Kokin minimipalkka

Stogen

Mikä mahtaa olla tällä hetkellä extran minimituntipalkka, jos toimii kokkina? Entäpä koskeeko korotukset myös näitä tuntipalkkoja, siis sunnuntailisät, käsitykseni mukaan koskee.

31

30746

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • löytyy

      Katso palkkataulukot www.pamiliitto.fi.
      Vaikea vastata, kun et kertonut edes oletko I vai II paikkakuntaluokassa. Siellä on myös ilta- ja yölisistä!

      • Stogen

        Joo kiitosta, mä kävinkin tolla serverillä, mutta en mä kyllä löytänyt suurtalouskokkien palkkataulukkoa. Mä kuulun kalleusluokkaan I.


      • tietoa
        Stogen kirjoitti:

        Joo kiitosta, mä kävinkin tolla serverillä, mutta en mä kyllä löytänyt suurtalouskokkien palkkataulukkoa. Mä kuulun kalleusluokkaan I.

        Laitoin kuitenkin tähän noi ravintolakokkien palkat. Saattaa niistä olla jollekin muulle iloa...

        1414 (8,89) 1442 (9,07) 1473 (9,26) 1507 (9,48)

        ekaks 0-2 vuotta alalla olleet kk.palkka-- suluissa tuntipalkka


    • Boss

      se, että saat syödä makkaran tunnissa.

    • palkka

      Katsoin vielä kunnallisten työntekijöiden keskipalkkoja molin sivuilta (linkki) ja näyttäisi olevan kokin palkka- keskiansio n. 1668 euroo/ kk lisineen

      Vosiko joku alalla oleva kommentoida?

      • totuus jotain muuta...

        Edelliseen kova argumentti: olin esimiesasemassa ST- keittiössä,( kuului ktv.n piiriin) kokemuksista koulutuksista yms. huolimatta palkka alle 1500 e/kk. Mistä ihmeestä vedit johtopäätökset moisista KOKIN palkoista.....


      • Stogen
        totuus jotain muuta... kirjoitti:

        Edelliseen kova argumentti: olin esimiesasemassa ST- keittiössä,( kuului ktv.n piiriin) kokemuksista koulutuksista yms. huolimatta palkka alle 1500 e/kk. Mistä ihmeestä vedit johtopäätökset moisista KOKIN palkoista.....

        Nyt täytyy sanoa, että todellakin töitä kun olen tässä hakenut, käytäntö näyttäisi olevan jotain ihan muuta, mitä on ylemmillä tahoilla sovittu. Monet työnantajat selittävät käyttävänsä paljon extroja näitä välittävien firmojen kautta ja kuvailevat toimintaansa "suureksi ja kannattavaksi". Sitten kun mennään konkreettisiin asioihin, homma ontuu. Edellisessä haastattelussa pyysin taulukkopalkkaa per tunti ja todella kovasta hommasta, näki heti haastattelijan silmistä, unohda koko juttu. Ääni laski käskyttäväksi: "siis taulukkopalkkaa...". Miten mukamas käytettään jotain firmaa, joka lupaa maksaa extroille taulukkopalkkaa, sitten lisää siihen oman katteensa ja alvi perään??? Seuraavaan mestaan menin ja hakemuksessa kuvailin itseni ammattikokiksi. Pistin liksan 1200 e mukaan laskien siitä extran tuntipalkan. Ei mennyt kuin muutama tunti (vähän ehkä sattuma), kun tuli vastaus NÄKEMÄTTÄ tervetuloa taloon. Rahasta tämä mättää.

        Sitten antakaapa asiallinen neuvo, kun mulle eräässä haastattelussa taisi käydä fiba. Tää meni näin:

        - kysymys: montako annosta olet tehnyt nyt sanotaan vaikkapa viimeisen parin kuukauden aikana
        - vastaus: 7 000
        - kysymys: miten tuo on mahdollista noilla asiakasmäärillä?

        Ongelma: ravintolassa miten lasketaan ateria / annos. Onko alkuruoka (esim. feta salaatti), pääruoka ja jälkiruoka yksi ateria kolme annosta, vai yksi annos yksi ateria?

        Tommoinen juttu, ja kiitosta taas jeesistä

        :) Stogen (joka onnekseen sai duunia ja vieläpä nyt edes jollain kohtuuliksalla)


      • kommentteja hyvinkin...
        Stogen kirjoitti:

        Nyt täytyy sanoa, että todellakin töitä kun olen tässä hakenut, käytäntö näyttäisi olevan jotain ihan muuta, mitä on ylemmillä tahoilla sovittu. Monet työnantajat selittävät käyttävänsä paljon extroja näitä välittävien firmojen kautta ja kuvailevat toimintaansa "suureksi ja kannattavaksi". Sitten kun mennään konkreettisiin asioihin, homma ontuu. Edellisessä haastattelussa pyysin taulukkopalkkaa per tunti ja todella kovasta hommasta, näki heti haastattelijan silmistä, unohda koko juttu. Ääni laski käskyttäväksi: "siis taulukkopalkkaa...". Miten mukamas käytettään jotain firmaa, joka lupaa maksaa extroille taulukkopalkkaa, sitten lisää siihen oman katteensa ja alvi perään??? Seuraavaan mestaan menin ja hakemuksessa kuvailin itseni ammattikokiksi. Pistin liksan 1200 e mukaan laskien siitä extran tuntipalkan. Ei mennyt kuin muutama tunti (vähän ehkä sattuma), kun tuli vastaus NÄKEMÄTTÄ tervetuloa taloon. Rahasta tämä mättää.

        Sitten antakaapa asiallinen neuvo, kun mulle eräässä haastattelussa taisi käydä fiba. Tää meni näin:

        - kysymys: montako annosta olet tehnyt nyt sanotaan vaikkapa viimeisen parin kuukauden aikana
        - vastaus: 7 000
        - kysymys: miten tuo on mahdollista noilla asiakasmäärillä?

        Ongelma: ravintolassa miten lasketaan ateria / annos. Onko alkuruoka (esim. feta salaatti), pääruoka ja jälkiruoka yksi ateria kolme annosta, vai yksi annos yksi ateria?

        Tommoinen juttu, ja kiitosta taas jeesistä

        :) Stogen (joka onnekseen sai duunia ja vieläpä nyt edes jollain kohtuuliksalla)

        vastaus: Ravintolassa lasketaan aina ANNOSmäärän mukaan, ei aterian. Eihän sitä todellista työn määrää muuten pystyisi arvioimaan, eikö ?? Asiakashan voi ottaa vain esim. pääruoan, eikä alkuruokaa...
        utta tuo annosmäärien laskutapa taitaa ikävä kyllä olla nykyään vain hlökunnan tapana, työnjohto kun katsoo MYYNTIÄ eikä niitä asiakasmääriä...nimim. entinen ravintolakokki..
        ps. Onnea työpaikan johdosta !


      • piällysnainen
        totuus jotain muuta... kirjoitti:

        Edelliseen kova argumentti: olin esimiesasemassa ST- keittiössä,( kuului ktv.n piiriin) kokemuksista koulutuksista yms. huolimatta palkka alle 1500 e/kk. Mistä ihmeestä vedit johtopäätökset moisista KOKIN palkoista.....

        todellakin mistähän tuollainenkin kokin palkka, esimiehenä todella naurettavan pientä palkkaa sain kunnallisella puolella 1313 eipä se paljon hymyilyttänyt, valtion hommissa saa vähän parempaa palkkaa.


      • Stogen
        piällysnainen kirjoitti:

        todellakin mistähän tuollainenkin kokin palkka, esimiehenä todella naurettavan pientä palkkaa sain kunnallisella puolella 1313 eipä se paljon hymyilyttänyt, valtion hommissa saa vähän parempaa palkkaa.

        Tossapa eräs valtiolla (Suomen Armeija) pääkeittäjänä ja pitkään alalla ollut henkilö kertoili, että liksa maksimissaan nousee 11 e tunti. Mä en tiedä, kuinka monta tuntia lasketaan armeijalla työkuukauteen, yleensähän se taitaa olla 172 h (oikaiskaa, jos olen väärässä).

        Monissa paikoissa näyttää olevan niin, että kokin työt "naamioidaan" nimikkeen keittäjä tms. alle, koska tällöin tuo alin palkka (liki 9 e) voidaan alittaa. Kaiken maailman nimikkeitä olen kuullut, keittiötyöntekijä, keittiöapulainen jne.
        Kun menee duuniin, huomaa tekevänsä raskaan päälle kokin töitä ja että vielä kaikki keittiöpuolen välineistön peseminen ja muukin siivoaminen kuuluu hommiin. Sitten vielä jotenkin kummiskin ainakin mulle (extrana) tänä kesänä heti, jos tuli vähänkin narinaa 9.95 e a la carte-pihvistä, niin mä muutuin kokiksi. Muutoin sain hoitaa kaikki raaka-aineiden roudauksia myöten, jopa välillä availla viemäreitä. Mä olin tosin tietysti yksityisyrittäjän (hoiti salia) palveluksessa, eli palkollinen saliväki käyttäytyy kieltämättä eri tavalla. No tommosta tilitystä tänään, kyllä tämä kesä on opettanut mulle monen monta asiaa näin extra kokkina (ennen tein omaan piikkiin, aloitin extraamiset tänä kesänä).


      • palkat
        Stogen kirjoitti:

        Tossapa eräs valtiolla (Suomen Armeija) pääkeittäjänä ja pitkään alalla ollut henkilö kertoili, että liksa maksimissaan nousee 11 e tunti. Mä en tiedä, kuinka monta tuntia lasketaan armeijalla työkuukauteen, yleensähän se taitaa olla 172 h (oikaiskaa, jos olen väärässä).

        Monissa paikoissa näyttää olevan niin, että kokin työt "naamioidaan" nimikkeen keittäjä tms. alle, koska tällöin tuo alin palkka (liki 9 e) voidaan alittaa. Kaiken maailman nimikkeitä olen kuullut, keittiötyöntekijä, keittiöapulainen jne.
        Kun menee duuniin, huomaa tekevänsä raskaan päälle kokin töitä ja että vielä kaikki keittiöpuolen välineistön peseminen ja muukin siivoaminen kuuluu hommiin. Sitten vielä jotenkin kummiskin ainakin mulle (extrana) tänä kesänä heti, jos tuli vähänkin narinaa 9.95 e a la carte-pihvistä, niin mä muutuin kokiksi. Muutoin sain hoitaa kaikki raaka-aineiden roudauksia myöten, jopa välillä availla viemäreitä. Mä olin tosin tietysti yksityisyrittäjän (hoiti salia) palveluksessa, eli palkollinen saliväki käyttäytyy kieltämättä eri tavalla. No tommosta tilitystä tänään, kyllä tämä kesä on opettanut mulle monen monta asiaa näin extra kokkina (ennen tein omaan piikkiin, aloitin extraamiset tänä kesänä).

        Silloin kun olin ravintolakoulussa, opetettiin, että nimikkeellä
        keittäjä= naispuolinen
        kokki=mieshenkilö
        Samaa työtä tekevät!
        Eri asia on sitten keittiömestari, keittiöpäällikkö, vuoromestari, vuoropäällikkö jotka ovat esimiehiä.

        Itse olen tehnyt tarjoilupuolta, mutta kyllä kokit kuuluivat samaan palkkaluokkaan eli
        6.
        "Tarjoilija, paistaja, keittäjä, kokki, keittäjäkylmäkkö, lihanpaloittelija, kassanhoitaja, vahtimestari, naulakonhoitaja, huoltaja, varastonhoitaja"

        Siitä olen samaa mieltä, että palkkaus on suoraan syvältä sieltä.
        Monessa paikassa vielä tarjoilijat joutuvat kyhäämään ruoka-annoksia, kun kokki/ keittäjä lähtee työvuorosta. Joku nälkäinen sitten kiljuu ruokaa vaikka olsi selkeästi ilmoitettu ,että keittiö menee kiinni esim. klo 22.

        Parempi kate kai siitä kepun myynnistä tulee kuin pitää "kallista kokkia" keittiössä pidempään. No, ahneudella on tietynlainen loppu!


      • hauska kommentti edell.
        palkat kirjoitti:

        Silloin kun olin ravintolakoulussa, opetettiin, että nimikkeellä
        keittäjä= naispuolinen
        kokki=mieshenkilö
        Samaa työtä tekevät!
        Eri asia on sitten keittiömestari, keittiöpäällikkö, vuoromestari, vuoropäällikkö jotka ovat esimiehiä.

        Itse olen tehnyt tarjoilupuolta, mutta kyllä kokit kuuluivat samaan palkkaluokkaan eli
        6.
        "Tarjoilija, paistaja, keittäjä, kokki, keittäjäkylmäkkö, lihanpaloittelija, kassanhoitaja, vahtimestari, naulakonhoitaja, huoltaja, varastonhoitaja"

        Siitä olen samaa mieltä, että palkkaus on suoraan syvältä sieltä.
        Monessa paikassa vielä tarjoilijat joutuvat kyhäämään ruoka-annoksia, kun kokki/ keittäjä lähtee työvuorosta. Joku nälkäinen sitten kiljuu ruokaa vaikka olsi selkeästi ilmoitettu ,että keittiö menee kiinni esim. klo 22.

        Parempi kate kai siitä kepun myynnistä tulee kuin pitää "kallista kokkia" keittiössä pidempään. No, ahneudella on tietynlainen loppu!

        tarkoitit varmaan.

        turbokapitalismiin viitaten.

        "Ahneudella on paskainen HOPPU"!


        heh.


      • kiittää
        hauska kommentti edell. kirjoitti:

        tarkoitit varmaan.

        turbokapitalismiin viitaten.

        "Ahneudella on paskainen HOPPU"!


        heh.

        Just niin!

        Ja parempi kai keittiöissä likainen LOKKI kuin kokki!


      • Kokki
        kiittää kirjoitti:

        Just niin!

        Ja parempi kai keittiöissä likainen LOKKI kuin kokki!

        Toimin Helsingissä kokkina. Olen eräässä yrityksessä edustuskokkina saan 1900 e kuussa palkkaa. Käyn samalla ekstraamassa enkä alle 12 e tunti mene töihin.

        Tämä ei ollut leveilyä, mutta Helsingissä olevan kokkivajeen takia palkat ovat kovemmat. Ovathan asunnot, vuokrat jne myös korkeammat täällä.

        Ovatko nämä edellä käydyt kommentit siis muualta Suomeasta kuin pk-seudulta sillä sen verran eroa niissä oli.

        Kokki


      • Piika Pikkarainen
        Kokki kirjoitti:

        Toimin Helsingissä kokkina. Olen eräässä yrityksessä edustuskokkina saan 1900 e kuussa palkkaa. Käyn samalla ekstraamassa enkä alle 12 e tunti mene töihin.

        Tämä ei ollut leveilyä, mutta Helsingissä olevan kokkivajeen takia palkat ovat kovemmat. Ovathan asunnot, vuokrat jne myös korkeammat täällä.

        Ovatko nämä edellä käydyt kommentit siis muualta Suomeasta kuin pk-seudulta sillä sen verran eroa niissä oli.

        Kokki

        Taidanpa siirtyä keittiön puolelle ja kouluttautua lisää. Ihan mukavasti.
        Tarjoilijoille ei kyllä makseta kuin tessin mukainen..MIKSI????

        No joo, "edustuskokki". Onko sulla täyspäiväisesti hommaa?
        Ilmeisesti on.


      • Stefa
        Kokki kirjoitti:

        Toimin Helsingissä kokkina. Olen eräässä yrityksessä edustuskokkina saan 1900 e kuussa palkkaa. Käyn samalla ekstraamassa enkä alle 12 e tunti mene töihin.

        Tämä ei ollut leveilyä, mutta Helsingissä olevan kokkivajeen takia palkat ovat kovemmat. Ovathan asunnot, vuokrat jne myös korkeammat täällä.

        Ovatko nämä edellä käydyt kommentit siis muualta Suomeasta kuin pk-seudulta sillä sen verran eroa niissä oli.

        Kokki

        Surkea palkka tuon on silti töihin nähden eikä kenenkään pitäisi vielä joutua lähteä extraamaan muualle rahan takia.

        Ex-kokki


      • Kari
        Kokki kirjoitti:

        Toimin Helsingissä kokkina. Olen eräässä yrityksessä edustuskokkina saan 1900 e kuussa palkkaa. Käyn samalla ekstraamassa enkä alle 12 e tunti mene töihin.

        Tämä ei ollut leveilyä, mutta Helsingissä olevan kokkivajeen takia palkat ovat kovemmat. Ovathan asunnot, vuokrat jne myös korkeammat täällä.

        Ovatko nämä edellä käydyt kommentit siis muualta Suomeasta kuin pk-seudulta sillä sen verran eroa niissä oli.

        Kokki

        Olen hakenut Helsingistä lukuisia kokin paikkoja, hakemus huolella tehty, mutta erittäin harvoin tärppää edes haastatteluun. Palkkatoivomuksia en ole tehnyt ja minulla on hyvät todistukset entisistä paikoista. -Näinköhän sitä "vajetta" on vain alle nelikymppisistä...


      • Stogen
        Kari kirjoitti:

        Olen hakenut Helsingistä lukuisia kokin paikkoja, hakemus huolella tehty, mutta erittäin harvoin tärppää edes haastatteluun. Palkkatoivomuksia en ole tehnyt ja minulla on hyvät todistukset entisistä paikoista. -Näinköhän sitä "vajetta" on vain alle nelikymppisistä...

        Kari

        Kyllä Helsingissä on vajetta suurtalouskokeista, mutta näyttää siltä, että mieluummin täytetään vaje extroilla, kuin että palkataan vakkareita. Mulle tulee silloin tällöin keikoilla vastaan ihmisiä, jotka kertovat extraavansa vakituisesti, eli että eivät tee mitään muuta. Pisimmät pesit ovat kuulemma reilu puoli vuotta (?), ja olisivat kuulemma jatkuneet vielä tuostakin, mutta henkilö itse halusi jo vaihtaa. Jos etsiskelet töitä, yksi hyvä tapa on mennä extraamaan, ja alkaa kuulostella, kuka on palkkaamassa vakituista väkeä. Tiedän useita, jotka ovat saaneet duunin tätä kautta ja useita työpaikkoja, jotka ovat yleisessä ilmoittelussa vaikka sitten kuitenkin "henkilö on jo valittu". Tää tasa-arvo nääs.


      • näin on!

        ...ja maksan kokeilleni aina tuntipalkan mukaan min. brutto 15,27e/brutto tunnilta. Mikäli on alan konkari, pitkä työsuhde ja vakaa ammattitaito, niin sen mukaan tietysti enemmän, sehän on selvä! Extrat tienaavat tietty enemmän, sillä heillä on varaa vaatia hinta. Toinen juttu on se, onko työnantajalla varaa palkata extroja, mutta joskus heihin on pakko turvautua, kun ei muita saa.


      • Nonna3
        näin on! kirjoitti:

        ...ja maksan kokeilleni aina tuntipalkan mukaan min. brutto 15,27e/brutto tunnilta. Mikäli on alan konkari, pitkä työsuhde ja vakaa ammattitaito, niin sen mukaan tietysti enemmän, sehän on selvä! Extrat tienaavat tietty enemmän, sillä heillä on varaa vaatia hinta. Toinen juttu on se, onko työnantajalla varaa palkata extroja, mutta joskus heihin on pakko turvautua, kun ei muita saa.

        Puhutteko te kk- palkan ilmoittajat nyt netosta vai brutosta??


      • hertsinen
        piällysnainen kirjoitti:

        todellakin mistähän tuollainenkin kokin palkka, esimiehenä todella naurettavan pientä palkkaa sain kunnallisella puolella 1313 eipä se paljon hymyilyttänyt, valtion hommissa saa vähän parempaa palkkaa.

        missä te ihmiset oikein oletta ollu töissä ?!?!??ette ainakaan Ruokaravintolassa. tavallisen kokin pitäis netota ainakin 1500-1800 .. ite en ole netonnu alle 200 kolomeen vuoteen ja töitä ollu 5 päivää viikossa.


      • 17
        hertsinen kirjoitti:

        missä te ihmiset oikein oletta ollu töissä ?!?!??ette ainakaan Ruokaravintolassa. tavallisen kokin pitäis netota ainakin 1500-1800 .. ite en ole netonnu alle 200 kolomeen vuoteen ja töitä ollu 5 päivää viikossa.

        Viestit joihin vastasit ovatkin lähes 6 vuotta vanhoja...


    • AAHAHAHAHAHAA

      PALKKA ON 5 SENTTIÄ KUUKAUDESSA, JOS HOIDAT HYVIN TISKIT NIIN SAATAT SAADA EGEN MUUTEN KYLL IHA SÄÄLISTÄ ANTAAVAT PALKKAA JOS EES SÄÄLISTÄ KANDEIS VAIHTAA KYLL ALAA ;> ITE VAIHOIN JA PALKKA POMPSAHTI 5 SENTISTÄ 3 TONNIIN RAKSALLA NIMITTÄI XDDDDDD

      • alastonkokkikolmonen

        Olen s-ryhmällä kaupungin keskustan isossa ravintolassa töissä ja palkka on TES mukainen 10.28tunnissa. näillä työtunneilla siitä jää verojen jälkeen kaikki lisät mukaan lukien käteen tommonen 1550-1600e kuukaudessa.. Riittää kesätyöpalkaksi ihan mukavasti. Lopettakaa valittaminen ja tehkää töitä.


      • jakethekokki
        alastonkokkikolmonen kirjoitti:

        Olen s-ryhmällä kaupungin keskustan isossa ravintolassa töissä ja palkka on TES mukainen 10.28tunnissa. näillä työtunneilla siitä jää verojen jälkeen kaikki lisät mukaan lukien käteen tommonen 1550-1600e kuukaudessa.. Riittää kesätyöpalkaksi ihan mukavasti. Lopettakaa valittaminen ja tehkää töitä.

        helsingissä se on 10.20 ja laitonta palkata pienemmällä palkalla jos on kokin paperit. :)
        Eli siis jos on kokin paperit niin se minimi helsingis on 10,20 vähempää ei voi saada ;) Pitäkää huoli ettei teitä kuseteta


      • Geittäjä
        jakethekokki kirjoitti:

        helsingissä se on 10.20 ja laitonta palkata pienemmällä palkalla jos on kokin paperit. :)
        Eli siis jos on kokin paperit niin se minimi helsingis on 10,20 vähempää ei voi saada ;) Pitäkää huoli ettei teitä kuseteta

        Ollut alalla n 20v nyt vaihdoin duunipaikkaa täällä pk-seudulla ja laitoin palkkapyynnöksi 2300 lisät.
        Siitä ei edes kysytty 10min haastattelun jälkeen tarjottiin kynää käteen ja sanottiin että nimeä paperiin.
        Kyseessä päiväduuni ma-pe vkonloput vapaat päivittäinen työ aika 0630-1430.. ja kokki/kylmäkkö hommia suurtalouspuolella. Handuun jää liitonmaksujen ja verojen jälkeen n, 1750€/kk. joka ei asumis ja lainanhoitokulujen jälkeen kyllä riitä mihinkään. enkä asu palatsissa vaan ihan normi kerrostalossa(omist).

        rohkeasti vaan kysymään sitä liksaa! Pk-seudulla esim niin vähän AMMATTITAITOISIA kokkeja että isännät ja jopa ketjut maksavat 2100e/kk jos vaan osaa myydä itsensä!


      • joo...
        Geittäjä kirjoitti:

        Ollut alalla n 20v nyt vaihdoin duunipaikkaa täällä pk-seudulla ja laitoin palkkapyynnöksi 2300 lisät.
        Siitä ei edes kysytty 10min haastattelun jälkeen tarjottiin kynää käteen ja sanottiin että nimeä paperiin.
        Kyseessä päiväduuni ma-pe vkonloput vapaat päivittäinen työ aika 0630-1430.. ja kokki/kylmäkkö hommia suurtalouspuolella. Handuun jää liitonmaksujen ja verojen jälkeen n, 1750€/kk. joka ei asumis ja lainanhoitokulujen jälkeen kyllä riitä mihinkään. enkä asu palatsissa vaan ihan normi kerrostalossa(omist).

        rohkeasti vaan kysymään sitä liksaa! Pk-seudulla esim niin vähän AMMATTITAITOISIA kokkeja että isännät ja jopa ketjut maksavat 2100e/kk jos vaan osaa myydä itsensä!

        Kyllä ne kokit pk-seudulla tienaa enemmän kuin 2100€/kk.


      • --jami--
        joo... kirjoitti:

        Kyllä ne kokit pk-seudulla tienaa enemmän kuin 2100€/kk.

        Liksa on ihan itestänsä kiinni ja työvuoroista. Ite en menis ees 10€ liksal duuniin. mulla ollu keskimäärin liksa kuukaudessa 2400€- verot.

        parhaimmillaan jääny käteen verojen ja kulujen jälkeen 2100€


      • Viiru Pöllö
        --jami-- kirjoitti:

        Liksa on ihan itestänsä kiinni ja työvuoroista. Ite en menis ees 10€ liksal duuniin. mulla ollu keskimäärin liksa kuukaudessa 2400€- verot.

        parhaimmillaan jääny käteen verojen ja kulujen jälkeen 2100€

        pula carte kokeista jos kerran maksavat 15,50 per tunti ja tehdä saa niin paljon kuin ikinä jaksaa. Voin sanoa ihan reilusti, että liksaa tulee vaikka työ onkin helvetin raskasta. Vappuna se on loppu ja sitte parin viikon huili ja sitte Hankoon tai Naantaliin kesäksi.
        Eli oikein kun snobbailen, niin sanon, että kyllä kokkikin tienaa, kun osaa pyytää ja menee oikeisiin paikkoihin töihin ja kiertää kaikki tessin mukaan maksavat paikat.


    • Kokin liksa

      Itselläni tuntipalkka kokkina alaCarte-raflassa pääkaupunkiseudulla nyt 13 euroa ja se lienee aikalailla keskitasoa. Työkokemusta on 6 vuotta alalta.

      TES:sin palkalla tekee vaan alottelijat ja ne jotka ei osaa muuta kuin perusasiat keittiössä.

    • Ammattitaidolla

      Pääkaupunkiseudulla voi pyytää 15€ tunti.Ja ekstrafirmat ainakin maksaa sen.Vakkarina ei saa niin paljon. Sopimuspalkka kannattaa sopia aina,jos on ainakin se 10-vuotta työkokemusta. Taulukkopalkkaa maksetaan ketjuissa.Ja on vain aloittelijoille tarkoitettu. Ole nöyrä, mutta osaa pyytä myös oma hintasi.Osaamisesi mukaan:)

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      48
      4894
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3217
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      1365
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      180
      1196
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      868
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      63
      865
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      837
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      215
      731
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      708
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      697
    Aihe