Virtsan karkailu alkoholin ja kahvin vaikutuksen vuoksi

Yliaktiivinen rakko

Olen huomannut seuraavan ongelman:
Nykyään AINA, kun juon vähänkin alkoholia tulee erittäin pian
vessahätä. Jos vessaan ei mene heti, vaan antaa tunteen mennä ohi,
tulee rakkoon pian tämän jälkeen "polttava" tunne, rakko supistelee?!
Tällöin on istuttava tai muuten tulee housuun. Polttava tunne lähtee muutamien sekuntien jälkeen pois,mutta välillä aina rakko tyhjentyy tahattomasti tämän supistelun jälkeen.
Tätä on tapahtunut myös muutamia kertoja, jos olen juonut kahvia useita kuppeja.
Ilmeisesti tietynlaiset juomat tähän vaikuttavat (miedot alkoholijuomat sekä kahvi), onko muita joilla olisi sama ongelma? Tosi kurja vaiva.

Välillä rakkoni tosin muutenkin on "yliaktiivinen", eli vessahädän tullessa on vessaan mentävä, tai muuten tulee vähä housuun. Tämä ongelma on etenkin silloin, jos lähestyn koti-ovea kun olen tulossa jostain...200metrin päässä kotoa ei ole pissahädästä tietoakaan, mutta kodin ulko-ovella on pahat oltavat: mikä tähän avuksi? Olen yrittänyt kouluttaa rakkoa, mutta tuntuu että johtaa vain tuohon ensiksi mainittuun ongelmaan...

13

7855

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • m34

      juu mulla sama vaiva, just lääkärillä käynyt lääkkeet sain mut on vähän helpottanut..
      Aika ikävä vaiva tosiaan missä ei heti pääse hotelli helpotukseen..

      • Potta

        POTTA ON KO VANHA KEKSINTÖ. Hommaa sellaoinen!


    • Voi raukkaa

      Kyllä siitä voikin tulla kauhea polttava tunne, kun kahvikuppeja juo janoon tai alkoholi
      pulloja. Ja sehän vasta ikävä asia onkin, jos sitä pissaa tai kakkaa ei tule ulos yhtään.
      Miksi tälläisiä asioita kehtaa parkua täällä. Kuka on sinun pakottanut juomaan
      kahvetta kuppi kaupalla tai alkoholia litrakaupalla ?.

    • apua tarvittaisiin

      Itsellä sama vaiva ja en ole kehdannut mennä lääkäriin. Minulla tulee kun teen jotain raskasta hommaakauhe vessa hätä, tuntuu ettei sisälle ehdi kun on tulossa housuun. Minulla kans tuntuu polttelua virtsaputkessa ennen suurta hätää.

      • rakko1

        Ylivilkkaaseen rakkoon saa nykyään lääkkeen Betmiga 50 mg. Toimii hyvin.


      • Anonyymi

        Kävin lääkärillä ja sain betam.sanoi minulle että virtsarakko on pieneksi tullut siinä se vika on t:timppa


    • terkkariin/tai
    • HarriSakari

      Toimii jo yhden pillerin jälkeen

    • Mawer

      Joo veikkaan yliaktiivista. Itsellä enempi ponnistus mutta tuo kotiovella samaa ja todella vaikeana. 200m ennen ok mutta ovella ja sisään päästyäni meinaa tulla väkisin pissa housuun. Joskus pakko ristiä jalat eteisessä tai hypähdellä, veskiin ehdin vetäsemällä housut alas kun jo tulee. Alkoa en käytä ja kahvia kohtuudella.

    • Taifuuni77

      Minulla on ollut jo vuosikausia Inkontinenssi, Kuvauksesi kotiovelle pitää todella paikkansa! Vaikuttaisi johonkin psykosomaattiseen tilaan, siksi olen käyttänyt jo vuosia sidettä. Vasta äskettäin kävin lääkärillä, sain Betmiga 50g, . On todella auttanut, mutta on tullut uusi ongelma. Painoa on tullut aivan liian nopeasti, jota olen pudottanut jo 12kg vuodessa eli hitaasti. Lisää pitäisi pudottaa, nyt se vaan vaikeutti tekemääni urakkaa. Oma arvioni on, että kilot alkoi lisääntyä heti kun aloin kuurin. Lääkkeessä on eräs ainesosa, Mirabecroni, jota nyt ihmettelen tässä, voiko se olla syynä painon nousuu.

    • Maverl

      Hui en halua kiloja lisää, olen normaali painossa. Kotiovi on pahin mutta myös ponnistus karkailua on. Liikunnassa tulee aina vähän housuun. Jotain psyykkistä myös kun välillä seurassa pidätän tunteja ja juuri esim kotimatkalla hätä yltyy äkisti ihan hirveeksi. Välillä tulee niin kauhee pakottava hätä.

    • Tonttu29

      Just kävin lääkärissä ja sain Betmiga 50mg lääkkeen. Huomenna alotan sen. Toivon että auttaa virtsan karkailuun, josta olen kärsinyt jo monia vuosia.

    • Anonyymi

      Bm on aamulla otettuna hyvä pitää pv:n virtsaamisen hädän kurissa t.timppa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1605
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      29
      1319
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      64
      1224
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1122
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      28
      1056
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1046
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      11
      1036
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1001
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      2
      996
    Aihe