli 60€ halvemman emolevyn.

      Reklamoin asiasta heidän myymäläpäällikölle, joka vain tokaisi että minun olisi pitänyt huomata asia heti! Kunnon kusetusfirma! Varastivat siis minulta 60 euroa rahaa!

      • No oliskohan kannattanu kattoo paikan päällä mitä vastaan saa? Ihan samat säännöt on ruokakaupassakin. Ei ole liikkeen vika jos itse on tyhmä ja sinisilmäinen.


      • Heippa! Ilmeisesti ette ole olleet yhteydessä asiakaspalveluumme asiasta? Meillä ei ole varsinaista myymäläpäällikköä, joten kenelle olette mahtaneet reklamaationne osoittaa? Laittakaa hetimiten lisätiedot asiakaspalvelumme sähköpostiin, niin päsemme tarkistamaan ja korjaamaan tilanteen!


    • 1366

      Heh myyjä laittanut omaan kassiin paremman emolevyn jonka sinä olet maksanut:D

      Jos myyjä tosiaan on näin toimiut on kyyseessä petos ja tuo selviää kun teet rikosilmoituksen. Onkohan jimms niin huono maksamaan palkkaa että myyjät joutuu tekemään petoksia pärjätäkseen? Jostain syystäei oikein uskoisi mutta tietysti omistajan rikastuminen on tärkeämpää kuin myyhien selviäminen peruspalkalla.

      Oli miten tahansa, tuo ei ole ostajan vika jos luottaa myyjään.

    • Huhhuhhhui

      timekillerx

      • En ole Jimmsisstä enkä tässä nyt virhettä tai Jimssiä puolustele vaan keskityn kylläkin ihan vaan asiakkaan moittimiseen. Miksi ihmeessä pitäisi luottaa? Tässä maailmassa ei pidä luottaa mihinkään.
        Ihan samaa kusetusta on koko ajan esim. K-kaupoissa tarjousten osalta. Kannattaa joskus katsoa sitä kuittia.

        Kyllä minä sen ostajan tyhmyyden/sinisilmäisyyden piikkiin laitan jos ei tarkista mitä on saanut. Se on toki plussaa ja kivaa, että voisi luottaa, mutta pitäisi tarkistaa. Luottamus on sitä, että tietää mitä vastapuoli tekee seuraavaksi.

        Kuulostan ehkä kyyniseltä, mutta tervetuloa reaalimaailmaan.
        Toivottavasti et muuten aio käydä auto- tai asuntokauppaa. Siis sinun kannaltasi.


    • 1366

      Autokauppa kannattaa ainakin netin kautta.
      Näihin nettin kautta käytäviin kauppoihin joissa ostaja ei tutustu tuotteeseen etuk'teen antaakuluttajansuoja aika kovat kortit ostajale.
      Siinä nimittäin ostaja saa pitää auton jos haluaa peruuttaa kaupan ja myyjä ei nouda autoa pois tietyn ajan kuluessa. Tällöin myyjä liike edelleen palauttaa rahat ostajale ja ostaja saa pitää auton.
      etä myytyä autoa saat käyttää vapaasti 2vko ja palauttaa auton.
      kuluja tästä ei pitäisi tulla.
      http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/nain saat auton ilmaiseksi/201410702662

      Kuluttaja suojaan yhteys ja poliisiin. Jos todela on saanut väärän tuotteen ja kuitissa on joku muu tuote kuin pitäisi niin liikkeeseen yhteys ja jos ei auta niin tosiaan kuluutajansuoja ja poliisi auttavat.

      Toki tässä toivottavasti käynyt inhimmillinen erehdys eikä mikään tarkoituksella kusetus.

      • Enpä ole autoja liikkeistä ikinä ostanut, enkä osta. Hinta ja kusetuksen mahdollisuus ihan eri luokkaa kuin yksityisiltä ostaessa.
        Nimellinen takuu on kyllä olemassa, mutta stooreja lukeneena ja kuulleena, sekä nähneenä en kyllä autoa liikkeestä ostaisi.

        Toki yksityiselläkin puolella on kaikenlaista "bisnesmiestä", mutta ns. normi-ihmiseltä auton ostamista pidän huomattavasti luotettavampana kuin liikkeestä - puhumattakaan hinnoista.

        Auto toki pitää käydä kokonaisuudessaan läpi, jotta tietää mitä ostaa.


    • Hinta.fi

      Jimms on nykyään pirun kallis katso hinnat hinta.fi

    • MrMiekkamies

      Minun mielestä jimmssin verkkokauppa on aika kuraa. Sielä ei edes ole kysymys osastoa jossa voi kysyä ja vastata niinkuin verkkokauppa.comissa.

    • Odottavan_aika_liian_pit

      Tarvikkeita saa odotella pitkään, ilmestyy vain ilmoitus, mahdollinen toimitus kuukauden päästä! Kuitenkin osa tuotteista jo varattuja/saapuneita toimitukselle, no miksei näitä voisi jo laittaa asiakkaalle tulemaan, maksettuja tuotteita??

    • ei_elon_merkkejä

      Kuinka pitkään toimitusaikaan saa varautua, jos Jimmsin sivulla lukee, ettei toimitusaikaa ole vahvistettu?

      • apinajagorilla

        Voi olla ettei tule ikinä mutta aina kannattaa kysyä ennenkuin tilaa tuollaisessa tapauksessa.


      • ei_elon_merkkejä
        apinajagorilla kirjoitti:

        Voi olla ettei tule ikinä mutta aina kannattaa kysyä ennenkuin tilaa tuollaisessa tapauksessa.

        Onko Jimmsillä hankala perua tilaus? Ei löydy samanalaista nappia kuin Verkkokauppa.comissa. Tilaisin tuotteen Saksasta.


      • apinajagorilla
        ei_elon_merkkejä kirjoitti:

        Onko Jimmsillä hankala perua tilaus? Ei löydy samanalaista nappia kuin Verkkokauppa.comissa. Tilaisin tuotteen Saksasta.

        Kompikohan meistä on unenpöppörössä?


      • gje0oj43
        ei_elon_merkkejä kirjoitti:

        Onko Jimmsillä hankala perua tilaus? Ei löydy samanalaista nappia kuin Verkkokauppa.comissa. Tilaisin tuotteen Saksasta.

        laitat sähköpostilla viestiä, että haluat perua tilauksen. Ennen kuin sivut päivitty Jimmsillä niin oli mahdollista perua tilaus itse. Toivottavasti tulee takaisin tämä ominaisuus.


      • ei_elon_merkkejä
        apinajagorilla kirjoitti:

        Kompikohan meistä on unenpöppörössä?

        Oletit että olen vasta tilamassa., mutta olin jo tilannut, kun kysyin asiaa, ja nyt siitä on kulunut jo kolme viikkoa.


    • tiukkapipo12

      Vanha ketju mutta tiedoksi noille kenellä palanut käpy.

      Kuka oikeasti jaksaa tuota rumpaa noin kauan ja tiedoksi takuu ei lopu siihen päivään mikä on ostopäivästä esim se 2 vuotta. Siinä on se virhevastuu todennäköisesti jotain puol vuotta sen jälkeenkin jos kalliimmasta osasta kyse.

      Ja lakihan sanoo että myyjällä on oikeus KERRAN korjauttaa kone, toisella kerralla laki vaatii palauttamaan rahat tuotteesta jos asiakas vaatii! Tätä varten on kuluttajasuoja tyypit joihin ottaa yhteyttä. Uhkaile vaikka sellaisella kun menet kiukkuisena palauttelemaan tuotettasi.
      Tärkein pointti: Myyjät osaavat lässyttää vioista ja saattavat saada sen jopa selitettyä asiakkaalle, että johtuu vääränlaisesta käytöstä tms. Tämän he osaavat. Täytyy pysyä tiukkana ja vaatia, koska myyjillä on oikeus korjata vikansa!

      Itsellä Jimms:stä hyvää kokemusta yhen pöytäkoneen hommannut koottuna sieltä. Ja toiminut kuin unelma, johdot niputettuna siististi.

      • tippatttt

        Aivan oikein!


    • tiukkapipo12

      Ääritapauksissa voi viedä koneen ulkopuoliselle firmalle arvioitavaksi pientä korvausta vastaaniin nähdään onko vika ohjelmistoissa vai leitteissa. Ja sitten kiikuttaa se sinne millä on vastuu.
      Heillä on oikeus vaatia myös korvausta jos vika johtuukin pelkästään ajureista, ohjelmistoista, jotka joudutaan asentamaan uusiksi. Eli takuussa on vain fyysiset laitteistofiat

    • wanha-on-parempi

      Kun kerran uusi tietotekniikkatavara on noin huonoa kuten ylempänä olevista kirjoituksista ilmenee, kannattaa siis aina ostaa käytetty!

      Käytettyä on testattu, parhaassa tapauksessa jopa vuosien ajan! Siinä ajassa ehtii huomata pienetkin viat. Tunnettua on myös, että sähkölaitteiden rikkoontumista esiintyy suuremmalla frekvenssillä juuri käyttövaiheen alussa kuin myöhemmin.

      Käytetyn saa myös edullisemmin!

      Eli siis, jos haluat kunnon tuotteen: osta käytetty!

    • Rakentaja1966

      Etenkin tilaustöinä kasatuissa PC koneissa kiinittäkää huomiota virtalähteeseen. Siinä säästäminen kostautuu.
      Myös se mihin kytket PC koneesi vaikuttaa. Kaikki virtalähteet eivät selviä kunnialla väärästä kytkennästä. Kytkemisestä vanhan talon valopistorasiaan, jossa siis ei ole maadoitusliuskoja. PC virtalähde pitäisi aina kytkeä maadoitettuun pistorasiaan. Se on rakennettu niin. Häiriövirrat ohjataan maahan.
      Halvemmissa kiinanvituissa voi jopa ohjautua ihan kunnon virtoja koneen runkoon ja emolevy palaa samantein, tai ihmettelet jatkuvia kaatumisia, kummasti kaikki näyttikset palavat mitä kiinni väylille laittaa tms..
      Valitettavasti näyttää myös että elektroniikan laatu on lähtenyt laskuun ja hinta on jo huono mittari. Antaa vähän suuntaa muttei kerro kaikkea. Täytyy tehdä paljon taustatyötä komponentteja valittaessa.
      Itse katsoin jo kolme vuotta sitten aiheelliseksi jättää rakentelun uusilla komponenteilla väliin, ja ostin laadukasta käytettyä yritystekniikkaa. Sillä puolella alkanut olla entistä enemmän valinnanvaraa, joten samalla linjalla jatkan kun tulee laitepäivitysten aika.

    • Kfnxkfkfkf

      Tuollaine positiivinen huomio, että toimitustuotteet saa jimmsistä nopeasti. Ja luvattu aika pitää, toisin kuin eräällä jätkäsaaressa olevalla firmalla!
      Muutenhan minulla ei siitäkään pahaa sanottavaa ole.

    • ZZR-II

      Ei mitään huonoja kokemuksia. Tilauksiin saanut tehtyä muutoksia ja tilauksia peruuttua aspan spostin kautta helposti ja aina ovat vastanneet suht nopeasti :)

      Toimitukset asianmukaisesti paketoituja ja kerran kun joutui palauttamaan tuotteen takuun piikkiin, niin sekin asia hoitui n. 10 päivässä.

    • vl3xvndrv

      Itse laitoin 8 päivää sitten Jimm'sille sähköpostia, eikä mitään oo kuulunut takaisin. Onko muillakin ollu yhtä pitkä vastausaika vai onko siellä vain kiireistä?

    • hintaaon

      Haluatko kokemuksia ylihintaisesta jimm's kaupasta?
      Näin se onnistuu :D
      https://www.jimms.fi/fi/Product/Show/128024/jimms-dragon-elite/jimm-s-elite-dragon-1080-pelitietokone

      Kuva saattaa poiketa alkuperäisestä tuotteesta.
      Jimm's Elite Dragon 1080, pelitietokone

      AMD Ryzen 7 1700X 3,4GHz, 16GB DDR4 2400MHz, 480GB SSD, NVIDIA Geforce GTX 1080 8GB, Windows 10 Home
      2 399,00 €

      Sisältäen alv. 24%
      tai 205,5€/kk (12 kk osamaksulla)*
      0
      Saatavuus

      Konepaketit tehdään tilauksesta, toimitusaika-arvio 2-4vk tilauksesta

      Tuotekuvaus
      Tekniset tiedot
      Klarna osamaksu

      Elite Dragon 1080 on tehokas pelitietokone, jolla pelaat uusiakin pelejä sujuvasti.

      Ominaisuudet:
      Prosessori: AMD Ryzen 7 1700X 3,4GHz
      Emolevy: MSI X370 Gaming Pro Carbon
      Näytönohjain: MSI GeForce GTX 1080 GAMING X, 8GB GDDR5x
      Keskusmuisti: 16GB (2x4GB) DDR4 2400MHz
      Massamuisti: 480GB SSD-kiintolevy
      Optinen asema: Ei sisälly
      Prosessorijäähdytys: Corsair H60
      Kotelo: Fractal Design Define R5
      Virtalähde: 750 W
      Käyttöjärjestelmä: Esiasennettu Windows 10 Home 64b FI, ENG, SWE (Windows asennusmedia toimitetaan suomenkielisellä muistitikulla)

      Jos haluat lisätä pakettiin perinteisen HDD -levyn, valitse ostoskoriin haluamasi levy alla olevasta linkistä:*
      HDD -levyt

      Mikäli tarvitset pakettiin myös optisen aseman, valitse ostoskoriin haluamasi malli alla olevasta linkistä:*
      Optinen asema

      Käyttöjärjestelmän poistaminen tiputtaa paketin hintaa 80 euroa (ilmoita siitä tilauksen viestikentässä)
      ===============================================================

      Täysin vastaava paketti ilman kasausta saa tästä tilaamalla huomattavasti edullisemmin.
      https://www.mindfactory.de/shopping_cart.php/basket_action/load_basket_extern/id/ac632d221cedd64ca344a1b1573792ae8d10fe66c05e7c67ebd






      Gesamtpreis
      AMD Ryzen 7 1700X 8x 3.40GHz So.AM4 WOF
      Als Geschenk verpacken: Nein
      Artikelnummer: 69463
      Lagernd | > 5 St.
      1
      € 395,85*


      MSI X370 GAMING PRO CARBON AMD X370 So.AM4 Dual Channel DDR4 ATX Retail
      Als Geschenk verpacken: Nein
      Artikelnummer: 69483
      Bestellt | wird am 31.3.2017 erwartet
      1
      € 185,94*

      8GB MSI GeForce GTX 1080 GAMING X 8G Aktiv PCIe 3.0 x16 (Retail)
      Als Geschenk verpacken: Nein
      Artikelnummer: 67137
      Lagernd | > 5 St.
      1
      € 564,98*

      16GB HyperX Savage DDR4-2666 DIMM CL13 Dual Kit
      Als Geschenk verpacken: Nein
      Artikelnummer: 8648772
      Lagernd | nur noch 2 St.
      1
      € 138,95*

      500GB Samsung 960 Evo M.2 2280 NVMe PCIe 3.0 x4 32Gb/s 3D-NAND TLC Toggle (MZ-V6E500BW)
      Als Geschenk verpacken: Nein
      Artikelnummer: 68834
      Lagernd | > 5 St.
      1
      € 239,33*

      Corsair Hydro Series H80i v2 Komplett-Wasserkühlung
      Als Geschenk verpacken: Nein
      Artikelnummer: 8650058
      Lagernd | nur noch 4 St.
      1
      € 98,95*

      750 Watt EVGA SuperNOVA G3 Modular 80 Gold
      Als Geschenk verpacken: Nein
      Artikelnummer: 8751378
      Lagernd | nur noch 1 St.
      1
      € 123,55*

      Fractal Design Define R5 gedämmt Midi Tower ohne Netzteil schwarz
      Artikelnummer: 63131
      Bestellt | wird am 24.3.2017 erwartet
      1
      € 94,84*

      Microsoft Windows 10 Home 64 Bit Englisch DSP/SB
      Als Geschenk verpacken: Nein
      Artikelnummer: 8631228
      Lagernd | nur noch 1 St. (weitere sind unterwegs)
      1
      € 95,85*
      Zwischensumme: € 1.938,24

      Täällä on vielä paljon edullisempi ja parempi paketti joten kun olet ostanut jimms koneen voit sieltä käydä katsomassa kuinka paljon edullisemmin sen olisi voinut tehdä itse. Hyvin lähelle jimms pakettia vastaavan koneen saa tehtytä alle 1500 € hinnalla! Eikä tarvitse oikeastaan mistään tinkiä.
      Nyt suositellaan kyllä ostopaikan vaihtoa.
      Jimms koneet ovat täysin väärin rakennettuja ja täysin ylihintaisilla osilla.
      Monta osaa voidaan vaihtaa paremmin koneeseen sopivaksi ja tehoa ei menetetä yhtään.

      mindfactory hinnoilla saa pakettiin mahtumaan helposti uuden GTX1080Ti Asus Strix kortin! Eikä vieläkään maksa kuin 2220€!!!

      http://keskustelu.suomi24.fi/t/14775874/mista-ryzen-kone

    • Putkijuoksu

      Ei kiitos enää koskaan mindfactoryl. Muutaman kerran MindFactorystä tilanneena ja kokemukseni oli aluksi hyvä. Sain osat, mutta virtalähde tuli viallisena. Odotin n. kolme viikkoa ennen kuin sain uuden. Asensin tämän, jonka jälkeen kuva ei edelleenkään tullut. Lähetin emolevyn takuuseen, minkä jälkeen odotin jälleen muutaman viikon. Kone oli kasassa viiden viikon jälkeen ja tälläkin hetkellä odotan jännittyneenä mitä tapahtuu seuraavaksi. Saa halvemmalla joo ymmärtäen verotusasteen, ALV:een ulkomaat vs. Suomi. Takuuasioiden vuoksi en tilaa enää koskaan PC komponentteja ulkomailta. Maksan mielelläni muutaman kympin, jotta saan takuun suomesta sekä turvan ostokselleni.

    • Jimmskö

      Ei ole kokemusta! Harkitsen koneen kokoamista seuraavaksi koneeksi. Ei tämä läppäri vielä näytä hajoavan joten menee vielä aikaa. Jimm's on yksi vaihtoehto osien tilaa-
      miseksi ? Vai kannattaako tilata Saksasta ? En puhu kyseisen "herra-rodun" kieltä
      ollenkaan. Onko vaikea jos joutuu palauttamaan rikkinäisen osan ja muutenkin
      takuu ? Rahaa on ehkä käyttää 1500-2000 €:a. Vielä tosta Jimm's:tä senhän
      omistaa Lounea. Jonka osakkeita mulla on taas. Ihan noin tiedoksi :-)
      Tulee muhkeat osingot :-)

      • tippattt

        Kannattaa tilata muualta! palautushommatk usee aika paljon jimmsillä.


    • 7687686

      Mulla on kokemusta.
      Ostin emon ja prossun jäähyn, muistit muualta ja vaihdoin vanhan emon tohon uuteen.
      Eipä lähtyt boottaan uusi emo. Kokeilin kaikenlaista, heidän opastaman ja kuukkelilla etsimällä. Selvisi että muillakin ollut ongelmia ko. emon kanssa.
      No, sovittiin että emo lähetetään takasin takuuseen ja uusi tuli tilalle joka toimi ihan ok.
      Aikaa paloi vjaa viikko. Vika ei siis ollut Jims'n vaan emo oli rikki. Takuu ja vaihto toimi aivan mainiosti vaikka postituksessa kestikin .

    • Qwerty110

      Isoin ero Jimm'sin ja muiden Suomikauppojen sekä saksalaisten nettikauppojen, Mindfactory etc. välillä on, että Suomikaupoista saa ostettua edullisella Klarnan luotolla! Miksi tuhlaisin 2000-3000 euroa pätäkkää kertalaakista uuteen koneeseen kun voin ostaa sen ~85 euron kuukausilyhennyksillä kolmen vuoden ajalla, pystyen myös maksamaan loppuosuuden milloin vain pois jos on tarvis. Plus että takuuasiat varmaan hoitunee helpommin Suomen nettikauppojen kanssa.

      • Qwerty110

        Lisäten edelliseen kommenttiini, jos kovalla rahalla olisin ostamassa niin sitten päätyisin varmaan ostamaan saksalaisista nettikaupoista halvemman könttäsumman takia mutta siltikin pitäisi selvittää mahdolliset takuuasiat, kuinka hyvin ne onnistuvat.


      • Pettynyt_palveluun

        Eivät ne takuuasiat toimi suomalaisilla yhtään paremmin. Itse ostin koneen Jimm's:stä ja kun näytönohjain alkoi takuuaikana temppuilemaan, niin Jimm's pyysi kortin testattavaksi ja totesi vain, että ei vikaa kortissa. Kuitenkin sama kone toimi moitteetta toisella kortilla kotona. Lopputulos oli se, että sain rikkinäisen kortin takaisin ja Jimms pesi kätensä. Asiakkaalle ja vain huono maku liikkeestä ja rikkinäinen komponentti. Täytyy yrittää selvittää tätä suoraan näytönohjaimen valmistajan kanssa, mutta siinä menee niin kauan aikaa, että joudun kuitenkin hankkimaan uuden. Eli minä menetin sen 200€ ja Jimms menetti asiakkaan. Oliko nyt heille sen arvoista mene ja tiedä.


    • Kaamio

      Ostin 2009 Jimmsistä sellaisen tehomyllyn, että sillä pyörii kaikki minun pelaamani pelit yhä edelleen. Se on ollut paras kone, jonka olen koskaan omistanut. 8 vuotta tulee tässä kuussa täyteen, eikä siinä ole koskaan ollut mitään vikaa. Sitä ennen olin edesmenneen BT Mikron asiakas ja siinä puulaakissa ei sitten toiminut muu kuin rahastus. Enpä siis ole koskaan joutunut Jimmsin kanssa takuuasioista vääntämään, joten en osaa sanoa kuinka ne toimivat.

      Koneen itsekasaamisesta sen verran, että tuolloin (2009) laskin että kaikki osat erikseen Suomesta ostamalla olisi säästänyt n. 90 €, joten annoin heidän mieluusti kasata sen.
      Nyt pitäisi pikapuoliin ostaa uusi tehomylly seuraavan vuosikymmenen ajaksi ja Jimms on ainoa harkitsemani ostopaikka.

    • Hermostunutkuluttaja

      Asiakaspalvelun osalta porukka on ammattitaidotonta sekä Takuuhuolto toimii rahastuksena joten suosittelen vikatilanteessa soittamaan suoraa johonkin toiseen liikkeeseen ja kysymään neuvoa niin luultavasti saa vastaukset sekä neuvot nopeammin sekä ilman takuuhuollon ylihinnoteltuja kuluja!

      • kysynpä-vaan

        Onko tämä esimerkki sellaisesta valeuutisesta?


    • arska66666

      Vitun paska kauppa kaverille lähettivät paskasen emolevyn ja yrittivät kusettaa että kaveri olis rikkonut sen. En suosittele kellekkään

      • juuaafaiöd

        Kummallisia nuo kaverit kun niille sattuu ja tapahtuu aina kaikenlaista.


    • Niko_Mars

      Paska yritys - helppo ostaa mutta jos jotain meni pieleen takuupalautus ei pelaa! Olen lähettänyt takaisin viallinen virtälähde. Kolmen päivän jälkeen sain sama viallinen virtälähde takaisin ja lasku 49,85e. Aiheeton takuupalautus - olen vahingossa laittanut yksi kaapeli toisesta koneesta.

    • jalaa1x

      Kaksi kertaa olen joutunut Jimmsin kanssa olemaan tekemisissä takuuasioissa, eikä näillä kerroilla ollut mitään valitettavaa. Kyse ei ollut edes mistään kalliista laitteesta/osasta. Vikaantunut laite oli 140 mm Aerocoolin ledtuuletin. Tuuletin alkoi pitää lonksuvaa ääntä muutaman kuukauden käytön jälkeen. Toiselle tuulettimelle kävi aivan samoin. Ääni erottui kaikkei eniten silloin, kun tuulettimen nopeutta hiljensi tuuletinsäätimen kautta. Molemmat tuulettimet vaihdettiin ilman mitään rutinoita. Tästä on jo nyt muutama vuosi aikaa.

    • Juubes

      Hej!

      Tilasin itse 1000e koneen kasauksen ja käyttöjärjestelmän asennuksen. Kone on toiminut mahtavasti jo monta kuukautta. Huomasin, että muissa tuotteissa postin kautta palauttaminen on erittäin hankalaa.

    • Zukaraksu

      Koneiden toimitusajaksi ilmoitetaan 1-3 viikkoa. Todellinen aika on 1.5 kuukautta. Todella härskiä valehtelua. Näin pitkää viivästymistä ei edes vaivauduttu ilmoittamaan vaan sitä piti asiakkaan itse ruveta ihmettelemään. Tällä hetkellä tilauksesta on kulunut 1kk. eikä koneen kasausta ole vielä edes aloitettu. Vastaisuudessa rahani kelpaavat kyllä jollekin toiselle pc-kauppiaalle. Liikkeellä on ollut jo pitkään tiedossa 1.5kk:n toimitusajat mutta eivä ole vaivautuneet korjaamaan sivujaan.
      Eihän nykyaikana tuollaisilla ajoilla kukaan ko. puljusta mitään tilaisi. Täysi pellepulju.

    • jalaa1x

      Ite olen viime vuosina asioinut Jimmsin kanssa useammankin kerran. Lähinnä tullut ostettua tavaraa, mutta myös takuuasioissa. Tulin joskus ostaneeksi sieltä Aerocoolin 140mm:n tuulettimen koteloon. Tuuletin alkoi pitää nakuttavaa ääntä ehkä puolen vuoden käytön jälkeen. Ei muuta, kuin tuuletin irti kotelosta, ja pikainen testaus. Ei pyörinyt tasaisesti. Tein RMA-pyynnön sivujen kautta, ja tuuletin postilla menemään. Muutama päivä myöhemmin itselläni oli samanlainen uusi tuuletin käytössä. Aerocoolin tuotteista olenkin pysynyt kaukana, laatu ei ole kovinkaan ihmeellistä.

    • Älkää vaan tilatko grafiikka korttia heiltä vaan kattokaa muualta ja samalla kysykää jos liikkeet korvaa GPU:n jos siinä on naurettavan kova coil whine ääni.

      Jimms ei suostunut korvaamaan omaa korttia jonka he lähettivät korvauksena mun ensimmäiselle kortille jolla oli ongelmia.

      tässä ääni jota kortti pitää kun on mikä tahansa peli käynnissä.

      https://drive.google.com/open?id=1-GNjNcNWsc894T-hThETE2foeh1lrwkp

      Ihan normaalia Jimms:in mukaan. 1500 Euroa maksoin kortista ja siihen meni kaikki säästöt ja tällästä meteliä kortti pitää ja eivät suostu lähettämään korvausta.

      • Anonyymi

        No sitten en minäkään tilaa.


      • Anonyymi

        Yleensä sitä saa mitä tilaa.


    • Anonyymi

      Jimms on hyvä. Ite ostan kaiken sieltä vaikka vähän hintavampia ovatkin. Kertaakaan en ole pettynyt.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        lähti jo... ;(


    • Anonyymi

      Ei ole ollut ongelmia Jimm's liikkeen kanssa ikinä, ja olen ollut asiakkaana vuosia. Takuuasioissa pari kertaa ja toki ovat itse halunneet ensin testata ja todentaa että vika todella on tuotteessa. Tuotevaihto onnistui molemmilla kerroilla ja toisessa tapauksessa ei vastaavaa löytynyt suoraan niin otin tilalle toisen ja maksoin erotuksen kun oli hieman kalliimpi ja astetta parempi versio. Luulenpa että suurin osa ongelmista syntyy sieltä omasta päästä, siis kuinka asiansa esittää, Jimm's ei myymiään tuotteita valmista ja konepaketit ovat vain kasaus palveluja eri valmistajien komponenteista, joten ei se Jimm's ole se syypää jos tuote on viallinen, mutta toki on vastuussa myymiensä tuotteiden takuu asioiden hoidosta.

    • Anonyymi

      En suosittele, vastuu kasauksesta on kuluttajalla vaikka maksaisit kasauspalvelusta. Osien tehdastakuu raukeaa jimms työntekijän koskiessa osiin.

      • Anonyymi

        Tehdastakuu koskee vain 'ensimmäistä omistajaa', ja jälleenmyyjä ei ole omistaja, vaan vain varasto.

        Jos tehdastakuunalaisen laitteen myyt vaikka kaverillesi, niin tehtaan takuu päättyy siihen. Jälleenyyjän ja maahantuojan tekuut kyllä säilyvät voimassa koska kuluttajansuojalaki määrittelee näin.


    • Anonyymi

      Pelaajan paras ystävä on kotikaupungista löytyvä pieni ATK-puoti, jossa sattuu olemaan pätevät työntekijät.

      Tilaat laatukomponentit Jimssiltä tai Verkkokaupasta(itse olen ostanut molemmilta), googlaten yhteensopivuuksia.

      Kysyt ATK-puodista paljonko veloittavat koneen kasauksesta, yleensä eivät ole mitään järkyttäviä summia. Saat ammattilaisten kasaaman koneen ja takuun kera, eli jos jotain menee kasauksessa pieleen niin firmansa vakuutuksella korvaavat sen. Jos kasaat kotona itse, ei mikään vakuutus auta jos vahingossa kytket pari johtoa väärinpäin ja käräytät komponentit siinä samalla.

      Kun noilta isoilta kaupoilta ostaa komponentit, niitä ei kukaan tunari siellä pääse sorkkimaan. Kun kasautat koneen pikkupuodissa, heillä on motivaatiota kasata se kunnolla jotta asiakas pysyy asiakkaana tulevaisuudessakin ja käyttää huoltopalveluja yms.

      Jos ostat isosta kaupasta valmiskonepaketin, ne on monesti kasattu päin honkia ja kotelokin valittu sillä periaatteella että kuumentaa liikaa jotta kone leviäisi ennen aikojaan. Tietävät siitä kun olet valmiskoneen ostaja, ettet ymmärrä näiden päälle ja saavat lypsettyä enempi rahaa myymällä aina uuden koneen joka vuosi näille asiakkaille.

      Ensimmäinen kunnolla laatukomponenteista kasattu koneeni oli lähes päivittäisessä käytössä 2012-2019. Ihan ehjä ja toimiva on edelleenkin, kasautin nyt vain uuden koneen kun entisen rauta kävi jo vanhaksi.

    • Anonyymi

      Tilasin 2020 helmikuussa Jimmsiltä kasatun n. 1600e maksavan "kunnon tietokoneen". Käynnistettyäni koneen ekaa kertaa, näyttöön ilmestyi teksti "No signal". Käynnistettyäni ja sammutettua konetta useita kertoja sain sen vihdoin päälle mutta ongelma jäi pysyväksi ja ilmaantui n. 2 krt viikossa. Silloin jouduin käynnistelemään konetta useita tunteja että sain sen päälle. Tein asiasta reklamaation ja kone lähti huoltoon, jossa se oli kuukauden päivät. Sitten heiltä ilmoitettiin minulle, ettei koneesta löydy tätä ilmoittamaani vikaa useista "rasitustesteistä" huolimatta ja, että he lähettävät koneen minulle takaisin ja minun maksettavakseni jää yli 80e kulut. Koneen saavuttua laitoin sen päälle ja näyttöön tuli teksti "No signal" ajattelin että ei v... u! voi olla totta! Vein tämän jälkeen näytön huoltoon jossa se oli kuukauden. Näytöstä oli joku osa palanut. Sain uuden näytön ja testasin sitä koneen kanssa. Viikon verran näyttö pelasi ongelmitta kunnes näyttöön tuli taas ilmoitus "No signal". Kokeilin myös kaverin näyttöä ja sama ongelma. Ostin ja kokeilin toisia johtoja näytön ja koneen välillä, eikä se tuonut muutosta ongelmaan. Nyt sitten lokakuun lopussa näyttöön tulee jatkuvasti teksti "No signal" eikä konetta saa enää näytön kanssa toimimaan. Tein nyt toisen reklamaation ja saa nähdä joko siellä löydettäisiin koneesta vikaa vai lähettävätkö sen taas minulle laskun kera ilman että vikaa on korjattu. Todella paljon vaivaa, mielipahaa ja rahan menoa on tullut kaikkinensa. Useampi työpalaveri on mennyt vian takia piloille, samoiten nettisoittotreenejä peruuntunut. Jimmsin asiakaspalvelussakaan ei kaikki ole olleet kovin ystävällisiä. No, toivottavasti nyt sitten vika löytyy Jimmsissä ja kone saadaan vihdoin 9kk kamppailun jälkeen korjattua.

      • Anonyymi

        Eipä vaikuta hyvältä.... viallista komponenttia ei saada kuntoon....


      • Anonyymi

        Minullakin käynnistyksen yhteydessä tulee joka ikinen kerta tuo sama viesti, mutta se vain välähtää ja poistuu kun näyttö saa ohjausta hitaammin käynnistyvältä tietokoneelta, eli kuuluu asiaan.


    • Anonyymi

      Kohta 2 kuukautta odotellut konetta, näköjään näytönohjain puuttuu. Taitaa tulla soutuveneellä Kiinasta.

      • Anonyymi

        Ei kannata valita sellaisia näytönohjaimia mitä ei ole olemassakaan.


      • Anonyymi

        Minulla oli yhden kerran JIMMSin kanssa vastaava tilanne, että olin tilannut läjän tavaraa, niin olivat jääneet odottamaan että loputkin tilauksen tuottee tulevat ennen kuin postittavat. Pyysin, että lähettäisivät ne mitä jo on, ja loput jälkitoimitukseen, kuten sitten tekivätkin.


    • Anonyymi

      Jimms toimitti valmiiksi viallisen pelihiiren, jota ei otettu takaisin sen takaisin että olimme heidän mielestä itse rikkoneet tuotteen avaamalla paketti väärin

      Kiintolevy lakkasi toimimasta 2 vuoden päästä, takuu oli heidän mukaan 5 vuotta. Vastaus oli: Olette rikkoneet kiintolevyn joten takuu ei ole voimassa

      Huonoin asiakaskokemus ikinä.
      En tule ostamaan yhtää ainoasta tavaraa tästä kaupasta

      • Anonyymi

        Eivät myöskään anna palautuksista korvauksia, koska löytävät yllättäen naarmuja tuotteesta! Kannattaa kuvata tarkasti kaikki palautettavat tai huoltoon lähetettävät osat ennen postitusta, jotta voit todistaa, ettei naarmut ole sinun tekemiä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivät myöskään anna palautuksista korvauksia, koska löytävät yllättäen naarmuja tuotteesta! Kannattaa kuvata tarkasti kaikki palautettavat tai huoltoon lähetettävät osat ennen postitusta, jotta voit todistaa, ettei naarmut ole sinun tekemiä!

        Itse olen saanut ainakin vaihdettua tai palautettua kaikki vialliset ja väärät mitä Jimmsiltä olen ostanut, joten omalta kohdalta en voi sanoa mitään muuta kuin että asiakaspalvelu toimii.

        Hiiristä en tiedä, mutta nykyaikaiset kiintolevyt ainkin tallettavat hyvin paljon erilaista tietoa käyttöolosuhteista, ja myös sen että onko kiintolevy pudotettu vai ei, kuten myös lämpötilahistorian, eli kyllä siellä huollossa näkee miten sitä kiintolevyä on käytetty ja käsitelty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse olen saanut ainakin vaihdettua tai palautettua kaikki vialliset ja väärät mitä Jimmsiltä olen ostanut, joten omalta kohdalta en voi sanoa mitään muuta kuin että asiakaspalvelu toimii.

        Hiiristä en tiedä, mutta nykyaikaiset kiintolevyt ainkin tallettavat hyvin paljon erilaista tietoa käyttöolosuhteista, ja myös sen että onko kiintolevy pudotettu vai ei, kuten myös lämpötilahistorian, eli kyllä siellä huollossa näkee miten sitä kiintolevyä on käytetty ja käsitelty.

        Mahdatko olla Jimm'sin työntekijä, kun käynyt samaan aikaan kommentoimassa toiseenkin Jimm's aiheiseen keskusteluun. Olen huomannut, että nettikommentteihin ja arvosteluihin heiltä tulee nopeammin vastaukset, kuin asiakaspalveluviesteihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mahdatko olla Jimm'sin työntekijä, kun käynyt samaan aikaan kommentoimassa toiseenkin Jimm's aiheiseen keskusteluun. Olen huomannut, että nettikommentteihin ja arvosteluihin heiltä tulee nopeammin vastaukset, kuin asiakaspalveluviesteihin.

        Itse asiassa en ole; olen vaan ostanut sieltä aika paljon, ja osaan ottaa itse tuon kaiken diagnostiikan ulos kiintolevystä Linuxin työkaluilla, niin siinä ei millään, edes verkkokauppa.com:in työntekijöille ole ollut mitään mussuttamista asiaa vastaan kun lyö tulosteen kiintolevyn omasta vikaraportista naaman eteen, niin kummasti tulee vauhtia...


    • Anonyymi

      Minulta kusettivat 80€! Palautin näytön jossa kuollut pikseli, sanoivat että semmoista ei näytössä ole. Lisäksi väittivät että pakkauksesta puuttui joku styroksi ja että hyvittävät vain 80% hinnasta, noh ostin sen saman näytön toisesta kaupasta ja otin siitä styroksin ja lähetin sen perään, eli näin aika paljon vaivaa tuohon. Sen jälkeen sanoivat että näyttö ollut päällä yli 24 tuntia joten eivät hyvitä kuin 80% koska näyttö ei ole enää uudenveroinen. Onko pikselivikainen näyttö muutenkaan uudenveroinen?? Varokaa vaan, he myyvät siis pikselivikaisia palautettuja näyttöjä uudenveroisina. He kusettivat minulta sekä rahaa että tuon styroksin, jonka luultavasti myös itse ovat rikkoneet. Sain 400e näytöstä hyvitystä 320e ja nyt uudesta näytöstäni puuttuu tuo pakkausstyroksi.
      Jimms.fi EN SUOSITTELE KENELLEKKÄN!

      • Anonyymi

        voi vitalis, väitätkö siis että sinun silmääsi osuu 1 pikseli


    • Anonyymi

      Ostin Jimm´s iltä assemblyssä käytetyn pelikoneen mahtavien ylistysssanojen innostamana. Kone on niin paska että lagaamatta pystyy hoitamaan vain pankkiasiat.
      Pelatessa näyttis kuumenee niin paljon että koko kone käynnistyy uudelleen. Tuuletus ei tomi kunnolla, ei ole koskaan tominutkaan, vai mitä sanotte tuulettimien 1500 kierrosta minuutissa ylärajasta. Ennekuin nörtit alkaa luettelemaan: tarkistitko biosin, tai joo sun pitää nyt tehdä sitä tai tätä. Vastaan jo edeltäpäin että ostin valmiin pelikoneen, jossa vaadittavat toimet ovat normaalisti: töpseli seinään ja pelaamaan.
      En osta mokomasta puljusta enään yhtään mitään koskaan.

    • Anonyymi

      Voitaisiinko tässä sanoa että "tyhmää kusetetaan"...?

      Jos minulla on ongelmia jonkun tuotteen kanssa, niin otan siitä valokuvia tai muuta diagnostiikkaa, ja lähetän ne etukäteen sähköpostilla asiakiaspalveluun.

      Valokuvilla osoitan mahdollisen kuljetusvaurion, ja postissa on myös valvontakamerat joiden kautta voi tarkistaa että oliko paketti vahingoittunut jo postin kuljetuksen aikana.

      Jos laite ei toimi, niin lähetän kaiken siihen liittyvän diagnostiikkatiedon asiakaspalveluun tai tekniseen tukeen, ja kysyn että onko laitteessa vika, vai kuinka tämä ongelma ratkaistaan, kun se ei toimi? Ja jos asiallista vastausta ongelman ratkaisemiseen ei saa, niin sitten aletaan keskustelemaan laitteen vaihdosta tai rahojen palauttamisesta.

      Nähdäkseni asiassa ei ole eikä voi olla ongelmaa kun toimii asiallisesti ja oikein, että noudattaa myös palautusohjeita, eli pakkaa tavaran niin kuin sovittu, ja kirjoittaa laatikon päälle tms. kaikki vaaditut tiedot.

      Itse olen myös säästänyt kaikkien monitorien, televisioiden, kodinkoneiden yms. kaikki laatikot ja styroxit (joo, vie tilaa, tiedän) aina niin kauan kun takuu on voimassa, syystä että jos joutuu palauttamaan, niin ei kukaan pääse mussuttamaan että ei ole pakattu oikein...

    • Anonyymi

      Kokemus Jimmsistä juuri kuten monella muullakin. Asiat toimii jos asiat menevät putkeen. Jos tuotteita löytyy jne. Erona esim. Verkkokauppa.comiin on se että Jimmsillä tilausten managerointi on astetta amatöörimäisempää: ei tiedetä tuleeko jotain tuotetta ja jos tulee, niin koska. Sanotaan vain että "ehkä kuukauden päästä saa". Laitetaan tuotteelle saatavuudeksi jokin tietty päivä vaikka se on täysin arvonnalla hatusta vedetty Jimmsin päässä. Myös osa valikoimasta on "ei oo" tuotteita joilla ilmeisesti halutaan lisää asikkaita tekemään konetilauksia. Se onkin sitten ikävä paikka niille jotka ovat suunnitelleet koneen jonkun tietyn osan ympärille jota ei sitten saakaan mutta tulet sitten henkilökohtaisesti istumaan kotona niiden muiden osien kanssa sen puoli vuotta.

      • Anonyymi

        ~20 vuotta takaperin kaikki tuolloin olemassa olleet verkkokaupat toimivat paremmin ja nopeammin. Verkkokauppa.com sai joskus tilauksen postiin tilauspäivänä.


    • Anonyymi

      On hyvä ja turvallinen firma, en tosin ole kasauttanut itse siellä mitään konetta koska osaan koota koneet itsekin mutta osia ja muita tarvikkeita olen kyllä ostanut ja olen Jimmsiin tyytyväinen.

    • Anonyymi

      Jimms on ihan ok firmana, kun kaikki menee hyvin, mutta silloin jos tulee ongelmia, niin niitä sitten myös tulee. Takuuasioissa kannattaa tuote kuvata tarkkaan, ja muutenkin dokumentoida vika hyvin. Jostain kumman syystä tämä kyseinen pulju on onnistunut löytämään tuotteista naarmuja, joilla ei ole toiminnan kanssa mitään merkitystä. Tämä on riittänyt sitten syyksi evätä takuu.

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Jimm's on ihan ok kauppa!

      • Anonyymi

        Luvatut toimitusajat saa kertoa kahdella tai kolmella silloin kun tukussa on saldoja kymmeniä kappaleita. Tahallaan viivyttelevät toimitusten kanssa ja kait ne siitä jotain etua itselleen saavat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luvatut toimitusajat saa kertoa kahdella tai kolmella silloin kun tukussa on saldoja kymmeniä kappaleita. Tahallaan viivyttelevät toimitusten kanssa ja kait ne siitä jotain etua itselleen saavat.

        Saiimaanpaskapuheita taas. Vihapapparainen asialla vaihkei sillä ole varaa misttään mitään ostaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saiimaanpaskapuheita taas. Vihapapparainen asialla vaihkei sillä ole varaa misttään mitään ostaa.

        Mistä se itku taas tuli, sanoko joku taaperolle jotain rumaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saiimaanpaskapuheita taas. Vihapapparainen asialla vaihkei sillä ole varaa misttään mitään ostaa.

        Voitko kertoa oman näkemyksesi Jimms toimitusaika-arvioden paikkansapitävyydestä? Itse olen tilannut muutamia kertoja ja toimitusaika-arviot on olleet ihan perättömiä myös silloin kun tukussa on ollut tavaraa saldoilla. Alle kahden viikon Jimmsista ei saa mitään.


      • Anonyymi

        Ei ole.


    • Anonyymi

      Joo o, itte tilannut jimmsiltä useaan otteeseen tässä viimeisen kymmenen vuoden aikanan ja kertaakaan ei ole ollut ongelmia joita ei ois saanut helposti korjattua, kerran yks näyttis tuli paskana perille niin heti kun pistin kuvan niin pistivät uuden tulemaan ilman eri kustannuksia. Ja toi että vertailee jotain sakemanni mestaa hinnoiltaan suomalaiseen paikkaan on ihan vitun utopistista, vero prosentti siel saksassa vitusti pienempi ku suomessa niin totta kai sieltä saa halvemmalla, mut sit jos meneeki matkalla paskaks tai jotain ni se korvauspuoli meneeki sitte vitusti vaikeemmaksi kun suomessa ostettaessa. Ja tosta kun joku sano että kuka maksaa 100€ koneen kasaamisesta ja että sen osaa jokainen ittekin niin a se koneen kasaus maksaa60e ei sata e ja siks toisekseen ite oon niin monta vitun konetta kasannut, tosiaan ollut pc 486 päivistä lähtien että ihan ilomielin maksan sen kuuskybää että joku kasaa sen paskan mun puolesta, ihan ok kauppa mutta tosin niin on verkkokauppakin, te joilla on näitä ns paskoja kokemuksia niin on se kumma että itellä ei ole kummastakaan kaupasta mitään pahaa sanottavaa vaikka oon kumpaakin käyttänyt runsaasti. Ehkä ootte vaan niin paskoja asiakkaita että ootte aukoneet päätänne ja sen takia saaneet paskaa palvelua.

      • Anonyymi

        Kädettömät ja slow handit maksaa.


      • Anonyymi

        Onko väkivaltaiset räiskintäpelit vieneet sinulta käytöstavat kun kiroilet noin paljon? Taidat tiuskia ja kiroilla vanhemmillesikin ja poljet jalkaasi kiukkuisena jos jokin vähäpätöinenkään asia ei suju kuten tahtoisit.


    • Anonyymi

      Tämä koko ketju on täynnä kilpailijan laittamaa spämmiä. Aika tyhmä saa olla jos Jimm'siä luulee muuksi kuin parhaimmaksi Suomessa.

      • Anonyymi

        Ai niinkö päättelet, ja mistäs tällaisen johtopäätöksen vedit? Melkein kaikkien suomalaisten firmojen taso on surkeaa. Joukossa on muutama ok, mutta Jimms ei valitettavasti tähän joukkoon mahdu. Parhaat kokemukset itsellä on Multitronicista, Proshopista, Dustinista ja Verkkokauppa.com:sta. Verkkis ainoastaan silloin, jos tavaraa one heillä hyllyssä, ja jaksan lähteä ajamaan Jätkäsaareen.


      • Anonyymi

        Jimm's kanssa on hoitunut kauppa varsin mallikkaasti.
        Takuuasioita en ole pääsyt kokeilemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai niinkö päättelet, ja mistäs tällaisen johtopäätöksen vedit? Melkein kaikkien suomalaisten firmojen taso on surkeaa. Joukossa on muutama ok, mutta Jimms ei valitettavasti tähän joukkoon mahdu. Parhaat kokemukset itsellä on Multitronicista, Proshopista, Dustinista ja Verkkokauppa.com:sta. Verkkis ainoastaan silloin, jos tavaraa one heillä hyllyssä, ja jaksan lähteä ajamaan Jätkäsaareen.

        Multitronicista, Proshopista, Dustinista on kovin kalliita paikkoja ostella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Multitronicista, Proshopista, Dustinista on kovin kalliita paikkoja ostella.

        Tietyissä osissa Multitronic on ollut sieltä halvimmasta päästä, varsinkin kiintolevyjä on saanut edullisesti. Yhdessä vaiheessa tarvitsin useamman WD Blue 1 TB:n levyjä, niin Multitronicilla nämä olivat halvimmat. Rakensin palvelinta, ja koska se ei ole 24/7 käynnissä, halvat levyt ajavat asiansa. Dustin on joiltain osin kallis, joiltain osin halpa. Riippuu ihan mitä on ostamassa. Pikainen vertailu, 16 Gt 3200 MHz:n DDR4 muistikitti 70,06 € Dustin, Verkkokauppa 76,99€. Proshop tekee muistien kohdalla sen halvimman tarjouksen 62,74€. Kyseessä Corsair Vengeance LPX muistikitti. Proshopilta tullut tilattua muutaman vuoden aikana aika paljon osia, ja hinta on ollut aina halvin. Ihan sama vaikka kuinka olisi vertaillut Suomessa toimivia liikkeitä keskenään. Ehkä silloin olisi saattanut saada lähes samaan hintaan, jos olisi tilaillut osia monesta kaupasta, mutta toimituskulut olisivat syöneet sen hintaeron.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Multitronicista, Proshopista, Dustinista on kovin kalliita paikkoja ostella.

        Mihis jäi kommentit siitä, että Dustin, Multitronic ja Proshop ovat kalliita? Jouduitkos nielemään sanasi?


      • Anonyymi

        Noniin herra näsäviisas. Osoita tästä ketjusta ne viestit, mitkä ovat mielestäsi kilpailijan laittamaa spämmiä. Nähtävästi epäkohtia ei saisi tuoda esiin, ettei joillekin vaan tulisi paha mieli?


    • Anonyymi

      Ei moitittavaa!

    • Anonyymi

      Täysin epäonnistunut palvelu mun kohdalla. Kesti 6 viikkoa selvittää vikaa joka toistui uudestaan saatuani koneen takasi. Takuuhuolto. Ei varmaan ihme että valehtelevat huollosta kun osatki paskasena.

    • Anonyymi

      Torstaina tilattu osa ja eivät saaneet perjantaina pakattua sitä postiin. Vittu mitä touhua! Viimeinen kerta kun tilaan mitään. Naurettavaa laiskottelua nörteiltä siellä varastossa. 1/5

    • Anonyymi

      Ei vieläkään saapunut tilaus. Järkyttävän hidasta toimitusta.

    • Anonyymi

      Kiertäisin kaukaa..Jokainen frendi tullut kusetetuksi, itse en ole uskaltanut ostaa, kun ei käteinen kelpaa. Vaikuttaa tosi tosi hämärältä puljulta.

    • Anonyymi

      tosi paska nykyään. takuu asiat eivät mene valmistajan mukaan muutaku tappelulla jne

    • Anonyymi

      Jimm's ehkä edullisin!

    • Anonyymi

      Ihan perseestä ostin emolevyn 180e ja en saanut rahoja vaikka levy oli paskana

    • Anonyymi

      Uudet nettisivut pilasi jimmsin käytettävyyden. Pysyn jimssistä erossa niin kauan kunnes päivittävät toisiin.

    • Anonyymi

      Jimms täysin huijari firma, älkää vaan missään nimessä tilatko sieltä mitään

    • Anonyymi

      Jännä juttu, että hitaista toimituksista on ollut jo vuosia jupinaa, kun perjantain Black Friday tilauksia ei olla saatu edes yli viikossa lähtemään. En tiä onko kyseessä mainos, että olisi muka paljon asiakkaita ja tilauksia. Tämmöinen mainos voi kalahtaa omaan nilkkaan, kun kahta viikkoa ennen Joulua tuolta ei ainakaan kannata tilata. Jimms on edullinen kiireettömille tilauksille, joille on sama koska ne toimitetaan.

    • Anonyymi

      Älkää ikinä missään nimessä ostako jimmsiltä jos ette halua heittää rahojanne roskiin.
      Minä tilasin jimssiltä emolevyn ja paskanahan se oli ja eivät suostu maksamaan minulle rahojani takaisin ja vaativat minulta vielä 50€ postimaksuja sun muuta niin en kyllä voi muuta sanoa kun että 0/5 kauppa älkää ikinä tilatko.

    • Anonyymi

      Ei ole turvallinen liike, varustavat venäjän armeijaa. Ja myyty tuote joskus jotain muuta mitä luvattu, jopa rikki ja asiakaspalvelussa botti puhuu eri aiheesta. Mitään ei hyvitetty, korjattu tms.

    • Anonyymi

      Otin itse yhteyttä firmaan ja pyysin heitä poistamaan EU-tietosuojamääräykseen vedoten kaikki heidän rekistereissään olevat (asiakas)tietoni itsestäni. En todellakaan halua että firman kautta tiedot itsestäni ja ostoksistani leviävät venäjälle tai muille tahoille. Sillä venäjähän kerää rekisteriä droonien yms. omistajista.

      Jos tietoturvallisuus yhtään kiinnostaa niin suosittelen kyllä jokaista muutakin joka on tämän venäjää tukevan firman kanssa asioinut tekemään välittömästi samoin.

    • Anonyymi

      Nyt on Jimms firmalla selittelyä ilmoilla. Tiesivät varsin hyvin mihin tuhannet dronet ovat menossa. Ei kiinnostanut kuin raha!
      Nyt kun jäivät kiinni, niin huh huh mitä stooria pukkaa heiltä!!

      Olen ollut asiakkaana kauan heillä ja kaikki tietokoneeni ynnä muut tarvikkeet aina heiltä tilaillut.....EN ENÄÄ!

      Inhottavaa toimintaa tuollainen välinpitämättömyys!!

      -Make

      • Anonyymi

        Mitä kaikkea muuta Jimms on toimittanut Venäjälle?

        Montakohan pakettia lähtee tänään?


    • Anonyymi

      Sotarikostuomioistuimeen koko firma

      • Anonyymi

        Ei se firma mitään tehnyt. Tomitusjohtajahan kaiken junailee. Mitään merkittävää ei tehdä ilman hänen hyväksyntäänsä. Ja kyse ei ollut yhdestä kerrasta vaan toistuvasta suunnitelmallisesta toiminnasta.


    • Anonyymi

      Jalkapuuhun ja jalkapuu palamaan.

    • Anonyymi

      Turkulaisethan on venäläisiä.
      Kaikilla z otsassa ja sössöttää murrettaan, kuin puttet.

    • Anonyymi

      Ei ihan välkyimmistä päästä nää jimmit.
      Ei hajuakaan, minne siberica vie tuotteensa.
      Ahneus on kuolemansynti ja nyt jimmi on ahneuksissaan ukrainalaisten kansanmurhan osatekijä.
      Jimmin aila lahjoittaa ukrainalaisille drooneja tuplasti enemmän kuin rusakoille.
      Ehkä siinä jonkinlainen, pienimuotoinen sovintoele.

      • Anonyymi

        Ihan vitun sama. Moni suomalainenkin firma tekee tälläkin hetkellä isoa rahaa Venäjän kaupalla, mm..malmia Suomeen ja takaisin muita metalleja.

        Israel myy sotakalustoa kaikille, kuten jenkit.

        Se ihan paskanhailee kuka hyökkää minnrkin. Siinäpähän tappelrvat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan vitun sama. Moni suomalainenkin firma tekee tälläkin hetkellä isoa rahaa Venäjän kaupalla, mm..malmia Suomeen ja takaisin muita metalleja.

        Israel myy sotakalustoa kaikille, kuten jenkit.

        Se ihan paskanhailee kuka hyökkää minnrkin. Siinäpähän tappelrvat.

        Ilmoittauduit juuri tykinruuaksi.
        Sun kohtalo on ihan paskanhailee.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1475
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1202
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1092
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1026
    7. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe