25 katsastusasemaa, joilla autosi reputtaa varmimmin

Kerta riitti

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288482732457.html

- katsoin huvikseni löytyykö tuolta se ainoa paikka jossa autoni ei ole mennyt läpi katsastuksesta. Ja siellähän se näkyi komiasti olevan listalla.

Turun Katsastus Center Oy/Turku, Oriketo

Menin sinne kun kotiin tuli alennuskuponki. Muissa paikoissa menee heittämällä läpi, tässä tyssäsi olemattomaan vikaan. Tässä samaisessa paikassa kuulin sitten monen muunkin auton reputtaneen, mutta täytyyhän ne annetut alennukset jotenkin rahoittaa. Seuraavan vuonna revin alennuskupongin. En suosittele. Kerta riitti Orikedolla Turun Katsastus Centerissä, yhteen kertaan on kuulemma jäänyt käynti kyseisessä paikka muillakin.

73

5845

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 20

      Mistäköhän viasta autosi hylättiin, et muistanut mainita.

      • Kerta riitti

        Liittyi valojen korkeuden säätöön. Korjauskehotus olisi riittänyt, kun muuten täysin kunnossa. Muualla olisin tod.näk. sillä selvinnyt, mitä olen asiasta ottanut selvää.


      • Eiikinäenää

        Mulla kävi niin että muutenauto ok mutta yksi kesärengas kulunut. No oli aika että sai laittaa nastat alle. Kävln vaihtamassa kumit ja heti uusintakatsastukseen. Sama katsastaja, nyt rupesi laskemaan nastoja ja kertoi että nastamäärässä liikaa heittoa (pintaa 5-6mm) kysyin että alanko repimään nastoja. Ei sitten auttanut kuin ostamaan uudet renkaat ja kolmannella vihdoin läpi. Vittuilua sanon minä.


      • jepap

        Ai vittuilua, kun autosi renkaat eivät ole kunnossa?


    • eikö mennyt läpi
      • Kerta riitti

        Tapauksesta on jo aikaa, asioin muissa paikoissa nykyään ja läpi on mennyt joka kerta tämän yhden flopin jälkeen.


      • kuorma-autoilija
        Kerta riitti kirjoitti:

        Tapauksesta on jo aikaa, asioin muissa paikoissa nykyään ja läpi on mennyt joka kerta tämän yhden flopin jälkeen.

        Turun Katsastus Center Oy/Turku, Oriketo

        kävin tuolla katsastamassa kuorma-autoa. Virkaintoinen katsastusmies hylkäsi auton kun siinä ei ollut hänen mukaansa pakollisia alleajosuojia auton sivuilla. Heidän mukaansa nämä olisi pitänyt asentaa ja sitten tulla uusintanäytölle. Auto oli jo 10 vuotta vanha ja koskaan ennen ei tällaisia ole vaadittu. Veinkin auton toiseen katsastuskonttoriin ja heti tuli leima, eikä tähän päivään mennessä ole mitään suojia asennettu. vitun tyhmää sakkia ja pelkkää rahastusta.


    • Think Tank

      Siinäpäs tulikin jälleen vahvistus käsitykselleni katsastuksen ulkoistamisesta.

      Kiertokirjeet levittävät tietoa asemista, joihin kääntymällä on turhaa sijoittaa aikaa ja rahaa auton saattamiseen lainhengen tarkoittamaan kuntoon.

      Tästä esim. juuri tänään kuulemani henkilökohtaisen kokemuksen joensuulaisesta asemasta Q-Katsastus. "Siellä on sellainen nainen, joka käy läpi katsastettavan aivan pikkumaisen tarkasti."

      Arvelen tuon "henkilökohtaisen kokemuksen" välttävän jatkossa kyseistä asemaa. "Q" tarkoittanee "Quality" eli laatua tieliikennelain hengessä. Ja laatutyöstä ei välttämättä haluta maksaa, kun hinta on sama, vaikka maalaisjärjellä tulisi olla päinvastoin

      • Heppu hei!

        Tämmöisiä käy jokus katsastamassa.

        Tapavalittajat: Tulevat asemalle valmiiksi sillä tuulella että kaikki menee päin seiniä ja niinhän se menee kun oikein yritetään. Jälkeenpäin haukutaan katsastusaseman henkilökunta osaamattomiksi idiooteiksi. Saattavat pistää pitkän kirjelmän aseman johtoon siitä kuinka huonosti häntä on kohdeltu. Vaikka pääasiallisesti omat paperit tai auton kunto ollut selkeästi puuttellisia.
        Uhkaavat etteivät tule koskaan takaisin tälle asemalle ja kertovat kavereillekin kuinka huonoa palvelua on saatu.

        Alennuskuponkien metsästäjät: Näitä pyörii varsinkin suomen toisiksi suurimman katsastusketjun asemilla. Käyvät toki muillakin asemilla. Ovat hyvin samantyyppisiä ja yrittävät keinolla millä hyvänsä saada aikaiseksi tilanteen josta saisi myöhemmin tai heti alennusta. Uhkaavat etteivät tule koskaan takaisin tälle asemalle ja kertovat kavereillekin kuinka huonoa palvelua on saatu. Tulevat kuitenkin seuraavana vuonna uudestaan. Saattavat jopa vähän päteä kun ovat saaneet sen alennuskupongin. Hyökkäävät mielellään varsinkin nuorien katsastajien kimppuun, kun tietävät ettei ammattitaitoa ole vielä riittävästi, jotta pystyisi puolustamaan omia päätöksiään satavarmasti.

        Välinpitämättömät: Näille kavereille ei ole mitään merkitystä onko ajoneuvo kunnossa vai ei. Heitä harmittaa jos autossa on vikaa ja yrittävät joskus saada auton läpi lepertelemällä ja vähättelemällä vikoja, mutta kaiken kaikkiaan ei silläkään ole mitään merkitystä. Auto on vain sitä varten että se vie paikasta A paikkaan B.

        Minun auto on maailman paras auto: Heille on todella rankaa jos autossa on jotain huomautettavaa. Osa ottaa asiasta opiksi ja pistää auton kuntoon ja toiset ottavat aivan jäätävät kilarit. Kieltävät tutkimasta ruostevaurioita ja arvostelevat Katsastajan tutkimustekniikkaa.

        Katsastaja ei tiedä mitään ,mutta asentaja tietää kaiken: Nämä ovat kivoja tyyppejä, vähän samanlaisia kuin kaksi ensimmäistä ja "Minun auto" asiakas. He löytävät aina jonkun asentajan joka on eri mieltä katsastajan kanssa. Tietää asiat paremmin kuin katsastaja ja jolla on vähintään 20 vuotta enemmän kokemusta. Tosin, jos kyseinen asentaja tulee asemalle katsomaan sitä todettua vikaa niin ääni muuttuu kellossa... Yleensä.

        Autoharrastajat: Nää on mukavia tyyppejä, tosin ei nämäkään aina. Heiltä saattaa oppia vanhoista autoista kaikenlaisia erikoisuuksia, tutkimustekniikoita sekä tyyppivikoja. Toki niitäkin on jotka pitävät katsastajaa idioottina kun ei välttämättä tiedä juuri sen, vuoden 56 austinin valmistenumeron paikkaa.

        Halpa hinta tai helppo leima: Millään ei ole mitään väliä kunhan hinta on halpa tai leiman saa helposti. Voivat ajaa kymmeniä kilometrejä 10 euron säästön takia tai jotta auto menisi mahdollisimman vähillä huomautuksilla läpi. Turvallisuudella ei niinkään ole väliä kunhan on halpaa tai helppoa.

        Vaimon auto: En jaksa edes kertoa...... Että miehet on tyhmiä.

        Tästä saa nyt sellaisen kuvan että kaikki asiakkaat olisivat epämiellyttäviä.
        Eivät ne ole. Suurinosa on ihan mukavia ja joidenkin kanssa saa heitettyä katsastuksen yhteydessä kaikenlaista hyvää juttua. Esimerkkitapaukset ovat vain ääripäitä, joita on pieni osa asiakkaista, mutta ovat valitettavasti se kovaäänisin.
        On näet niitäkin asiakkaita, jotka oikeasti ottavat tilanteesta vaarin ja korjaavat ilomielin todetut viat. Monille auton turvallisuus on erittäin tärkeää. Renkaat ovat olleet aina sellainen murheenkryyni, jossa kitsastellaan. Nykyään on paljon asiakkaita jotka tiedostavat renkaiden tärkeyden.

        Nämä samat heput ovat varmasti muissakin paikoissa samanlaisia. Tai sitten ei, ken tietää.


      • 22v katsurina
        Heppu hei! kirjoitti:

        Tämmöisiä käy jokus katsastamassa.

        Tapavalittajat: Tulevat asemalle valmiiksi sillä tuulella että kaikki menee päin seiniä ja niinhän se menee kun oikein yritetään. Jälkeenpäin haukutaan katsastusaseman henkilökunta osaamattomiksi idiooteiksi. Saattavat pistää pitkän kirjelmän aseman johtoon siitä kuinka huonosti häntä on kohdeltu. Vaikka pääasiallisesti omat paperit tai auton kunto ollut selkeästi puuttellisia.
        Uhkaavat etteivät tule koskaan takaisin tälle asemalle ja kertovat kavereillekin kuinka huonoa palvelua on saatu.

        Alennuskuponkien metsästäjät: Näitä pyörii varsinkin suomen toisiksi suurimman katsastusketjun asemilla. Käyvät toki muillakin asemilla. Ovat hyvin samantyyppisiä ja yrittävät keinolla millä hyvänsä saada aikaiseksi tilanteen josta saisi myöhemmin tai heti alennusta. Uhkaavat etteivät tule koskaan takaisin tälle asemalle ja kertovat kavereillekin kuinka huonoa palvelua on saatu. Tulevat kuitenkin seuraavana vuonna uudestaan. Saattavat jopa vähän päteä kun ovat saaneet sen alennuskupongin. Hyökkäävät mielellään varsinkin nuorien katsastajien kimppuun, kun tietävät ettei ammattitaitoa ole vielä riittävästi, jotta pystyisi puolustamaan omia päätöksiään satavarmasti.

        Välinpitämättömät: Näille kavereille ei ole mitään merkitystä onko ajoneuvo kunnossa vai ei. Heitä harmittaa jos autossa on vikaa ja yrittävät joskus saada auton läpi lepertelemällä ja vähättelemällä vikoja, mutta kaiken kaikkiaan ei silläkään ole mitään merkitystä. Auto on vain sitä varten että se vie paikasta A paikkaan B.

        Minun auto on maailman paras auto: Heille on todella rankaa jos autossa on jotain huomautettavaa. Osa ottaa asiasta opiksi ja pistää auton kuntoon ja toiset ottavat aivan jäätävät kilarit. Kieltävät tutkimasta ruostevaurioita ja arvostelevat Katsastajan tutkimustekniikkaa.

        Katsastaja ei tiedä mitään ,mutta asentaja tietää kaiken: Nämä ovat kivoja tyyppejä, vähän samanlaisia kuin kaksi ensimmäistä ja "Minun auto" asiakas. He löytävät aina jonkun asentajan joka on eri mieltä katsastajan kanssa. Tietää asiat paremmin kuin katsastaja ja jolla on vähintään 20 vuotta enemmän kokemusta. Tosin, jos kyseinen asentaja tulee asemalle katsomaan sitä todettua vikaa niin ääni muuttuu kellossa... Yleensä.

        Autoharrastajat: Nää on mukavia tyyppejä, tosin ei nämäkään aina. Heiltä saattaa oppia vanhoista autoista kaikenlaisia erikoisuuksia, tutkimustekniikoita sekä tyyppivikoja. Toki niitäkin on jotka pitävät katsastajaa idioottina kun ei välttämättä tiedä juuri sen, vuoden 56 austinin valmistenumeron paikkaa.

        Halpa hinta tai helppo leima: Millään ei ole mitään väliä kunhan hinta on halpa tai leiman saa helposti. Voivat ajaa kymmeniä kilometrejä 10 euron säästön takia tai jotta auto menisi mahdollisimman vähillä huomautuksilla läpi. Turvallisuudella ei niinkään ole väliä kunhan on halpaa tai helppoa.

        Vaimon auto: En jaksa edes kertoa...... Että miehet on tyhmiä.

        Tästä saa nyt sellaisen kuvan että kaikki asiakkaat olisivat epämiellyttäviä.
        Eivät ne ole. Suurinosa on ihan mukavia ja joidenkin kanssa saa heitettyä katsastuksen yhteydessä kaikenlaista hyvää juttua. Esimerkkitapaukset ovat vain ääripäitä, joita on pieni osa asiakkaista, mutta ovat valitettavasti se kovaäänisin.
        On näet niitäkin asiakkaita, jotka oikeasti ottavat tilanteesta vaarin ja korjaavat ilomielin todetut viat. Monille auton turvallisuus on erittäin tärkeää. Renkaat ovat olleet aina sellainen murheenkryyni, jossa kitsastellaan. Nykyään on paljon asiakkaita jotka tiedostavat renkaiden tärkeyden.

        Nämä samat heput ovat varmasti muissakin paikoissa samanlaisia. Tai sitten ei, ken tietää.

        Heppu hei! Todella naseva ja valaiseva kirjoitus asiakkaista joiden palveleminen on nykyisin kauniisti sanottuna haasteellista, ennen puhuttiin vittumaisista asiakkaista. Näitä asikkaita riittää joka asemalle.

        Olen tehnyt katsurinhommia yli 20 vuotta. Palvelu katsastusasemilla on näinä vuosina onneksi vaihtunut katsastusbyrokraatin simputtamisesta asiakakaslähtöisemmäksi.
        Katsastuksessa havaitut viat/ puutteet aiheuttavat edelleenkin korjauskehoituksia, hylkäyksiä ja pahimmillaan ajokiellon.

        Asiakaskunta on kyllä muuttunut;
        Miksei heti ja nyt pääse katsastukseen, aina on tuulilasi ollut samanlainen; aiemmin hyvin kelvannut, kyseenalaistamista, vähättelyä ja kaiken kattava uhkaus; lakimieheni nostaa kanteen.

        Koita näiden nykyasiakkaiden kanssa pärjätä. Ovat jo peruskoulussa opetelleet vittuilemaan opettajille. Varusmiespalvelussa harva soittaa suutaan kouluttajalle!


      • Think Tank
        Heppu hei! kirjoitti:

        Tämmöisiä käy jokus katsastamassa.

        Tapavalittajat: Tulevat asemalle valmiiksi sillä tuulella että kaikki menee päin seiniä ja niinhän se menee kun oikein yritetään. Jälkeenpäin haukutaan katsastusaseman henkilökunta osaamattomiksi idiooteiksi. Saattavat pistää pitkän kirjelmän aseman johtoon siitä kuinka huonosti häntä on kohdeltu. Vaikka pääasiallisesti omat paperit tai auton kunto ollut selkeästi puuttellisia.
        Uhkaavat etteivät tule koskaan takaisin tälle asemalle ja kertovat kavereillekin kuinka huonoa palvelua on saatu.

        Alennuskuponkien metsästäjät: Näitä pyörii varsinkin suomen toisiksi suurimman katsastusketjun asemilla. Käyvät toki muillakin asemilla. Ovat hyvin samantyyppisiä ja yrittävät keinolla millä hyvänsä saada aikaiseksi tilanteen josta saisi myöhemmin tai heti alennusta. Uhkaavat etteivät tule koskaan takaisin tälle asemalle ja kertovat kavereillekin kuinka huonoa palvelua on saatu. Tulevat kuitenkin seuraavana vuonna uudestaan. Saattavat jopa vähän päteä kun ovat saaneet sen alennuskupongin. Hyökkäävät mielellään varsinkin nuorien katsastajien kimppuun, kun tietävät ettei ammattitaitoa ole vielä riittävästi, jotta pystyisi puolustamaan omia päätöksiään satavarmasti.

        Välinpitämättömät: Näille kavereille ei ole mitään merkitystä onko ajoneuvo kunnossa vai ei. Heitä harmittaa jos autossa on vikaa ja yrittävät joskus saada auton läpi lepertelemällä ja vähättelemällä vikoja, mutta kaiken kaikkiaan ei silläkään ole mitään merkitystä. Auto on vain sitä varten että se vie paikasta A paikkaan B.

        Minun auto on maailman paras auto: Heille on todella rankaa jos autossa on jotain huomautettavaa. Osa ottaa asiasta opiksi ja pistää auton kuntoon ja toiset ottavat aivan jäätävät kilarit. Kieltävät tutkimasta ruostevaurioita ja arvostelevat Katsastajan tutkimustekniikkaa.

        Katsastaja ei tiedä mitään ,mutta asentaja tietää kaiken: Nämä ovat kivoja tyyppejä, vähän samanlaisia kuin kaksi ensimmäistä ja "Minun auto" asiakas. He löytävät aina jonkun asentajan joka on eri mieltä katsastajan kanssa. Tietää asiat paremmin kuin katsastaja ja jolla on vähintään 20 vuotta enemmän kokemusta. Tosin, jos kyseinen asentaja tulee asemalle katsomaan sitä todettua vikaa niin ääni muuttuu kellossa... Yleensä.

        Autoharrastajat: Nää on mukavia tyyppejä, tosin ei nämäkään aina. Heiltä saattaa oppia vanhoista autoista kaikenlaisia erikoisuuksia, tutkimustekniikoita sekä tyyppivikoja. Toki niitäkin on jotka pitävät katsastajaa idioottina kun ei välttämättä tiedä juuri sen, vuoden 56 austinin valmistenumeron paikkaa.

        Halpa hinta tai helppo leima: Millään ei ole mitään väliä kunhan hinta on halpa tai leiman saa helposti. Voivat ajaa kymmeniä kilometrejä 10 euron säästön takia tai jotta auto menisi mahdollisimman vähillä huomautuksilla läpi. Turvallisuudella ei niinkään ole väliä kunhan on halpaa tai helppoa.

        Vaimon auto: En jaksa edes kertoa...... Että miehet on tyhmiä.

        Tästä saa nyt sellaisen kuvan että kaikki asiakkaat olisivat epämiellyttäviä.
        Eivät ne ole. Suurinosa on ihan mukavia ja joidenkin kanssa saa heitettyä katsastuksen yhteydessä kaikenlaista hyvää juttua. Esimerkkitapaukset ovat vain ääripäitä, joita on pieni osa asiakkaista, mutta ovat valitettavasti se kovaäänisin.
        On näet niitäkin asiakkaita, jotka oikeasti ottavat tilanteesta vaarin ja korjaavat ilomielin todetut viat. Monille auton turvallisuus on erittäin tärkeää. Renkaat ovat olleet aina sellainen murheenkryyni, jossa kitsastellaan. Nykyään on paljon asiakkaita jotka tiedostavat renkaiden tärkeyden.

        Nämä samat heput ovat varmasti muissakin paikoissa samanlaisia. Tai sitten ei, ken tietää.

        Autokatsastuksen ulkoistaminen on täysin finanssiyhtiöiden etujen mukaista laillistettua veronkiertoa eikä sillä ole liikennelainsäädännön toteuttamisen kanssa mitään tekemistä.

        Näiden yritysten katsastusten katsastus on myös korruptoituneen virkakoneiston edun mukaista. Ulkoistettujen katsastusyritysten vahva panostus palkata mahtava juristipoppoo Suomen rajojen ulkopuolella mahdollistaa hyvin toimivan palomuurin lahjusten annon paljastamista vastaan - oikeuden käynnit vievät vuosia.


      • tts3
        Heppu hei! kirjoitti:

        Tämmöisiä käy jokus katsastamassa.

        Tapavalittajat: Tulevat asemalle valmiiksi sillä tuulella että kaikki menee päin seiniä ja niinhän se menee kun oikein yritetään. Jälkeenpäin haukutaan katsastusaseman henkilökunta osaamattomiksi idiooteiksi. Saattavat pistää pitkän kirjelmän aseman johtoon siitä kuinka huonosti häntä on kohdeltu. Vaikka pääasiallisesti omat paperit tai auton kunto ollut selkeästi puuttellisia.
        Uhkaavat etteivät tule koskaan takaisin tälle asemalle ja kertovat kavereillekin kuinka huonoa palvelua on saatu.

        Alennuskuponkien metsästäjät: Näitä pyörii varsinkin suomen toisiksi suurimman katsastusketjun asemilla. Käyvät toki muillakin asemilla. Ovat hyvin samantyyppisiä ja yrittävät keinolla millä hyvänsä saada aikaiseksi tilanteen josta saisi myöhemmin tai heti alennusta. Uhkaavat etteivät tule koskaan takaisin tälle asemalle ja kertovat kavereillekin kuinka huonoa palvelua on saatu. Tulevat kuitenkin seuraavana vuonna uudestaan. Saattavat jopa vähän päteä kun ovat saaneet sen alennuskupongin. Hyökkäävät mielellään varsinkin nuorien katsastajien kimppuun, kun tietävät ettei ammattitaitoa ole vielä riittävästi, jotta pystyisi puolustamaan omia päätöksiään satavarmasti.

        Välinpitämättömät: Näille kavereille ei ole mitään merkitystä onko ajoneuvo kunnossa vai ei. Heitä harmittaa jos autossa on vikaa ja yrittävät joskus saada auton läpi lepertelemällä ja vähättelemällä vikoja, mutta kaiken kaikkiaan ei silläkään ole mitään merkitystä. Auto on vain sitä varten että se vie paikasta A paikkaan B.

        Minun auto on maailman paras auto: Heille on todella rankaa jos autossa on jotain huomautettavaa. Osa ottaa asiasta opiksi ja pistää auton kuntoon ja toiset ottavat aivan jäätävät kilarit. Kieltävät tutkimasta ruostevaurioita ja arvostelevat Katsastajan tutkimustekniikkaa.

        Katsastaja ei tiedä mitään ,mutta asentaja tietää kaiken: Nämä ovat kivoja tyyppejä, vähän samanlaisia kuin kaksi ensimmäistä ja "Minun auto" asiakas. He löytävät aina jonkun asentajan joka on eri mieltä katsastajan kanssa. Tietää asiat paremmin kuin katsastaja ja jolla on vähintään 20 vuotta enemmän kokemusta. Tosin, jos kyseinen asentaja tulee asemalle katsomaan sitä todettua vikaa niin ääni muuttuu kellossa... Yleensä.

        Autoharrastajat: Nää on mukavia tyyppejä, tosin ei nämäkään aina. Heiltä saattaa oppia vanhoista autoista kaikenlaisia erikoisuuksia, tutkimustekniikoita sekä tyyppivikoja. Toki niitäkin on jotka pitävät katsastajaa idioottina kun ei välttämättä tiedä juuri sen, vuoden 56 austinin valmistenumeron paikkaa.

        Halpa hinta tai helppo leima: Millään ei ole mitään väliä kunhan hinta on halpa tai leiman saa helposti. Voivat ajaa kymmeniä kilometrejä 10 euron säästön takia tai jotta auto menisi mahdollisimman vähillä huomautuksilla läpi. Turvallisuudella ei niinkään ole väliä kunhan on halpaa tai helppoa.

        Vaimon auto: En jaksa edes kertoa...... Että miehet on tyhmiä.

        Tästä saa nyt sellaisen kuvan että kaikki asiakkaat olisivat epämiellyttäviä.
        Eivät ne ole. Suurinosa on ihan mukavia ja joidenkin kanssa saa heitettyä katsastuksen yhteydessä kaikenlaista hyvää juttua. Esimerkkitapaukset ovat vain ääripäitä, joita on pieni osa asiakkaista, mutta ovat valitettavasti se kovaäänisin.
        On näet niitäkin asiakkaita, jotka oikeasti ottavat tilanteesta vaarin ja korjaavat ilomielin todetut viat. Monille auton turvallisuus on erittäin tärkeää. Renkaat ovat olleet aina sellainen murheenkryyni, jossa kitsastellaan. Nykyään on paljon asiakkaita jotka tiedostavat renkaiden tärkeyden.

        Nämä samat heput ovat varmasti muissakin paikoissa samanlaisia. Tai sitten ei, ken tietää.

        Topic oli Turun Katsastus Centeristä, eikä siitä millaisia henkilöitä käy katsastamassa. Itse vältän kyseistä asemaa. Tylyä, epäkohteliasta. Ja IS luetteloon joutuminen kertoo varmaankin asian ytimen. Suomessa on AIKA monta katsastusasemaa. Jos listalla näkyy oma firma, niin on aika keskustella aseman tulevaisuudesta. Orikedolla tulevaisuutta ei ole.Kirpputori löytyy tiloista kohta. Itse aion jakaa kokemuksiani (negatiivisia) kahdelta eri käyntikerralta, ja siten edesauttaa että ihmiset välttäisivät tätä paikkaa. Omaksi mielenrauhakseen.
        Aiheetta enempään.


      • Rajaton netti
        tts3 kirjoitti:

        Topic oli Turun Katsastus Centeristä, eikä siitä millaisia henkilöitä käy katsastamassa. Itse vältän kyseistä asemaa. Tylyä, epäkohteliasta. Ja IS luetteloon joutuminen kertoo varmaankin asian ytimen. Suomessa on AIKA monta katsastusasemaa. Jos listalla näkyy oma firma, niin on aika keskustella aseman tulevaisuudesta. Orikedolla tulevaisuutta ei ole.Kirpputori löytyy tiloista kohta. Itse aion jakaa kokemuksiani (negatiivisia) kahdelta eri käyntikerralta, ja siten edesauttaa että ihmiset välttäisivät tätä paikkaa. Omaksi mielenrauhakseen.
        Aiheetta enempään.

        Kerro nyt kuitenkin - vaikka noin sivupersoonana esiinnytkin - että oliko katsastuspäätös oikea sen linkin tekstin mukaan, joka linkitettiin viestissä, joka on lähetetty 9.7.2012 19:48.


      • Hlll
        tts3 kirjoitti:

        Topic oli Turun Katsastus Centeristä, eikä siitä millaisia henkilöitä käy katsastamassa. Itse vältän kyseistä asemaa. Tylyä, epäkohteliasta. Ja IS luetteloon joutuminen kertoo varmaankin asian ytimen. Suomessa on AIKA monta katsastusasemaa. Jos listalla näkyy oma firma, niin on aika keskustella aseman tulevaisuudesta. Orikedolla tulevaisuutta ei ole.Kirpputori löytyy tiloista kohta. Itse aion jakaa kokemuksiani (negatiivisia) kahdelta eri käyntikerralta, ja siten edesauttaa että ihmiset välttäisivät tätä paikkaa. Omaksi mielenrauhakseen.
        Aiheetta enempään.

        On se tosiaan niin,että Suomesta löytyy monta katsastusasemaa, joissa työskentelee asiansa osaavia ihmisiä ja joiden asiaton ja ilkeä kommentointi oman harmin ja auton vikojen peittelemisen nimissä ja kaikenlainen uhkailu on todella TÖRKEÄÄ. Toivonpa, että nämä ilkeät ihmiset saavat omilla työpaikoillaan vastaavaa asiatonta ja ilkeää palautetta niskoilleen ja kirpputorit työpaikkojensa tilalle.


    • S.uikkapää.

      ASIAA! Kerrankin asiaa tällä palstalla! Itse tätä työnä tehneeni, voin kertoa että näiden kategorioiden tyyppejä pyörii asemilla ja paljon!

      Tähän lisäisin vielä yhden ryhmän (nämä tyypit voivat myös kuulua em. ryhmiin): SEURAAJAT. Mikään ei se ole typerämpää kun asiakas koko ajan roikkuu perseessä ja seuraa katsastajaa. Se näyttää typerältä ja ainakin itseäni vituttaa joka kerta kun asiakas on tappituntumalla itsestäni.

      • Kallevillejalmari

        Yksikään asiakas ei ole milloinkaan seurannut minua tappituntumalla. Olen tosin heteromies, eikä minulla ole poninhäntää eikä korvakoruja. Naiset tosin joskus seuraavat melko lähellä, mutta en koe sitä häiritseväksi.


      • Naiskatsastaja
        Kallevillejalmari kirjoitti:

        Yksikään asiakas ei ole milloinkaan seurannut minua tappituntumalla. Olen tosin heteromies, eikä minulla ole poninhäntää eikä korvakoruja. Naiset tosin joskus seuraavat melko lähellä, mutta en koe sitä häiritseväksi.

        Minulle sattuu joka päivä ainakin pari tällaista hyvin läheltä seuraavaa asiakasta. Ja kyseiset asiakkaat ovat oikeasti hyvin ärsyttäviä ja ahdistavia. Silloin tulee etsittyä kahta kertaa tarkemmin olisiko autossa edes jotain huomautettavaa. Joitakin olen pyytänyt siirtymään kauemmaksi, kun ovat olleet lähes iholla kiinni.
        Se miksi kohdallani nämä tapaukset ovat niin yleisiä, saattaa ehkä johtua siitä, että olen nainen ja kyseiset asiakkaat miehiä. Tuskin nämä miehet kaupan kassankaan niskaan hengittävät, joten miksi ei voi antaa sille katsastajallekkin sitä metriä paria tilaa työskennelle??? Ja kumman meistä on tärkeämpää nähdä sinne renkaan taakse: asiakkaan vai katsastajan? Asiakas voi nostaa sen auton kotipihalle tunkilla ylös ja tutkia mitä sieltä löytyy, eikä yrittää tehdä sitä samanaikaisesti katsastajan kanssa.


      • Autoilija vai?
        Naiskatsastaja kirjoitti:

        Minulle sattuu joka päivä ainakin pari tällaista hyvin läheltä seuraavaa asiakasta. Ja kyseiset asiakkaat ovat oikeasti hyvin ärsyttäviä ja ahdistavia. Silloin tulee etsittyä kahta kertaa tarkemmin olisiko autossa edes jotain huomautettavaa. Joitakin olen pyytänyt siirtymään kauemmaksi, kun ovat olleet lähes iholla kiinni.
        Se miksi kohdallani nämä tapaukset ovat niin yleisiä, saattaa ehkä johtua siitä, että olen nainen ja kyseiset asiakkaat miehiä. Tuskin nämä miehet kaupan kassankaan niskaan hengittävät, joten miksi ei voi antaa sille katsastajallekkin sitä metriä paria tilaa työskennelle??? Ja kumman meistä on tärkeämpää nähdä sinne renkaan taakse: asiakkaan vai katsastajan? Asiakas voi nostaa sen auton kotipihalle tunkilla ylös ja tutkia mitä sieltä löytyy, eikä yrittää tehdä sitä samanaikaisesti katsastajan kanssa.

        Service! service! :) Sanois amerikkalainen. Katsastushallissa on vaan huomattavasti helpompi tulla roikkumaan siihen peräpeiliin kuin kaupan kassalla. Hyvin rasittavia tyyppejä sellaset.

        Kaikkein karmeimpia kokemuksia on nuo homeiset autot. Kun oven avasee niin tulee ulos semmonen löyhähdys että heikoimpia hirvittää. Silmiä kirvelee koko sen 5 minuuttia mitä joutuu auton sisällä olemaan. Mihinkään ei uskalla koskea ja kun autosta pääsee ulos niin kaikkia paikkoja kutittaa, tulee hirvee mieli mennä suihkuun.

        Asiakkaat toki eivät huomaa tätä itse. Olen useammallekkin asiakkaalle auton homeisuudesta huomauttanut. Kerran sanoin yhdestä asuntoautostakin että ei oo ehkä kaikkein terveellisintä nukkua täällä.


      • Kallevillejalmari
        Naiskatsastaja kirjoitti:

        Minulle sattuu joka päivä ainakin pari tällaista hyvin läheltä seuraavaa asiakasta. Ja kyseiset asiakkaat ovat oikeasti hyvin ärsyttäviä ja ahdistavia. Silloin tulee etsittyä kahta kertaa tarkemmin olisiko autossa edes jotain huomautettavaa. Joitakin olen pyytänyt siirtymään kauemmaksi, kun ovat olleet lähes iholla kiinni.
        Se miksi kohdallani nämä tapaukset ovat niin yleisiä, saattaa ehkä johtua siitä, että olen nainen ja kyseiset asiakkaat miehiä. Tuskin nämä miehet kaupan kassankaan niskaan hengittävät, joten miksi ei voi antaa sille katsastajallekkin sitä metriä paria tilaa työskennelle??? Ja kumman meistä on tärkeämpää nähdä sinne renkaan taakse: asiakkaan vai katsastajan? Asiakas voi nostaa sen auton kotipihalle tunkilla ylös ja tutkia mitä sieltä löytyy, eikä yrittää tehdä sitä samanaikaisesti katsastajan kanssa.

        Ymmärrän, että sinua ärsyttää moiset kyylääjät. Sitä en kyllä ymmärrä, että miksi katsot heidän autonsa tavallista tarkemmin. Jos he tuntuvat ärsyttäviltä, niin miksi yrität saada erityisesti heidät tulemaan vielä jälkitarkastukseenkin?


      • Kallevillejalmari
        Autoilija vai? kirjoitti:

        Service! service! :) Sanois amerikkalainen. Katsastushallissa on vaan huomattavasti helpompi tulla roikkumaan siihen peräpeiliin kuin kaupan kassalla. Hyvin rasittavia tyyppejä sellaset.

        Kaikkein karmeimpia kokemuksia on nuo homeiset autot. Kun oven avasee niin tulee ulos semmonen löyhähdys että heikoimpia hirvittää. Silmiä kirvelee koko sen 5 minuuttia mitä joutuu auton sisällä olemaan. Mihinkään ei uskalla koskea ja kun autosta pääsee ulos niin kaikkia paikkoja kutittaa, tulee hirvee mieli mennä suihkuun.

        Asiakkaat toki eivät huomaa tätä itse. Olen useammallekkin asiakkaalle auton homeisuudesta huomauttanut. Kerran sanoin yhdestä asuntoautostakin että ei oo ehkä kaikkein terveellisintä nukkua täällä.

        Homeiset autot ovat katsastajille terveysriski. TraFin tulisi mielestäni ohjeistaa, missä menee raja sen suhteen, että tarvitseeko katsastusmiehen katsastaa sisältä homeista autoa. Työterveyshenkilöilläkin olisi varmaan sanansa sanottavana tähän asiaan.


    • trimmeri

      Just näin on kuin S.uikkapää sanoo. Asiakkaita ei tulisi päästää ollenkaan katsastushalliin muuten kuin erikseen kutsumalla. Kuka muuten on vastuussa jos asiakkaalle sattuu vahinko hallissa esim.lyö nuppinsa nosturiin,kompastuu ja putoaa kuiluun ja jne....

      • Autoilija vai?

        Kuis usein tällaista on tapahtunut?

        Korjaamoillakin saa nykyään asiakas mennä katsomaan kun autoa huolletaan, mutta siitä huolimatta monessa paikassa se kielletään tai jätetään oveen lappu: Vain henkilökunnalle.
        Toisaalta korjaamojen asenne on ymmärrettävä, kun miettii kuinka moni laistaa määräaikaishuollon tarkistuskohteista kun on kiire.

        Läpinäkyvää sen olla pitää.


      • 28
        Autoilija vai? kirjoitti:

        Kuis usein tällaista on tapahtunut?

        Korjaamoillakin saa nykyään asiakas mennä katsomaan kun autoa huolletaan, mutta siitä huolimatta monessa paikassa se kielletään tai jätetään oveen lappu: Vain henkilökunnalle.
        Toisaalta korjaamojen asenne on ymmärrettävä, kun miettii kuinka moni laistaa määräaikaishuollon tarkistuskohteista kun on kiire.

        Läpinäkyvää sen olla pitää.

        Paskat.
        Meidän korjaamolle ei asiakkaalla ole asiaa muuta kuin pyydettäessä.
        Se ei suinkaan jouhdu oletuksesta että asiat tehdään tarkoituksella päin persettä vaan siitä että korjaamo hallissa pyöriminen aiheuttaa sen että on yksinkertaisesti asentajien edessä. On myös käynyt niin että asiakas on epähuomiossa kompastunut paineilmaletkuihin tai testerin johtoihin.


      • Autoilija vai?
        28 kirjoitti:

        Paskat.
        Meidän korjaamolle ei asiakkaalla ole asiaa muuta kuin pyydettäessä.
        Se ei suinkaan jouhdu oletuksesta että asiat tehdään tarkoituksella päin persettä vaan siitä että korjaamo hallissa pyöriminen aiheuttaa sen että on yksinkertaisesti asentajien edessä. On myös käynyt niin että asiakas on epähuomiossa kompastunut paineilmaletkuihin tai testerin johtoihin.

        Kannattaa siis tutustua lakiin tarkemmin. Olin itse Autoliikkeessä töissä kun laki muuttui. Oliko se nyt 2007, jonka takia asiakasta ei voi kieltää seuraamasta autonsa huoltoa ja korjaamo halli on yleistä tilaa jonne asiakkaalla on vapaapääsy.

        Tosin harva asiakas tätä tietää. Siinä liikkeessä jossa minä olin töissä laitettiin seinälle ihan juliste missä oli lainaus lakipykälästä.

        Mutta ei se ole väärin jos asiakas ei sitä tiedä? Vai?


      • Think Tank
        Autoilija vai? kirjoitti:

        Kuis usein tällaista on tapahtunut?

        Korjaamoillakin saa nykyään asiakas mennä katsomaan kun autoa huolletaan, mutta siitä huolimatta monessa paikassa se kielletään tai jätetään oveen lappu: Vain henkilökunnalle.
        Toisaalta korjaamojen asenne on ymmärrettävä, kun miettii kuinka moni laistaa määräaikaishuollon tarkistuskohteista kun on kiire.

        Läpinäkyvää sen olla pitää.

        Täytyy ymmärtää myös valtuutettujen huoltamoiden asenne näihin nuuskijoihin, jotka ehkä kopioivat työn tehdäkseen huollon sitten kotonaan ja miksei kilpailijan korjaamolla.


    • kekekekeke55

      tm:ssa julkaistiin joskus 80-luvulla iso monen sivun juttu autokorjaamoista.

      mukana isojakin yrityksiä. jutussa nuori nainen vei autoaan katsastushuoltoon, autossa muutama pikkuvika, joita nainen "ei tietenkään tiennyt".

      pari sai puhtaat paperit. viat löydettiin ja korjattiin. suurin osa korjasi olemattomia vikoja, oikeat viat jäivät korjaamatta tai kaiken huippuna laskutettiin työstä ja osista joita ei ollut tehty/vaihdettu.

      ehkä juuri siksi se asiakas haluaa seurata mitä te huijarit puuhaatte.

    • 9998877677

      "ehkä juuri siksi se asiakas haluaa seurata mitä te huijarit puuhaatte."

      Tai tarkastuttaa jälkeen päin mitä olette huijannut,

      A-Katsastus – promoting European road safety

    • European road safety

      "A-Katsastus – promoting European road safety"

      Kerro nyt lopultakin, ihan omin sanoin mikä närästää.

    • Elkää eksykö

      -98 Volvo säännöllisesti huollettu. Viime vuoden katsastuksesta moitteetta läpi K1. Auto seisoi talven ja rullasin kesällä alta 5000km. Seuraava katsastus orikedon katsastus centerissä ja auto täynnä vikaa. Levyt edestä vaihtoon, ei edes kynttä vielä, työntömitalla mittasi, dynos hyvät lukemat. Käsijarru sama homma, anto paremmat lukemat (1,0 & 1,5) dynos, ku viime vuonna, liikevaraa = jälkitarkastus. Rattilukko lukittautuu 0 asennossa = korjauskehotus. Oikea etuvalokeila näyttää päin v*ttua. Kolmannella kerralla vasta läpi ja rekisteriotteeseen merkintä rattilukosta, että täytyy korjata, kun sille en mitään tehnyt. Valollekkaan en tehnyt mitään ja oli kunnossa kolmannella kerralla. Korjaantui siis itsestään. Vittumaisin katsastusmies ja katsastus kokemus ikinä! Rehellistä katsastus yrittämistäkö? Eikö käy asiakkaita tarpeeksi, kun täytyy yhdeltä asiakkaalta ottaa kahden hinta?

      • Älä eksy

        Menivätkö jarrulevyt vaihtoon siksi, että olivat liian ohuet? Olivatko ne alle niille ilmoitetun minimin?

        Mistä liikevarasta määrättiin jälkitarkastus?


      • Elkää eksykö
        Älä eksy kirjoitti:

        Menivätkö jarrulevyt vaihtoon siksi, että olivat liian ohuet? Olivatko ne alle niille ilmoitetun minimin?

        Mistä liikevarasta määrättiin jälkitarkastus?

        Alle 21,5mm olivat. Netistä löysin jonkun yleisen taulukon missä on kaikkien automerkkien ja mallien jarrulevyjen minimi paksuudet.

        Käsijarrukahva meni melkein loppuun asti.

        http://www.trafi.fi/filebank/a/1324987187/858c972b1171a45d3665e693e65b8fcb/4692-Katsastuksen_arvosteluperusteet.pdf

        Seisontajarruvivun liikematka - Jarruvoimamittauksen yhteydessä - Liikematka yli 3/4 kokonaisliikematkasta, jarruvoima saavutetaan - Korj.keh


      • 20+15
        Elkää eksykö kirjoitti:

        Alle 21,5mm olivat. Netistä löysin jonkun yleisen taulukon missä on kaikkien automerkkien ja mallien jarrulevyjen minimi paksuudet.

        Käsijarrukahva meni melkein loppuun asti.

        http://www.trafi.fi/filebank/a/1324987187/858c972b1171a45d3665e693e65b8fcb/4692-Katsastuksen_arvosteluperusteet.pdf

        Seisontajarruvivun liikematka - Jarruvoimamittauksen yhteydessä - Liikematka yli 3/4 kokonaisliikematkasta, jarruvoima saavutetaan - Korj.keh

        Tuohan on aivan oma vika, rikkinäisellä autolla katsastukseen ja sitten vuodatetaan kyyneleitä kun ei kelvannut.


      • Elkää eksykö
        20+15 kirjoitti:

        Tuohan on aivan oma vika, rikkinäisellä autolla katsastukseen ja sitten vuodatetaan kyyneleitä kun ei kelvannut.

        Hyvin se rikkinäinen kärry käy ja kukkuu tien päällä tälläkin hetkellä huollettuna kun siihen on oikeasti syytä. Eikä jonkun juntin arvion mukaan mikä katsoo papereista minkä paksuinen jonkun merkkisen jarrulevyn pitäisi olla, eikä edes tiedä minkä merkkiset jarrulevyt autossa on.


      • k.löppönen

        oikeassa olet kävin centerissä v.2012 5kertaa peräkkäin auto ollut v2011 moitteeton älkää hyvät ihmiset joilla yli 10v auto todellakaan menkää sinne boikotoikaa paikkaa virheetön auto seisoo tallissa vuoden ja täynnä vikoja ja 200km ajettu toiv.paikka suljetaan pian micrometri ruuvilla mitataan ja pohja lyödään auki vaikka väkisin toimistossa tylyä kohtelua käsityöt ovat ensisijaiset varokaa autoilijat kävin 2 kertaa ensimmäisen ja viimeisen kerran


    • inkompetent station

      Sama juttu. Anti olla viimeinen kerta. Autoa täristettiin etupyörät ylhäällä kauan. ja vikoja tuli.Pakoputki(suojukset/Volvo 740) päristeli katsastuksen jälkeen ja ratti täristi ajaessa 100km/h. Valot väärin suunnattu. Ajoin ehjällä autolla Autocenteriin ja viallisella ulos. Kiitos ja näkemiin. Ei koskaan enää.

      • Autoilja vai?

        Selitä mulle miten etupään korista keventäminen saa aiheutettua ohjauksen täristystä 100 km/h nopeudessa? Ilman siis että ohjauksessa oli jotain valmiiksi hämärää?

        Ootko varma että renkaiden painotus on kunnossa? Tai ettei vaan ole lunta pakkautunut kasaksi vanteelle? Molemmat aiheuttavat täristystä yli 80 km/h nopeksissa.

        Tosin tämänhän sitä jo toki tiesit?

        Niin muuten autoa harvimmin täristetään etupyörät ilmassa koska ravistinlevyt ovat etupyörien alla, joten ei sitä ravistelmisesta silloin ole kuule paljoa hyötyä.

        Lisäksi ne voimat jotka auton ripustuksiin katsastuksessa kohdistuu ovat murto osa siitä mitä sinä saat aikaiseksi kun ajat nimismiehenkiharalla tai routamonttuun. Nopea kaistanvaihto 80 km/h nopeudessa aiheuttaa aivan tuhottomasti suuremmat rasitukset auton rakenteille ja nivelille kuin mitä auton ravistelu tai raudalla/käsin vääntäminen saa aikaiseksi.

        Ainoa syy minkä tähän hätään keksin, joka voisi aiheuttaa ravistusta ja voisi johtua etupään keventämisestä on joustintuen yläpään laakerit. Jos ovat urautuneet ja niiden asento muuttui kevennettäessä. Tosin kyllä se pitäisi muuallakin näkyä. Raskaana tai hätäisesti palauttavana ohjauksena. jatkuvana kaartamisena (kaster ja/tai kamper kulma muuttunut)

        Tosin tällöin autossa on ollut vikaa joten korjaukseen menee kuitenkin.


      • Car-inspector

        Vanhalla, liki miljoona kilometriä ajetulla Volvon rämillä ne pahimmat narisijat yleensä ovat liikkeellä.
        He kun eivät voi myöntää, että se 740 on jo täysin finaalissa ja ollut jo kauan!

        Eikä sitä ravistinta käytetä etupyörät ilmassa kevennin toiminnassa.

        Joku raja valehtelemisellakin on.


      • Nii no
        Car-inspector kirjoitti:

        Vanhalla, liki miljoona kilometriä ajetulla Volvon rämillä ne pahimmat narisijat yleensä ovat liikkeellä.
        He kun eivät voi myöntää, että se 740 on jo täysin finaalissa ja ollut jo kauan!

        Eikä sitä ravistinta käytetä etupyörät ilmassa kevennin toiminnassa.

        Joku raja valehtelemisellakin on.

        P*skanjauhajat on ihan oma sakkinsa. Meikäläisen romulla rullattu hiukan päälle 200000km täydellisellä huoltokirjalla.

        Ruostetta takakaaressa ja jarrulevyissä. Joku raja katsastajan v*ttuilussakin pitäisi olla. Maassa jossa puolet vuodesta ajetaan suolaa teille.


      • Jalle1
        Autoilja vai? kirjoitti:

        Selitä mulle miten etupään korista keventäminen saa aiheutettua ohjauksen täristystä 100 km/h nopeudessa? Ilman siis että ohjauksessa oli jotain valmiiksi hämärää?

        Ootko varma että renkaiden painotus on kunnossa? Tai ettei vaan ole lunta pakkautunut kasaksi vanteelle? Molemmat aiheuttavat täristystä yli 80 km/h nopeksissa.

        Tosin tämänhän sitä jo toki tiesit?

        Niin muuten autoa harvimmin täristetään etupyörät ilmassa koska ravistinlevyt ovat etupyörien alla, joten ei sitä ravistelmisesta silloin ole kuule paljoa hyötyä.

        Lisäksi ne voimat jotka auton ripustuksiin katsastuksessa kohdistuu ovat murto osa siitä mitä sinä saat aikaiseksi kun ajat nimismiehenkiharalla tai routamonttuun. Nopea kaistanvaihto 80 km/h nopeudessa aiheuttaa aivan tuhottomasti suuremmat rasitukset auton rakenteille ja nivelille kuin mitä auton ravistelu tai raudalla/käsin vääntäminen saa aikaiseksi.

        Ainoa syy minkä tähän hätään keksin, joka voisi aiheuttaa ravistusta ja voisi johtua etupään keventämisestä on joustintuen yläpään laakerit. Jos ovat urautuneet ja niiden asento muuttui kevennettäessä. Tosin kyllä se pitäisi muuallakin näkyä. Raskaana tai hätäisesti palauttavana ohjauksena. jatkuvana kaartamisena (kaster ja/tai kamper kulma muuttunut)

        Tosin tällöin autossa on ollut vikaa joten korjaukseen menee kuitenkin.

        Ei täristäminen aiheuta hallaa, vaan tuo että renkaita käännetään niiden ollessa ilmassa. Tällöin (arvaus) hydraulisen ohjaustehostimen toiminta häiriintyy (ilmaa?) ja ongelman saa useimmiten "korjattu" kääntämällä rattia katsastuksen jälkeen ääriasentoihinsa. Tämä olisi syytä tehdä liukkaalla pinnalla (jää on hyvä).


    • digjiraa

      ahahahahha. ruosteiset levyt ovat hengenvaaralliset vaikka ne jarruttaakin tasaisesti .. :D:D Et taida tietää autoista mitään. niinkuin suurinosa suomalaisista. Olet taas näitä jotka luulee tietävänsä.

      • Diggeriduu

        Hyvä et sä sentään tiedät autoista kaiken. Ruostetta jarrulevyn pinnassa ja ne on hengenvaaralliset? Sun varmaa kannattaa ajaa vaan pyörällä, jos silläkään. Apostolin kyytiä suosittelen.


      • Diggeriduu kirjoitti:

        Hyvä et sä sentään tiedät autoista kaiken. Ruostetta jarrulevyn pinnassa ja ne on hengenvaaralliset? Sun varmaa kannattaa ajaa vaan pyörällä, jos silläkään. Apostolin kyytiä suosittelen.

        Jarrulevyn pinnassa olevat ruostepilkut eivät vielä haittaa. Tulee helposti,
        jos auto seisoo vaikka puolivuotta. Arvosteluperusteiden mukaan, kun
        ruostetta on enemmän kuin 1/3 siitä alasta, mihin jarrupala osuu, on
        levy hylättävä. Kyseessä tällöin jarrujen jumittuminen. Uiva satula ei enää
        liiku kunnolla, ja vain toinen jarrupala toimii. Saattaa dynamometrillä
        näyttää hyviä arvoja, kun siinä kuormitetaan jarruja vain kevyesti.

        Takakaaren ruoste on vaarallinen, jos siinä on teräviä reunoja. Tälläinen
        terä saattaa viiltää jalankulkijan reiden auki kuin sirkkeli. Siihen kuuluu
        puuttua. Pelkkä kukkiminen ei vielä haittaa.


    • jokuvaan3

      Takakaaren ruoste on vaarallinen, jos siinä on teräviä reunoja. Tälläinen
      terä saattaa viiltää jalankulkijan reiden auki kuin sirkkeli. Siihen kuuluu
      puuttua. Pelkkä kukkiminen ei vielä haittaa.

      Mutta se että jalankulkijan reisi osuu tohon takakaaren on aika mahdotonta ellet ensin aja hänen ylitse tai hän kävelee sun autoa päin.
      Joskus takavuosina poliisi pysäytti auton ja sanoi että sinun alumiininen takaspoileri on hengenvaarallinen kun siinä voi hänen kätensä leikkautua irti. Tähän kuski tokaisi että siinä kohtaa olet 20cm autoni sisäpuolella :D Samaa voi sanoa et antenni on vaarallinen ko siinä voi mennä silmä puhki. Tietysti jos antenni on katolla niin se edellyttää sitä että se jalankulkija A joko lentää sinne katolle tai B muuten vaan hyppii siellä. Itse en ainakaan tota orikedon katsastus centeriä suosittele ko ei se äijä siellä näyttänyt mitään muuta osaavan kuin vittuilla sen koko katsastuksen ajan....

    • turvaistuin

      Taas tuli p*skaa kirjeessä orikedon katsastus centeristä. Hienosti on kynäilty komiat liirumlaarumit kekseineen & kahveineen ja sama asiakkaiden houkutus "alennuskuponki". Kannattaa entisöidä auto ensiksi jos vanhemmalla menee tai uudemmallakin saat varmasti kuulla kuinka jarrulevyssäsi on ruostepilkku. Hiuksia saa halkoa ja varmasti ketuttaa!

    • Tosi on

      Voin vahvistaa. Paikka on uskomaton. Kerran olen käynyt, viimeisen. Kysykää tuttaviltanne. Paikan maine on todella huono. Ihme että pysyy pystyssä.

      Tämä on niitä paikkoja, joissa tukivarren vedenpoistoreikä revitään rikki isolla piikillä. Ja sitten hylätään. Täysin kunnossa oleva osa, ruosteeton osa. Sairas paikka.

    • silti köyhä

      Kyllä se auto kuuluu vaihtaa uudempaan ennen ensimmäistäkään katsastusta.

      • makkemk

        Ja vanha heti kierrätykseen vai? Orikedon Katsastus center, kuka täysjärkinen sinne menee autoaan katsastamaan. Hyvää ja asianmukaista palvelua saa WP-katsastus Lieto.


    • M.D.

      Täytyy sanoa, että useampaan vuoteen en ole saanut missään niin tympeää palvelua kuin Turun Katsastus Centerissä - sekä vastaanotossa että itse katsastuksessa. Tervehdykseen ei vastata, inssi todella tympeä ja vastaa kysyttäessä yhdellä tai kahdella sanalla. Jos pientäkin huomautettavaa löytyy, asia esitetään mahdollisimman negatiiviseen sävyyn ja ajokiellolla uhkaillen. Autoistani (yli 20 kpl) on tullut kahdesti huomautettavaa katsastuksessa. Molemmat tältä samalta asemalta. Ja ainoastaan ne kaksi kertaa olen tällä asemalla käynyt. En tiedä miksi menin nyt toistamiseen.

      • Osanottaja

        Voi harmi.


      • haloo hei

        20 autoa sinulla ja ja ajokielloilla aina uhataan, haloo hei.


    • katsastusmiljonääri

      Helppokatsastuksella menee ilmeisesti huonosti, hylkäysprosentti tällä hetkellä 73. Hylkäyssyy tehdään helposti. Koko katsastus tapahtuma kannatta kuvata. Ei haittaa jos lakimies on mukana.

    • Jati 66

      Tässä on selkeä laskentakaava.
      Jos katsastusmies takertuu epäolennaiseen On kaikki katsastusmiehet idiootteja.
      Jos 1 mustalainen varastaa on kaikki mannet varkaita.
      Jos 1 Teini kaahaa on kaikki teinit kaahaajia.
      Jos 1 Maalari on töissä kännissä, on kaikki Maalarit juoppoja.
      Jos 1 Suomalainen narisee / valittaa / kertoo epäkohdasta katsastuksessa.
      Perästä tulee iso joukko tehoilijoita jotka Copy / Paste tekniikalla kertoo omista
      kauhukokemuksista Katsastuskonttoreilla.
      Hoitakaa ne Saksan tuliaiset kuntoon ja antakaa muijjalle nupputulpaania illalla.

    • never

      Turun Katsastus Center Oy/Turku, Oriketo

      Tähän kusipäiden pyrittämään ryöstökatsastukseen ei kannata kenenkään mennä. idiootteja. toimistossakin on vitun tärkeitä kouluttamattomia aaseja tekemässä paperitäitä. ja nämä kuvittelevat suunnilleen olevansa jotain virkamiehiä.

    • Edelleen, miksi mikään lehti tms. ei uskalla tehdä testiä, jossa olisi uudehko auto täynnä "pikkuvikoja" ja sitten kierrettäisi eri asemia... Joku asema ehkä havaitsisi lähes kaikki viat, jotkut ei ehkä ainuttakaan... näin saataisi sitä todellista faktaa

      • jäminki

        ATJ-järjestelmä estää tämän. Jos auto "leimassa", ei sitä oteta katsastukseen. Paitsi ehkä jollekin Kehän katsastukselle. Siellä se voidaan katsastaa uudestaankin.

        Tämänpä vuoksi on Trafi ainoa, joka voi käyttää testiautoa. Pyyhkivät auton tiedot pois ATJ-järjestelmästä. Yleensä siinä on keksitty rekisteritunnus. Tietenkin, jos tarkka katsari, huomaa tämän. Tiedioksi Trafillekin.


      • jäminki kirjoitti:

        ATJ-järjestelmä estää tämän. Jos auto "leimassa", ei sitä oteta katsastukseen. Paitsi ehkä jollekin Kehän katsastukselle. Siellä se voidaan katsastaa uudestaankin.

        Tämänpä vuoksi on Trafi ainoa, joka voi käyttää testiautoa. Pyyhkivät auton tiedot pois ATJ-järjestelmästä. Yleensä siinä on keksitty rekisteritunnus. Tietenkin, jos tarkka katsari, huomaa tämän. Tiedioksi Trafillekin.

        No jopa itselläni on kokemusta tuosta ja monella muulla palstalaisella.

        Monella on käynyt niin että joku asia hyväksytty aikaisempina vuosina, mutta myöhemmin hylätty.

        Mulla kävi päinvastoin, eka tuli hylkäys jarrulevyistä jotka oli liian ohuet, mutta parissa päivässä ne korjaantui itsestään kun menin toiselle asemalle


    • jormas

      Eli eka asemalla toimittiin oikein, ja toisella ei. Jarrulevyjen vaihtohan oli sinulta poissuöjetu vaihtoehto. Paitsi, jos teit testiä. Tekisit suuren palveluksen yhteisölle, jos kertoisit näiden katsastusasemien nimet. Puliveivarit tietäisivät mitä välttää ja mitä suosia.

      • Voisin lyödä myös vetoa että rikkinäinen turvavyö tai vaikkapa rikkinäinen ohjauslukko kokisi myös tuollaisen "ihmekorjaantumisen" aseman vaihdolla

        Ja miksi vaihtaa levyjä jos ne kelpaa katsastajalle, on silmämääräisesti kunnossa ja vieläpä tehoakin löytyy


      • jormas
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        Voisin lyödä myös vetoa että rikkinäinen turvavyö tai vaikkapa rikkinäinen ohjauslukko kokisi myös tuollaisen "ihmekorjaantumisen" aseman vaihdolla

        Ja miksi vaihtaa levyjä jos ne kelpaa katsastajalle, on silmämääräisesti kunnossa ja vieläpä tehoakin löytyy

        Totta puhut. Paskaakos niitä rikkinäisiä osia vahtamaan, jos kerran kelpaavat.
        Kunhan valitsee "asiallisen" aseman. Et edelleekään kerro sen nimeä edes vihjailevasti.


      • jormas kirjoitti:

        Totta puhut. Paskaakos niitä rikkinäisiä osia vahtamaan, jos kerran kelpaavat.
        Kunhan valitsee "asiallisen" aseman. Et edelleekään kerro sen nimeä edes vihjailevasti.

        Mitä sitä osia vaihtelemaan jos edes katsastaja ei huomaa niissä vikaa


      • k.löppönen

        jos huomautettavaa ja korjaus kehous 1kk näyttö samalla asemalla


    • ritsoja ovat

      Aivan turhia on katsatus hylkäykset, ei niillä ritsoilla pitkälle pötkitä.

    • Vuodesta1976

      Katsastajista sen verran, että vuosien varrella on tullut vastaan kahdenlaisia. Ylivoimainen valtaosa, sanoisin yli 90% on ollut erittäin fiksuja ja osoittaneet vian joka pitää korjata myös kertoen miksi, eivätkä ole puuttuneet vähäpätöisiin asioihin (periaatteessa varmaan lähes kaikki autot voisi hylätä nollatoleranssilla). Sitten on ollut valitettavasti muutamia epämielyttäviä käyntejä joissa tosiaan vikaa on haettu täikammalla.

    • mr.Vallu

      Herttoniemen Autokatsastus Oy. Kutsutaan viheltämällä kuin koiraa. Katsastajan asenne on sellainen että "nyt vika on pakko löytää edes jostain"! Katsoi rekkarivalot ja naamasta näkyi että otti pähän kun eivät olleet ledejä eli siitäkään ei voinut hylsyä kirjoittaa! Ei koskaan uudestaan!

    • Reijo552

      Turun Katsastus Center Oy on hyvä katsastusasema, palvelu pelasi ja hinta oli kohdallaan. Aivan turhaa jauhatte, Autoni katsastettiin hyvin ja vikoja ei löytynyt.

      • k.löppönen

        menepä 20-30v hyvin hoidetulla autolla joka täysin läpikäyty ja ruosteeton hylky on tosi asia tietty uudet läpäisee ekalla tokalla ja kolmannellakin ne kellä on varaa ajaa uusilla vehkeillä ei elämä kuitenkaan ole pelkkää autoilua oli miten oli hyvää kesää kaikille keskustelijoille


    • öllölä_

      Kertokaapa lisää asemia joissa kutsutaan viheltämällä kuin koiraa. Asioisin mielelläni vain tällaisissa paikoissa.

    • Ruudinkeksijät

      Kassanneitikin kysyi, eikö vieläkään mennyt läpi kun kolmatta kertaa kävin näyttämässä ehjää autoa? Repivät laput kun katsatus meni läpi turhien kertojen takia. Käsijarru ei lukkiudu. Ei sen tarvikkaan hei ja jarrutehon ero saa olla 30/70. Ilmankos on korjaamo pystytetty aseman kylkeen.

    • globel

      no eihän sen tietenkään tarvi mennä lukkoon, mutta jarruvoiminen yhtenlaskettu voima pitää olla väh. 16% auton kokonaispainosta ja ne voidaan mitata vuorotellen jos toinen lukkiutuu helposti. eroa saa olla se 70 prossaa.

      kunnossa oleva seisontajarru menee lukkoon helposti. jos korjaamisen jälkeen jarrut ei mene lukkoon on korjaus epäonnistunut.

      • ingenjööriskä

        Dyno antoi paremmat lukemat kyseisellä katsastusasemalla kuin viime kerran katsastuksessa, eikä silloinkaan lukkiutunut. Eroa oli 50%. Ei sanottu mitään käsijarrusta. Nyt tuli Orikedon Katsastus Centteriltä jälkkäriä. Kahteen otteesseen. Ja mitään ei korjattu. Käsijarru kiristetty aivan tappiin ja lyötiin mutteria väliin. Ei lukkiudu ja leima paperiin. . Minkäs teet jos insinööri ei osaa käsijarrua suunnitella.


      • aia_ita
        ingenjööriskä kirjoitti:

        Dyno antoi paremmat lukemat kyseisellä katsastusasemalla kuin viime kerran katsastuksessa, eikä silloinkaan lukkiutunut. Eroa oli 50%. Ei sanottu mitään käsijarrusta. Nyt tuli Orikedon Katsastus Centteriltä jälkkäriä. Kahteen otteesseen. Ja mitään ei korjattu. Käsijarru kiristetty aivan tappiin ja lyötiin mutteria väliin. Ei lukkiudu ja leima paperiin. . Minkäs teet jos insinööri ei osaa käsijarrua suunnitella.

        Käsijarrun ei tarvitse lukkiutua, mutta tehoa pitää olla riittävästi suhteessa massaan. Yleensä tehoeron saa katoamaan nimenomaan sillä että pyörät lukkiutuu - tällöinhän eroa ei ole.


    • ParasA-ryhmä

      Tuli kuponki kotiin, edullisesti autosi katsastus. Onneksi luin ensin tämän ketjun ja jatkoin matkaani A-katsastukseen. Mukavaa palvelua, vaikka jälkiruokia ei tarjoiltu.

    • k.löppönen

      ei tässä turhaan valiteta korjaamo käynyt kaikki läpi o.k katsastus center turku oriketo on sukasta onnittelut reijolle auton läpimenosta onnex 90pros turun katsastusasemista on hyviä ja asiallisia hyvää kesää kaikille pidetään huolta autoistamme uudet ovat liian kalliita osalle kansasta

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6263
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4006
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2416
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1960
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1413
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1316
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1087
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1060
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      996
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      971
    Aihe