Varasijalla numero 4.

Terve!

Miten varasijoja täytetään?
Esim, jos joku paikan saannut lähtee armeijaan, niin otetaanko varasijalta suoraan?
Vai onko vain niin että, jos menee toiseen kouluun niin otetaan varasijoilta?

40

3469

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • samasijamyös

      tuskin armeija vaikuttaa. ellei nyt sitten kaikki sisäänpäässet lähde armeijaan :D
      eli täytyy siis odottaa että joku jo valituista ei ota paikkaa ollenkaan vastaan.
      mihin kouluun olet varalla?

    • Juuuuuufasdasd

      Aalto, Turku ja Tampere on todella vaikea päästä varasijoilta.

      Tampereella ainakin epäilivät, ettei välttämättä peruuta kukaan - nyt ei haettu pääaineisiin vaan ktm-tutkintoon.

      Kuulemma aina ennen peruutettu vakuutustieteestä/yritysjuridiikasta, mutta nykyään kaikki saavat valita vapaasti pääaineensa joten tuskin peruutettaan!

      Nim. varasijalla Tampereelle :(

      • Vaasan yliopistoon kauppatieteelliseen!
        Mitä olen kuullut niin noin Vaasaan peruuttelee paikkoja 1-10 joka vuosi. Esim viime vuonna peruutti 6. Eli sitä saa nyt sitten jänniittää koko kuukauden...


    • dsaölakdsmöasdasl

      Jos joku lykkää intin takia, nii mun mielestä tilalle otetaan uus:)

    • dsaasdasddsaasddas

      ei oteta tollo.......................... varmaan 20 hakijaa vuodessa lykkää intin takia u moron!

      Get shit fuck off man!

    • arletteee

      Itse pääsin ekalta varasijalta Tampereelle tänä vuonna. Tokalta sijalta tekee jo tiukkaa, kolmannelta luulen ettei kovinkaan todennäköistä. Sen paljonko aiempina vuosina on perunut näkee kun katsoo niistä tilastoista erotusta "aloituspaikkoja" ja "hyväksytyt". Tampereelle perunut joku 2-3 vuodessa jos kansista ei lasketa.

      Meinaa tänä vuonna jos tokaltakin sijalta pääsee ni 3 pitää perua, kun sinne oli otettu yks ylimääräinen.

    • Hienoa! Itse soitin Vaasan yliopistoon tänään ja kysyin moniko on perunut paikkansa, niin 3 oli perunut. Vielä yksi!! :)

    • vasdassdd

      arlettee.... Tampereelle on tullu 1 peruutus älä kusetA!

      just soitin, kysy vaikka ite.

      Enää 20 ilmottamatta, en kuiteskaa pääse.

      oon peruutuspaikka 3

    • Kakkonen on ykkönen

      Mitenkä ne ilmottavat siitä että onko päässyt varasijalta?? Itse olen varasijalla 2 vaasan ja jos "hinkkii" olet oikeassa että kolme on perunut ni sillonhan olen vittu päässy sisää? Mutta yliopistohaus lukee vieläkin varalla. Voisko joku valasta?

    • En osaa sanoa milloin ilmoittavat. Mutta kannattaa ottaa yhteyttä Vaasan yliopistoon ja kysellä asiasta. Tuossa on yhteishenkilö, joka vastaa näistä asioista ( markkinointiassistentti Mari Ala-Mikkula (06) 324 8174).
      Soita sinne ja kysy sekä jaa saamasi tieto täällä keskustelussa!

    • Kakkonen on ykkönen!

      Joo sisällä ollaan, huomenna pistävät kirjettä tulee 2,3 sijoille.

      • Loistava homma! Perässä tullaan varasijalla 4! Toivottavasti.. :)
        Kysyitkö moniko on perunut paikkansa?


    • Kakkonen on ykkönen

      3 vieläkin, mutta eiköhän sieltä vielä yksi peruutus tule:)

      • Selvä homma!


    • htdgsa

      Iltapäivästä peruin Vaasan yliopiston paikkani, eli taas yksi lisää pääsee sinne varasijalta.

    • JESJES! :D Kiitän! Pitääpä huomenna soittaa yliopistoon ja varmistaa asia! :)

    • Tre varalla +90 :)

      Saanko kysyä, että miksi peruit? Miksi hakea jos peruu?

      • glimpsiais

        En nyt ole kyseinen ihminen jolta kysyit, mutta vastaan silti. Eli pari syytä voisi olla vaikkapa, että yhteishaku kun on niin saat laittaa useamman kuin yhden vaihtoehdon, joten olisihan se tyhmää laittaa pelkkä Helsinki, vaikka sillä hetkellä tuntuisi siltä ettei muualle halua, voihan mieli muuttua eikä siinä mitään menetä. Ymmärrät varmaan pointin?

        Toisekseen on voinut vaikka hakea jonnekkin muualle, vaikka oikikseen, joka on ykkösvaihtoehto kyseiselle ihmisille, ja pääsee sekä oikikseen, että kauppikseen, silloin toki peruu kauppiksen paikan.

        Tai voihan olla vaikka niin, että elämäntilanne on muuten vain muuttunut tms. Syitä voipi olla vaikka mitä perua paikkansa johon on hakenut.


      • htdgsa

        Olisin kyllä mennyt Vaasaan, jos muuta vaihtoehtoa ei olisi ollut. Sain kuitenkin mieluisamman opiskelupaikan erillisvalinnan kautta.


    • Se Tre varalla

      Eli jos vetäsen kokeesta täydet 40 bongoo niin saan valita näistä kolmesta haustani mieleisen? Eli ei ole pakko mennä ykkösvaihtoehtoon, vai?

      Olen näet ymmärtänyt, että ekaan on "pakko mennä"! :P

      • Gimpsais

        Et tietenkään saa valita mieleistäsi, vaan ensimmäiseen hakukohteeseen silloin menet. Edellisessä viestissä lähinnä puhuin tilanteesta jossa ensimmäinen hakuvaihtoehto on Aalto, ja toinen vaikkapa sitten Vaasa. Ihminen ei pääse Aaltoon, mutta pisteet riittivät jokatapauksessa Vaasaan, Jolloin tämä ihminen peruu Vaasan paikkansa kun ei syystä taikka toisesta halua(kaan) Vaasaan lähteä.

        Pointtina vaan, tuolle kysyjälle, "miksi hakea jos peruu" että miksei yhteishaussa laittaisi varavaihtoehdoksi paikkaa mihin ei välttämättä tosiaan halua mennä, ihan vaan varmuuden varalle jos mieli muuttuu? Se ei ole kuitenkaan itseltään pois.


    • Onko kenelläkään tietoa muuttuuko hakijapalvelussa oleva ''varalla'' hyväksytyksi, kun paikkoja perutaan ja lähetään varasijoilla oleville tietoa? Onko Vaasan varasijoilta 1,2 ja 3 saaneet jo kirjettä?

      Soitin tänään Vaasan yliopistoon, niin siellä ei tietenkään ole sellaista henkilöä paikalla kuka vastaa varapaikoista jne. Saa vielä tämänkin viikon jännittää, että tuleeko se paikka sieltä!

    • Kirjettä odotellessa! Tulisi jo, niin varmistuisi tämä!
      Luultavasti 5 perunut paikkansa Vaasaan! :)

    • vilhelmii

      ens vuonna uudestaa

    • eveliina

      Huoh, tokaa kertaa varasijalla Lappeenrantaan... Muita kohtalontovereita? :(

      • åke

        Monesko varasija?


      • puolipinnaataasjäin

        minä kolmatta kertaa varasijalla lutiin, tervetuloa vain kerhoon, vitu_tus on sitä luokkaa että olen sulkenut kännykän enkä aio mennä ovelle ainakaan viikkoon vaikka ovikello soisi. Nyt on vaara, että sanon jotain sellaista sukulaisille ja muille tutuille että siitä ei sitten ole paluuta enää koskaan


    • fdsaf

      Armeija ei vaikuta varasijoihin.. kysyin tätä oulun taloustieteellisen opintotoimistosta..

    • ???

      Kuinka monta ylipäänsä on varasijoilla kouluihin:D

      • ???

        Siis kpl määrä/koulu


    • vaikea valinta

      Olen nyt kahden vaiheilla perunko Vaasan vai Jyväskylän kauppakorkean paikan. Molempiin pääsin...

    • vaasaMUN

      Perut vaasan ja annat paikkasi mulle.

    • jykylää

      Suosittelen Jyväskylää!

    • wkylteri

      No onhan Vaasa nyt parempi!

    • vilkkus89

      Ihan hiton vaikee valita!

    • Jyväskylä1

      Jyväskylä on isompi kaupunki ja opiskelijoita paljon enemmän! Jyväskylässä meininki on hienoa myös eri linjojen välillä, vaasassa ei oikeen muuta ole kun kauppis, josta kuullut aika paljon niin ja näin palautetta paikasta..

    • vilkkus89

      Jostain luin et Jyväskylän ja Vaasan kauppakorkea olis aika samantasoisia. Jyväskylä keskittynyt vaan enemmän kansantaloustieteeseen ja Vaasa laskentatoimeen ja rahoitukseen.

      Vaasan kauppakorkea on kyl paljon isompi kuin Jyväskylän...

    • Jeeej9

      Jyväskylä ehdottomasti.

    • JyväskyläFTW

      Jyväskylä parempi vaihtoehto. Isompi opiskelijakaupunki ja paremmat kulkuyhteydet muualle maailmaan. Paremmat mahikset saada kesällä duuniaki.

    • Vaasan puolesta

      Vaasan rahis kyllä jyrää mennentullen työmarkkinoilla laskentatoimea pääaineena lukeneet. Jyväskylässä voi rahoitusta opiskella vain sivuaineena. KTM -tutkinnolla valmistuu nykyään niin älytön määrä maistereita, että kannattaa edes olla se kovin pääaine, millä erottua massasta ja taata työllistyminen... Big picturea kannattaa näissä opiskelupaikkaan liittyvissä valinnoissa katsoa eikä tehdä päätöstä sen mukaan missä on parhaat bileet (bileitä on anyway kaikkialla) tai esim mistä sattuu vähän nopeammin pääsemään junalla kotiin.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1759
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1664
    3. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      61
      1500
    4. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      71
      1495
    5. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      102
      1458
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      56
      1385
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1359
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1192
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1140
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1124
    Aihe